Lélek

Mikor gyilkolsz már?!

4852

Tegnap délután lágy napsütésben villamosoztam át szépen lassan a Margit hídon. Ugye itt a bringások egy ideje csak tolhatják a cangát, mert kicsi a hely, gyalogosokat védeni kell, ilyesmi indokok miatt. Természetesen van néhány kerékpáros, aki felpattan a nyeregbe és szépen lassan, komótoson átteker a pesti vagy budai oldalra. Tegnap is szemtanúi voltunk egy ilyen esetnek: Budáról Pest felé bringás lassan, már-már az ideiglenes kerítéshez tapadva lavírozott át csöndben. Szembe jöttek a járókelők, más biciklisták, voltak gyalogosok, akik megelőzték, tényleg lassan ment. Egyszer csak egy negyvenes pasi, aki elsétált biciklis főhősünk mellett, olyat rúgott a kis piros bringa hátsó kerekébe, hogy csak a fiú lélekjelenlétén múlott, hogy nem borult meg. Döbbenten haladtam tovább a villamossal...

Mióta újra a BKV járműveire kényszerültem, sok-sok bunkóságot, parasztságot, feszültséget tapasztalok. Néha szégyellem, hogy embernek születtem. Ma reggel a HÉV-en lelkesen tettem le a fenekem az egyik ülésre, ahol épp nem ült senki, szerencsére. Igen, mondom szerencsére, és nem azért, mert így ki tudtam nyújtani a lábaimat és a táskámat magam mellé tehettem, semmi ilyen kényelmi szempont nem vezérelt abban a kifejezésben, hogy "szerencsére". Miközben ugyanis tettem le a táskámat, felfedeztem, hogy mellettem alig tíz centire öt darab gombostű áll ki az ülésből, mint egy tűpárnából! Valaki kedves heccből beleállított az ülésbe néhány tűt. Megdöbbenésemnél csak a felháborodásom volt nagyobb, szépen ki is szedtem a tűket, nehogy valaki tényleg beleüljön. Ez humoros? Vagy miért tette oda? Mit ártott egy vadidegennek egy másik idegen, hogy ilyen aljas mókára vetemedjen? 

Mi történt az emberekkel? Ez két teljesen hétköznapi példa tizenkét óra leforgása alatt egy városban, fehér emberek között. Miért vagyunk gonoszak, aljasak oktalanul? És okkal azok lehetnénk? Miért van ilyen borzalmas kisugárzása városnak? Miért burjánzanak egyre nagyobb területen a negatív energiák? Mi okunk a szemétkedésre? Jobb így? 

Rengeteg költői kérdés. Amelyekre épp úgy nem tudom a választ, mint ahogy arra sem, miért van az, hogy ha elhagyom Budapestet - mondjuk elmegyek Szentendréig -, akkor megnyugszom, mosolygóssá válok, és semmi nem tud felidegesíteni. Viszont ha visszatérek, olyan nüánsznyi butaságokon is miniinfarktust generálok magamnak, ami legtöbbször valójában szóra sem érdemes. A stressz azokra is hat, akik tudatosan igyekeznek távol tartani maguktól. Nem kétséges, ha akarom, ha nem, a nagyvárosi lüktetés - és nem a pozitív értelemben - akkor is befolyásol, ha megfogadom: márpedig én ma mosolyogni fogok mindenkire! Egyszerűen képtelenség. Kijövök a lakásomból, és máris megtámad a zaj, a szmog, a tömeg, a gépek tömege, a dudaszó, a sziréna, az iram... Ember legyen a talpán, aki ilyen környezetben meg tudja őrizni a hidegvérét, a kedvességét, a mosolygósságát...

Már az 1930-as években Selye János tipikus urbanizációs betegségként tekintett a stresszre, s annak testre gyakorolt hatásaira. A stresszorok közel sem voltak olyan nagy mennyiségben jelen a XX. század első felében, mint napjainkban, mégis komoly szakirodalma volt már akkoriban is a stressz és az egészségkárosodás kapcsolatának. Gondoljunk bele, hogy mennyit változott azóta világunk: nagyvárosaink lakossága többszörösére duzzadt, az autók ellepték az utakat, dugókat okoznak, az időnket egyre kevésbé tudjuk pihenésre fordítani, hiszen a fogyasztói társadalom egyre inkább bedarál, az igényeink nőnek, több pénz kell, ami egyre több munkával jár és, ha ez nem jön össze, akkor az anyagi problémák, a létbizonytalanság okoz feszültséget.

Az is jó kérdés, hogy mi a megoldás! Nekem sokszor bejön, ha zenét hallgatok BKV-zás közben, olvasok vagy csak az elsuhanó házak homlokzatában gyönyörködöm. Persze a legjobb az lenne, ha teljesen tehermentesíteni tudnám magam a napi stressztől és nem kellene ilyen álcákhoz folyamodnom, mert ez valójában nem más, mint hogy homokba dugom a fejem. De azért az idealizmusomból annyit sikerült már levetkőznöm, hogy tudjam: az embereket megváltoztatni nem tudom. Minden bizonnyal csak a saját életkörülményeinken, szokásainkon tudunk változtatni, ha azt szeretnénk, hogy kevésbé legyünk feszültek, idegesek. Te mit teszel azért, hogy ne legyél stresszes? Vagy ez ellen tehetetlenek vagyunk, és ez a XXI. századi Budapest természetes velejárója? És mit csinálnak mások máshogy, hogy nem harapják keresztül egymás torkát nap nap után? Tényleg olyan az otthonunk, a hazánk, ahol képtelenség harmóniában élni? Azért ez borzasztó – lenne – nem?

Hozzászólások
1
okt
07
donci írta:
jo kis cikk Henci!

Szerintem ez minden nagyvàrosra illik.

Az ember csak magàn/t tud/ja vàltoztatni, és igy is kéne tenni, mielött màsokbol szeretnénk jobb embert faragni.

"te mit teszel azért, hogy ne legyél stresszes"? én személy szerint nem engedek bizonyos dolgokat közel magamhoz, hatàrt kell huzni. rendszeresen sportolok, és megprobàlok szabadidömben olyan dolgokat csinàlni, amihez tényleg kedvem van. Tehàt nyugodtam hasznàlom a "nem"-et, akkor is, ha màs esetleg màst vàr el. ez van.
ezenkivül egy rendezett életvitel és tàplàlkozàs is ide tartozik. szerintem.
10:59
2
okt
07
macskabreki válaszadonci írására:
De jól megfogalmaztad, én is pont ezt teszem. Az emberek hatalomvágyuk miatt gonoszkodnak másokkal, mert így gyakorolhatnak legkönnyebben hatást a többiekre ismeretlenül is (a zucca embere, ugyi). Ha ismerősök között is felüti a fejét a rosszindulat, az nekem mindig nagyon rossz, mert alapvetően bizalommal szeretek az emberek felé fordulni. Sajnos pont most próbál alám tenni a munkahelyen egy olyan kolléganő, aki nem kompetens a munkájában, és hogy elkerülje a letolást, rólam próbálja meg bebizonyítani azt. Bár rettenetesen felbasz, ő ezt mégsem fogja tudni, mert meghúztam a határt: a kommunikációban nulla érzelem, csak tények, de az a legapróbb részletekig. A végén egyedül marad, és nagyon bánni fogja.
11:15
3
okt
07
indala írta:
jaj henci, annyira az én gondolataimat írtad le!! pestre vagyok kényszerítve a meló miatt, de amint megadatik (kb háromhetente) úgy húzok haza vidékre a szüleimhez pihenni, hogy csak na. még a keleti pályaudvaron átverekszem magam, de bicskénél már mosolygósan ülök a vonaton és alig várom, hogy hazaérjek.
rengeteg a felületes, nemtörődöm, paraszt és türelmetlen ember....engem ez néha kicsinál, de sajnos a legegyszerűbb (és a legkímélőbb) megoldás nekem az, hogy nem érdekelnek..csak ugye ezzel én is részese leszek a nemtörődöm emberek körforgásának..nemtom mi lehetne a megoldás:(
11:20
4
okt
07
Purple írta:
de miért írtad oda, h fehér emberek között... nekem ez egy kicsit furán hangzik
11:33
5
okt
07
bonci válaszaindala írására:
Érdekes, hogy Bicskén már mosolyogsz... Pedig ...
11:57
6
okt
07
bonci írta:
Amúgy a cikkhez hozzászokva mi még kevesen vagyunk... szokták mondani és télleg igaz. Meg hát rohanó világban élünk, sajnos ezt el kell fogadni, és ehhez hozzá tartozik a stressz is. Amúgy meg hiába változtat az ember magán, ha más meg nem... Lehetsz te kedves, ha más meg nem akar! Ilyenek vagyunk, különbözőek! (Hála!)
12:02
7
okt
07
Ciszti írta:
Ez is egy aktuális téma sajnos.
A válasz a túlnépesedés. Amíg egy kutyaólban egy eb él, boldog, kiegyensúlyozott, stresszmentes buksiról beszélhetünk. Aztán kap egy lakótársat, kicsit szokatlan neki a helyzet, de örül a társaságnak, alkalmazkodik, jól elvannak. Amint jön egy harmadik kutyus, ott a baj, acsarkodás megy a helyért, a "falkában" betöltött pozícióért. Minél több kutya költözik az ólba, annál nagyobb a feszültség, a marakodás.
Ugyanígy van az embereknél is. Túl sokan vagyunk, kinőttük a helyet.
Szerencsére nem vagyok budapesti lakos, így ezt csak akkor tapasztalom, ha felmegyek valamiért. Leszállok a vonatról, máris egy csomóban a gyomrom, undorral veszek levegőt, szédülök a pörgéstől, rohanástól, a sok embertől, egyre jobban fokozódik a stressz bennem, és kb. fél óra alatt el is fáradok ettől a szellemi megterheléstől.
Ezért szoktam előnyben részesíteni inkább Győrt.
Az ilyen gombostűs és egyéb gonoszkodásokat én sem értem. Hogy tudják ebben egyesek örömüket lelni?
Gyalogos biciklis ellen? Ez is fura számomra.
Az első lépés valóban ott keresendő, hogy mi hogy viszonyulunk a világhoz.
12:09
8
okt
07
Juucsi írta:
szerintem mindenki felelős azért ami van a környezetében....
egyet értek azzal, hogy nem tudjuk megváltoztatni az embereket.... legalábbis direkt módon (erőszakkal egyenesen az ellenkezője érhető el - és itt nem a fizikai és egyéb dolgokra gondolok, az is erőszak ha valaki beleszól a másik dolgába)
Ha mindenki a maga háza táján rendbe rakja a dolgait, és az embertársai felé gondolatban pozitívan fordul, és elhiszi, hogy ő maga megtett mindent ami tőle telhet, és ez hatni is fog akkor bármily hihetetlen de szerintem működni fog a dolog. :)
ez is olyan mint a pillangó és a szökőár esete :) mindig csak egy kicsi kell.... egy idő után meg eléri az emberiség azt a bizonyos kritikus tömeget stresszellenességgel szemben is, és talán egy idő után meg ciki lesz a stressz :P
ja és igen ez nagyon sok idő..... de hová akarunk rohanni? az is csak stresszel jár :)
12:09
9
okt
07
nyuszipok írta:
Na igen Pest az stresszes!Nyáron átutaztunk Pesten mert Érdre akartunk menni,és hát szépen el is tévedtünk!Párom olyan ideges volt,3 órát kóboroltunk(kocsival+100 km-t belevertünk)akiket sikerült megkérdeznünk mind mást mondott és egyik sem volt jó útvonal!Mondtam is az Embernek idegből,hogy Pestre soha többet nem jövünk!Aztán érdekes volt mert mikor vissza felé jöttünk akkor meg már minden simán ment!Na mindegy a stressz nem jó mert a folytonos agyalásról szól,meg a rosszindulatú emberekről!
Abba a gyalogosba meg akkorát rúgtam volna,hogy csak na!Bár ez sem megoldás,de azért érezze csak azt amit az a szerencsétlen bringa...
12:27
10
okt
07
miujsag válaszaJuucsi írására:
Csak az a baj hogy még a háza táján sincs rend :o)

lépcsőház: kiesik a postaládából nyitáskor a kis szórólap? nem baj nem veszem fel hiszen a lépcsőházban vagyok,meg úgyis van ott még vagy 15 :o) és különben sem nekem kell összetakarítani....

nyilvános wc: vajon otthon is lepisilik az ülőkét? otthon sem használnak wc kefét? otthon sem húzzák le (!!!) a wct?

cigi: otthon is eldobják a csikket?

szemetelés: a lakásukban is kiesik a szemét a kezükből?

vááááá
12:31
11
okt
07
Renate írta:
az én lakásom pesten van, viszont ott teljesen le tudok nyugodni. ha nagyon elegem van, hétvégén hazamegyek a szülőkhöz leereszteni és akkor teljesen kicserélve érek vissza. azt az új idegállapotot tartom pár hétig, majd megint haza megyek.
12:34
12
okt
07
LauraPalmer írta:
Én még nem laktam Pesten, de 2 és fél évig minden nap jártam fel, most is járok, bár ritkábban, de munkát is ott keresek, szóval valószínűleg egyszer lakni is fogok ott:)

Az igaz, hogy ha pár órát Pesten vagyok, plusz a 2 óra csodálatos vonatozás, hullafáradtan és kimerülten érek haza, de én nem látom ilyen tragikusnak a helyzetet.
Szeretek fent lenni, bár nyilván más, ha egy fél napot vagyok ott, de pl én ahová csak tudok, sétálok. Ezzel egy stresszfaktor, a tömegközlekedés, ki is van iktatva. Múltkor elsétáltam a nyugatitól az andrássy végére, majd onnan vissza, és tovább, át a budai oldalra:) Közben néztem a házakat, az embereket, a hídon meg élmény volt átmenni, sőt már a híd előtt is, szinte kocsit nem láttam, olyan csend volt és nyugalom, hogy legszívesebben a hídon maradtam volna még vagy egy órát és néztem volna a vizet:) Ez már magában ritkaság, mikor az emberek 1 megálló miatt is villamosra/metróra szállnak. Persze, nem mindenki teheti meg, hogy sétálgasson, de én inkább felmentem 2 órával előbb, hogy gyalog tudjak menni.

És lehet, hogy csak én vagyok ilyen szerencsés, de mindig találkozok 1-2 kedves és mosolygós emberrel, lehangolóval pedig nem annyira. Mondjuk lehet én is tehetek róla, mivel süt rólam a jókedv, meg mondjuk simán el is mosolyodok egy kedves, vagy mosolygó ember láttán:)

Hú, nagyon nyálas lettem, de nekem nem tűnik ilyen szarnak a helyzet. Az elején, ha autóval jártam, stresszeltem, mert leginkább a város közepét ismerem, aztán annyi, de belejöttem abba is, vezetni is szeretek:)
12:45
13
okt
07
Truszi írta:
Mit teszek? Mosolygok mindenkire! :)
Kivéve, aki CP-t kér tőlem.. :D

Megfogadtam pár dolgot mikor felköltöztem:
1. Nem leszek nemtörődöm, nem nézek át az embereken.
2. Minden nap segítek egy hajléktalannak.
3. Kukába dobom a csikket. (Már keresek erre a célra egy hordozható hamutárolót. :D )
4. Megőrzöm a vigyoriságomat!!!!

A bunkósággal nem tudunk sok mindent kezdeni, de szerintem nem érdemes visszabunkózni. Elég egy sajnálkozó nézés és max annyi, hogy "ez igazán kulturált volt, barátom". Nem éri meg átvenni a bunkó rezgést. :D
13:03
14
okt
07
csap44 írta:
Én nagyon régen élek itt Pesten. Itt is születtem. De most már teljesen az van, amit Henci írt!!!!
Borzalmasak az emberek, bűz, szemét, dugó, türelmetlenségek, idegeskedések, szabálytalanságok...ebben a városban. Mivel itt születtem, nagyon szeretem Pestet. Igazán hétvégente szeretek Pesten sétálni, alig vannak emberek, inkább turisták. Kellemes a séta, bárhova megyek. De ahogy lehet, akár hétköznap is, menekülök a párommal valahova Pesten túlra, vidékre, zöldbe, másik kisebb városba...ott jól érzem magam!
Kinőttük Pestet azt hiszem! Szinte egymás szájába érünk a városban.
Legalább egymással türelmesebbek lennének az emberek!
De, ilyet kitalálni, hogy tű a HÉV ülésébe beledöfve...barom agyú állat az ilyen! Rosszindulatú és még azt hiszi vicces! :(


13:16
15
okt
07
Csillagszem írta:
Nagyon jó cikk, Henci!
Ez szörnyű. Örülök, hogy nem pesten lakom, mert annyi keresetlen bunkót nehéz találni, mint amennyi ott nap mint nap szembejön veled. Az a furcsa, hogy ismerek olyan "újpestieket" is, akik, bár még csak fél éve élnek pesten, de átvették ezt a feledhetetlen bunkó pesti stílust. (hozzáteszem: tisztelet a kivételnek! jó pár olyan ismerősöm is van, aki pesti és teljesen normális! Úgyhogy emberfüggő! Meg gondolom én, hogy ez a stressz ezt hozza ki az emberekből.)
Az egyedüli, ami esetleg pestre húzna, az a sok program, a sokszínűség. Lakni nem szeretnék ott. Max a közelben valahol, ahol az ember visszavonulhat, és csak akkor megy be pestre, ha éppen olyan kedve van és fél óra alatt beér. Nekem nem kell ez a stressz, a lökdösődés, az embertelenség, a személytelenség, a félelem, hogy mikor ütnek agyon. Amikor fent voltam, komolyan mondom, rosszul éreztem magamat a metrón, és féltem. Nem vicc, pedig nem vagyok egy félős típus. De olyan emberek verbuválódnak ott össze, hogy az hihetetlen. Persze lehet, hogy csak nekem vannak rossz tapasztalataim.
Mindennnél többet ér számomra, hogy itt Veszprémben vagy Füreden nincsen ilyen. Inkább választom azt, hogy időnként nincs hová kimozdulni, mint hogy úgy éljek, hogy egyáltalán az életem, a mindennapjaim stresszelnek.
13:19
16
okt
07
missgg írta:
"Mi történt az emberekkel? Ez két teljesen hétköznapi példa tizenkét óra leforgása alatt egy városban, fehér emberek között."
Henci!Ezt inkább ne....:S
13:54
17
okt
07
scarlett írta:
na akkor ezután majd kérünkszépen egy Pest jó oldalait taglaló cikket is -pár hónap múlva költözünk vissza, ez a cikk meg kedvromboló :(

amúgy imádom Pestet, ha bunkósággal találkozom, akkor előveszem a legszúrósabb nézésem ami raktáron van, mindig használ, "ellenség" lefagy és farkot behúzva normalizálódik. viszont ha a bicajomba rúgnának bele, hát azt nem tudom hogy reagálnám le, félő, hogy annyira lefagynék, hogy csak néznék ki a fejemből... hihetetlen mennyi a frusztrált ember él a Földön...

stressz ellen meg mozgásmozgásmozgás!!!
14:08
18
okt
07
indala válaszabonci írására:
miért? lehet hogy bicske nem túl szép, de nem erre gondoltam, hanem érzékeltetni próbáltam, hogy ott már "magam mögött hagytam pestet" érzésem van.
14:13
19
okt
07
indala válaszaCiszti írására:
én is Győr:) te is?
14:13
20
okt
07
crickette írta:
'Ez két teljesen hétköznapi példa tizenkét óra leforgása alatt egy városban, fehér emberek között.'

Fehér emberek között. Mert a feketék / sárgák / más színűek között normális(abb) lenne?
14:19
21
okt
07
Kiera írta:
Én alapvetően szeretek Pesten élni.
Csak akkor leszek nagyon ideges, mikor sietek valahova, mert tuti, hogy akkor áll elém minden lassan bandukoló nénike az utcán, vagy bámészkodó turista, és nem tudom megelőzni, mert jönnek szembe is. Ezért ha tehetem inkább idejében elindulok, és gyakran sétálok BKV helyett. Egyébként általában mosolygós vagyok, és ha például a pénztáros nem köszön és bunkó, én azért is nagy "Jó napot kívánok"-kal köszönök, és hangos "Köszönöm szépen"-nel távozok.
Azt nagyon nem szeretem viszont, mikor előttem cigiznek az utcán és az összes füstöt nekem kell beszívni. Ilyenkor általában megelőzöm az illetőt és hangosan köhögök. :-)
14:26
22
okt
07
Csillagszem írta:
Szépen nyugodtan kiirtjuk egymást. Szuper....:(
14:30
23
okt
07
trapphenci válaszamissgg írására:
Annyira tudtam, hogy valaki fennakad majd a ezen:D Most nagyon jót nevetek. Pontosan az ilyen álszenteskedő emberek miatt tartunk ott ahol, KIRAGADTAD a lényeget ebből a négy-ötezer karakternyi szövegből! Gratulálok.
14:38
24
okt
07
Ciszti válaszamiujsag írására:
Teljesen egyetértek. Borzasztó, hogy hogy viselkednek az emberek. Mindig azt a kérdést teszem fel magamnak, ha ilyesmit látok, hogy "tényleg ennyire igénytelen?". És sajnos tényleg. :(
14:44
25
okt
07
Ciszti válaszaindala írására:
Nem Győrben lakom, hanem Budapest és Győr között félúton, és ha tehetem, Győrt részesítem előnyben Budapesttel szemben.
Imádom a sétáló utcát, a folyópartot, a fürdőt, a színházat, az egyik eldugott utcácskában lévő lángosost :), az adventi vásárt, a hajóéttermet, és majdnem mindent, ami Győrben van.
14:47
26
okt
07
Ciszti válaszaKiera írására:
Ez a "nyilvános helyen dohányzom és jól az arcába fújom mindenkinek", ez engem is kikészít.
Fel nem foghatom, hogy kijön az egyén a piacra, mindkét keze tele a megvásárolt zöldséggel és gyümölccsel, de a szájában ott lóg a meggyújtott cigaretta. Levegőt se kap, de szívja, és persze én szívom be! Grrrr!
14:48
27
okt
07
donci válaszaCsillagszem írására:
szia Csillagszem! : )

mondd el légyszi, milyen az az "ujpesti". itt most te az uj pestiekre gondoltàl, vagy ujpestiekre, IV.kerület ? különben én is ujpesti vagyok. : )
15:00
28
okt
07
Csillagszem válaszadonci írására:
Nem, hanem azokra, akik ippenhogycsak felköltöztek Pestre, de már marhára pestinek érzik magukat....:) (teccikérteni?) :)

Tudod, van a vicc is, hogy:

A roma fiú skinhed lesz. Szegecses bõrszerkó, Martens, ahogy kell.
Hazamegy, és büszkélkedik az apjának:
- Na, édesapám látja? Skinhed lettem!
Puff egy hatalmas pofon!!
Vérzõ orrát törölgetve, kicsit kisebb mellénnyel megy az édesanyjához:
- Édesanyám, látja? Skinhed lettem!
Puff egy marha nagy maflás!!!
Félrevonulva magának mondja:
- a francba, még csak félórája vagyok skinhed, de már úgy útálom a cigányokat!!!


15:03
29
okt
07
donci válaszaCsillagszem írására:
ok, értem, tehàt uj pestiek! : ) a vicc jo!( és egyben nagyon aktuàlis.....) ; )

15:11
30
okt
07
donci írta:
hàt mit mondjak? egyetértek! : )

bàzel, budapesthez képest egy falu, de azért itt is fel tudja huzni magàt az ember... ha hagyja.
üdv : )
15:13
31
okt
07
bonci válaszaindala írására:
Igen, tudom érzékeltetni akartad, csak ne Bicskével... Van ott elég... De nem kötözködésképpen szántam! :)
15:17
32
okt
07
donci írta:
: )
na itt sincs kolbàszbol a kerités.....
idegeskedni, stresszelni mindenhol lehet, ahogy irtad, nem helyrajz függö.... ez szerintem nagyban összefügg az ember adott lelki,fizikai,pszichés àllapotàval (is).
skandinàviàban még nem voltam, de nagyon szeretnék eljutni. vàrosban màr nem szivesen laknék.



15:37
33
okt
07
donci írta:
sajnos nem. az emberi hülyeség itt is ugyanakkora : ) esetleg màshogy osztodik el.

;D igen, ezt màr hallottam, hogy nagyon dràga a pia..... hàt làtod, mindenhol megvannak a gondok : )

emberek nélkül sem lenne jo.... esetleg ki lehetne egy pàrat szelektàlni, na ugy igen.
: )
16:06
34
okt
07
zsofi válaszascarlett írására:
kint van épp egy olyan is :)
16:13
35
okt
07
donci írta:
igen, ne is menjünk a részletekbe. : )
16:15
36
okt
07
Ciszti írta:
Kikérem magamnak, hogy trébányának hívd, ráadásul kis kezdőbetűvel. :P ;)
I Love Tatabánya! :D
16:41
37
okt
07
curliemiss írta:
Nem csak a fővárosra jellemző ez. Az emberek taposnak át a másikon, neked mennek az utcán, mintha nem férnének el, a kocsiból rád dobják a parázsló csikket, mintha ott sem lennél. Ha kocsival mész, úgy előznek meg, hogy satufékezned kell.
Én próbálom megőrizni a nyugalmamat, mosolygok, alapbeállításban kedves vagyok mindenkivel, amíg nem kapok ellenkező reakciót. De az ilyesmikre nem lehet higgadtan reagálni, legalábbis én nem tudok. Mert egész egyszerűen nem értem... :)
18:28
38
okt
07
csillagmoha írta:
Aktuális. Fúú. Tegnap volt ilyen napom, h reggel fél nyolctól este hétig pörgés volt. Mikor hazaértem már úgy indítottam, h aki továbbiakban baszogat, az most menjen el.. Ott volt a Kedves Nálunk és szórakozott velem, az orromat piszkálta, csikizte - nem szokott zavarni, de most annyira bosszantott h harmadik felszólalásra sem hagyta abba, h picit megfejeltem, nem akartam nem akartam erősen, mégis rosszul esett.. Bűntudatom is van. Engem ez a sok külső hatás nagyon frusztrálttá tesz. Főleg ha ebben a pörgésben nem hagynak fél óra levitálást.
18:54
39
okt
07
csillagmoha írta:
*szóismétlés. Bocsi.
18:54
40
okt
07
Angyalka75 írta:
Haaat igen ez egy aktualis tema.Budapest.Nem szeretnek ott elni.Tul nagy,tul zsufolt,tul sok ember,tul sok kaosz.
Tu az ulesbe?Rugdossuk a biciklist? Errol nem Budapest tehet hanem az emberi agyatlansag.Ez valami olyan,mint amikor vki haragszik a masikra,persze nem tudja haragjat ervenyesiteni,erre nosza menjunk es tegyuk tonkre a kocsijat,postaladajat,stb... Pfffuuuuj.Mindig is utaltam az ilyen embereket.Ha bajod van velem gyere es mond meg,megoldjuk,de miert kell a tulajdonom rongalni,vagy ami rosszabb az egeszsegem veszelyeztetni???Ezt sose fogom megerteni.
Itt is vannak agyatlan barmok.Bejottek a siralyok a varosokba,hiszen mindenki uton utfelen szemetel,elhajigalja a kajatol kezdve az osszes letezo szemetet.Persze a siraly se hulye,minek fogocskazzon a hallal a vizbe,amikor a foldrol a kukabol minden tovabbi nelkul hozzajut a betevojehez. Amikor a siralyok nem lomolnak ,csak setalgatnak,nagyon sokan mennek es rugdossak oket.Ez is idegesit.Ok,nem a varosba valo a siraly,leszarjak a kocsid,szetgorjak a szemetet,en se kedvelem oket.De ha belegondolsz nem az o hiobajuk.Ha a sok barom nem hagyna szet a szemetet,akkor nem lenne miert jojjenek .Inkabb gondolkodni kene.Persze az nehezebb.Egyszerubb rugdosni.Allatot,embert.Meg tut szurni az ulesbe.... ;(
19:51
41
okt
07
roudoudou válaszaAngyalka75 írására:
SZERETEM Budapestet. Legszebb város, itt születtem itt élek, szeretem minden bajával, Budán a Tabánban élek , autóval és biciklivel járok, mindent kivédek, mindenkire mosolygok, minden attrocitást kezelek. Ratkós vagyok.
20:45
42
okt
07
bubzi írta:
hú, pont szombaton küzdöttem egész este azzal, hogy nem segítettem valakin egy adott helyzetben: outleteztünk szombaton este, éppen csak beszaladtunk az intimissimi/calzedonia boltba. az egyik eladó (állítólag - én nem hallottam) rászólt egy vevőre, hogy ne bontsa ki a harisnyát (kb a századikat a boltban), majd megköszönte a nőnek, hogy megveszi, amit kibontott. erre a vevő minősítehetlen hangnemben elkezdett ordítani, hogy őt megszégyenítette az eladó. megvárta az öltözőjük előtt és olyan ocsmányul kiosztotta az eladólányt, mintha megvette volna őt is kilóra, amikor kifizette a 300 Ft-os harisnyáját. szegény eladó csaj nyelte a könnyeit, miközben az a paraszt ordított vele. én meg jól elmentem onnan, ahelyett, hogy megmondtam volna annak a ku@vának, hogy fogja vissza magát, mert a többi vevőnek már kifordul a bele a mocskolódásától. aztán persze kisétált a boltból, nekem meg késő bánat volt...
emberek így oldanak meg problémát. vagy belerúgnak a másik bringájába.... elképesztő. nem is. inkább borzasztóan elszomorító.
20:55
43
okt
07
bubzi válaszadonci írására:
igen, teljesen igazad van, gyakorlatilag sajnos minden nagyobb városban tapasztalhatunk ilyen bosszantó, lelketlen eseményeket.
stresszoldásra: mozgás, 2 deci jófajta száraz fehérbor, esetleg citromfű tea, vagy gyógynövényes nyugitabi (bár az már vagy 3 éve megvan). és kb. fél éve járok egy reflexológus csajszihoz talpat masszíroztatni. na aaaaaz, naggggyonjó!!! vagy simogattatom magam a kedvesemmel, az is hihetetlenül megnyugtató nekem :)
ja, és aki teheti: néha el kell utazni - a lehetőségeinkhez mérten - jó messzire.
21:06
44
okt
07
Mels írta:
a stressz ellen én sétálni szoktam,mivel pesti vagyok,hát pesten.van egy megszokott helyem a Várnál az a cél általában.A gesztenyefák alatt ülni és bámulni a csillagokat(amiket persze alig lehet látni mivel hogy budapest...)és viszonylag csönd van és csak kutyasétáltató emberek vagy túristák járnak el melletted néha.Erre úgyse jár valami sok stresszes ember mivelhogy itt feledésbe merülnek a dolgok.Szóval szerintem Bp-n is lehet találni helyeket.
Viszont a sulim jó messze van, jut nekem minden reggel a 4-6-osból,metróból és még troliból is.Általában nem ülök le,mert akkor álhatok is fel valamilyen okból kifolyólag mindig megtalál valami nyöszörgő öreg néni.Szóval általában az ajtóknál állok,ablak felé fordulva,ne is lássam a népet,bámulom az épületeket és zenét hallgatok,ne a mentőket hallgassam non stop.
Mindig fellöknek,de nem érdekel már,ha neki ez a jó,legyen.Nem nézek rá csúnyán,mi a francot érek el vele?...laktam már elég sok helyen 17életévem alatt (kb.11 helyen)és jártam már elég sok felé,ezerszer nagyobb városban mint Bp-n de én komolyan..nem ugyanazt láttam mint itt.hirtelen nem is tudom megfogalmazni magam..
Engem itt ráz a hideg,ahogy végigmérnek és ez a viselkedés áá..De ez se igaz teljesen,hiszen azért esténként sokkal lazább minden.
Valaki említette a hajléktalanokat.Biztos ti is találkoztatok azzal a nénivel,nagyon görbe háttal sétál mindig hosszú fekete kabát van rajta és a feje is vmi sötét kendővel van bekötve.Rezgős kézzel szokta fogni a szentmáriás képeslapjait vagy a dobozt amibe dobjuk a pénzt.Na ő miután végez estefelé,kiegyenesíti a hátát és a többi barátaival vesznek vmi piát és csak nagyokat nézek,hogy ennyire kihasználni az embereket akiknek meg esett a szívük rajtuk...
Na a szemetelés...már lassan minden harmadik lépésnél van kuka mi olyan kva nehéz oda dobni a szemetet?ez számomra felfoghatatlan.És a járműveken is.Te csak úgy ledobod a szemetet otthon a földre?nem.de az utcán helyetted takarítanak (vagy nem) és kevesebbet szenvedsz mert nehéz a flakont még pár percig a táskádban tárolni.Mindegy már nem is bosszankodom az ilyen dolgokon.Az én célom,hogy jó ember legyek,mert nekem így a jó,a tőlem telhető dolgokat megteszem,nagyon ritka,hogy ne legyek kedves valakihez.A gombostű dolog felháborító,undorító és elfogadhatatlan.de nem lepődök meg rajta..
21:14
45
okt
07
DonG írta:
üdv a való mindennapos szürke világban, amit eddig sikerült a nyeregben ekerülnöd...
22:05
46
okt
07
crickette válaszatrapphenci írására:

nem ertem, mit akarsz azzal mondani, hogy azert tartunk ott, ahol. az miert alszenteskedes, hogy valaki fennakad ezen? igenis nekem is ez volt a legszembetunobb az egesz cikkben. fura, hogy ezt leirtad, ugy, ahogyan. talan pont itt es pont toled nem vartuk. ennyi.
22:05
47
okt
07
donci válaszabubzi írására:
igen, 2dl fehér bor simàn vagy fröccsnek! : )
ja, én még shiatsura jàrok meg uszni is. a viz nagyon megnyugtat, csak uszok és uszok és nem gondolok semmire! fél ora uszàs és mintha ujjàszülettél volna!
de egy stresszes nap utàn a Dr. Jacobson féle a progressziv izomlazitàs és valami jo kis chillout zene is nagyon meg tudja nyugtatni az embert, vagy egy jo könyvröl ne is beszéljünk.... na szoval ez még mind kimaradt a személyes tippekböl.
don`t worry be happy : )
22:25
48
okt
07
menta írta:
"Ez két teljesen hétköznapi példa tizenkét óra leforgása alatt egy városban, fehér emberek között."jújj jújj ez komoly??? ezt most tényleg? júj! úristen Heci, ez tragédia, hogy képzelted ezt, te világ szégyene?! szöhörnyühűűűű... : (

ne stresszeljetek már ennyire, jó?
22:37
49
okt
07
DonG írta:
mit hozott ez a hűdenagy demokrácia rendszerváltsostul!? az embereknek már nincs egy közös céljuk, mindenki éli a kis világát az általános konvenciókat és szabályokat valamennyire magukra ki jobban, ki kevésbé értelezetten.
a hidas törtnetben ki volt a ludas? mindkettő természetesen, hogy ugyanannyira-e az nem eldönthető, mert más vonalat követve tettek a köz által elfogadott dolgokra.
-rugdosós, önbíráskodott, nem elfogadott
-bicajos, szabály ellen vétett, nem lenne elfogadott.
mindkét tett a köz elvárásaitól, szabályrendszerétől különbözik, mindkettő tesz magasról a közre. a bácsi, nem hisz már az igazságszolgáltatásban, ezért gondolja kell neki cselekedni. a bicajos, már csak brahiból a többség által elfogadott szabályra tesz magasról...

és épp ez a két ember be is mutatta merre is fejlődött a nagyvárosi (vagy épp az ország) szabad társadalma.
-a saját kis világukba tejbetökként élő, szabályok fölé gondoló lázadók
és
-a szabályokat még valamire tartó, de azok betarttatásában nem hívők, akik maguk cselekednek a töketlen sündörségünk helyett. az utakon is van ilyen, az önkéntes rendőröknek nevezett egyének.

mégis melyik a rosszabb? talán jó lecke volt a bringásnak, hogy nem veheti semmibe a szabályokat! amíg ezek az önbíráskodók nem okoznak károsodást, kárt, fejlövést, addig még lehet valami rendre esély... gondolj csak egy olyan szituációra amikor valaki be akar pofátlankodni a pénztárnál a sorba legelsőnek, és ha kevés a te hangod akkor a sor felháborodottsága hátra fogja kényszeríteni a sor szabályát megszegőt... így volt ez most a hídon nem biciklizünk szabályra értelmezve...

önbíráskodó, önbíráskodásra vagy csak erős igazságérzetű emberekre gondolva jusson eszedbe az itthon rég nem alkalmazott csendőrség, különböző csőszök rendszere vagy épp a polgárőrség... ezekben mind tenniakarás van viszont jól meg van szabva a hatáskörük!!! és persze, ha valaki azt túllépi lehetnek gondjai...
a probléma az, hogy 2 mezei polgár (a hidas felek) közt nincsenek rengbeli, hatásköri szintek így csak az udvariasság, a szabályok betartása működhetett volna... nem működött, ezért (is) született a topic (hurrá!), mert szegény biciklis, hát még egy rendőrségi bírság is bejárt volna neki, mint ahogy én meg azt láttam a múltkor, hogy serényen írja a drótszamarasnak a sün!
22:46
50
okt
08
cickaa írta:
Ha mindenki ennyire bestresszel a fővárostól,akkor én szerencsésnek mondhatom magam. Engem is nagyon fel lehet idegesíteni, de ez inkább csak azoknak sikerül, akikkel közvetlen kapcsolatban vagyok, és úgy adódik valami "balhé". Én a BKV-tól és a tömegtől,a pörgéstől még sose lettem ideges. Valahogy sikerül kizárni.
Az meg természetes, hogy egy kis utazástól máris jobb a kedvetek. A környezetváltozás mindig jót tesz már önmagában is.
00:25
51
okt
08
Lunatic írta:
Néha én is csodálkozom, hogy selejtes kis fajtánk nem írtotta még ki magát. Bár ha számításba veszem a figyelemre méltóan sok háborút...
00:28
52
okt
08
Lunatic írta:
Általában úgy stresszmentesítem magam, hogy nem figyelek oda. Ha napi 24 órában figyelném az embereket, megállás nélkül, valószínűleg minden nap, lefekvés előtti rituálé lenne, hogy jó alaposan kibőgöm magam.
00:28
53
okt
08
DonG válaszaDonG írására:
egyet kihagytam, a BIRKA típust, akit nem zavar, ha belerúgnak vagy ha elgázolják a bringával és készségesen szó nélkül tűri a szabályokat, csak zombul és éli a kis világát szigorúan a szabályok között... azok között, amik közt kergetőzik a betarttató és az azokat áthágók sora.

és inkább legyen ezernyi rugdosós papa az utcán, mint közveszélyes szabályszegő öntörvényű (a cikk alapján) biciklista... érdekes, arról nem szólt a fáma, hogy a biciklijüket tolókat rugdosta-e volna a főgonosz!? hát miért kísértik a drága kerékpárosok a sorsot, amikor egyértelműen kint van a híd elején a kerékpárral behajtani tilos tábla!, amikor is a kerékpárt tolva gyalogosan békésen lehetne átkelni... bár ma reggel is láttam vagy 5 embert a nyeregben és főleg a nagybecsü buda felől, amíg átértem a tömegközlekedő járművel.
érdekes, aki áttolja, mert ha épp cangáznék én is áttolnám, akkor nem lenne mitől tartanom, mert tuti nem rúgnának belém, szólnának be... de a keménymag biciklizzetek csak tovább, aztán ne csodálkozzatok a csekknek a végén, amit a szerv állít ki a nevetekre... vagy az egy újabb post lesz, hogy csúnya rendőrbácsi/néni!

szánalom!
08:10
54
okt
08
trapphenci válaszamenta írására:
:D:D:D
09:04
55
okt
08
trapphenci írta:
(Pécs) Nyilván minden városnak megvannak a maga rejtett zugai.. Gyárváros pl, tényleg gáz, de miért is... khm:) Én életem első 25 évét Pécsett éltem le, nagyon sokat mászkáltam az éjszakába, fél részegen, egyedül, kisszoknyában, mezítláb, bárhogy SOHA semmiféle atrocitás nem ért! Pedig volt olyan ,hogy a TV-toronyból mentem le hajnalba vmi buliból gyalog, egészen ki kertvárosig - sétálós kedvemben voltam - és semmi ,de semmi para nem volt SOHA. Pécs szerintem rendben van, amennyiben a parasztságról, bunkóságról, közbiztonság hiányáról van szó...
09:11
56
okt
08
DonG válaszatrapphenci írására:
most mondjam azt, hogy hatalmas szerencséd volt vagyhogy épp a szerencse lánya vagy... mert valakinek Kiskunlacházán kb. 500 métert nem sikerült megtennie és az avar alatt végezte.
de, hogy aktuális legyek, most vertek meg VIII. kerületi benszülöttek egy főiskolás fiút!!! neki sem volt szerencséje, még a neme ellenére sem javultak az esélyei, ha 10-15-en állják körbe.
09:58
57
okt
08
amarie válaszacrickette írására:
Azért az tényleg furcsa, hogy ennyire kevesen ismerik ezt a szófordulatot és persze rögtön fenn is akadnak rajta. Henci híresen a rasszizmus ellen van, elégszer olvashattátok, ha már ezt nem vártátok volna tőle.

Amúgy meg Budapest jó, kosszal, bűzzel, csövessel együtt. Meg lehet tanulni kezelni a helyzeteket. Van egy barátnőm, aki imádja felhúzni magát azon, hogy ő mennyire utálja a békávét - szerintem meg nem ér ennyit az egész. Sok ember kis helyen is büdös, a bunkókon meg többnyire röhögni szoktam.
10:01
58
okt
08
amarie válaszaDonG írására:
Azért Kiskunlacháza kicsit más jellegű környék is, mint Pécs...

10:03
59
okt
08
DonG válaszaamarie írására:
van pécsi ismerősöm -lány-, aki szintén nem kellemes dolgokat mesélt ezekről a kerületekről, mint uránváros, iparváros...
teljesen más, ha alkalomszerűen téved arra vagy csak úgy általában rosszhírű környékre az ember..., mintha ott lakik a közelében és minden este miniszoknyában kel át mondjuk egy sötét erdősávon... valakinek ismerős lehet például Bp-en a József Attila lakótelep melletti erdősáv, amin a 3-as (régen 13-as) villamosról, a telepre igyekvőknek át kellett vágniuk... sötét, kivilágítatlan, segíthet ugyan a leszálló "tömeg", de mi van, ha aznap épp csak egy hölgy száll le, aki kihívó öltözködésével, már egy ideje kifigyelt áldozatjelöl a bokorban settenkedőnek. nem egy erőszakoskodó esetről hallottam onnan...
10:17
60
okt
08
missgg válaszatrapphenci írására:
Öööö,nem.Értem mit akart mondani a cikk,és igen,szar,hogy itt tartunk,hogy emberek megütik egymást minden ok nélkül,és gombostűkkel akarnak viccelődni.Csak ez már annyira szomorú és szánalmas számomra,hogy nem akartam reagálni rá,mert nem tudom a megoldást.Szeretnék hinni benne,hogy a pozitív emberekről átragad a jókedv az ilyen állatokra,meg a megértés más embertársaink iránt.Remélem egyszer eljutunk idáig.
Az álszenteskedésről meg annyit,hogy az én párom pl nem fehér,sőőőt a színskála másik oldalán helyezkedik el a bőrszíne,de ettől még jobb ember,mint akivel valaha is találkoztam...ezért a fehér emberezés eléggé érzékenyen érint,mert én minden nap küzdök a megvető pillantásokkal,meg beszólogatásokkal.Ha te lennél a helyemben,te sem írnál le ilyeneket.
10:51
61
okt
08
hellomoncsi írta:
Aki a "dzsungelben nőtt fel", annak is van kultúrája, nem is akármilyen. Szóval nem kulturálatlan, max. civilizálatlan, az meg csak a szerencséje, többnyire. :)
10:56
62
okt
08
bubzi válaszaDonG írására:
igazán nem kötözködni akarok, de miért annyira biztos, hogy a kihívó öltözködésű nőket támadják meg? ha valaki meg akar támadni valakit, akkor nem feltétlenül érdekli az öltözete. egyik barátnőmet épp azon a villamoson molesztálta egy pasi, amit említettél. ketten voltak a kocsiban, a pasas az arcába verte a kukiját. leszállni nem mert a villamosról, mert az erdőbe nem akart "menekülni", hátha csak rosszabbul járna, segítséget nem tudott kérni, mert nem volt kitől. amikor le tudott szállni, akkor a pasi lespriccelte a télikabátját hátulról....
nem mondanám kihívó öltözetnek a télikabát-sapka-sál-hosszúnadrág-télibakancs összeállítást, úgyhogy ne jelentsük már ezt ki burkoltan, hogy igazából az áldozatok a kihívó öltözetükkel kiprovokálják, hogy őket támadják meg, mert ez így nem igaz. ha valaki aberrált, akkor is aberrált marad, ha beletesszük egy zsákba az összes emberi lényt, akinek puncija van.
11:11
63
okt
08
missgg írta:
Azt már csak halkan jegyzem meg,hogy gondolom a többi fehér emberezésen fennakadt társam is ismeri a mondást,de 2009 van,rá kéne jönni,hogy a fehér ember nem az evolúció csúcsa,és nem is kiváltság annak születni.És mivel Afrikában sem a fákon élnek az emberek,szerintem a mondás érvényét vesztette.
Az észrevételem pedig,hogy ezt inkább ne,nem volt bántó (szerintem).Építő kritikának szántam,és őszintén sajnálom,hogy emiatt álszent,és fennakadt és nem tudom mi vagyok még,de jó,akkor legyek az.
11:15
64
okt
08
DonG válaszabubzi írására:
akkor értsd úgy, hogy egy kihívó öltözködésűt előbb, nagyobb eséllyel... és mivel a barátnős esetben egy nő volt csak a kocsiban, nem volt esélye másnak elterelni róla a figyelmet...
innentől pedig már fikció, hisz más lett volna az eset végkimenetele, ha mondjuk egy barártnő is ott van csinibben öltözve... lehet be sem próbálkozik, lehet igen és ugyanannyit kapnak a bácsiból, de az is lehet, akkor a barátnőd kevesebbel megússza...
11:50
65
okt
08
crickette válaszaamarie írására:
hát én tényleg nem ismertem a szófordulatot. épp ezért volt fura. na de mindegy, nem kötekedni akartam amúgy sem.

13:08
66
okt
08
missgg írta:
Egyet értünk,egyik kultúra sem jobb a másiknál.Igaz.
Abban is igazad van,hogy vannak furcsaságok,és igen,még konfliktusokat is szül,akár párkapcsolatban is,de ezek könnyen áthidalhatóak,ha nyitott vagy.
Nem is akartam belemagyarázni semmit,egyszerűen csak nem tetszik a fehér emberezés.Számomra sokkal élvezhetőbb lett volna a cikk,ha nincs benne ez a mondat.Ennyi.
Mivel nem csak nekem tűnt fel a mondat,hanem másoknak is,nem gondolom,hogy ez csupán az én korlátoltságom lenne...
Beszélgethetünk a fehérek,feketék,sárgák közötti különbségekről...de ahogy te is írtad a filmekből tájékozódni erről teljesen más,mint együtt élni vele,akár úgy,hogy az adott országban vagy,akár úgy,hogy ők élnek itt.Nyilván igazodsz azokhoz a normákhoz és szokásokhoz,amik az adott országban uralkodnak.Ők is igazodnak a magyar szokásokhoz szó nélkül.
Most a páromat se kevertem volna bele az egészbe,ha nem jöttek volna a felháborodott kommentek,hogy miért kell ezen felháborodni.
És tény,hogy a feketéknek is furcsák néha a fehérek reakciói,de soha egyetlen rossz szót sem hallottam,vagy olyan mondást,ami negatív színben tüntetné fel a fehéreket.Szimplán embernek tekintenek mindenkit,se jobbnak,se rosszabbnak,mint saját magukat.
Senki nem mondta,hogy a párom rossz ember,én nem is utaltam erre.Egyszerűen azt szeretném,ha eltűnnének ezek a faji,vallási dolgokra utaló megjegyzések,mondások,mert nem hiszem,hogy egy ilyen cikkben helyet kell kapjanak.Erről szólt amit írtam.Ha a cikk arról szól,hogy az emberek parasztok,akkor legyen ott az,hogy egy általunk kulturáltnak tartott...vagy akármi,mert a fehér ember nem egyenlő a kultúrával.
Én nem haragszok senkire,és mint mondtam,fel is fogtam a mondanivalót,azt is értem,hogy sokan kicsinyesnek érzitek,hogy nem érezzük idevalónak a fehér emberezést.Nem gondolom,hogy Henci rasszista,és nem is húztam fel magam az egészen mindaddig,míg azt nem írta,hogy álszent vagyok,mert szerintem ezt a mondatot nem kellett volna így,ide leírni.
13:35
67
okt
08
bubzi válaszaDonG írására:
igen, valószínűleg igazad van abban, hogy a kihívó öltözködésű nőket hamarabb kipécézik. de a beteg ember akkor is beteg marad, ha holnaptól mindenki tetőtől talpig bebugyolálja magát. csak erre akartam célozi.
a példád akkor lenne igazán jó, ha azt írtad volna, hogy ha a barátnőm bárkivel lett volna, akkor valószínűleg nem éri ilyen atrocitás. nem egy csinos, csinosabb, legcsinosabb skálán mozog ez a történet, hanem a "van ott egy nő egyedül - nincs ott egyedül egy nő sem" oppozíció mentén. na, de kicsit elkanyarodtunk a témától. :)
13:53
68
okt
08
missgg írta:
Nézd!Ez a véleményem volt.Nekem nem tetszett és kész.Bocs,hogy le mertem írni...
Szerintem elég sokszor,elég kényes témájú cikkeknél Henci álláspontját védtem,de ez most az én szememet szúrta,és leírtam,hogy szerintem nem kéne.Senkit nem akartam meggyőzni semmiről.
De ezennel feladtam,inkább nem is fogok hozzászólni olyan cikkekhez,amik kicsit komolyabb témát boncolgatnak,mint az aktuális körömlakk trend,mert mindig jön valaki,aki úgy érzi,hogy simán leoszthat,meg közölheti,hogy mennyire szánalmas,álszent és ostoba vagyok,és ebből már kicsit elegem van...Semmi kedvem belemenni személyeskedésekbe,úgyhogy nem is fogok.Részemről ennyi.(Ezt most nem neked személyesen,hanem általánosságban.)
14:15
69
okt
08
DonG válaszabubzi írására:
ezért írtam a példára, hogy fikció, egy lehetőség, mert ahogy te is írtál egy másikat, lehetett volna másképp is... és zsák vagy épp télies öltözet, kabát, sál-sapka ellenére is betaláéta az aberrált, hát ezért írtam, hogy egyedül volt és bárki lehetett volna talán, még a vasorrú bába is lenzsákban...
vigyázzatok magatokra lányok! és azért mert eddig szerencsétek volt a sötét utcákkal, kapualjakkal, ne kísértsétek a sorsot (, mert olyan kapualjba behúzós erőszakolós eset is történt egyik volt szomszédunkkal a belvárosban járva... brrr).
15:09
70
okt
08
missgg írta:
Jajj,mondtam,hogy nem is ettől lettem ideges!:D
A helyzet az,hogy méltatlannak tartottam/tartom ezt a mondatot a cikkhez,és Hencihez is.Ennyi.Nem is akartam túllihegni a dolgot annyira,mint amennyire sikerült,de bevallom,hogy az álszentezés után már bepörögtem,mert rosszul esett,és ezt nem vártam volna.
Na de megvolt a mai nap tanulsága is...:)
15:14
71
okt
08
DonG írta:
láttam én is a képeit. és sokszor felvetődött már baráti társaságban is viccesen, hogy honnan tudja az ember mennyi idős egy-egy lyány. vicces, mert nem úgy az utcán ismerkedik az ember, de amiket lát, hát nem egyszerű feladat. van akinél egy-két szó után kiderül, hogy bőven a sminkből számított alatt van, de vannak megtévesztő esetek, hisz a pingálással, a qrvás menő viselkedéssel simán levadászható korba mutatják magukat a drága ártatlan tinik, erre jöhet még, hogy ugye behazudja, hogy elmúlt 18-21 vagy az a határ, amiért már adott országban nem büntetnek... ;-) nem magyar, nem európai, nem amerikai jelenség, hanem világszerte látott... nemrég volt cikk a zsindekszen, hogy az angol kisiskolások karkötőinek színeinek milyen jelentősége van... orál, meg "bármi" is van a palettán és lehet csak a 8-osoknál, de akkor is csak 13-14 évesekről beszélünk, mint volt nemrég ugye a cot-on a 13 éves análtündérekről szó.
a perverz bácsi meg perverz bácsi, meg pedó is, meg tulajdonképpen nem érdekli, mert épp nincs senki nőnemű társa, vagy mert van, de az a nagypapinál jobban megöregedett és ő inkább a friss hús felé fordult... és erre adnak egy jó nagy lapáttal a tinikurvák! kísértik-kísértik, aztán egyszer valaki betalálja őket vagy mázlisták maradnak és nem látnak semmit a való világból, sikerül távolmaradni ezektől a veszélyhelyzetektől.
15:16
72
okt
08
bubzi írta:
a férfiak nem lelketlenek és nem gonoszak. gonosz és lelketlen emberek viszont vannak. lapozhatnál már erről a férfi/nő oppozícióról. ha ennyit beszélsz róla, az a te gondolkodásodat tükrözi, nem az enyémet. nem tudom, honnan akadt be neked, hogy gyűlölném a férfiakat, ez a te agyszüleményed.
nem is beszéltem férfiakról, aberrált embert írtam, nem férfit. de az valóban igaz, hogy ritkábban molesztálják (szexuális értelemben) vonaton/villamoson/buszon az embereket nők.
15:42
73
okt
08
bubzi válaszaDonG írására:
igen, köszi! :)
15:43
74
okt
08
bubzi írta:
nem.

ha randiznék veled, akkor végre leszállnál rólam? lehet, hogy kiderülne nem is vagyok olyan érdekes számodra, mint amennyire most érzed. :)
16:15
75
okt
08
nemmondommeg írta:
Vannak sokkal fontosabb dolgok is az életben (amin az ember stresszelhet), mint az ilyen apróságok. A két konkrét példára: ha tolni kell a bringát, akkor tolja (persze belerúgni nem kell), mert nem lehet normálisan elférni, a gombostűs pedig valami hülyegyerek hülyesége volt. A szemétkedés komoly kategóriája, amikor az ember munkahelyével játszanak például. Van olyan is.

Én egyébként nem stresszelem magam. Imádom Budapestet, soha semmilyen vidéki városba nem költöznék ki. Itt van a pezsgő élet, a gyönyörű belváros, minden alkalommal marhajó érzés sétálni az Andrássy úton, vagy leülni a padra a Szt. István téren a bazilikával szemben. A szemétkedések (leginkább a közlekedésben) lepattannak rólam. Ha pl. direkt nem enged be valaki maga elé, akkor leszarom, bemegyek mögé. Stresszeljen ő. Egyébként minden főváros ilyen a vidékiekhez hasonlítva. Nagyobb, koszosabb, pörgősebb és persze stresszesebb is. Aztán meg mindenkin magán múlik, hogy mennyire veszi fel ezeket a dolgokat. Én a jó oldalát nézem a fővárosunknak, azt, hogy egy egyedülállóan gyönyörű fekvésű és építészeti értékeket képviselő valami, ami régen Párizs előtt állt. Hiába hagyják lepukkanni, hiába túrják szét módszeresen, hiába sulykolják hogy szar, a valós értékeit nem lehet elvenni. És én ezeket látom és szeretem ebben a városban, nem pedig a felszínes hülyeségeken akadok fenn. Egyébként Budapestnek nincs rossz kisugárzása. Csak most divat fikázni.
16:22
76
okt
08
nemmondommeg írta:
Az lehet, de bubzi sehol nem tett feminista megjegyzést.
16:26
77
okt
08
nemmondommeg írta:
Legyen :)
16:33
78
okt
08
bubzi írta:
dehogy nem vagyok, ne viccelj már! :) a hülye is láthatja, hogy amikor csak lehet, hozzám szólsz, kötözködsz velem. tudod, mint a kisfiúk az általánosban: annak a kislánynak a copfját húzkodják, aki tetszik nekik.
egyébként tudod mekkora feminista vagyok? 172 cm és 55 kiló. akkora :D.
17:10
79
okt
08
bubzi válaszanemmondommeg írására:
köszi :).
(nem kell vele foglalkozni, minden cikknél elsüti, hogy feminista vagyok. már megszoktam. csak az a baj, hogy unom is.)
17:13
80
okt
08
DorahTaylor írta:
Miért vagyunk gonoszak, aljasak oktalanul? Mert emberrek vagyunk. Sajnos manapság egyre többen azt követik, hogy : ha megdöglik az én tehenem, dögöljön meg a szomszéd tehene is. Magamon is kezdem észrevenni,hogy egyre jobban elszigetelem magamat az emberektől. Zene fülbe, szemüveg fel és könyv kinyit.
18:15
81
okt
08
DorahTaylor írta:
Vagyis emberek ^^'
18:16
82
okt
08
roudoudou válaszanemmondommeg írására:
Tegnap pont ezt írtam. Örülök, hogy végre valaki egyetért és nem ír hosszú sorokban a nem idevaló semmiről. Megmondaná hány éves?
20:24
83
okt
08
donci válaszabubzi írására:
na làtom megint témànàl vagyunk! :D :D
nem és nem és nem birja ki...... hihetetlen! : )

(pedig azt hittem a pecàzàs nyugtat)
21:48
84
okt
08
Haruka írta:
Nem ismerem Budapestet,így nem is mondhatok róla véleményt..de az ország minden pontján/városban/faluban..etc voltak/vannak és lesznek bunkó emberek,tehát butaság általánosítani. Ha kell megvédem magam az én 150 cm is,habár egyedül utazom valahogy még sem félek a vonaton..pedig nem egyszer kellett este hazautaznom,olyan is volt h világítás nélkül egy teljesen üres kocsiban....:D Ha még is van valami balhé, akkor probálok kimaradni belőle,olvasok-zenét hallgatok-nekem eddig bevállt..:):)
23:35
85
okt
09
nemmondommeg válaszaroudoudou írására:
Ma (illetve inkább tegnap) lettem 24 :)
05:18
86
okt
09
bubzi válaszadonci írására:
szerintem is hihetetlen, hogy valaki szándékosan hülyét csinál magából (sokadszorra), de ha jó neki, én nem ellenkezem. ;)
09:02
87
okt
09
bubzi írta:
fejtsd már ki bővebben, légy szíves, hogy hogyan függ össze az a két dolog, hogy te nem bírsz leszállni rólam és az, hogy én "fontosabbnak érezzem magam". fontosabb miben, vagy hol és minél? és igazából az is érdekelne, hogy miért rugózol hónapok óta ugyanazon a dolgon (amihez ráadásul semmi közöd nincsen)?
15:16
88
okt
09
nemmondommeg írta:
Apa, kezdődik :)))
17:48
89
okt
10
amarie írta:
"Magára vessen. Illetve a szülei, akik engedték neki."

Tőled pont nem vártam ilyen mélységesen ostoba, primitív beszólást.

17:43
90
okt
11
bubzi írta:
nem ezt kérdeztem, de mindegy végülis.
00:14
91
okt
11
bubzi válaszanemmondommeg írására:
apa kocsit hajt :))))
00:16
92
okt
11
nemmondommeg válaszabubzi írására:
Apa tudja, hogy megfelelő munka- és időbeosztással minden nehézséget át lehet hidalni :)))
14:43
93
okt
11
nemmondommeg írta:
Tudjuk, te már 13 évesen is golfáramot hugyoztál.
14:44
94
okt
19
elanor írta:
túl sok az ember, összezárva, túl sok a zaj és egyéb ártalmas inger, és mindig rohanni kell (mert normálisan közlekedni nem lehet)
plusz szimplán neveletlen a fél város. nem csak a fiatalok, hanem az idősebb korosztály is. sőt!
egyébként szeretem Bp-et, itt nőttem fel, de a cikkben említett mosolygós próbálkozásaim általában az első buszig tartanak, ott aztán jön vagy egy csöves, vagy egy lehetetlen puffogó néni, vagy 10 részeg punk fiatal, stb, stb.
persze, a célhoz megérkezve ismét lehet mosolyogni, csak kicsit erőt kell venni magunkon! :)
16:30
95
nov
04
Noitsa írta:
Érdekes, h páran itt azt írtátok hogy Pesten szinte már nem is lehet jókedvűnek lenni, ahogy kilép az ajtón az ember.
Úgy látszik senkinek nem jó ott, ahol éppen van....a vidéki Pestre menne, a pesti vidékre....
Én speciel nagyon szeretnék felköltözni Pestre, annyira színes és izgalmas! Ha én utazok haza Pestről, és leszállok Miskolcon, az életkedvem is elmegy, annyira tróger ez a hely, olyan rosszkedvűek az emberek... mondhatjátok persze, hogy majd megváltozik a véleményem ha már fent leszek, de az biztos,hogy a legtöbb barátom már felköltözött, és eddig egyik sem bánta meg, sőt, Miskolcra visszajönni is utál.:D Szóval úgy látszik van Pestnél rosszabb is....XD Bár kinek a pap...
16:04
oleandros írta: tegnap 23:59
... :P megpurczant mindenki :D nem baj! Ole is battyog alucikálni...
oleandros írta: tegnap 23:58
Flashback
Booo írta: tegnap 22:41
♥ Nina Simone ♥