Divat

Bohém németek?

5060

A Chevrolet autómárka nem is olyan régen tartotta meg Chevrolet Spark of Fashion gáláját, amelynek apropója a Young! Creative! Chevrolet! kelet-közép-európai designpályázatának átadója volt. Igazán büszkék lehetünk, hiszen a Sopronban található Nyugat-Magyarországi Egyetem három diákja vehette át a kitüntetést. Az Alkalmazott Művészeti Intézetének hallgatói mágnesből terveztek új "ruhát" a Chevroletnek, ezzel nyerték meg az ezer eurós fődíjat. Akit bővebben érdekel a téma, az a hg.hu-n elolvashatja.

A design témát meghagyjuk a hg.hu-nak, de a gálaest egyik kísérőrendezvényéről muszáj hírt adnunk. A Chevrolet Spark of Fashion esemény keretében láthatott a közönség egy divatbemutatót, mégpedig a berlini divathét egyik megszokott márkájától, a Smeilinenertől. A precizitásukról, szabályosságukról és visszafogottságukról híres (legalábbis a sztereotípiák szerint) németektől nagyon meglepő egy ennyire csupaszínes, csupadíszes darabokat kínáló márka, inkább valamelyik mediterrán tervezőnek tulajdonítanánk őket. A Mischa Woeste által alapított divatmárka halmozza a színeket, a tónusokat, a fényes anyagokat, darabjai vidámságot sugároznak. A tervező figyelembe veszi a kézműves hagyományokat, és általában minden darabnak van egy kézzel készült meghatározó jellemzője. Ha Berlinben járok, érdemes bekukkantani, akár csak gyönyörködni is a boltjukba!

A 2010-es tavasz-nyári kollekció itt!

De egy autómárkával kapcsolatos design díjátadón mit keres egy divattervező?  Mischa kapta a megbízást, hogy varázsoljon új külsőt és belsőt a Chevrolet legújabb modelljének, a Sparknak. Az autó új stílusát ihlető legújabb, 2010-es nyári szezonra szánt kollekciója így kerülhetett bemutatásra. A kreátor roppant lelkes volt: "Akárcsak a legjobb modelleknek, a Sparknak is megvan az alakja és a magabiztossága, hogy hordja a legmerészebb ruhákat. Micsoda lehetőség felöltöztetni egy autót és az utasait! Nagyon élveztem kétféle design-világ összeolvadását, amikor a Sparkon alkalmazhattam a divatszakmában használt vonalakat és anyagokat." A kollekció elemeit használta fel az autó átalakításához is, az redesign kiterjed a külső felületekre és a belső enteriörre is: az uralkodó színek a neon tónusok, a vezető felőli ajtót egy kecses flamingó díszíti, de pillangók, halak és sárkányok is helyet kaptak a belső térben, míg az afrikai törzsi motívumok a tetőre szorultak.

A 2009/2010-es őszi-téli kollekció itt!

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások