Test

Ne sportolj! Szexelj!

4168

Világ életemben lusta voltam! Soha nem tesiztem, nem vágytam dobogóra, nem akartam versenyezni. Mégsem vagyok puhány, bár némi zsír rakódott az izmaira, amelyeket képtelenség leolvasztani. Szívás! Na, de a mozgás azért fontos! Nem csak azért, hogy elénekelhessem a Kispál vicces dalának egy mondatát: "Norbi vagyok és jó alakom van...." hanem azért is, hogy a vérnyomásom ne legyen hatszáz, a tüdőm kapacitása remekbe szabott legyen akkor is, ha cigizem, és pezsegjen a vérem, mert mozogni jó!

Tekerj!

Mivel a szerkesztőségben van valaki, aki őrülten befolyásoló tud lenni, és bringával jár már tíz éve, természetesen én is megfertőződtem. És milyen jó! Ódákat tudnék most arról zengeni, hogy miért jó biciklivel járni melóba, de már annyiszor megtettem, hogy biztosan unjátok. Viszont arról még nem beszéltem, hogy ennek a közlekedési formának mennyire áldásos hatása van! Egy hónap alatt kettőszáznegyvenhárom kilométert tekertem, amivel elégettem kilencezer kalóriát, és megspóroltam tízezer forintnyi benzinpénzt vagy majdnem ugyanennyi BKV bérletpénzt.

Diszkó, tömeg diszkó

Korábban – mármint, amíg nem voltam harminc - hetente többször is elmentem zenés, táncos mulatságba, ahol nem ritkán, mindenféle kemikáliától mentesen hét-nyolc órákat táncoltam át. Persze annak idején nem éjjel egykor kezdődött a muri, hanem már a fél kilences busszal érdemes volt odamenni, így reggel ötig-hatig tényleg lehetett olyan, hogy egy munkanapnyi órát végigtáncoltam. Egy órányi intenzív tánccal négyszáz kalóriát el lehet égetni, és ha ez mondjuk szabadtéren történik, akkor még a tüdőkapacitást is növelhetjük.

Fentről le, aztán fel

A tél átkozott időszak a bringázás és a szabadtéri tánc tekintetében, így ilyenkor még kevesebbet mozgunk, mint egyébként. Nem is sétálunk nagyokat hétvégente a tóparton, meg az utcára is csak annyi időre merészkedünk ki, amíg elérjük a villamosmegállót. Ilyenkor a legjobb mozgásforma - nem sportolunk - a lépcső mászás. Ha emeleten laksz, vagy a munkahelyed az emeleten van, akkor lift helyett használd a lépcsőt. Húsz perc lépcsőzés szükségeltetik száz kis kalóriaegység elégetéséhez, így itt a sok kicsi sokra megy elvet kell követni. Formálja a combot, popsit, és persze az ízületeket sem kíméli, ha nem izomból csináljuk. Én a kilencediken lakom, már számtalanszor jutott eszembe a liftben -  az ötödik magasságában -, hogy lépcsőn kellett volna menni! Aztán egyszer nekiláttam. Olyan izomlázam volt másnapra, hogy még lefelé is csak ímmel-ámmal vonszoltam magam, de azóta jobb. Gyakorolni, gyakorolni, gyakorolni!

Tisztán megéri!

A takarítás engem annyira ki tud fárasztani, hogy biztos vagyok benne, hogy nem elhanyagolható testedzési forma. Először bemelegítek egy kis mosogatással, aztán kisikálom a fürdőszobát, hajladozom, kargyakorlatokat végzek, emelek, és a leeresztek. Sika-mika, súrolás, mosás, teregetés. Ha fél óra alatt végzel a fürdőszoba csillogóvá varázsolásával, akkor már elégettél több mint száz kalóriát!

Dugványozás, kefélés és társai

Igen, igen! A szex sem maradhat ki a szórásból. Egy kiadós hókamóka a lepedőn, és cserélhetjük is az ágyneműt, mert verejtékben nem alszunk! Aki már szexelt, tudja, hogy az bizony mozgást igényel. Nem, most nem beszélünk arról, amikor inaktívan fekszel széttárt lábakkal, és élvezed a kényeztetést. Bár... ha orgazmus a vége, akkor az százhúsz kalóriát visz, ha színlelt, akkor ennek a dupláját is elégeted! Ehhez jön még hozzá az, ha lovagolsz, ha misszionáriusban nyomjátok, állva, ülve, ringatózva... egy szenvedélyes műsorral akár ezer kalóriát is elégethetsz!

Téged mi mozgat meg, ami nem sport?

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások