Divat

Cekkeres bigék

4568

Emlékeztek (bár lehet, hogy ez csak a szerkesztőség tagjainak az iskoláiban volt így), hogy milyen menő volt ha a tesicuccodat valamelyik márka szatyrában hordtad? Voltak nagyon menő márkák, és voltak kevésbé menőek, persze az is számított, hogy milyen sűrűn cserélgeted a nejlonszatyrot. Az nem volt túl trendi, ha egy egész éven keresztül ugyanabban a végén már kikopott, elszakadt, kihasadt New Yorkeres táskában cipelted a tornacipőd és a dresszed.

Szóval volt ez. Tizenévesen. És a tesicuccal. Aztán felnőttünk, és ma már maximum bevásárlásnál veszünk szatyrot a kezünkbe, akkor is inkább textilből készültet, amit magunkkal vittünk, hogy óvjuk  a környezetet, és ne járuljunk hozzá a nehezen lebomló műanyag halmozáshoz. Persze van egy csomó márka például a Zara, a Mango vagy az Intimissimi, ahol papírtáskába csomagolják a megvásárolt darabot. Ebben visszük hazáig az új szerzeményt, aztán a szatyor bekerül a többi közé a fiókba, és maximum egy nagybevásárláskor fellépő táskahiánynál vesszük elő. Persze nem mindenki, és ők azok, akiknek ezek a papírzsákok készülnek, ők azok, akik élő reklámtáblaként hurcolják a zacsikat nap mint nap.

Reggel, amikor munkába indulok nemcsak az aznapi szettemhez választom ki a táskát, hanem paraktikussági tényezőket is figyelembe veszek. Ha például lóg az eső lába, viszek magammal esernyőt, pulóvert, akkor több a cuccom, ugyanígy van ez, ha saját kezűleg készített ebédet viszek. Ilyenkor nem valamelyik kisebb méretű retikülömbe, hanem az egyik nagyobb táskámba pakolok, hogy minden egybe beleférjen. Ha nyitott szemmel mászkáltok, könnyen észrevehetitek, hogy bizonyos lányok ezt nem így csinálják. Vannak csajok a metrón, a villamoson és a buszmegállóban is, akik aprócsak válltáskájuk mellett szorongatják valamelyik népszerű márka papírtáskáját, amiben iratok, pulóverek, ebédek és ki tudja még mennyi minden más kap helyet. Ennek mi értelme van? Nincs nagyobb táskájuk? Vagy fontos a BKV egész utazóközönségének tudnia, hogy nagy valószínűséggel a rajta feszülő csipkés franciabugyi az Intimmissimiből van? Ráadásul ez így nem is túl praktikus, hiszen a vállon lóg a retikül, az egyik kezet pedig nonstop lefoglalja a kis papírzacskó.

Eggyel idősebb generáció is hasonló rossz szokással küzd, csak bennük a márkasznobéria sincs meg, így marad a szimpla nejlonzacsi. Mindegy, hogy melyik élelmiszerláncból került ki, tökéletesen megfelel a napi használati tárgyak fuvarozására. Érthetetlen és feldolgozhatatlan. A rekléámzacskók országa vagyunk.

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások