Divat

Végeztek

4044

Szombaton a Vár közelében található Magyar Kultúra Alapítvány dísztermében mutatták be a Modart végzős tervezői minikollekciójukat. Idén nyolc hallgató fejezte be a francia divatiskola itthoni képzését, mind a nyolcan látványos szetteket terveztek, és mindegyikben jelen volt az adott kreátor stílusa. Az öt és hét órakor kezdődő bemutatók mellett egy kiállítás keretében bepillanthattunk a diákok korábbi munkáiba is. A végzősök között olyan ismerős arc is volt, mint a már korábban bemutatott Abodi Dóra.

A látott darabok mind-mind színvonala egytől egyig magas volt, nem véletlenül, hiszen a vizsgáig valóban csak a legtehetségesebbek, legrátermettebbek juthatnak el. A vizsgakollekciókat egy neves szakmai zsűri értékelte, amelynek az elnöke Francois Mahé, a Lacoste lincence igazgatója volt, a vizsgabizottságnak francia tagjai, Véronique Soboul-Polchi és Xavier Chaumet a Mod’Art International Paris oktatási igazgatói voltak, a magyar szakmabeliek közül pedig Makány Márta (Nara Szalon), Léber Barbara, Anda Emília, Benes Anita (Daalarna), Anh Tuan és Szűcs Péter, a Marie Claire vezető szerkesztője vettek még részt a zsűrizésben.

A végzősök

Bartók Melinda kollekcióját a szürke tónusok és a virágszínek jellemezték. Ezeket áttetsző anyagokkal, fodrokkal, buggyos szabással és törökbugyis jump suitokkal párosította.

Horn Enikő szettjei között is megtalálhatóak voltak az overallok, de itt jóval merevebb szabásokkal találkoztak. A szögletes vonalak a széles vállakban, puffos és bő ujjakban öltöttek formát. A bőr és a vastag filcszerű anyagok csak tovább növelték a szigorú hatást.

Talán Toldi Orsolya vizsgamunkájának volt a legötletesebb az alapgondolata. A fiatal tervezőlány a nagymama szekrényéből inspirálódva készített gyerekruhákat. Biztos mindenkinek felvillan a kép, amikor a kisgyerek a nagyi gardróbjából mindenfélét magára aggat, és persze ezek a ruhák hatalmasak az aprócska gyerekekre. Orsolya úgy alkotott kényelmes és roppant kedves gyerekruhákat, hogy azok úgy hatnak, mintha méretüket eltúlozták volna, de mégsem nagyok. A szabásvonalak és az anyagok is a nagyik szekrényére jellemzőek, éppen ezért például csipke nagy százalékban került a kislányruháknál felhasználásra.

Kiss Márk az egyetlen férfitervező volt a csapatban, ő a férfiingek női ruhatárba történő beillesztésének témáját dolgozta fel. Igazán ötletes dolgokat kreált, például egy zakó hatású női ruhát.

Lippner Anna kollekciójában főleg koktélruhák voltak. Ezek a kreációk neonszínben pompáztak, és gazdagon redőzöttség tette különlegessé őket a mellett, hogy áttetsző, színes organzákat rétegezett más tónusú selymekkel.

Varga Zsuzsa vizsgamunkáit a fémes anyagok és a csípőben különleges szabású nadrágok jellemezték.

Deák Tünde tervezett egyedül a végzősök közül férfi kollekciót, amelyet a katonai egyenruhák stílusa inspirált. A katonák ruhájának zsinórdíszítése, a válldíszek és a gombok mind-mind érzékeltetve voltak a szetteken. A kedvencünk a katonai stílusban készül férfi törökbugyi, és a tökéletesen szabott, földig érő kabát volt.

Deák Tünde férfi kollekciója itt!

Abodi Dóra a már tőle megszokott profizmussal kreálta meg luxus pret-a-porter kollekcióját, amely most a romantika szellemében készült. A 2010-es tavasz-nyári szezonra Dóra a szerelme kettősségét dolgozta bele a ruhákba, az euforikus és a kínkeserves érzelmeket. Éles kontrasztot alkotnak a lágy formák az élesebb vonalakkal, és a finom textíliák a durvább szövetekkel. A színek is a romantikus hangulathoz illeszkednek, így a bézs árnyalatok, a halványzöld és a rózsaszín tónusok vannak többségben. A testszín árnyalatok a romantikus és bájos hangulat mellett finoman utalnak a testiségre és a látszatártatlanságra is. Nézzétek meg a galériában Dóra 2010-es tavasz-nyári összes kreációját!

Abodi Dóra kollekciója itt!

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások