Hirdetés
Közösség

Nem az én mocskom!

5070

Míg otthon baktériummentesre takarítjuk a lakásunkat, a munkahelyünk, lakóhelyünk közös helyiségeiben - budi, konyha, dohányzó, lépcsőház - ül a mocsok. Beszéltünk már arról sokszor, hogy a közterületeken milyen retek vesz minket körül, a pöttyösre rágózott járdáktól kezdve a húggyal szétsavazott házsarkokig mindenről értekeztünk, épp csak a saját házunk táján nem sepregettünk még.

Hirdetés

Volt már szó arról is, hogy otthonunkat miként tartjuk tisztán, de ha ezt nem is tettük volna meg, biztosan mindannyian tudjuk, hogy a baktériummentes otthon a legtutibb. Ehhez képest, ha most kimegyek a dohányzóba, itt a munkahelyemen, azt látom, hogy az asztal hemzseg a csikkektől, papírszemét van mindenütt, a két hamutartó dugig tele van, persze nekem sincs kedvem kitakarítani, főleg, hogy már nem is szemetelek itt. 

Mondjuk budira még mindig járok, mégis hagyom a WC-papír gurigákat össze-vissza heverni (tegnap összeszedtem) a WC-kagyló előtt, meg a sok hetes programmagazinokat, amiket nagyvécézés során örömmel lapozgatnak a munkatársak, de nem tűnik el, hiába vesztik érvényességüket. Mivel naponta huszonöten bemegyünk legalább egyszer a közös WC-be, senki nem fog lebukni, hogy otthagyta a szemetét, ennyivel persze a székletet sem kéne lehúznunk magunk után, mert minek?

Mielőtt azonban kimegyünk a budira, a konyhában meg is ebédelünk, kávézunk, teázunk. Gyönyörű példája ez az elhanyagolt közösségi helyiségeknek. A mosogatóban, ha valaki bent hagyja a használt csészéjét, a következő embert, aki a mosogatóhoz megy, már feljogosítja arra, hogy ő is csak hanyagul beletegye a használt evőeszközeit, poharát, bármilyét. A kuka melletti állapotok még gyönyörűbbek, a leesett teásfilteről kezdve, az elszóródott rizsszemekig minden fellelhető egy ebéd utáni órában, persze ki a fene akar a szemétben turkálni? Nyilván senki. 

Ne gondoljátok, hogy állatokkal, iskolázatlan, műveletlen jószágokkal vagyunk körülvéve! Mindenki csinos a maga módján, senki sem jár koszos ruhában, elég magas a diplomások aránya - megközelítőleg mindenki - a cégnél, de jól látszik, hogy nem a papír számít. Nyilván senkiről nem gondoljuk, hogy a saját otthonában is hasonlóan rendetlen, mert képtelennek tartjuk ezt a felvetést. Egyszerűen arról van szó, hogy közös lónak túros a háta. Senki nem vállalja a napi 8-10 órányi munkavégzés alatt, hogy elpakoljon esetleg más után is. Persze bőven elegendő lenne, ha mindenki a saját mocskát, illetve az ő jelenléte alatt kifogyott dolgát el-, ki-, berakná, és így a heti kettő, takarítócég által elvégzett pucera elég lenne.

Senki ne kezdjen el hőzöngeni, hogy ő már bizony nem ilyen, és ő mindig a kukába dobja a szemet, és mindig pótolja az elfogyott slópapírt! Mert nem így van, hiszen, ha így lenne, akkor nem lenne rendetlenség és kosz! Ha kimegyünk a melóhelyünkről, és mondjuk bemegyünk a legelső utunkba akadó lépcsőházba - ha esetleg mi nem lépcsőházas házban élnénk -, akkor láthatjuk, hogy a postaládák környékén szanaszét hevernek a reklámújságok, mert senki nem ejtette el, így senki nem veszi fel. Én egy új építésű, portaszolgálatos házban élek, ahol a portás nagyon jól tudja, hogy kinek van kutyája, a liftben mégis, ha belepisil a szerencsétlen, a gazdája minden arcpír nélkül otthagyja.

A közösségi helyiségekért senki nem vállalja a felelősséget. Én, amikor otthon takarítok, kinyitom a bejárati ajtót és a folyosót is feltörlöm, sőt még az is előfordul, hogy felhívom a lifteket és ott is feltörlök, ha már benne vagyok a buliban. Persze ez rögzült még tini koromban, amikor átmenetileg panelban laktunk és ott mindenki takarította a lakása előtti területet a lépcsőházban, plusz egy sor lépcsőt. 

Talán az egyik megoldás lehetne a felelősök kijelölése, bár ez sem minden közösségben működik jól. A másik korszakalkotó ötletem, amely egy csapatépítésnek is remekül beillik - bár csak munkahelyeken, kollégiumokban lehet jó -, a közös takarítás. Minden héten ki kell jelölni egy napot, amely során kettő órán keresztül a munkahelyi közösség semmi mást nem csinál, mint rendet és tisztaságot.

Szerintetek mi lenne a megoldás? A büntetés, amelyet még nagyban sem tartanak be? Hiszen, hiába van szabály és büntetés kihelyezve, elvétve hallunk csak olyan példáról, hogy valakit megbüntettek, mert csikkelt, pisilt, köpött az utcán. Vegyük csak a dohányzást, Magyarországon rengetegen szívják a cigit, mégsem alakult ki ennek a tevékenységnek egy bizonyos kultúrája. A közterületek, a boltok előtti rész, a tömegközlekedéshez tartozó városi placcok telítve vannak cigicsikkekkel. Pedig van egy olyan rendszabály, miszerint: „Aki a közterületen, a közforgalom céljait szolgáló épületben, illetőleg közforgalmú közlekedési eszközön szemetel, ezeket beszennyezi és/vagy a felügyelete alatt lévő állat által okozott szennyezés megszüntetéséről nem gondoskodik, ötvenezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.” Mégis legtöbben magasról pöccint egyet erre, hiszen a közösségi tér, hely, placc, terem mindenkié, tehát senkié...

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások
1
Nov
06
ismeretlen írta:
http://www.youtube.com/watch?v=01ikqIxjoLQ
16:53
2
Nov
06
Meggy írta:
Hmm, jó kérdés. Úgyis mindig lesz valaki aki megtalálja a kiskaput és nem takarít majd ha kötelező lesz. Az igazi megoldás az, hogy erre nincs megoldás... sajnos.
Egyébként az utcán a cigicsikk tényleg zavaró, de szerintem ha mindenhova lenne szemetes téve, hogy dobják oda akkor is lenne minimum egy olyan ember aki a földre pöccintené... mindig van.
16:59
3
Nov
06
Meggy írta:
Amikor írtam a hozzászólásom még nem láttam. Amúgy igen a takarító a megoldás. A legtöbb helyen pont ezért van is. Szép is lenne ha nem dohányoznának az utcán... kb esélytelennek tartom, hogy ez meg lesz szüntetve, de tény, hogy jó lenne :)
17:22
4
Nov
06
Meggy írta:
Igen, tereken, hallottam már róla én is. Igazából jó lenne ha már nem csak ott lenne tilos, utcán is büntethetnének. Egyszer össze kéne gyűjteni a csikkeket és azok lakásába önteni akik eldobják... talán egynéhány ember elgondolkozna.
17:30
5
Nov
06
ismeretlen írta:
Munkahelyi tisztaság... Na erről tudnék regélni. Egy szálloda és környékének tisztán tartása sokszor sziszifuszi munka.
17:37
6
Nov
06
nyuszipok írta:
Engem alaposan megtanítottak arra, hogy magam után mindig takarítsak össze/ki!!!Nem dohányzom, de ha dohányoznék akkor se a földre dobnám hanem a kukába!Undorító, hogy egyesek szétdobálják a saját szemetüket, és a munkahelyükön is mit művelnek!!!Persze otthon nem mi???Otthon kellene nem közterületen meg munkahelyeken!!!!
Sőt sehol se kellene!!!Az a megoldás, hogy senki nem szemetel, és takarít magaután!!!
18:08
7
Nov
06
Senzafine írta:
"nevelés kérdése" szerintem. Alapból itt kezdődik a probléma ,hogyha valaki nem úgy van nevelve ,hogy eltakarítson maga után,én így lettem nevelve és el is takarítok magam után,de lehet,hogy csak én vagyok az egyetlen ilyen.

"Senki ne kezdjen el hőzöngeni, hogy ő már bizony nem ilyen, és ő mindig a kukába dobja a szemet, és mindig pótolja az elfogyott slópapírt! Mert nem így van, hiszen, ha így lenne, akkor nem lenne rendetlenség és kosz! "

Erre csak annyit reagálnék,hogy az én munkahelyemen is probléma van ebből,de valahogy az én bögrém sosincs a közösbe dobva, wc papírt ugyan nem cserélek (honnan szerezzek??) ,az,hogy a többiek mit hogy csinálnak az nem az én dolgom,és nem is tudok változtatni rajta,így lettek nevelve,nekik ez jó.
18:15
8
Nov
06
Aragorn írta:
Nálunk a munkahelyen is dettó ez a helyzet. Nem is értem, miért nem mosogat el mindenki maga után? A csodatévő angyalra várnak, aki majd utánuk is el fog mosogatni??
A takarítónő nálunk nem mindig segítség: megjelenik, ha nem vagy rá kíváncsi is magyaráz mindenről és előszeretettel felhánytorgatja a fél évvel ezelőtti kávéfőzőrobbantás eseményeit, aminek következtében az egész konyha kávéban és zaccban úszott, a kollégák pedig jobb híján a zacc eltávolítására a konyharuhát használták fel. Mindez neki oly sérelmes, hogy ezen azóta sem tudott túllépni a bocsánatkérés ellenére sem (ám az általa szekrénytetőről lelökött és leamortizálódott magnóról már kevésbé szeret beszélni... ).
18:24
9
Nov
06
zzs írta:
a pöttyök az utcán nem rágók, hanem az eldobált cigicsikkek!!!
énis nemrég lettem felvilágosítva :D
18:51
10
Nov
06
zzs írta:
a legújabb szemetelős élményem: tegnap előttem ment az utcán egy csávó, úgy figyeltem fel rá, hogy kis papírdarabok hullottak elém a földre. néztem hogy mi ez, a cigijét bontogatja, először a fólia megy a földre, aztán a fényes papír, szép sorban. majd a piros lámpánál unatkozva az előző dobozt konkrétan leteszi egy ház sarkához a földre és gondtalanul pöfékelve megy tovább. nem zsebre, nem a 10centire lévő kukába (direkt megnéztem, volt), nem lazán eldobja, konkrétan tudatosan leteszi. azthittem hogy kilököm a villamos elé komolyan, nem hittem el.
18:56
11
Nov
06
tein írta:
nálunk ez a munkahelyen úgy volt, hogy egy darabig a recepciós lány takarított, nem mintha szegénynek nem lett volna amúgy is marha sok dolga. aztán ő elment, most új lány van, és ő nem takarít - nyilván nem rovom fel neki, nincs benne a munkakörében. viszont nálunk a recepciós dolga a vécépapírt, mosogatószert, szivacsot, irodaszert, kávét, stb, beszerezni, és ezeket cserélni, ha elfogyott. mondjuk ha éppen ott vagyok és észreveszem, én is szoktam, nem nagy dolog összeszedni és kidobni a lehántott gurigát, meg feltölteni a kávéfőzőt kávéval. érdekes módon, a többi munkatársam ritkán teszi meg, és mikor látják, hogy picit rámolok, tökre hálásak, meg el vannak képedve, hogy én ezt most tényleg megcsinálom.

nekem a mosogatás a vesszőparipám. rendszeresen mosogatok bent önszorgalomból. a konyhánk a munkahelyen amúgy is nagyon pici és a fiúknak (bocsánat, de tényleg csak nekik) eszük ágában sincs elmosogatni maguk után a bögréket. ha el is mosogatják, az is csak olyan vízzel lötyi-lötyi, aztán kész, és közben az alján marad és beleszárad a bögrébe a cukor, a kávézacc, minden. a poharak széthordásánál ugyanez. kiviszik a konyhából az összes létező poharat és tányért és elszórják bent az irodában. aztán néha a nagy papírhalmok alól előkerül egy-egy morzsás-ragacsos étkészlet. iszonyúan tud bosszantani. már ott tartunk, hogy kiírtak hirdetést, hogy heti x alkalomra takarítónőt keresnek, pedig hát kicsi az irodánk és nem igényelne extra figyelmet, hogy mindenki vigye ki és mossa el a használt edényt, meg pakolja el a szemetét.

én nem vagyok bent minden nap, de az asztalomon igyekszem rendet tartani. a kis műanyag tartóimban megvan a helye a fontos papíroknak, a piszkozatpapíroknak, meg mindennek, a klaviatúrámat is igyekszem nem elásni egy papírhalom alá, de agyrém, hogy ha egy napot nem vagyok bent, és elmenve rendben hagytam a cuccaimat, mikor újra megyek, egy nagy disznóól van az asztalomon. és fél óra eltelik, míg összerámolok és végre elkezdhetek dolgozni. a munkatársaim meg magasról sz@rják le, hogy mekkora kupit produkáltak az én asztalomon az én irataim között. grr.

szerintem bizonyos esetekben jó a takarítónő, ha nagy az iroda, akkor nyilván, de a mi nem túl nagy munkahelyünkön teljesen felesleges ezért pénzt kiadni, szóval én is inkább annak a híve lennék, hogy legyen beosztott közösségi munka a takarítás. csak itt is az a bibi, hogy nem mindenkinek egyformán fontos a rend, valaki szebben takarít, valaki hanyagabbul, és ez is konfliktusforráslehet.

bocs, hogy hosszú voltam.
18:58
12
Nov
06
tavirose írta:
Nem kukacoskodom, de:

"A mosogatóban, ha valaki bent hagyja a használt csészéjét, a következő embert, aki a mosogatóhoz megy, már feljogosítja arra, hogy ő is csak hanyagul beletegye a használt evőeszközeit, poharát, bármilyét."

bármi - az ő bármije mint birtokos akkor az nem ly!!!

19:37
13
Nov
06
tavirose írta:
amúgy engem londonban sokkolt ez, hogy kábé ahol kiürül az üdítős palack, ott landol, ugyanez a mekis papírral, újsággal, és bármivel. a különbség az, hogy minden végállomáson takarítanak ilyen hosszúnyelű csipeszes szemétszedővel, és több ezer takarító-szemétszedő munkást alkalmaznak a városban.
19:38
14
Nov
06
tavirose írta:
ja, és ha már itt tartunk, akkor az én "vesszőparipám" a női wc. gusztustalan undorító hányok a nőktől sokszor, komolyan. a véres tampont betétet még csak a kukáig sem hajlandó elnyúlni és beledobni, nem hogy becsomagolni egy kis wcpapírba, úgy ahogy van kiveszi/kitépi és hupppppsz leejti. hát ezektől hányok. és akkor a szagokról ne is beszéljünk. meg a wc deszkáról. meg a wc kefe nem használatáról.
19:40
15
Nov
06
Ciszti írta:
"Senki ne kezdjen el hőzöngeni, hogy ő már bizony nem ilyen, és ő mindig a kukába dobja a szemet, és mindig pótolja az elfogyott slópapírt!"
Akkor én biztosan egy ufo vagyok, aki mégis így cselekszik. Sőt, a lépcsőházunkban szétdobált szórólapokat is összeszedem. Messzebb megyek: rászólok az utcán szemetelőkre.
Látod, ilyen is van.

Különben sokszor a nők gusztustalanabbak, mint a ffiak. Előző munkahelyemen inkább mentem volna a ffi wc-be, mint a nőibe. ( Dolgozói gyűlésen be lettek mutatva a fotók a női és ffi wc-ről egyaránt... )

Azt gondolom, aki az otthonán kívül ilyen igénytelen, az otthon sem tarthat nagy tisztaságot. Ha mégis, az meg mégszégyenteljesebb, hogy csak a saját területével törődik.
19:45
16
Nov
06
Lunabunny válaszazzs írására:
Nekem a legújabb:

Nagymama kisunokával várja a buszt a megállóban. Közben dohányzik, majd a csikket lazán maga elé hajítja, ami még minimum 10 percig amíg nem jött a busz ott füstölgött.
Ezzel csak annyi problémám van, hogy:
- tilos a buszmegállóban dohányozni
- kb. 3 méterre ott volt egy kuka
- ha már eldobja, legalább tapossa már el, hogy ne mérgezzen mindenkit tovább
És pluszban: gratulálok neki, hogy ilyen kiváló példát mutat az unokájának!
Általában eléggé toleráns embernek tartom magam, de az ilyennek annyira ledugnám a torkán azt a csikket.
19:49
17
Nov
06
Meggy válaszatavirose írására:
A női wc undorító.... én olyan helyen dolgoztam ahol megesett, hogy nekem kellett wc-t takarítanom holott teljesen más munkakörben voltam (minden csaj igyekezett kibújni ez alól amikor csak lehetett). Szóval előfordult, hogy le kellett mennem a női vendég wc-t takarítani, feltölteni. Jó esetben is fél óráig tartott mire kitakarítottam (holott nem volt olyan nagy). Mire mindenhol feltöltöttem a wc-ket papírral, összesöpörtem az eldobált darabkákat, lehúztam a wc-ket (legalább más ne lássa azt amit nekem kell) eléggé felfordult a gyomrom. Sok gusztustalan dolgot láttam de a legdurvább az volt mikor valaki a véres tamponnal összekente a csempét és a wc mellé hajította (nos ezt azért már én se voltam hajlandó eltakarítani... ezt nem lehet megfizetni).
Mindig elgondolkoztam azon, hogy tényleg nők jártak ott vagy inkább állatok? nem értem, hogy akik adnak a kinézetre, smink, jó illat, divatos ruha miegymás.... azok, hogy lehetnek ennyire gusztustalanok.
20:11
18
Nov
06
tavirose válaszaMeggy írására:
azért, mert olyan buták és álszentek, hogy ihajj. ezért is vagyok tele előítéletekkel a kikent kifent picsákra, mert mindig ők azok akik körbehugyozzák a wct, meg leszarják a deszkát, a tampont meg a földre dobják. majd megfogják a vuittont sminket igazítanak és távoznak. olyan jókat szoktam röhögni ezeken, persze csak ha utánam voltak a wcn... :P
20:28
19
Nov
06
brimim írta:
Én szerencsére már távmunkában nyomom, így megszabadultam az ilyesmitől.Amikor még bejárós voltam sem találkoztam durva dolgokkal. Szerencsére a takarítónénit mindenki szerette és nem úgy gondoltunk rá, hogy ő úgyis azért van, hogy eltakarítsa a disznóságainkat.
Szerintem ez a probléma megoldása, ha a takarítónénit is emberszámba vesszük akkor nem mocskoljuk össze gátlástalanul a rá bízott helyiségeket.


20:36
20
Nov
06
brimim válaszatavirose írására:
és ezek mindig kézmosás nélkül elhagyják el a wc-t....
20:37
21
Nov
06
cestmoi írta:
Akkor én baromi szerencsés helyzetben vagyok, mert nálunk minden kolléganő elpucolja maga után az elpucolni valókat(igaz, csak 4-en vagyunk). És a főnököm (férfi!), meg a másik férfikolléga is, elmosogatják a tányért, poharat. Tulajdonképpen egy egész tiszta és rendes munkahely lenne, ha nem lenne ott egy fiatalember, aki lazán egy nap alatt leamortizál mindent és ocsmány disznóóllá változtatja a konyhát. Ráadásul nem is kolléga, csak használja a konyhánkat. (hosszú sztori) Szólni nem lehet neki, mert neki jó ez az igénytelenség és lesz**ja, egyébként meg hátszeles, úgyhogy... mindegy.... (Blöá) Ha netán a barátnője idejár és olvas minket, üzenem, hogy nemcsak bejárogatni kéne hozzá, hanem elpucolni a dzsuvát is pasikám után, nem vagyunk a cselédei, sem az anyja.
Bocsánat, de a téma nagyon felidegesített, muszáj volt leírnom.
20:39
22
Nov
06
BJosh írta:
Én alig várom, hogy itt is bevezessék a füstmentességet. Másrészt, én már vettem föl utcán szemetet és kis is dobtam. Nem esik le a nem létező gyűrű az ujjamról akkor sem, ha a konyhában kell rendezkedni.
Egyszerűen hihetetlen, hogy olyan multinál dolgozom, ahol a legtöbb ember diplomás és "jól szituált", de simán belebssza az evőeszközt a "plates" feliratú tárolóba... A szelektív hulladékérzékről ne is beszéljek. Egyesek cakompakk belevágják a műanyag dobozt az "Organic" feliratú tárolóba... hogy milyen indíttatásból, arról fogalmam nincs.
20:47
23
Nov
06
Meggy válaszaBJosh írására:
Nemtörődömségből... ez a legfőbb probléma.
20:54
24
Nov
06
tein válaszaBJosh írására:
ja, hát nálunk is ki van írva, hogy mielőtt kidobod, lapítsd össze a pet palackot. azt hiszed, bárkit érdekel? borzasztó megterhelő a mozdulat, ezért egyszerűbb odasorakoztatni a kuka mellé a kiürült palackokat, aztán majd csak jön valaki, aki összenyomkodja, meg a rendes kukából kihalássza a beletömött műanyagot. a másik meg, hogy sokkal egyszerűbb csak úgy a kuka tetejére biggyeszteni az össze nem nyomott tejesdobozt, papírt, akármit, a végén folyik ki a szemét a kukából, de az alja meg egy légüres tér. annyit nem tesznek meg, hogy picit belenyomják a szemetet a szemetesbe, hogy ne lógjon ki fölül és "helytakarékos" legyen. és elvileg ezek is értelmiségi emberek..
21:10
25
Nov
06
cotcotgirl83 írta:
Írországban nem tiltott az utcai dohányzás, de ha nem a szemetesbe dobod a csikket, kegyetlenül megbüntetnek.
21:30
26
Nov
06
cotcotgirl83 válaszaMeggy írására:
júúúújjjj, erről van egy sztorim: négy évig voltam koleszos, négy lány egy szobában, na ott aztán volt néha rumli. minden reggel szemetes kiürítése a nagy kukába, feltörlés, szellőztetés, mert jöttek pontozni. egyik reggel elfelejtettek felébreszteni minket, volt nagy kapkodás, fogat mosni is alig volt időnk, nemhogy beágyazni, rendet rakni. elindultunk suliba. délután megyünk fel a szobába... a közös nagy szemetes tartalma ott virított a szobánk közepén:D attól fogva nálunk mindig rend volt:)
21:32
27
Nov
06
Ananke írta:
szerintem az is gond, hogy sokszor a takarítónőnek áll még feljebb, hogy neki takarítani kell, mert hogy képzelem én, hogy ő felmosott, és el akarok osonni még a folyosón? megyek én a szélén, lépek lábujjhegyen és akkorákat, hogy majd spárgázok, de a szemmelverés nem marad el XD nem szeretem az ilyet. a munkája, végezze - én is végzem a magamét, és ha esetleg "alantasabb" munkakörbe csúszok, vagy én kerülök a helyébe, akkor is megteszem, és végzem a megfelelő szinten.
21:37
28
Nov
06
cestmoi válaszatein írására:
A házunkban hasonlóan vannak a kedves lakótársak. Itt van pár lépésre az utcában a szelektív, de a palackokat inkább egyben, összenyomás nélkül bedobják a kukába. Ez a legegyszerűbb. :(
És nem a nyóckerben lakom.


21:40
29
Nov
06
brimim válaszacestmoi írására:
A kukák miatt én is közelharcot vívok a szomszédokkal. Papírkuka a többi mellett, de a normál mégis tele van a dobozokkal, amiket még kisebbre sem hajlandók hajtani!!

Az is kiakaszt, hogy nem képesek bekötni a rohadt zacskókat. Nyáron ott rohadt dinnye, a csirkebőr, minden..leírhatatlan szagok voltak. ilyenkor megdöbbent hogy mennyire korlátoltak az emberek.
22:08
30
Nov
06
cestmoi válaszabrimim írására:
A csikkekről a lépcsőházban már ne is beszéljünk.
Erre szokták mondani, hogy még a kutya sem piszkít a maga vackába... de hát mit várunk azoktól, akik még a kaput sem képesek becsukni maguk után, vagy a kocsibejáró ajtaját leengedni (egy nyomorult kis gombnyomás). A lakógyűlésen persze mindenki kitűnő lakótárs, a többi a paraszt, sosincs gazdája semminek.
22:57
31
Nov
06
polett írta:
hm...nos igen. mióta kollégista vagyok, tapasztalom, hogy mennyire leszarják az emberek a közös helyiségek állapotát.
például: kimegyek a konyhába főzőcskézni és látom, hogy 3 tűzhely közül egy sincs amelyik tiszta lenne. a mosogató tele kajamaradékokkal, a konyhapult ragad, stb. hiába nem én koszoltam össze, mégis feltörlöm, letörlöm a mocskot. mit kapok ezért? =D hülyének néznek és megkérdezik, hogy miért kezdek neki takarítani. ez a takarítónők dolga. aha...nem tudom, nekem olyan természetes, hogy főzés után eltakarítok magam után, hogy az utánam jövőnek ne a mocsokban kelljen főzőcskéznie -.-
a dohányzóban még nem jártam, mivel nem dohányzom, de a szobatársam elmondása szerint undorító ahogy kinéz =/
23:08
32
Nov
06
Lucus írta:
Jaaj ez de aktuális nekem.Én is kollégista vagyok,egy rémálom,hogy mennyit takaritok mások után!Egyszerűen számomra érthetetlen.Oké hagyja ott egyszer-kétszer a mosatlant ha siet vissza órára.de mindig?A morzsa összetakaritása mennyi idejét rabolja?Vagy felmosni a mocskot maga után az asztalról?Nem őfelsége nem takarit.(10-en vagyunk egy házban)De hiába mondom,mintha a falnak beszélnék(jesszus úgy beszélek mint az anyám:S)Pedig nem vagyok egy tisztaság mániás!
23:32
33
Nov
07
bubzi írta:
jájjj, nálunk van takarítónő, aki édes, mert elmosogatja a 2-3 kávéscsészét, kinyitja az ablakokat és feltörli a parkettát. de a szőnyeg szerintem havonta egyszer lát porszívót (a múlt héten kb. 20 légy döglött meg az ablakpárknyon, úgyhogy lassan megcsinálhatnám a halott legyek cirkuszát..., pedig nem egy téeszben dolgozom). az asztalomat még sosem törtölte le, a klaviatúra és a telefonkagyló akkor van fertőtlenítve, mikor én megcsinálom. a monitoromra rajzolni lehet, olyan poros.... én meg nem is találkozom vele, hogy esetleg szóljak.
de van abban valami, hogy ha vmit a kukám mellé dobok, nem hajolok érte automatikusan, mint otthon. csak másnap, mert még akkor is ott van.
de inkább nem panaszkodom, legalább a WC tiszta.
00:22
34
Nov
07
janeavril írta:
A cikk olvasásakor már szinte vártam a roppant határozott véleményedet...:)

A takarítónő ahhoz kell szerintem, hogy felmosson, olykor portalanítson ésatöbbi. De egyáltalán nem arra, hogy az ottfelejtett csikkjeinket és szemeteinket rendezgesse. Plusz lehúzza a klotyót utánunk. Nem tudnám elvárni senkitől, hogy az én mocskomat helyrerakja.
10:51
35
Nov
07
Aragorn írta:
A női wc-ről én is tudnék mesélni, volt szerencsém már nyári munkaként pizzériában (még csak nem is kocsmában...) dolgozni, ahol ugye a mosdók takarítása is rám tartozott. Az egyik megbotránkoztató élményem, mikor egy idős bácsika betévedt a női mosdóba és hasmenésének fele terméke a wc mellett landolt, természetesen kuka is volt mellette, hogy ne legyen olyan egyszerű a dolog és tényleg gyomorforgató legyen az egész. Szóval nem részletezném a látványt, mindenki el tudja képzelni, hogy milyen lehetett. Annyit viszont hozzáfűznék, hogy a helyiségből távozva arra sem volt képes, hogy szóljon feltakarítja vagy egyáltalán megemlítse a történteket. (Így kénytelen voltam szag alapján észrevenni). Illetve még ezen időkből hozzáfűzném a női wc-k eldugítását, amely leginkább abból állt, hogy a használt tampont és betétet megpróbálták lehúzni. Nem tudom hogy adhatott ki bárkinek is ilyet az agya, de mindenesetre brutális... (Egyébként már csak hajszál választott el attól, hogy kiírjam az ajtóra: Az a kéz hozza az ételt, amellyel a wc-t takarítom!)
A másik történet szintén nyári munkához kapcsolódik, mikor is 10-en laktunk egy házban. Előfordult, hogy valaki nagy dolga végeztével wc lehúzás nélkül hagyta ott a mosdót és természetesen nem lett meg a gazdája (egész napos otthagyás után el lehet képzelni a gyomorforgató hatást...).
A másik eset valamelyest hozzám is kapcsolódik. A fenti fürdőszobát csak néhányan használtuk, mivel lent is volt fürdőszoba. Tudni kell, hogy a budi is itt volt elhelyezve, szemben egy alacsony bojlerrel, ami kiváló pakolási lehetőségnek is bizonyult, így itt tároltuk fogkeféinket, kontaktlencsét és mindenféle piperedolgot. Egyik este mosnám a fogam és fogkefémtől fél centiméterre (komolyan) egy használt tampon hevert. És most erre mit mondjon az ember?? Természetesen senki nem használta meg nem tette oda, viszont engem a hányinger kerülgetett: mondanom sem kell: új fogkefét vásároltam inkább). Miért kell ennyire igénytelennek lenni? Így durván kitenni a polcra? Vajon ha elpakolta volna maga után, letörölte volna valamivel a helyét?? Undorító! Én nem tudom ki hogy van vele, de nekem életemben nem jutott még eszembe kukán kívül bárhová pakolni az ilyesmit (arról nem beszélve, hogy mindig budipapírba csavarva dobom ki otthon és máshol egyaránt). Osztom azok véleményét, kik állítják: a nők sokszor undorítóbbak!!
11:44
36
Nov
07
Bumblebee írta:
Én is takarítónőt akartam javasolni, de látom már megtetted előttem
12:43
37
Nov
07
DonG írta:
minél nagyobb a munkahelyi közösség, annál jobban érvényes rá a társadalmi szabályok, közhelyek. mert úgy ki lehet kerüli a lebukást, hogy annyira igénytelen az ember..., hogy míg otthon mellé megy a teafilter a kukának, akkor lehajol érte, addig pl. egy callcenterben van az a napi fluktuáció, hogy bárki lehetett..., mint az utcán... majd jön a takcsinéni, mint a közteres és kb. naponta felseper...
kisebb közösségben és ez lehet család de akár egy munkaközösség már sokkal inkább kéztetést érez az ember, hogy rendet tartson, kultúráltan nézzen ki a környezete, hisz van annyira hiú, hogy róla jót gondoljanak... ráadásul ismerik is annyira, hogy ő szokott ilyen és ilyen cuccokat venni, így ha azok vannak szanaszét, meg is van a bűnös...
15:32
38
Nov
07
Megane írta:
A budi helyett legalább egyszer használhattál volna más szót:)

Épp ma hányt be valaki a lépcsőházunkba, és aztán rádobta a lábtörlőt..baráti megoldás!!
17:26
39
Nov
07
boriska válaszazzs írására:
ezt en most nem ertem:) tessek felvilagositani:)
22:53
40
Nov
08
Szpuuuki válasza írására:
jáájj, ez a BBC stúdió itt van a házunk mellett :)) (nem m.e.n.ő.-zni akarok, csak örömködök rajta, mikor hasonló felvételekbe botlok, jee) A dal pedig imádóóóóóós énaszondom
00:24
41
Nov
08
Ozz írta:
Szerintem van a cégnél. De biztos meg lehet könnyíteni az ő dolgát is, ha például valaki beletalál a kukába, és nem a járólapon köt ki a szemét.
Én gimis vagyok, és itt is előfordul például az ablakban rothadó, ottfelejtett körte esete, amit persze délután összeszed a taki néni, de hát nem egyszerűbb lett volna kapásból kidobni? És persze ott vannak a magyar kosárcsapatok jövendő reménységei, azok a diákok, akik a hátsó padból becélozzák a kukát, és vagy beletalálnak, vagy szép foltot hagynak a falon. Arról nem is beszélek, aki a ropi égett végével dobálózik az osztályban, míg végre ropog a linóleum a lábunk alatt, mert jóformn ropiszőnyegen járunk. Ezekre nem a takarítószemélyzet, hanem a kulturált viselkedés a megoldás. Ugyanez a hamutál. Egy nap alatt betelhet, ha többen dohányoznak. Ki lehet űríteni, nem törik le senkinek a keze tőle, nem kell megvárni, amíg kibuggyan belőle a sok csikk.
09:24
42
Nov
08
Solange írta:
hű de sok minden eszembe jutott... 10en vagyunk a cégnél, 6 nő, 4 ffi. Takinéni 4 reggel jön, de vhogy mindig azt tartja a legfontosabbnak h az asztalunkon gondosan összekészített papírhalmokat szép rendben szétszedje és félre rakja... te meg keresd a számodra fontos aktákat... szemetet összeszedi, mosogatógépet kipakolja... a fiúk rendszeresen beleb***ák a csészét a mosogatókagylóba, bár a gép nyitott szája 1etlen lépéssel arrébb tátong csupán, ha már a napi 4-5 kávéhoz nem lehet ugyanazt a csészét használni... a hűtőben rendszeresen mászkálnak hónapok óta otthagyott gyümölcsök, kefírek, ritka ha nem én távolítom el őket. Volt már h komplett hűtőtakarítást csináltam, de az egész konyha átfogó kisikálását is megcsináltam már. Mivel a cégnél az enyém a legalacsonyabb beosztás, mindenkinek természetes h rám hárul a feladat h rend legyen. Nem ritka h jó nagy halom felesleges cuccot hajítok ki, segítségem ritkán van. Még annyi sem h mikor az utsó tejes dobozt, kávés zacskót bontják (egyiket sem fogyasztom), akkor annyit böfögjenek h "elfogott, rendeljél". Utána meg hiszti van h nincsen. A szelektív gyűjtés abban merül ki h a papírokat dobozokba teszik, de kukába senki nem viszi el, 1idő után a takinéni szokta kiüríteni őket. Hát ilyen a mi kis munkahelyi közösségünk tisztaság és rend szempontjából.
15:35
43
Nov
08
Yndre írta:
Szerencsére nálunk a közös képviselő mindent megcsinál: kidobja a reklámújságokat (ezt sokszor olyan lelkesen, hogy miután hozzák 5 perc múlva már az összes ki van hajítva, nehogy érdeklejen már...), felmos, kiviszi a kukákat az udvarról az utcára. Szóval ez nálunk nem gáz.

A munkahelyen meg kellene beszélni, hogy pl valaki tesz wc papírt, valaki kiöblíti a bögréket, valaki kiviszi a szemetet. 1-1 dolgot bárki meg tud tenni heti 1-2 alkalommal és így mindenki csinálna valamit. Bár lehet, hogy ez gyakorlatban nem igazán működne...Túl idealisztikus vagyok :)
16:46
44
Nov
08
Yndre válaszaYndre írására:
vagyis inkább idealista :D
16:47
45
Nov
08
janeavril írta:
Igen, valóban KÉNYELMES megoldás.
19:05
46
Nov
08
Ozz írta:
Úristen! Ez úgy hangzik, mint valami pocsék horrorfilm! Ennél tényleg jobbak a fiúvécék. Bár egyszer általánosban volt, hogy valaki felírta a nevét kaksival a falra. IQ-bteyár. :-)
20:22
47
Nov
08
Zaragoza írta:
Bocsi, de hülyére röhögtem magam a kommenteken..... Most komolyan itt mindenki maga köré gyűjtötte a társadalmunk antiszociális részét...Ti se hiszitek el. Én felváltva dolgozom terepen, és irodába, és tény hogy előfordul hogy egyszer-egyszer valaki otthagyta a mosogatóba a bögrét, tányért, meg amit éppen használt, de vagyunk annyira toleránsak egymással hogy ha viszem oda a cuccot amit használtam akkor már elmosogatom azt az egy-egy darabot is, mert tudom hogy következőleg ő is meg fogja tenni.

Ui.: A női mellékhelyiségekhez nem tudok hozzá szólni, de ha igazak a fentebb leírtak akkor én szánom azokat a nőket akik ilyet tesznek.

22:11
48
Nov
09
Welmi válaszatavirose írására:
Háhh, egyszer az egyetemen a bőcsészkar TO-ja előtti vécén volt szerencsém egy olyan mértékben körbefosott vécéhez, hogy azt természetes szarópózban egyszerűen képtelenség. Már akkor megörültem, hogy talán ő fogja majd egyszer tanítani a gyerekemet...
11:03
49
Nov
09
indala válaszatavirose írására:
*leszakad a feje úgy bólogat*
11:25
50
Nov
09
indala írta:
amúgy lányok, a női vécékhez hozzátenném: miután egy csepp pisit meglát valaki a deszkán, onnantól feljogosítva érzi magát, hogy ő is otthagyjon egy cseppet, mert más után nem takarít és amúgy is mindenki bassza meg. tehát a megoldás az lenne, amit én nap mint nap csinálok: egy adag vécépapírral körbetörlöm azt a kurva ülőkét magam előtt és után, mert enélkül csak gerjeszteném én is a mocskot. de amint észrevettem, mindenki csak fujjog, de senki nem veszi a fáradságot egy másodperces ülőketakarításhoz.
bocsi, de ezt muszáj volt.
12:07
51
Nov
09
nyuszipok írta:
Amikor cukrászműhelyben dolgoztam, hallottam én is gyomorforgató eseteket az eladó csajoktól, majd mindennap volt undorító wc sikálás.A legdúrvább az volt mégis, amikor egy tanárnő ment ki a mosdóba, majd félóra múlva jött ki és el is viharzott, nem is vett semmit.Aztán elkezdett nagyon büdös lenni, annyira, hogy az összes vendég elment.Az egyik csaj megy a szag után ugye és hát majdem behányt szerencsétlen, hát a kedves hölgy a nagydolgát szépen a wckefével a falra kente ember magasságig.És míg ki nem lett takarítva totál, bezárták a cukrászdát. A csajszi szegény meg rosszul lett a végén a takarítószertől. Aztán a nagyfőnök az udvarba csináltatott wc-t, hogy aki nem fogyaszt az ne használja a bentit, meg olyan gépet vett, hogy a papír dobozokat szépen összepréseli.
Szóval elég gáz, hogy tanult ember létére ilyet csinál valaki.
12:37
52
Nov
09
daya válaszaMeggy írására:
Dohányzom. Utcán. A munkahelyemen a kijelölt dohányzó hely az épület előtt van... szóval ez alapján nem gyújthatnék rá sehol sem 10 órán keresztül.
Viszont én addig fogom a csikket, amíg szemetest nem találok... ezzel a faszsággal engem is büntetnél... holott mások pzs-t, csokipapírt, szotyi héjat és minden egyebet eldobálnak, de ők nem dohányzók, nekik szabad, morzsázhatnak papírzacsiból is bárhol. Diszkriminatív vagy, nem kicsit.
12:47
53
Nov
09
nyuszipok válaszaindala írására:
De igazad is van, ha véletlenül a városban vagyok, vagy a plázában mert ott van dolgom, és rámjön a pisilhetnék, simán megyek még akkor is ha tudom, hogy nyílvános, mert voltak olyan okosak az itteniek, hogy minden budiba felszereltek tartályokat amiben fertőtlenítő folyadék van, és csak annyi a dolgod, hogy wc használat előtt, a wcpapírra nyomsz egy kis cuccot, majd letörlöd vele a deszkát.
12:47
54
Nov
09
KicsiKatica írta:
A halálom a mosogatóban hagyott vajas-morzsás mosogatószivacs!!! Grrrrrr!
14:36
55
Nov
09
yaravec írta:
6-an vagyunk lányok a munkahelyen, mindenki szereti a rendet és a tisztaságot. Nincs vele gondunk és a szemetet is szelektíven gyűjtjük. A fentieket olvasva szerencsések vagyunk. :)
15:56
56
Nov
09
nyuszipok írta:
Onnan, hogy az egyik csajszi látásból ismerte.És hogy miért csinálta???Nem tudom, de ők se tudták!
17:14
57
Nov
09
indala írta:
engem meg zavar a metrón más émelyítően rettenetesen tömény parfümje, amit kénytelen vagyok szagolni, zavar más izzadó hónalja nyáron a bkv-n , zavar a krákogó ,mindenét szívogató hapsi előttem az utcán , zavar a tinikölyök, aki teleköpködi előttem a trolimegállót. bagózom én is (bár utcán nem, koca vagyok) de SOHA nem gyújtok rá koncerten, vagy tömött megállóban, ahol koncentráltan zavarnék másokat.
nem a dohányosokat kell utálni hanem a tapló embereket, akik nem tudják, mik a normális közösségi normák.
17:15
58
Nov
09
Noitsa írta:
Egy érdekes élmény: Horvátországban voltunk egy kisvárosban. Elszívtunk egy cigit a barátaimmal, aztán mikor ez megtörtént, lelkesen kerestünk kukát, de egyszerűen nem volt látótávolságon belül....ahogyan egy azaz egy db. csikk, vagy szemét sem. Hát, akkor döbbentem rá hogy hol tart Magyar ország( e téren is...)
19:10
59
Nov
09
Noitsa válaszaNoitsa írására:
hogy mi még akkor is eldobáljuk a csikket, szemetet, mikor ott van mellettünk a kuka, ott meg akkor sem dobálják el, ha híre hamva sincs szemetesnek.
19:11
60
Nov
09
scorpigirl24 írta:
Jelenleg egy végzős osztályba járok és olyan szakmát tanulok, ahol óhatatlan, hogy a nap végére mindenfelé kosz és rumli van! De a tanárunk kijelentette, hogy inkább megbuktat mindenkit, mert mióta mi oda járunk mindent a helyén talál és tiszta is minden! :)
20:30
61
Nov
10
Fairygirl írta:
Én most Angliában vagyok egy koliban, de ott is ami van a klotyin... Koedukált, szal nem tom ki csinálja, de a pisi ott áll a wc-ben, nincs lehúzva. Otthon se húzza le? Ott büdösödik, vagy mi? Vagy annyira elgondolkodik, hogy elfelejti, de nem hiszem, mert kb kétnaponta látom ezt. Az, hogy nagydolog után nem használják a wckefét, az már "alap" dolog. Múltkor úgy össze volt szarva a wckagyló, hogy az már művészet volt. Sztem felrobbant a végbele, vagy nem tom. És otthagyja maga után a szart. Lényegtelen, hogy jön más is utána, meg hogy a takarítónő 1-2x jön hetente. Ennyire igénytelnek lennének az emberek? Még az állatok is elkaparják maguk után a "csomagukat".
Na igen, "női" wc-kről én is tudnék mit mesélni. Rettenetes. Oda egy férfi egyszer betenné a lábát, hát azonnal átvedlene melegbe...
02:31
62
Nov
10
Nesh írta:
Szerintem pedig nem a dohányosokkal van baj úgy zusammen, hanem azokkal a dohányosokkal akik eldobják a csikket. Én is dohányzom,az utcán is, de addig cipelem a büdös kis csikket amíg találok egy szemetest. Szar dolog,de ez van, kevés a szemetes, ráadásul igen forgalmas helyeken.
A másik amit nagyon utálok, amikor a kocsiból dobálják ki a szemetet. Van ilyen haverom. Nem győzöm cseszegetni emiatt. Apum is a kocsiban gyűjti a szemetet egy szatyorban az anyósülés előtt, majd a kúton kidobja.
09:04
63
Nov
10
zzs válaszaboriska írására:
hát hogy az a rengeteg fehér folt amit az úttesten/járdán lehet látni, azok a kocsikból kidobált/gyalogosok által elhagyott cigicsikkek maradványai, és a cigiből kioldódó különféle anyagok szilárdulnak meg ilyen formában, elég vicces :)

(meg mondjuk azért ha belegondolunk, ennyi rágó azért nem is létezik amennyi ilyen kis folt van, és főleg nem az úttest közepén, meg tökre megfigyelhető, hogy ott szaporodnak meg ahol pl piroslámpa előtt várakoznak az autósok, stb.)
17:22
64
Nov
10
boriska válaszazzs írására:
ez de durva o.O koszi:)
21:43
Felhasználónév:
Jelszó:
Hirdetés