Lélek

Terhes vagyok, mit szólsz?

5855

Azon nők, akik szexelnek, de nem akarnak teherbe esni, a pozitív terhességi teszt láttán bizonyára megszédülnek, majd gyorsan végigpörgetik a lehetséges opciókat. A hírt természetesen közölni kell az apával, mert nyilvánvaló, hogy ez nem csak a nő problémája. Minden bizonnyal a kellemetlen hír hallatán a pasik is idegeskedni kezdenek, és gyöngyöző homlokkal, fejben végigsakkozzák az esetleges lépéseket. Viszonylag kevés opció közül választhatnak, az viszont már nagyon is személyfüggő, miként kezelik a hírt: örülnek, mérgelődnek, esetleg tesznek az egészre. A pasi reakcióját még egy jól működő párkapcsolatban is nehéz megjósolni, néhány társadalomtudós viszont kutatást végzett a nem várt terhesség témakörben, mely elég megdöbbentő adatokkal zárult.

Induljunk ki abból, hogy a férfiak többsége nem repesne egy nem várt terhességről szóló hír hallatán. (Nem azért feltételezem ezt, mert negatív vagyok, hanem mert a gyakorlat ezt mutatja, de majd jól megcáfoljátok, ha tévedek.) Minden bizonnyal a kutatóknak is ez volt a hipotézisük, majd vizsgálni kezdték a 18 és 29 év közötti, nem házasságban élő, amerikai fiatalokból álló kontrollcsoportot. Nem mellesleg a kutatása szexuális tevékenységek széles skáláját vizsgálta, de most tekintsünk el az összes adat feldolgozásától, és nézzük, milyen eredmények születettek a nem kívánt terhesség témakörben.

Hogyan éreznéd magad, ha kiderülne, hogy terhes vagy/ha a párod bejelentené, hogy teherbe esett? A következő opciók közül választhattak az alanyok: nagyon dühös lennél, kissé dühös lennél, egy kicsit elégedett lennél, nagyon elégedett lennél, nem érdekelne. Valljuk be, hogy ezeknél kissé árnyaltabb válaszlehetőségeket is összeállíthattak volna a kutatók, hiszen ez az öt opció korántsem fedi le az esetleges reakciókat. Ettől függetlenül természetesen megszülettek a válaszok is, melyek összesítése az "elégedett lennél" válaszlehetőség fényében így mutat: A 18-19 év közötti pasik 34%-a elégedett lenne a hír hallatán, a 20-24 év közöttiek 42%-a tenné ugyanezt, míg a 25-29 év közöttiek 50%-a érezne hasonlóképp. Ezekből az adatokból rögtön kiderül, hogy a kor előrehaladtával a pasik nagyobb hajlandóságot mutatnak a gyerekvállalásra, ami azért annyira nem meglepő, nem úgy, mint a női válaszadók statisztikája.

A 18 és 24 év közötti csajok csupán 16%-a lenne elégedett terhességével, de a következő, 25-től 29-ig terjedő korcsoport tagjai már 29%-ban lennének elégedettek a nem várt hír hallatán. Ha összevetjük a nemek fényében ezeket az adatokat, azt látjuk, hogy a pasik valahogy jobban fogadnák a gyermekáldás hírét. Ez persze csak egy kutatás, jóllehet több ezer pár közreműködésével készült el. Vajon mi eredményezi a nemek ilyen szintű véleménykülönbségét? Ha az evolúcióra próbálunk hivatkozni, és velünk született habitusunkat vesszük alapul, érthető, hogy a férfiak elégedettek a terhesség hallatán, hiszen ha lesarkítva fogalmazunk, azt mondhatjuk, hogy teljesítették a küldetésüket. A női hozzáállás viszont vészjósló tendenciát mutat, elég ha a majd' 30 éves nők táborát nézzük, akik viszonylag alacsony százalékban lennének boldogok terhességükkel, holott jól tudjuk, hogy a feszített biológiai óra mutatóit nézve már ez az időszak is szinte késeinek mondható. Rendre arról hadoválunk, hogy a pasik azok, akik képtelenek elkötelezni magukat, mindeközben pedig könnyen megeshet, hogy mi vagyunk azok, akik félünk a terhességtől, és megremegünk az anyaság gondolatától.

Hozzászólások
1
márc
08
Adriana írta:
Inkább sokkot kap. :-)))
10:20
2
márc
08
Franka írta:
nem tervezett babánál: sokk, vigyorgás, sírva nevetés, ölelkezés, "kisbabánklesz! kisbabánk lesz!" kiabálása, majd fél méterrel a föld felett járás, az élet és a világ átértékelése, áááááááá :-)
10:27
3
márc
08
xameee írta:
A "tuti nem estem teherbe, mert védekeztem" még nem garancia arra, hogy negatív lesz a terhességi teszt :) Mint tudjuk, 100%-os védekezési módszer nincs, csak a szexmentes élet. Engem egyszer megtréfált a szervezetem, elég rossz vicc volt. Szedtem rendesen a bogyómat, nem hagytam ki egy szemet sem, mégsem jött meg. A teszt szerencsére negatív lett, de látni kellett volna az Uram fejét, mikor közöltem vele, hogy nem jött meg :) Mondjuk ehhez hozzátartozik, hogy fiatalok is voltunk még, ma vagy egy-két év múlva talán már máshogy reagálna.
10:27
4
márc
08
Adriana írta:
Ja, és a kép rémes. Bocs.
10:31
5
márc
08
xameee írta:
De a 99,99 még mindig nem 100 ;)) Azokat én se tudom sajnálni, akik nem figyelnek oda a védekezésre, és úgy kapják be a legyet. Nálam is előfordult párszor, hogy elfelejtettem bevenni, de olyankor szóltam az Uramnak, hogy most kicsit pihenünk, mert én nem kockáztatok. Meg persze követtem az utasításokat, amiket a dobozban találtam. Nekem addig nem kell gyerek, amíg nem tudok neki megfelelő, stabil otthont biztosítani, bármennyire is szeretnék babázni. A puszta szeretetemmel nem fog jól lakni.
10:37
6
márc
08
donci írta:
Mària nagyon meglepödhetett ;D
10:41
7
márc
08
NoraG írta:
szamomra az is meglepo hogy ha valakinek fogalma sincs arrol, hogy terhes...I didn't know I was pregnent hat komolyan mondom, hogy a viharba nem tunik fel valakinek, hogy no a hasa megy ugy egyaltalan :DD ez is vicces....az egy dolog, hogy meglepodik a pozitiv terhessegi teszt utan az ember na de, hogy meg csak eszre se vegye valaki azt h o terhes :DD vicc eskuszom.

Amugy en is sokkos lennek hirtelen. Az a baj velem hogy eloszor tuti minden bajom lenne, hogy 24 vagyok nem vagyok en meg erre keszen stb...aztan egyszer csak jonne az erzes, hogy mar pedig ez a gyerek nekem kell inkabb bevettem egy surgossegi fogigatlot...mint, hogy tenyleg terheslegyek es aztan meg ne legyen szivem elvetetni a kis porontyot
10:52
8
márc
08
chloe írta:
mindent megteszek, hogy elkerüljek egy ilyen helyzetet... pont azért, mert szerintem a pasi jobban hajlana rá hogy megtartsuk. de amíg én milliószor jobban lelkesedem a kiscicákért kiskutyákért (*.*) stb. mint a saját gyerek ötletéért, szerintem mindenki jobban jár ha hanyagolom a témát.
11:06
9
márc
08
asterisco válaszaNoraG írására:
van ismerős ismerőse akinek a férje (már van 2 közös gyerek) a 7. hónapban tudta meg,hogy jön a 3.....
11:10
10
márc
08
nupogodi írta:
Beparáznék, egyértelmű. Egyelőre úgy vagyok a témával, mint Chloe, és el sem bírom képzelni magam anyaként. Viszont ha véletlenül mégis teherbe esnék, akkor megtartanánk, nem kérdés. lenne 9 hónapom arra, hogy megszokjam az anyaság gondolatát. Félek a gyerekektől, ők is félnek tőlem, bár én jobban tőlük azt hiszem, és nem találom meg velük a közös hangot. Más gyerekével legalábbis így van, a sajátommal másképpen lenne. Mindenki ezt mondja :)
11:11
11
márc
08
asterisco írta:
megváltoztatja...
addíg amíg a kerrier,barátok a fontosabb nem kell szülni
azt sosem értettem,ha valaki nem akarja szívből, minden porcikájából akkor miért szüli meg??? (és még csak 20-30 éves)
11:14
12
márc
08
asterisco válaszanupogodi írására:
ugyanígy voltam és megváltozott :) szóval mindenki igazat mondott :D
11:15
13
márc
08
NoraG válaszaasterisco írására:
na de en nem a ferfirol magyarazok...dehogy a nonek se esik le h nem terhes azert az mar durva
a TLC-n van ez a musor I didn't know I was pregnent abban a musorban nem az apak...de meg csak az anyak sem tudjak h terhesek :DD ez azert szamomra hihetetlen
11:15
14
márc
08
janisjoplin írta:
Nehéz ügy....
sokan évekig(!) nem védekeznek- nem egy ilyen nőismerősöm volt- és aztán csodálkoznak, ha bejött a baba...

De ellenpélda is van...Gumival is lehet teherbe esni.

Most megtartanánk, bár az anyagi helyzetünk pocsék..... és ahogy nézem, soha nem lesz felhőtlen....
11:23
15
márc
08
janisjoplin írta:
Nehéz ügy....
sokan évekig(!) nem védekeznek- nem egy ilyen nőismerősöm volt- és aztán csodálkoznak, ha bejött a baba...

De ellenpélda is van...Gumival is lehet teherbe esni.

Most megtartanánk, bár az anyagi helyzetünk pocsék..... és ahogy nézem, soha nem lesz felhőtlen....
11:23
16
márc
08
nupogodi válaszaasterisco írására:
Remélem, mert párom legalább 4et akar, már ki is nézte a családi kocsit. jajjj.
11:24
17
márc
08
Yndre írta:
Még nem voltam terhes, szóval nem tudhatom... de a pasim most 28 éves, de szerintem nem lenne oda a boldogságtól. Mindig azt hajtogatja, hogy még túl fiatal ehhez. Pont a napokban beszéltük, hogy az ő bátyja 24 éves volt amikor a lánya született, a párom még el sem tudná képzelni. Majd olyan 32-35 évesen szeretne.
11:49
18
márc
08
Truszi írta:
Én spirál melllett fogantam meg szóval semmi sem lehetetlen... :)

Bogyót szedek, szóval remélem nem én leszek az egy ezrelék, aki emellett lesz terhes. Meg épp amúgy sincs kitől... :D

Volt már rá példa, hogy hiba csúszott a védekezésbe és ment a parázás(pasi részéről), de én akkor is azt gondoltam, hogy megtartanám a babát és örülnék neki. :)
12:05
19
márc
08
LadyGray írta:
Talán azért, mert a mai világban -ha az ösztönökre vezettük vissza a kérdést- nincs meg az a biztos -anyagi, egzisztenciális- helyzet amit egy nő elégségesnek és biztonságosnak érezhet a gyerekvállaláshoz... Tudom régen, amikor barlangban laktak az ősemberek akkor sem volt éppen olyan hú de biztos az a jövő, de volt barlang, volt tűz, volt kaja, csak akkor szexeltek és jöhettek az utódok. Ma meg fillérnélkül, a szabad ég alá is csinálnak gyereket... Ma már nincs olyan családi, társadalmi összetartás sem mint mondjuk ezer, vagy többezer éve, a család szentsége megszünt szinte teljesen és így sok nő attól is fél, hogy ha teherbe esik, egyedül marad, kiteszik a munkahelyéről -ha van neki egyáltalán- stb. Ami még elkerülhetetlenül belekalkulálható az az a tény, hogy a mai viágban nők sem elsősorban azért szexelnek, hogy gyerekük legyen, hanem az élvezetért.
12:10
20
márc
08
LadyGray válaszadonci írására:
Az tutiXD szegény...:P:D erre még nem is gondoltam:D
12:12
21
márc
08
csoki írta:
teljes mértékben egyetértek!!

valaki vagy védekezik, vagy nem

és ha nem, akkor elég nagy az esély arra, hogy bizony "meg" jel lesz a rudacskán...

12:14
22
márc
08
csoki írta:
persze mint mindig, itt is lehet szabályt erősítő kivétel...

ami vagy boldogságot ad, vagy nem (sajnos)
12:16
23
márc
08
csoki írta:
a kép pedig tényleg borzasztó
12:16
24
márc
08
LadyGray írta:
Azt én is gáznak találom, ha egy nő hónapok alatt sem veszi észre magán, hogy terhes... Vagy csak már túl későn. Ha mondjuk tényleg nincs semmi, de semmi tünete, még a vérzés terén sem (nem vagyok orvos, de úgy tudom az is előfordulhat és mégsem megy el a baba..?:S) se egyéb tünetei nincsenek akkor esetleg, de ez ezerből egy, vagy még kevesebb.
Az meg, hogy a férfiak miért mutatnak olyan tendenciát a felmérés alapján amilyet, nos meg is lett magyarázva a cikkben.:) Bár személyes tapasztalat alapján, sokuk nem örömmel reagálna a dologra... Eléggé végletesek, mert a másik részük meg annyira akar gyereket, hogy az még női szemmel is kínos:D
12:19
25
márc
08
xameee írta:
Jójó, értem én na! :P És igazad is van...
12:29
26
márc
08
xameee válaszaNoraG írására:
Én azt a sorozatot a Discovery Travel & Living-en néztem :) El se hinném, hogy van ilyen, ha nem a saját szememmel látnám. Én se értem, hogy nem lehet ezt észrevenni...
12:31
27
márc
08
chloe válaszaasterisco írására:
ez több, mint aljas o__o
12:44
28
márc
08
Aristeus írta:
Nagyon biztos vagy a védekezésben, de száz százalékos módszer nincsen. Ha az égiek úgy akarják, a zuhanyrózsától is teherbe esel.
12:52
29
márc
08
Aristeus válaszaxameee írására:
"Mint tudjuk, 100%-os védekezési módszer nincs, csak a szexmentes élet."

Jézus anyjának az sem jött be.

József: "Mária, nemzünk-é gyermeket ma estve?"
Mária: "Nem."
Másnap:
József: "Mária, nemzünk-é gyermeket ma estve?"
Mária: "Nem."
Harmadnap:
József: "Mária, nemzünk-é gyermeket ma estve?"
Mária: "Nem."
József: "Akkor basszon meg az Isten!"
És lőn.

:-)
12:55
30
márc
08
Aristeus írta:
"Igen, de ez nagyon nagyon ritka, hogy úgy esel teherbe, hogy mindent megteszel és mégis becsúszik."

Épp ezért szokás meglepődni rajta. :-)
12:57
31
márc
08
Mauve válaszaAristeus írására:
Pár éve a zuhanyrózsásat egy intelligens magazinolvasó KOMOLYAN megkérdezte valami random csirkemagazinban. Azóta nem tettem magam túl rajta :D
12:59
32
márc
08
xameee válaszaAristeus írására:
Jogos, ott a pont :)
13:25
33
márc
08
SwingerMary írta:
Nálunk én vagyok az, aki nem készült még fel egy gyerek érkezésére. Párom örülne neki, de azért biztos meglepődne. Én tuti kiborulnék és sírógörcsöt kapnék.
13:29
34
márc
08
Aristeus válaszaMauve írására:
Nem biztos, hogy az komoly volt. Annak idején a szépemlékű Bravo magazinban is többször elsült ez a poén.
13:57
35
márc
08
donci írta:
a mai ujsàgban olvastam:
egy 15éves làny kérdezte, hogy a sperma, ruhàn keresztül àt tud-e hatolni, és lehetséges-e igy a teherbe esés....;D ;D
szerintem ö is meglepödne.....
13:58
36
márc
08
klaudia írta:
ez elég nehéz ügy,az biztos. Tablettát szedek,úgyhogy nincs olyan nagy esély a gyerek becsúszására, de mint tudjuk, 100%os védekezés nincs. Ha most terhes lennék gondolkodás nélkül elvetetném, mert még csak 20éves vagyok, albérletben élünk, én még mindig nem találtam munkát, és kimondom őszintén: csórók vagyunk,ez van:D...
Majd ha lesz saját lakás, félretett pénz, tehát biztonságos anyagi háttér,és felnövünk egy ekkora feladathoz,akkor majd jöhet.
A felmérésnél nem lepődöm meg,hogy a nők kevésbé örülnek neki, hiszen nekik kell kihordani, keserves kínok között a világra hozni, majd hosszú ideig otthon ülni, szaros pelust cserélni,etetni,fürdetni... a barátok, a szórakozás meg megy a levesbe( najó, ez így elég sarkos, de a kikapcsolódás sokkal kevesebb lesz).. a férfiak, tisztelet a kivételnek, meg csak hencegnek a babával.
13:59
37
márc
08
Aristeus válaszaklaudia írására:
Az ismeretségi körömben az ÖSSZES kisgyerekes párocska férfitagja is tevékenyen részt vesz a gyerek gondozásában, pedig a nőkkel ellentétben ez tőlük ösztönszinten is idegen, és ennek ellenére mégis. Szóval az ő nevükben ezt, amit itt írtál, kikérem magamnak. Különösen, hogy számodra a gyerekszülás mindössze "keserves kínt" és a bulizás végét jelenti. Nem hinném, hogy jogodban állna ilyen hozzáállással bármelyik fiatal szülőt kritizálnod.
14:04
38
márc
08
klaudia válaszaAristeus írására:
Írtam,hogy tisztelet a kivételnek, mert én sajnos csak nagyon kevés ilyen férfit ismerek. Nem azt mondtam,hogy ilyenek nem léteznek. Ne forgasd ki a szavaimat!!! A gyerekvállalás nem csak keserves kínt és a bulizás végét jelenti, de én azokat a tényezőket írtam le, ami miatt kevesebb lehetett a gyermeknek örülő nők százaléka.Ha elolvasod még egyszer a mondatot, rájössz.
14:08
39
márc
08
nupogodi válaszaklaudia írására:
Hát a bulinak vége, az igaz, ezért jó ha az ember előtte kiéli magát, akkor nem érzi úgy, hogy végetért egy korszak, jön a rabszolgaság. Én azokat a nőket nem értem meg, akik szülnek egy gyereket, onnantól kikiáltják magukat a Nagy Magyar Anyává, és mindenkit hülyének néznek, aki még nem szült. Van nem is egy ilyen ex-soztálytársam, nem tudtak magukkal mit kezdeni, összejöttek az első pasival, és gyorsan szültek egy gyereket. Nem azzal van bajom, hogy valaki gyereket nevel, mielőtt bárki félreértené. A másik, amitől falra mászom a szingli 30as csajok, akik bármi áron szülni szeretnének, ketyeg az óra, és meg vannak bolondulva azért, hogy valami szerencsétlen végre elhintse a magját beléjük, nnna, az kész. Ebből is marha sokat láttam. Egy barátnőm a szemem láttára bolondult meg, messziről lehetett látni rajta hogy gyereket akar, most, menekültek is tőle a pasik mint a tűztől.
14:17
40
márc
08
Aristeus válaszaklaudia írására:
Nem forgattam ki semmit, és mindketten ismerjük a témával kapcsolatos hozzáállásodat. Nincs semmi baj, egyszerűen nem kellene olyan témában nyilatkoznod, ami ennyire nem érint, és amiről ennyire téves elképzeléseid vannak.
14:26
41
márc
08
klaudia írta:
"egyszerűen nem kellene olyan témában nyilatkoznod, ami ennyire nem érint"
nehogy már te mondd meg,miben nyilatkozhatok:D:D
ide mindenki leírja a saját véleményét,azért lehet kommentelni...
és így akár a téves vagy nem téves elképzeléseimet is leírhatom:):)...
de nem fogok veled azon vitatkozni, kinek mit kéne vagy nem kéne nyilatkoznia, tudod engem még innen nem töröltek egyszersem:):):)

bocs mindenki mástól az OFF-ért.
14:37
42
márc
08
donci válaszaklaudia írására:
semmi gond, off-olj nyugodtan. ; )
14:55
43
márc
08
crickette írta:
1. amerikában sokkal elfogadottabb a korai apaság/anyaság, nem ritka, hogy 16 évesen szülnek a lányok. ezzel csak azt akarom mondani, hogy szerintem egy európában végzett kutatás más eredményeket hozott volna.

2. persze, hogy a pasik örülnek jobban, nem nekik kell kihordani a gyereket.

15:02
44
márc
08
NoraG válaszaxameee írására:
TLC Discovery Travel & Living Channel ... azert TLC de amugy igen arrol beszelek
15:08
45
márc
08
nupogodi válaszacrickette írására:
Nem hiszem hogy itt a gyerekkihordás lenne a fő gond. A pasik nyakán az esetek többségében nincs annyi felelősség mint az anyáén. Úgy értem ők nyugodtan elmehetnek legurítani 3 sört ha úgy gondolják, egy anya nem csinálhatja ezt meg.
15:15
46
márc
08
KicsiKatica írta:
Na, én egyáltalán nem örülnék annak, ha véletlen besikeredne egy gyerek! Nem hiszem, hogy elvetetném, de elsőre nem lennék nagyon boldog. A kapcsolatom stabil, de szerintem barátom egyáltalán nem örülne a hírnek. Én pedig minden lehetséges dolgot megteszek azért, hogy ne legyen váratlanul babám és majd akkor szüljek, ha a másik (majdani férjem) is szeretné. :)
15:41
47
márc
08
kamipepacha írta:
Ha én most terhes lennék, akkor nem tudom mit csinálnék. Sokk, gondolkodás... A párom pedig hasonlóképpen reagálna. Nekem ott a suli, neki meg a munka. Egyébként nálunk meg nehéz is ez a kérdés, mivel én nem szedhetek fogamzásgátlót, pontosabban nem akarok, mert nem kockáztatom azt hogy a már így is alacsony esélyt a teherbeesésre elszúrjam, az óvszert viszont nem szeretem, mert fáj ég, magyarul allergiás vagyok. Úgyhogy alternatív megoldások...
15:42
48
márc
08
Aristeus írta:
Meddő vagy, de fogamzásgátlót is szedsz, s mindennek ellenére rettegsz a teherbeeséstől?

Esetleg más védekezési formák?
15:48
49
márc
08
Somlo007 írta:
Meglepődni :D : csak figyeljetek! :én 29 éves vagyok, gyermekem nincs, a páromnak (7 éve vagyunk együtt) az előző 3 hónapos kapcsolatából van egy kilenc éves lánya. A nagyobbik húgom 26 van egy 6 éves gyönyörű kislánya. Igaz párhetes párkapcsolatból fogant ami az egész családot felkavarta. Szilveszterkor összejött a sráccal November 20.-án megszületett a lányuk, / állítólag a valentin napra fogják / különben azóta is együtt vannak és boldogok./ Úgy tervezték h Lányuknak kistesója akkor lesz amikor már a második osztályt kezdi. Tavaly nyár végén nőgyógyászati problémája volt, kezelték is. Mivel a magyar egészségügy olyan "gyors" kapott is kontroll-időpontot január 14.- re. A 2010.01.14. vizsgálat: sima hasi ultrahang, /mivel derékfájásra panaszkodott tesó/ majd a vizsgálat közbe, tágra nyílt szemekkel közölte az orvosa, h: gyönyörű szépen látszik a feje, a lába, a keze,a kisteste hossza 13cm; majdnem 4,5 hónapos terhes a méretéből adódóan. Tesó majdnem elájult azt hitte ez valami rossz tréfa. Gondolom most mindenkiben megfordul a az I. kérdés,: És a menstruációja? -Igen minden rendbe volt minden hónapba, II. nem védekeztek?: -de igen rendszeresen tabletta formájában: STODETT -et szedett, ez év január 14.éig. III. : - ezek valami tanulatlan Hűlye p..... akik a terhességet nem vették észre. NEM!. Miből kellett volna észre venni? nem volt hányingere, mellduzadása, rosszullétei, a mikulás pedig rendszeresen látogatta :D :D :D, és szedte a gyógyszert amelyet az orvosa ajánlott! Hát ő nagyon meglepődött, a párja az totál kivolt a három napig, nagymamák repdestek örömükben miután a gyógyszer-tesztek és vizsgálatok eredményei negatívok lettek. Így már én is örülhetek június 25.-e körül másodszor is nagynéni leszek, állítólag kislány. :) Amúgy ha ez előbb derül ki csak két hónappal, gondoljunk csak bele H1N1 mizéria a terhes nőkkel kapcsolatban ... Biztos h nem így alakulnak a dolgok... :) Amúgy minden Stodettet szedő NŐnek és persze a többieknek is Boldog NŐNAPOT kívánok! Amúgy az én párom a hír hallatán 100-szor jobban meglepődött, talán meg is ijedt, mivel mi még nem szeretnénk, azóta van is itthon terhesteszt, meg ilyenek. Azt mondta ha most ez velünk történt volna biztos 20-szor körbe futja a Somlót, és csak utána jöhetne a "kismama-kispapa tréning". :)
15:49
50
márc
08
Aristeus válaszaklaudia írására:
Nem tiltás volt, hanem csupán jó szándékú tanács, kiskedves.
15:50
51
márc
08
Aristeus válaszacrickette írására:
"persze, hogy a pasik örülnek jobban, nem nekik kell kihordani a gyereket."

Már megint ez a női szerepek miatti siránkozás. "Csúnya férfiak, semmi dolguk a gyerekkel, minden szenvedés ránk, szegény nőkre marad." Ez nem nőhöz méltó viselkedés. Ha a nő nem akar gyereket kihordani, akkor ne legyen terhes. Egy nem kívánt terhességnek meg egyik fél sem örül.
15:52
52
márc
08
Aristeus válaszaKicsiKatica írására:
"Na, én egyáltalán nem örülnék annak, ha véletlen besikeredne egy gyerek! Nem hiszem, hogy elvetetném..."

Miért nem?
15:53
53
márc
08
xameee írta:
Igen, ezt mondom én is. A 99,99 még mindig nem 100. És mondjuk olyan esetben, mint a tiéd, szükséges is lehet a műtét, mert ha tovább szeded a gyógyszert, károsodhat a baba egészsége is.
Azért remélem, előbb-utóbb sikerül majd túltenned magad a dolgon valamilyen szinten. Jobbulást kívánok, minden értelemben!
16:05
54
márc
08
Solange válaszaklaudia írására:
bocsi, eddig nem az volt h soha az életben nem akarsz gyereket? megváltozott a véleményed, h majd ha lesz egszisztencia, akkor jöhet? ne értsd félre, nem cseszegetés, csak kíváncsi vagyok, jó-e a memóriám :)
16:31
55
márc
08
klaudia válaszaSolange írására:
jó a memóriád:) úgy volt, de nem azért mert nem szeretem a gyerekeket,hanem teljesen más okból gondoltam úgy, hogy nekem nem kell. Egyrészt a párom szeretne majd saját gyereket, és tulajdonképpen én is szeretnék majd, csak én "úgy voltam nevelve" hogy a gyerek kihordásánál és világra hozásánál nincs rosszabb kerek e világon. De azért én bízom benne, hogy manapság nem hagyják az embert 47órán keresztül szenvedni, nem törik el 3 bordáját,mert az orvos aludt,és csak akkor kullogott be amikor a gyereknek(nekem) már alig volt szívhangja,és nem úgy fércelik össze a hasát vagy a gátsebet(kinek mit) mint egy zoknit. Mert sajnos én így születtem meg 89-ben,elég sokszor hallottam a sztorit,és úgy voltam vele,hogy nekem,köszi,ilyen nem lesz...
na összegezve, szeretem a gyerekeket,és eddig a fentiek miatt nem akartam, de egyrészt a párom, másrészt a bizakodás(hogy manapság ilyen nem történik) miatt megváltozott a véleményem.
16:41
56
márc
08
xameee írta:
Az a lényeg :)
16:48
57
márc
08
donci válaszaklaudia írására:
Szegény anyukàd, micsoda barbàr helyen szült!
A gyermekàldàs, vàràs, szülés (az egyik) legszebb dolog kéne, hogy legyen! Ha majd igazàn akarod, akkor nem fognak ilyen sztorik megfélemliteni. Majd megérzed,hogy mikor jön el az ideje! ; )
16:53
58
márc
08
Lunatic írta:
Lehet mondani, hogy a cinizmusom szól belőlem, de talán azért van az, hogy a férfiak elégedettebbek lennének, mert nem nekik kell kihordani, megszülni és szoptatni azt a gyereket. Egy ideje jobban belelátok egy fiatal anya életébe (nem nekem van gyerekem, de ez lényegtelen), és látom, hogy egy apróság - bármilyen aranyos és szeretni való is - azért nem kis mértékű társadalmi izolációval jár együtt. Egy apa elmehet otthonról, dolgozik ugyanúgy, mint korábban, de egy anya nem. Ezért pl ha én most, 21 évesen teherbe esnék, enyhén szólva ki lennék akadva...
17:05
59
márc
08
Lunatic válaszaAristeus írására:
Haha! De milyen igaz!
17:07
60
márc
08
Aristeus válaszaLunatic írására:
Nézz át a Vörös szegfű című cikkhez, ott zajlik most egy vita, kíváncsi volnék a véleményedre.
17:21
61
márc
08
Emu válaszaFranka írására:
I love Franka Potente :D
17:32
62
márc
08
Emu írta:
Szult mar "meddo" ismerosom is gyereket:)
17:39
63
márc
08
Bogimano írta:
Nem tudom az itt olvasgató anyukáknak mi a tapasztalata, de a környezetemben élők terhessége nem szappanopera-szerűen kezdődött: hányás, vérzés-kimaradás," jaj, de kívánom a savanyú uborkát mézzel", meg hasonlók...Anyunak is még egy-két hónapig megjött a menstruációja, mire elkezdett gyanakodni, és elment dokihoz. Egy barátnőm gyógyszer mellett lett terhes (múlt héten szült:-)), és ő is csak a 3. hónapban jött rá. Szóval ha nem tervezed, sőt, védekezel, akkor a legutolsó lehetőség a hízásra, egyéb tünetekre a terhesség gondolata.
Így nem értem miért vannak páran kiakadva, hogy miért nem jönnek rá a leendő anyák a legelső naptól, hogy terhesek.....
17:39
64
márc
08
Franka válaszaEmu írására:
:-) mí tú!
17:54
65
márc
08
Franka válaszaBogimano írására:
dettó!
Az én ismerőseim között is sokan(..) vannak, akik csak a 3-4. hónapban tudták meg, hogy babát várnak. Addig ha megjön és nincsenek meg az ún. első jelek (hányás, rosszullétek, a mell változásai), ugyan miből gondolná, hogy terhes? (Gondolok itt azokra, akik védekeztek) persze, hogy nem számít rá.
És egyszer csak a második trimeszter elején valami gyanús lesz :-)
Vagy mint egy barátnőmnél:
a szokásos éves rákszűrésén derült ki, hogy már a negyedik hónapba léptek! Finoman szólva meglepődött (néhány hónappal azelőtt szült, fogamzásgátlót szedett, szoptatott, nem is állt vissza a ciklusa.. és mégis)
18:03
66
márc
08
rubikkocka írta:
Tökre megnyugtattatok...... :/
18:06
67
márc
08
eamane írta:
Fura ez a felmérés, mert az eddigi tapasztalataim alapján a férfiak azok, akik kevésbé akarnak gyereket. Nagyonkevés olyan pasit láttam eddig, aki örömmel fogadta volna a hírt, hogy apa lesz. Persze van, aki a kezdeti sokk után nagyon jó apa lett végül, de sokkal több olyan esettel találkoztam eddig, ahol az apák vagy a végsőkig hisztiztek, hogy a párjuk igenis vetesse el a gyereket, merthogy ő nem akar apa lenni (persze gumit húzni a becses szervére szintén nem akart, mert ő "nem szokott zokniban lábat mosni"), vagy pedig rezignáltan vették tudomásul, hogy innentől házi rabszolgák lesznek, akiket Anyu a végsőkig hajt, hogy a gyereknek mindene meglegyen.

A férjemmel mindketten akarunk gyerekeket, ő két kislánnyal is megelégedne, nekem a két kislány mellé vágyam egy kisfiú is... Mégis, mikor egyszer volt egy vaklármám (nagyon vetélésszagú volt a dolog, de hogy pontosan mi volt, ezt sem akkor, sem azóta senki nem tudta megmondani), nagyon kétségbeesett, és két napig tiszta ideggőrcs volt, hogy ő még nem akar gyereket...

Ha most teherbe esnék, megtartanám, bár a lakókörülményeink nem ideálisak. Mégis vallom azt, hogy aki felnőttnek érzi magát a szexhez, az legyen felnőtt egy gyerek felneveléséhez is. Tudom, hogy jó anya lennék, a férjem pedig kiváló apa lesz, amint megtanulja, hogyan kell ellátni egy kisgyereket. Remélem, legkésőbb öt év múlva már képesek leszünk bevállalni egy gyereket. Addig meg jóbarátunk marad az óvszer...
18:11
68
márc
08
KicsiKatica válaszaAristeus írására:
Nem örülnék, mert nem egy tervezett dolog lenne. Viszont nem biztos, hogy elvetetném, mert van munkám, 26 éves leszek nem soká és a szüleim se tagadnának ki egy ilyen esetben. Másrészt annyira nem is soká szeretnék családot alapítani. :)
18:34
69
márc
08
klaudia írta:
Hűha, itt tényleg mindenkinek ilyen sok ismerőse van,akik tabletta mellett lettek terhesek?
nekem a dokim azt mondta, hogy ez gyakorlatilag csak akkor lehetséges ha valaki elfelejtette bevenni, vagy 4órán belül amikor bevette,hányt/ment a hasa és utána nem pótolta másik bogyóval...
18:45
70
márc
08
Aristeus válaszaEmu írására:
Meg tudom érteni. :-)
19:21
71
márc
08
Aristeus válaszaeamane írására:
"Mégis vallom azt, hogy aki felnőttnek érzi magát a szexhez, az legyen felnőtt egy gyerek felneveléséhez is."

Azért ez picit merész állítás.
19:23
72
márc
08
Aristeus válaszaKicsiKatica írására:
Nekem ez furcsa. Nem hiszem, hogy jó a gyereknek, ha egy "ha má' lettél, maradjál"-hozzáállással születik.
19:24
73
márc
08
eamane válaszaklaudia írására:
Szerintem is nagyon érdekes, hogy majdnem mindenkinek van olyan ismerőse, aki tabletta mellett terhes lett, pedig elvileg ha rendesen szedi az illető, akkor ezer az egyhez az esélye a teherbe esésnek. Ugyanígy érdekes, hogy sok nő spirál mellett esik teherbe...
Ezért is vagyok bizalmatlan a gumin kívül mindennel. Az csak akkor szakad el vagy csúszik le, ha valaki irtó béna...
19:55
74
márc
08
eamane válaszaeamane írására:
Mármint egy az ezerhez. :)
19:56
75
márc
08
asterisco írta:
értem én,de nem is olyan rég volt egy komment,hogy ő úgy képzeli majd szülés után pár héttel beadja bölcsibe,mert nehogy felborítsa már a kis életét a csecsemő és egyébként is ő nélküle megáll a munkahelyén az élet, na ilyen ne szüljön amíg így gondolja
20:19
76
márc
08
asterisco válaszaNoraG írására:
az említett férj felesége,tehát a terhes nő sem tudta sokkal előbb,csak számomra ez felfoghatatlan és nem akarom elhinni... azt gondolnám a sötétségnek is van határa vagy nincs???
ismerem a műsort
20:20
77
márc
08
asterisco válaszachloe írására:
sötét egy banda,megérdemlik egymást
20:21
78
márc
08
blupi válaszachloe írására:
Én is inkább kutyás vagyok... Előbb lesz kutyám, mint gyerekem.
20:22
79
márc
08
klaudia írta:
még csak most néztem meg jobban a cikkhez tartozó képet. A piercinget nem kell kivenni,ha már nagy a pocak? én úgy hallottam, hogy elég csúnyán végigrepesztheti a bőrt függőlegesen felfelé....
(bár ha nem fotoshopos a kép,akkor ezek szerint rosszul tudtam)
20:37
80
márc
08
KicsiKatica válaszaAristeus írására:
Szerintem se biztos, hogy ez jó, de most, ebben a pillanatban így gondolom. Lehet, hogy hogyha megfoganna, akkor nagyon örülnék, és a párom se lenne annyira lekeseredve. De az is lehet, hogy fordítva lenne. Persze, ha a másik nagyon amellett van, hogy márpedig el kell vetetni a gyereket, akkor nem biztos, hogy érdemes szülni "neki" egy babát.
Nálam ideális eset így néz ki: férjhez menés, utána 1-2 év múlva baba.
Egyébként mindenkinek azt kívánom, hogy ne kerüljön olyan helyzetbe, amilyenbe nem szeretne. :)
20:52
81
márc
08
bugyigumi válaszaxameee írására:
ja az én kolléganőmnél elszakadt a gumi, aztán szaladtak esemény utáni tabiért, szépen bevette, majd lett egy pozitív tesztje. December óta boldog anyuka, de azt mondta soha nem fogja az arcát fogamzásgátló szerek reklámjához adni. :)
21:26
82
márc
08
NoraG válaszaasterisco írására:
hat nem tudom hogy nem veheti eszre egy no, hogy varandos....el sem tudom kepzelni
21:28
83
márc
08
bugyigumi válaszaLadyGray írására:
Van olyan, hogy menstruál rendesen a terhesség alatt... Anyám szülészeten dolgozott, és volt egy nő aki a hetedik hónapban tudta meg, hogy terhes. Rendesen menstruált, nem érezte másképp magát, csak nőtt a méhe táján a hasa, és mozgott. ja és egyáltalán nem volt nagy a hasa. A gyerek nem tudom, hogy egészséges lett-e...
21:34
84
márc
08
sziszuscicus írta:
Ó, a terhes-téma, a szívem csücske...
Amikor én megtudtam, hogy terhes vagyok elkezdtem hányni, mert nehezen tudtam feldolgozni a dolgot. Szóval, nem semmi trauma. Annyira hánytam, hogy kiszáradtam, kórházba raktak, ott meghallgathattam a magzat szívhangját, és akkor döntöttem el, hogy marad. Nem terveztem, de jó így. Érdekes, mert havi egy hétre Pécsre szólít az egyetem, így nem látom 5 napig a kis ördögrokkát. És már a 2. nap végén már sírok utána. Pedig élem a "normális, kötetlen, fiatalok" életét, de mégis olyan, mintha a szívemet tépték volna ki.
Én nem bántam meg, hogy megtartottam. Sőt. Fanatikus lettem, mert ha meglesz a saját kéró, ikreket szeretnék, már szóltam páromnak, úgy gyűjtögessen:D
21:41
85
márc
08
sziszuscicus válaszaNoraG írására:
Miért, voltál már terhes?
Én se vettem észre, kb. 4 hétig. Utána se tűnt volna fel, ha nem hányok (de az idegi alapon volt, állítólag). Se mellfeszülés, de kívánósság, semmi. Még, amikor először éreztem a mozgását, az is olyan volt csak, mikor az ember túl sokat eszik, és mozgolódnak a belei, pedig akkor már 20 hetes voltam.
Mondjuk, azért az ötödik-hatodik hónapban már illendő észrevenni:)
21:44
86
márc
08
sziszuscicus válaszaasterisco írására:
Pfíj, ne is mond. Amikor az abortusz kampányra jártunk egy védőnőhöz, mondta, hogy ha minden kötél szakad, adjam a hetes bölcsődébe, hétfőn be, pénteken ki. Viccnek is szar volt.
21:47
87
márc
08
sziszuscicus válaszaklaudia írására:
Ha gondolod, én szívesen biztatlak, mert nekem nagyon szép élmény volt a terhesség (leszámítva a hányást), és a szülés is. Egyenesen irigykedek arra, aki babát vár:D
Egyébként gondoltam már arra is, megírom ide a hiteles szüléstörténetem, de félek, senkit sem érdekelne.
21:50
88
márc
08
bugyigumi írta:
Mi a férjemmel, nem az anyagiak miatt gondolkodtunk el a gyerekvállaláson. Nem azért hezitálunk, mert nincs elég pénzünk, vagy egzisztenciánk, vagy plusz 3 négyzetméter...Ahol két ember jóllakik jut a harmadiknak is...
Inkább az vet vissza, hogy tudunk -e ép lelkű embert faragni belőle ebben a nyomorék, erkölcstelen, egyre embertelenebb világba.
21:52
89
márc
08
ecter válaszasziszuscicus írására:
Öt napig hogy bírja ki? Nagyon picike még, nem?
21:56
90
márc
08
NoraG válaszasziszuscicus írására:
nah en nem arrol beszelek h valaki nem veszei eszre mondjuk 4-6 hetig...bar a csaladban mindenki erezte nem tudom, hogy meg mikent de ereztek. Nekem azert az durva, hogy valaki a 6-7 honapban sem tudja, hogy babaja lesz...de egyebkent is ezek a nok akik abban a soroazatban vannak a szules pillanataig nem tudjak, hogy ok varandosak csak nem tudom, hogy csinaljak

nem voltam meg terhes, de mivel eleg erzekeny vagyok minden hormonalis valtozasra csak fel fog tunni ...az az apro teny pl hogy nem menstrualok pedig kene meg azert he nem szed az ember lanya fogamzasgatlot es nem vedekezett nincs min meglepodni, sot varhato is a terhesseg
21:59
91
márc
08
sziszuscicus válaszaasterisco írására:
Biológiailag a 18-30 éves kor a legalkalmasabb a szülésre. 30 fölött a petesejtek 90%-a elpusztul (hiába van egy csomó, és hozzá a kevés menstruáció, így van.)
Lehet, azért tartják meg. Lehet, ha a test fel van készülve, akkor a lélek is, csak nem ismerjük magunkat annyira, hogy ezt megértsük.
21:59
92
márc
08
sziszuscicus írta:
vagy megvizsgált a nőgyógyász, meddőnek nyilvánított, te meg elhitted. (a fene a naivságomba:)) Vagy a természet csodákra képes?
22:02
93
márc
08
sziszuscicus válaszaecter írására:
16 hónapos. Tényleg picike, amikor először mentem még csak 10,5 hónapos volt, le is cserélte az anyatejet kakaóra:( Apukája, vagy a nagymamái vigyáztak rá. Amikor megjövök, üvölt tőlem fél napig, de aztán visszarázódunk. Nagyon lelkiismeret furdalásom van, de a szebb jövőért muszáj.
22:05
94
márc
08
NoraG válaszaTruszi írására:
hmm nem tudom nekem mikor hibe utott a dologba rohantam es bevettem egy surgossegit....na ha meg ugy is terhes lettem volna az lett volna a meglepetes :D es kb nogyogyaszati csoda es bilogiai meg nem tom milyen rambo gyerek lett volna aki tuleli a surgossegi tabit :))
22:09
95
márc
08
sziszuscicus válaszaNoraG írására:
Hát, valóban nehéz elképzelni.
Nem feltétlen, sok olyat olvasni, hogy védekezés mellett is lett baba. Jó, mi nem védekeztünk, de annak meg is volt az oka, de így is meglepődtem.
Egyébként szerintem még mindig jobb egy nem várt baba, mint évekig küzdeni gyermekért, az szörnyű lehet:S Szóval szerencsésnek érzem magam.
22:09
96
márc
08
sziszuscicus válaszaNoraG írására:
És nem az a legdurvább, én olyat is hallottam, amelyik az abortuszt élte túl. Főleg ikerterhességnél, az egyik bent maradhat, (gyorsan utána gugliztam) és meg is születhet egészségesen.
22:12
97
márc
08
NoraG válaszasziszuscicus írására:
hmm na azert ez tenyleg durva...de masfelol pedig orvosi hiba is szerintem vagy figyelmetlenseg vagy nem tudom mert az hogy ha a surgossegi nem oldja meg a helyzetet ami total durva h 1 tabi annyiba kerul mint 3 havi fogamzasgatlo es receptre kell venni szoval fuss dokihoz hogy felirja aztan meg a patikaba - miert ilyen bonyolult minden itthon Amerikaban bemegyek a patikaba elmondom hogy ez a bajom es odadja a gyogyszeresz a tabit sooot nem enged ki addig amig be nem veszed durva
22:18
98
márc
08
sziszuscicus írta:
"spirál: önmagában szar, állítólag fejlesztettek vmi olyat amire felvitték a fogamzásgátlót és szépen adagolja a méhbe (helyben van: hatékonyabb, kevesebb mellékhatás) csak semmit nem hallani róla"
5 évre szól, majdnem 50ezer Ft, de megszűnik a menstruáció is cserébe (ami nem feltétlen jó), de a fertőzéseket kizárja, ergo nem működik baciluslétraként, mint a hagyományos spirál, így egy meddőséget okozó fertőzés kizárt.

hüvelygyűrű: a hüvelybe felhelyezendő, 3 hétig van fent, helyileg nyomja ki magából a hormonokat, így sem hányás, sem hasmenés nem gátolja az egyenletes fogamzásgátlást. Nagyon szép, nagyon jó, csak szex közben kiesik (saját tapasztalat), de az se para, 3 órán belül vissza kell tenni, és minden rendben.
22:19
99
márc
08
chloe írta:
hát de amíg kiskutyát meg kiscicát meg kisnyuszit meg őzikét meg egy fél állatkertet akarok, addig szerintem pokol élete lenne annak a magzatnak. kb ilyesmi lelkivilága lehet azoknak az anyukáknak is, akik állatjelmez rúgdalózóba öltöztetik a szemük fényét, nem sok jót sejtet.
22:31
100
márc
08
NoraG írta:
nagyon durva ez a himsoviniszta hozzaallas...foleg a vedekezesrol

Nekunk sem jo az a tetves ovszer teljesen mas erzes nekunk is erre meg nem gondoltal? Csak eppen a semmi az nem vedekezesi modszer....es ha semmit nem hasznal a felelotlen akkor vallalja a kovetkezmenyeit....foleg ha azert nem huzza fel az ovszert mert nem szoktam zokniban labat mosni
22:32
101
márc
08
chloe válaszasziszuscicus írására:
ez elég para, én 1 év alatt sem tapasztaltam még csak hasonlót se, bár lehet nem vagyok egy kiköpött lepedőakrobata, de elképzelni se tudom hogy hogy tud az onnan kiESNI o___o
22:33
102
márc
08
Helen írta:
Milyen rendesek ezek az amerikai 18 éves fiúk! 34%-a elégedett lenne. Nálunk kb. 5 %-a, de ők is csak a segély miatt...
22:46
103
márc
08
NoraG válaszaHelen írására:
jajj Helen de naiv vagy ... :D az etnikum mindefele keppen elegedett lenne
22:49
104
márc
08
NoraG írta:
nah igy mar vilagos h mi a problemad...amugy igen konkretan az ovszeres resszel volt bajom mar nincs mert felfogtam mi a problema :)
23:20
105
márc
08
chloe írta:
ha nincs köze ernyedt és gyenge izomzathoz, akkor ki vele!
23:44
106
márc
08
NoraG írta:
neeem nottem ott fel...fuh jobb lenne ha igy lenne de nem ott dolgoztam az ekezet nelkuli billentyuzet meg azert van mert lusta vagyok atalitani az angol billentyuzetet magyarra :D tudod ha a lustasag fajna akkor uvoltos leennek :DD sooot talan mar meg is haltam volna..:)
23:50
107
márc
09
Lunatic válaszaAristeus írására:
Voilá, a véleményem tálalva, amint tudom, hozzácsapom a vitába való belefolyásomat is. Na ez aztán magyar volt, csak egy kicsit keresztre feszítve. :P
01:03
108
márc
09
Emu válaszasziszuscicus írására:
Engem igen!!! Johet!:)
01:15
109
márc
09
Ananke írta:
na basszus XD begépeltem egy szép hosszút, erre a gépem újraindult.

szóval aki terhességen túl van (ergó tudja, mennyire termékeny), és menstruál jó ideje (lásd idősebb korosztály), annak bizony lehet atomstabil a havija. főleg ha hőmérőzés+hüvelyváladék+naptármódszer 3-ast alkalmazza, akkor asszem olyan biztos a módszer, mint az óvszer.
amúgy lehet óramű pontos a havi, a szervezet tudja a dolgát. :)
01:42
110
márc
09
Emu válaszaFranka írására:
Hamarabb visszaallt a ciklusa, mint eszrevette volna:) Termeszet anyank a szexualis aktivitas hatasara pikk-pakk ujra termekennye teszi a noket, igy lehetseges(allitolag) menstruacio kozben is teherbeesni...
01:47
111
márc
09
Emu válaszaAnanke írására:
Azert azt se felejtsuk el, hogy a spermiumok par napig meg eletkepesek a noi szervezeten belul, szoval csak azert, mert ma nem vagy termekeny es szexeltek, holnap meg teherbeeshetsz... (plusz lasd a fenti kommentem:)
01:49
112
márc
09
Ananke válaszaEmu írására:
persze, de a naptármódszernek megvannak a maga határai :) mármint, ha az ember nem a saját feje után megy, csak úgy próbál okos lenni, anno kitapasztalták minden előnyét-hátrányát, mikor még nem választhattak ennyiféle védekezési módszerből :) nem mindenhol a terhesség volt a védekezés :D

amúgy ami kitörlődött hszem abban ezt is leírtam, hogy van, aki menses alatt is képes teherbeesni, meg van olyan, akinek atompontos a menstruációja, és ha teherbe akar esni nem árt, ha kicsit rásegít megfelelő pózzal-egyébbel, mert nem esik könnyen teherbe. én erről is, arról is hallottam már, ezért mondtam, hogy gondolom az az orvos is ezért ajálotta idősebb és már szülésen túllévő nőknek (ők tudják, hogy mennyire könnyen esnek teherbe, változhat az egyes terhességekre, de azért nem az az általános)
02:04
113
márc
09
Ananke válaszasziszuscicus írására:
"30 fölött a petesejtek 90%-a elpusztul" ???? ezt hol olvastad??
02:06
114
márc
09
Emu válaszaAnanke írására:
Ez az egesz olyan, mintha egy adag nitroglicerinnel rohangasznank mindenhova. Vannak valoszinubb es kevesbe lehetseges verziok a reakcio beindulasara, de a no "arra valo", hogy megtermekenyuljon, a robbanoszerek meg altalaban felrobbannak:) Szoval ne felejtsuk el, hogy mivel is jatszunk, mert semmi sem lehetetlen:)
02:14
115
márc
09
Ananke válaszaEmu írására:
persze, de ettől sokaknak működik rohangászni a robbanószerrel :) én se javaslom amúgy, nem erről van szó, csak annyira nem kell rajta csodálkozni, hogy akár egy orvos is megemlíti, ilyen körülmények közt.

02:22
116
márc
09
Ananke írta:
amúgy furcsa, nagyon sokan el vannak itt tájolva. azt hiszik a terhesség mindig, minden körülmények közt úgy zajlik, ahogy, menstruáció kimarad, vannak jelei, stb. nem így működik, nem minden esetben működik így, és azért elég sok szülés történik ahhoz, hogy a kevés százalék szülésre számolva egész nagy számokat hozhat ki :) van, aki végig menstruál, tabit szed, nem hízik, nem kívánós, stb. ezek ugyanolyan dolgok, minthogy van, aki harmadik gyereknél is egy napot vajúdik, meg van, aki elsőnél is 2 óra alatt megszüli.

meg kéne szokni mindenkinek, hogy az emberi test nem egy gép, amiből gyártottak 6 milliárd ugyanolyan darabot, és csak típusonként lehet eltérés. elég jelentős különbségek vannak akárcsak egy-egy ér lefutásában is, többek közt ezért bonyolódik a legegyszeűbb beavatkozás is, és válhat vérengzéssé, ha az orvos ügyetlen. ugyanígy nagyon sokféleképp működhet is, és néha egészen meglepő és megmagyarázhatatlan dolgokat produkálhat :) kismillió meg egy dolog van az emberi test működésével kapcsolatban, amit nem tudunk, vagy csak találgatnak, és azt már megtanultam, hogy soha semmit nem lehet kizárni. tehát ha az ember meddő, akkor sem kizárt, hogy lesz gyereke. egészen elképesztő dolgokra képes, tényleg :) szóval a sürgősségi tabi és minden egyéb melletti teherbeesés is előfordulhat, meg, hogy csak későn veszi észre, ahogy az is ugyanilyen megmagyarázhatatlan, hogyan lehet, hogy valaki megérzi abban a pillanatban, hogy megfogant a baba.
02:28
117
márc
09
Emu válaszaAnanke írására:
Ok, most akkor megegyeztunk, hogy nincs 1000%-os biztonsag, es ennyi erovel felhetunk folyamatosan az ongyulladastol is:D En maradok a 99.99%-os tutinal (bizok Istenben, es szarazon tartom a puskaport:)
02:30
118
márc
09
Ananke írta:
bocsi, sztem csak a héten valamikor lesz meg, egy barátom kórházba került, és nem debreceni, szóval gyakorlatilag csak én tudok most neki segíteni, ott voltam egész este. de ha lesz szabadidőm megírom mindenképp (csak nem két perc kell hozzáXD)! aztán jelzem valamelyik topiknál v ilyesmi.

nem mindenkinek van a ciklusára hatással egy munkahelyi stressz, vagy egy megfázás :)

és a 3-as módszert úgy tudom stabil, hosszú ideje fennálló kapcsolatban élőknek ajánlják, pont azért, hogy a kedv stb ne csorbuljon, vagy megoldható legyen. :) de ez is csak egy opció, mindenki magának dönt arról, persze a párjával együttműködve, melyik fogamzásgátlási módszert választja.
02:31
119
márc
09
Ananke válaszaEmu írására:
jah, érdekes kérdés a szűznemzés is :D van gerinces faj is, amelyik képes rá... végülis csak idő kérdése, és lehet az ember is kénytelen lesz (férfiak eltűnése...)
02:32
120
márc
09
Emu válaszaAnanke írására:
Ja, a pszichoszomatikus tenyezok meg meg minimum a negyzetre emelik ezen lehetosegek szamat, ugyhogy a legjobb megoldas szerintem nyitott szemmel letezni, es odafigyelni:) (barmiben)
02:33
121
márc
09
Emu válaszaAnanke írására:
Ja, en is olvastam egy ilyen cikket gyikokrol nemreg, komoly volt...
Azert szerintem oldjuk meg, hogy mindket nem megmaradjon, igazan csak szandek kerdese:)
02:35
122
márc
09
Ananke írta:
nyilván nem valószerű a lehetőség, hogy a férfiak kihaljanak, én se úgy gondoltam :) de ki sem zárható, szerintem. a recesszív gének eltűnéséről mire gondolsz? mondjuk ez erősen off, de a szőkék evolúciós előnyük miatt maradtak fenn (meg eleve jelentek meg), már amennyire én tudom, és szerintem amíg ez fennáll, addig nem fog eltűnni a recesszív gén. ellenben biztos lesz olyan, ami eltűnik, vagy hogy működik, hogy mégse?

és nem mondom, hogy a 3-as meg a naptár a jó módszer, csak azt mondom, amit hallottam, hogy elég sokan csinálják így :) és azok azzal védekeznek, hogy tulajdonképpen bármelyik védekezésnél lehet gyerek, miért éppen ennél lenne? bennem inkább mindig az fordul meg, hogy lehet, hogy csak egy ezrelék az esélye, de ha én vagyok az egy ezrelék, akkor rohadtul nem nyugtat meg, hogy "pedig milyen kis esélye volt!" :D

zavarás lehet, de van, akinél működik évek óta. szóval lehet itt elméleteket hozni, mint ahogy fentebb a terhességgel kapcs., vagy sok minden mással az emberi testtel kapcsolatban, de a gyakorlat meghazudtolja :D ennyi. a természettel meg nem lehet és nem is érdemes vitázni :)

a kívánást köszi, remélem nem lesz rossz vége, meg tudom, hogy jó kezekben van, csak hát na, ez ilyenkor mindig para, akármilyen kis műtét.
03:46
123
márc
09
Solange válaszaklaudia írására:
köszönöm válaszodat, reméltem, h tényleg nem bántottalak meg és nagyon érthetőek a félelmeid. Sok Boldogságot kívánok Nektek és ha eljön az idő, örömteli babavárást és komplikáció mentes szülést :)
07:40
124
márc
09
ecter válaszasziszuscicus írására:
Sziszus, kedves, nektek aztán nem egyszerű.
Jó, hogy Apukára számíthatsz. Az én fiamat számításaim szerint legközelebb 10 év múlva lehet majd az apjára bízni... Cserébe viszont ott vannak a mamák.
Azon nem gondolkodtál, hogy átjelentkezz másik egyetemre? Ha jól tudom, Győrött laksz, Veszprém és Pest is egyszerűbb lenne, mint Pécs, nem?
07:57
125
márc
09
macskabreki válaszaklaudia írására:
Kapaszkodj: létezik kismama piercing.
09:42
126
márc
09
klaudia írta:
2 dologban tévedsz, a tetoválás attól függ hol van, ha a hason akkor tönkremegy, máshol nem torzul el, azért mert valaki terhes,és aki engem illetve a nagynénémet is tetoválta,mondta hogyha mégis, akkor ki lehet javítani:)
a védekezéshez: a tabi jó lenne, de elfelejtetted leírni,hogy egy nőnek mennyi problémát okozhat, nekem pl vizesedik tőle a lábam, sőt visszerem is lett, és hetente elkap egy migréngörcs, dokim szerint egyértelműen a tabletta miatt, de szedem tovább mert az én pasim is hisztirohamot kapna ha "zokniban kéne lábat mosni":S:S
10:13
127
márc
09
klaudia válaszasziszuscicus írására:
Szerintem írd meg:) Én szívesen elolvasnám, de úgy látom, már más is írta:)
10:31
128
márc
09
klaudia válaszaSolange írására:
dehogy bántottál meg:) és köszönöm a jókívánságokat
10:36
129
márc
09
Truszi válaszaNoraG írására:
Hát mi későn jöttünk rá, hogy nem védekeztünk megfelelően. Bál után, piásak voltunk, na. :D
10:41
130
márc
09
NoraG válaszaTruszi írására:
hmm en hazibuliban ... alig voltam reszeg vegulis de ennyi eszem meg volth eszrevettem h valami nem stimmel a gumival :DDD
11:07
131
márc
09
janisjoplin válaszaklaudia írására:
Sajna ez így van!
Apám boldogan hencegett velünk, de még játszani sem játszott, vagy kiránduét velünk, csak anyám napokig tartó könyörgésére...
A munkahelyen meg ő volt a mh mintaapukája, legalábbis szóban, meg képben, mert az asztala teel volt a mi képeinkkel :(((

Nem tudom, a mostani, vagy az ezelőtti párjaim mennyire aktívan vennének részt. Maguk után is bajosan pakolnak el, nemhogy egy addigi életet felborító csöppség után....

Persze, nem tudom. Azt tudom, hogy 30 felett is nyekeregnek, hogy nem nagyon akarnak babát! :(

nálunk másképp van, a Kedves lelkiekben szeretne....
11:19
132
márc
09
janisjoplin válaszaeamane írására:
igen a felelősséget nagyon hárítják, pedig ez is benne van a pakliban, mégis egy diszkó mögötti töftöfből lesz gyerek, hát nem kéne megtartani....A gyermeknek sem jó, ha nem jó helyre születik, egy 16 éves ( vagy 20) sincs felkészülve az anya/apa szerepre!
11:22
133
márc
09
klaudia írta:
A nagynénémnek csípőjén van tetkója, a terhesség alatt nem sokat hízott, de utána nem sokkal műtötték a térdét,így a mozgáshiány miatt akkor felszedett néhány kilót, ennek ellenére a tetoválása ugyanolyan szép mint terhesség és térdműtét előtt, csak a kopás miatt kell nagy néha újraüttetni:)
a barátomnak ugyanaz a problémája a gumival,mint neked. Én ezt amúgy meg tudom érteni,mert a csajoknak sem ugyanolyan érzés gumival.De nem csak miatta szedem tovább a bogyót,a fejfájás,lábdagadás ellenére, hanem, azért is mert azért a tabi 99%os, biztonságot nyújt, az óvszernek meg elég,ha gyártási hibás, vagy elbénáz valamit az ember..és máris szakad.
Párkapcsolatban (komoly,tartós,nem 2hetes) meg tudom érteni az óvszer mellőzését, de azon mindig felháborodom,amikor valakik csak kefélnek össze-vissza gumi nélkül, utána meg csodálkoznak,hogy hujuj,orvoshoz kell menni...
13:19
134
márc
09
LadyGray válaszabugyigumi írására:
juj...na majd kiváncsi leszek én észreveszem-e...:)
15:15
135
márc
09
klaudia írta:
a 90es évek elején ez még a tablettákra is igaz volt, akkor még nem 99százalékos biztonságú volt...
én is tabletta mellett fogantam, úgy hogy anyukám rendesen szedte és nem volt semmilyen hányós-fosós estéje ami miatt kiürülhetett a hatóanyag. Még szerencse hogy mostanában szigorúbbak az előírások a tablettákra, így ritkábban fordulnak elő olyan durva mellékhatások amik a régebbi tablettákkal igen. Anyukám mesélte, hogy a régi tabitól nagyon sok nő duplájára hízhatott,és akár a bajusz is beficcenhetett tőle.Durva lehetett
15:16
136
márc
09
puncifing válaszasziszuscicus írására:
egyedül hagyod a 10 hónapos gyereked? Kakaóval itatjátok? Elöbb akkor gondolkodni kölött volna hogy há lehet mégse kéne nekem gyerek mert még túlságosan "becstelen briganti" vagyok.
Hogy járhatsz Te így egyetemre? Ja gondolom takarítónő :D
Beszólok Neked, mit szólsz?


15:25
137
márc
09
Emu válaszapuncifing írására:
Hat, a nickneved alapjan nem vagy egy nagy szellemi eresztes, nem meglepo, ha beszologatsz vkinek... :P
15:45
138
márc
09
klaudia válaszapuncifing írására:
khm..10hónapos gyerek egész nyugodtan ihat kakaót, szerintem nem lesz tőle semmi baja.
Egyetemre talán azért jár, hogy a gyereknek is jobb jövője legyen,nem gondolod???
persze, megértem,ha te ezen felháborodsz,nem kell mindenkinek egyetérteni, de a véleményedet kulturáltabban megfogalmazhatnád.
16:08
139
márc
09
Mauve válaszaAristeus írására:
A lényeg az, hogy mély nyomot hagyott bennem :D Amíg vannak emberek, akik elhiszik, hogy a meddőség anyai ágon öröklődik, én bármit el tudok képzelni.
18:12
140
márc
09
Mauve válaszasziszuscicus írására:
Na az rossz. Mindenkinek. Nem tudnék akkora teherrel élni, hogy akárhányszor a gyerekemre nézek, eszembe jusson, hogy megpróbáltam megölni. (más kérdés, hogy a sikeres abortusz sem lehet könnyű téma...)
18:17
141
márc
10
Aristeus válaszachloe írására:
Varjút már nem is?
02:24
142
márc
10
Mauve írta:
Hát én már feladtam, hogy magamban alsó határt szabjak az emberi értelemnek.
03:31
143
márc
10
chloe válaszaAristeus írására:
dehogynem, a fél állatkertbe bújt a tapírral meg a delfinekkel.
10:25
144
márc
10
Szívesen lennék legközelebb úgy terhes, hogy csak a 4-5 hónapba vegyem észre, mert megúsznék 3-4 hónapon át tartó napi 4-5 hányást, 3-4 kilo fogyást és a többit.
4szer voltam terhes, mindet meg akartam tartani az első pillanattól, nem pánikoltam egy percet sem, minddel nagyon hánytam, de az első és a harmadik terhességben kb a 12 hetes magzat elhalt - illetve azon az uh-n derült ki, hogy nincs szívhang többé (ennek ellenére tovább produkáltam a terhesség tüneteit - hányást is, még az abortusz után is egy ideig), úgyhogy ez az "anya tudat alatt elutasítja a babáját" egy púder. Van aki hány, van aki nem. Épp annyira esetleges, mint van aki meghízik, van aki nem.
Csatlakozom azokhoz, akik azon a véleményen vannak, hogy csak az éljen szexuális életet, aki vállalja a gyereket is utána. (emane - talán?)
Amúgy meg kedves az, ahogy itt sokan nagy szájjal előadják, hogy ez a fogamzásgátlási módszer ilyen meg olyan - mindenki máshogy működik, nem ugyanaz jön be, talán ezért van többféle módszer. Az meg önáltatás, hogy létezik ezek közül biztonságos. Aki nagyon termékeny, az teherbe esik - ezek a dolgok nem állnak teljesen az ésszerű gondolkodás égisze alatt. Ha egy nő terhes lesz, változásokon megy át - sokfélén, és ki tudja, hogy dönt a végén. Aki nem éli át, az ne gondolja, hogy ezt olyan egyszerűen meg lehet érteni és meg lehet ítélni, mint mondjuk a gravitációt.
Én részemről nem tudom megérteni azokat, akik elvetetik a gyereküket - mindkét alkalommal, mikor abortuszom volt, mert meghaltak a babáim, akkor voltak más lányok is, akik csak épp beugrottak megoldani az apró problémájukat - és mentek is - meg se hatotta őket... De lehet, hogy ez csak nekem tűnt így, mert én baromi csalódott és dühös voltam, és bármelyikőjükkel cseréltem volna.
De elfogadom azt, hogy közülük is sokan vannak nehéz helyzetben, csak épp érzelmileg sosem leszek képes ezt megérteni.
10:34
145
márc
10
Aristeus válaszachloe írására:
Utóbbi kettő azért elég irreális dolog, hacsak nincs egy saját vadasparkod. A varjú viszont teljesen jól megoldható. (Most van is épp egy, aminek gazdát keresnek.)
11:35
146
márc
10
chloe válaszaAristeus írására:
hát sajnos momentán a varnyú is, se a szülők se a pasi nem támogat amíg náluk lakom, úgyhogy felejtős :(
11:58
147
márc
10
sziszuscicus válaszapuncifing írására:
Azt szólom, nagyon sík vagy, bocsi. Persze, egyedül hagytam, mindössze az apukája vigyázott rá, aki már születése óta aktívan részt vett a nevelésében, és 2 nagymama, akik 2, ill. 3 gyereket neveltek már fel. Anyatejet ivott reggel-este, amikor elmentem, tápszert írt fel neki a doki, de mivel nem fogadta el, muszáj volt egy kicsi kakaót keverni a tápszerhez, mivel ugye egy éven aluli gyerek nem kaphat tehéntejet.
A PTE-re járok egyébként, majd ha legközelebb megyek, rád kacsintok a büfében, miközben kiszolgálsz, jó?
Nemrég vizsgálta meg az orvos a fiamat, és rendkívül kiegyensúlyozott és kortársainál fejlettebbnek ítélte. Erre kéne gombot varrni.
13:10
148
márc
10
sziszuscicus írta:
Mert kb. másfél évig volt egy durva és összefüggő nőgyógyászati problémám, és szerinte a teherbeesés esélye nulla volt, 4-5 év múlva viszont már lett volna esélyem, csak ez lerövidült majdnem egy évre. Tablettát is azért hagytam abba, mert közrejátszott ebben a betegség dologban.
Én úgy tudom, hogy ha egy éven belül nem jön össze a baba, akkor kivizsgálják a feleket. A legjobb esetben hormontablettákat szed a leendő anyuka, legrosszabb talán a lombik? Nem tudom, nem kellett ezeket az utakat végigjárnom, de ismerek tablettás meg lombikos babát is:)
13:21
149
márc
10
sziszuscicus válaszachloe írására:
Nem tudom, orvos nekem is mondta, hogy durva szex kell hozzá, és nekünk mindig kijön! Utána meg keresgélem ágy alatt, párnák közt...passz, ilyen béna vagyok belül, mert mi sem durvulunk.
13:27
150
márc
10
sziszuscicus válaszaAnanke írására:
Ez azért vicces (vagy nem), mert totál hiteltelen forrásból van, de nekem ez is elég volt, hogy elhiggyen, így továbbadtam:) Egy olyan szerkezet kerül forgalomba, amivel ki lehet számolni, mennyi használható petesejtje van az embernek, és annak a reklámjában hangzott el ez az infó. Én is manipulálható vagyok, így mindent elhiszek, ami nyomtatva van, kivéve ha óriási piros betűkkel fölé van írva: KACSA. E fölé nem volt.
Ja! Azért is hihető, mert viszont egy hiteles, orvosi cuccban olvastam, a legjobb időszak szülésre 18-30 év, a további végletek neccesek, a mai tendencia mellett is.
13:34
151
márc
10
sziszuscicus válaszaecter írására:
De gondolkodtam, csak Győrben nincs ez a szak, Veszprémben meg szarok a szakirányok hozzá.
Sose lehet tudni:) Szerencsém van, mert a baba és az apja, nagyon jól kijönnek, mindent képes ellátni vele kapcsolatban:) Még kakis pelust is cserél. Szerintem, ha együtt hagynád őket, megoldanák, az apukák kreatívak:)
13:38
152
márc
10
sziszuscicus válaszaecter írására:
Vagyis szarnak nem szarok, csak nehéz vele elhelyezkedni, ilyen szempontból. Engem is jobban érdekelt volna a drámapedagógia, de az ügyvitellel könnyebb lesz munkahelyet találni.
13:40
153
márc
10
sziszuscicus írta:
Húha:S Nem semmi ez a sztori. Szerintem normális esetben, anyukának is legalább annyira fontos az összebújás és az ölelgetés, mint a babának...Legalábbis, én is napi 20x éneklem el az "Egyszer egy hétpettyes katicabogárka" kezdetű dalt, mégis élvezem, mert akkor altatom, és hozzám bújik:)
13:43
154
márc
11
Ananke válaszasziszuscicus írására:
35 év fölött a kifejezetten problémás, akkorra is azért, mert a megmaradt petesejtek addigra nagyon sok sugárzásnak,, és ilyesmiknek voltak kitéve, ergó károsodhattak.
eleve nagyon sok petesejttel indulunk. most utánanéztem, a legújabb kutatások szerint tényleg nagyobb ütemben csökken a petesejtek száma, mint azt eddig gondolták, de egy 300 nő részvételével végzett felmérés szerintem nem túl mérvadó :) főleg, mivel eddig nem voltak erről meggyőződve. valamint nagyon nagy különbségek is lehetnek. az eddig is tiszta volt, hogy lehetőleg 30-35 éves kor előtt szüljön az ember, mert fölötte már kockázatosabb, és 40 fölött már végképp.

amúgy a szervezet nem béna :) alapvetően a nő meglepően sokáig termékeny, a legidősebb anyuka valami 60 év körül szült, ha jól emlékszem... ami gondot okoz ilyenkor, az a ma használt kemikáliák, sugárzások okozta hatás miatti termékenységi gondok, vagy betegen született gyerek. (mert a nagyon beteg genetikai állományú embriók spontán abortálnak, ezt sokszor észre se veszi az anya, tehát a számát is csak becsülni tudják, hogy nagy százaléka a terhességeknek így végződik.)
00:49
155
márc
11
sziszuscicus írta:
Biztosan sokan vannak, akik reális okot tudnak arra felhozni, hogy miért 40 évesen jutott eszükbe, hogy gyermeket akarnak. De szerintem még mindig több az, aki olyan okokat hoz fel, ami a saját önzőségére vezethető vissza...Felhoznék egy példát, ami persze egy sajátságos, önálló eset, nem tudom, mennyire tipikus, csak érdekes. Várakozás a védőnőnél, anyukák beszélgetnek. Ketten voltunk egy másik anyukával, aki elmesélte, hogy 38 éves, a baba 7 hónap körüli volt. Koraszülött volt, az anyja szoptatni "nem tudta". Elmondta, még gyorsan (!) tudott vállalni gyereket, mert majdnem kifutott az időből. Addig lekötötte a munka, a barátok, a szórakozás. Csak meregettem a szemem, hogy miiii? Neki személy szerint fontosabb volt a kötetlenségek nélküli élet, ami engem nem zavar, mindenkinek szíve joga, hogy éli az életét. Van, aki a fiatalon való gyermekvállalást ítéli el, én a túlkorosat. Ezért nem bírom a 40 éves, bánatos képű nőket, akik sorra járkálnak a lombikra, petesejtet kuncsorognak, közben utálkozva néznek mindenkit, akinek gyereke van (tisztelet a kivételnek, vannak, akik normálisan tudják kezelni, de már találkoztam olyannak, aki gyilkolni tudott volna a szemével, meg ilyeneket mondott "te még csak 20 vagy, meg sem érdemled ezt a babát"). Nem kell a természetet megerőszakolni, azt mondom. Örülök, ha valakinek összejön, mert egy kisbaba tényleg csodálatos, és az élet ennél többet adni nem tud. Volt idő a választásra. Persze, hozzáteszem, ha az életem úgy alakult volna, hogy későn vállaljak gyereket, nem biztos, hogy így gondolnám, de említettem én mindig is fiatal anyuka szerettem volna lenni...
10:54
156
márc
11
Lunabunny írta:
Szerintem azért elkelne egy terápia. Ez biztos, hogy hatalmas trauma volt neked.
13:58
157
márc
11
sziszuscicus írta:
Persze, ahány ember, annyi sors. Én tényleg együtt érzek azzal, akinek nem sikerül, mert tudom, mi az, ami nem adatik meg...
A szoptatásról meg az a véleményem, az nem tud, aki nem is akar. Most nem arról van szó, amikor valakinek kevés a teje, vagy olyan gyógyszert kell szednie, amivel nem lehet szoptatni, hanem, amikor vki egy nap után feladja a próbálkozást...Az említett anyuka esetét nem tudom pontosan, de nem úgy látszott, mint aki sajnálja...
17:47
158
márc
12
bgaela válaszasziszuscicus írására:
Teljesen korrekt irás, át tudom érezni.
Én korai gyerek vagyok (17.szülinapja elött szült anyukám) és most 'öregkorára', 39évesen jött a hugom is, persze másik apukátol, uj házasságból. Amolyan jutis-maradis technika :)
Mindezonáltal nagyon szépen felnevelt, bár voltak nehézségek, de ez alapján (is) ugy gondolom, hogy az, hogy valaki érett-e az anyaságra, nem életkor kérdése.
Én biztos sokkot kapnék ha kiderülne valami ilyesmi, nem érzem még késznek magam.

(a szoptatásrol meg annyit, hogy mostanság divat nem szoptatni, csake gy hormoninjekcio kell hozzá, ugyanis föleg a szoptatás elején elég nagy fájdalmakkal jár...ezt nem 'divat' elviselni...)
03:07
159
márc
12
sziszuscicus válaszabgaela írására:
Szerintem sem életkor kérdése, hanem személyiségé...Mert ha valaki alapvetően türelmetlen, kapkodós, agresszív az élet minden területén, az a gyerekével is ilyen lesz (még ha nem is folyamatosan). Akár 20 évesen szüli, akár 35 évesen. Aki pedig kiegyensúlyozott személyiség, az a gyereke felé is harmóniát sugároz. Persze, ezt az élet sokszor felülírja, elég egy közeli hozzátartozó elvesztése, vagy a munkahelyé...De az alapvető személyiségjegyek nem változnak meg.
Anyukádnak gratulálok, biztos nagyon nehéz volt neki! De a legfontosabb, hogy megoldotta, és felnevelt egy boldog embert:)

Tényleg baromi kellemetlen az elején a szoptatás, az ember melle olyan lesz, mint a kő, állandóan fejni kell, a baba sem éppen kíméletes...de a végeredmény csodálatos! Az összeszokás után olyan jó érzés szoptatni:) Ezért nem is értem azokat, akiknek egyszerűbb egy tejelapasztó:(
11:16
160
márc
12
sziszuscicus írta:
Azt hiszem, kicsit elmentünk egymás mellett:)
A sztori érdekes volt, de arra gondoltam, ha valakinek meghal valakije (vagy bármi más történik), az a viselkedésére is hatással van. Például, amikor egyszer nagyon összevesztünk a párommal, a babával is türelmetlenebb voltam, és mindenkivel magam körül...

A tejelapasztón meg azt nem értem, hogy lehet valaki olyan balga, hogy nem akarja átérezni azt, hogy a pici babáját ő táplálja. Szerintem anya és gyerek ennél nagyobb közelségben sosem lesz többé. Ha már egyszer 9 hónapig hordta a szíve alatt, és mindent megtesz, hogy mindene meglegyen, miért pont a legfontosabbat vonja el a gyerekétől? Hiszen a mell a terhesség után nem lesz a régi soha már, hiába hagyja ki a szoptatást. Én hálás vagyok azért a 10 hónapért, amíg szoptattam.

A hollywoodi tejelapasztás az semmi, ahhoz képest, hogy van, aki 7 hónapos terhesen megcsászároztatja magát, mert így szebb lesz a bőre. Szintén USA. Undorító.
13:16
161
márc
13
Lunabunny válaszasziszuscicus írására:
A leggázabb, hogy van olyan "orvos" aki meg is csinálja jópénzért, ahelyett, hogy egyből átirányítaná az anyukát egy pszichológushoz.
10:38
162
márc
13
Aneurysm írta:
Nekem: szívdobbanás, mint, amikor kamaszként bele vagy zúgva a 'nagy ő'-be és rádnéz... :)
Aztán para, mert a párom nem akarta, tudtam.
Szóval a megdöbbenés+félelem is egy lehetséges opció az első érzésnek.
És jól sejtettem, a párom így reagált...és hónapokig tartott, míg elfogadta...nem volt egyszerű.
Két dologban viszont biztos vagyok azóta, hogy terhes lettem:
1.már a pocakban ember, nem csak akkor, amikor kibújik /addig vallottam, hogy csak akkor lesz emberré, de a kis 'papucsállatka' szívdobbanásainak meghallgatása után ez rögtön megváltozott....egyből anyává is lettem/
2.az élet értelme az élet maga - nincs csodálatosabb, mint terhesnek lenni, érezni valakit benned, teljes szimbiózisban...legszívesebben mindig terhes lennék. :)
13:37
163
márc
14
Megane írta:
Semmi sem biztos, csak a halál, és az adó.. (:
11:32
164
márc
14
kisszo válaszaLadyGray írására:
Vagy csak annyi, hogy együtt kérdezték meg a párokat és a pasik nem akartak/mertek mást mondani, mint hogy örülnének a babának. :) Mint tudjuk, a közvéleménykutatásnak mindig van egy ilyen vonzata: az emberek gyakran nem azt válaszolják, amit valójában gondolnak, hanem amiről azt tartják, hogy mások szerint gondolniuk kellene. Talán a nők pedig éppen azt válaszolták, amit a pasijuk hallani akart, így megfordítva a trendeket. :D
Oké, ez így kissé kicsavartnak tűnik, de talán mégis érdemes ezt a lehetőséget is számításba venni. ;)
12:53
165
márc
14
kisszo válaszaAneurysm írására:
Ez szép! :)
12:56
166
márc
14
Micsurin írta:
Pontosan.
Jah,és a pasinak nem kell megszülnie a gyereket...
14:10
167
márc
14
Micsurin válaszaklaudia írására:
Anyukám is "izgalmasakat" mesélt...igaz,ő '79-ből.
Ha nincs válsztott orvosod,le se tojnak,csak akkor néznek rád,mikor már félig kint a gyerek feje,ha hangot mersz adni a fájdalmadnak,lecsesznek,mert ne kényeskedj már,és az összevarrásban sincs köszönet.
Volt kolléganőm anyukáját '78-ban császározták.
Szólt előre,h allergiás a jódra,de persze azzal fertőtlenítették.
Alig marta szét a hasát...és akkoriban még hosszában vágtak,úgy 30 centiset.
Ez az én gyerekvállalós kedvemet is eléggé lelohasztja...
Persze pénzzel biztos minden megoldható:)
Ja,és az se lenne hátrány,ha nem fektetnék hanyatt az embert,mert úgy tudod a lehető legkisebb nyomóerőt kifejteni,de természetesen az orvosnak úgy a legkényelmesebb.
14:29
168
márc
14
Aneurysm írta:
Az én orvosom abortuszt sem vállal. Azt mondta, hogy egyszer volt a kezében az 'eredmény' /kötelező 'iskolai feladatként'/, és megfogadta, hogy soha többet, ő nem erre esküdött fel
14:33
169
márc
14
Aneurysm válaszakisszo írására:
:)
14:34
170
márc
14
Aneurysm válaszaMicsurin írására:
Azért szerintem nézz utána, mielőtt hagyod, hogy a kedved szegje bármilen elmesélt történet.
Egyrészt '78 több, mint 30 éve volt /ma már pl. a császárt úgy csinálják, hogy a hasizmodat nem vágják szét, csak széthúzzák/, másrészt ahány orvos, annyi lehetőség...Annál kell szülni, aki szimpatikus. És ott, ahol szintén az.
Rengeteg alternatíva van ma már a szülőpózra is, nem kell a szokásos 'fekvő' /félig ülő/ helyzetben feltétlenül. Szülés előtt kell csekkolni a kórházakat erről.
14:41
171
márc
14
Lunabunny válaszaMicsurin írására:
Hát azért '78 óta már változott a világ. Én speciel pozitívan csalódtam az itteni szülészeti klinika felszereltségében. Van egy hagyományos szűlőszoba, mellette egy szoba amiben egy franciaágy van, és egy harmadik, ahol van egy ágy, egy sarokkád és egy fitball labda. Az anyuka ott és úgy szül ahogy akar. Persze a fizetett orvos dolog az még most is úgy megy, de azért azt már meghaladtuk amikor a nőket leszíjazták, és ha akarták, ha nem gátmetszés. Most is rutinszerűen végzik, de szerintem ha valaki azt mondja, hogy nem akar gátmetszést, akkor erőszakkal nyilván nem tehetik meg.
19:13
172
márc
14
Egy dolog jutott az eszembe: ha választhatnál, hogy lelki sérült felnőtt legyél, vagy halott magzat, akkor Te személy szerint mire voksolnál a saját esetedben?

Sajnos nem válogatjuk meg szüleinket, és sok más módon is megnyomoríthat az élet.
21:39
173
márc
14
polly2 válaszaBoribonAnnipanni írására:
Egy kérdésem lenne . Szerinted a magzatnak mikortól van LELKE ? És miért éppen abba a testbe költözött ? Ezt azzal kapcsolatban kérdezem, hogy szerinted nem választjuk meg a szüleinket.
23:18
174
márc
15
LadyGray válaszakisszo írására:
Igazad van, abszolult:) bár én ezt nem kalkulálom bele, mert naívan bízom abban, hogy a felmérés "laboratóriumi"körülmények között zajlott, így mkit külön interjúvoltak meg. Persze a Te felvetésed könnyen értelmezhetővé teszi az eredményt:D
10:57
175
márc
15
167-es hsz-em még egyszer: "Csatlakozom azokhoz, akik azon a véleményen vannak, hogy csak az éljen szexuális életet, aki vállalja a gyereket is utána."

Egyetértünk abban, hogy a gyerek a legnagyobb érték. A magzat és a gyerek között viszont elnevezésbeli különbség van csupán: magzat - gyerek belül, gyerek - megszületett. Ismétlem - 4szer voltam terhes - minden alkalommal úgy éreztem "gyereket várok" - ja, ezt így is mondják magyarul. Az ókori spártaiaknak nem volt ultrahangjuk, náluk meg az újszülött nem volt ember, ha selejtnek tűnt akkor megölték, ha nem, azt mondták rá, ember. Az abortusz ugyanez, csak 6-7 hónappal korábban.

Minden terhes nőt elítélek, aki úgy gondolja, hogy joga van magát előtérbe helyezni a gyerekével szemben, aki mégis ezt gondolja, a szex nyújtotta kellemes érzéseket pótolja mással. Mert a szex nem csak az élvezkedésől szól, ehhez meg felnőttnek kell lenni, és alázat is kell hozzá - ha már emberéletekről van szó.

"Szerintem önző és kegyetlen dolog kapásból hátránnyal indítani gyerekünket az életben. " Végülis megölni mennyivel humánusabb...

Szerintem az embernek nincs joga ahhoz, hogy más emberek létezése felett döntsön.
12:01
176
márc
15
BoribonAnnipanni válaszapolly2 írására:
Nem tudom elválasztani a magzat lelkét értelmét és testét egymástól. Én úgy gondolom, hogy a foganáskor mindhárom ott van egyformán, aztán kibomlik. Ilyen szempontból nem számít mi van az élet előtt és utána.
12:03
177
márc
15
Elítélem az eutanzáziát több okból. (De az off lenne, nem fejtem ki.)

Egy terhesség nem csak az első 3 hónapban szakadhat meg, hanem bármelyikben. Az okok nem nagyon szoktak kiderülni. Nagyon szerencsétlenek azok, akiknek akár a 20. hét után, vagy 37-38. héten kell halott babát szülniük. A növekedés folyamat. Orvosi okok miatt az első 3 hónap után is szoktak abortuszt csinálni, csak épp a jókedvből abortálóknak ott húzták meg a határt.

Nézd csak meg ezt: http://www.babanet.hu/ultrahang.php?t=fejl&h=12 itt elvetetheted, itt nem: http://www.babanet.hu/ultrahang.php?t=fejl&h=13

Mi a különbség a kettő között?

15:42
178
márc
15
tavirose válaszaBoribonAnnipanni írására:
jókedvből abortálók?!
17:33
179
márc
15
Persze, ezt másképp fogjuk fel. Én az összes szempontodat értem, de nem tudok érzelmileg azonosulni vele. Te pedig az enyémekkel nem. Az eutanázia már csak folyomány, a születés és halál dolgai amúgy is nagyon közel esnek egymáshoz. Én is kívánom Neked, hogy ne legyen.
18:23
180
márc
15
BoribonAnnipanni válaszatavirose írására:
ld 167-es.

Aki elveteti a gyerekét, mert nincs felkészülve az anyaságra, mert karriert épít, mert épp nincs pénze, mert nincs kedve ismét a szaros pelenkákhoz, mert fél, hogy nem veszi el a gyerek apja, vagy attól fél, hogy elveszi (ezeket hallottam okként) az igenis "jókedvből abortálás" érzelmileg azokhoz képest, akik várják a gyereküket, csak épp kiderül terhesgondozás során, hogy down kóros, nyitott gerinccel születne, genetikai rendellensségekkel bír, vagy egyszerűen nincs szívhangja többé, és ezért kell abortuszt végezni, vagy szüléssel befejezni a terhességet.

Nem állítom, hogy az első kör kellemes szórakozás lenne, sőt. De nem tépem a szám tovább, már mindent legalább kétszer leírtam.
18:31
181
márc
15
vanquish írta:
BoribonAnnipanni eddigi összes kommenteddel egyetértek.
egyes kommenteket rossz olvasni is. elkeserítő...

"Minden terhes nőt elítélek, aki úgy gondolja, hogy joga van magát előtérbe helyezni a gyerekével szemben, aki mégis ezt gondolja, a szex nyújtotta kellemes érzéseket pótolja mással. Mert a szex nem csak az élvezkedésől szól, ehhez meg felnőttnek kell lenni, és alázat is kell hozzá - ha már emberéletekről van szó."
ott a pont.
21:34
182
márc
16
Micsurin válaszaAneurysm írására:
Tolna megyében élek,ne viccelj...
Van 1 megyei kórház a közelemben,aztán csá.
A bonyhádi szülészetit pár éve kinyírták.
A másik fele meg,h legyen már normális ellátás államilag.
Nekem se tesz le egy szülő se lóvét,h jobban odafigyeljek a gyerekére,v h 5ös legyen a dolgozata...
Közalkalmazotti fizuból nem tudom majd megfizetni a legjobb orvost (meg nem is akarom,fizetek TB-t,kapják be).
16:05
183
márc
16
Micsurin válaszaLunabunny írására:
Csak nem...
Jólhangzós opciók.
Hol is van ez?
(Tuti nem Tolna megye...)
16:06
184
ápr
02
outofreach írta:
Helló Mindenkinek!

Nem akarom ilyen csúnyán kifejezni magam, hogy azért több pasi mondja, hogy "örülne" a felmérés szerint a gyereknek, mert nem nekik kell kihordani, de az igazsághoz közel áll. Én inkább úgy fogalmaznám meg, hogy fel sem fogják a felelősséget ami ezzel jár. Persze általánosítani nem akarok, de az én szomorú tapasztalatom ez. Az én párom is azt mondogatta, hogy ő mennyire örülne neki, hisz már benne van a korban (én 28, ő 34 éves) és engem is nagyon szeret. Ezért aztán bár nem voltunk ráállva a babaprojektre de annyira erősen nem is vigyáztunk. Úgy gondoltuk ha jönnie kell akkor jönni fog. És jött is. Miután megfogant a kisbabánk, én picit azért beijedtem, de eszembe se jutott volna nem megtartani. A párom változatlanul lelkes és boldog volt. Még ma is tisztán emlékszem ahogy mondta hogy mennyire szeret és hogy nagyon fog ránk vigyázni. Aztán kb. a terhesség közepe felé hirtelen már nem is annyira tetszett a kötöttség...szépen megdobbantott. És közben persze nagylelkűen közölte, hogy attól még mert nem élünk együtt, nevelhetjük együtt a gyereket. Szóval én ott maradtam terhesen egyedül, és mivel veszélyeztetett terhes voltam, és nem dolgozhattam így pénz nélkül ( a táppénzem arra volt elég, hogy éhen ne haljak). Míg én azt se tudtam miből fizessem az orvost, ő vígan szórakozni járt a haverokkal. Neki semmiben se változott meg az élete. Az enyém fenekestől felfordult. Mire szülni mentem, már új barátnője is volt. Gondolhatjátok milyen iszonyú volt ezt így terhesen végigélni. Mikor életem legboldogabb időszakának kellett volna lennie... Gyerektartást persze nem fizet, csak amikor épp kedve van és a gyerekét is alig alig látogatja. Én vagyok a gyerekkel egész nap, én kelek fel éjszakánként hozzá, én vigasztalom ha sír, én viszem orvoshoz ha beteg...stb. Akkor milyen közös nevelésről beszélt????? Igenis egy nőre hárul ilyenkor a neheze. Nem csoda, hogy jobban félünk bevállalni. Főleg a mai világban, olyan férfiak mellett akiknek már semmit sem jelent az elkötelezettség. Szóval egy pasinak könnyű rámondani, hogy örülne a gyereknek. (persze nem akarok általánosítani, de két ismerősöm is van aki hasonlóan járt mint én) Ettől függetlenül semmi de semmi pénzért nem vetetném el a gyermekemet. Ha a terhesség elején hagyott volna el, amikor még volt választási lehetőségem, akkor is megtartottam volna. Biztos nem lesz egyszerű egyedül felnevelni, de mégis biztosan állíthatom, nincs nagyobb boldogság mint a gyerek!!! Amióta megszületett beragyogja a napjaimat.

egy gyönyörű három hónapos baba anyukája
22:37
185
ápr
04
katka030 írta:
Sziasztok!
Én valamilyen formában érintett vagyok a témában. Elég fiatalon estem teherbe, nem védekeztünk mert egy gyerekkori betegség miatt nem volt értelme, tehát úgy volt hogy nem eshetek teherbe....
Aztán elkezdtem elég furcsán érezni magam. Nehezen de eljutottunk odáig hogy tesztet vegyünk és megnézzük (bár nem hittünk ebben). A teszt pozitív lett. Nálunk ez egyáltalán nem volt kérdés hogy a továbbiakban hogyan legyen. Megtartottuk, csodálatos 9 hónap következett, és azóta már a kislányom nagyra nőtt, most Április 18-án lesz 2 éves:)
Nálunk ez a dolog a lehető legjobban "sült el" :)

Barátnőmet viszont elhagyta a párja amikor kiderült hogy teherbe esett gyógyszer mellett. Természetesen elvetette a babát mert rendszeresen szedett fogamzásgátlót, de a pasi lelécelt, nem tartott ki mellette akkor, amikor igazán kellett volna!
10:07
186
ápr
04
katka030 válaszaoutofreach írására:
Ezt borzalom lehetett megélni! Sajnos teljes mértékig így van ahogy írtad, könnyen dobálóznak a szavakkal, de lövésük nincs a felelősség vállalásról és arról hogy egy gyerek bizonyos kötelezettségekkel is jár. Az egyik barátnőm is most maradt egyedül a 9 hónapos babájával, és ha az anyja nem lenne, hát nem tudom mi lenne velük!!
10:16
187
ápr
05
outofreach válaszakatka030 írására:
Nehéz lenne megfogalmazni milyen volt ezt végigélni, és még most is nagyon rossz. Sajnálom szegény barátnőd is. Rengeteg egyedülálló anyuka van sajnos. Egyre egyre több. És a havi fizetés 20%-a, meg a 2 hetenkénti pár órás látogatás az apák részéről nem valami nagy segítség...
Én se tudom mi lenne velünk a szüleim nélkül.
18:42
188
ápr
06
katka030 válaszaoutofreach írására:
Sajnos. De, akkor még jó eset ha van kéthetente pár órás látogatás, mert azért őszintén szólva a férfiak nagy többsége szereti elfelejteni a válás/szakítás után, hogy van gyereke...
Ez sajnos mind lelkileg mind anyagilag szörnyen nehéz!
17:34
189
ápr
07
outofreach válaszakatka030 írására:
Igen, nálunk is ez a helyzet. Hiába mondtam, hogy jöhet akármennyit a babához, sokszor hetekig felénk se nézett. Vagy ígérte, hogy jön, vártuk és nem jött. A gyerektartást meg a három hónap alatt egyszer sikerült odaadnia. Pedig jól keres. És szerinte ez így tök oké. Így aztán végül én kértem meg, hogy ne jöjjön. Így semmi szükségünk rá. Csak kiborít lelkileg. Majd a bíróság úgyis megszabja mikor mennyit jöhet... És mikor kértem, hogy hagyjon minket békén, egy szó nélkül belement. Ebből is látszik, hogy mennyire mindegy neki. Sőt talán még örül is, mert így van mire/kire fogni miért nem törődik a gyerekével. Hát mert én nem engedem. :S
13:18
190
ápr
11
tyukudvar válaszaoutofreach írására:
"Ezért aztán bár nem voltunk ráállva a babaprojektre de annyira erősen nem is vigyáztunk. Úgy gondoltuk ha jönnie kell akkor jönni fog."

Könyörögve kérlek, áruld már el, mit jelent az, hogy nem " rajta" a projekten??? Csak egy kicsit dugtok, nem nagyon? Vagy elélvezéskor a párod nem összpontosít rá, hogy a kis spermiumok a kellő sebességgel haladjanak? Vagy mi???? És a babaprojekt mit jelent? Gyertyát gyújtotok szex előtt vagy varázsigét mondotok? Komolyan nem értem! Én úgy tudom, a gyerek attól lesz, hogy 2 ember szexel, és nem védekezik! Mi az a tevékenység, befolyásoló tényező, amitől "jobban " lesz gyerek????
18:51
191
ápr
11
tyukudvar válaszaoutofreach írására:
"Ezért aztán bár nem voltunk ráállva a babaprojektre de annyira erősen nem is vigyáztunk. Úgy gondoltuk ha jönnie kell akkor jönni fog."

Könyörögve kérlek, áruld már el, mit jelent az, hogy nem " rajta" a projekten??? Csak egy kicsit dugtok, nem nagyon? Vagy elélvezéskor a párod nem összpontosít rá, hogy a kis spermiumok a kellő sebességgel haladjanak? Vagy mi???? És a babaprojekt mit jelent? Gyertyát gyújtotok szex előtt vagy varázsigét mondotok? Komolyan nem értem! Én úgy tudom, a gyerek attól lesz, hogy 2 ember szexel, és nem védekezik! Mi az a tevékenység, befolyásoló tényező, amitől "jobban " lesz gyerek????
18:51
192
ápr
12
outofreach válaszatyukudvar írására:
Ugye ezt nem kérdezed komolyan? Szerintem ez elég egyértelmű. Vannak párok akik annyira nagyon szeretnének már babát, és lehetőleg minél előbb, hogy mindent megtesznek az ügy érdekében. Számolgatnak mikor van peteérés, ovulációs teszteket vásárolnak hozzá és rá vannak totál görcsölve, hogy mikor kell szexelni, hogy ebből aztán baba legyen. És ha ott az idő akkor bizony szeretkezni kell a cél érdekében, ha kívánják egymást ha nem. Tudod mennyi ilyet ismerek? És valóban vannak olyanok is akik még ennél messzebb is képesek elmenni a termékenység érdekében. Étrendváltozástól elkezdve a jó ég tudja még meddig. Míg mások már örülnének egy babának, de nem esnek kétségbe ha ez nem következik be 1-2 hónapon belül. Szeretkeznek amikor jól esik, és úgymond a "sorsra" bízzák, mikor fogan meg a bébi. Mivel nincs számolgatás ezért akár hónapokba is telhet a siker ha épp nem akkor bújnak össze amikor peteérés van.
13:49
193
ápr
12
Alexus válaszaAdriana írására:
Nekem sem tetszik.. alapból furi a köldök piercing..
14:53
oleandros írta: tegnap 23:59
... :P megpurczant mindenki :D nem baj! Ole is battyog alucikálni...
oleandros írta: tegnap 23:58
Flashback
Booo írta: tegnap 22:41
♥ Nina Simone ♥