Szépség

Oszd meg vagy dugd el!

5488

Furcsa, bizarr és olykor igencsak zavaró jelenséget tapasztaltunk: természetesség és kozmetikumellenesség ide vagy oda, mégis megesik, hogy a pasi rányúl az arckrémünkre, a waxunkra, a tusfürdőnkre de még a borotvára is, ha épp otthon maradt a sajátja. Ez a társközösség persze csak akkor zavaró, ha nem élünk hivatalosan is együtt, nem osztozunk mindenen jóban és rosszban. De mi történik akkor, ha megszaporodnak az otthoni lopások, és újnak hitt kencéinket csak a kukában látjuk viszont?

Bár a kozmetikumok többségén nem szerepel az unisex felirat, és tekintve, hogy nőknek készülnek még a színvilágunk is igencsak feminin, ettől függetlenül olykor férfikézben landolnak. Talán a legegyszerűbb lenne, ha otthonunkban is -mint a munkahelyen- postitekkel jelölnék a saját tulajdonunkat, így sárga kis ragacs kerülhetne az izzadásgátlóra, a waxra, a tusfürdőre, de még a hidratálókrémre is. Valljuk be, hogy örömmel csak a fogkrémen osztozunk, mert már a tusfürdőt és a sampont, balzsamot is saját igényeink szerint választjuk ki. Elég belelapozni egy férfimagazinba, és máris láthatjuk, hogy szépségrovatnak bizony nemcsak egy nőknek szóló lapban van helye. Bár a kozmetikai cégek egyre növekvő számban állnak elő speciálisan férfiak számára kifejlesztett termékekkel, nem meglepő, hogy a pasi biztosra megy, vagyis azt keni magára, amit előtte mi nagy műgonddal -vagy anélkül- megvásároltunk.

Érthető a bizalom, hiszen ha valamiben, hát a kozmetikumokban teljesen legitim a "Te ehhez jobban értesz" és ehhez hasonló elszólások puffogtatása, mi pedig jóhiszeműen kenegetjük a száraz bőrt, felajánljuk a korpásodás elleni sampont, a hidratáló tusfürdőt... és az addig egy embert szolgáló kence hirtelen elfogy. Érthető, hogy feleslegesen nem szíttjuk a feszültséget, így egy ideig csak csendben szemléljük az eseményeket, vagy próbálunk revansot venni a pasifürdőszobán, de a kínálat érthetően jóval gyérebb mint a saját fürdőszobánké. Higgyétek el, hiába az olajtól csillogó, tucatnyi széles deltával telepakolt férfi izzadásgátló reklám, egyes vélemények szerint a női deo is képes megakadályozni a kellemetlen szagok kialakulását. Persze azt se felejtsük el, hogy a kozmetikumokon való osztozkodás az intimitás egyik jele is lehet, azt pedig tényleg csak megsúgjuk, hogy habár olykor felhúzzuk magunkat a megcsappant flakonok és tégelyek láttán, mégis valahogy ott lapul az a jóleső érzés, hogy választottunk bízik a kozmetikumainkban és a hozzáértésünkben is.

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások