Közösség

Hajókázni volna jó

4058

Tegnap a villamoson kihallgattam egy beszélgetést, amit négy másik ember folytatott. Arról diskuráltak, hogy a BKV kísérleti jelleggel hajójáratot indított a Dunán, a városon belül, és ugyanannyiért lehet utazni rajta, mint a BKV egyéb járatain, tehát mint a vilin, buszon, metrón. Nagyon örültem ennek a pletykának, és alig vártam, hogy hazaérjek, utánanézzek a neten a dolgoknak. Csalódnom kellett. Persze, ha tapasztalt, budapesti lakosként végiggondolom, tuti nem is számítok másra, mint amit találtam.

Valóság

A BKV ZRt. egy másik Kft-nek adta a hajózás üzemeltetését, akik a Boráros tér és Pünkösdfürdő között tartanak fenn vonaljáratot. A teljes vonalra kilencszáz forint a jegy, de a legolcsóbb szakaszra is hatszáz. Tehát egyáltalán nem éri meg. Lassan két éve, hogy a Duna parton, a Filatorigátnál dolgozom, és számtalanszor végigjátszottam már fejben, hogy milyen szuper lenne, ha a Petőfi hídnál - vagy akárhol - felpattanhatnék egy hajóra, ami a Filatorigátnál kitenne. Ha nem lenne ilyen drága, és ha keresztül-kasul közlekedne egy gyors hajó a budai és a pesti oldal között, ha a Duna partról biztonságosan - nem a rakparton százzal száguldozó autók között kéne lavírozni - fel lehetne menni, ha... ha.. ha! Annyi a ha, hogy végül csak kivitelezhetetlen az egész, mert annyi változtatásra lenne szüksége ennek a folyóparti városnak, hogy ez - jelenleg - elképzelhetetlen.

Álom

Bármerre is menjünk, azokban a városokban ahol víz, folyó, netán tenger van, mindeütt megoldott a helyi közlekedés hajóval. Mehetünk Isztambulba, Bangkokba, Párizsba, Amszterdamba, mindenütt használják a város vizeit. Logikus nem? Kevésbé terheltek az aszfaltcsíkok, a hidak, adott esetben gyorsabb is és leginkább szép. Nem teszem fel azokat a költői kérdéseket, hogy Budapesten miért ne lehet közlekedni a folyón? Hogy autómentesen miért nem használhatjuk a folyópartot? Hogy miért vezet autópálya sétányok helyett a parton? Hogy miért ennyire élhetetlen ez a város?

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások