Hirdetés
Közösség

Túllihegett szerelem

5158

Óriási idézetre bukkantam: "Vegyük például a szerelmet. Vagy ne vegyük? Mindegy. Tehát vegyük. Itt van például a szerelem. Hol? Bocsánat, hogy a szavamba vágok, de ezt most tisztázzuk végre. Hol az a sokat hangoztatott szerelem?! Ki látta? Az illető tartsa fel a jobbik eszét. Na ugye? Pedig ez roppant fontos! Mert regényünkben is megjelenik ez az izé, és szintén sok bajt okoz. A szerelem mindig bajt okoz. Tehát kategorikusan közlöm: szerelem nincs! Vagy helyesebben: kizárólag szerelem van. Beszélni kell erről. Nagyon fontos, mert ha kikapcsoljuk a szerelem nevű fogalomzavart az eshetőségek közül, úgy határozott terv szerint élhetünk. És ki mondja, hogy ez nem fontos? Én!" /Rejtő Jenő: Piszkos Fred közbelép (Fülig Jimmy őszinte sajnálatára)/

Hirdetés

Sokunknak eszébe jutott már, hogy a szerelem nevű dolog nem is létezik. Na nem azért, mert még nem éltük át, csak hát nagyon nehéz józan paraszti ésszel megmagyarázni, hogy mi is a szerelem. Mi miatt alakul "az" az érzés? Szendi Gábor szerint - evolucionista pszichológus - nem biztos, hogy mindenki akarja tudni, hogy mi van a párizsiban, de előbb-utóbb amúgy is kderül, és úgy gondolta, segít azzal, ha tudományosan levezeti nekünk, mivel is állunk szemben. Leírta - és mi is tapasztaljuk -, hogy az emberek "párom"-ként emlegetik az aktuális társukat, tehát egy szervesen összetartozó dologként tekintenek magukra a párjukkal... Ez semmi más, mint egy univerzális jelenség az evolúció szerint. És e szerint bizony biológiai oka van, tehát a célja az utódnemzés. Ha nem lenne bennünk egy őrült érzés, maga a szerelem, akkor a szaporodás esetlegessé válna, mert bizony az emberi - de említhetünk állatokat is, akik szerelmesek - belátás nem lenne ahhoz elegendő, hogy utódokat kreáljunk és hozzunk a világra. "Az evolúció trükkje a párosodásprojektre a szerelem." - fogalmaz Szendi. Tehát a szerelem inkább motiváló erő, mint érzelem. Tény persze, hogy mint ilyen, kétségkívül nagyon hatásos.

Ahogy azt a Nő felemelkedése és tündöklése könyvben is olvashatjuk, vagy ahogyan azt saját magunk is tapasztalhattuk, a szerelem olyan esztelen állapot, aminek köszönhetően vadidegen embereket közel engedünk magunkhoz, és megengedjük nekik, hogy testileg-lelkileg egybeolvadjanak velünk. És bizony őrültség lenne azt hinni, hogy a szerelemnek nevezett szaporodási késztetés örökké tart. Tudjuk, hogy nem, de ez az egész nagyon bajos, kiváltképp akkor, ha az ember beszélni kezd róla, hisz a sok romantikus maszlag és maga a közvélekedés a nagybetűs szerelmet ismeri el egyetlen igaz, őszinte és értékelendő motiváló erőnek egy kapcsolat esetében. Hányszor hallhattuk már azt a kérdést, mikor aktuális kapcsolatunkról beszéltünk valakinek: na és mondd csak, szerelmes vagy? És ez az a pillanat, amikor minden elválik. Ahhoz, hogy válaszolni tudjunk, először is tisztázni kéne, mi is az a szerelem - könnyen kiderülhet ugyanis, hogy amit mi szeretetnek gondolunk, az a másik szemében a szerelem, és fordítva. Ám amint valami ehhez hasonló magyarázatba vagy kérdésfelvetésbe kezdenénk, a másik már sokattudón mosolyogva hümmög is, aha, aha, hááát, biztos szeretitek egymást... Innentől kezdve pedig magyarázhatod a bizonyítványod, egyszer s mindenkorra elkönyvelték, márpedig te kompromisszumkapcsolatban élsz.

Egy kellő pillanatban kimondjuk: szeretlek. Gondolatunk, beszédszerveink és a levegő segítségévvel hangokat képez, míg végül egy értelmes - és nem mellékesen szép - magyar szó hagyja el a szánkat. Igen, de kinek szól ez? Mondhatjuk zsigerből, hogy a másiknak, hiszen a szemébe nézünk, sőt mi több, épp mélyen egymásba gabalyodva rebegjük el a varázsszót, egészen pontosan a hibás varázsszót. Szerelmet vallani nem a párunknak dívik, nem is önmagunknak, hanem a nagybetűs pillanatnak, amikor két ember épp szerencsés csillagzat alatt áll. Ez az a fajta szenvedélyes vallomás, amit nem teszünk meg a hipermarket fehér fényeiben, miközben sorban állunk, ez nem az a szó, amit nagy tömegek előtt ordítunk. Nem, hiszen ezt vágyakkal, és oly sokszor fájdalmakkal teli vallomást az adott szituáció szüli, mondhatni a pillanat műve. És mi marad ha elszáll a csillámpor? Ezt is jól ismerjük, csak sokkal kevesebbet beszélünk róla, hiszen korántsem annyira izgalmas, mint a mély és szerelmes álom-mámor, holott az is ugyanaz a szó, ugyanazokból a hangokból, csak épp nem a pillanatnak rebegjük, hanem a konvencióknak az elvárásoknak, illetve saját és a másik fél megnyugtatására.

Tisztázzuk hát akkor most a különféle érzelmeket, s próbáljuk megfogalmazni, mi is az a szerelem. A szerelmet nem kell összekeverni a szeretettel, az egyik nem alakul ki a másikból, bár fakadhat egy tőröl, de míg a szeretet önzetlen, addig a szerelem igencsak önző érzelem. Sőt, mérhetetlenül önző, és hogy a közhellyel éljünk, vak is. Mindenki azért megy bele egy-egy párkapcsolatba, szerelembe, mert vágyait, szükségleteit akarja kielégíteni, amit csak egy másik ember adhat meg számára, aki a partnere lesz ebben - önmaga kiteljesítésében. Ebbe a közös, ám inkább párhuzamos tengelyeken történő utazásba mindenki saját érdekében vág bele. Vannak, aki szentül hisznek abban - s erről sokszor környezetüket is igyekeznek meggyőzni -, hogy márpedig a szerelem nem létezik. Mert mi is a szerelem? Birtoklás, az egók játéka, az akarás, a szenvedély, féltékenység, félelem, ragaszkodás, kín, gyötrelem, szenvedély, túlpörgés. Mi is ismerünk több ilyen embert, köztük egy fiút, aki régóta elutasította ennek létezését. Persze eltelt néhány év, majd az evolúció szabályai szerint, hogy kielégítse vágyait megnősült és gyermekeket nemzett. Meg is kérdeztük tőle, hogy akkor mi a helyzet a "szerelem nem létezik" teóriával. A válasza: "A gyermekeim adták a legnagyobb boldogságot, de tartom magam a korábbi elveimhez." A felesége őrült, mindent elsöprő szerelemként definiálta a vele való kapcsolatot, amelyben az első pillanattól kezdve érezte, hogy utódokat akar a párjától. Nos, így működünk a szerelemben, s ilyen eltérőek lehetnek szerelemértelmezéseink is.

Mindazonáltal lássuk be, hogy a szerelem, annak habos-babos, gyomorszorító és nyílvesszős angyalkákkal érkező fajtája jelentőségénél talán sokkal nagyobb hangsúlyt kap. Amíg ezt a fajta szerelmet emeljük társadalmilag mindenek fölé, addig nem folytathatunk értelmes diskurzust két ember szeretetteljes szövetségéről, ami egy életen át fennmaradhat, ami könnyed, játékos, biztonságot nyújtó, támogató, valódi társ-élményt biztosító kapcsolat - sokszor különösebb szenvedélyek nélkül. Amíg a "mondd, szerelmes vagy?" kérdésre egy ilyen kapcsolat birtokában hebegve-habogva válaszolunk, nem vághatjuk oda a világnak: ugyan már, hagyjuk végre ezt a szerelemhisztit! Próbálták megmagyarázni tudósok, próbálták megfogni költők, festők, zenészek és írók, a misztikuma mégis megmaradt, értelmezhetetlen és különös tudatállapotba repít, ez tény. Ám mit ad ezen túl? Rettegést annak elvesztésétől, sérülést, ha nem viszonzott a tűz, ön- és környezetromboló viselkedést, a külvilág felé tanúsított teljes ignoranciát. Nem valóságos képek mutatását önmagunkról, s nem valóságos képben való gyönyörködést a másikról. Szenvedélyt, amibe néha oly jó belemerülni, ami kiforgatja sarkaiból a hétköznapokat. De semmiképp sem olyat, ami egy békés, meleg, puha közös élet alapja lehetne. A szerelemben nincsenek bevásárlócédulák, hisztis, nyűgös hétköznapok, nincsenek kisikálásra váró vécécsészék, anyagi gondok, kimerültség, betegség, bankban sorban állás. A szenvedélyes szerelemben szenvedélyes szerelem van jó sok szexszel és torokszorítással, könnycseppel és sóhajtással fűszerezve. Az életben pedig vécécsészék és kimerültség, munkahelyi gondok és önértékelési válságok, gondolatok és megbeszélni valók, amikhez olyan társ kell, aki ilyenkor is fogja a kezünk.

Mindezt végiggondolva teljesen természetes is mindez, s sokan mondhatják is, persze, az én párom is ilyen, hisz egy idő után a szerelemből szeretet lesz. De tudjátok mit? Miért van az, hogy milliónyi igazán jól működő kapcsolat nem a szenvedély veteményeskertjéből nevelkedett, hanem két, egymást megszerető, egymás társaságát különösen élvező ember találkozásának eredménye? Miért van az, hogy kissé félve valljuk be ilyenkor, ennél tökéletesebbet, ennél gördülékenyebbet, félelemtől mentesebbet, biztosabbat és megnyugtatóbbat még sosem éltünk át? És miért van az, hogy a nagy szerelem hype-olástól övezve időnként az ilyen kapcsolatban élők is felteszik maguknak a kérdést: ennyi? Hát már nem vár rám nagy szerelem? Nem lesz tengerparton egymás felé rohanás és esőben csókolózás, ahogy a képernyőn mutatják, ahogy a magazinokban írják? És talán ez az a kérdés, ami valóban nyitott: hogy társunkkal meg tudjuk-e élni a szenvedélyt olykor újra meg újra. Hogy társunk mellett megélhetjük-e mással? Hogy vágyunk-e rá valóban, hogy vágyunk-e mindent fenekestül felforgató érzelmekre, hogy aztán esetleg kibukjon, ez is csak egy lufi volt? Hogy merünk-e szembecsorgatni a széllel, vállalni saját, egyedi, uniformizálástól mentes egy és megismételhetetlen kapcsolatunkat és énünket annak saját, különbejáratú játékszabályaival, amit igazi társunkkal együtt alakítunk?

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások
1
Nov
20
janisjoplin írta:
ha birtoklás, önzőség, féltékenység a szerelem, az már régen rossz...

néha szerettem az érzést, konkrét férfi nélkül. csak szerelmesnek és boldognak lenni olyan jó...
16:50
2
Nov
20
Ananke írta:
kár, hogy voltak helyesírási hibák.
segítségével, egy v, tőről, hosszú ő mindkettő.

ezen kívül pedig... azt veszem észre ritkán kapcsolódik össze a nagy lángolós szenvedélyes szerelem, meg a csendes, tényleg sírig tartó szeretet, de előfordul. sokan azt mondják, végülis mindegy melyik, a lényeg, hogy szeressék egymást és jól kijöjjenek.

de szerintem kevesen vannak azok, akiknek ne kéne egyáltalán a lángoló, őrült szerelem, csak átélni, egyszer, kétszer, és utána megállapodni.
17:05
3
Nov
20
LadyGray írta:
A szerelem az csak egy agyi biokémiai folyamat azt ennyiXD az érzékelésünk indítja el és az agy ellenenzim termelése szünteti meg legkésőbb 3éven belül, azt ennyi:) Vagy javítson ki kedves doktornő ha tévedek!;)
17:18
4
Nov
20
deena írta:
kicsit szomorú... nem is tudom... :P
18:23
5
Nov
20
hellomoncsi válaszaLadyGray írására:
Még jó, hogy ez az ellenenzim-izé néha elromlik, és "enged" nekünk (eddig) 4 évet, sőt akár (remélem) 40-et is :)
18:25
6
Nov
20
chloe írta:
szerintem a szerelem az, amikor valamit irracionálisan nagyon be akarsz építeni magadba (nagyon be akarsz épülni valamibe, de én lány vagyok, így az előbbi), valamivel nagyon eggyé akarsz válni. gyakran vagyok szerelmes cipőkbe például. meg akarom szerezni, be akarom építeni a ruhatáramba, a külső megjelenésem részévé kell tennem, megveszem, hordom, miénk a világ.

amit a többség szerelemként definiál, az több dologból áll. először is van a szeretet, ami egy gondoskodó mély és tartós érzelem, többnyire ez tartja össze a párokat, mert erős kötődéssel jár. a másik meg a fent definiált szerelem, amikor borzasztóan akarod a másikat, azt akarod, hogy feloldódjon benned, hogy a részed legyen, stb. ilyenkor szexeltek sokat, mert az ebből a vágyból indul, csak hát útban van a test, így végül testi szinten megy végbe az egyesülés.
18:27
7
Nov
20
vapsuvaari írta:
A legjobbkor jött ez a cikk. Köszi!
18:52
8
Nov
20
LadyGray válaszahellomoncsi írására:
Hát én úgy olvastam valahol hogy az agy önvédelmi reakciója, megszüntetni a módosult tudatállapotot, mert az már veszélyt jelent a szervezetre nézve...:) de szeretet, vágy, tisztelet, kötődés maradhat ezután is;)
19:34
9
Nov
20
Morcogo írta:
Nekem eddig még nem sikerült.
Ez van.
Nehezen kezdek el kötődni valakihez.
20:36
10
Nov
20
donci írta:
én még mindig szerelmes vagyok. Nàlunk még tart a szerelem, ugyanugy jol érezzük magunkat egymàssal, ugyanugy kivànjuk egymàst, ugyanugy röhögcsélünk, és ugyanugy élvezzük az együtt töltött pillanatokat, egy hepehupàs idöszak utàn pedig annàl inkàbb.
Minden nap ràjövök, hogy boldog vagyok.
21:01
11
Nov
20
donci írta:
köszi, ari vagy.

minimum életünk végéig... : )
21:29
12
Nov
20
Sidus írta:
Szerintem egy jó kapcsolatban nem lehet az itt leírt módon elhatárolni a szerelmet és a szeretete. Minden nap vannak olyan pillanatok, amiket itt a szerelem jelének és vannak olyanok is amiket a szeretet jelének mondanak. Nem tudom melyik melyik!
Persze vannak időszakok amikor jobban lángol a dolog és vannak amikor kevésbé. De mindig vannak szenvedélyes pillanataink, amikor úgy érezzük teljesen egyek vagyunk és ez valóban egy elsöprő érzés.
A szerelem örökre megmaradhat, attól függetlenül hogy nincs minden pillanatban benne. Ha a "kisikálásra váró vécécsésze" mellett állok vécékefével a kezemben, akkor is tudok úgy érezni, hogy meghalnék ha elszakítják tőlem...
21:32
13
Nov
20
hmm,a cikk érdekes volt,én eddig azt az elméletet hallottam a szerelemre, amit LadyGray is leírt.
De szerintem a szerelem szép dolog,és nem azzal kell foglalkozni, mi okozza. Van, amit jobb nem tudni:) Pl. a májkrémet is szeretem és utálok arra gondolni,hogy hogyan,miből gyártják:D( na ,nem valami jó hasonlat)
Bár szerintem a hétköznapok nem jelentik a szerelem végét,én WC-pucolás közben is szerelmes vagyok a páromba,meg akkor is ha sorban állunk a boltban..
az egymás felé rohanó tengerpartos dolog---szerintem ilyen alapból csak a filmekben létezik,nekem kicsit túl szentimentális.
22:31
14
Nov
20
Aleatha írta:
Fülig Jimmy őszinte sajnálatára, nem igaz sajnálatára. Ejnye-bejnye.
22:37
15
Nov
21
eszkimobebi írta:
Vasárnap leszünk 3éve és 4hónapja Együtt a Párommal. Az elején őrülten szerelmes voltam, akkor tudtam meg igazán, hogy mi az a szerelem.Abban az időszakban soha nem voltam féltékeny, nem láncoltam magamhoz, nem "urakodtam" felette, nem mintha most magamhoz kötözném :D De ez alatt az idő alatt, ez az érzés változott bennem természetesen, hiszen sok minden megváltozott, voltak problémák stb. De ez nem jelenti azt, hogy nem Szeretem Őt. Ha már nem is olyan intenzív az érzés, mint a legelején, attól még ugyan úgy kötődöm hozzá és sírok néha, mert őrülten tud Hiányozni :( , Ő a másik felem, minden probléma ellenére. A legszebb álmaimban sem kívánhatnék Nála jobbat.

Ha visszaemlékszem, első látásra szerelem volt, akár hiszitek akár nem :$ Azt az érzést nem lehet leírni, amit akkor éreztem mikor megláttam őt, teljesen oda voltam Érte, még most így van, csak közbe formálodott kicsit ez az érzés :)
Szóval az az érzés leírhatatlan volt, a hazautamra nem is emlékszem, annyira el voltam varázsolva. Soha nem gondoltam volna, hogy létezik ilyen. Hihetetlen. :)
00:43
16
Nov
21
LadyGray válaszaLittleBlueBird írására:
Jó, jó csak feleslegesnek éreztem erről ilyen sokat írni, hiszen a cím is azt mondja; túl lihegjük ezt az egészet:) Ha leredukáljuk a csutkájáig sajna csak ennyi marad!:) Amúgy én is szeretm a májkrémet pedig mindíg elolvasom miből készül, ettől függetlenül megeszem;) Na jó a sertészselatinból készült gumicukrot már kevésbé tudom elvonatkoztatni, pedig imádom a gumicukrot:D
00:52
17
Nov
21
Lunatic írta:
Régen azt hittem a szerelemnek muszáj felvennie azt a rózsaszín cukormáz-formát, amit a filmekben látni. Nemrég rájöttem, hogy a szerelem lehet csend is.
00:59
18
Nov
21
Tziazy válaszaeszkimobebi írására:
Istenem de jó volt ezt olvasni :'-)

Jelenleg én is nagyon szerelmesnek érzem magam, szerintem először életemben. Nálunk nem volt szerelem első látásra legalábbis részemről nem és hogy őszinte legyek én nem is nagyon hiszek ebban (lehet, hogy azért mert még velem nem történt meg) sőt nagy ellentmondásokkal küzdöttem az elején Vele kapcsolatban. Aztán mára már annyira teljesnek, boldognak érzem a kapcsolatunkat és mindezt annyira erősen, hogy akár leélném Vele az életemet. 21 vagyok, de úgy érzem nem találnék jobbat nála....
10:38
19
Nov
21
ismeretlen válaszachloe írására:
Eszméletlen vagy! Ez a legjobb hozzászólás, amit életemben olvastam.
Kösziköszi!
11:59
20
Nov
21
Bumblebee válaszadonci írására:
Te mázlista ;)
13:30
21
Nov
21
roseprincess írta:
Mi épp ma vagyunk 4 évesek és 5 hónaposak a párommal! Az elején még hihetetlen hatalmas volt a szerelem, illetve még most is az, csak akkor még más volt. Hihetetlenül ideges voltam minden találkozásunk előtt, még nem ismertem, minden találkozás valami újat tartogatott, valami újat tudtam meg róla és fordítva, aztán már kezdett olyan rutin szerűvé válni, hogy minden hétvégén találkozunk és lényegében már mindent tudunk a másikról. Ez már teljesen más érzés, mint az elején volt, de a hétköznapokon, amikor nem vagyunk együtt, ugyan olyan rossz, ugyan úgy hiányzik, mint régen, és ugyan úgy szeretem, csak már nem vagyok ideges mielőtt találkozunk. De borzalmasan örülök, mikor a vonat ajtajában állva meglátom az állomáson, egyből a nyakába tudnék ugrani. Azt hiszem, ezt még mindig szerelemként lehet definiálni!
13:56
22
Nov
21
Marie írta:
Nagyon jó ez a cikk. Olyan jó néha látni, hogy mások is vannak úgy vele, ahogy én. A szó klasszikus, konvencionális értelmében véve én a kapcsolatomban nem vagyok szerelmes, és nincs is szükségem rá. A szerelem, szenvedély szavakban nekem benne van az ideiglenesség, és én irtózom az ideiglenességtől. Nekem stabil, biztonságos, puha, állandó, megbízható kapcsolatra van szükségem, ha ez van, akkor érzem jól magam. És kínosan is esik, amikor mások megkérdezik, hogy szerelmes vagyok-e, és ez alapján ítélnek meg. Köszi hogy ezt megírtátok.
14:09
23
Nov
21
roseprincess írta:
Talán ez jól leírja, hogy még most is eléggé izzik körülöttünk a levegő:

"Egy csók, mitől forró az ajkam,
Egy szó, mit füledbe súgok halkan,
Egy érintés, mitől felforr a vér,
Szívünkben ugyan az az érzés él.

Kezem gyengéden simítja arcod,
Hidd el ez most nem a te harcod.
Add meg magad, édes a kéj,
Rabul ejt ma a szenvedély.

Láncra vernek ölelő karjaim.
Hangod veszik csókoló ajkaim.

Egy csók, mitől forró az ajkad,
Egy szó, mit fülembe súgol halkan,
Egy érintés, mi szenvedélyt hordoz,
Vágy, mely láncainkból feloldozz.

Testem simogatja gyengéd kezed,
Borzongás, vágy. Ez kell nekem!
Forró ajkad bőrömhöz ér,
Felpezsdül bennem a vér.

Tekinteted valami titkot takar,
Csak te tudod, tested mit akar.

Egy álomból szőtt csodás kép,
Test és lélek egybe ér.
Szenvedélytől izzik ma a lég ,
S egy halk sóhaj az éjben útra kél."

Ez a legfrissebb, úgy fél éves körüli, persze ezen kívül van még egy pár. :)
Remélem nem gépeltem el semmit.
14:29
24
Nov
21
eszkimobebi írta:
Hát a mi megismerkedésünk sem volt szokványos :D Egyik este kaptam Tőle egy smst, ha jól emlékszem, szombat este. Azt se tudtam, hogy kicsoda, soha nem láttam még azelőtt, úgyhogy jó bunkó választ írtam neki vissza, hogy mégis kitől tudta meg a számom. :D Fogalmam sem volt, hogy hogyan néz ki, csak ő látott engem pászor a bulikon, mert ott dolgozott egy szórakozóhelyen. Aztán elkezdtünk sms-ezgetni, egy hétig csak ez ment, mire megbeszéltük, hogy találkozunk az egyik bulin. Am soha nem gondoltam arra, hogy átverés lenne, vagy hasonló, lehet, hogy azért nem, mert akkor még csak 15 voltam(igaz majdnem 16, mert abban a hónapban töltöttem be :)) Ő pedig 18éves volt. :D Na mind1, szal találkozás napja :D állok a szórakozóhely közepén a barátnőimmel, azt sem tudtam, hogy kit nézzek, mivel soha nem láttam még. Aztán éreztem, hogy vki megfogja a derekamat, és amikor megláttam, az a mosoly, meg azok a szemek *-* nekem ott kb végem volt :D annyira zavarba voltam, alig mertem megszólalni és a szemébe nézni, utólag elmondta, hogy végig el voltam pirulva. Aztán buli végén kikisért a vasútállomásra, mert vonattal mentem haza. Pont beállt a vonatom és mondtam neki, hogy mennem kell, Ő megfogta a kezem és megcsókolt *-* Aztán csak annyira emlékszem, hogy felszállok a vonatra, leülök és kinézek az ablakon, aztán se kép se hang :D Fogalmam sincs, hogy mi történt az út többi részén. :D És azóta is Együtt vagyunk, jóban rosszban :D
16:05
25
Nov
21
LadyGray írta:
Amúgy én már 10-11 évesen megfogalmaztam magaban hogy mit jelent a viszonzott szerelem; közös önzés.:)
16:23
26
Nov
21
LadyGray válaszaeszkimobebi írására:
:) Mint a mesében:)
16:25
27
Nov
21
ismeretlen válaszaAleatha írására:
Köszi:)
16:43
28
Nov
21
hanyag írta:
Most értettem meg a cikkekben elkövetett nyelvtani hibák eredetét. Fülig Jimmy emlékének adóznak a cikkírók...
18:16
29
Nov
21
hanyag írta:
Rossz hírem van lányok. Nincs hosszú éveken át tartó szerelem. Nincs is szükség rá. Amikor az ember szerelmes, meglehetősen védtelen. Csak a szerelmét látja, nem tud racionális döntéseket hozni, érzelmei irányítják.
Szép, szép, de hosszú távon nem tartható.
18:21
30
Nov
21
LadyGray válaszahanyag írására:
Ezért írtam amit...:) az első hsz-omban.:)
18:27
31
Nov
21
LadyGray írta:
Ezt most vegyem dícséretnek?:D
18:27
32
Nov
21
hanyag válaszaLadyGray írására:
Igen, de úgy tűnt fel, néhányan más véleményen vannak...
18:56
33
Nov
21
Rancid írta:
Az én felfogásomban csak a beteljesületlen és reménytelen szerelem az igazi,ami beteljesül az már csak szeretet meg egyfajta vágy. Addig vagyok a szerelem állapotában amíg össze nem jövünk,aztán ez átalakul valami csodálatos dologgá amit én kötődésnek és szeretetnek (NEM szerelemnek) hívok.

A jelenlegi barátom kapcsán 1,5 éve tudtam,hogy nekem ő kell. Egyszerűen csak kell. Közben volt sok jelentéktelen futókaland,de legbelül mindig arra vágytam,hogy végre randizunk és felköltözik és közel lesz. Tessék,beteljesült. És a várakozás meg az első ölelés,nekem az volt a szerelem,ami most van az meg a gyümölcse,remélem sokáig tart...:)

Aligha van olyan ember aki osztja a nézeteimet,dehát ízlések és.....
19:13
34
Nov
21
LadyGray válaszaRancid írására:
Hasonlóan...;) azthittem velem van a baj:D
19:26
35
Nov
21
elanor írta:
Jaaj, de nagyon szeretem, imádom azt a könyvet, amiből idéztetek!!!!!
:)
Egyik kedvenc Rejtőtől <3
19:31
36
Nov
21
Rancid válaszaLadyGray írására:
Szerintem sokan vannak ezzel így,csak nem tudják,nem akarják kimondani,emellett mindenre ráfogják azt,hogy szerelem...
19:40
37
Nov
21
LadyGray válaszahanyag írására:
Ja oké, akkor nem szóltam;)
20:08
38
Nov
21
Helen írta:
Van, ami több a szerelemnél. Például az, amikor kérdem msn-en, hogy "bundás kenyér uzsonnára?", és az enterre kattintva felnézek a monitorra, a "csinálnál lécci bundás kenyeret uzsira" pedig ott figyelget a képernyőn...
22:47
39
Nov
21
Sziporkaa írta:
hmm ez érdekes..nekem régen voltak "szerelmeim"..amik ált nem voltak rendes kapcsolatok, csak valami nagy szenvedély, ami igazán be sem teljesült én meg meg akartam halni és naponta háromszor darabokra törtem és szárnyaltam majd újra kb porrá égtem..de frankón, ezt éreztem..

aztán jött A nagybetűs Drágám, Édesem, aki miatt ilyen nyálasakat írok róla meg hasonlók, fúj. :D
Szóval, megjelent az életemben, azt éreztem hogy ez átverés, ilyen pasi nincs, biztos csak szívat...aztán az első randi után lejött hozzám 3 napra Pécsre (1 hónapos családlátogatáson voltam)...utána egyből írt...és nem volt lehetőségem arra, hogy elkezdjek szenvedni..vagy bizonytalankodni..."jaj nem is akar tőlem semmit, csak játszik velem, jajmegakarokhalni", egyszerűen nem vlt erre szükség.
egyet tudok: hogy baromira szeretem, bár még "csak" félévesek vagyunk, de nekem ez már rekord, a nagy függetlenségemmel :D

szóval lényeg, hogy imádom, a legjobb pasi, a legjobb barát, éjjel nappal csak ölelgetném meg puszilgatnám, ha nem vele alszom akkor készen vagyok, ha egy napig nem látom, hiányzik...de nem érzem azt a naaagy gyomorgörcsöt, meg szenvedést, meg azt amit az eddigi pasikkal éreztem, akikkel igazából fellángolás volt. És csomót hezitáltam 2-3 hónap után, hogy én most szerelmes vagyok??? Boldog vagyok, imádom, de nem akarom naponta felégetni magam, meg ha nem kapok smst tőleg x óráig akkor véget vetni az életemnek..mert tudom hogy van és szeret és a megbízhatok benne..és mindezek ellenére tök izgalmas vele...

és ez nekem szerelem. :)
22:49
40
Nov
21
marta válaszaeszkimobebi írására:
Szép megismerkedés!! Jó volt olvasni!
23:29
41
Nov
22
eszkimobebi írta:
Úgy látszik, hogy nálam fordítva működött ez az önzés dolog. :D
Mikor szerelmes voltam, eszmebe sem jutott az, hogy kisajátítsam magamnak a Páromat. Oda ment ahova akart, akivel akart. Nem szóltam bele semmibe, vakon megbíztam benne, meg sem fordult a fejembe ilyesmi. Ugyan úgy eljárt a barátaival, meg én is, nem voltunk sülve-főve Együtt, mind a kettőnknek meg volt a maga saját kis világa. De ha találkoztunk akkor is sokszor voltak velünk a barátok, nem jártunk el soha Kettesben sehova, mindig ott voltak a barátok és nem is éreztem magamban azt, hogy most már jó lenne Kettesben lenni. Meg volt mindennek a helye és az ideje, nem hanyagoltunk el senkit, jól éreztük úgy magunkat. Aztán volt egy fordulat, ami nálam tönkre tett mindent. Ott akkor bennem vmi elromlott, csalódtam és probáltam helyre hozni, amibe már nem illetek bele a barátok. Féltékeny lettem mindenkire, a barátaira, a testvérére. Mindenkire. Akkor akartam kisajátítani magamnak, amikor már nem voltam szerelmes, de őrülten szerettem és szeretem most is. Elhanyagoltam a barátaimat, Őt választottam mindenki helyett és azt akartam, hogy Ő is így tegyen. Akkor nagyon sokat veszekedtünk, meg is lett az eredménye.. aztán történtek dolgok, közbe én is "felnőttem". Jó nem vagyok vmi hüdenagy felnőtt a 19évemmel, de megértettem a dolgokat, és jól tudom, hogy hol rontottam el. Tudom, hogy mi az én hibám és mi az övé. Mostmár megtanultam a leckét, hogy hagynom kell, hogy újra mind a kettőnknek meg legyen a maga külön világa. Én pedig bocsánatot kértem a barátaimtól a hülye viselkedésem miatt, hogy annyira elhanyagoltam őket, és probálom helyre hozni. Többet vagyok velük, kezd visszajönni az az állapot, ami az elején volt és tök jó így.

Szóval a mese vége az lenne, hogy nem hiszem, hogy a szerelem "közös önzést" jelent. (vagy csak én értelmeztem rosszul, amit előttem írtak) Én akkor lettem önző, amikor szerettem, nem akkor, amikor szerelmes voltam. Lehet közbejátszott az is, hogy csalódtam. Ki tudja. De szerintem a szerelem nem önző dolog, legalábbis nem annak kellene lennie..

Ha tévedtem az értelmezést illetően, akkor bocsánatot kérek. :D
03:30
42
Nov
22
trillarom válaszaHelen írására:
Ismerős, mostanában velünk is egyre többször van ilyen. Egy adott szituációra kb. pont ugyanazokkal a szavakkal reagálunk, mikor ránézek a telefonra, épp jött egy sms tőle és hasonlók...
11:37
43
Nov
22
trillarom írta:
Szerintem nem jó szó a szokványos. Inkább különlegesen szép és izgalmas dolog szavak nélkül kitalálni egymás gondolatát, vágyait.
16:17
44
Nov
22
menta írta:
az jutott eszembe először, hogy mennyire elvesztette már az érelmét a szerelem szó (igen, ilyen közhelyes gondolataim vannak, de csak azért, mert máshonnan is annyi közhelyes gondolat áramlik felém ezzel kapcsolatban), túl gyakran használják, túl sokan, amikor nem kéne, akkor is. hiteltelen lett számomra. nem bírom elviselni, amikor valaki arról beszél, hogy mennyire szerelmes, pár hónap múlva meg már újra mennyire szerelmes, csak éppen teljesen másba. ez nem így megy, szerintem ez egy törékeny szó, amivel sokkal, de sokkal óvatosabban kéne dobálózni, mert huszadjára összeragasztgatva már nem tudom elhinni.
16:47
45
Nov
22
hellomoncsi válaszamenta írására:
Teljesen igazad van - de talán épp azért van ez így, mert (mint a legtöbb hozzászólásban olvashattuk), a szerelem sokak számára csak az első 1-2 hónap fellángolását jelenti :P én sosem hittem abban, hogy a szerelem max. 3 évig tart, és most már bizonyítékom is van az elelnkezőjére - 4 éve vagyunk szerelmesek egymásba.
nem tudom, ez biztos hülye szó rá, de nekem a "szeretet" már egy kis ellaposodást jelent. Én még mindig, minden nap izgatottan várom; ha elmegyek egy napra Debrecenbe, és vonattal jövök haza, ő pedig vár az állomáson, mindig igazgatom a hajam, stb. hogy tetszek, és egyben van a gyomrom; és néha úgy hiányzik, hogy szinte megfulladok, pedig minden nap látom... bárki bármit mond, NEKEM EZ a Szerelem :)
17:29
46
Nov
22
Shinalkony írta:
Hajaj... ez az egyetlen téma, amihez biztos, hogy nem tudok ellentmondások nélkül hozzászólni.
Nem is értek hozzá túlzottan. Mondjuk momentán eléggé csalódott vagyok ahhoz, hogy azt mondjam: elviselhetetlenül csúnya dolog a szerelem.
Viszont, amikor meg volt, és örültem neki, akkor csudaszép volt.
Mondom, kissé ellentmondásos.
(A helyesírás engem is eléggé zavart, de ez csak egy megjegyzés.)

Viszont mostanában azon gondolkoztam, hogy azt a jóízű kamaszos szerelmet jó lenne megint érezni.
Itt meg azzal van a bibi, hogy totálisan bizalmatlan vagyok (eléggé nagy butaság). Erre mondta a barátnőm, hogy ha belehelyezed magad a másik szerepébe, és magadnak meg tudnál bocsátani mondjuk egy vétség után, akkor igenis neki is meg kell bocsátani. Kezdek eltérni a témától. :D

Szóval örülök, ha vannak, akik szerelmesek X hónapja, X éve, X órája, tök mindegy.
Én nem vagyok. Momentán úgy érzem, hogy nincs is értelme, nem is tudok, nem vagyok rá alkalmas/méltó. :S
Azzal viszont sajnos teljesen egyet kell értenem, hogy a szerelem megléte vagy viszonzatlansága, esetleg egy csalódás bizony előidézheti az ember negatív irányba való megváltozását. Én is kifordultam magamból anno, és a rehab kissé lassan akar hatni. De a barátaim meg sokat segítenek, ez jó.

Nem tudom, én nem is szeretem annyira ezt a témát most... :)

(bocsi, kissé szétesett hozzászólás lett)
18:47
47
Nov
22
Micsurin írta:
Kicsit sokféle értelmezésben használjuk ezt a szót...
Én nem a kezdeti fellángolást értem alatta,hanem azt a mélyebb érzést,ami a rózsaszín köd után alakul mi.
Mikor már látod a másik hibáit,és mégis,vagy inkább pont emiatt egyre jobban szereted.
Amikor kiderül,h mi a közös bennetek,és mi különbözik,hogy mit szerettek együtt csinálni,mi az,amit semmiképpen,és formálódik a kapcsolat.
Ez az érzés nem olyan múlékony,mint amiről fent írtatok.
23:16
48
Nov
22
Micsurin válaszamenta írására:
Szerintem ez a fellángolás...
Felénk is szerelemként definiálják sokan-csak épp nem hiszem,h a szerelem tárgyát 5 percenként változtatni lehet.
23:17
49
Nov
22
Micsurin írta:
És egy idézet a végére...bár ez kicsit sem Rejtős:)

"Szerelem: Ahogy a szél meglebbenti a függönyt. Nem a szél, nem a függöny - a lebbenés."

Vagyis inkább kettő:

"A szerelem lerombol és felépít.
Kisebbre, szebbre."

Mindkettő Fodor Ákostól.
23:25
50
Nov
22
Halfpast írta:
Jaajjj de jó cikk!
És imádom a Rejtő könyveket!
23:54
51
Nov
23
A szerelem szót én kicserélném az egymás iránti mély tiszteletre, és az egymásra felnézésre. És egymás értékelésére. Ez kell egy hosszabb kapcsolatba, sztem maga a szerelem érzés nagyon sokat követel, egy idő után káros tud lenni. Nagy részt foglal el az emberben, akarja a másikat, ebből következik hogy a lehető legtöbb időt a társával akarja tölteni, és minden köré fog épülni. Érzékenyebb lesz a sértődés-faktor, a kisajátítás szintje megnövekszik/növekedhet. Ez nem jó dolog hosszútávon sztem, de még rövidtávon sem.
Ahogy nemrég írtam, legyen egy társ az életedben, aki saját magad ellentétes nemű másolata, de ha szerelem kapcsolatban élsz, akkor elég valószínű fel kell adnod sok dolgot, mert egyszerűen nem lesz időd rá. Az erős vonzalom nem hagy elég teret a saját magad tárgyi és fogalmi szerelmeire.
00:59
52
Nov
23
Kenyszerzubbony válaszaMarie írására:
Így van! Pontosan... Ha szerelem van azt azért fenn kell tartani, ami sztem folyamatosan mindkét fél számára fárasztó lehet, a tudat alatti igyekezet, hogy akkor most nehogy kihűljön.... Sokkal jobb sztem néha előidézni, felerősíteni az érzelmet, és együtt élni meg az emelkedett állapotot. Mintsem mindig fent tartani.
01:05
53
Nov
23
Solange válaszaSidus írására:
most olvastam, mennyire egy rugóra jár az agyunk a terhességes cikkben, most meg leírod, ami először végigfutott az agyamon e cikket olvasva... a vécépucolós dolog :-)
08:55
54
Nov
23
Solange írta:
Sokáig vallottam, hogy szerelem nem létezik, csak egy szó a szex előtti időszakra és csak koptatják közben a "szeretlek" szót... aztán azt hittem, hogy mégis létezik és azt jelenti, hogy mindent odaadsz és feláldozol a másikért és előfordul, hogy cserébe közel sem ugyanazt kapod vissza, esetleg még folyamatosan csalódsz is a másikban és kizsákmányolásnak érzed az egészet. Későn jöttem rá, hogy ezt görcsös ragaszkodásnak és naivságnak hívják. Majd úgy gondoltam, hogy szerelem az, ha messziről táplálsz romantikus érzéseket vki iránt, aki szép szavakkal bódít és mentsvárának tart a saját, sivár és elcseszett életében, gyáván titkolózva. Már kezdtem újra nem hinni abban, hogy létezik az érzés, amit szerelemnek neveznek és cséplik minden jött-ment viszonyra...

Aztán újfajta csillogást fedeztem fel a legjobb barátom szemeiben és ráébredtem, Tiszta és Őszinte Szerelem az, amit Mi Ketten Egymás iránt érzünk. Elmondani nem lehet, kérdeuzni nem érdemes, sugárzik rólunk. Nincs és sosem volt rózsaszín köd. Saját magunk voltunk, egy egész két fele, akik néhány órás külön lét esetén is nagyon tudnak hiányozni másik felüknek. Hiszem, hogy ez Örökké fog tartani, mert nap nap után dolgozunk érte.
10:33
55
Nov
23
miju írta:
Szerintem ez a cikk is túllihegett.
Túllihegett, hogy mikor és hogy mondom, hogy szeretem, mikor és hogy adok neki kulcsot, bla bla bla.
Én sosem szenvedtem ilyeneken, csak jön minden, ahogy érzem. és sosem volt még baj belőle.
Nem bírom az ilyen 'csajos' lihegéseket, túl van spilázva.
Az tény, hogy legtöbbször a szenvedélyből nem lesz házasság, sőt semmi tartós nem lesz belőle. de ettől jó és ettől hívják szenvedélynek. én nem ismerek olyan párt akinél ez fellángolt és még mindig együtt vannak.
Nekem fontosabb a puha szeretet, szerelem, otthon és nyugalom. Ebbe beletartoznak a hétköznapok, a hisztis napok stb. én nem bánom, ettől csak még közelebb érzem magam HOZZÁ.
10:47
56
Nov
23
miju írta:
Nem veszem kötekedésnek, inkább köszi. írás közben épp erre gondoltam, hogy l vagy r van-e a végén.
Most már tudom:)
12:00
57
Nov
23
Dzsoli írta:
Szerintem attól még,mert nem tudjuk megfogalmazni,mi is az a szerelem,még igenis létezik.Engem konkrétan nem is érdekel,hiszen érzem a párom iránt.Szerelem és szeretet együtt.Nem egyik alakul át a másikba,hanem összefonódik.Nem kell különválasztani,hogy vagy nyugodt,boldog életed lesz,vagy szenvedélyes és zavaros.Véleményem szerint együtt az igazi,és aki tagadja ennek létezését,az csakis amiatt teszi,mert csalódott,és nem tud hinni sem önmagában,sem a másikban.

A lehetetlen nem létezik!(:
12:34
58
Nov
23
amfor89 írta:
Nekem erről a cikkről anyám szavai jutottak eszembe..." A férjed az a legjobb barátod, akivel jó a szex. " Ez a kettő stimmel ,de azért nem baj ha van egy kis tüzecske is:)
12:42
59
Nov
23
Vitamin írta:
...az a vécécsészés bekezdés....elgondolkodtató....a szerelem és a hétköznapok pillanatainak összehasonlítása...
13:25
60
Nov
23
drusilla válaszaroseprincess írására:
Ez gyönyörű. Én is így érzek a párom iránt. Lassan egy éve vagyunk együtt, de minden egyes nappal jobban szerelmes vagyok belé. Cask Ő kell nekem, senki más, és most ia nagyon hiányzik, pedig este mellettem fog lefeküdni:))
17:55
61
Nov
23
drusilla válaszaSolange írására:
Szívemből szóltál, Solange! A mi kapcsolatunk is így írható le!:)
17:56
62
Nov
23
drusilla válaszaVitamin írására:
Szerintem butaság. Ha a nehezebb és kínosabb pillanatokban nem érzed a szerelmet, ott má r nagy a baj, valószínűleg sosem volt igazi érzelem...
17:57
63
Nov
23
Nyuszicica válaszaLunatic írására:
Ez gyönyörű volt... =S
"Szerelem: Ahogy a szél meglebbenti a függönyt. Nem a szél, nem a függöny - a lebbenés." --> és ez is. =)
Én soha sem gondoltam volna, hogy járás és szex után, hetek, hónapok múlva bele lehet szeretni valakibe. Mert nekem pillanatok, órák múlva jött az a villám... És most: minden találkozás után egyre szerelmesebb vagyok... 6 hónapja jöttünk össze, de én most érzem, hogy mindig egyre jobban belé esem. És most már annyira tudok belé szerelmes lenni, mint az előzőekbe, akik után csak a sóvár, beteljesületlen vágy (nem testi) lehetett. Ha belegondolok, hogy mi nem járunk, csak ismerem, de nem az enyém, már érzem is, hogy meg akarom kapni, hogy szerelmes lettem belé, hogy önzőn magamnak akarom csak a hülyeségeit, azt, hogy akkora egy állat... Hogy ez az ember NEKEM kell!! Vagy ha elképzelem, hogy a miénk csak egy laza kapcsolat, és/vagy Ő nem szerelmes belém, csak együtt vagyunk (mint annyian, mint ahogy én az elején akartam/elképzeltem), akkor is érzem, hogy az milyen rossz lenne... hpgy mennyire vágynák rá, hogy belém szeressen... hogy mindig elképzelném, erről álmodoznék, hogy belémbolondul, és különleges leszek neki a sok közül, a lány, aki olyan fura... más mint a többi...
És ez valóság, szerencsére.
Hogy mi a szerelem? Mikor meglátom a kapunkban, és a szeme olyan kék... A haja pedig kócos. Mikor fekszem mellette, és hozzásimulok, érzem, hogy meleg a teste, hogy selymes a háta, hogy szuszog... és ha beleélem magam, hogy mi lenne, ha megszűnne szuszogni... ha mással lenne... Hogy segíteni akarok neki a gondjait megoldani, annyira, hogy fáj... Hogy ha megcsókol, megőrülök. Hogy "igazgatom a hajam" =), mielőtt talkálkozunk, hogy bizonyítani akarok neki, pedig már így is halálosan szerelmes belém... Hogy... hogy... annyira hiányzik, hogy megőrülök, hogy nem csak a vége a lényeges a szexnek, hogy nem csak odaadnék neki mindent, hogy boldog lehessen, és boldognak akarom látni, de mint férfit egy istennek tartom.
És végül (hogy még hosszabb legyen ez az amúgy is hosszú és unalmas komment =P ) hogy mi a szerelem? Nem tudom. Nem is érdekel. Most jó, és bár nem hiszek az örökkében, még az életünk végéig tartóban sem, de ő az első, akivel járok, és őszintén azt mondhatom neki, hogy "igen, szeretném kipróbálni, milyen veled lakni."
És bocs. Metr hosszú lett.
Hogy
18:36
64
Nov
23
Nyuszicica írta:
-hogy, és mert. :P
18:39
65
Nov
23
menta írta:
biztos van. vagy majd csinálok, hogy legyen.


haha, parancsolj. bár erősen kellett keresni, ez tény. : D
http://www.cotcot.hu/kozosseg/cikk/4555
18:57
66
Nov
24
Lunatic válaszaNyuszicica írására:
Nem baj, hogy hosszú! Szép volt! Bár - én ugyan még csak egy alig 3 hónapos kapcsolatról írhatok - pont hogy ezt a fajta dübörgést nem érzem. Azt érzem, hogy Ő a tökéletes, a mindent elsöprő, akiben megvan MINDEN, amit valaha is szerettem egy férfiben/bármelyik férfiben, és a részek egésze ezáltal több, mint puszta felsorolás. A csendről meg: most először nem érzem azt, hogy lépnem kell, továbbmenni, felfedezni. Mert ebben a kapcsolatban van minden, amit felfedezhetek. Ez az én csendem. Nem üvöltök, nem kiáltom, hogy "HÉ, hol vagy?" - mert látom, akit keresek. Mellettem áll.
00:04
67
Nov
24
neohippiszittya válaszaLadyGray írására:
És a férfiaknál?
Mert huszonegynéhány éves lányokkal kapcsolatban találkoztam jónéhány ilyen "3 éves" történettel. Persze, van olyan is, hogy marad a párjával. És nem egy sráccal beszélgettem, általában 25 körüliekkel, akiket rendesen földhöz vág egy ilyen, még ha úgy érzik hibáztak is. Általában a lány "eljátssza" az örök szerelmet. Erre már hölgyismerőseim is mondták, nem ismerik magukat, vagy egyszerűen a "megváltoztam" a magyarázat. A fiúkkal meg arra jutunk - már akivel lehet ezekről beszélgetni, és nem gátolja az a fenenagy önérzete - túl érzelmesek, romantikusak vagyunk, és minden férfi az, csak nem meri felvállalni, vagy magának sem vallja be. De a legromatikusabb férfi a legkeményebb. Mert ő igazán szerelmes és örökké kitart.
Nem kevés élettapasztalat mondatja emberekkel, hogy a beteljesületlen szerelem az igazi. Ebben én is érzek jelentős igazságtartalmat.
Szerintem az igazság (mint általában) a kettő közt van félúton. Az utódnemzés, az erotika, a közös rezgés, közös élmények, átélt buktatók, kölcsönös szeretet, megőrülés, vakság...
Bennem pl. alig van féltékenység, de iszonyatos szeretettúltengést érzek, amit nem tudok másnak adni, s ez feszültté tesz. Bár mostanában annyira durva tud lenni, hogy ahhoz képest elég jól kezelem. Viszont amiben mostanában vagyok az elég valószínű, hogy sok más tapasztalattal megtöltött szerelemérzés. A szeretet mellett szinte semmi féltékenység, pedig lehetne rá okom. Én nem adtam rá okot, ő mégis féltékeny volt. (Más nőimmel sem voltam féltékenykedős.) Ezen kívül mérhetetlen kitartás és hit van bennem, azt érzem, vagy ő vagy senki, és ennek kifejezéséhez nem elég kötőnek lenni.
12:22
68
Nov
24
lenke írta:
A szerelem tényleg túllihegett dolog. Szenvedéy van, szerelem is van, de nem erre építünk egy kapcsolatot. Le a romantikus filmekkel!
14:54
69
Nov
24
tavirose írta:
ha a spirare szóból van, akkor oké, de a spirare az igei alak, ezt súgják a valaha latinból tanult nyelvtani töredékek a fejemben. tehát nem jelenthet spirált, legfeljebb az is abból származik.

http://en.wiktionary.org/wiki/spirare
15:27
70
Nov
24
tavirose írta:
ezt amúgy gondolom mindenki ismeri, én jó régről egy grefitiből:

A szerelem definiálhatoan amorfizálodott periferikus komplexum, ami a pszeudoindividualisztikus egocentrumban kiváltja a "de jó b@&ß$ni" érzést.
15:34
71
Nov
24
Cukkini válaszaeszkimobebi írására:
Hazautadon?Kűlföldön ismerkedtetek össze?Egy ismerősöm is így járt Görögországban :-)
20:49
72
Nov
24
Rancid írta:
Ismeretlen? Ki mondta? A jelenlegi barátomat is 1,5 éve ismerem,de csak 2 hónapja vagyunk együtt. Tudom,mi a különbség a vágy és a szerelem között. Csak és kizárólag vágyat soha nem éreznék ennyi ideig.
21:15
73
Nov
25
LadyGray válaszaneohippiszittya írására:
Férfiaknál is ez érvényes. A "nagy lángolás" múlik el akarva akaratlan, néha észrevétlenül.. Átalakul..talán a nő előbb észreveszi ezt ha sűrűn mély önvizsgálatot tart, de ha igazán szerelmes volt, 3év után sem hagyja el azt akibe, mert addigra kialakul sok más mélyebb érzés.:) Én onnan tudtam hogy nem voltam igazán szerelmes, hogy 2,5év után már nem tudtam tovább tolerálni a hibákat, mindenben csak a rosszat láttam és már nem tudtam férfiként gondolni az exemre.. Fél év huzavona után aztán kimondtam a boldogító nem-et:)
A legtisztább valóban a viszonzatlan szerelem, azt nagyon mélyen, fájón éljük meg és örökre befolyásolhatja az életünket-sokkal hosszabb a "gyógyulási idő".
Vannak még romantikus érzelmes férfiak?:) Ezt jó tudni;) Mondjuk ezt az az szeret legjobban aki a legkeményebb dolgot már hallottam..:) mindíg arra vágytam, hogy megtörjek egy ilyen keménydiótXD
Én abszolult nem vagyok féltékeny! Nehezen is viselem ha rám az a párom..
01:14
74
Nov
25
tavirose írta:
:D
08:12
75
Nov
25
Rancid írta:
Te pedig,van egy olyan érzésem,hogy megpróbálod mindenáron a saját felfogásodban megmagyarázni a saját érzéseimet,ami elég nehéz lenne...:)
A cikk kérdése az,hogy mi a szerelem. Ha nekem ez,akkor ez. Itt kivételesen nem arról szól,hogy kinek van igaza,mert ilyen téren nincs egy univerzális definíció...
08:23
76
Nov
25
tavirose írta:
neked! :)
12:39
77
Nov
25
LadyGray válaszaRancid írására:
Ahogy romantika terén sincs...:)
19:36
78
Nov
25
Aliara válaszaLadyGray írására:
Remélem igazad van LadyGray ebben az ellenenzim dologban, én már azt várom, hogy eljussak odáig. És nem azért mondom, mert szerelmi bánatom lenne, több mint 1 éve együtt vagyunk. Bár ő normálisan szerelmes, jó neki:) De én még mindig nem vagyok önmagam, pedig nem volt ez a tipikus "szerelem első látásra"...tetszett, tetszett, de ennyi. Teljesen észnél voltam, pedig még volt másik barátom. 1-2 hónap alatt megtörtént a "csere" (ez csúnya így, de igaz), és nem is tudom mikor lettem szerelmes igazán... hónapok múlva. Azóta valahogy minden fontos dolog másodrendű lett, és utálom is magam érte. Ha vele vagyok nagyon jó az érzés, de sokat vagyok nélküle, és ez inkább csak hátráltat... Szóval jöhetne már az az enzim, és akkor visszarázódnék a valóságba :)
23:18
79
Nov
26
ziggurat válaszaLadyGray írására:
Logikusan hangzik.. de ha kicsit jobban belegondolunk, lehet megváltozik a véleményünk. Elvégre ha a szaporodás is csak egy az élőlények alapvető szükségletei közül, akkor miért van az, hogy egyesek képesek arra, hogy eldobják az életüket csupán a viszonzatlan szerelem miatt? Vagy éppen feláldozzák magukat a másikért. Tehát ilyenkor megcserélődik a sorrend és maga az élet fontosságilag alacsonyabb szintre kerül a szerelemnél. Már volt erre példa a történelem folyamán.
14:36
80
Nov
27
Az en tortenetem is eleg furi, es nalunk sem lehetett "elso latasra BUMM"- rol,
mivel a neten ismertem meg a Paromat.. Hat igen.....Egy zeneletolto programon szurtam ki a helyes kis kepet, es megneztem kozelebbrol, amit akkor eszrevett es O is megnezte az adatlapomat. Irogattunk egymasnak par hetig csak par szot. Aztan egy ejjel elkezdtunk hosszabb ideig beszelgetni es megtetszett, ahogyan ir. Egyre tobbet beszelgettunk..es a tobbi meg jott magatol. Csak egy dolog hibaddzott, h o kanadaban elt...igy maradt a kamera, telefon, msn.
Nekem is hihetetlen, es van (volt), aki hulyenek nezett, nemcsak a fogalmazas miatt,de egymasba szerettunk! Ez nekunk is nagyon furcsa volt, ugyhogy ezt a szot nem is hasznaltuk egyaltalan, viszont annal inkabb ereztuk..
4 honapig igy ment, aztan O mondta ki eloszor. Irt egy levelet, h szerelmes es nem erdekli a tavolsag..O megtesz mindent h en boldog legyek, es neki is az kekl ami nekem..:):$:D
Mondanom sem kell, kopni-nyelni nuku volt..es nagyon boldog voltam!
Nem szandekom senkit sem elaltani:D..tul hosszu lenne leirni az egeszet.. a lenyeg h. van szerelem ilyen modon is. Masfel eve vagyunk egyutt, es 9 honapja elek torontoban. Nagy dontes volt, volt benne siras, orom, veszekedes a csaladom miatt is,meg ezer dologmiatt..
valasztanom kellett, de a folyamatos 2 het eggyuttlet, 3 honap kulonlet radobbentett arra, h O az!
Es valasztottam, es ha ujra megtehetnem megtennem!
21 eves fejjel, lehet naiv vagyok, de ezt az erzest, ami ilyen messzire vitt.. at kell elni mindenkinek! Bocsanat, ha hosszu lett!!!!:S:)
03:30
81
Nov
27
A helyesirasi hibak miatt is sorry! siettem..
03:32
82
Nov
27
Haruka írta:
"A szerelem olyan esztelen állapot, aminek köszönhetően vadidegen embereket közel engedünk magunkhoz, és megengedjük nekik, hogy testileg-lelkileg egybeolvadjanak velünk.".....no comment!:)
16:55
83
Nov
27
Haruka válaszatavirose írására:
...köszi!;)
16:56
84
Nov
27
Haruka válaszamenta írására:
..Nos, "közhelyes gondolatokból" akkor nekem is kijutott egy kicsi-jóval több is :D , mert teljes mértékben igazat adok neked!:)
16:59
85
Nov
27
MeLindaHappiness válaszamenta írására:
Akkor az lenne az esszeru, ha mindenki csak akkor mondana,
h. "En most pedig szerelmes vagyok!" ha mar letelt az a fellangolos idoszak.. eltelt par ev es meg mindig egyutt vannak..!(?) Mert akkor azt mar szerelemnek lehet nevezni.. ugye.. meg meg tarsul a tisztelet, szeretet, ragaszkodas, ahogy sokan irtak.

Amugy mindenki vigyazzon a szajara, ha azt hiszi szerelmes!:D
Vagy adjunk uj ertelmet ennek a szonak..
22:02
86
Dec
13
LadyGray válaszaziggurat írására:
Pont erről írtam én is...:) nem is értem ilyenformán, hogy miért lenne "ellentétes" azzal amit én írtam!?:) Pont az a lényege, hogy ez az akármi "elönti az agyat" -rózsaszín vagy lila ködként is emlegeti a köznyelv- és ennek okán mindent felülír-még az alapvető életösztönt is, azért hogy megkaphassa a beteljesülést, illetve ha nem kapja meg akkor akár véget vessen az életnek..
18:06
87
Jan
08
neohippiszittya válaszaLadyGray írására:
Azt úgy értettem, hogy aki nagyon romantikus alkat, az nagyon keményen ki tud tartani, ha nem is viszonozzák. Hogy a "keménykedős" legények, belül érzékenyek? Lehet benne valami, de egy nem keménykedős is lehet sokkal érzelmesebb.
Mennyire borzalmas tud lenni, ha valaki féltékeny, mikor abszolut nem kellene. Persze mostmár tudnám kezelni. Nem kiakadni kell ezen, hanem megszeretgetni, hogy jólvan kedvesem, én is nagyon szeretlek. :)
17:09
Felhasználónév:
Jelszó:
Hirdetés