Mi ez?

Mi ez? Csuklás

4678

Mindenki csuklott már életében párszor, mindenki került már ezért kínos és/vagy inkább vicces szituációba. De mi is a csuklás? Ártalmas vagy nem? És hogyan lehet elmulasztani?

A csuklás orvosi megnevezése singultus, ami a rekeszizom spontán és ismétlődő összehúzódását jelenti. A csuklást az okozza, hogy a tüdőbe hirtelen sok levegő tódul, és ez elzárja a gégefedőt, ez okozza a vicces/kínos ismétlődő hangot.

A rekeszizom spontán összehúzódását sok minden okozhatja, például a gyors evés, a rendesen meg nem rágott falatok, fűszeres ételek, hideg-meleg táplálékok közvetlen egymás utáni fogyasztása, de még az alkoholos italok is. Ha a többit nem is, azért a legutolsót biztosan mindenki tapasztalta már egy-egy jól sikerült éjszaka végén. 

Ultrahangos vizsgálatok kimutatták, hogy az anyjuk hasában már a magzatok is csuklanak, ennek valószínűleg a nyelőcső tornáztatása a célja.

A csuklás teljesen ártalmatlan, és általában pár perc alatt elmúlik, viszont vannak olyan különös esetek is, amikor a orvosi beavatkozásra van szükség a csuklás megszüntetéséhez. De nézzünk néhány tippet, hogy mit is tehetünk egy átlagos csuklás ellen!

Tippek a csuklás elmulasztásához

1. Ijedség
Az megijesztés az egyik legelterjedtebb csukláselmulasztó fortély. Váratlanul ijesszen rád valaki, és abbamarad a rekeszizom összehúzódás.

2. Víz
A másik legismertebb módszer, hogy igyunk meg gyorsan egy pohár vizet. A folyadék állítólag stimulálja, és megnyugtatja az idegeket.

3. Cukor
Egy másik módszer, hogy a nyelvünk hátsó részére, ahol a savanyú íz érzékelő felület van, egy kávéskanálnyi kristálycukrot tegyünk.

3. Ujjak és fülek
Egyes tudósok szerint a csuklást elmulaszthatjuk, ha bedugjuk az ujjunkat a fülünkbe (persze ne túl mélyen). Állítólag a módszer a belső összeköttetések miatt hatásos.

4. Nyelvvel
Dugd ki a nyelved, és kezd el kifelé húzogatni, a csuklás eláll.

5. Csikizz
Egyesek szerint a szájpadlás és az ínyvitorla ronggyal történő csiklandozása is hatásos lehet.

6. Ne lélegezz
A következő közismert módszer a lélegzet visszatartás: az orrot be kell fogni, a szájat pedig be kell csukni, de persze azért arra ügyeljünk, hogy nem fulladjunk meg.

7. Zacskót elő
Ha egy zacskóba lélegzel ki-be, akkor a véráramban fokozatosan növekszik a széndioxid szint, a test elkezd aggódni az oxigén miatt, és elfelejtkezik a csuklásról.

8. Vitaminnal
A magnézium nyugtató hatással van a szervezetre, kapjál be egyet, kettőt, és a csuklás eláll.

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások