Divat

Police napszemüvegek

4007

A Police-univerzum középpontjában a személy egyedisége áll, és az, hogy mindenkinek lehetősége van kiemelkedni a tömegből, ezzel teremtve személyre szabott és egyedi életstílust. A vadonatúj irányvonalú órák, ékszerek, bőráruk, ruházati cikkek és illatok, a 2009-es női, férfi és gyerek napszemüvegek óriási kínálata mellett mondhatjuk, hogy a Police mára teljes körű életstílus-márkává nőtte ki magát.

A feltűnő, merész és szexi tulajdonságokkal elhíresült nagyvárosi márka a 2009-es kampányában új trendet publikált: a főszerep többé nem a régmúlt sztárjaié, hanem az átlag fiatal embereké a világ minden pontjáról. Ezek az emberek szokatlan és egyedi munkájuk vagy hobbijaik miatt válhattak trendalkotóvá, úgymint cápa-fogorvos, elefánt-babysitter, sampon-tesztelő, stb. A lopott pillanatok a mindennapi életből, városi díszletekkel, divatfotókká válnak, a Police szemüvegek meggyőző személyes kisugárzásának köszönhetően.

Modern, eredeti és kreatív technikák alkalmazásával a 2009-es Police napszemüveg kollekció a ’80-as évek best-sellerjeire emlékeztet, de kalapot emel a 70’-es évek előtt is. 

Másrészről pedig, a mélyebb fazonú modellekhez a ’70-es évekből merítettek ihletet. 

Napszemüvegek itt!

A nosztalgikus forma kétségtelenül az új kollekció legtrendibb vonása. Ebben a körben a színek és formák kialakításához a képzelőerőt hívták segítségül. Magasabbra nyúló szemek, különböző lencse-formák, csepp- vagy négyzet alakú műanyagok, és a színek széleskörű kombinációja, úgymint a Havana halványabb színekkel kombinálva a lencse alsóbb részén, fehér, fekete, vagy kagyló-szárral. 

A kollekció legvakmerőbb részében a logókat óriásira tervezték, és fémmel vagy strasszal díszítették. A gótikus szimbólumok kultikus jelentést kaptak, a kimagasló stilisztikai dekorációk a szemüvegeknek robosztus, harcos megjelenést kölcsönöznek.  

POLICE sztori

Szőnyi Elemérnek volt szerencséje találkozni és elbeszélgetni a Police szemüvegmárka megálmodójával, és életben tartójával. Nyilatkozatot kért Palmegiani úrtól, de már az első mondatnál kiderült számára, hogy Bruno beszél a munkájáról, magáról, a Police márkáról, ami – érzése szerint – ugyanaz. Olyan jól mesélt, hogy sajnálta, miért nem tud olaszul, bár a lényeget a retorikából is megérezte...

Hogyan indult a Police szemüvegmárka?
A 80-as évek elején az olasz fiatalok egyre inkább csodálták az "amerikai álmot", próbálták követni, s egy új életstílus volt kialakulóban. Abban az időben napszemüvegeket árultam optikáknak. Ismertem a szórakozóhelyek hangulatát mint amatőr zenész. Közelről éreztem az amerikai életérzés erősödését, s láttam, ez milyen igényeket támaszt a fiatalokban. Készítettem egy napszemüveget és egy nagyméretű fotómontázst, egy Cadillac gépkocsit a Brooklyn-híd előterében. Több optikust megkértem, hogy a képpel együtt tegye ki a szemüvegeket a kirakatába. Sikerült. A kirakatból elsőként ezek fogytak el. Midőn egy kanadai barátomnak eldicsekedtem a kezdeti sikerekkel, s meglátta a szemüvegeket, kijelentette, hosszú távon ezeket nem lehet eladni, nincs ezekben semmi különös. Ilyen szemüvegeket ajándékoznak a New York-i rendőröknek ingyen. Ekkor beugrott: New York-i rendőrök, amerikai életérzés, legyen Police a napszemüveg neve.

Miként változott 1983 óta a Police szemüvegmárka?
Rockzenekarban játszottam, a szórakozóhelyeken a fiatalok között forgolódtam, figyeltem az igényiket, az érzéseiket, nyomon követtem a változásokat. Igyekeztem követni mindezt a stílus változásaiban. A mai napig szoros kapcsolatban vagyok a fiatalokkal, tőlük kapom az inspirációt. A fiatalok szeretik az újat, bár az új olykor számukra a régi, a retro, így igyekszem ezeket is ötvözni. Megpróbálom az igényeket lefordítani. Van, amikor jól megértem, van, amikor kevésbé. Ilyenkor is közvetlen visszajelzést kapok. Volt olyan két-három év, amikor a cég túl gyorsan nőtt és változtatott. Eltávolodtunk az utcától, az igényeiktől. Ma még jobban figyelem a fiatalokat, az általuk kedvelt zenekarokat. Ez adja az igazi visszajelzést, hogy jó úton járunk. Ezt a vonalat viszem tovább. Ha New Yorkban körülnézünk, mindenféle emberrel, mindenféle zenével találkozunk. A Police szemüveg legyen mindig utcai viselet!

Mennyire tudatos a "police arc" férfias kiválasztása?
Igaz, hogy Bruce Willis, George Clooney, David Beckham és Antonio Banderas a férfias irányt jelzik, de mindegyik mellett egy gyönyörű nő is látható. A közeljövőben elképzelhető női arc választása is, de akkor két jóképű férfi lesz mellette...

Meséljen kicsit magáról is...
1983-ban, a kezdetkor 33 éves voltam. Optikus-optometrista képzettségem a szemüveghez, rockzenei tevékenységem a fiatalokhoz vonzott. A kettő szimbiózisa segíti ma is munkámat. Tucatnyi márkás szemüveget készítő gyárban készül mindaz, amit megálmodok, megtervezek. A jutalmam, hogy a világon mindenütt ismerik, viselik a Police márkájú szemüvegeket.

A beszélgetésből Szőnyi Elemér megtudta, hogy a divatot nem diktálni kell, hanem az igényeket ismerni és kielégíteni. Az örökifjú Brunonak ez természetes.

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások