Divat

Illat, szerelem, utazás

3777

Ki más is lehetne az idén nyolcvannyolc éves Chanel No. 5 nevű parfüm kampányarca, mint Audrey Tatou? Már egy évvel ezelőtt írtunk a felröppent hírről, hogy például Catherine Deneuve, Marilyn Monroe és Nicole Kidman után a fiatal francia színésznő lesz a legendás illat arca. A színésznő bájos, természetes és elegáns szépség, olyan aki kiválóan testesíti meg a parfüm üzenetét. Audrey egyébként is kézenfekvő választás, hiszen szerte a világon most mutatják be a Coco Chanel életrajzából készült mozifilmet.

Coco Chanel a parfüm nyolcvannyolc évvel ezelőtti megalkotásakor a világ legdrágább permetét akarta létre hozni, éppen ezért az akkor legdrágább parfümolaj, a jázmin lett az illat fő alapanyaga. A ma már világhírű No. 5 elnevezés története is nagyon egyszerű. Coco Ernest Beaux-t kérte fel az illat megálmodására - az orosz parfümkészítő hatot alkotott, amelyeket számokkal különböztetett meg, és a tervezőnő az ötös számmal jelöltet választotta.

A reklám, (inkább kisfilm) csodás lett, a végére azt érezzük, hogy kell. Kell, de nem csak a parfüm, a pasi, hanem az egész hangulat, mert Jean-Pierre Jeunet rendező képi világa szenvedélyt és romantikát közvetít. A történet a Párizsból Isztambulba tartó Orient expresszen játszódik, ahol természetesen az út alatt egy lány és egy fiú talál egymásra. A filmen egyébként három hétig dolgozott egy kétszázötven fős stáb, így a reklám költségvetése elég borsos volt.


szólj hozzá: Chanel No.5

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások