Divat

Vad motorosok

3764

A Gas 1996-ban ismerte fel, hogy a motorverseny, a MotoGP mennyire látványos sportág, és mennyire népszerű a fiatalok körében. A gyorsasági motorsport fellegvárában olyan értékeket fedezett fel a márka, amelyek a Gasnál is megtalálhatóak, mint például a dinamizmus és az eltökéltség.

1997-ben a divatmárka Valentino Rossinak köszönhetően megnyerte a százhuszonöt köbcentisek versenyének világbajnoki címét. A tizenkét évvel ezelőtti győzelem csak a kezdet volt, hiszen a Gas a világ legjobb motorversenyzőivel, a hivatalos Repsol Honda csapattal és a HRC munkatársaival együtt óriási tekintélyt vívott ki azóta. A Gas hosszú évek óta olyan minőségi ruházattal látja el "családot", amely stílusos, funkcionális, kényelmes és a márka jellemző motívumai is megtalálhatók a szettekben.

Motoros szerkók itt!

A Claudio Grotto által vezetett cég 2004-ben újította meg együttműködését a Hondával, a Gas a japán gyár fő szponzora lett ekkor. A 2004-es idényben a Honda és a Gas csapatát Nicky Hayden és Alex Barros alkotta. Az USA-ban rendezett Superbike nevű versenyen Hayden összetettben nyolcadik, míg brazil csapattársa, Barros negyedik lett. A következő 2005-ös szezonban Hayden már a harmadik helyen zárta a versenyt. Ebben az évben a csapat tagja Hayden mellett Max Biaggi volt, ő is kiváló eredményekkel versenyzett. 2006-ban megfiatalodott a csapat, hiszen ekkor az alig húsz éves, háromszoros világbajnok, Dani Pedrosa lett a család tagja. 2006-ban történt az is, hogy a Gas a Brit Nagydíj főtámogatója lett, így a futam hivatalos nevét is Gas Jeans Grand Prix-re módosították.

Dani Pedrosa

Dani Pedrosa az új generáció egyik legtehetségesebb versenyzője már gyerekkorában érdeklődött a motorsport iránt. Tizenkét éves korában megnyerte a nemzeti bajnokságot, és ekkor figyelt fel mindenki a tehetséges fiúra Spanyolországban.

1999-ban az egyik spanyol telekommunikációs cég anyagi támogatással akarta segíteni a fiatal sportolókat, így megrendezték a Movistar Activa Kupát. A spanyolok legendás versenyzőjét, Alberto Puig-t kérték fel a tehetségek kiválasztására, több száz versenyző közül ekkor választották ki Pedrosát.

Pedrosa 2000-ben a százhuszonötös kategóriában a Spanyol bajnokság negyedik helyén zárt összetettben. Ez olyan teljesítmény volt a fiatal motorversenyzőtől, hogy Puig Toni Elias-szal és Joan Olive-rel egy csapatban 2001-ben elindította a gyorsasági motoros világbajnokság nyolcliteres kategóriájában. 2002-ben harmadik helyen végzett, 2003-ban már a dobogó legfelső fokára állhatott fel minden idők legfiatalabb motorosaként. Bokatörése után 2004-ben tér vissza a versenypályára, de ez nem hiúsította meg azt az álmát, hogy még ebben az évben a kétszázötvenes nagydíj győztese legyen. A kategóriaváltást követően is világbajnok lett, majd ezt a címet 2005-ben megvédeni is sikerült Pedrosának, aki 2006-tól kezdve Hayden csapattársaként versenyzik a Gas Repsol Honda csapatában.

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások