Test

Pucsítok, szavazz!

5713

Az American Apparel felhívást tett közzé, melyben a legtökéletesebb feneket keresik induló kampányukhoz. A nőket arra buzdítják, küldjék el a popsifotókat, amiket természetesen pontozni lehet, így körvonalazódnak majdan a nyertes domborulatok. Kézenfekvő és az ötlet kipattanásától kezdve botrányszagú reklámfogás ez, amire annak rendje és módja szerint rá is ugrottak az érzékenyebb lelkűek, a női test szexualizálását elítélők és mindenfélék. Annyi hasonló történet van, hogy ideje megbeszélnünk, mit gondolunk.

A cél az AA részéről elvileg annyi, hogy megtalálják a világ legjobb hátsóját, mert erre feszítve szeretnék útjára bocsátani legújabb fehérneműmárkájukat, pontosabban annak reklámkampányát. A két első helyezett kap egy-egy repülőjegyet Los Angelesbe, ahol szépen lefotózzák őket és feneküket, majd mehetnek isten hírével. Igen nagylelkűek, hiszen az első tíz lányt is díjazzák: háromszáz dollár értékű fehérneműcsomaggal. Imádom az ilyen jellegű hírveréseket, ugyanis lenyűgöz, ahogy minimális energia- és költségráfordítással dollármilliókat érő reklámkampányt rittyentenek maguknak már a megnevezett reklámkampány előtt is. Szerte a világon ugyanis most újságírók, bloggerek, felháborodott nők és nyáladzó férfiak tömegei vetik ugyanígy képernyőre gondolataikat a nagy fenékszépségversenyről, önkéntelenül is népszerűsítve ezzel az AA-t és oldalát. A vállalatnak pedig mindösszesen annyi dolga akadt, hogy fejlesztett egy célirányos alkalmazást, és várt. A nők pedig bekapták a horgot, hisz tudjuk, sokan a közösségi oldalakon is előszeretettel pucsítanak, hogy feneküket a lehető legelőnyösebb pózban csodálhassák meg a volt osztálytársak és a félismerősök, így naná, hogy már rángatják is magukra az AA bugyikat és bodykat, hogy abban pózolva megszavaztassák, mennyire dögös a seggük. Bumm, itt a második hullám, hisz akinek eddig nem volt, most rohan megfelelő márkájú bugyit venni, hogy a nevezése érvényes legyen, nő hát a fogyasztás is, és ezzel párhuzamosan nő a neten keringő American Apparel reklámok száma is - ingyen modellel, ingyen fotóssal megoldva. És ez a harmadik zseniális fogás, hisz a fenékverseny és fenékhiszti végén a vállalat egy tökéletes fenekű modellel plakátozhatja ki a fél világot - tök ingyen. És persze ki is fizetne több milliót egy modellnek, ha ingyen is megszerezheti ugyanazt ennyi járulékos haszonnal!?

Az egyik oldalon tehát mindenki boldog. Boldog az American Apparel, boldogok a feneküket mutogató lányok, no és persze boldogok az értékelő és kommenteket beíró férfiak, akik végre a mennyországban érezhetik magukat. Ám ott van a másik oldal, akik nemhogy nem boldogok mindettől, hanem egyenesen habzik a szájuk, és petícióban fogalmazzák meg ellenvéleményüket, amihez természetesen várják az aláírásokat. Minden olyan viccet félretéve, miszerint irigyek, löttyedt seggűek, szőrös lábú feministák, érdemes meghallgatni, mit gondolnak minderről.

Petíciójuk zanzásítva arra hívja fel az American Apparel illetékeseinek figyelmét - és közvetve a közvéleményét is, hogy a média által előszeretettel gyakorolt női test szexualizálása milyen mélyen ható, és tanulmányokkal kimutatható károkat okozott már eddig is a felnőtt nők pszichés, érzelmi és párkapcsolati egészségében, hogy a fiatal lányokról már ne is beszéljünk. Az AA szóban forgó kampányát tökéletes példának tartják arra a jelenségre, amelynek során a nők szexuális tárgyként való kezelését "girl power"-ként állítják be. Hozzáteszik azt is, a nők tárgyiasítása messzemenően elítélendő, különösen egy olyan országban, ahol minden negyedik nő élete során legalább egyszer szexuális zaklatás áldozata. Felhívják a figyelmet arra is, most, mikor naponta kerül a vezető hírek közé a sexting jelensége, ami már komoly áldozatot is szedett, megengedhetetlen egy olyan kampány, ami arra hívja fel a lányokat, készítsenek magukról szexuális felvételeket, majd azt töltsék fel az internetre, ahonnan az összes világméretű közösségi site-ra továbbküldhetők a képek, s ahol vadidegen emberek szaftos vagy éppen önbizalomromboló kommentárjaikkal láthatják el azokat. Természetesen a kampány azonnali leállítását és egy morálisan felelősebb viselkedést várnak el a vállalattól.

És hogy kinek van igaza? Üzletileg nyilvánvalóan az AA-nak és csapatának, hisz brilliánsan bevált az ötletük. Erkölcsileg természetesen a tiltakozóknak, hisz valljuk be, melyikünkben ne keltenének rossz érzéseket ezek a képek - akár önértékelésből kifolyólag, akár pasijainkat elképzelve, amint feljazva szavazzák végig a képeket, akár önmagukat kihasználó és áruba bocsátó nőtársaink butaságát végiggondolva. Ám igazságot tenni nem lehet, hisz ahhoz a világot kéne megváltoztatni, azt a világot, aminek építéséhez mi is nap mint nap hozzájárulunk valamilyen formában.

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások