Lélek

Hiszti, harag, düh?

5277

Napok óta rajtam van a hiszti, látszólag minden különösebb ok nélkül. Dührohamot kapok egy étteremben, mert nem tudok mit választani, mert idegesít az egész, és akkor inkább nem eszem semmit, pusztuljon meg mindenki! Ülök duzzogva a salátám fölött, amihez semmi kedvem, közben máshoz sincs kedvem, ha hozzám szólnak robbanok, de akkor is, ha nem. Semmi sem jó. Nem jó ha felhívnak, és az sem, ha nem. Földhöz vágom a telefonom, csak úgy, miért ne? Belerúgok az asztalba, szétverem a billentyűzetet, néha bőgök egy kicsit, de többnyire dühöngök. Gondolom akkor jógázom, azalatt a két óra alatt csak elmúlik, de még azon is felhúzom magam. Miközben pedig pokollá teszem a körülöttem lévők életét, leginkább saját magamra vagyok dühös, hogy mégis mi ütött belém, mi ez a szokatlan ingerültség és feszültség? És nem, nem hormonális, azt már jól ismerem.

A hisztéria klasszikus értelméről bizonyára már mindenki hallott, s a hisztériás nők igencsak mulatságos és kellemes kezeléséről is, a klitorális stimulálásról - férj híján. Ám mára a hisztéria egykori értelmezése idejétmúlt, átformálódott, és nem is akarunk most ebbe alaposabban belemenni. Akit érdekel, például itt tájékozódhat. Azért sem vájkálunk most mindebben, mert a köznapi értelemben vett hisztéria esetében egészen mással állhatunk szemben, mint amivel az orvosok és Freudok foglalkoznak. A mi hisztink, gondolatmenetünk tárgya jön és megy, mintha csak múló élvezetből tenné. Ráadásul a mi hisztink nem produkálja a klasszikus hisztéria tüneteit, inkább csak feszít, megmagyarázhatatlanul rág odabent.

Nevezhetnénk egyszerűen például haragnak is. Olyan, belül fortyogó, ki nem adott haragok összességének, amik egyszercsak ellened fordulnak. De nevezhetnénk egyszerűen stressz okozta túlterheltségnek is, hisz melyikünk ne pakolna magára nap nap után mázsás súlyokat munkahelyén, magánéletében vagy éppen családjában, baráti kapcsolataiban. És van, hogy mindez összejön, s van, hogy a felgerjesztett düh és agresszió nem tud kitörni - esetleg nem teheted meg, hogy utat engedj neki. Márpedig eljön a perc, hogy ha akarod ha nem, mint a kuktán a szelep, elkezd kifele nyomulni a gőz. Sisteregve tör fel belőled mindaz, amit szándékosan vagy tudat alatt fojtottál el, és ott találod magad egy étterem közepén tele dühvel, indulattal, haraggal, agresszióval, amit mind ráokádsz a helyzetre és persze a körülötted lévőkre.

Bal lábbal keltem - mondhatnád, de lehet bal lábbal kelni napok sorozatán át? Nem hinném, úgyhogy fogtam magam, és elgondolkodtam, vajon mi váltja ki belőlem mindezt. Próbáltam megragadni, mi ellen irányul a dühöm, és szépen lassan körvonalazódott is. A megfejtés pofon egyszerűnek tűnt, bár letaglózott, hogy ilyen hatással lehet rám valami, amit minden erőmmel igyekeztem távol tartani magamtól, bár mindvégig tudtam, hogy valójában nem sikerült. És mivel dühömet felé nem nyilváníthattam ki, magamban tartottam, rotyogtattam, rotyogtattam, mígnem én is megfőttem benne.

Elgondolkodtató az is, hány és hány ilyen ember rohangálhat naponta egyazon városban, hányan hurcolhatunk magunkban mások okozta indulatokat, amik egyszer csak kipattannak. Ha szerencsénk van, nem idegenek ellen irányulóan, nem szélsőségesen, nem kiduzzadt nyaki erekkel valaki ártatlannak nekirontva. És elgondolkodtató az is, vajon rendelkezésünkre áll-e a megfelelő eszközkészlet ahhoz, hogy mindezt kivezessük magunkból, hogy a hullámok elcsendesedjenek, hogy ismét önmagunk legyünk...

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások
1
dec
08
Adriana írta:
Mi ebből a tanulság? Akkor most mi bajod van? :-)
Tesség egy jót szexelni, majd elmenni thai-box edzésre.
10:48
2
dec
08
Adriana írta:
Ja és egyél csokit, meg husit. Tudom, nem eszel husit, de hátha most csúcsosodott ki nálad a hiánya.....
10:52
3
dec
08
Adriana írta:
Ja és egyél csokit, meg husit. Tudom, nem eszel husit, de hátha most csúcsosodott ki nálad a hiánya.....
10:52
4
dec
08
zsofi válaszaAdriana írására:
a nem létező lottónyereményem tettem volna erre a kommentre...
11:04
5
dec
08
Adriana válaszazsofi írására:
Te említetted a stimulációt... :-))))) Amúgy tök jóindulatú kommentet írtam. Tényleg. Semmi gonoszság nem volt benne.
11:06
6
dec
08
zsofi válaszaAdriana írására:
lehet, hogy en nem vagyok vicces kedvemben most ahhoz, hogy itt kitargyaljuk a szexualis eletemet. de tenyleg nem hiszem, hogy ez szukseges a tema boncolgatasahoz. es nem akarok harapos lenni, sorry. a husnak es az edessegnek sincs ehhez koze. mindkettot utalom, es mindketto nelkul eleg vigan elvagyok jo ideje, es hujere sportolom magam. :)
11:13
7
dec
08
Bumblebee írta:
Én hálaistennek egy végtelenül türelmes ember vagyok, részben talán azért, mert az idegességet egy felesleges érzésnek tartom. Nagyon bosszantó tud lenni egyébként, ha valaki tényleg állandóan ideges :S Anya ilyen sajnos, egyszerűen csak rátör az ideg és akkor nem lehet hozzászólni, mert felrobban... Van, hogy fél napig nem is eszek, mert lent van a konyhában és már attól fel tudna robbanni, ha valaki bemegy, amikor ő ott van. Bár nem kiabál ilyenkor meg tűrtőzteti magát, de engem borzasztóan zavar, hogy tele van körülötte a levegő valami negatív energiával :D Néha már a szobából érzem, hogy anya most baromi ideges lent a konyhában, úgyhogy nem megyek le.... :) Nála valószínűleg belejátszik ebbe a magas vérnyomása és apám hülyeségei. Nagyon ritkán leszek ideges, akkor is az egyetlen kiváltó ok mindig apám. Ő az egyetlen ember, aki még az állatot is ki tudja belőlem hozni, sajnos :(

Én inkább szomorú szoktam lenni, utálni szoktam magam és mindig attól félek, hogy összedől a világ... Ilyenkor olvasok Feldmárt (köszi Henci ;) ), mert mindig megnyugtat, hogy nincs velem baj, nem dől össze... :D
11:13
8
dec
08
Adriana válaszazsofi írására:
A saját taktikáimat osztottam meg veled. Érdekel is engem a nemi életed.....
:-)) Nade. Én sem szeretem az édességet, de néha jó egy kocka Milka pl. Husit dobjuk akkor, nem akarlak rábeszélni. Az edzés helyett mondhattam volna azt is, hogy törj össze valamit, vaqgy húzz be egy nagyot valakinek/valaminek. Néha kell!
11:17
9
dec
08
Adriana írta:
Talán csak nem..... :-))))
11:18
10
dec
08
zsofi írta:
mondom én, hogy ideges vagyok :) kösz a tippeket. de ami ijesztő, sztem hogy mindenki ilyen idegbeteg, sokszor, és ez karácsony fele egyre rosszabb lesz. egyébként nem, nem a főnököm, őt hetek óta nem is láttam :)
11:23
11
dec
08
Adriana válaszazsofi írására:
Az milyen idegesítő, mikor a másik qrva higgadt, miközben te felrobbansz. ...mármint munkahelyen érzek néha ilyet..... Olyankor ráborítanám az asztalt.
11:28
12
dec
08
VickyBrown írta:
Az utóbbi két hétben hullámokban tör rám a hisztéria és a düh. Nagy a túlterheltség, pihenésre nincs elég idő, szorítanak a határidők. Vezető beosztású lévén a december egy kínszenvedés, most már az a fura, ha 8 órát dolgozom és nem 12-t. Jó lenne lelazulni, legalább egy hétvégére, de sajna erre sincs lehetőségem. Így fogok beesni 24-n a karácsonyfa alá. Pluszba még az is bosszant, hogy nem egyenlő a munkamegosztás a cégnél, valaki megszakad, valaki meg csak tinglitanglizik. (persze ugyanannyi vagy még több fizuért) Egy meg egy az kettő, nálam mindez már a hatványon. Okkal vagyok dühös és láttam, Adriana említette a boxot. Hát, nekem komolyan megfordult a fejemben. Mekkora élvezet lenne püfölni egyet meló után! Addig csinálnám, míg minden egyes kis düh-szikra el nem tűnne belőlem, a fejem pedig kitisztulna. :)
11:35
13
dec
08
Welmi írta:
B........tok, ne is mondjátok.
Így érzem magam:

http://napirajz.hu/search/alpesi+r%c3%a9t
11:37
14
dec
08
Bumblebee válaszaAdriana írására:
:DDD

Azért azt ne... :) Ezekután - bocsi, de - remélem hogy sosem leszünk munkatársak :D
11:49
15
dec
08
Adriana válaszaVickyBrown írására:
Én már kaptam egy boxzsákot, de még nem akasztottuk fel...... De ami késik..... :-)
11:52
16
dec
08
Bumblebee válaszaWelmi írására:
"Valószínűleg azért nem sikerül drága fiam, mert az egyik dobozból a "Pinák motoron"-t rakod ki a másikból pedig az alpesi rét"

XDDD

Mekkora már az a kép a Pinák motoron-t ábrázoló kirakón, ki az az idióta, aki ilyet kitalál, hát megszakadok basszus.... :DDDD
11:54
17
dec
08
Adriana válaszaBumblebee írására:
Arról beszélek, amikor a másik azért olyan baromi nyugodt, mert nem foglalkozik semmivel. Elvan a kis világában, és eszébe sem jut agyalni esetleg dolgokon, hogy előmozdítson valamit érted? Különben velem tényleg nem könnyű..... :-)
11:54
18
dec
08
Bumblebee válaszaAdriana írására:
Hogyne. :)
12:07
19
dec
08
saakena írta:
szerintem ez élethelyzet függő. ha összecsapnak a hullámok a fejed felett az már önmagában is rossz, de így karácsony felé fokozottabban kell figyelni arra, hogy ne hagyjuk el magunkat. szerintem egy nap szabi jót tesz ilyenkor. egy jó könyv/film, vagy egy jó forró kádfürdő, füstölő, kedvenc zene, bármi amitől javul a közérzeted. akár egy nagy alvás, meditáció, kinek mi használ. a családot, a barátokat ilyenkor el kell felejteni, a legjobb szerintem ha magadban maradsz. egyrészt azért, mert amikor ilyen kis méregzsák az ember akkor csak bosszantja minden és mindenki és nekünk sem jó ha a közvetlen környzetünk így lát, másrészt ebben úgysem tud senki segíteni. csak magadban tudod feloldani ezt a feszítő idegörlő állapotot.
nekem sokat szokott segíteni ha új dolgokat próbálok ki, legyen az egy új étel vagy egy új helyre való kirándulás. egymagadban. úgy, hogy közben csak magadra figyelsz. ott állsz meg pihenni ahol szeretnél, oda ülsz be kajálni ahova csak akarsz és akkor indulsz haza amikor már úgy érzed, hogy mindent láttál. fontos, hogy néha magunkban is legyünk, hiszen a szürke hétköznapok tengerében mindenkivel foglalkozunk, csak magunkkal nem. tele vagyunk fizikai és lelki határidőkkel és jó ezekből kicsit kiszakadni.
12:16
20
dec
08
KicsiKatica írta:
Változó. Van, amikor semmi és senki sem tud kihozni a sodromból, van amikor viszont nem vagyok valami béketűrő. Az biztos, hogy sportolni kéne. Majd. Egyszer. Valamikor.
12:22
21
dec
08
Nyruszi írta:
Én nem dühös vagyok napok óta, hanem depressziós. Nem tudom melyik a jobb. :)
12:29
22
dec
08
zsofi válaszaBumblebee írására:
ő az az idióta, meginterjúztuk anno:

http://cotcot.hu/kozosseg/cikk/404
12:35
23
dec
08
mecemok válaszazsofi írására:
Zsófi, én vagyok a Te embered.. :) tegnap olyanokat mondtam, még pcsa is volt benne.. nagyot üvöltöttem egy kollégával és még az ajtót is rácsaptam. aztán leültem, és gondoltam, számolok 10-ig, de a 100 is kevés volt..és megfejtettem, hogy bár a nagyfokú emberi butaság, és rosszindulat volt az állapotom kirobbantója, azért mélyen a Karácsony közeledte az,ami idegessé, hisztissé tesz.. én beismerem,nagyon dilinyós vagyok manapság, de én tudom, mi az oka..csak az a baj,hogy mások ezt nem értik :(
13:09
24
dec
08
harcihippi írta:
lajkolom a cikket (hehe), de az utolso ket bekezdes kicsit osszecsapottnak tunik. (Nem tudom, mi hianyzik belole, de valami nagyon.)
Nagy szerencsemre en roppant hamar rajovok, hogy nem a vilag gonosz csak ramtort a hiszteria, es onnantol kezdve siman tulteszem magam rajta. Gondolom, ez annak koszonheto, hogy joideje gyakorlom a kommunikaciot, es barmi problemam van, ha nem is azonnal, de legkesobb masnap megfogalmazom. (En ugyanis borzaszto gyenge vagyok kommunikaciobol, kedves ismeroseim zaklatnak is eleget azzal, hogy nehez a szavamat venni).
Egyebkent ezt a modszert ajanlom mindenkinek. Ha meg nem konkret szemellyel van problema, hanem rosszul jott ki a lepes egesz nap, akkor is erdemes leulni egy kicsit es vegiggondolni, hogy mi okozza a feszultseget, es hogy tenyleg erdemes-e energiat pazarolni arra, hogy agyalunk rajta. Ha meg egyedul nem megy, fogni egy baratot/baratnot/akarkit, akivel tudunk beszelgetni, es kidumalni. Nalam legalabbis bevalik, ha kimondom hangosan, mert rajovok hogy felesleges aprosagokon idegeskedek.
13:34
25
dec
08
A.F.rétisas válaszazsofi írására:
A saláta az oka :)
13:49
26
dec
08
ismeretlen írta:
Hm...engem a munkám stresszel...meg néha anyám...A munkám azért,mert hiába én dolgozom a legtöbbet,én haladok a legkevésbé,anyám meg azzal,hogy úgy játszmázgat,meg sértődik meg mindenen,mint valami óvodás gyerek.Mostanában odáig fajult a helyzet,hogy már a szex sem jó,illetve jó,csak eszembe jut valami,amin ugye egy ideje forgok magamban,majd azon forgok,hogy miért is ezen gondolkozom most ahelyett,hogy élvezném,ami jó...aztán meg azon idegesítem magam,hogy nem igaz,hogy már szexelni sem tudok...és egyre frusztráltabb vagyok komolyan.
Szerintem a megoldás az lenne,hogy felgöngyölítem az alapproblémákat,amik generálják a többit,csak ez nem olyan egyszerű.126-odszorra is én kérek bocsánatot anyától,amiért ő bántott meg,persze csak a békesség kedvéért,és nem 10 órát fogok dolgozni,hanem 12-t,hétha akkor jutok is valamire...(és mielőtt valaki megjegyezné,most is épp dolgozom,de vannak üresjáratok,amikor eredményre várok pl. vagy valami hasonló)
13:54
27
dec
08
Csillagszem válaszazsofi írására:
Stressz. Időnkénti emberundor. Utálat azért, mert muszály elviselned őket és nem tehetsz semmit sem ellenük. ---------> Megoldás: egy kicsit lazítani és csak saját magaddal foglalkozni. Megpróbálni kideríteni, akár egy kis meditáció útján, hogy mi az, ami nem stimmel nálad, mi az, ami ennyire zavar.
Egyszer nálam is elindult a vezérhangya. A mai napig nem tudom megmondani, hogy miért, folyamatosan hányingerem volt, minden látható ok nélkül. Saját magam sem tudtam, hogy mi bajom van. Aztán egyszer csak elmúlt. Hála az égnek.
14:00
28
dec
08
zsofi válaszamecemok írására:
az okát én is tudom, tenni nem tudok ellene, marad a saláta anyázása :D
14:05
29
dec
08
A.F.rétisas írta:
A karácsony miért borít így ki sokakat???
14:10
30
dec
08
mecemok válaszazsofi írására:
ja, nem úgy értettem,hogy Te nem tudod az okot.. csak azt akartam mondani,hogy bár én tudom a sajátomat, azt más nem érti meg. :)
különben meg igenis, szerintem nyugodtan dühöngjön az ember, mert ha nem adja ki, akkor befordul. az meg végképp vacak dolog.
14:13
31
dec
08
mecemok válaszaA.F.rétisas írására:
mert rossz egyedül lenni karácsonykor..
14:14
32
dec
08
zsofi válaszaA.F.rétisas írására:
mert mindenki idegbeteg lesz. csak ezert :)
14:19
33
dec
08
A.F.rétisas válaszamecemok írására:
Akiket ismerek egyik sincs egyedül....
14:25
34
dec
08
A.F.rétisas válaszazsofi írására:
ja,csak mert :)
14:25
35
dec
08
A.F.rétisas írta:
Kivétel vagyok, bi-bi-bííí :)
14:26
36
dec
08
Adriana írta:
Én nem ünnepelem. Lesz@rom. ......és ritkábban járok boltba, mert zavar a tömeg. De nincs kényszercselekvés és ez annyira jó!
14:32
37
dec
08
A.F.rétisas írta:
Nem vagyok vallásos és nincs kényszerem vagyonokat költeni. Mindig amennyi belefér,de az találó.
Én a fenyő illata, a sok kidíszített üzlet,lakás,ház egyéb felületek csillogása miatt, a mézeskalács és forraltbor illata miatt,az ajándékozás öröme miatt szeretem és a hab a tortán ha van hó! Ja és a fincsi kaják miatt. Csak az zavar,hogy körülöttem is szinte mindenki frusztráltabb ilyenkor :(
14:34
38
dec
08
Lunabunny írta:
Ezt úgy hívják, hogy apenia dolorosa, azaz fájdalmas faszhiány. Nálam legalábbis csak az tud kiváltani ilyen tüneteket.
14:37
39
dec
08
mecemok írta:
én is szeretem a karácsony hangulatát.. hiányolom mondjuk a havat, de a fényeket és illatot szeretem. amiért engem nyomaszt, az az,hogy bár a szeretet ünnepeként emlegetjük, az érzés elsikkad. és nem akarok személyeskedni, de nálunk már a család ezer felé szakadt, így gyanus,hogy idén megint egyedül talál a szenteste.
14:39
40
dec
08
Booo írta:
nahát... én perpillanat kurvajól vagyok :D
Tegnap megzabáltam 2 (azaz kééét) tábla csokit, ma megyek táncolni nem is kell több :D :D
14:40
41
dec
08
mecemok válaszaBooo írására:
a málnás éttibit én is befaltam tegnap, de én idegességemben..
14:43
42
dec
08
A.F.rétisas válaszaBooo írására:
ó jee,már ketten vagyunk :)
14:44
43
dec
08
A.F.rétisas válaszamecemok írására:
azt írtad van gyereked,akkor már nem vagy egyedül,nem?!
14:45
44
dec
08
mecemok válaszaA.F.rétisas írására:
elváltam, és a gyermek Szenteste az Apjánál van
14:52
45
dec
08
Booo írta:
Amúgy (bocsánat az érintettektől, de tényleg!) de ezt az ok nélküli hisztit sosem bírtam/értettem.
Ha nyűgöd van legalább tudjad már az okát, tudd megmagyarázni na.

Remélem Zsófi hamar beáll a rendszer és lecsilalpodsz, ilyesztő lehetsz :-/
14:57
46
dec
08
Gica írta:
Dr Cotcot Kommentező rendel, és megoldja (vagy próbálja) Zsófi baját...
Nekem úgy tűnik, baromira elkanyarodott a dolog. Aztán lehet, hogy most megint rosszindulatú vagyok.
14:58
47
dec
08
A.F.rétisas válaszamecemok írására:
Sajnálom és így érthető.
14:59
48
dec
08
mecemok válaszaA.F.rétisas írására:
jaj, nem kell sajnálni..nem azért írtam,csak hogy meg legyen az ok okozat...
15:09
49
dec
08
A.F.rétisas válaszamecemok írására:
OK,nem sajnállak csak megértem miért nem várod.
15:18
50
dec
08
mecemok írta:
na visszatérve a dühöngésre, én szeretek olyankor dobálózni.. nem törékeny dolgokat hajigálok, mert takarítani nem szeretem a törmeléket, de valamin le kell vezetni a feszkót ..
15:26
51
dec
08
donci írta:
Dr. Bach viràgteràpia...

38 féle növényböl vàlogathatod össze magadnak aktuàlis hangulatodhoz a cseppeket.
hatékony!!
15:51
52
dec
08
tejberizs írta:
Ez nem teljesen ide illik vagyis csak részben..Szakítottunk a barátommal 3 év után (8napja),most elég rossz.A fő oka az elválásnak az volt hogy az utóbbi 2 hónapban nagyon hisztis voltam..és elég volt egy jólírányzott szó és robbantam,aztán rosszul éreztem magam de a következő "pontos aljas kis szúrásánál" sem tudtam magam kontrolálni.Pedig még magnéziumot és magneb6-ot is szedtem.(egyébként próbáljátok ki mert tényleg hasznos).
Szóval a hisztivel szerintem egyszerűen nem lehet mit kezdeni,vagy alapvetően nyugodt vagy vagy nem...mit nem adnék ha alpvetően nyugodt lennék*.*
15:58
53
dec
08
Helen írta:
Zsófi, akkor most kerülj minden tárgyat, ami törékeny és amit kedvelsz.:-) Na,ez most viccnek is rossz volt.
De másét nyugodtan.:-)
Hülye vagyok.
16:07
54
dec
08
cotcotgirl83 írta:
nem biztos, hogy ez hiszti. olyan mélyen gyökerező düh, aminek nem tudod az okát, mert számos összetevője van. van valami banális dolog, amin felhúzod magad, de nem szólsz, nem adod ki a mérget, és ez csak gyűlik-gyűlik. és egyszercsak robbansz, de attól a jóisten mentsen meg mindenkit.
16:13
55
dec
08
cotcotgirl83 írta:
én tehetetlen dühömben sírok. mikor nem tudok mit kezdeni a helyzettel. ilyenkor csúszott ki az azóta már szállóigévé lett mondat: B@sszátok meg a sz@rt!:D
16:15
56
dec
08
cotcotgirl83 írta:
én tehetetlen dühömben sírok. mikor nem tudok mit kezdeni a helyzettel. ilyenkor csúszott ki az azóta már szállóigévé lett mondat: B@sszátok meg a sz@rt!:D
16:16
57
dec
08
donci írta:
van benne valami.
kilàtàstalan...
16:50
58
dec
08
Lunabunny írta:
Csodálkoztam is, hogy ezt írtad. Valahogy eddig nem ez a hozzáállás jött le rólad. Nem az országgal van a baj, hanem az emberekkel. Ha meg akarod változtatni a világot, kezdd önmagaddal.
17:03
59
dec
08
Ciszti válaszaLunabunny írására:
:D
17:11
60
dec
08
Ciszti írta:
Tök jó, hogy nekem most nem aktuális a cikk. Kiegyensúlyozott, nyugodt, vidám korszakomat élem - végre. :)
17:12
61
dec
08
scarlett írta:
jaj mennyire átérzem.
17:15
62
dec
08
Lunabunny válaszaCiszti írására:
Remélem nem moderálnak ki. ;)
17:22
63
dec
08
Lunabunny írta:
Nem hülye, csak van aki még önmagának sem mer bevallani olyan dolgokat, amikkel kellemetlen szembesülni, vagy még önmaga előtt is szégyelli. Pedig már attól is csökken a feszültség egy picit, ha ki merem mondani, hogy igen, azért vagyok idegbeteg, mert x ideje nem szexeltem. De ez a dugasd meg magad dolog meg baromira nem ilyen egyszerű ám, ezért is tud ilyen méreteket ölteni a feszült állapot.
17:44
64
dec
08
LadyGray írta:
kibeszélés és boxzsák:D
18:11
65
dec
08
ismeretlen írta:
hála az égnek, nem tudom, milyen az, hogy napokig feszültnek lenni. van persze olyan, hogy rossz napom van, meg ideges vagyok, akkor ciromfűtea, mentatea és az a dm-ben kapható gyógynövénynyugtató (nervenpflege a neve, asszem). levendulaolaj a hálószobába, esténként se tévé, se internet, se beszélgetés, max. egy érdekes könyv, ami tényleg leköt és eltereli a gondolataidat a saját bajodról (ajánlom Toni Morrison: A kedves c. könyvét, nálam az a favorit mostanában). akkor legalább aludni tudsz nyugodtan.
de az utóbbi fél évben akkora zen-mester lettem, hogy lehet jönni hozzám órákat venni.:) gyakorlatilag mindent leszarok, ami nem fontos. és semmi nem fontos az egészségemen, a családomon és a barátaimon kívül. ők meg szerencsére nem stresszelnek. :)
18:17
66
dec
08
ismeretlen írta:
ja, és amikor a legmérgesebb vagy/vagy legfeszültebb/ akkor kell futni egy csomót. és nagyon gyorsan. annyira, amennyire csak bírsz. amikor a végén félhullaként állsz a zuhany alatt, azt sem tudod majd, mi a bajod. ha mégis, akkor kell kicsit sírni.

de az én tippjeim lehet, hogy tényleg csak a múló feszkók ellen hatásosak.

a több napig tartót mivel hívták elő nálad zsófi?
18:22
67
dec
08
ismeretlen válaszadonci írására:
jah ne is mond...pont tegnap vizsgáztam, rohadtul ideges voltam, gondoltam beveszek egy pár cseppet...aztán kicsit megszaladt az üveg LOL mint egy kis buddha ültem végig a vizsgát:P
18:40
68
dec
08
ismeretlen írta:
nekem ez az állapot mindig konkrét személyek felé irányul (legtöbbször barátom anyám, bvarátnőim) olyanok feél ráadásul, akik közel állnak hozzám...és soha nem tudom megmondani, h mért. aztán egyszercsak elmúlik.
18:41
69
dec
08
marilynmonroe írta:
Basszus! A cikkbő sajnos magamra ismertem... Időközönként előjön belőlem a hiszti, és akkor senkit sem kímélek. Olyankor inkább elbújok a világ elől és bezárkózom a lakásba. Persze dolgozni így is kell, de megpróbálok minnél kevesebb emberrel érintkezni napom során és az irodában kuksolni egész nap, míg végre lejár a munkaidő. Sajnos leginkább a páromon szoktam levezetni a hisztijeimet, mert vele beszélek a legtöbbet. Utólag mindig megbánom, meg csodálom, hogy így elvisel engem. Ráadásul most kezdődik majd a vizsgaidőszak. Megint készül vmi bennem...:P képtelen vagyok elfojtani. Viszont én nem sportolok rendszeresen. Eddig nem találtam olyan edzést ami tényleg megfogott. Na, jó nem is nagyon kerestem időhiány miatt mostanság. Ja, amúgy jó lett a cikk.
18:50
70
dec
08
curlie írta:
Két hete vagyok idegben, az egész akkor kezdődött, mikor az embereken észrevettem, hogy megint mindenki belekezdett az évvégi nagy hajszába, és senkinek nincs türelme semmihez, és már egy normális kérdésre is arrogánsan reagálnak. Egy darabig tudtam csak "normális" maradni. Aztán tegnap tetőzött, volt minden, "kicsi vagyok, utálok mindenkit, csapkodok, dühöngök, hagyjatok békén". Aztán egy jó beszélgetés egy olyan emberrel, aki bármikor meg tud nyugtatni, néhány kedves szó, két tábla csoki, egy sor sírás, és kész. Átmeneti megoldás.
18:56
71
dec
08
marilynmonroe válaszacurlie írására:
Akkor nekem is kell egy ilyen ember :P
19:00
72
dec
08
desecrator írta:
Rám nem jellemző, hogy ideges vagyok. Ha esetleg olyan helyzetbe kerülök, amely idegeskedésre adhat okot, akkor a következőkre szoktam gondolni:
"Itt vagyok az életben, gyakorlatilag halálra ítélve, az örök nemlét küszöbén."

Mindezt végiggondolva, viszont már röhejesen pitiáner, és jelentéktelen dolognak tűnik az, ami ami a feszültséget okozná. Ezek után, ekkora teher árnyékában már egyszerűen nevetségesnek érzem azt, hogy az adott dolog miatt felhúzzam magam.
19:18
73
dec
08
csillagmoha válaszamecemok írására:
Én is azt ettem tegnap. Málnásos. Nyamm. :D
19:46
74
dec
08
csillagmoha válaszaLunabunny írására:
:D :D Dr. Lunny megmondja. :D
19:48
75
dec
08
csillagmoha válaszacsillagmoha írására:
-.- Hülye voltam. Dr. Luna. Bocsánat. :D
19:48
76
dec
08
csillagmoha válaszaBooo írására:
Tudod, ez nem olyan könnyű. Napok óta én is keresem a hangulatingadozások okait. Miért vagyok rosszul a tömegtől, miért vagyok ingerlékeny, miért nem tudom elviselni azt amit 5 éve eddig elviseltem emberektől, oktatási rendszertől, mindentől és mindenkitől. Kezdetben tippeltem a karácsonyra, aztán rájöttem, h minek izgassam magam, már minden megvan (kézzel készített egyebek). Gondoltam a barátomra is, valszeg ő idegesít, de nem. Ezaz, h fáj is még a szarkedv mellé, h ilyen rondán viselkedek vele. Aztán a család. Jó itt vannak problémák, de ez sem kiváltó ok. És az egészben tényleg az legbosszantóbb, h nem tudod mi az. :D
Jelentem: én keresem a megoldást, nem akarok mélypontokat gyűjteni, de csak akkor van tovalépés, ha megvan az ok ami kirobbantotta. Legalábbis én így gondolom. :)
19:54
77
dec
08
LadyGray írta:
Már egyszer leírtam ide egy szép hosszú kommentet de épp összecsinálta magát a rendszer és az egész elveszett:D a lényeg annyi volt, hogy pár éve én bejártam a depresszió legmélyebb bugyrait és legmagasabb hegyeit.. A végén már ott tartottam hogy a feszültségem agresszióvá vált és szegény exemet kezdtem ki; lökdöstem, provokáltam -soha azelőtt és azóta sem csináltam ilyet!!- meg beszóltam neki, mint aki verekedni akar, de ö csak nevetett és végül már én is nevettem... Akkor ott abban az egy esetben tökéletesen tudott kezelni... De egy jó pszichológus nélkül sosem lett volna vége a hullámvasútnak!
19:56
78
dec
08
csillagmoha írta:
A legrosszabb dolog, amit tehetünk. Nekem a legrosszabb érzések közé tartozik amit utána érzek. Hatalmas bűntudat, lelkiismeret-furdalás. S az, h már megint egy hülyeség miatt, és h k*rvára nem vagyok tökéletes, és h már megint miért én. (: :S
20:03
79
dec
08
csillagmoha válaszacsillagmoha írására:
A családtagon, barátokon való düh kitöltésére írtam. * :)
20:04
80
dec
08
Cukkini írta:
Igen.... :-(
20:34
81
dec
08
Cukkini írta:
És egykori miniszterelnökünk megmondta,hogy "ha nem tetszik el lehet innen menni kérem szépen" :-)De jó volna :-)Egy gazdagabb országban,ahol nincsenek az embernek napi gondjai,egyből jobb a közérzete.Ha kimegy az utcára nem sugárzik belőle ez a rosszkedv ,mint itthon nálunk.Most biztos,hogy sok mindenki ki van borulva.Ha van melója akkor azért,mert pl. sok a munka,ha nincs munkája akkor meg azért.
20:43
82
dec
08
Lunabunny válaszacsillagmoha írására:
Nem baj. Vicces volt. :) Ezt a Dr. előtagot már megkaptam párszor. (nem itt)
20:46
83
dec
08
szeszti írta:
Hihetetlen, hogy ez a cikk tényleg itt van...valahogy éreztem, és reménykedtem, hogy ma belefutok egy ilyen témába. Háálás köszönet érte. Már csak a megoldás hiányzik..de az nyilván egyéni..azért az elég tré, ha az ember maga se tudja pontosan, mi okozza a feszültséget. De most már legalább tudom arra fogni, hogy van valami a levegőben, ha nem csak nálam jelentkezik :)
Mindenesetre tény, hogy napok óta senki és semmi nem jó, úgy ahogy van. Meg ha máshogy van. Vagy ha nincs. Vagy ha nemtom..
20:48
84
dec
08
szeszti írta:
Hihetetlen, hogy ez a cikk tényleg itt van...valahogy éreztem, és reménykedtem, hogy ma belefutok egy ilyen témába. Háálás köszönet érte. Már csak a megoldás hiányzik..de az nyilván egyéni..azért az elég tré, ha az ember maga se tudja pontosan, mi okozza a feszültséget. De most már legalább tudom arra fogni, hogy van valami a levegőben, ha nem csak nálam jelentkezik :)
Mindenesetre tény, hogy napok óta senki és semmi nem jó, úgy ahogy van. Meg ha máshogy van. Vagy ha nincs. Vagy ha nemtom..
20:48
85
dec
08
Cukkini írta:
A magyar dolgozó ember (szerencsésebbek),bele vannak szorítva a mókuskerékbe,hajtanak hajtanak,hogy megtartsák helyüket,persze legtöbbször csak kaja fedezésére elegendő havi összegekért.Lehet rosszkedvük....
20:50
86
dec
08
Lunabunny írta:
Na ezt most nem sikerült teljesen értelmeznem. Most akkor az a jó, ha megdugatja magát, vagy az ha nem?
20:50
87
dec
08
Cukkini írta:
Elfojtott nép,és ez a baj!!!!!Nem szabadna elfojtani.

Egy sokkal jobb életszínvonal kéne ide,máris jobb lenne a helyzet.
20:53
88
dec
08
Cukkini válaszaLunabunny írására:
Hát a pasinak biztos jobb lesz tőle a kedve.
20:54
89
dec
08
Cukkini írta:
Nekem idegesen nem megy......Előbb le kell nyugodnom :-)
20:55
90
dec
08
sucreneige írta:
Ajaj, sajnos ez az állapot most nálam is aktuális, valami(k) nagyon gyűlnek-gyűlnek idebent és ma már volt is egy kisebb kitörés, meggondolatlanul odamondtam valakinek valamit és most azon parázok, hogy lehet, hogy ezzel megsértettem két olyan embert is, akiket nagyon nem szerettem volna... :(
Ezt hogyan lehet kimagyarázni szerintetek? "Bocs, de feszült vagyok mostanában, ezért akaratlanul is belédrúgtam"? :S Help!
20:56
91
dec
08
Cukkini válaszasucreneige írására:
Rosszkedv átragasztás...Ha nekem rossz kedvem van,akkor legyen másnak is....

A bocsánatkérés soha sem bűn :-)
21:00
92
dec
08
Cukkini írta:
Lehet ez is magyar mentalitás :-)
21:01
93
dec
08
Cukkini írta:
Nem mindegy, hogy mire irigyek az emberek egymásra.
21:03
94
dec
08
Cukkini írta:
http://www.youtube.com/watch?v=7HMKImKWLfA
21:05
95
dec
08
Cukkini írta:
http://www.youtube.com/watch?v=9Xvn_Ku55cI
21:07
96
dec
08
sucreneige válaszaCukkini írására:
"Rosszkedv átragasztás" Na igen, ebben van valami. :)

És valóban bocsánatkérés lesz belőle... Bár ilyenkor minden ostorozom magam, hogy megelőzni kellett volna a dolgot és nem utólag gondolkodni. Dehát jobb később, mint soha... :)
21:08
97
dec
08
sucreneige írta:
mindig, nem minden :P
21:08
98
dec
08
Cukkini írta:
Legközelebb odafigyelsz majd :-)

Nekem volt egy kolléganőm,aki rendszeresen hazatudta vágni az egész napomat,és egész nap azt vártam,hogy kikerülhessek a légtérből.

Ő sosem kért bocsánatot,mert nem vette észre magát,hogy parasztkodott velem....

De te észrevetted :-) Rossz ember tehát biztosan nem lehetsz,mert tudod,hogy mikor voltál bunkó a másikkal.Van lelkiismereted :-)
21:13
99
dec
08
csillagmoha válaszaCukkini írására:
Engem addig mardos odabent az a gonosz kis démon, amíg jóvá nem teszem a hibámat, míg bocsánatot nem kérek, vagy míg le nem ültünk megbeszélni a dolgot. Most is annyira fáj, bunkó voltam, fel is hívom az illetőt.
Lehet önzőség, azt hihetitek, h megnyugtassam magam azért teszem, nem. Azért, mert komolyan gondolom, őszintén - főleg, ha én követtem el a hibát.
21:28
100
dec
08
Cukkini írta:
Rossz kedvem van,akkor megnézek egy pár részt a Jóbarátokból,vagy a Rém Rendes családból...
Amugy :-)Eszembe jutott,hogy nekem ez egy jó ellenszer a rosz kedv ellen pl. :-)Vagy zenét hallgatok.
21:38
101
dec
08
Cukkini válaszacsillagmoha írására:
Minden embernek így kéne gondolkodnia,mint neked !!! :-)
21:39
102
dec
08
sally19 válaszaBumblebee írására:
Én is nagyon türelmes ember vagyok,de sajnos csak idegenekkel.Mert velük nem merek rondán beszélni nehogy utáljanak :'( De nem is ez a lényeg,hanem ,hogy nekem akkor szokott ugyanilyen hisztirohamom és több napig tartó 'betegségem' lenni,amikor valami elintézendő feladatom van, amihez semmi kedvem, vagy nem jó nekem ott ahol vagyok (munkahely,társaság,) stb.Szóval arra akarok kilyukadni,hogy az ilyesminek oka van mindenképp,és senkinek a nyugtató szava nem tud ezen segíteni,csakis ha változtatok valamin.Mindegy hogy min.Takarítok,átrendezem a lakást,levágatom a hajam,vásárolok ruhát stb.
Nekem ez így megy.ilyesmi.
21:49
103
dec
08
ismeretlen válaszaAdriana írására:
:-)

Bizony, ez jó ok lehet.
23:03
104
dec
08
ismeretlen válaszazsofi írására:
De legalább beismered, hogy hisztis vagy, ez is valami.
23:05
105
dec
08
ismeretlen válaszaAdriana írására:
Én imádok higgadt lenni, miközben a másik fél ideges.
Erről szól ez a számom, melynek címe 'Are You Frustrated?':

http://www.freeweb.hu/szendofibalazs/mp3s/8_frustrated.mp3

(Vigyázat, nem egy nyugtató darab.)
23:08
106
dec
08
ismeretlen válaszazsofi írására:
Ez egy óriási fazon.
23:09
107
dec
08
ismeretlen válaszaLunabunny írására:
:-))
23:11
108
dec
08
ismeretlen írta:
Ez sem rossz feltevés.
23:11
109
dec
08
Lunabunny válasza írására:
'Are You Frustrated?'

Eddig nem voltam, de meghallgattam a számot. :D Futkos a hátamon a hideg tőle.
23:17
110
dec
08
Lunabunny írta:
Na így már értem.
23:32
111
dec
08
ismeretlen válaszaLunabunny írására:
Ilyenek a bolgár népzenei hatások. Ideges népek azok, legalábbis a táncuk. Biztos a sok félreértés miatt frusztráltak, mert ugye a fejrázás náluk igent jelent, a bólogatás meg nemet. Skizofrén állatok.
23:35
112
dec
08
Lunabunny válasza írására:
:D
23:46
113
dec
08
Zilka ¤_¤" írta:
Engem alapból havonta szokott megenni az idegbaj, de akkor aki tud, meneküljön..
de most, vizsgaidőszak+ karácsony , teljesen labilis vagyok, egyik pillanatban semmi baj , másikban tombolok, mint 3 tájfun és 6 hurrikán.. úgyamúgy nem lenne semmi gond, csak ne szóljon hozzám senki, az pl megoldaná a helyzetet
23:57
114
dec
09
ismeretlen válaszaZilka ¤_¤" írására:
És ez szerinted így jól van?

Arra nem gondoltatok még, hisztis csajok, hogy összeszedjetek némi önfegyelmet?
00:11
115
dec
09
Zilka ¤_¤" válasza írására:
Önfegyelem az hál' Isten van, magamban anyázok , egészen addig, ameddig valaki erőszakosan ki nem akarja deríteni, hogy most mi is a bajom, akkor nincs kegyelem :D

szal nem kell a flame..
00:14
116
dec
09
bici írta:
Nahát,pont akkor találok erre a cikkre, amikor kell...
Annyira nem tudom mit tegyek..:( Hogy lehetne az ellen tenni,hogy állandóan magamra veszem mások,leginkább a szüleim,anyukám problémáit. Folyton panaszkodik, beteges, nincs nagyon munka, aztán panaszkodok barátomnak, mert megőrülök hogy nem tudok segíteni, erre ő is elküld, már sokadjára, hogy na már megint anyukám, mikor foglalkozom már vele is..Nagyon elegem van, szeretnék egy kicsit megszűnni,vagy nem is tudom... Ez már évek óta megy, de bele fogok roppanni. Ti mit tennétek?
Bocsi muszáj volt kicsit kiírni...:S
00:14
117
dec
09
ismeretlen válaszaZilka ¤_¤" írására:
Ha magadban anyázol, akkor ott már nincs önfegyelem.
00:19
118
dec
09
ismeretlen válaszabici írására:
"Hogy lehetne az ellen tenni,hogy állandóan magamra veszem mások,leginkább a szüleim,anyukám problémáit."

Leginkább úgy, hogy ezentúl nem veszed magadra.
00:21
119
dec
09
Lunatic válaszazsofi írására:
Sajnálom, de bele kell szólnom a beszélgetésbe. Nekem az szokott bejönni, ha a legbrutálisabb, legzúzósabb, legpszichopatább zenéket hallgatom, amiket ismerek. Manson, The prodigy, Five Finger Deat Punch (tőlük különös előszeretettel ajánlom a The Devils own címűt). És egy esetben úgy elpattintotta dühöm okozója a szikrát, hogy a válaszom vége sikolyban nyert pontot. Hihetetlen, de mire kifogytam a szuszból, kifogytam a dühből is.

Remélem hamarosan elmúlik, mert nagyon átérzem a problémát, és tudom milyen rossz.
00:25
120
dec
09
ismeretlen írta:
Nos, jómagam rengeteg feszültséglevezető módszert alkalmazok, melyek közül szeretnék megosztani párat a kedves kommenterekkel. Ezek a módszerek nem univerzálisak, nálam mukodnak, akinek van kedve próbálja ki:D

1. Módszer - kis és közepes méretű haragok, dühök és idegességek kezelésére - Léggitározás és karaokizás death metal-ra. Hozzávalók: jó kis death metal (öldmeganyádzene), hangszigetelt szoba. Elkészítése: vonuljunk be hangszigetelt szobánkba, indítsuk el a death metált és tomboljuk ki indulatainkat. Ínyenceknek javaslom az élőzenére való tombolást. Konyhafőnök ajánlata: Slipknot, Children of Bodom

2. Módszer - mindennapi feszültségek levezetésére - Gyilkolászás a virtuális világban. Hozzávalók: 1 db ízlés szerinti számítógépes játék, melyben kedvünkre kiélhetjük főnökünknek/anyósunknak/egyéb életünket megkeserítő személyeknek tartogatott indulatainkat. Elkészítése: telepítsük fel a gémet és gyilkolásszunk kedvünkre. A konyhafőnök ajánlata: Warhammer 40k Dawn of war 2 (igényes, az agyat is megmozgató akció-stratégia, sok -sok kínyírandó fődönkívülit és démont tartalmaz).

3. Módszer - ha gondolkodni is akarsz a dolgon, ami dühít/idegesít/taccsra vág - Pizzaíjászat határok nélkül. Hozzávalók: 1 db erőnknek megfelelő íj, néhány nyílvessző, vesszőfogó, terület ahol lövöldözhetünk, pizzásdoboz, amit szétlőhetünk. Elkészítése: állítsuk fel a célokat, és lőjünk! Ízlés és az indulatok igénye szerint az íjat .38-as Magnumra, UZI-ra, gépkarabélyra, páncélökölre cserélhetjük:D (a páncélökölt nem javaslom, bepereltek miatt a szomszédok, mikor eltaláltam a tyúkólat).

4. Módszer - ha már csak a rombolás segít - Favágás vadállat módra. Hozzávalók: egy jó nagy fejsze, néhány méretes farönk, vagy hasogatni való tuskó és tengernyi elfojtott negatív indulat. Elkészítése: helyezzük kényelembe a felhasogatni kívánt fát, majd addig üssük, mígnem lesz 3 évre elég fogpiszkálónk.

5. Módszer - a legvégső módszer - Beszéljük meg valakivel a problémáinkat, akiről feltételezzük, hogy megért minket és tudja mit érzünk (és szereti a 4. módszert:D).

Amúgy, japánban külön erre szakosodott porcelán és kerámia üzletek vannak. Odamész a boltba az ,,eladóhoz" X ezer jenért kapsz egy baseball-ütőt, vagy pajszert és szétverheted a boltot:D
00:26
121
dec
09
ismeretlen válasza írására:
A dühöngés, törés-zúzás semmit nem old meg. A probléma okát kell megszüntetni. Ha pedig nincs oka, akkor életmódváltás.

Az emberek sokszor jódolgukban hisztériáznak, így én a hisztire gyógyírként valami igazi, mélyen érintő problémát neveznék meg, mint kiutat. Súlyos betegség, családtag elvesztése, lakás leégése, hasonlók. Mind azonnal kigyógyít az agyatlan hisztiből.
00:32
122
dec
09
bici válasza írására:
Igen , bárcsak ilyen egyszerű lenne :)
Gondoltam hogy valaki fogja ezt írni, csak jó volt kiírni magamból na.:)
00:41
123
dec
09
ismeretlen válaszabici írására:
Egyszerű.
Épp azért nehéz, mert egyszerű.
00:43
124
dec
09
Ananke írta:
nem is szoktam dühös lenni :) vagy csak nagyon ritkán. akkor általában blogolok egy sort, és megoldódik. ha hisztizek az csak álca, mármint, néha muszáj megmutatni másoknak hol a határ, mert többségében jól viselem az ilyet, de az nem azt jelenti, hogy soha semmivel nem lehet megsérteni. nem szeretem, mikor szuperembernek gondolnak, aki a problémák felett áll, csak azért, mert nem kötöm az orrukra, ha bajom van.

mondjuk ha így belegondolok sokáig karatéztam, az nagyon jó feszültséglevezetés volt, és asszem az tanított meg erre is, visszafogni magam, mostanság meg ha nagyon bajom van, akkor sírok egyet írás közben, néha hallgatok hozzá zúzós zenét, aztán annyi.

legjobb esetben előjön az öniróniám, és kiröhögöm magam, hogy milyen kis hülyeségeken tudok én hisztizni :D és akkor tök jó kedvem lesz attól, hogy milyen hülye tudok lenni :D

amúgy most durva, mert késztettetek rá, hogy átgondoljam, és tényleg nagyon ritkán vagyok dühös. hú, ez megdöbbentő. XD
02:43
125
dec
09
Adriana válasza írására:
Ok, majd meghallgatom....
07:41
126
dec
09
donci írta:
Ja, értem. Ilyen észrevételem még nem volt vele kapcsolatban. : )
08:37
127
dec
09
Zilka ¤_¤" válasza írására:
Ha elveszteném az önfegyelmemet, akkor törnék, zúznék, csapkodnék..

Ne legyél szőrszálhasogató,plz
09:11
128
dec
09
Welmi válasza írására:
óóóó dö grét kambekk! nézzenek oda.
10:07
129
dec
09
tavirose válaszazsofi írására:
akkor én már tudom, hogy az a baj, hogy rágörcsöltél, TE NYERED A LOTTÓT, és nem jött össze.
de zsofi, a lottó manipulált, ne kültsél ilyesmire. okosabb vagy Te ennél.
10:18
130
dec
09
ismeretlen válasza írására:
Alapvetően a törést-zúzást NEM a problémák megoldása HELYETT javasoltam, hanem a negatív érzelmek levezetéséhez! Amíg szinte egy időzített bomba az ember a benne dúló elfojtott érzelmek miatt, addig úgy gondolom a problémáit se tudja nyugodtan, higgadtan feltárni és kezelésbe venni. Leges-legbelül, a lelkünk mélyén mindenkiben ott bujkál egy kis pusztíthatnék, vagy tombolhatnék, amit a mindennapok forgatagában általában el kell, hogy nyomjunk. Ám a stressz és más negatív dolgok hatására ez a két kis szörnyeteg hamar erőre tud kapni és ha nem adunk nekik néha egy kis kimenőt, ahol általunk kontrollált körülmények között kiélheti magát lelkünk eme két kis szörnyetege, akkor egy idő után túl erősek lesznek, és olyanokat fogunk velük bántani, akiket amúgy nem szeretnénk.
Elismerem, a problémák Megoldásához tényleg szükséges a mélyebb, valódi okok feltárása, csakhogy ez az egész olyan, mint valami szervátültetéses-műtét. Előbb ajánlatos a tüneti kezeléseket elkezdeni, az új szerv befogadására alkalmas állapotba kell hozni a testet, így nagyobb valószínűséggel lesz sikeres az átültetés is.
Vagy például egy gyermek megszületése: ott is előbb a magzatvíz, és csak aztán a baba.
Nem tudom mennyire érthetőek a hasonlataim, de azért remélem átjön, mire akarok kilyukadni:D

Az emberek sokszor jódolgukban hisztériáznak? Ó, bárcsak egyszer az lehetne a hisztériám tárgya, hogy miért nem lehet Szabolcs megyében tuning-felnit kapni a luxus BMW-émre, vagy hogy miért ilyen kicsi ez a fránya nyíregyházi repülőtér, nem tudok leszállni rá a batál nagy magánrepülőgépemmel, vagy hogy már megint megfeneklett a jahchtom a Kistisza-holtágon...

Életmódváltás? Érdekes megoldás, pláne ha azt vesszük alapul, hogy szinte sosincs olyan, hogy ok nélkül legyen rajtunk az ördögtánc. Amúgy, meg hiába váltunk életmódot, minden életmódnak megvannak a saját problémái, amik előbb-utóbb minket is érinteni fognak, ha meg állandóan életmódot változtatunk, az meg csak menekülés a problémák elől.

Olyan, mintha a Pasziánsz nevű számítógépes játékban mindig új leosztást kérnénk, mikor nehezen kirakható vagy kirakhatatlan leosztást kapunk. Apropó, az még senkinek nem jutott eszébe, hogy az életben igenis vannak az egyszeri földi halandó számára megoldhatatlan problémák, és hogy annak fájdalmait tényleg csak a tüneti kezelés képes enyhíteni? [O.o]
11:25
131
dec
09
ismeretlen írta:
Előbb sztem próbáld ki a 4. Módszert, csak aztán célozd meg magad:D Kár lenne a rendes kommenterekért:D
11:31
132
dec
09
ismeretlen válaszaZilka ¤_¤" írására:
Az önfegyelem nem ott kezdődik, hogy mit mutatsz kifelé, hanem hogy mit engedsz eluralkodni magadon. Amikor magadban anyázol, akkor már engedted a hisztit eluralkodni.
13:30
133
dec
09
Bumblebee válaszasally19 írására:
Hú, az olyan elintézendő feladatok, amikhez semmi kedvem nincs, engem is baromira tudnak nyomasztani... :S Nekem azért jön be ez az olvasgatós-megnyugvós dolog, mert rengeteg olyan lelki gondom van, amire régóta keresem, de nem találom a választ... Hihetetlen, de olvasom Feldmárt és mindig választ ad egy-kettőre és ez nagyon jó és nagyon sokat számít nekem :) Sajnos ha van rá okom, ha nincs, nagyon sokszor utálom magam, rossz kedvem van, kilátástalannak látok mindent és félek, hogy összedől a világ. Pedig egyik dologra sem lenne igazán okom... Feldmárnak hála, mostmár kezdem átlátni a dolgokat és lassan leszokok erről :) Mostanában már lényegesen jobban érzem magam és ez jó :)
13:40
134
dec
09
Lunabunny írta:
Fú! Ma engem is sikerült felhúzni. De én legalább tudom az okát. Utálom amikor feleslegesen kell megcsinálnom valamit, meg amikor menetközben változtatják meg a szabályokat!
14:37
135
dec
09
LadyGray válasza írására:
a 4.már próbáltam:D bejött, mert úgy elfáradtam, hogy minden másodlagossá vált:)
16:31
136
dec
09
LadyGray válasza írására:
jókat írsz 2.0XD
16:33
137
dec
09
petraacska írta:
Lehet, hogy ezt viccnek szántad, lehet nem, egyet kell, hogy értsek veled. Sokszor vok én is nyűgös és igen sajnos hisztis is, de szerencsére ezek nem olyan hatalmas dühkitörések:) Visszatérve kis hazánkra: sokszor azt veszem észre, hogy amiatt vok ideges, mert rémes milyen képmutató, hazug és öntörvényű emberek laknak ebben az országban...
18:18
138
dec
09
csillagmoha válaszaCukkini írására:
Az biztos, h kevesebb félreértés lenne. Több nyugalom, megértés. :)
18:56
139
dec
09
meluka írta:
Szia Zsófi!

Nekem az önmagamban való elmélyülés vált be. Erre kiválóan megfelel pár alkalom jóga.Meg hogy súlyozzuk a dolgokat,miért érdemes és miért nem idegeskedni.
Nem olvastam a kommenteket, de sztem az okokat is érdemes feltárni. Lehet nem is tudatos ami miatt harag ,düh,indulat van benned. Ha nyitott vagy rá ajánlom a légzésterápiát. www.egyuttlegzes .hu itt többet megtudhatsz.
1 éve bent voltam a gödör aljában (válás előtt voltam,önbecsülésem nulla volt ,utáltam az egész világot) és ez segített ki. És a tudatosság. Próbáld meg önmagad szeretni, meglátod a világot is szebbnek fogod látni magad körül.Persze ez egy folyamat, de ne add fel, ez a te életed, kezedben van a szép életed élet kulcsa! Sok sikert!
21:03
140
dec
09
angim írta:
ebben a cikkben az a jó, hogy ... kicsit magamra ismerek :)) mármint úgy értem megnyugtat, hogy nem vagyok ezzel egyedül. és szerintem nem feltétlen az az oka, hogy nem vagyok megszexelve. :P nem feltétlenül az segítene, hogy megraknak ... mert egy probléma attól még nem fog megoldódni. ennyit erről.
21:15
141
dec
09
meluka válaszabici írására:
bici

Mennyi idős vagy? Sztem vannak olyan szülők akik előszeretettel pakolják a gyerekeik vállára a saját problémáikat..ismerős....mer így könnyebb nekik....meg van akik mártíromkodnak és megsajnálod....
amit tudasítani célszerű: anya/apa egy külön emberke a gondjai az ő gondjai NEM a tiéd! Az elcseszett életük pl.nem a tiéd!....
Te különálló egyéniség vagy , a te életed , baaid meg a tiedé, kész passz.
Önző dolognak tűnhet, mégis Ő az ő életéért felelős, TE meg a tiédért...
persze meg lehet hallgatni, de ne hagyd magadban lerakódni, az az ő élete, ő gondja! A te boldogságod csak rajtad múlik!

Én 30 éves koromra jutottam el ide, hát volt pár összetűzésem anyummal, de érdemes volt ,úgy érzem...
21:21
142
dec
09
Lunabunny válaszaangim írására:
Ha tudod, hogy mi a probléma, mi az oka a feszültségnek, akkor persze nem elég a szex. De Zsófi azt írta, hogy nem tudja mitől van. Ha valaki minden ok nélkül feszült, az szerintem elég valószínű, hogy szexhiány miatt van. De persze valószínűleg amögött is van valami lelki tényező, mert ha belül minden rendben lenne, akkor nem őrülne meg az ember a szexhiánytól sem.
21:24
143
dec
09
ismeretlen válaszapetraacska írására:
Máshol tán nem?
21:35
144
dec
14
zsofi válaszaLunabunny írására:
zsófi leírta, hogy tudja mitől van...
de persze mindenki úgy köszörüli a nyelvét, ahogy neki jólesik
17:43
145
dec
14
ismeretlen válaszazsofi írására:
És a cikkbe miért nem írta bele?
22:59
146
dec
15
zsofi válasza írására:
beleírta hogy tudja. csak nem nevezte meg, mert nem tartozik senkire. kötözködőbajnok.
10:48
147
dec
15
ismeretlen válaszazsofi írására:
Hát ez az. De ha a hisztid oka nem tartozik senkire, akkor magáról a hisztidről miért gondolod, hogy bárkire is tartozik, olyannyira, hogy cikket írsz belőle?
11:25
148
dec
15
ismeretlen írta:
Csak a tisztánlátás kedvéért: amikor egy főszeresztő cikket ír, azt vezércikknek nevezzük. Elég érdekes egy olyan vezércikk, ami arról szól, hogy "Hisztis vagyok, de nemmondommeg, hogy miért, de azért mindannyian tudjátok meg, hogy hisztis vagyok!"

Ez egy cikktéma? Komolyan?
11:30
149
dec
15
zsofi válasza írására:
cak a tisztánlátás kedvéért: szerencsére nem te mondod meg, hogy hogy működik ez az oldal. vezércikk? muhahaha
12:17
150
dec
15
ismeretlen válaszazsofi írására:
A szokásos intelligens válasz, nem is vártam mást.
12:22
151
dec
15
zsofi válasza írására:
na tessék. szerintem ideje lenne egy hozzád hasonlóan intelligens férfiaknak szóló magazint keresned kényszereid kielégítésére. nem is értem minek bosszantod magad folyton ezen a színvonalon aluli helyen.
12:26
152
dec
15
ismeretlen válaszazsofi írására:
Minden olvasót elküldesz, aki valami kritikát merészel írni a cikkeidről? Nem túl jó üzletpolitika.
12:37
153
dec
15
zsofi válasza írására:
nem, csupán neked szeretnék jót. biztos végtelenül szimpatikus ember vagy egyébként, csak a mi ostobaságaink kényszerítenek arra, hogy életedből értékes órákat elrabolj, s bennünket nevelj. bizonyára te is jót akarsz tenni velünk, kiemelni bennünket a tudatlanság sötét homályából, megmutatni az igazán fontos értékeket, s megtanítani bennünket arra, hogyan kéne a munkánkat végezni, ha valahol máshol dolgoznánk. ám sajnos rossz alapanyagok vagyunk, nem tudunk megváltozni. műveletlenek vagyunk, arrogánsak, hisztérikusak, egyszóval rosszak. mondj le rólunk.
12:43
154
dec
15
ismeretlen válaszazsofi írására:
Igazad van.
16:50
155
dec
15
ismeretlen válaszazsofi írására:
Valaki írta rólatok (nem én), hogy az értelmes kritikával nem tudtok mit kezdeni, nem vagytok azon a szinten. Csak magyarázkodni vagy arrogánsan visszaszólni vagytok képesek, ha egy olvasó kifogásolja a rossz helyesírást vagy az indokolatlan és elkapkodott témaválasztást. Vagy jobb esetben nem szólni semmit.

Csak akkor azt nem értem, minek kérdeztétek az olvasókat, hogy kinek mi tetszik itt és mi nem.
16:52
156
dec
15
zsofi válasza írására:
minden kritikát meghallgattunk és minden hibát elismertünk. a témaválasztást senki nem kifogásolta. te pedig nem szeretnéd, hogy abból a bizonyos kérdőívből kiszemezgessük neked, rólad miket írtak.
egyébként még mindig nem értem minek lógsz itt folyton.
17:36
157
dec
16
ismeretlen válaszazsofi írására:
"minden kritikát meghallgattunk és minden hibát elismertünk."

Elismerni picit kevés, dolgozni kéne rajta, hogy kiküszöböljétek.

"a témaválasztást senki nem kifogásolta."

De igen, én.

"te pedig nem szeretnéd, hogy abból a bizonyos kérdőívből kiszemezgessük neked, rólad miket írtak."

De szeretném, hadd röhögjek. Küldd el, légy szí'. :-)

"egyébként még mindig nem értem minek lógsz itt folyton."

És te?
01:26
158
dec
16
zsofi válasza írására:
najo. ez már csak a verciki idegenbajnok jatek, ugyhogy kiszalltam. uncsi. (es most lehet nyomtni a zsofi megfutamodik, stb lemezt. nemizgat)
11:01
159
dec
16
ismeretlen írta:
L(o_O)L
12:56
160
dec
16
Lunabunny válaszazsofi írására:
Elnézést, igazad van. Ha jól értelmeztem akkor csak eleinte nem tudtad, hogy mitől vagy feszült. Utána pedig az ok nélküli hisztériáról írtál általánosságban. Én meg összemostam a kettőt. Elnézést, még egyszer!
16:41
161
dec
17
ismeretlen írta:
:-)
Remekül végzi a munkáját, valóban. Szerencsés lehet ez a pálya. Ha én így végezném a magamét, munka nélkül maradnék nagyon hamar.
01:56
162
dec
18
LadyGray válaszazsofi írására:
:)
00:54
163
dec
20
Devalyn írta:
Nálunk is így zajlik az ünnep, és még muszlimok se vagyunk. Szerintem inkább a családon múlik a dolog, nem a valláson.
13:27
Felhasználónév:
Jelszó: