Divat

Hordható és divatos

6312

A tanév végével megszaporodtak a divatesemények a fővárosban. A héten a Budapesti Divatiskola divat- és stílustervező szakos hallgatói mutatták be vizsgamunkáikat a Gödörben.

Te is, én is ruhákat viselünk. Te is, én is ábrándozunk az exkluzív darabokról, a nagy divatházak tervezői által kreált modellekről. A legtöbbünk mégsem tőlük vásárol, hanem a Mangóból, a Zarából vagy a New Yorkerből. Ezek, és megannyi hozzájuk hasonló cégek mögött pedig névtelen tervezők százai és ezrei állnak, akik más módon szentelik az életüket a divatnak, mint a nevesített óriások. Az idén 25 éves Budapesti Divatiskola végzősei is a hordható divatra esküdtek fel.

Hordható és divatos szettek a galériában!

A tanulmányait befejező 12 tanuló feladata a „Nőies geometria 3D-ben” fantázianévre hallgatott. A 2010-es trendek közül az egyik legmarkánsabbat, a geometrikus, szabászati bravúrokra épülő irányvonalat kellett tehát hordhatóvá varázsolniuk. Bár az alapruhák egyszerűek voltak, mégsem ásítoztunk az unalomtól, mert a szimpla formákat az origami művészet ihlette hajtások, valamint gyűrések és egyedi anyagmanipulációk tették izgalmassá és a mai trendnek megfelelővé. A végzősöknek papíron tíz tervet kellett bemutatniuk és három tervet megvalósítaniuk. A kollekciók mindegyike a szürke-pink-türkiz színekre épült.

Bár a Budapesti Divatiskola művészeti vezetője, Pálffy Szilvia szerint a hallgatók most még nyugodtan elrugaszkodhattak volna a képzeletben a valóságtól, és kísérletezhettek volna, a legtöbben szigorúan a hordhatóságban gondolkodtak. Maga az iskola is erre készíti fel a tanulóit, akik ezután megtalálhatják a helyüket egy divatcégnél. „Az iskolából kikerült tanulók többsége olyan magyar cégeknél helyezkedik el, mint a Retro, a Devergo, a Jeans Club vagy a Mayo Chix, de vannak olyanok is, akik saját szalonra vágynak, ezért továbbtanulnak itthon vagy külföldön. Van olyan volt hallgatónk, aki jelenleg a Dolce & Gabbana kötelékében dolgozik, de a trüffELLE tervezőcsoport tagjai is nálunk végeztek” – mondta Pálffy Szilvia. „Nálunk nem a glamouros divatvilágon van a hangsúly, hiszen a tervezők nagy részének nincsen saját szalonja, hanem ruhaipari cégeknél dolgoznak. Aki pedig ezzel nem elégszik meg, annak még mindig ott van a lehetőség, hogy továbbtanuljon valamelyik, a kreativitásra nagyobb hangsúlyt fektető intézményben.”

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások