Hirdetés
Közösség

Aki nem lép egyszerre

3693

A laktanya az a hely, ahol a régi felfogás szerint a hímnemű egyén "férfivá érik", ahol végre "rendet, tisztaságot, fegyelmet tanul", ahol "embert csinálnak a majomból". Egyesek szerint nagyszerű buli, mások szerint életük legértelmetlenebb időszaka volt az az év (sőt, egykoron még három év), amit a honvédség állományában töltöttek. Persze ennek már vége: Magyarországon a NATO trendjeinek megfelelően 2006-ban teljesen megszűnt az általános hadkötelezettség, azóta itt is önkéntes alapon működik a sereg.

Hirdetés

Magát a sorkatonaság intézményét egyébként a franciák találták ki még a nagy forradalom idején, a 18. század végén, és kétszázkilenc éven át, 2001-ig folyamatosan így is működött a gall haderő. Ma - például Németországot és Ausztriát kivéve - az európai NATO-országok nagyobbik része szintén az önkéntes modellt követi, az USA pedig még régebben, 1973-ban, a vietnami fiaskó után megszüntette a hadkötelezettséget. Bevallom, én már épp kimaradtam a hadgyakorlatokból, a kötelező tiszelgésből, a vécépucolásból és az eltávból, melynek során tipikusan a vonatablakból fütyülnek a peronon álló nőneműek után a hazafelé tartó bakák.

Az az érdekes ebben, hogy vajon mi a helyzet mostanság ama klasszikus, közkeletű felfogással, miszerint a nők legfontosabb dolga a szülés, a férfiaknak meg ennek megfelelően egyenruhát kell ölteniük, és abban védeni a hont? Hagyományosan már a gyerekkori játékokban megmutatkozik ez a párhuzam: amíg a lányok babáznak, a fiúk fedezékbe bújva lövöldöznek egymásra (meg a lányokra).

Szerintetek érvényes még ez az összehasonlítás? Vagy ha nem a szüléshez, akkor mihez hasonlítható a katonai szolgálat?

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások
1
Apr
23
A.F.rétisas írta:
Szüléshez hasonlítani? pfff...
11:45
2
Apr
23
zsofi válaszaA.F.rétisas írására:
sokan hangoztatták ezt: ha már én szülöm a gyereket, legalább menjen el katonának
nem tul logikus, de ismert hozzáállás :)
11:52
3
Apr
23
Evosh írta:
Érdekes téma. A főnököm izraeli és amikor a lánya 18 éves lett, akkor bevonult katonának. Nekem ez eléggé ijesztőnek tűnt akkor, de nekik ez természetes, hogy ott a nők is hadkötelesek (oké, a boss lánya egy irodában volt és mindennap hazamehetett, de akkor is, a kiképzésben részt vett). Azért jó, h. nálunk nincs ilyen :) Inkább menstruálok/házvezetek/soppingolok :D
12:09
4
Apr
23
Welmi írta:
Fegyelemtanulásra meg fickós marhulásra biztosan jó volt. Nem is volt hülyeség, hogy kötelező volt, megvolt annak a funkciója. Öcsémet például azzzonnali hatállyal besoroztatnám.
12:23
5
Apr
23
bettiepage írta:
én is voltam katona izraelben, igaz, hogy csak három hétig, de a laktanyában laktunk...
12:54
6
Apr
23
nancsi írta:
ahol "embert csinálnak a majomból" hát ez nagyon jóó:D:D egyébként hülyeség összehasonlítani a férfit a nővel. egyáltalán semmi értelme. A nő tök másra van teremtve mint a férfi. Főleg nem kell a menstruációt a katonasággal lool
13:24
7
Apr
23
miju írta:
imádom az egyneruhát :D:D:D:D
szerintem már apukám katonaság idején sem volt véresen komoly a dolog-85-ben amikor születtem.tök jó sztorikat mesélt,de inkább volt baromkodás meg sok sok fénykép ülve a tankon mintsem komoly elkötelezettség.
ha pasi lennék,beállnék önkén katonának!
13:54
8
Apr
23
globe válaszamiju írására:
Na erről van szó!
Nagy volt, mikor hozta a postás a behívómat:
Mondta ironikusan, sajnálkozón: - Gondolom most örülsz?!
Én meg szintén ironikusan: - Nagyon örülök. És tényleg boldog voltam! Aznap örömtüzeket gyújtottam a környéken, a híradó is kiemelt hírben foglalkozott vele.

Egyébként hatalmas buli volt az a 9 hónap, aki azt is kijátszotta, az menjen pompomlánynak.
14:21
9
Apr
23
Neraya írta:
Érdekes a dolog... Én mindenesetre elég nehezen viselném, ha a páromat besoroznák, és csak havonta egyszer látnám őt, vagy ritkábban. Arról nem beszélve, hogy én meg olyan pacifista vagyok, hogy elítélek mindennemű fegyverkezést. :P (Ezalól a középkori fegyverkezés, és a szamurájok kivétel)
És persze az se semmi egy dolog, leendő anyósom mesélte, hogy amikor leendő apósom volt besorozva, mindig a havi szabadság idején volt meg neki a... meglennivalója. :) (Szíváááás, és persze tuti nekem is így lenne, ha a drágám menne katonáskodni... :P)
14:29
10
Apr
23
A.F.rétisas válaszazsofi írására:
gondolom ez egy tipikus réteg rendkívül alacsony intelligenciaszinttel... soha nem hallottam ezt!
14:30
11
Apr
23
tein írta:
sem a szüléshez, sem a menstruációhoz...
szerintem is inkább buli, utólag legalábbis. én egyik menstruációmat sem élem meg buliként... apukám még száz évig volt katona, de egy csomó jó sztorija van, azt mondta, kellett a katonaság, jó volt. az utolsó évek hat meg kilenc hónapja szerintem abszolút a kibírható kategória és nem utolsó sorban nagyon jó emlék.

néhány nyikhaj gyereket simán beraknék pár hónapra tanulni valami fegyelmet.
14:34
12
Apr
23
szederke írta:
barátom most fog jelentkezni, minden álma, hogy katona legyen. -_- :(
14:44
13
Apr
23
Devalyn írta:
Inkább sorozzanak be, ha ezzel megúszhatnám a menstruálást vagy a gyerekszülést... Amúgy pár hónapra nem volna rossz, úgyis elpuhányosodtam már, rám férne egy alapos kiképzés + a fegyverhasználatot is szívesen megtanulnám. Apukámnak meg "nyaralás" szinten ment a katonáskodás, könnyűbúvár volt Jugóban a mostani horvát partoknál.
14:48
14
Apr
23
csiberopi válaszaDevalyn írására:
Inkább sorozzanak be, ha ezzel megúszhatnám a menstruálást vagy a gyerekszülést.. --- dettó. Még talán egy évet is kibírnék.

Egyébként meg tök mindegy mert már nincs az a régi katonaság. Úgyhogy a pasik legalább néha elmosogathatnának... :)
A párom egyébként jól érezte magát a 9 hónap alatt. Utánuk már nem sok "turnus" volt.
15:25
15
Apr
23
hanyag írta:
Szerintem leginkább a katonai szolgálathoz hasonlít. Én például a laktanyában egyszer sem mosogattam (otthon annal többször), viszont kopaszként állandó WMD-m volt.
Ki hogyan élte meg azt a fél (egy, két, három?) évet, az sok mindenen múlt. Nálunk volt olyan ember, aki sírt amikor a rossz végére került a szerszámnak. Bennem ilyenkor inkább a dac munkálkodott.
Egy valamire azért kiváncsi lennék, mondjuk 20 év múlva. Ki fogja tudni, hogyan kell egy fegyvert megfogni? A hivatásos (szerződéses) állomány létszáma kevés az ország védelméhez.
16:42
16
Apr
23
Rabyn írta:
Szerintem ráférne a mai srácokra a sorkatonaság. Nézzétek meg őket:D Egy pici fegyelem és rend, nem ártana nekik.

18:16
17
Apr
23
polaroida írta:
menstruációval összehasonlítani nem épp találó...max akkor, ha a pasiknak havonta egyszer, öt napra mindig be kéne vonulni:D
19:14
18
Apr
23
ismeretlen írta:
akkor inkább a terhesség nem a szülés:P
egyes elméletek szerint a házasság az, ami fegyelemre tanítja a pasit...tényleg!
19:18
19
Apr
23
ismeretlen válaszapolaroida írására:
és abból min 2 nap baromi fájdalmas lenne és nem aludhatna:D
19:18
20
Apr
23
nancsi válaszaDevalyn írására:
Nekem semmi bajom a menstruálással :D "tök jó" dolog mert tudom h lehet gyerkőcöm^^, kellemetlennek kellemetlen de hát na. inkább mint a pasis katonás dolog. :)
19:45
21
Apr
23
Troll válaszaglobe írására:
Igaz, nem nagyon fűlt a katonasághoz a fogam, de nem lógtam el, csak amikor rám került volna a sor, megszűnt, én meg nem erőltetem különösebben.
20:11
22
Apr
23
EveDuncan írta:
Sokak meséltek már élményeikről, általában úgy mutatják be, hogy de szarul kezdődött, aztán milyen jó kis móka volt. Apám hülyének tettette magát, hogy ne keljen mennie, bejött... Párom pont nem esett bele ebbe. Tény, hogy sok férfinak nem ártana, ha kötelező lenne még mindig. Semmihez sem tudnám hasonlítani, főképp nem a szüléshez vagy menstruációhoz! Ettől meg hogy egy nő legfontosabb "dolga" a szülés, rosszul vagyok...vannak ma is olyanok, akik így gondolják, nincs gond, csak maradjon meg közöttünk a három lépés távolság...!
20:12
23
Apr
23
Troll válaszaDevalyn írására:
Ha már így kimaradt a részemről, a társadalom érdekében cserébe én is menstruálok vagy szülök a masírozás helyett, ha nagyon muszáj, de hát ennek ugye jelentős akadályai vannak. (Bár a jogot követelhetem hozzá, mint egy illető a Brian életében...)
20:13
24
Apr
23
EveDuncan írta:
Aki nem lép egyszerre, nem kap rétest estére... szeretem ezt a mondókát, régen nem jutott eszembe! :)))
20:24
25
Apr
23
Devalyn válasza írására:
Az egész terhességi mizériára értettem, hogy kicserélném katonaságra - 9 hónap így vagy úgy...
20:30
26
Apr
23
Devalyn válaszaTroll írására:
"Reg: Miért jössz állandóan a nőkkel, Stan?
Stan: Az akarok lenni.
Reg: Mi?!?
Stan: Nő akarok lenni. Mostantól mindannyian hívjatok Lorettának.
Reg: Mi?
Stan: Egy férfinak joga van ehhez!
Judith: És miért akarsz Loretta lenni, Stan?
Stan: Gyerekeket akarok.
Reg: Gyerekeket akarsz?!?
Stan: Minden férfinek joga van gyerekeket szülni, ha akar!
Reg: De te nem szülhetsz gyereket!
Stan: Ne nyomj el engem!
Reg: Nem nyomlak el Stan, de neked nincs méhed! Hogy fogod kihordani a magzatot? Belerakod egy szatyorba?" :D
20:32
27
Apr
23
globe válaszaTroll írására:
Nem Rád céloztam!
Lőszerünk is alig volt! :)
20:52
28
Apr
23
zazi írta:
szerintem meg nem lehetett olyan rossz dolog a sorkatonaság, apu mindig mondja, hogy egy csomó mindent ott tanult meg. meg néhány fiúcskára igenis ráférne a mostaniak közül, ott gondolom nem díjaznák különösebben a metroszexuális cukipofákat..
21:21
29
Apr
23
tasza írta:
Nálunk 25 éves korig kötelező a 12 hónapos sorkatonai szolgálat. Most már kicsit sajnálom, hogy nem mentem(fősiskola után rögtön munkába álltam), az ismerőseim nagy többsége rengeteg jó történetet mesélt. Persze olyan is akad közöttük, aki idegileg nem nagyon bírta, és emiatt pár hónap után"leírták" és hazajöhetett. Igaz őt olyan helyre vitték, ahol kifejezetten útálják a magyarokat :S. 6 hónapig az öregek szivatják a fiatal bakákat, mindennapos a szellemi és testi fenyítés, de utána max az unalom okozhat komoly károkat bennük. Ezt elkerülendő ők is szivatni kezdik a közben besorozott kopaszokat-ördögi kör...
21:37
30
Apr
23
Wenva írta:
Erről most egy pár nappal ezelőtti beszélgetés jut az eszembe, amikor is édesapám mesélte, hogy olvasott egy olyan elméletet, hogy a neandervölgyi ember (hű de messziről indítom ezt a mesélést) lehet, hogy azért halt ki, mert a nők is mentek harcolni, amikor a homo sapiensszel harcoltak. És hát idővel persze egyre kevesebb nő is volt, kevesebben szültek gyereket, aztán szép lassan... ezt mindenki tudja. Míg a mai embertől meg a férfiak mentek harcolni, a nők meg otthon ápolgatták a csemetéket, ergo volt utánpótlás. (ez persze csak elmélet, de szerintem belefér. nyilván sokan és sokfélét írtak a témában, lehet vitatkozni, de nem az a lényeg, h pont a neandervölgyivel történt ez, hanem maga az elmélet, az ötlet, ami itt lényeges)
Ha a hangyákat nézzük meg (hű, még messzebbre kerültem), vagy a méheket, a királynő, aki rakja a petéket, a legfontosabb személyiség, és a többiek védik őt, a fajuk fennmaradásuk érdekében...
Csak azt akartam kihozni ebből az egészből, hogy lányok, ez nem "defektünk", hogy nem nekünk lett kitalálva a katonaság. Persze, lehet menni, de mivel az alapvető cél, hogy megvédjük magunkat (családot, nemzetet, fajt), a nők a gyermekek gondozásával többet hozzátesznek a dologhoz, mintha elmennek és megöletik magukat. Legalábbis első, második körben mindenképp. Sokáig én is gondolkodtam ilyesmin, h elmenni kipróbálni magamat :) Majd talán egyszer vadászpilótának....

A nevelés részével egyetértek. Ráférne a mai fiúkákra némi diszciplína :D Illetve, a magyar hadsereg annyi kicsi, hogy ha valaki ránktámadna, hát szerintem nem kerülne neki egy napjába elfoglalni minket XD De aztán legalább tartanánk egy forradalmat és lenne még egy nemzeti ünnepünk... :):):)
21:55
31
Apr
24
zoldtara írta:
Szerintem olyan, mint egy nagy utolsó nyári tábor. :D
Én kiskoromban mindig be akartam vonulni, lány létemre, és kérdezgettem, hogy mikor leszek elég nagy, hogy énis lehessek katona. :)
00:16
32
Apr
24
zoldtara válasza írására:
Tejóég. Mennyi marhaságot mondanak az emberek. :D
Fegyelem? Egy házasságban? Úristen. :)
00:18
33
Apr
24
KiQsz írta:
Ha férfiak menstruálnának... na az vicces volna :D

A drágám még másfél évig volt katona. Mélységi felderítő, aki ejtőernyővel ugrált, meg túlélt a téli havas hegyek között. Már több tucatszor elmesélte a sztorijait és apukámmal is sokat beszélnek erről ( "mikor az árvíz volt..." :D). De én büszke vagyok rá hogy nem egy nyámnyila hanem fickós fickó és szerintem az egyenruha tök szexi. Mai napig szereti a háborús dolgokat, filmeket, játékokat.
A mai srácok néha olyan bambák meg rendetlenek, semmi felelősségtudatuk. Szerintem a sorkatonaság több volt mint fegyveres képzés. Rendet tanultak, életre szóló barátságok szövődtek és hatalmas élmény volt.
A fiúkat besorozták, és férfiként mentek haza. Itt nem a 9 hónapos szolgáltatra gondolok hanem a 2-3 évre.
Van ismerősöm aki katona. Volt már Afganisztánban, Szerbiában, Irakban. Nem veszélytelen helyek. De bennük nemigen merült fel, csak lesek mikor mesél hogy mik történtek. És összerándul a gyomrom mikor a tv-ben mondják hogy "magyar katonák sebesültek meg... "
Az amerikai katonaság más tészta, hamarabb viszik őket harctérre minthogy sört vehetnek a boltan. 17 évesen már sorozhatók.
Nem támogatom a háborút, de tisztelem azokat akik képesek lennének az életüket adni.
01:52
34
Apr
24
Victory04 írta:
Apám is volt katona anno, 3 évet. Sokat mesélt, hogy majd megfagytak télen az őrtoronyba, krumplit pucoltak, és lábast sikáltak, megmutatta melyik kocsmába hagyta le a sapkáját stb... Persze azt a részét sem hagyta ki, hogy aki gyengének mutatkozott folyamatosan szivatták, és volt aki fejbe lőtte magát.
A férjem egy évig volt katona, ő végig sofőr volt, neki nagyon tetszett.
Aztán a bátyám, aki jó bulinak fogta fel az egészet, de le a kalappal előtte a slozi mindig csillog villog:D
Én nem hiszem hogy megrettennék, ha be kéne vonulnom. Teljesen máshoghy alakult volna z életem. Ahogy nagyon sokan másoknak is
09:00
35
Apr
24
mortisha írta:
húúúú azt a sok ellányosodott ciafiút, akik manapság az utcákon szaladgálnak, mind elküldeném katonnának. csak egy kicsit... ragadjon már rájuk valami férfiasság!
09:15
36
Apr
24
miju válaszaDevalyn írására:
Imádom:)
09:54
37
Apr
24
amarie írta:
Ha a férfiak menstruálnának, havonta járna nekik egy hét fizetett szabadság - ismeretlen

A nő szül, a férfi katonáskodik-elv amúgy főleg az elmúlt századokban volt életképes, és a közösség fennmaradását szolgálta. A férfi megvédte azt, míg a nő szülte a jövőbeli katonákat, és azokat, akik szülték a jövőbeli katonákat :)=

Egyébként meg a világ egyik legrosszabb döntésének tartom, hogy eltörölték a kötelező sorkatonaságot. A mai sok kis anyámnyila buzeráns sose tanult fegyelmet, meg azt, hogy bizony néha engedelmeskedni kell és visszapofázás meg önmegvalósítás nélkül szót fogadni. Így, hogy még a katonaság is kiesett a pikszisből, garantált a puhapöcsű nemzedék.
11:39
38
Apr
24
tavol válaszaKiQsz írására:
"És összerándul a gyomrom mikor a tv-ben mondják hogy "magyar katonák sebesültek meg... "

Tudod, ha vki zsoldosnak áll, azt ilyenkor nem tudom sajnálni. Pláne abban az esetben, ha olyan ügyet szolgál, amihez tök köze nincs a hazájának (sőt, még ellenséget, ne adj Isten terroristákat szerez Mo-nak azáltal, hogy ő, mint a megszálló, "békefentartó" hatalmak csicskása). Ő választotta, vállalja a felelősséget!
Az egy más kérdés, hogy nem zsoldosként, hanem hadkötelesként tesz eleget hazájának. Akkor tényleg sajnálatra méltó, ha magyar vér folyik.
Ha vki zsoldosnak áll, az megvehető, és van olyan, aki Mo-nál is többet fizet...
11:40
39
Apr
24
CGcsaj írta:
nah gyak sikerült reggelni!
én csak azt tudom ismételni amit előttem sokan mások is elmondtak h néhány nyápic kölköt bereknék katonának tanuljon egy kis tiszteletet meg fegyelmet mert az manapság kiveszőben van erőteljesen. a párom volt katona jót tett neki mert tényleg ember lett belőle meg megtanult csomó hasznos dolgot aminek túrázásain során hasznát veszük, olyan testfelépítése lett h hagyjuk, de mindezek mellet ő elmesélte az árnyoldalakat is. hát...
mindenesetre és látom őt meg a tesóját aki attól kibukik ha azt mondják neki otthon fiam gyere már segíteni.. nah akkor jön az én ezt nem bírom elköltötzük szöveg nincxs tartása a gyereknek szal neki jó lenne a katonaság
a kérdes meg kövezzetek meg de szerintem a pasi legyen fickó harcoljon a nő végezze a női dolgait te tudja megvédeni magát ha kell
nah huh
11:47
40
Apr
24
EveDuncan válaszaCGcsaj írására:
Én nem kövezlek meg de azért reagálok. :) Mit jelent az hogy női dolog? Nem kötekedés természetesen, a dologról fentebb olvasható a véleményem, de én úgy gondolom, hogy a világ, vagy legalábbis néhány ember már változott olyan irányba, hogyha én nem akarok valamit - ami elvileg női dolog -, akkor azt nem kell megtennem. Egyáltalán nem hiszek ebben hogy női és férfi dolog, de ez természetesen az én véleményem.
12:32
41
Apr
24
CGcsaj válaszaEveDuncan írására:
a női dolgok alatt a én személy szerint a családösszetartást-irányítást intézkedést értem. amikor a nő "láthatalanul" teszi azokaz a dolgokat amik egy családot kapcsolatot összetartanak irányítja a férfit mert sztem igenis mi nők vagyunk azok akiknek több mindnet kell magáravállalni és eltűrni.
ha egy nő erre nem igazán képes az már nálam deviancia mert egy nő igenis tudjon a háttérből szálakat mozgatni és ha nincs a férfi erőteljesen a dolgok mögé nézni
13:59
42
Apr
24
bbilly válaszaglobe írására:
Az öcsém nagyon megszívta. Az utolsó turnusok egyikén esett rá a sor, azt mondod, még lőszeretek sem volt. Ő egy Isten háta mögötti helyen volt, és élemük is alig volt. Hagyma volt meg kenyér, mint a mesebeli szegénylegénynek. Ráadásul jó, ha kéthavonta hazajöhetett, pedig nem is volt messze otthonról. A kerítésen keresztül adogattunk be neki kaját meg tiszta alsóneműt. Ma már röhög a rajta, de akkor nagyon összetörték.
17:22
43
Apr
24
aNGiTHIA írta:
Hülyeségnek tartom a hasonlítgatást, viszont azt nem, hogy volt. Szerintem most is kéne, nem biztos, hogy annyi mint régen, de az biztos, hogy egy-két "egyénnek" jót tenne. (Mondjuk bátyámnak!)

Amúgy a katonai témáról, életem végéig a ELTE programozó gólyatábor Military témája fog eszembe jutni. Mikor hárman lányok a nagy katonai sátorban 40 fiúval "laktunk" egy hétig, és kúsztunk, másztunk, mint a bolondok! Fain volt, mindenkinek ajánlom, lányoknak külön is. XD
18:54
44
Apr
24
EveDuncan válaszaCGcsaj írására:
Ok értem amit mondasz, bizonyos dolgokkal egyetértek, bizonyosakkal meg nem. Ahány ember annyi vélemény. :)
20:05
45
Apr
24
ismeretlen válaszazoldtara írására:
reklamálni emilé durkheimnél. az ő kutatásai bizonyítják ezt....(szószerint azt írja, h a pasik nincsenek eléggé beszabályozva, és a házasság adja meg a szükséges fegyelmet, amit gyárilag kifelejtettek előlük:D)
20:40
46
Apr
24
ismeretlen válaszamortisha írására:
nem kicsit. nagyon.
20:42
47
Apr
24
globe válaszabbilly írására:
Ki így szívott, ki úgy. Én Kalocsán voltam, pont akkor volt az az ominózus agyhártyagyulladás. Mivel az RTL minden nap kint volt forgatni, az egész megyében karantént rendeltek el, + még a laktanyán belül is. Keltették feleslegesen a hangulatot, hogy nagy legyen a nézettség.
Odabent elég családias hangulat alakult ki, de nem kívánom senkinek azt a halálközeli élményt, mikor a rokonok sírva hívnak fel, hogy élsz-e még, mikor meghalt bent egy srác - állítólag a kór következtében... A leszerelő zászlómra fel is rajzoltam a csatorna logóját; hogy RTL Fuck. Bent voltam aug. 20-án, okt. 23-án, Mikuláskor, Karácsonykor, Szilveszterkor, Újévkor... Ennünk szerencsére volt mit, de inkább mentem volna haza éhesen.

Nah, mindegy, a lényeg, hogy az Öcséd is és én is túléltük! Puszi a hasára! :)
21:39
48
Apr
24
CGcsaj válaszaEveDuncan írására:
ez csak természetes :)
22:00
49
Apr
25
KiQsz válaszatavol írására:
Persze hogy ők választották, viszont én attól még aggódhatok a barátaimért.
00:41
50
Apr
25
Derkmour írta:
szerintem nem a katonaságban kell férfit nevelni a fiúkból, hanem az iskolarendszernek kellene sokkal toleránsabbnak lennie. ma az lesz jó tanuló, aki seggel, egyáltalán nem értékelik a fiúkra nagyon is jellemző kreativitást, és ezzel ki is ölik belőlük. lehet, hogy nem szép látvány egy 18 éves puhány kis hülye, akinek legfőbb gondja a hajfestéke, de szerintem akkor már késő bánat, mert valószínűbb, hogy csak megtörik a sorkatonai szolgálat alatt, mivel nincsen terheléshez, kemény bánásmódhoz szokva. előbb kellene nyakon csípni a problémát.
09:38
51
Apr
25
bbilly válaszaDerkmour írására:
Hmmm... ez érdekes gondolat.
14:19
52
Apr
25
kisbogar válaszaDevalyn írására:
Brian élete.. talán a legjobb részt emelted ki :)
A cikkre rögtön rákattantam, februárban adtam be a jelentkezésem a ZMNE-re had- és biztonságtechnikai mérnök szakra, és tiszti képzésen :) Az alkalmasságim a héten sikeres is volt, már csak július közepét kell kivárni, hogy vajon bővíthetem-e a női katonák létszámát :) Néhány pasit én is elküldenék egy legalább 3 hónapos kiképzésre..kiváncsi lennék a kis ficsúrok képére..
23:15
53
Apr
27
Ekka írta:
Az én párom hivatásos katona...nem egy leányálom az sem....
21:22
54
Apr
28
tasza válaszaDerkmour írására:
"THIS IS SPARTA!!!" :D
Helyes elgondolás.
21:17
Felhasználónév:
Jelszó:
Hirdetés