Hirdetés
Közösség

Még tizennégy nap

4249

Sziasztok. 34 múltam. Öt éve volt egy balesetem, amitől nyaktól lefelé megbénultam. Azóta teljesen magatehetetlenül fekszem, ráadásul szépen-gyorsan jöttek a szövődmények, műtétek, gyógyszerhegyek, stb. Olvasok, tévézem, rádiózom, internetezem. Hangvezérléssel gépelek, szerintem elég ügyesen, de ha pár elírásra bukkantok, ne vegyétek a fejemet, annak ellenére, hogy ez a célom, de most már megoldottam egyéb szervezésben.

Hirdetés

Másnak közhely, de nekem kőkemény valóság, hogy így nem élet az élet. Korábban sportoltam, ifiként versenyszerűen is, csajoztam, motoroztam, buliztam, igen néha „okosat” is toltam, még sem az lett a vesztem.

Most egy kiszolgáltatott emberi roncs vagyok, méltóságom nulla. Önállóan semmire se vagyok képes. Szó szerint. „Az”? Ne röhögtessetek, különben is, fáj, ha röhögök. Holott szerénytelenség nélkül állíthatom, hogy jóképű-jótestű pasiként a saját külsőm is sokat számított. Talán hiúság? Lehet. Most már oly mindegy.

Nagynéném ápol, akitől ez hatalmas áldozat, de érzem, hogy neki is megkönnyebbülés lesz, ha már nem leszek. Mert néha elviselhetetlen vagyok. És nem túlzok, higgyétek el, még teljesen bénán is lehet szemétkedni, hadd ne részletezzem.

Van isten? Ha igen, akkor miért pont velem történt mindez? De ha mégis van, akkor pontosan két hét múlva mindennek vége. Mert pont két hét múlva eljön egy Bátor Segítő és átsegít oda, ahová egymagam nem vagyok képes eljutni.

Amit teszünk, azt ellenzi a jog és a vallás. De higgyétek el, ha a földi és égi törvények írói csak egyetlen napot is a bőrömben töltetnének, habozás nélkül eltörölnék e tilalmat.

Vágyom a semmire, vagy arra, ami eljön. Nincsenek illúzióim. Valószínűleg a semmi vár rám, de biztos vagyok benne, hogy a mostani szánalmas állapotomhoz képest megváltás a teljes elmúlás.

Az elmúlásra vágyom, de balga módon szeretném, ha valamicske fönnmaradna belőlem. Talán ez a blog. Még életemben nem írtam blogot, de egyszer élünk, miért ne tenném meg halálom előtt?

Várom a kommentjeiteket, de nézzétek el, ha nem válaszolok. Naponta jó, ha három-négy órát magamnál vagyok. Tudom, Stephen Kingnek ennyi idő elég volt, hogy masszív ivás és kokainozás közben megírja a Ragyogást, de ő mégiscsak profi író és nem egy halálára készülő műkedvelő. Aztán meg Bátor Segítőmet se akarom bajba sodorni. Neki küldöm át az írásokat és a kommentekre a választ, már ha lesz hozzá erőm és persze lesz kinek, hogy ő biztonságos helyről rakja fel az internetre.

Hogy miről fogok írni? Főképp nem túl hosszú és nem túl különleges életem legszebb, vagy éppen legdurvább, de mindenképp emlékezetes pillanatairól. Majd rögtönözöm, mivel nem íróként, hanem elhunytként képzelem el a jövőm. Igyekszem a szöveghez illő képet is keríteni és lesz a posztokban némi fekete humor, nézzétek el nekem.

Amiről biztos nem írok és ne is kérdezzetek: 1) a balesetem, mert így is úgyis minden egyes nap töviről hegyire lepörög előttem és nem egy romantikus puszimozi és legalább így a végén, amíg írok, minél kevesebbet gondolok majd rá, 2) a betegségem, jobban mondva az állapotom, mert higgyétek el, visszafordíthatatlan, 3) a döntésem, az is végleges és 4) a kivitelezés módja meg a Segítő, mert nem akarok senkit bajba sodorni, különösen nem olyan embert, aki bátran kockáztat értem.

Persze az is lehet, hogy a kutya se olvas bele ebbe a blogba, hiszen több tíz-, ha nem több százezer blog létezik, de az se kizárt, hogy akkor bukkannak rá, amikor én már réges-rég nem leszek. Talán hoszzú-hosszú évek múlva? Minden lehetséges és csak a halál, ami biztos. Hát értem jöhet. Joe Black, készen állok.

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások
1
Jul
17
miju írta:
Kicsit erős volt így korán reggel.
Nem tudom,h mit gondoljak. Egy részről kicsit homályos nekem az egész,mert pont azokat az infókat vágja el a kitételekkel amik a legjobban érdeklik az embert. Na nem azért,h kiváncsiskodjon,de ha már olvassa a blogját az ember szeretné tudni,h mi történt vele,h tényleg nem lehet segíteni rajta? Hogy ki is ő valójában. Mert ez a blog mégiscsak azoknak szól akik olvassák.ha magának akarta volna megtartani akkor leírja egy naplóba.
A Segítő dolog is érdekes,bár azt megértem,h nem lehet felfedni hogyan működik.
Másrészt ha igaz akkor elég szomorú,h így lemond magáról mert még fiatal viszont megértem,ha vki (bárki) nem akar így élni. Ha csak belegondolok kiráz a hideg,ez nem lehet ÉLET. Mindenkinek joga van méltósággal élni és meghalni.
Ha igaz akkoris jó lenne tudni több körülményt.
09:48
2
Jul
17
Aranka írta:
Elég furcsa kommenteket kap a blogjára. Pl. hogy kamu.
Nem is értem. Még nem tudok hozzászólni :S
09:50
3
Jul
17
csap44 írta:
Nem semmi!...elolvastam a blogját is, a kommentezőket is...nagy vitákat lehet írni erről a témáról, a fiúról, arról igaz-e vagy sem...
Mindenesetre a torkomban dobog a szívem, hogy elolvastam...
Mert eszembe jutott édesanyám, aki 5 kerek évig szenvedett a fájdalomtól, műtét után, ami késő volt már...és első perctől tudta neki nincs tovább...de 5 évig kellett várnia a halált! És nekünk nézni a pokoli szenvedését!
Borzasztó erről írni, átélni stb.
09:51
4
Jul
17
donci válaszamiju írására:
egyetértek.
09:51
5
Jul
17
Welmi írta:
Ha igaz, akkor megnyugvást. Ha nem, akkor anyádat. Rágugliztam a bátor segítőre, csak ezt a cikket hozta ki. Tényleg van ilyen, csak máshogy hívják hivatalosan?
09:58
6
Jul
17
hilips írta:
Hát, nem is tudom...........
10:08
7
Jul
17
bluemoon írta:
Akár kamu az egész, akár létezik ez az ember, szerintem is joga van hozzá, hogy meghozzon egy ilyen döntést.
Tényleg gáz, hogy olyanok hozzák meg a törvényt az eutanáziáról, akik még sosem láttak olyan embert, akinek már csak a halál a megváltás...
(Kicsit besokalltam az "olyanozásból", de remélem, érthető voltam...)
10:19
8
Jul
17
ismeretlen írta:
Engem az lepett meg, hogy csomóan lekamuzzák a dolgot..., ami lehet ,simán. Mondjuk el tudom képzelni, hogy eutanázia melletti gerilla kampány része.
10:25
9
Jul
17
anemona írta:
Kövezzetek meg, mondjátok, hogy szívtelen ribanc vagyok akiben cseppnyi empátia sincs, de....ez engem nem hat meg....valahogy. No reaction....Csillagszem babás cikkjét végigsírtam a meghatottságtól, de...I don't know...(Let me tell a story: a titok c. filmben egy ugyanilyen csávó volt, csakhogy ő olyan szinten sérült meg, hogy maximum pislogni tudott meg lélegezni, azt is gép segítségével. Az orvosok azt mondták, hogy soha többé nem fog felépülni és szobanövényként éli élete hátralévő részét. Neki azonban olyan erős hite volt és olyan életenergia szorult belé, hogy (azt hiszem) egy év múlva a saját lábán hagyta el a kórházat. Lehetetlen? Hm lehet. Aztán mégis él, mint Marci Hevesen. )
10:39
10
Jul
17
ismeretlen írta:
ha igaz, akkor egyetértek, így nem élet az élet, főleg annak, aki előtte nagyonis élte vígan az életét.
ha nem, akkor tényleg valami reklám, kampány az eutanáziáért.
akik így szenvednek és tényleg semmi remény, azok megérdemlik, hogy így döntsenek, hogy nem akarnak így végigszenvedni még pár évet... bár ebben a mai világban sokan lennének, akik visszaélnének vele (nemszívesen látott, ápolt beteg hozzátartozó ily módon való "eltűntetése"...)
11:30
11
Jul
17
Rockcat írta:
Hát ehhez most hirtelen nem tudok hozzászólni...Elég szomorú...
12:05
12
Jul
17
Renate válaszamiju írására:
Kicsit önző vagy nem? Ha tényleg nem kamu a blog, akkor miért ne arról írna amiről szeretne? Arról kéne írnia ami téged érdekel? Miért? A sok emberrel az a baj, hogy úgy él, hogy vajon a másik mit szeretne tőlem, mit vár el tőlem. Ez a nagy baj!
Olvass Feldmár Andrást!
12:22
13
Jul
17
ismeretlen írta:
igen, én írtam.
12:28
14
Jul
17
ismeretlen írta:
épp azért kampányolhatnak mellette ,hogy legyen
12:28
15
Jul
17
miju válaszaRenate írására:
Olvastam,köszönöm.
Kicsit rosszul fogalmaztam ezek szerint. Ne arról írjon ami engem érdekel.mnidenki arról ír amiről akar. de mondjuk itt ez a történet és igen érdekelne,h mi történt vele,h hogyan jutott el idáig stb. a történet úgy kerek ha ismerjük az előzményét,plusz elég nagy dologra készül,de több info nincs róla. az élete szép és kevésbé szép pillanatait is biztosan jó lesz olvasni,de azért nem elhanyagolandó,h hogyan jutott el idáig. szerintem. nem hiszem,h ez önzőség.
13:13
16
Jul
17
ismeretlen írta:
Az eutanáziával 100%-ig egyetértek. Mindenkinek joga van az élethez és a saját maga által választott halálhoz is. Gyanítom, ha én is megbénulnék nyaktól lefelé, én sem tennék másként. Álszentség megfosztani valakit a méltóságától bármilyen vallás vagy filozófia mögé bújva.
Nem irigylem a blog íróját, ha tényleg igaz a története (bár ne lenne az, de nincs okom, hogy kételkedjek egy netes blogban, ahol az ember nincs rákényszerülve arra, hogy az "elvárt módon" viselkedjen, beszéljen, satöbbi). Csak sok erőt tudok kívánni ahhoz, amire készül, és remélem, hogy a kapun túl megtalálja a számítását.
13:23
17
Jul
17
MidnightLady írta:
Ha tényleg ez az egész csak egy kampány, egy kis reklám az eutanáziának, akkor.......szomorú. Szomorú, mert ha már a halált is reklámozzuk, akkor nem tudom hova jutunk ezután.
Azt mondják, hogy az a boldog ember, aki a napi programjából ki tudja iktatni a halál lehetőségét...
Az embernek megadatott az a lehetőség, hogy saját maga döntsön életéről, s ha kell, akkor haláláról is. Én már csak azt nem értem, hogy újabban miért akar mindenki a Nagyközönség előtt meghalni.
Ha a fentebbi cikk valós, akkor...sajnálom, ha meg nem valós, akkor is sajnálom.
Szomorú... :(
13:27
18
Jul
17
miju írta:
Senki nem modta h nem hiteles de azért nem hiszek el mindent egy idegenről aki blogot ír. bár fentebb ezt sem mondtam.
ismerek sajnos jó pár hasonlóan szomorú esetet, látni is elég rossz és az egyik fiú annyira gyenge,h mára tényleg szinte csak vegetál.
én csak annyit mnodtam,h ha igaz a sztori akkor nagyon sajnálom és teljesen együtt tudok érezni mert már láttam hasonlót.
Olvastam én is h mit írt miért ne kérdezze senki. ettől még leírhatom a véleményem ami először eszembe jut,azt hiszem nem bántottam vele senkit.
13:44
19
Jul
17
ismeretlen írta:
Hát figyu, sztem az ember már minden jogot kiharcolt magának a földön: egymást ölje, az állatokat ölje, a Földet ölje, most meg már saját magát is? Megengedhetjük magunknak, mert nincs egy felsőbb értelem, ami ránkszólna, hogy "most már elég"! Sztem senkinek és semminek nincs joga(?), értelme! elvenni az életét, az élet ajándék, becsüljük meg! Minden egyes nap egy újabb tapasztalat, még ha a tested szenvedést okoz is neked, a tudatod szárnyalhat - ha akarod.
14:00
20
Jul
17
Wenva írta:
Engem nem érdekel, hogy igazi-e vagy sem a történet, amíg hiteles, hihető. Mindenesetre nagyon jó stílusban ír róla. Elolvasom, mivel ígérte, hogy leírja, mi történt vele, és mire készül, és engem érdekelnek ezek a történetek, mert betekintést enged az emberi lélekbe... de mondom, addig a határig, amíg hiteles. Ha bármi logikai ugrás van benne, azt meg úgyis kiszúrom.
14:05
21
Jul
17
Wenva írta:
Jah hoppá, félreolvastam, tényleg azokról nem ír... pedig szerintem neki is könnyebb lenne, ha ezeket leírná. Na mindegy.
14:06
22
Jul
17
zzzsofi válasza írására:
Én ezzel egyáltalán nem értek egyet,szerintem jelenleg az a tudomány forradalma egyszerűen túlnőtte az embert,az erkölcs nem tart ott ahol a tudomány,ennek a fiúnak még 50 éve sem sok esélye lett volna életben maradni (legalábbis úgy sejtem, elég súlyos balasete lehetett) ,most meg mindekit minden áron életben kell tartani,és nem tudunk mit kezdeni ezekkel a helyzetekkel,van olyan pont orvosilag ahonnan nincs mit tenni(lehet hogy már nem is kellett volna előte se) és emberileg nem tudjuk elfogadni hogy vége.így nem lehet élni,neki ez nem élet, mi könnyen mondjuk hogy minden élet ajándék ha mi nem a saját testünkbe vagyunk bezárva, könnyen mondhatod hogy szárnylhat az elme ha nem a szaros pelenkádban ülsz órák óta mert semmire nem vagy képes,"elvárni" másoktól a saját családodtól,hogy gondozzon,hogy fürdessen,emelgessen,pelenkázzon,etessen, törölje le a nyálad meg ami folyik, ezt se könnyű feldolgozni.fiatalon egy nyomorék testbe zárva, ép elmével, senkinek se kívánom.A Bátor Segítő előtt meg le a kalappal,mert ilyet megtenni kegyetlen emberi döntés, és nem sok olyan önzetlen ember van aki erre képes.De ne gondoljátok hogy teljesen eutanázia párti vagyok,ez nagyon nehéz kérdés,kit szabad és kit kell elengedni vagy segíteni hogy el tudjon menni,szerintem Magyarország nem tart ott hogy ilyenről törvény születhessen
14:21
23
Jul
17
csacskamacska válasza írására:
De naív vagy! Ne haragudj, de ilyet nem gondolhat komolyan valaki, aki ebben a világban él...
15:10
24
Jul
17
törölt írta:
Szerintem erőszakkal (emberhez méltatlan) életben tartani valakit BŰN. Az a _gyilkosság_!

Volt egy súlyos beteg kislány, akinek meg volt számlálva a hátra lévő ideje amúgy is... Az anyukája beledobta a hajszárítót a vízbe, mikor fürdött. Elítélték. Szerencsére az akkori köztársasági elnök (Göncz Árpád) kegyelmet adott neki!

Volt pár évvel ezelőtt egy másik kislány, 4 éves, akinek veseátültetésen kellett átesnie. Az apukája egyik veséjét kaphatta volna meg. Megműtötték, de a szervezete kilökte az apja veséjét. Ekkor én azt mondtam magamban: be kéne látni, hogy szegénykén nem lehet már segíteni, és kegyetlenség tovább hosszabbítani a szenvedését. De a szülők ragaszkodtak a lányuk MINDENÁRON való életben tartásához... Sikerült donort találni a második műtéthez...
(Hála Istennek) azt a műtétet szerencsétlen gyerek már nem élte túl.

Igenis, vannak helyzetek, amikor a halál a kisebbik rossz. :(

Nem félek repülővel, vonattal vagy kocsival utazni. Pedig tudom, hogy a közlekedés veszélyes üzem, bárkivel bármikor történhet baleset. Ha ez "bevillan", mindig azt kívánom magamnak, hogy ha már engem érne a baleset, akkor inkább haljak meg, mint hogy nyomorék legyek egész hátralévő életemben!
Egyébként megtapasztaltam már egyszer, hogy milyen betegség miatt korlátozásokkal élni, úton-útfélen tilalomfákba ütközni. Tényleg embertelen, az ellenségemnek nem kívánom még a felét sem!!!
15:51
25
Jul
17
Csillagszem írta:
Nem tudom, vajon igaz lehet? Kiderül, ha 14 nap múlva is irogat a blogjába...ha tényleg igaz, akkor nagyon sajnálom, és el tudom képzelni, hogy hogyan érez.
16:12
26
Jul
17
veryniceee válasza írására:
Hát te nem vagy normális.. Kíváncsi vagyok, hogy akkor is habzó szájjal védenéd életed jogát ha nyaktól lefelé lebénulnál, a szüleidnek kellene pelenkázni, törölni a nyálad, fürdetni és egyéb nyalánkságok. Senkinek nem kívánnék ilyen életet (?), ez egyenlő a teljes kiszolgáltatottsággal, boldogtalansággal. Minden embernek joga van méltósággal élni - és meghalni is... Én sem tudnék így élni, egyszerűen végtelenül önzőnek érezném magam a családomra nézve.
18:23
27
Jul
17
ismeretlen válasza írására:
Érdekes meglátás. Optimista vagy, az biztos. Valóban ajándék az élet, ha úgy élheted, ahogy szeretnéd, vagy közel úgy. Viszont ha korlátok közé vagy szorítva, nincsenek saját döntési lehetőségeid, szenvedsz, és (mint jelen esetben) már az alapvető mindennapi cselekedeteket sem tudod megvalósítani, és semmilyen kiút sincs ebből, akkor véleményem szerint az a legemberibb és igazságosabb, hogy te magad rendelkezhess a sorsodról. Bár nagyon nehéz lehet egy ilyen döntést meghozni... Ép elmével bezárva lenni egy majdnem hogy működésképtelen testbe... nem tudom ilyen esetben hogy szárnyalhat a tudat. Egészséges emberként nem lehet átérezni ezt az egészet.
18:33
28
Jul
17
boszi5 írta:
én eutanázia párti vagyok, persze nem minden esetben. de ezt most nem részletezem.

az ember a saját életéről szabadon dönthet, valószínűleg, ha ahelyében lennék, én sem bírnám sokáig.

köszi a linket!
19:03
29
Jul
17
Zsuszti válaszatörölt írására:
Arra az esetre emlékszem... Friderikusz készített vele interjút, ugye?
19:23
30
Jul
17
neila írta:
Az egyik női hetilapban (N.Lapja, nem akarok reklámot) már hetek óta azt boncolgatják, hogy meddig mehet el egy orvos, mikor kell kimondani, hogy nincs értelme tovább fokozni az emberi szenvedést és mikor lehet azt mondani h ennyi volt. Bár abban a cikksorozatban kisbabák életbentartásáról írnak, de némileg hasonló témát boncolgat. Nagyon tanulságos, bár ott is vannak érvek és ellenérvek, sőt a szakmai oldalról (orvosok, pszichológusok) is megkérdeztek szakértőket!
Én is eutanázia párti vagyok személyes okokból kifolyólag! :(
20:20
31
Jul
17
cef válaszaCsillagszem írására:
ha már ilyet kamuzik esetleg, akkor talán arra is lenne agya, hogy abbahagyja 14 nap múlva..
20:33
32
Jul
17
Drinian írta:
Én nem kamuzom le, én azt mondom Balfasz... Igen nagy B-vel. Ha ennyire ki akar múlni tegye gyorsan, ne jelentse be és ne legyen a világ gondjára egy hülyére dramatizált bloggal. Aki ennyire hígvelejű idióta az pusztuljon. Legalább szelektál a természet. Tudom ez kegyetlen, de én is mondok pár közhelyet. A remény hal meg utoljára, Soha ne add fel, Csak akarni kellene.
Voltak akik ennél súlyosabból is tökéletesen felépültek úgyhogy ha ennyire nem akar élni nekem mindegy.
20:35
33
Jul
17
vesther írta:
Erről a legutóbbi "könyvélményem" jut eszembe a címe Szkafander és pillangó.
A tartalom röviden:
Locked-in-syndrome (LIS=bezártság-szindróma): így nevezi a modern orvostudomány a teljes bénultság állapotát, amikor a beteg él, de ennek semmi jelét sem képes adni. A szó szoros értelmében önnön testébe zárva, megszakad minden kapcsolata a külvilággal. Ebbe az állapotba kerül Jean-Dominique Bauby, a brilliáns újságíró, a legnépszerűbb francia női magazin főszerkesztője. Életének negyvenharmadik évében, 1995. december 8-án agyvérzés érte, mély kómába zuhant, s mire abból magához tért, testének szinte egyetlen porcikáját sem tudta mozdítani, sem beszélni, sem nyelni, sőt kezdetben segítség nélkül még lélegezni sem tudott. A maradéktalan LIS-szindrómától egyetlen apró, de sorsdöntő dolog különbözteti meg: a bal szeme mozog. Ez a fél szem lesz összekötő kapcsa a külvilággal, embertársaival, az élettel. Ez a szem nem csak nézni tud, hanem pislantani is. Egy pislantás jelenti az igent, kettő a nemet. A látogató felmondja az ábécét, s egy pislantás megállítja a megfelelő betűnél. Így alakulnak ki a szavak, a mondatok, így tud társalogni, levelezni. Így írta ezt a könyvet is. Hosszú heteken át délelőttönként agyába véste a szöveg aznapi adagját, délután a szemével lediktálta, s még ki is javította az elkészült oldalt. Könyvével fölényesen ironikus, sorsával megbékélt, mégis szívszorító intenzitású jelentést küld egy világról, amelyet elképzelni is alig tudunk: a tehetetlen porhüvelybe, mint szkafanderbe zárva egy minden testi valójától függetlenné vált embernek már csak a szelleme él, verdes, mint a pillangó a szkafander üvegbúrája alatt.
21:22
34
Jul
17
vesther írta:
Érdemes elolvasni...nem akart meghalni, a könyv elkészülte után azonban már csak heteket élt...megdöbbentő.
Ajánlom, hogy olvassátok el.
21:23
35
Jul
17
vesther írta:
Csodálom az előbbi könyv íróját, amiért ebben a helyzetben is "optimista" maradt, azt hiszem én a könnyebb utat választanám--> ha lenne rá lehetőség az eutanáziát...tehát egyet értek a blog írójával. (na befejeztem)
21:26
36
Jul
18
katttika írta:
Az eutanazia nagyon nehez es felelosegteljes dontes. Ha az ember sajat maga dont az eleterol, akkor kvazi leveszi a dontes feleloseget masokrol, de sok esetben eppen olyan helyzetekrol van szo, amikor a szenvedo alany nem tud kommunikalni. Iden halt meg a nagymamam, az utolso napokban szornyu kinjai voltak es mi vegig neztuk, mert mas mar nem tudtunk tenni, csak hogy fogtuk a kezet. Mikor mar mindennek vege lett felmerult a kerdes, hogy ha lett volna lehetoseg az eutanaziara, melyik gyermeke mondta volna ki a vegso szot? Akarmennyire is a szenvedo alany erdekeben van meghozva a dontes, aki kimondja a vegso szot, az szornyu lelki terhet vallal fel... megha a lelke melyen ugy erzi es tudja, hogy segitett rajta.

Ez az eset persze masrol szol - ha igaz, a srac onmaga dont az eleterol. Igazabol nem tudok es nem is akarok velemenyt mondani a donteserol, mert nagyon nehez. Nem tudom, hogy en mit tennek,ha ilyen helyzetbe kerulnek... de talan harcolnek. Annyi lehetoseg van mar az eletben. Nem csak a fizikai aktivitas. Azt mondjak, hogy ha nem szentelunk eleg figyelmet a lelkunk fejlodesenek, akkor a felsobb ero rakenyszerit, hogy lassitsunk. Hogy ne a fizikai léttel foglalkozzunk, hanem a belsovel. Persze nem kell ezzel egyet erteni... Csak remelem, hogy ez alatt a 14 nap alatt a srac a hozzaszolasokon keresztul, vagy mert felveszi a kapcsolatot a kulvilaggal, megvaltoztatja a velemenyet. En azert szoritok neki, hogy talaljon ertelmet meg az eletben. Hisz most mar az agyban fekve is nagyon aktivan lehet elni....
10:38
37
Jul
18
csap44 írta:
2613 olvasó, 40 hozzászólás! Nem semmi...
"Csap44: ...nagy vitákat lehet írni erről a témáról,..."
Mindenesetre eutanazia mellett döntenék, ha semmiképpen nincs megoldás...
11:44
38
Jul
18
pipitanc írta:
én se nagyon hiszem el,hogy igaz az,hogy balesetet szenvedett. de akkor is sokkoló mert valakivel bizony ez megtörtént már. és félelmetes belegondolni,hogy milyen lehet lebénulva leélni egy életet.
21:34
39
Jul
18
EveDuncan válaszavesther írására:
Én is pont ezt a filmet akartam felhozni! :)
21:38
40
Jul
18
EveDuncan írta:
Nem tudom, ha nem igaz, milyen beteg elme talál ki magának ilyeneket? Na mindegy. Viszont az ilyen és ehhez hasonló helyzetekben az eutanáziával teljesen egyetértek. Az ennél kevésbé sokkoló helyzetekben is.
21:40
41
Jul
19
Haruka írta:
Szerintem nincs semmi baj az eutanáziával...elvégre minden embernek van egy saját élete ami felett egyedül ő rendelkezhet,senkinek nics joga döntést hozni más ember felett...Ha ő így döntöt,akkor támogatni kell,mert álszentség azt állitani h az élet még így is élet...Hogy igaz e a történet nem tudom...és pont ezért nem írok semmi rosszat...Sok síkert kedves "halálra vágyó" ! Ha esetleg másként döntenél, és legalább a halál módott elárulnád..úgy gondolom ezzel nem hoznád bajba a "segítődet"...Végezetül sok síkert a segédednek h képes legyen feldolgozni a büntudatot,és a hiányod , mert gondolom egy hozzád közel álló személy lehett,ha képes egy ekkora áldozatra érted...
01:24
42
Jul
19
caci válaszaveryniceee írására:
19 éves vagyok, a nagyapám 69.cukorbeteg, 3évvel ezelőtt levágták a nagylábujját, majd pedig(mondván, hogy nem gyógyul rendesen)ugyan ezt a lábát levágták térd alól.majd a másik lábán kezdtek amputálni...levágták a nagylábujját, majd jött az orvos:nem gyógyul rendesen...a lányai nem hagyták, hogy a másik lábát is levágják.időközben annyira legyengült, hogy nem tudott magától mozogni, még inni sem, nekünk kellett itatni...kihoztuk őt a korházból, a szüleim naponta hordták őt egy orvoshoz, aki homeopátiás szerekkel, műszerekkel gyógyította.eközben iszonyatos kínokat élt át, mert a sebek gyötrelmesen fájtak neki, és a legyengültsége miatt minden mozdulat kínszenvedés volt.édesanyám látta őt el.cserélte a pelenkáját, itatta, etette, fürdette.csakhogy ő neki is gondjai voltak, kórházba került...én ekkor 18éves voltam.anyám helyet nekem kellett pelenkázni, mosdatni, itatni, etetni őt, méghozzá úgy, hogy senki nem állt felettem, hogy segítsen, hogy megmutassa mit, hogyan kell...annyiszor mondta nekem, hogy hagyam őt, ő már úgyis nemsokára meghal, de én nem hagytam, mert azt akartam, hogy ha tényleg meghal, hát haljon meg tiszteletben.mert ez jeleni a tiszteletben meghalást.és nem az, hogy megkérünk valakit, hogy öljön meg.lehet, hogy ez a bizonyos segítő nagyon rendes ember, és ezért segíti a halálát, annak a szerencsétlennek(ezt nem sértésnek szántam), de abba nem gondol bele, hogy ő majd hogyan fogja éjszakánként a párnára hajtani a fejét...
most másfél évvel késöbb(a napokban)már megerősödött annyira a nagyapám, hogy magától tud inni, de mást nem.ha szükséges, még mindig én megyek, és látom el őt.az egyik nap, mikor épp fürdettem, elmondta nekem, hogy ő tényleg meg akart halni, mert neki már ott volt az ideje, de nem tudja kifejezni a háláját, hogy nem engedtem, hogy olyan állapotban érje a halál, és örül, hogy segítettem neki, hogy idáig eljusson...
ez a srácc nem azért akar meghalni, mert gyötrelmes az élete, hanem azért, mert egyszerűbb számára feladni, és azt mondani elég...holott küzdenie kéne, és elfogadni a segítséget, amit ha jól emlékszem a nagynéni nyújtana felé, és akkor talán megváltozhatna az élete...soha nem lehet biztos abban, hogy javul-e az állapota, vagy sem.de az egyszer biztos, hogy ha ő nem tesz semmit annak érdekében, hogy javuljon(márpedig nem tesz semmit), akkor nem is fog.csak meg kellene próbálni...
nem vagyok vallásos, tehát nem a hitemben való meggyőződésemben mondom ezt:nem vagyunk istenek(kinek mi játssza az isten szerepét a maga vallásában), és nincs jogunk dönteni élet, vagy halál felett!épp annyira van jogunk az élethez, mint a halálhoz!ez tény, de ahogyan az életünket sem mi döntjük(de még csak szüleink sem, mert ha az a bizonyos isten, nem úgy akarja...), úgy a halálunk felett sem mi ítélkezünk...
02:15
43
Jul
19
veryniceee válaszacaci írására:
Nagyon nehéz lehet egy beteg családtagot ápolni de azért van egy kis ( hoppá, inkább óriási) különbség a nagypapád és a fent említett fiú között. És itt most nem csak a korukra gondolok... Az a fiú nyaktól lefelé lebénult, ergo semmijét nem tudja mozgatni onnantól kezdve. Nincs keze, nincs lába, nincs semmije.

"holott küzdenie kéne, és elfogadni a segítséget, amit ha jól emlékszem a nagynéni nyújtana felé, és akkor talán megváltozhatna az élete..."

Te hogyan küzdenél ha nyaktól lefelé lebénulnál? (nem gúny, tényleg kiváncsi vagyok..)
Ha a fiút nézzük, max. úgy tudna küzdeni, hogy csendben tűri a nagynéni gondozását, meg próbálja nem elhagyni magát. Ettől nem változna érdemben az élete. Olyan könnyű ilyen közhelyes mondatokat odavágni és bele sem gondolni, hogy milyen lehet ez az egész..


"ha ő nem tesz semmit annak érdekében, hogy javuljon(márpedig nem tesz semmit), akkor nem is fog.csak meg kellene próbálni..."

Jujj..Na ennek is fussunk neki mégegyszer, ez így ostobaság. Ő, egymaga még wc-re sem tud menni, nemhogy felkeresni egy specifikus orvost. A hozzátartozóinak kellene valamiféle gyógymód után néznie persze lehet az is, hogy gyógyíthatatlan. A gerinc- vagy agysérülések között vannak szerencsésebb esetek, amikor ugyan eltörött az egyik csigolya, de nem sérültek meg az idegek és a gerincvelő, illetve van vérzés az agyban, de a beteg szinte tünetmentes. És vannak rosszabb esetek is, akiknek nem használ sem a gyógytorna, sem a rehabilitáció, sem az RTMS kezelés.. Lehet, hogy ő pont ez a kategória. Vagy mondjuk nem épp az újgazdag fajtából valók és nem tudják finanszírozni. Nem tudhatjuk mert nem említette. Úgyhogy ne ítélkezzünk ilyen fellengzősen.. :|
11:20
44
Jul
19
whitetulip írta:
vastagbél rákos mamám mondta, akkor mikor tudta hogy nem tudnak már vele mit kezdeni hogy "minden nap ajándék" 3évig élt/szenvedett még..ő így fogta fel...

persze ez a fiú más, és valószínűsítem hogy ő sem akarna meghalni, ha lenne esélye a gyógyulásra..szerintem ilyen helyzetben engedélyezni kellene a kegyes halált, hogy ne titokban, és bűntetéstől rettegve kelljen "végrehajtani"..csak az a baj a világgal, hogy olyanokat is megölnének így, akik csak útban vannak a rokonoknak...mert pénzért bármilyen orvosi igazolást meg lehet szerezni arról hogy mondjuk gyógyíthatatlan..:(
de ha én készülnék a halálomra, biztos nem írnék blogot..de megértem a fiú szenvedését, és azt amit tenni készül...
17:06
45
Jul
19
LauraPalmer válaszaneila írására:
Igen, szerintem az egész kérdésnek ez a lényege.
Hogy ma már az orvostudomány ott tart, hogy szinte bárkit meg tudnak menteni és életben tudnak tartani, akiket pedig talán nem kellene. Az orvosok istent játszanak, olyan értelemben, hogy mindenáron képesek megmenteni valakit, aminek pedig semmi értelme nincs.

Nagyon nehéz lenne meghúzni a határt, de érdemes lenne elkezdeni gondolkozni ezen. Mérlegelni. Hogy lehet, hogy az orvosnak nagy dicsőség, hogy megment egy életet, csak ezt úgy teszi, hogy azt a beteg nem akarná, mert egy merő kínszenvedés lesz a hátralévő élete.

Szerintem undorító, hogy egy ilyen emberre rákényszerítik az életet, és nincs joga ahhoz, hogy azt mondhassa, hogy ez így egyszerűen neki nem kell, mert egy borzalom.

Lehet itt példálózni azzal, hogy örüljön az élet apró szépségeinek, de most komolyan, aki ilyeneket ír, gondoljon már bele, hogy abban az állapotban, ő tényleg tudna ilyesminek örülni akár egy kicsit is? Egy helyben fekszik egész álló nap, 5 éve, és örüljön a felkelő nap szépségének? Pfffffff

Abszolút megértem a fiút. Én 5 évig sem bírnám.
19:38
46
Jul
19
cafedra írta:
Én is naívan azt gondolom, hogy az életet nem lehet valakitől elvenni. Főleg nem egy másik embernek. És persze, nyílván az a válasz, hogy "de milyen élet ez?" És valóban senki nem kívánja magának ezt az életet. De ha arra gondolok, hogy ezzel mennyi embernek okoz fájdalmat, akkor nagyon eldühít a dolog: - a közeli rokonainak, akik szeretik úgy ahogy van, még ha teher is neki a gondozás. - a"Bátor Segítő" is egész életén keresztül viselni fogja azt, hogy elvette valakinek az életét és nem "hozzásegítette" a megnyugváshoz, hiába nyugtatja magát. - és mostmár mindazok akik végigkövetik a blogját, mind-mind fájdalmasan fog gondolni erre a dologra, mert "végignézik" valaki halálát, és nem tudnak rajta segíteni. Egyetértek azzal, aki azt gondolja, hogy ez a fiú önző, de ha körülnéztek sokan vannak így, mert önző módon inkább "kegyes halált" ajánlanánk fel mindenkinek, aki gondozásra szorul, minthogy segítenénk rajtuk.
Szomorú, de a világ már ilyen és még mélyebbre süllyed.
20:37
47
Jul
19
majtika32 írta:
Most lehet, h köcsög leszek, de az ő helyében én sem szeretnék élni. Szegény még öngyilkos sem tud lenni normálisan, még az ablakon sem tud kiugrani. Nekem télen csak bokaszalag szakadásom volt, de már akkor bepánikoltam, h fú nem tok felmenni/lemenni a lépcsőn, fú nemtok zuhanyozni. Tiszta depis lettem, h mindig anyumnak kell szólni, h csináljon már kaját és hozza fel az emeletre nekem, sokszor sírtam is mert tehetetlennek éreztem magam. Pedig az csak egy szar bokaszalag szakadás volt, eltom képzelni, h ő hogyan érezheti magát, és teljes mértékben megértem.
21:03
48
Jul
19
zsofa00 válaszaLauraPalmer írására:
az utolsó betűig egyetértek.

szandeedee: szerinted egy magatehetetlen ember számára az az ajándék hogy minden egyes nap ugyanazokat szenvedéseket kell átélnie?? még hogy a tudat szárnyal. jah persze biztos fantasztikus lehet visszagondolni h milyen jó volt neki amikor még egészséges volt, és hogy most mi lett belőle.. mindenki amikor megszületett, kapott egy életet amelyben minden történés a saját döntésén alapszik. szerintem mindenki el tudja dönteni, h mi a jó neki..
23:13
49
Jul
19
vikcs írta:
szerintem elég nagy kamu...
ha mégsem akkor talán neki tényleg a halál lesz a 'legjobb megoldás'.én sem bírnék igy élni.sőt ez nemis élet...
23:52
50
Jul
20
vikcs írta:
amugy meg az utolsó hozzászólása már szinte könyvebefilmbe illőő.nanee.:D ezszerintem tök kamu már komolyan.ez a Londonos dolog szerintem elégéé hihetetlen...
00:11
51
Jul
20
LauraPalmer válaszacafedra írására:
"De ha arra gondolok, hogy ezzel mennyi embernek okoz fájdalmat, akkor nagyon eldühít a dolog:"

Aham, és szerinted az nem okoz fájdalmat a hozzá közel állóknak, hogy tudják, hogy a fiú csak szenved, az ég világon semmi öröme nincs az életben, az állapota jobbra nem fordulhat, és áll előtte még akár 30-40 év, amit ugyanígy kell leélnie? Nem okoz fájdalmat végignézni a fiú kínszenvedését?

Ne haragudj, de szerintem igenis te vagy önző, ha úgy gondolkodsz, hogy neked mennyire fájna, hogy ő most elmegy, miközben tudod, hogy neki már kb ez lenne az egyetlen öröm az életében.

"önző módon inkább "kegyes halált" ajánlanánk fel mindenkinek, aki gondozásra szorul, minthogy segítenénk rajtuk."

Hogy segítenél rajta? Ezt fejtsd már ki légyszi. Arra érted, hogy gondoznád? Ja, önző módon azt gondolod, hogy ha kicseréled a szaros pelenkáját, meg napjában többször megmozgatod, hogy mondjuk ne legyen tele felfekvésekkel, akkor a te lelked nyugodt, és örömmel tölt el, hogy segíthettél egy ilyen szerencsétlenen? Szerintem te vagy hihetetlenül önző, ha nem látod be, hogy ez a fiúnak enm segítség, csak az állapota konzerválása, a szenvedései meghosszabbítása! Mert ez az életet ő nem akarta, akarja!
Mit nem lehet ezen érteni?
Voltál te már kiszolgáltatott helyzetben? Egy műtét után mondjuk egy hosszabb gyógyulás/lábadozás? Ami mondjuk akár csak hónapokig tart, az ember szabályosan depressziós lesz, hogy nem tudja magát rendesen ellátni, mindig rá van szorulva másokra és tehetetlen. Na most ebben úgy benne lenni, hogy tudod, hogy ennek sosem lesz vége...

Áh, a legtöbb emberben itt egyszerűen nincs empátia, el sem tudja képzelni, milyen lehet így "élni", de azért osztja az észt, hogy ki kell bírni...
Szörnyű lehet, hogy teljesen tiszta a tudatod, és be van zárva egy működésképtelen, lassan elrohadó testbe.
10:27
52
Jul
21
törölt válaszaZsuszti írására:
Friderikuszra nem emléxem. :P

17:30
53
Jul
22
minubaby írta:
Mindenki azt hisz amit akar!!!
Hinnem kell!!! És hiszem is, hogy csak a testünk hal meg a lelkünk nem! Nem tudom milyen formában de lennie kell valaminek! Egy új "életnek"! Nem vagyok vallásos! Nem hiszek pokolban sem paradicsomban. De hinnem kell, hogy mindenkinek meg van a "jó" helye!
Hogy találkozni fogok a szeretteimmel! Ebben hiszek! Engem ez egy kicsit jobban életben tart!
Mikor azokra gondolok akik már elmentek és ha belegondolok, hogy kiket fogok még elveszteni" remélem csak addig míg eljön az én időm. Ez a felfogásom segít! Ha més sem így lesz?! És nem lesz semmi?! Nem fog fájni! De ha nem hinnék semmiben?! Az jobban fájna!
Őszintén remélem, hogy megnyugvásra találsz!!! És boldog leszel!Újra! Megértelek!!!
(Nem kell "megkövezni"! Mindenki azt hisz amit akar!Azt ami segít!Hogy életben maradjon!)
23:00
54
Jul
30
PrincessL írta:
hát ennek a blgonak csúnya átverés lett a vége...
21:00
55
Jul
30
Lunabunny írta:
Pfff...elolvastam a blogot, kivéve az utolsó bejegyzést, mert k... hosszú és k...unalmas és most baromira sajnálom, hogy erre áldoztam időt az életemből. Egy szánalmas ember szánalmas próbálkozása...na jó nem írom le, hogy mire, nehogy megkövezzenek, hogy lelőttem a poént, de akit érdekelne esetleg, hogy mi volt a blog valódi
célja annak elég elolvasni az utolsó bejegyzés kommentjeit. A többire ne pazaroljátok az időtöket szerintem.
23:20
56
Nov
01
cafedra válaszaLauraPalmer írására:
Ez egy nagyon megosztó helyzet, de mégis azt gondolom, hogy az ember nem isten. Jól kiemelted a hozzászólásomból azt a részt,amivel nem lehet vitatkozni. Nem is teszem. De arra a mondatra mi a válaszod, hogy valaki hogy számol el azzal önmagában, hogy elvette egy másik ember életét? Szerinted az ilyen egyszerű? Ö sem szenved, mi sem fogunk? Én nem tudnék magamban elszámolni, biztos kell hozzá valami különös hajlam, hogy utána őszintén tudjak mosolyogni és élvezni az életet. És ha pont 1 évre rá felfedeznének egy olyan gyógyszert,ami segítene?Illetve segített volna..de ugye már késő és hát kin múlott....?
20:39
Felhasználónév:
Jelszó:
Hirdetés