Test

Gyalogolj!

6037

A Kanári-szigetektől a Karib-tengerig jutott el egy teknős, a 6000 km-t öt hónap alatt tette meg – jelent meg a napokban a hír. Most nem gyötörlek benneteket matekpéldával, kiszámoltam én, hogy egy ember mennyi idő alatt teszi meg ugyanezt a távolságot gyalog.

Amikor kényelmesen sétálunk hozzávetőleg 5-5,5 km/h sebességgel haladunk, így a teknős által megtett nagy utat mi több mint 45 nap alatt tennénk meg, persze csak akkor, ha ez alatt az idő alatt folyamatosan mozgásban lennénk. Azon gondolkodtam, vajon mennyit sétálhatok egy nap, hány kilométert teszek meg gyalogosan az otthonomban, a lakástól a boltig, munkahelyig, a kocsmámig vagy kávézómig és vissza. Arra jutottam, hogy olykor „szükségtelenül” használom a tömegközlekedést, lesétálhatnám azt az egy-két megállót, így legalább mozognék egy keveset. Ezt persze csak akkor teszem meg, ha épp nem rohanok, ha nem vár a munka, vagy nem tör rám a legyőzhetetlen lustaság.

Pedig a séta az egyik leghatékonyabb módja az egészségmegőrzésnek, ugyanis számtalan izomcsoportot mozgásban tart, megelőzhetők vele a krónikus érrendszeri betegségek, az elhízás és ráadásul még endorfin is felszabadul, így kiegyensúlyozottabbak leszünk, mire elérjük úti célunkat. Emlékszem, általános iskolába jártam, amikor a nagypapámmal mindig sétálni mentünk, ha elkészültem a házi feladattal. Nem rajongtam kifejezetten az ötletért, szívesebben néztem volna a tévét, fűztem volna gyöngyöt, csináltam volna bármi mást, nem dobott fel annak a lehetősége, hogy újra megnézhetem a margitszigeti állatkertet. Ahogy középiskolába kezdtem járni, a délutáni séták elmaradtak, legalábbis számomra. Nagypapa, aki hamarosan betölti a nyolcvanadik évét, azóta is rója a köröket Budapest zöld szívében, és sem a nagyi, sem én nem tudunk vele lépést tartani.

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások