Hirdetés
Közösség

Móni vagyok. Segíthetek?

3359

Minap hosszasan beszélgettünk a vásárlásról, az eladókról, a vevőkről, az emberi hülyeségről, s hogy a különböző boltok milyen agyament követelményeket állítanak olykor saját alkalmazottaik elé. Természetesen mindig az történik, hogy ha kéne egy eladó, akkor nincs, ha segítenie kéne, nem tud, de ha csak bóklászni mész be, garantáltan a nyomodban lihegnek csokorban, hogy szia, segíthetek, szia, segíthetek, szia, segíthetek? Aha, mondd meg, mit szeretnék venni - fordult vissza egyszer nővérem.

Hirdetés

Eladnak

Úgy gondoltuk, közelíteni kéne az álláspontokat egymás felé, mert sokszor ártatlanul utáljuk egymást, és leginkább mindenről az üzletvezetők tehetnek. Tudtad-e például, hogy az egyik divatos márka üzleteinek eladótere zónákra van osztva, és ha figyelmetlenül átléped a zónahatárt, a zónafelelősnek kötelező megkérdeznie, segíthet-e. Még akkor is, ha tőle fél méterre, tizenkét másodperccel ezelőtt már kedvesen leráztad kolléganőjét. És ez még nem minden, hiszen ha ne adj' isten már leemeltél valamit a polcról, amit épp a próbafülke felé vonszolsz, szerencsétlen lányoknak kötelező mindenféle színben, stílusban, formában hozzá illő terméket ajánlani. Naná, hogy egy vevőt ezzel ki lehet kergetni a világból, hiszen a ruhavásárlás valahogy intim dolog vagy nem is tudom, de az biztos, hogy semmi szükséged egy vadidegen csajra, aki bele akar szólni abba, hogy mit vegyél.

Mielőtt azonban vicsorogva elzavarnánk őket, véssük emlékezetünkbe, hogy őket erre utasítják, azaz ha nem teszik meg, akár repülhetnek is. Mint egy kedves ismerősünk, akit próbanapja (magyarul tíz óra ingyenmunka) után azért kritizáltak, mert a főnök szerint nem járt elég intenzíven a zónájában!!! Nem járt intenzíven. Nyilván megérted, hisz ha egy boltban meglátod, hogy egy eladó csak úgy sétálva megy egyik fogastól a másikig, tuti nem veszel semmit ugye? Teljesen ésszerű és hasznos abba fektetni az energiát, hogy se az eladó, se a vevő ne érezze jól magát az üzletben ugye?

Mindezzel párhuzamosan azonban ott van az a tény, hogy ha valóban segítségre lenne szükséged, azaz nem divattanácsokra, hanem konkrét kérdésed van, például, hogy az a farmer, ami múlt héten itt lógott és így nézett ki, vajon hova tűnt. Többnyire fogalmuk sincs. Walkie-talkie-jukon szólnak Krisztának, majd Szilvinek majd végső esetben Tibort hívják a főkasszához, de mindenki csak ingatja a fejét és tárja szét a karját, ők bizony arra nem emlékeznek, szerintük nem is volt nekik olyan. Aha. Köszi.

Persze a vevőket sem kell azért annyira sajnálni, elképesztő pusztítást hagyunk magunk mögött az összes boltban - talán pont a fentiek miatt állunk bosszút. Nem azt mondom, hogy nekünk kéne mindent visszaakasztanunk a helyére, de ha valamit leverünk, visszatehetnénk. A próbafülkéből kihozhatnánk azt, amit nem kell, ha már bokáig ér a kosz a legtöbb helyen, legalább a székre le tudjon az ember pakolni, aki utánunk jön. Mindenhol hatalmas halmokban állnak a szétdobált cuccok, a földön, a polcokon, a fogasokon minden össze-vissza széjjeltúrva. Persze van, aki elpakol utánunk, de ha én eladó lennék, a harmadik nap már gyűlölném a vevőket, az egészen biztos.

A kisebb, magánbutikoknál sem jobb a helyzet, ott a leggyakoribb probléma, hogy annyira megtisztelve érzik magukat attól, hogy beléptél az üzletbe, hogy bármit is csináltak addig, azt abbahagyják, és nézik, te mit csinálsz. Na én ilyenkor szoktam kimenekülni, mert a hátamon a szőr feláll az ilyen helyzetektől. Hogyan válogathatnék felszabadultan úgy, hogy valaki bámul??? A helyes eljárás ebben az esetben természetesen az, ha az illető üdvözöl, megkér, hogy szóljak, ha segíteni tud, és visszatér a könyvhöz, az újsághoz, a számítógéphez. Ilyenkor válogatok, és ha hagy nekem elég teret, szívesen beszélgetek is vele, ezt szeretem. I am happy you are happy alapon legtöbbször vásárolok is valamit. A kiskereskedelem személyes, és ez jó, vásárlásra ösztönöz.

Persze ennek az ellenkezője is előfordul. Amikor bemegyünk egy üzletbe és úgy érezzük magunkat, mint egy lenézett, semmibe sem vett éhenkórász. Amikor az eladó fittyet hány arra, hogy mi potenciális vásárlók lehetünk, még akkor is, ha nem felsőkategóriájú cuccban vagyunk épp, és olyan lenézés és nemtörődömség süt az arcáról, hogy tényleg ráfut a szégyenpír az orcánkra. 

De milyen a jó vevő?

Akármelyik eladót is megkérdezhetjük arról, hogy milyenek a vevők, szinte biztosak lehetünk benne, hogy csak úgy ömlik majd a szájukból a sok-sok szaftos sztori. A legtöbb panasz a kulturálatlanságra érkezhet. Sokuk nem köszön, még akkor sem, ha ráköszönnek, inkább elfordítják a fejüket, de nem jönne ki a szájukból egy "jó napot". Vajon tényleg elidegenedtünk egymástól, hogy nem érezzük, azt fontosnak, hogy egy bakfittyet odahányjunk? Furcsák vagyunk.

A másik legtöbbet emlegetett problémájuk az eladóknak, hogy már szólni sem mernek a vevőknek, bármit is csináljanak. Bemennek hamburgert nyammogva, fagyit nyalva, üdítőt kortyolgatva, de pont nem érdekli őket, ha lezabálják a ruhákat, cipőket. Ha meg szólni mernek az eladók, pökhendin kifordul a vevő, azzal a felkiáltással, hogy :"Na ide sem jövök többet!" Az rendben van, hogy a vevőnek mindig igaza van, de vannak olyan szituációk, amik nem illendőek, akárhogy is nézzük, mégsem kéne egy butikban enni.

A nagy pakkos vásárlók az eladók rémálmainak a netovábbja. Sajnos nem ok nélkül voltak kint Bécsben azok a feliratok a rendszerváltás körül, hogy "Magyarok ne lopjatok!" A hatalmas bevásárlószatyrok ugyanis bármit képesek elnyelni, még akkor is, ha elvileg mindent igyekeznek csipogóval felszerelni. Kőkemény, hogy egyes üzletekben már a próbafülkébe is csak úgy tudsz bemenni, hogy átszámolják a csipogóval ellátott ruháidat, aztán a táskádat lopásfigyelő érzékelőhöz kell érinteni befele és kifele is! Mint a szarkák, komolyan.

A próbafülkék gyötrelmeiről bármelyik eladó oldalakat tudna teleírni, ha erre kérnénk őket. A legmerészebb, ami az egyik ismerősünkkel esett meg, az egyik kedvenc középkategóriás üzletünkben. Mesélt egy-két lazább sztorit, hogy esténként mi mindent szoktak a próbafülkékben találni, de amikor, ahhoz a momentumhoz ért, hogy egy véres tampon hevert a földön, konkrétan azt éreztem, hogy az állatok különbek, akik a piszkot eltakarítják maguk után. Ráadásul ez egy bevásárlóközpontban lévő üzletben esett meg, ahol nem egy mosdó várja tárt karokkal a shoppingolókat.

Külön élvezetet jelent a boltban dolgozóknak, amikor a kedves anyuka, a gyermekével jelenik meg. Egy cipőboltos ismerősöm mesélte, hogy náluk van egy-két hatalmas tükör az üzletben, amit egy ilyen kedves kis jószág, a fém cipőkanalakkal csépelt, majd miután az eladók rászóltak, hogy ezt nem kéne az anyuka kifakadt, hogy hogy merészel rászólni az ő gyermekére, ehhez csak neki van joga, majd beírt a panaszkönyvbe. Persze Isten nem ver bottal, amíg a vélt sérelmeit ecsetelte a vendégkönyvben, a gyerek persze összetörte a tükröt és szanaszét kaszabolta magát. 

Nagy igazság van abban, hogy ha egy ember paraszt, akkor az mindenhol az, legyen akár eladó vagy vevő.

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások
1
Mar
10
cotcotgirl83 írta:
De miért pont Móni? Én is az vagyok:D Van egy tökjó fehérneműbolt a városban, és gyönyörű cuccok vannak egész jó áron, de olyan mufurc az eladó, hogy nem szeretek nagyon odajárni....
14:04
2
Mar
10
cotcotgirl83 írta:
De miért pont Móni? Én is az vagyok:D Van egy tökjó fehérneműbolt a városban, és gyönyörű cuccok vannak egész jó áron, de olyan mufurc az eladó, hogy nem szeretek nagyon odajárni....
14:04
3
Mar
10
A.F.rétisas írta:
A dőlt betűs résznél a pont,ennyi!
14:15
4
Mar
10
whitetulip írta:
tudni kell rólam, hogy imádom a Happy Boxot..tudjátok édi kis plüssállatok, meg efféle csecsebecsék..de egy eladónak sikerült elvennie a kedvem, hogy bemenjek..a barátnőm levert egy hengeres tolltartót, ami begurult a a polcok alá..a barátnőm nem látta, hogy hova gurult, és otthagyta..az eladó messzebb állt, ő látta hol van..LEHAJOLT, és azt mondta a barátnőmnek: "ott van ám lent!"..szerintem ha lehajol, akkor már felvehetné ő is végülis azért fizetik, hogy kiszolgáljon, nem azért hogy bunkózzon..én köszönök, ha belépek egy üzletbe, van mikor semmi válasz...engem nem zavar ha megkérdezik hogy segíthetnek e reflexből rávágom, hogy köszi, csak nézegetek..aztán ha valami kell szólok..de a flegma picsáktól rosszul vagyok..azért jó lenne, ha ez eszükbe vésnék, hogy amíg én nem csinálok valami "rosszaságot" addig én vagyok az a személy, akit ki kell szolgálni, és segíteni kell..ő ezért kapja a pénzt...
14:28
5
Mar
10
tein írta:
igaz, a dőlt betű mindent megmagyaráz.
az mondjuk lehet, hogy sok vásárló semmibe veszi az eladókat, de én például elég normális vásárló vagyok, ha bemegyek valahova, mindig köszönök, és ezek rendszerint átnéznek rajtam. még a biztonsági embernek is köszönök az ajtóban, és az is csak nézni szokott, vagy rosszabb esetben nem vesz rólam tudomást. arról nem is beszélve, amit a cikk is írt, hogy sokszor kinéznek egy drágább boltból, ha bemész oda a sporttáskáddal, meg farmereddel. én vendéglátóztam külföldön, és ott az volt a "szentírás", hogy a vásárló mindenek felett, a vásárlónak mindig igaza van. mi sem tehettük meg, hogy ácsorgunk, mint a bálám szamara, mindig csinálni kellett valamit, mert a vendégnek azt kellett látni, hogy mi szorgalmas, dolgos emberek vagyunk. itthon viszont olyan ocsmány szájhúzogatást, láblógatást látok boltokban, éttermekben, hogy legszívesebben odaszólnék egyik-másik nagyképű kislánynak, hogy én is voltam ott, ahol most ő, és azért a viselkedésért, amit ő produkál, engem kirúgtak volna, de legalábbis hallgathattam volna a menedzserem prédikációját az irodában. szóval szerintem azért kicsit sokat megengednek maguknak.

nagyon pozitív élményem van egyébként még 16-17 éves koromból: barátnőm a testvére esküvőjére készült, ruhát kerestünk, és teljesen véletlenül toppantunk be a váci utcán levő hotel (most nem jut eszembe a neve) alján levő zoób katti üzletbe. mondom, 16-17 évesen, hátizsákkal, acélbetétes bakancsban, stb. és az eladó ugyanolyan kedvesen bánt velünk, mint egy potenciális vásárlóval, feladott a barátnőmre egy ruhát, igazítgatta, közben tisztességesen, normálisan végezte a dolgát. hatalmas fegyvertény ez, ha megengedheti az ember magának azt a ruhát, akkor nagyon sokat nyom a latban a kiszolgálás!

és én még azt sem értem, hogy ha már ott állok a pénztárnál, akkor is, miért nem képes a kislány odaköszönni, meg legalább minimális szemkontaktust teremteni velem?! szerintem tök kínos. múltkor a barátomnak vásároltunk, a pénztárnál a csaj kitépte a kezéből a cuccokat, és miközben bepittyentette őket, arról beszélt a kolleginájával, hogy neki fáj a foga, meg hogy mit csinál majd a hétvégén. ez engem nem érdekel. legyen szíves akkor megbeszélni, ha elmentem, és főleg, hogy kb két ember lézengett az üzletben, erre bőven lett volna ideje. inkább köszönt volna ehelyett.

mikor hasonló helyen dolgoztam, a legtöbbször én is utáltam az embereket, de csak azzal voltam udvariatlan (mertem az lenni), aki velem is bunkó volt. egy kedves vásárlóval nem nehéz rendesnek lenni szerintem.
14:45
6
Mar
10
janisjoplin írta:
ez durva!

3 hónapig dolgoztam -nyáron egy ruhaüzletben a westendben- de többet soha!
mindenkitől meg kellett kérdezni- Segíthetek???
Egyszer egy üzletben a kabátom és az ernyőm adtam oda a döbbent eladócsajnak, mert aznap már 3adszor kérdezték tőlem, segíthetek? - és én készségesen rávágtam persze, kérelk hozd utánam!
de belül szégyeltem magam, de jó poén volt :D
15:14
7
Mar
10
zsanee válaszajanisjoplin írására:
:DDDDDDDDDDDDDDDD haha...ez jó
15:19
8
Mar
10
zsanee írta:
áááááá,azt gyülölöm,amikor kinéznek valahonnan!mintha a képkre lenne írva,hogy :...ezt te úgy sem engedheted meg magadnak"...
15:20
9
Mar
10
flo írta:
azt én se szeretem, ha kinéznek, de én meg akkor benézem őket vagy nemtom...
nem akarok senkit leminősíteni, tényleg, de ilyen alapon akármilyen boltban is dolgozik, ő az eladó ott, szóval szerintem még mindi én vagy a menőbb, aki szórja (vagy csak óvatosan költi) a pénzt a kiszemelt boltban...
mindenesetre ezekkel nem szoktam foglalkozni, mert akármilyen fejet vágjon, én tudom, hogy mit engedhetek meg magamnak, és ő ne akarjon ezzel foglalkozni, amíg nem lopok.

mostanában a válság miatti elbocsájtásokból kifolyólag én azt vettem észre, mintha jobban megbecsülnék az eladók a munkájukat és ezzel együtt a vevőket.
pl. a westend salamanderjeiben régen ilyen unatkozó 50-es nők voltak, na őket de utáltam, mert köszönni nem tudtak, segíteni meg nem is akartak, ha kértem, akkor se... azóta lecserélték a gárdát, csupa fiatal csajszi van, 1! kérdezi meg 1x!, hogy mit szeretnék, és ha nézelődöm, akkor békén hagynak, viszont amint azt látják, hogy esetleg felpróbálnám, már ott is teremnek és segítenek. nekem ez az ideális, mert lehet, hogy nem akartam semmit venni, de útközben még meggondolhatom magam, és olyankor ne nekem kelljen már hajkurásznom az eladót...

jah, és az abszolút kedvenc boltom kiszolgálás szempontjából: a flóriánban lévő ofotért. váá imádok odajárni :D vidámak az eladók, kedvesek MINDENKIVEL, és fél szavamba se kerül, már hoz egy tucat keretet, hogy próbáljam fel. és ha megkérdezem, hogy mit gondol, akkor kedvesen megosztja a véleményét. szóval ők a legjobbak :)
15:55
10
Mar
10
miju írta:
Én is utálom ha árpötyögés meg árkeresgélés közben beszélgetnek a fogyókúráról meg,h mekkora volt a hétvégi buli stb! rám se néz, oda se figyel. kettő meg nem érdekel!
16:13
11
Mar
10
janisjoplin írta:
na igen, amikor meg potenciális tolvajnak néznek, az még rosszabb!
nem szeretem azt az érzést....
16:29
12
Mar
10
mazsofi írta:
naigen...adok kapok....De amikor bemész mondjuk egy ilyen Mayo Chix típusú boltba és a srác(!)ott tömi magába a pörit nokedlivel kicsit elmegy az ember kedve az egésztől.Nomeg a híres beszélgetés:
-Farmert kéne...
-Neked??
ok.köszi.hello.
16:57
13
Mar
10
lilcsa írta:
Jaj nagyon igaz ez a cikk! Én azt utálom, amikor bemegyek vhova, éppen nincs nagy mozgás abban az üzletben és az összes eladó engem néz, talán még körbe is állnak...
VAGY például én nagyon rendes vásárló vagyok, olyannyira, hogy mindig vissza szeretném vinni a rucit a helyére amit próbálok, mert nem jött be és úgyis megyek vissza nézlődni tovább, de kifejezetten NEM ENGEDIK:D (mondjuk a MANGO ilyen)
És történt egyszer egy olyan eset, hogy a Bijou Brigitte-be akartam bemenni, egy mekis kólával a kezemben (nem kell magyaráznom milyen, sok esély nincs, hogy kiöntsem...) és kiküldött a biztonsági bácsi... amikor fogalmam nincs, hogy milyen kárt tudnék vele okozni... és nekem ez tök megalázó is volt, pedig kedvesen kért meg a bácsi, hogy menjek ki. A másik pedig, hogy úgy gondolom egy olyan ember pl aki tesco-s bevásárlás után megy be hatalmas zacsikkal ebbe az üzletbe, az sokkal nagyobb kárt tud(na) tenni.. na mindegy:)
17:00
14
Mar
10
LauraPalmer válaszalilcsa írására:
"például én nagyon rendes vásárló vagyok, olyannyira, hogy mindig vissza szeretném vinni a rucit a helyére amit próbálok, mert nem jött be és úgyis megyek vissza nézlődni tovább, de kifejezetten NEM ENGEDIK:D "

Én pl azért nem engedtem, mert megvan, hogy hogy kell állni a vállfán a ruhának, valamint, hogy hogy kell beakasztani a vállfát a sorba (a vállfák akasztói egy irányba nézzenek, ahogy a ruhák is), meg pl elég kicsi az esély, hogy pont oda teszed vissza a ruhát, ahonnan elvetted (pl hogy a méretek egymás után jöjjenek). Na most ezt még így egy vevő sem tudta megcsinálni, tehát akkor mehetek oda utána megigazítani, amit rosszul tett vissza, ami még nekem kínos is, hogy visszateszi, én meg megyek, kiveszem, megigazítom, közben meg látszik h kicsit sértődött, és bocsánatot kér. Szóval ennél kicsit egyszerűbb, meg mindenkinek kényelmesebb, ha rögtön elveszem, és én visszateszem normálisan:))))
17:11
15
Mar
10
Szandilla írta:
Én azt nem szeretem,h pár eladó tényleg nagyon lenéző!!
Azt érezteti veled,h nincs pénzed a ruhákra,és bemenned sem lett volna szabad..Nem mintha 1 eladónak annyi pénze volna..
Sok kisebb üzletbe be sem megyek,mert már látom kintről h h méregetnek..
Jáááj kirázott a hideg..
:)
Az a tamponos nagyon durva!!H volt képes ilyesmire??ÁÁÁ..
17:25
16
Mar
10
LauraPalmer írta:
Amúgy meg a sok faszságot nem az eladó találja ki, ahogy le is lett írva.
Én mindig magamból indultam ki, hogy vevőként én milyen eladókat és bánásmódot szeretek, és pont úgy csináltam mindent, elégedett is volt mindenki, szerettek is, aztán jött egy kisfőnök a sok hülyeségével és én éreztem kínosnak, amit csinálnom kellett, utálta is minden vevő, de hiába mondtam.

Pl. nálam úgy zajlott a dolog, hogy vevő bejön, én mosolyogva, hangosan köszönök, várok kicsit, és szólok neki, hogy szóljon majd, ha segítsek valamiben. Ezzel úgy éreztem, nem rohanom le, nem mászok a nyakára, nyugodtan nézelődjön, de így már tudtára adom, hogy ha vmi segítség kell, ott vagyok. Ja, és ez kisebb üzlethelyiség volt, így ezt a pultból mondtam.
Na ez így enm mehetett, menjek ki a pultból a vevő nyakára, azonnal tukmáljak, ajánljak, menjek utána, sétáljak az üzletben, enm állhatok a pultban.....

Az, hogy disznóolat hagy a vevő, sosem zavart, hisz ez is a dolgom, hogy elpakoljak, nincs is ezzel gondom, azzal sem, ha lever valamit, sokszor tényleg nem lehet észrevenni, odamegyek, felveszem, visszaakasztom.

"A kisebb, magánbutikoknál sem jobb a helyzet, ott a leggyakoribb probléma, hogy annyira megtisztelve érzik magukat attól, hogy beléptél az üzletbe, hogy bármit is csináltak addig, azt abbahagyják, és nézik, te mit csinálsz."
Mert KÖTELEZŐ. A legnagyobb bűn, ha nem ezt csináltam. Újságolvasás eleve szóba sem jöhetett, akkor sem, ha nincs bent vevő. Leülni sem volt szabad(mármint ha enm volt bent vevő), semmit sem volt szabad. Ha nincs bent vevő, igazítgatni kell a ruhákat, takarítani, vagy sétálgatni, lássák, hogy mozgás van az üzletben....

Ellenben én a vevőkről nem sok rosszat tudok mondani, de szerintem azért, mert azt kapom vissza, amit adok. Ha egyszer kedves vagyok, segítőkész, mindig mosolygós, hangosan köszönős, akkor a vevő is köszön, ő is mosolygós lesz és kedves. Ha mufurc volt a vevő, vagy nehéz eset, én akkor is kedves és vidám maradtam, így a végére csak az lett ő is:D
17:34
17
Mar
10
nyanya válaszaSzandilla írására:
Ha-ha, meglepődnél, hogy néhol mennyit keresnek
17:49
18
Mar
10
nyanya írta:
ha vevőként megyek valahová, mindig kiszúrom a hibákat, a trehányságot, a nemtörődömséget az eladók részéről. A koszt, a port, az összevissza, nem a helyén lógó ruhákat. Előbb felsoroltak nagyrészt a nagy márkák üzletire vonatkoznak (nem yorker, Zara, H&M, Mangó)
Ezeken a helyeken mondjuk nagyrészt tényleg le sem szarják az embert, ha valamit akar.

Viszont:
Én állok a pult másik oldalán is, bár nem az eladás a feladatom, de kapcsolatban vagyok az olykor nem is kedves vevőkkel.
Utálom, amikor valaki bútordarabnak tekint, mikor bejön a boltba, értsd, nem köszön, nem néz rám. Ilyenkor addig köszönök neki, amíg vissza nem köszön, ha kimegy akkor meg kimegy.
Utálom, mikor szétbarmolják a boltot, amit a kolleginám mondjuk órákig hajtogatott, hogy élre hajtva álljon. Pedig megkérdezte valaki tőle, h kell e neki segítség...nem , nem kell, csak romboljon, az a lényeg.
Utálom, mikor úgy beszélnek velem, a 'kedves' vevők,. mint egy darab szarral. Azt gondolják, h ők különbek nálam, mert én üzletben dolgozom. (közben hozzáteszem valószínűleg sokkal okosabb vagyok mint ő, lehet hoyg pont kettőször annyit keresek is)
Utálom, mikor megmagyarázza, hogy az egyik táska nem ugyanolyan, mint a másik, mikor megmutatom neki a kódját, stb, annak sem hiszi el. Menjen az ilyen máshová...

Az alkalmazottak azért vannak egy boltban, hogy segítsenek. nem kiszolgálnak, max segítenek. És ha a sok bunkó vevő ezt felfogná, talán mindenkinek könnyebb lenne.

Pozitív példám is van ám
Boldoggá tud tenni egy eladót az, ha mondasz egy "köszönöm a kedvességet, vagy a segítséget"
Vagy eldumáltok valamiről, csak úgy...
:)




18:07
19
Mar
10
nyanya írta:
Lányok, Fiúk!

Mondjatok már nekem légyszi olyan helyeket, ahol kedvesek voltak, vagy úgy viselkedtek veletek az eladók, ahogyan azt elvártátok volna.
Ha csak negatív példák vannak, az is jöhet. Egy dolgozat témában elég sokat segítene
Köszi
18:10
20
Mar
10
trillarom írta:
Nem szeretek olyan boltba bemenni, ahol épp nincs más vevő rajtam kívül. Ilyenkor mind az 5 eladó engem les, követ a szemével. (Bár lehet ez már fóbia nálam:)) Én is igyekszem köszönni, ha belépek egy üzletbe, de sok esetben nem viszonozzák, vagy az unatkozó kiscsaj odanyög egy "Hello"-t.
A városomban van egy turi, ahol az eladók a bolt egyik végéből a másikba kiabálnak egymással, így beszélgetnek. Persze a vevőkkel meg nem törődnek.
Ahol eddig csak szimpatikus eladókkal találkoztam az a Douglas. Kedvesek, nem tapadnak és mindig tök csinosan vannak öltözve és szépen ki vannak sminkelve.
18:22
21
Mar
10
Sosyka válaszanyanya írására:
women' secret, ez megmaradt bennem, mert nagyon kedves és segítőkész volt az eladó, na meg még a Tisza cipőbolt, nagyon aranyosak a fiúk :)) hát több jóra nem nagyon emlékszem, rosszra se

azt nem szeretem.. na jo ez nem egy üzlet , ha a mcdonald's- tól megállok 5 méterre és már rögtön kérdezik h mit kérek, jo tudom h ez a dolguk, de engem zavar, ha majd szeretnék kérni valamit akkor közelebb megyek és mondom..
18:27
22
Mar
10
LauraPalmer válaszanyanya írására:
Jaj, tényleg, hazudtam, hogy nincs negatív példám idegesítő vevőre, egy van.

Ahol dolgoztam, a famerekből minden modellből a legkisebb méret volt kiakasztva, a többi méret fel volt hajtogatva egy polcra. (ha valaki a farmereket nézte, mindig mondtam is, hogy csak a legkisebb méret van kint, nagyobbat tudok adni, szóljon, ha kell valamelyikből, és hozom is) Plusz még oda voltak felhajtogatva olyan ruhák, aminek egy méretéből több darab van, mert egy darab/méret van kiakasztva, többi felhajtva. Szépen, élére, naponta áthajtogatva A4-es sablonra.
Vevő odalép a polchoz. Kedvesen mondom neki, hogy azok a ruhák mind ki vannak akasztva, szívesen megmutatom, hová, úgy jobban meg tudja nézni. Ja, jó, oké, köszi. Kicsit arrébb megy, majd visszalép, és kitép egyet a stóc közepéről, felét leborítja, amit kivett, széthajta, majd visszadobja a tetejére. Na ettől agyfaszt kaptam.....
18:39
23
Mar
10
boriska válaszanyanya írására:
Promod-okban, szinte mindig kedvesek, köszönnek, "miben segítenek", de nem tolakodóak. azt vettem észre, mindegy, hogy az országban akármerre jársz, minden üzletükben kedvesek.
18:46
24
Mar
10
cattyee írta:
Én kb. 3 hete vesztem össze az Árkád Zarában a főnökkel. Na, oda többet nem megyek be! De gondolkodom rajta, hogy az egész Zarát bojkottálom.
18:54
25
Mar
10
cattyee írta:
Az Intimissimiben általában kedvesek az eladók. És van az Árkádban egy ilyen konyhás cuccokat áruló B betűs bolt (nem jut eszembe a neve). Ott tündériek! De tényleg!
18:57
26
Mar
10
cattyee írta:
Eszembe jutott! Buttlers :D
19:21
27
Mar
10
cattyee válaszanyanya írására:
Ha gondolod, hogy tudod használni kifejthetem a negatív (Zara) és a pozitív (Buttlers) példámat is részletesen, mert mind2 emlék elég friss...
19:24
28
Mar
10
nem bírom a tömegmárkák boltjait, a legeslegfelháborítóbb a Tally Weijlben történt: beálltam a kasszához, hogy fizetnék, a két csaj egymással pofázott, odaköszöntem, semmi reakció, állok, állok, mire nagy nehezen elveszi a cuccot, közli az összeget, megköszöntem, és erre sem volt semmi reakció, csak pofázik tovább... a jó k.anyját komolyan mondom nagyon ideges voltam! legtöbbször ez van amúgy... kevés pozitív példa van. Oroszországban a legdurvább, nem köszönnek, nem kérdezik meg h segítsenek-e, a válasz csak morgás ha kérdezel valamit, és nem veheted kezedbe a cipő párját úgy h nem áll melletted az eladó:D majdnem elsírtam magam amikor összetalálkoztam egy normális csajjal. szóval, röviden és tömören, undorító ami megy, pedig én mindig normális voltam, de már arra sem erőltetem meg magam.
19:28
29
Mar
10
bbilly írta:
Velem Rómában esett meg, hogy egy szoknyát akartam venni egy helyre kis butikban, de az eladóról lesírt, hogy szerinte én ezt nem engedhetem meg magamnak ( osztálykiránduláson voltam kísérőtanár, farmer, hátizsák, tornacipő ). Pechje volt, mert előzőleg a férjem feltöltötte a bankkártyámat és meghagyta, hogy feltétlenül vegyem meg magamnak, ami megtetszik. Szóval akár az egész sort megvehettem volna. Végül nem vettem semmit, egye meg az áruját !
A sluszpoén pedig az, hogy még csak nem is volt drága a butik !
19:31
30
Mar
10
bbilly írta:
Ami pedig azt illeti, hogy a vevő vigye vissza a megvásárolni nem kívánt árut a helyére, nos ahol most én lakom egyenesen elvárás, hogy hagyd a fülkében őket, majd az eladó visszaviszi. Elvégre ő pontosan tudja, melyik polcon, fogason van ahelye, míg a vevő nem feltétlenül emlékszik arra, hogy egyes darabokat honnan emelt le. Szerintem ez logikus. Mindig egyszerűbb így az eladónak, mint nap végén a vevők által rossz helyre visszarakott holmikat újra szétszortírozni.
Akár a könyvtárban, ahol nem te rakod vissza a visszahozott könyveket a polcokra, hanem a könyvtáros, aki pontosan tudja hol a helye.
19:36
31
Mar
10
quika írta:
Promodban voltam egyszer próbamunkán, ami pl zónákra van osztva. Konkrétan az volt a feladatom, h MINDEN emberkéhez odamenjek aki a zónában van, h miben segíthetek...kva szar volt, mert pontosan tudom, mivel legtöbbször vevő vagyok, hogy milyen idegeítő is ez. De muszáj volt. Végül nem kaptam meg az állást (nem is sajnálom különösebben) :)
Kis boltokba be sem megyek mert rühellem, hogy körbevesznek vagy minden mozdulatomat kocsányon lógó szemekkel vizslatják...biztos sok a lopás sajnos, de akkor is hülye érzés..
19:44
32
Mar
10
NoraG írta:
Fú ez a téma pont olyan mint a kamion sofőr vs. akarmilyen vezető. Egyiknek sem lehet soha igazat adni, mert mind a két oldalon van jó és rosszpélda is.

Tavaly tavasszal anyu egy reggel bejött a szobamba és közölte: Ok kelj fel megyünk vásárolni...tök örültem, hogy vére nem csak egy farmert vagy egy cipőt vehetek hanem több dolgot is. Az örömöm körülbeül addig tertott míg be nem mentem az elő üzletbe. Olyan hangerővel köszöntem, hogy túlordísam a zenét...mert ugye egy RETRO uzletbe bemész megsüketülsz, szinte a saját hangod sem hallod. Válasz persze nem érkezett. Ok, hogy mekkérdezi az eladó, hogy sehíthet-e, hiszen az a doga. Általában kapásból rávágom, hogy köszönöm szépen, előbb körülnéznék. Ezt szerencsére tudomásul vette. Majd mikor kiválasztottam a gatyót és kellett volna belőle méret...1 az eladók nem tudom, de felszívódtak...2 mikor megtaláltam a kiscsajt (a sport táskámmal, noname farmeremmel és felsőmmel) szó szerint lenézett, hogy nekem erre nincs pénzem...Bemennék, ha nem lenne? Nem hiszem. Kb. fél órát matatott mire talált előle méretet, szerencsére jó volt...ki is fizettük gyorsan. A pénztárnál pedig a kiscsaj ellenkezője állt...egy tök kedves és baratságos csajszi. Mosolygott, köszönt mikor én következtem, amíg bíbelődött beszélgetett velem....kifizettem, köszöntem és mentem.
A köv üzletben (Janes Club) ugye kb turi feeling uralkodik - csak nem értem miért mert vannak vagy 6an egy üzletben az eladók - kiválasztottam néhány cuccot, elvittem felpróbáltam abból 2 ttszett is, szóval jött a pénztár. Hát az a csaj még a RETRO-s kiscsajnál is rosszabb volt. 1. nem köszönt, 2. unott volt a képe, 3. csiga lassú volt, 4. azt hangoztatta, hogy mikor lesz már végre záróra. Komolyan annyira negatív volt, hogy majdnem modom neki...hogy hadja a francba mert itthagyom.

Karácsonyi vásárlás alatt találkoztam nagyon kedves eladókkal. Az egyik ilyen egy Calcedoniaban volt. Két csajszi volt az egéz üzletben. Bementem a szokásos duma...hogy segíthet-e. Mivel fogalmam sem volt mit vegyek unokanővéremnek, így elpanaszoltam...hogy képzelje el így meg úgy...voltam itt meg itt és még mindíg semmi ötletem nincs, nade gondoltaram benézek hátha találok valami jót. És találtam is. Körülbelül fél órát töltöttem harisnyaválogatással. Már nagyon untam lehet azért is vettem végül a harisnyát, de egy nagyon jót beszélgettem egy vad idegen emberrel...aki lehet, hogy nem is emlékszik már rá, vagy ha igen akár tök idegesítőnek is tarthatott. :) De az ilyen eladókat szeretm. Még szeretnék ilyen eladókat sokat :)
20:21
33
Mar
10
Sziporkaa írta:
hú nem olvasom végig az összeset..én pénzszűkében dolgoztam egy sportboltban, a fürdőruha és a foci-kézi-kosármez részeken főleg...volt olyan nap hogy egy polcon elindultam hogy visszategyem a leszaggattott cuccokat, amiket leszedegettek a vállfáról..mire a sor végére értem (kb 10méter), indulhattam újra...és megint..és megint. én azért figyelek, hogy rendesen hagyjam ott a ruhákat, vásárlóként.

amúgy azok a boltok jók, ahol ami nem jó, le lehet adni a próba után (pl zara, mango)...de ahol nem, hanem nekem kell visszarakni, az borzasztó (orsay, new yorker...), mivel kb 10 cuccal mentem be, már el is felejtettem, honnan vettem őket, sosem tudom rendesen visszarakni..ott nem a vásárló hibája hogy kupit hagy...

20:29
34
Mar
10
ence válaszanyanya írására:
a Promodban. mindig nagyon kedvesek, olyan jó ott vásárolni. mondjuk a ruhák sajnos nagyok ott rám, úgyhogy max cipőt vagy kiegészítőket. de mindig jó élmény.
20:41
35
Mar
10
carrie írta:
Egy butikban dolgozom nem olyan régóta, ahova 3 új lányt vettek fel, én vagyok most a legfrissebb, és bizony keményen zajlik a betanítás. Mindenkihez oda kell menni, megkérdezni, hogy segíthetek-e, ha nincs határozott elképzelése a vásárlónak, akkor is beszélgetni kell vele stbstb. Én évek óta törzsvásárlója voltam az üzletnek, és pont azért szerettem odamenni vásárolni, mert olyan "barátnős" volt a hangulat, bementem, körbeugráltak, és mindig találtak (ŐK, nem én) olyan ruhát/ruhákat, ami pont illet hozzám - nekem tetszett, hogy nem kell válogatni, mert egy idő után pontosan tudták hogy milyen a stílusom, és így aztán sokat és szívesen vásároltam ott.
Viszont tudom, hogy vannak, akik inkább magukban szeretnek nézelődni, ha kell valami, úgyis szólnak, de megvan mondva, hogy igenis beszélgetni kell vele, és ha egy ruhát felpróbál, azonnal hozzáillő darabokat kell válogatnunk hozzá, kérdezés nélkül.
A ruhákat is mi visszük a helyére, és valóban azért (is), mert méret szerint vannak sorba rakva, és nekünk így egyszerűbb a későbbi keresés, és a vállfákat is minden szabad percben (ha nincs vevő a boltban) igazgatni kell.
Ez az üzlet pár év alatt kisebb lánccá fejlődött, már a 4. boltot nyitották, megjegyzem egy balatoni kisvárosban. Így talán kijelenthetem hogy ez az üzletpolitika bevállt. Rengeteg a törzsvásárlónk, akik talán pont azért szeretnek bejönni, mert azt a érzik, itt tudják, hogy mit szeretnének, megismerjük őket, beszélgethetnek, ihatnak egy kávét stb.
Csak ott van a másik oldal, akik nem szeretik, ha "zaklatják" őket, és inkább továbbállnak.
20:41
36
Mar
10
törölt írta:
Eladókkal, pénztárosokkal ált. jók a tapasztalataim. Akik viszont halálra idegesítenek: illatszert árusító üzletekben a biztonsági őrök, akik úgy követnek, mintha már lefülelt tolvaj volnék! :P
21:41
37
Mar
10
carrie írta:
Bármilyen idegesítő, ezt nem az eladó találta ki, hanem a főnöke, és ha nem teszi meg, akár ki is rúghatják, mert nem végzi rendesen a munkáját.
21:42
38
Mar
10
eriana írta:
Hú, én azt utálom, mikor a nyakamban lihegnének, mintha lopnék. Tegnap történt egy vicces dolog. Bementem egy drogériába, valamilyen német nevű Schelker(?)- Nem egy nagy üzlet. Köszönök, az eladó nem köszönt. Mindegy. Egy csomó mindent kellett vennem, nézem a kis listámat. Már voltak cuccok a kosaramban, tehát láthatták, hogy nem a táskámba pakolom a cuccot, meg őszintén szerintem nem is úgy néztem ki, mint akinek szüksége van arra, hogy lopjon...Hátramentem, nézegetem a drágább borotvákat, erre odajön az ötvenes biztonsági őr: Csókolom, segíthetek? ÁÁÁ. Rámeredtem. Mondom: Köszönöm, borotvákat nézegetek, miben akar segíteni?Rámnéz: Á, értem, és továbbsétál. Na, sikerült, kiválasztottam egyet. Tata megint odajön(voltak mások is a boltban): Látom sikerült választani. És vigyorog.
Aha, most megyek arclemosót nézni, segít? Na, erre békénhagyott. Nagyon kiakadtam!

Bár visszagondolva, ő nem azt nézte, hogy lopok-e, ez inkább a zaklatás kategória. Még jó, hogy azt nem kérdezte meg, hogy hol akarom borotválni! És az a kaján vigyor! Perverz, vén f*sz! Most is kiakadok tőle!
21:47
39
Mar
10
eriana válaszatörölt írására:
Á, most veszem észre, hogy te is erről írtál!:D A perverz biztonságiőr a legrosszabb!
21:50
40
Mar
10
roxy írta:
Én imádok vásárolni de néha nekem is elmegy a kedvem a vásárlástól. Utálom mikor pulikutyaként jönnek utánam a boltban, nem szeretm amikor a probafülkék elött valaki kint áll és amikor jövök ki a megprobált ruhákkalmegkérdijók lettek és a csúcs hogy amikor közlöd hogy nem akkor kérdez még egyet: Méretre nem jók? na ettől a farra mászok. UTÁLOM!!! Miköze hozzá ne szóljon hozzám majd én visszaakazgatom. DE Van egy üzlet ahova imádok járni (már törzsvásárló kártyám is van) ott mikor belépek köszönnek megismernek mosolyognak kedvesek jönnek mit szeretnék ha mondom hogy csak nézelödők elmennek hagynak had nézelödjek amikor szükség van rájuk ott vannak segítenek mindig amikor probálok segitenek beadogatják a ruhákat ha megkérdem jól áll valoban megmondják hogy igen vagy nem, nem mint egyes üzletekben jó csak vedd már meg ha amit összegyüjtötem magamnak egyik se megfelelő akkor az izléésemnek valot mutatnak IMÁDOM, tetszik hogy mindig tudják mit akarok. Már megfigyeltem hogy ezt nem csak a mindig visszatérő vevőkkel csinálják van olyan aki akkor megy be ondjuk másodszor harmadszor és ugyanezt csinálják minden vevővel.
Persze hogy a vevőkben is van kehe de ha már én szorom a pénzem akkor legalább kapjak normáliskiszolgálást!
A dölt betűs résszel egyet értek!!!
21:54
41
Mar
10
lilcsa válaszaLauraPalmer írására:
ja világos... nem tudom megmagyarázni miért, de én akkoris vissza akarom vinni:D:D
21:58
42
Mar
10
roxy írta:
Nem feltétlen ez miatt, az elég cink ha mondjuk leönt mondjuk egy nem éppen olcsó rucit, vagy éppen mint lilcsa esetében ékszereket amit nem lenne egyszerű megtisztittani a ragacsos ücsitől. Amúgy szerintem is ez elég gáz. Egyszer ez velem is meg este csak velem bunkó volt a bisztonsági bácsika és én voltam kedves mondani neki hogy már elmúltam 4 és kinötem a kiöntözgetős időszakomat is.
22:03
43
Mar
10
Rabyn írta:
Pozitív példák: Ferenciek terénél lévő Invázió, Károly körúti Siptár, a fővám térnél egy kínai.
Az invázióba nagytáskával mentem be (hátizsák) és mondták, hogy inkább tegyem le a pult mögé vigyáznak rá de így nekem is nehéz közlekedni. Megköszöntem szépen.
Amit nagyon tudok utálni az az amikor még csak a kirakatot nézem de már véresrongynak tekintenek.
22:03
44
Mar
10
graveland írta:
én általában mp3-al a fülemben vásárolok, szigorúan egyedül, de köszönök és jófej vagyok, ha magamtól lehetek az. ha odajönnek lenézve hogy (büdösrokker) szia, miben segithetek,(te kis szar feketében nyomulós depresszióhalmaz) akkor mindig gúnyos mosoly hogy hagyjad csak... kimegyek.
zene azért kell, hogy ne kelljen plázazenét hallgatnom, amit nagyon utálok.
egyi legjobb élményem viszont a mammutegyes konkurenciában volt, bementem harisnyatartót venni, csajszi pedig marha kedvesen mutatta az összeset, hogy ő melyiket venné, feltúrta a raktárt nekem egy s-esért abból ami tetszett, tényleg sajnálta, hogy nincs, közben kérdezgetett beszélgettünk, végül vettem hozzá harisnyát is, mondta hogy ne azt vegyem amit elsőre kinéztem mert annak rossz az anyaga, vegyem ezt olcsóbb is erősebb is, igaza volt, mert kb két hónap alatt egy szálacska jött ki az egész harisnyából, pedig nyúzom rendesen. viszont pont a szomszéd apacsban nem volt fogalmuk arról hogy ilyen olyan szilkonszár hogy működik.
ja viszont itteni libribe meg úgy kértem segitséget hogy elmondtam kinek milyen könyv kéne, végén kiderült van egy közös ismerősünk, és douglasba is mindig kedvesek.
promod, zara, h and m, kisboltok-halálom, amilyen messze csak tudom.
22:31
45
Mar
10
tseebe válaszaSosyka írására:
Csak jelzem, hogy hál' istennek a mekiben már nem kötelező a vevőkre való ráköszönés 10 méterről! A nagyokosok a központban rájöttek, hogy ez nem buli nekünk és nekik sem, a vevő ideges lesz - ahogy te is írtad - , hogy mi a pics*nak kell még őt zaklatni, utána meg mi is flegmák leszünk, mert bevágnak egy fejet a "kedves" vendégek (természetesen az alapvető köszönés viszonzásának teljes hiánya is rátesz erre egy lapáttal). Így hát, aki bármelyik, az étterem ajtajában épp beeső vendégre ráköszön, az már csak túlbuzgóságból teszi. Én a magam részéről kivárom, míg odaérnek a kasszámhoz, és akkor addig köszöngetek (volt már olyan anyukától kezdve a 120 éves vén trottyig), amíg nem hajlandóak viszonozni. Utána cseveghetünk!
23:04
46
Mar
10
Mangi válaszanyanya írására:
Szívemből szóltál :) lassan 4 éve dolgozom a kereskedelemben, eladóként kezdtem ,egy ideje üzletvezető helyettes vagyok. Sokszor érzem én is, egyszerűen lenéznek a kedves vásárlók.. jopár negatív tapasztalatrol tudnék irni, csak lusta vagyok hozzá :) Tisztelet a kedves , eladókat is embernek néző vásárlóknak, irtó jól esik mikor vmit megköszönnek és nem csak úgy odanyögnek egy köszönömöt, hanem érzed, hogy komolyan így is gondolja és szívből jött :))
23:18
47
Mar
11
Nenia írta:
Egyszer eladóként dolgoztam külföldön egy nagy áruházban és az esti takarítás során egy használt pelenkát találtam az egyik kiállított táskában...
00:03
48
Mar
11
Neira írta:
Nekem a fiatal kis picsák veszik el a kedvem a vásárlástól, akik mikor bemész az üzletbe fitymálva végigmérnek,hogy na megint itt egy senkiházi...Amikor meg kiderül hogy vásárolsz, és nem csak egy 1000 Ft-os mütyűrt, akkor meg verik a nyálukat, hogy talán kapnak jattot. De mire? Én is kereskedelemben dolgozom (mozi), és ha kell 12 órán át mosolygom,vagyok udvarias, és édes, ez már munka a jattért! De mint eladó én azt imádom,mikor nem köszön a jól szituált hölgy, viszont mikor jegyrendelését veszi át, mégis jól érthetően, hangosan mondja,hogy ő Dr. XY, mert ő milyen kulturált, és művelt, csak köszönni nem tanították meg. Vagy mikor az újgazdagék, vagy apa-anya pici fia az orrod előtt pörgeti a húszezres bankókat,de az 5 forintot elrakja. Ez olyan bunkóság! Nem az hogy nem hagyja ott az apró visszajárót, vegyen belőle fagyit magának, de nekem azt tanították, hogy mikor fizetek valahol, meg amúgy is illetlenség lobogtatni a pénzed, diszkréten kell kezelni mennyi van nálad.
00:23
49
Mar
11
raspberry írta:
Én nagy DM-be járós vagyok. Már nagyjából kitapasztaltam melyikek azok az üzleteik, ahova nem megyek be amiatt, mert a biztonsági őr árnyékként követ - nagyon idegesítő!
Vicces, amikor a tamponok között matatok, és majd kifolyik a szeme úgy nézi, nem rakok-e zsebre egyet :)!
02:13
50
Mar
11
raspberry írta:
A fentiekkel csak arra céloztam, hogy a biztonsági őrök sokkal idegesítőbbek tudnak lenni, mint az eladók. Nem tudják diszkréten végezni a munkájukat???
02:14
51
Mar
11
equinoxe írta:
Sziasztok! Nem szoktam kommentezni, bár ezer éve látogatom az oldalt, de ez a cikk hozzászólásért kiált!
Negatív példa: Leonardo - messze elkerülöm a boltot, mert olyan barátságtalan, buta, korlátolt és hadd ne sorolja eladókkal, mint ott, sehol máshol nem találkoztam! (és ez nem egy boltban fordult elő!) Az utolsó előtti csepp a pohárban az volt, amikor párommal egy 24 ezer forintos férfi alkalmi cipővel álltunk a kasszához, és az eladólány a mobiljába fecsegett a "barinőjével", hogy még nem tudja mi lesz, mert nagyon "kis cukika" volt a srác, "hát, össze nem jöttünk"... bla-bla-bla - ÉN ERRE NEM VAGYOK KÍVÁNCSI!!!! Végül odaböfögte az összeget. Majd az utolsó csepp, amióta nem vagyok hajlandó bemenni a boltba, az volt, mikor (általános kuncogások közepette) kibökte a csaj, hogy EKKORA méretben (41-es) nem gyártanak ilyen cipőt. Kértem egy másik modellt, kicsi lett az is, vissza akartam adni, mondom, köszönöm, de sajnos nem jó a méret, erre kitépte a kezemből és becsattogott a raktárba. (egyébként sokszor megkaptam, hogy ilyen naaaaagy lábra nincs ám cipő, menjek a Humanicba... - köszi...)
Pozitívum: Intimissimi. Mindig kedvesek az eladók, nem tolakodók, szívesen adnak tanácsot!
Az is lehangoló, hogy mennyire koszos tud lenni néhány bolt, tudom, hogy ez nem csak az alkalmazottak hibája, hanem elég sokszor a vevő is irdatlan szutykot tud ott hagyni (a véres tampon sztori kissé mellbe vágott így korán reggel) - de mégis. Az Intimissimiben például miért nincs soha kosz a próbafülkékben???
A cikk nagyon jó, tetszett, álltam én is a másik oldalon, igaz nem sokáig. A boltba belépő vásárló láttán olvasás-evés-gépezés-kávéivás azonnali befejezése nálunk is kötelező volt. Meg a járkálás. Furi, de ez van.
08:14
52
Mar
11
Csillagszem válaszajanisjoplin írására:
Szerintem is jó poén volt!!!!:D
08:19
53
Mar
11
equinoxe válaszaeriana írására:
Nyomoztókutyaként utánad csaholó biztonsági őrökről tényleg külön cikket kellene írni. Én megértem, hogy ők a biztonságra ügyelnek, és lopni nem feltétlenül a szakadt külsejű ember szokott, sőt, a bolti szarkák sokszor kimondottan jól öltözöttek. DE! Akkor sem kellemes, ha koslat valaki utánad! Én ezt sosem értettem, zavart mindig is. Egyszer megkérdeztem egy biztonsági őrt (DM), hogy van-e valami probléma? Nem voltam udvariatlan, kedvesen kérdeztem meg. Na ekkor odébbállt.
(az pedig kimondottan vicces volt, amikor szintén DM-ben a a parfümöket szaglásztam, a biztonsági őr meg előzékenyen ajánlotta a neki tetsző illatokat. Jól elcseverésztünk, tényleg muris volt!)
08:23
54
Mar
11
Csillagszem írta:
Én intelligens vagyok, és szerintem jó vásárló is vagyok, alap, hogy ha belépek egy boltba, köszönök, ha megkérdezik, hogy segíthetnek-e, válaszolok. Kedvesen kérdezek, kedves választ várok. Soha nem szemetelek a boltban, semmit sem hagyok a próbafülkében.
KIVÉVE: ha nemtörödömséget, bunkóságot, udvariatlanságot, kioktatást stb. tapasztalok. Na ilyenkor én is tudok bunkó lenni, ha akarok, és leszek is.
Amit nem szeretek:
- ha bemegyek egy boltba és az eladó mindent elejt ami a keze ügyében volt. Ez olyan, mintha zavarnám abban, amit éppen végzett, és elkívánna a búsba...
- nem szeretem, ha megkérdezik, hogy segíthetnek-e. Én mindig rámosolygok az eladóra, hogy tudja, vagy érezze, ha kell segítség, én szólni fogok neki. Nem vagyok hülye, ha kell vmi, kinyitom a számat.
- ha utánam jönnek, az a halálom. Azt hiszi, hogy lopni akarok, vagy mi??? Azt is utálom, ha a biztonsági őr kajtat utánam....
- a próbafülkéből kijövet az eladó megkérdezi, hogy jó lett-e, hogyhogy nem lett jó, rossz a méret? ilyenkor már eleve rosszul érzem magamat, mert ezzel szinte azt mondja, hogy más oka nem lehet, hogy nem tetszik, és hogy én egyáltalán miért próbáltam fel, ha nem is tetszik....saját magamon látva tudom eldönteni, hogy mi az, amit megveszek.
08:29
55
Mar
11
Csillagszem válaszaequinoxe írására:
Vannak jó fej biztonsági őrök is. A DM-ben van egy, akire ha rámosolygok, mindig visszamosolyog. Ezt szeretem.
08:30
56
Mar
11
AlfaVenusz írta:
A tavalyelőtt Bulgáriában, Burgasban voltunk nyaralni, anyuval elmentünk vásárolni a helyi plázába vagy mibe. Bementünk a Terra Novaba, tyűűűűű pont szezonvégi akció volt, hát mondom semmit ne hagyjunk itt. Végül kiválasztottam pár darabot, amit meg is akartam vásárolni, túlzás nélkül vártunk 10 percet a pénztárnál, mert a pultoslány előttünk csacsogott a barinőjével. Persze közben sokan felpróbáltak ruhákat és nem a helyükre tették, hanem a pénztáros asztalához. Naaa, végre mi is sorra kerülünk, mire a kasszáslány számolja a cuccaim és hozzátesz egy nadrágot. Anyuval gyorsan elintegetjük bulgárul, hogy jajjj, az nem a mienk, valaki itt hagyta, mire a lány mérgesen ránk ordít valamit bulgárul, erre már anyu kiakadt, s azt mondja: ''figyelj oda leánka, mert úgy pi..án ruglak!'' Volt hatása, egy szó se volt utána :))
08:31
57
Mar
11
equinoxe válaszaCsillagszem írására:
Igen! Tényleg vannak nagyon kedvesek! Ahol eddig laktam, a lakások alatt volt egy DM is. Ott nagyon jól összehaverkodtunk a biztonsági őrrel, ha épp kint állt a bolt előtt, én meg pont jöttem, mindig előre köszönt! Meg mindig volt egy jó szava az emberhez!
08:50
58
Mar
11
CocoChanelN1 írta:
Szerintem a legaranyosabb, legjófejebb eladók a Promodban meg a Lush-ban vannak. Mintha mindkét helyre direkt olyan lányokat is választanának. Annyira örülök, h valahol ez is szempont az állásinterjún, nem csak azt veszik fel, aki a legkevesebb fizut kéri.
Én úgy gondolom, h ha valaki szolgáltat (legyen az butik, étterem..stb), akkor annak igenis kötelessége mindig kedvesen, segítőkészen, mosolygósan fordulni az emberek fele, észrevenni ha zavar esetleg, de ott lenni, ha szükség van rá. És persze tudom, h nem lehet mindenkinek mindig 100%-os napja, de akkor is, a magánéletet tessék kint hagyni. Én ezt elvárom, de csaerébe ugyanezt is adom. Mindig kedvesen lépek be az üzletbe, köszönök (pár helyen néha vsisszavakkantanak, néhol még azt sem...).
Én tanárnéni leszek, szerintem ez is kicsit hasonlít. Milyen lenne, ha az otthoni gondjaimat a gyerekeken verném le?!
09:13
59
Mar
11
CocoChanelN1 válaszaCsillagszem írására:
Jaj, én meg pont a DM-es biztonsági őröktől kapok sikítófrászt (bocsi, tudom durva szó volt, de ide kívánkozott). Régen imádtam oda menni, nézelődni, megszaglászni mindent, imádtam a kenceficéket (nőből vagyok:)). De az utóbbi években mindenhol nyomulnak a biztonsági őrök és komolyan, mintha követnének. És az a vicc, h ezt már mástól is hallottam, nem csak én vagyok paranoiás. :) Pedig aztán, ha valaki, akkor én nem úgy nézek ki, mint aki lopna, meg egyébként sem lopnék - elvből. Persze tudom, h nem minden a külső, és, h egyszer én is pont a Mangoban néztem, h egy jól kinéző, jól szituált(nak tűnő) 50es nő (azt hittem ráadásul, h külföldi), a boltos lányok körbeugrálták, lesték minden kívánságát, na és pont ő akart lopni... no comment.
09:20
60
Mar
11
tein válaszanyanya írására:
nekem van egy elég friss pozitív élményem!
a barátomnak cipőt keresünk, kifejezetten egy típus és szín érdekli (egyrészt elég háklis cipő téren - mindig kinézi a neten, aztán azt vadásszuk hónapokig :), másrészt meg az egyik kedvenc sportolójának a cipőjébe szeretett bele). szóval, miután rájöttünk, milyen típus az a cipő, és hogy hol lehet kapni, elmentünk ebbe a boltba. Veszprém - Fürgenyuszi sportbolt. :) bementünk, az eladó épp nem volt sehol (ez egy nem túl nagy helyiség), aztán mikor előjött, normálisan köszönt, szólt, ha kell segíteni, szóljunk nyugodtan. nézelődtünk egy darabig, de nem találtuk a cipőt. akkor odamentünk hozzá, mondtuk, mit keresünk. nem tudtuk pontosan a típusát a cipőnek, csak körülbelül, de rögtön tudta, miről beszélünk (tájékozott! ez nagyon fontos szerintem egy eladónál, hogy tudja, mit árul!). "az a cipő kell, ami a Pericnek is van?" (ő a sportoló, veszprémi kézikapus), "igen, az". akkor kérdezte, hogy melyik, mert a Peric múlt héten is volt bent, mindig azt a cipőt viszi, de most utóbbra egy másik színt. megkereste a neten, megmutatta, hogy melyik kettő színről beszél. mikor kiválasztottuk az egyiket, mondta, hogy neki az most épp nincs, de rögtön felhívta két másik üzletét, hogy küldjenek x méretben, mert valaki azt keresi, felírta a barátom telefonszámát, és mondta, hogy majd keresi, ha megérkezett a cipő.

abszolút pozitív élmény volt. közben folyamatosan beszélt, nem idegesítően, hanem tájékoztatón, nem volt tolakodó úgy, hogy közben nagyon segítőkész volt. és "walked the extra mile", hogy segítsen nekünk. meg is beszéltük a pasimmal, hogy ez annyira sokat számít, hogy ha találnánk máshol ilyen cipőt, akkor is itt vennénk meg, mert annyira kedves volt, és "lehetővé tette", hogy az ember jó szájízzel jöjjön ki a boltból.

utána átmentünk egy másik veszprémi üzletbe, az nagyobb, nem jött oda senki, de hallottam, amint egy fiatal eladó borzasztó készségesen ecseteli az egyik cipőjük előnyeit - és hátrányait is (!) a vevőjének. hozzá kell tennem, hogy ez vidéken van, egy nem túl nagy városban, ott talán még nem olyan kiégettek és unottak az eladók, meg türelmetlenek a vásárlók.

remélem, segítettem a dolgozatodban!
09:27
61
Mar
11
tein válaszanyanya írására:
ja, és a lush eladói mindig nagyon kedvesek! mondjuk karácsony környékén sok kisegítőjük volt, akik nem dolgoznak ott mindig, és azok nem sokat tudtak segíteni, de általában tök kedvesek, megmutatják a termékeket, ki is lehet próbálni, és nagyon tájékozottak!

és a múltkor csinos fehér (ünneplős :) fehérnemű után futkoztam, a westend földszinti emeletén van egy fehérneműs, azt hiszem, konkurencia a neve, ott is nagyon kedvesek voltak velem. megmutogatta az összes csinos fehér bugyiját, elmondta, melyik nagyon kényelmes, melyik kevésbé. végül nem vettem semmit, mert nem találtam az ízlésemnek megfelelőt, de tök rossz volt, úgy szerettem volna, ha már ilyen kedvesek voltak. :)
09:33
62
Mar
11
nyanya írta:
Észrevettétek már, hoyg aki kereskedelemben dolgozik, ha vásárlóként megy be az üzletbe, akkor is visszaköszön a beérlépő, és ködzönő másik vásárlónak, illetve elkezdi igazgatni a ruhákat öntudatlanul is?????
Ez annyira vicces szerintem.:)
09:37
63
Mar
11
tein válaszaNoraG írására:
na, a jeans club-bal nekem is vannak jó élményeim! amúgy sem szeretek bemenni, mert tényleg olyan, mint egy rossz turi, és amúgy ár-érték arányban is botrány. na de egyszer bementünk, a barátom nadrágot nézett magának. volt ott egy elég ronda és (bocsánat) igénytelen eladócsajszi, látszólag totál ki volt borulva azon, hogy neki dolgoznia kell. (mondjuk jó, sokan bent hagyták a felpróbált ruhákat az öltözőben, szerintem ezen akadt ki, hogy folyton pakolgatnia kell őket. bár, végül is ezért is fizetik, nem? na mindegy.) volt ott egy helyes pár, a lány próbált, a srác meg már a kezében fogdozta, amit ő meg akart venni magának. aztán egy óvatlan pillanatban (biztos elfáradt a keze, vagy nemtom), leakasztotta a cuccot egy közeli fogasra. na, erre odaviharzott az eladócsaj, és konkrétan elkezdett vele rikácsolni, hogy "ne oda rakjad mááááá! hát ez nemigaz, elegem vaaaan!", letépte a cuccot a fogasról, és vitte volna magával. a srác meg tök zavarban volt, és nagyon halkan, szinte félve mondta neki, hogy ne...jaj...hát ő azt meg akarja venni. erre az az undok ribi odavágta a pólóját a kassza mellé. néztem a jelenetet, a gyerek rákvörös lett, a csaj meg pattogott tovább, aztán szóltam a pasimnak, hogy ha ezt velem csinálná, én úgy hozzávágnám azt a cuccot, hogy csattanna, aztán megnézheti, mit veszek ott. nem értem, tényleg irtó bunkó volt a lány, ráadásul nem is hibázott a vásárló. én simán hívtam volna a főnökét. azóta a jeans club-ot elkerülöm (mondjuk előtte se voltam ott túl gyakran :P ).
09:57
64
Mar
11
LauraPalmer írta:
Mondjuk az furi, hogy idegesít titeket, ha próbafülkéből kijövet megkérdezik, jó lett-e, ezt nem is gondoltam, azt hittem, ez kedves gesztus.
Én mindig megkérdeztem, hogy jó lett-e valamelyik, ha nem volt a válasz, akkor pedig hogy méret probléma volt-e, keressek-e rá valót, vagy nem tetszett. Ha nem tetszett, akkor pedig felajánlottam, hogy mutatok másik fazont, vagy színt, eddig nem vettem észre, hogy ez zavarna bárkit is. Nem hiszem, hogy erőszakosan csináltam volna:)
A másik pedig, hogy azért kérdeztem meg, hogy jó lett-e, hogy ha nem jó, akkor egyből mondhassam, hogy adja csak oda nekem, és én visszateszem (hogy ne gondolja, hogy neki kell visszaakasztgatni, és ne is induljon el visszaakasztgatni, lásd fentebb:D)
10:19
65
Mar
11
Yanak írta:
hát nekem karácsonykor volt 1 szörnyű élményem. Bementem az Alexandrába és elkezdtem keresni az általam már kigondolt ajándéknak szánt könyvet, de nem találtam sehol. No ezután jött a boltos hajhászás a labirintus szerű polcok közt. Mit ad isten legesleghátul a batár nagy üzletbe egyszerre 4-t is találtam 1 helyen, éppen trécseltek. Illedelmesen odamegyek (még én kértem elnézést, h félbeszakítom a nagyon fontos társalgást) és kérdem h van e egyáltalán ez és ez a könyv. Erre flegmán megszólal az egyik, h talán arra nézzem meg és elmutat az üzlet másik felébe ahol már néztem. hát köszi. de aztán ott termett egy jófej csaj és mondta h majd megmutatja, végül 1 eldugott helyen volt lerakva a földre a könyv. Könyörgöm, milyen kiszolgálás ez?? 1 cseppett kiakadtam a mutogatós csajon
10:29
66
Mar
11
Rancid írta:
Néha feleslegesnek érzem ezt az eladó-vevő harcot,mert teljesen emberfüggő.
Voltam már mindkét oldalon...3 évig minden nyáron eladóként dolgoztam. Összességében 10/1 ember köszön,ha bejön,és nagyon sokan a kutyájukkal szebben beszéltek,mint velem. (a legyen szíves vagy a köszönöm kifejezésekkel sem dobálóztak...)Tehát meg lehet néha érteni az eladót is.
Másrészről épp a hétvégén mentem be egy hobbiboltba kapcsokat venni,amihez kellett volna segítség. A kedves újságot olvasó eladó fel sem nézett,csak odanyögött annyit,hogy ,Ott van balra"
Tehát van ilyen is.De összességében én kedves eladókkal találkozom.És itt is érvényes az,hogy úgy bánnak veled az emberek ahogy te bánsz velük.Tehát én mindig kedves maradok a legbunkóbb emberrel is.Nekem biztosan jót tesz,és szerintem neki is.
És most meg lehet kövezni,de sokszor a legkisebb dolgokért is háborgó hisztiző vevő jobban zavar,mint az eladó,aki a munka 8. órájában lehet,hogy már kicsit lassabban számol...Decentralizáljunk egy kicsit néha...
10:34
67
Mar
11
Rancid válaszatein írására:
Hát a Jeans club témáról annyit,hogy fél ruhatáram onnan van,dehát ízlések és pofonok...:)
10:35
68
Mar
11
whitetulip válaszaLauraPalmer írására:
hmm, szerintem te biztos jó eladó vagy!:) és kedves!:)
11:02
69
Mar
11
csap44 írta:
Jó a cikk! Igen, tudni kell sokmindenkinek, hogy milyenek is vagyunk, mert sokszor tűrhetetlen állapotok vannak. A vevők az eladókat szidják /vagy dicsérik /, az eladók meg a vevőket szidják. Mindenkinek igaza van, de mégsem...Mindenki türelmetlen manapság az az igazság!
11:32
70
Mar
11
tavirose írta:
Háháhá, nagyon jó a cikk. Én rosszul tudok lenni az eladóktól, mert sajnos én legalábbis, nagyon ritkán találkozom normálisakkal. Tudom, mindenkinek vannak rossz napjai, vannak percek hogy fleidegesítették, ha ő egy szolgáltató, márpedigaz, akkor... csak magára vessen. Nem vagyok egy rigolyás, bunkó vevő. Tudom, van egy csomó olyan, ismerek is néhányat, sajnos... ég a fejem, ha velük kell bármilyen boltba bemennem. Tudom, hoyg a vége az lesz, hogy midnenkit megfenyegetnek, hoyg feljelentés lesz belőle, meg jogi útra terelik, blablabla....
11:40
71
Mar
11
Szirisz írta:
Pumában dolgoztam,szörnyű volt,3 hét után elküldtem a főnököt a búsba.Be volt kamerázva az üzlet,minket figyelt és telefonálgatott:ne dumáljatok,ne álljatok egy helyben,hajtogassatok.Ha minden ragyogott és rend volt,kezdeni elölről.Napi 10 óra azért így sok,ülés,pihenés nélkül,és még csesztetnek is,hogy szálljak rá a vevőkre,pedig tudom,hogy gáz,és én is utálom,ha zaklatnak.Utolsó csepp volt,mikor megtiltotta,hogy nevessünk.Retro ugyanez, "testvérüzlet volt",és mindenhol gáz sztem,mert szarnak az emberre,csak a bevétel számít.Még meg se néztem egy ruhát,már hajtják össze.Azt szeretem,mikor kedvemre nézelődhetek,próbálhatok,és nem áll senki a számban,de mégis akad valaki,ha segítséget kérek.
11:52
72
Mar
11
Szirisz írta:
Pumában dolgoztam,szörnyű volt,3 hét után elküldtem a főnököt a búsba.Be volt kamerázva az üzlet,minket figyelt és telefonálgatott:ne dumáljatok,ne álljatok egy helyben,hajtogassatok.Ha minden ragyogott és rend volt,kezdeni elölről.Napi 10 óra azért így sok,ülés,pihenés nélkül,és még csesztetnek is,hogy szálljak rá a vevőkre,pedig tudom,hogy gáz,és én is utálom,ha zaklatnak.Utolsó csepp volt,mikor megtiltotta,hogy nevessünk.Retro ugyanez, "testvérüzlet volt",és mindenhol gáz sztem,mert szarnak az emberre,csak a bevétel számít.Még meg se néztem egy ruhát,már hajtják össze.Azt szeretem,mikor kedvemre nézelődhetek,próbálhatok,és nem áll senki a számban,de mégis akad valaki,ha segítséget kérek.
11:52
73
Mar
11
Szirisz írta:
Pumában dolgoztam,szörnyű volt,3 hét után elküldtem a főnököt a búsba.Be volt kamerázva az üzlet,minket figyelt és telefonálgatott:ne dumáljatok,ne álljatok egy helyben,hajtogassatok.Ha minden ragyogott és rend volt,kezdeni elölről.Napi 10 óra azért így sok,ülés,pihenés nélkül,és még csesztetnek is,hogy szálljak rá a vevőkre,pedig tudom,hogy gáz,és én is utálom,ha zaklatnak.Utolsó csepp volt,mikor megtiltotta,hogy nevessünk.Retro ugyanez, "testvérüzlet volt",és mindenhol gáz sztem,mert szarnak az emberre,csak a bevétel számít.Még meg se néztem egy ruhát,már hajtják össze.Azt szeretem,mikor kedvemre nézelődhetek,próbálhatok,és nem áll senki a számban,de mégis akad valaki,ha segítséget kérek.
11:52
74
Mar
11
lolababa írta:
évekkel ezelőtt dolgoztam a váci utca zarában. "sajnos" nem futottam be nagy karriert, nem bírtam sokáig. miért? a zónákról szóló tézis valóban így működik, és amikor kezdőként hagynak egyedül 2 zónában péntek délután, az egész kellemes, pláne amikor próbafülkéből pakolsz ki, kollekciót rendezel, hajtogatsz és közben mindenkitől megkérdezed, hogy segíthetsz-e, esetleg a raktárba rohangálsz bizonyos áhított méretekért. azért, mert nem járkálok elég intenzíven, én is megkaptam a magamét, mégis a legviccesebb mindig az volt, amikor a nagyfőnök is az üzletben sétálgatott, mindenkinek nagyon aktívan kellett pakolnia. :)) jó, ezek után mondhatjátok, hogy mégis mit gondoltam, amikor jelentkeztem a munkára.. hasonlót gondoltam, ezért kaphattam még x óra talpon lét után 2 korty vizet, talán még pisilni is elmehettem, egyszer.
nem szerettem a vásárlókat, mert mindig mire végeztem a hajtogatással már össze is túrták a kötött pulcsis asztalt. azért mindig készségesen segítettem, mert természetesen a vevő a legfontosabb! nem sírtam, mikor felmondás után kisétáltam az ajtón.

vevőként szeretem, ha foglalkoznak velem, de ne szaladjanak utánam 3an, hogy mit szeretnék és ne bámulják h mi között válogatok, mert attól a hideg kiráz. ha kedves az eladó, talán még dumálni is tudok vele, akkor biztos veszek valamit, vagy legalább úgy megyek ki az üzletből, hogy oda legközelebb is szívesen megyek. pl. a promodban és a mangoban velem eddig mindig rendesek voltak, csak úgy, mint az intimissimiben. hú, intimissimi.
az árkádban levő boltban esett meg egyszer, hogy a pultnál a pánt nélküli melltartókról faggattam az eladó lányt, amikor beviharzott egy csaj, odavágtatott a pulthoz és fittyet sem hányva arra, hogy az eladó hozzám beszél, köszönés nélkül elkezdte a mondókáját, hogy ebből meg ebből van-e ez a méret.. erre az eladó csajszi ránézett, azt mondta : "nem látod, hogy neki válaszolok??" a csaj hirtelen azt sem tudta köpjön, vagy nyeljen, felhúzta az orrát és amilyen gyorsan érkezett, olyan gyorsan ki is húzott. visszagondolva is jót röhögök. :D
11:59
75
Mar
11
csiberopi írta:
azt hiszem én rendes vevő vagyok. és vannak rendes eladók is meg nem is. :) tényleg emberfüggő. de engem pl az nem zavar ha a próbafülke után nem kell visszavinni a cuccot, vagy megkérdezik jó lett e. e a dm-ben mindig bámul a biztonságiőr, főleg ah a körömlakkokat vagy a parfümöket nézem... pff.

egy pozitív eset:
Tavaly a Frey Wille-be mentünk a barátommal, vett egy gyűrűt nekem :) Hát elég márkás és drága hely, gondoltam biztos valami öreg fapina van bent (bocs a kifejezésért) akinek tuti nem fogunk tetszeni. Normálisan fel voltunk öltözve, de azért látszott hogy nem túl márkás cuccokba, ráadásul a páromon még hátizsák is volt. Na, bementünk.. volt bent egy öreg nőci, dumált egy másikkal. kicsit elhúzta a száját, aztán beszólt hátra egy csajnak. kijött egy fiatal csaj, tökre kedves volt, mindent megmutatott. és hundertwasseres gyűrűt akartunk venni, közben megkérdezte voltunk e a kiállításon, merhogy tökre jó volt. annyira aranyos volt, nagyon meglepődtem.
egy negatív:
ez itt volt nálunk, egy ilyenművészes hobbiboltban. Bementem, piros üvegfestéket kerestem. persze nem volt. Nagyon fontos lett volna, úgyhogy megkérdeztem a nőcit, hogy nem tudja e hogy a városban lehet e valahol még üvegfestéket kapni. NA, erre úgy kikelt magából... elkezdett kiabálni.. de úgy rendesen, hogy mégis mit gondolok? Honnan tudhatná hogy hol lehet ilyen festéket kapni, mivel reggeltől estig itt van.. és hogy miért kérdezik ezt tőle egyáltalán.... így meg úgy. Annyira ledöbbentem, hogy meg se bírtam szólani, csak kijöttem. Egy egyszerű "nem" is elég lett volna. Azóta nem is voltam ott....
12:25
76
Mar
11
palomita írta:
sziasztok!
nekem is van pozitív is meg negatív is. pozitív: sinéquanone, tatuum. itt aranyosak, és beszélgetni is lehet velük. meg én jobban szeretem, hogy ha miután egy-két ruhát felpróbáltam, ők mutogatják tovább, hogy mi tetszhet még. meg én szeretem, ha megkérdezik, hogy jó lett-e, szntem nem ciki, ha felvéve már nem tetszik annyira a ruha.
még egy pozitív: fendi, dior, moschino. nem engedhetem meg magamnak ezeket a cuccokat, de amikor rómában voltam anyukámmal, bementünk a boltokba hogy megnézzük milyenek a ruhák. egy helyről nem néztek ki minket, minden gond nélkül megnézhettük, megfogdoshattuk a ruhát. udvariasak és kedvesek voltak az eladók.
semleges: pl douglas. westendben egyszerűen borzasztó. ha én több tízezer ftért veszek krémet vagy sminket, vmi prémium márkát, ne nekem kelljen már kitúrni valamelyik fiókból, mittudomén hol van. nem egyszer fordult elő, hogy állok a dior arcápolási cuccoknál 10 percet, hiába kacsingatok az eladókra, senki nem jön oda. ezzel szemben az europarkos kis douglasben szívesen segítenek, mutogatnak, stb. ezért inkább ott vásárolok mostmár.
abszolút negatív amikor, direkt közlik veled, hogy "de ez drága ám!". köszi. szamos bonbonokkal jártam így, tényleg drága, de én néha szeretem mgam kényeztetni és elköltök többezer ftot kicsit feleslegesen. gimis voltam, hátizsák, farmer stb, odaállok a pult elé, nézegetem és elkezdem sorolni mit kérek. hozzáteszem tisztában voltam az árakkal. 50es nő meg közli, de hogy ez ennyibe meg ennyibe kerül. mondom tudom. azóta se vásárolok ott.
ja és szeretem a culinarist is. ott mindig rámsóznak csomó mindent, de nem bánom :)
vki írta, hogy az 5 ftot nem hagyják ott az emberek a mozijegy vásárlásnál. hát bocs, nem. én kávézókban éttermekben stb hagyok borravalót, de mozijegyért? még büfében esetleg, de... a bkv jegypénztárban is hagysz plusz 10 ftot?
amit nem szeretek még, amikor anyukámat letegezik nálam fiatalabb lányok. én azt se szeretem ha engem letegeznek, én is szívesebben magázok egy idegent... és a köszönés érdekes, fura, többségben nekem sose köszönnek vissza az eladók. már megszoktam, h olyan mintha magamban beszélnék. és nem csak a belépésről van szó, hanem amikor elhagyom az üzletet, akkor köszönök, h viszontlátásra... aha. hát hiába.
12:35
77
Mar
11
palomita írta:
jah frey willesek aranyosak nagyon. mi télen anyukám szülinapjára kerestünk vmit ott apukámmal, nem találtunk semmit, de megkérdezték h azért egy forró csokit kérünk-e mielőtt továbbállunk :) így szívesen visszamegy az ember máskor is
12:45
78
Mar
11
zsofi válaszaLauraPalmer írására:
de ha rajta kívül nincs ben tmás, és kb ő a tulaj, akkor nem kötelező. mert ilyen is van
12:51
79
Mar
11
LauraPalmer válaszawhitetulip írására:
Köszönöm szépen, szerettem is csinálni, szeretek emberekkel foglalkozni, és nagyon fel tudott tölteni, ha valakin láttam, hogy tényleg elégedett velem, és megköszöni a segítséget, meg megdicsér:)
13:09
80
Mar
11
LauraPalmer válaszazsofi írására:
ezt most nem értem teljesen:D
13:10
81
Mar
11
katicabogar írta:
egy eset amitol nagyon kiborultam az az volt hogy megyek a cuccokkal felpakolva fizetni, koszonok a kasszas lanynak, mondom jonapot...erre meg szemberohog, osszenez vihogva a baratnojevel es utana a szemembe vagja hogy maradjunk a szianal inkabb hihihi

en lennek hulye azert mert egy ismeretlent nem tegeztem le egybol es csevegtem el vele az elet gyotrelmeirol?
ha mar kiuritem naluk a penztarcamat, legalabb a tiszteletet kapjam meg...
13:11
82
Mar
11
vanek írta:
pull&bearben én s tapasztaltam már ezt. gázak.
16:33
83
Mar
11
flora írta:
jó olvasni mindkét oldalról:)
eladóként nekem az a kedvencem amikor a próbababáról akarják leszedni a ruhát,és nem hajlandoak felfogni h nem lehet,ez a szabály,és amugy is külön ember van arra a feladatra h felöltöztesse a babákat.bár mikor felajánlom h felirom a nevét,és értesitjük ha lekerül a cucc,akkor hivjuk,na akkor azért megenyhülnek.ebk eszméletlen milyen káoszt képesek egyesek maguk után jhagyni,találkoztam már táskával,amibe belekakiltak a fülkében ,majd kiakasztották a helyére,használt pelussal,használt gumival,meg ilyesmikkel.
egyébként meg szeretem a munkám,az embereket,segiteni választani:)
17:05
84
Mar
11
mazsofi válaszaNoraG írására:
a jeans clubban tényleg meglehetősen bunkók az eladók.Pedig nem a Gucciban dolgoznak szóval visszavehetenének az arcukból.
17:17
85
Mar
11
Quentovic írta:
Ahol én dolgozom, nagyrészt normálisak, és jófejek a vevők, ügyfelek. De szerintem ez azért van, mert minőségi szolgáltatást nyújtunk, intelligens kollegákkal. Nincsenek idióta szabályok ránktukmálva a vezetőség részéről, tisztességesen vagyunk fizetve, nem a száraz kenyérre valóért csicskázunk, így ha egy vevő elkezd bunkózni, vagy üvölteni, nem vesszük fel a kesztyűt, hanem megoldjuk a problémáját. Ilyenkor a többség megköszöni, hogy rendesek voltunk, elnézést kér visszajön vásárolni, és mindenki jól jár :) Nem mondom, néha szakad a cérna, van akire rá kell szólni, hogy ne beszéljen így vagy úgy, de nem ez a gyakori. Ha pedig én hibázom, tudok elnézést kérni, és korrigálni, ilyenből még sosem volt panasz. Aki meg tapló, azon túl kell lenni. Nagy levegő és kész.
17:31
86
Mar
11
dekezes írta:
Érdekes itt mindenki kedves és hangosan köszön.Mindenki vissza akarja tenni a nem megfelelő ruhadarabot.Ha eladó vagy akkor nem csacsogsz a barátnővel,nem olvasol stb
Akkor lehet nem is olyan nagy itt a probléma?
Mondhatom,hogy én is mindig köszönök,meg ilyenek de ez már egy tündér mese hogy itt mindig mindenki kedves a vevővel vagy az eladóval...Persze sok a kedves és sok a bunkó ember ez olyan mint a valaki átadja a helyet a buszon valaki lesüti a szemét.Ha ez lenne a téma mindenki azt írná, hogy ő bizony átengedi.
Mindig a másik a neveletlen.
Gondoljuk végig!
18:20
87
Mar
11
Quentovic válaszadekezes írására:
Szerintem többnyire tényleg nincs nagy baj, csak a negatívumot szoktuk hangsúlyozni. Ha valami simán rendben megy, az néha fel sem tűnik, bezzeg ha valami sérelem ér minket, rögtön világgá kürtöljük. Igenis legtöbbször előre köszönök, vagy ha éppen nem veszem észre először a vevőt és ő köszön rám, akkor a további ügyintézésben próbálok úgy tenni, hogy ezt ellensúlyozzam, és pozitív legyen az összbenyomás. Sajnos sokan csak nyafogunk, és nem a jó dolgokra koncentrálunk. Ez alól én sem vagyok kivétel, de próbálok változtatni. Ha egy nap dolgozom, a mérlegen nekem is az nyom többet, aki bunkó volt, és sokszor nem azt nézem, hogy számtalan kedves, mosolygós ügyfelem is volt. Igyekszem minél kevéssé tudomást venni a rosszakról.
18:41
88
Mar
11
Manna25 írta:
Hú engem egyszer a Keyo-ból küldött ki a csaj, hogy ekkora méreteink nincsenek. 176 cm magas vagyok és 50 kg. Hát azóta se mentem be ilyen boltba. Hozzáteszem én láttam már ezt a márkát eléggé husi lányokon is. Nem értem mi baja volt a csajnak.
19:03
89
Mar
11
Skizi írta:
Nekem eddig több volt a rossz élményem mint a jó,ilyen pl ez is: Apukámmal vásároltunk kőbányai CBA-ba a szokásos nagybevásárlás volt kis füzet benne azok amiket meg kell venni én megyek utána ő meg pakol kicsit lemaradtam odajön egy biztosnási ellenőr és megfogja a karom nyílván azt hitte egyedül vagyok és elkezte mondani,hogy adjam neki oda a füzetemet mert neki megkell néznie,hogy mi van benne én tökre letabloztam ettől köpni-nyelni nem tudtam,végül apukám segített mivel odajött és mondta,hogy ez nem így van nem kérheti el tölem ehez nincs joga,aztán jött a duma,hogy neki a főnöke mondta ezt aki figyel kamerával persze,hogy az összes vásárló körénk tömörült.Aztán végülis nekünk volt igazunk és mentünk fizetni a füzet meg nálam maradt :) kifelemenetelnél a bisztonságiellenőr ugy nézett ránk mint aki szemmel akarna ölni.

Amugy én most nyára keresnék reggeltöl kb délig valami munkát 3-4héten keresztül kb. 14 éves vagyok,lehet ennyi évesen munkát találni? Ha valaki tud irja meg létszi!! Köszii,amugy a cikk nagyon jó és az oldal is sokat okosodok itt :)
19:56
90
Mar
11
nyuszipok írta:
Uncsim egy ruha boltban dolizik és ő mondta nekem ha bementem hozzá h próbálgassak nyugodtan majd ha valami nem jó vagy nem tetszik akkor tegyem le az asztalra (meg mutatta melyikre)és haggyam ott majd ő vagy a munkatársa vissza viszi a helyére.Mert tudják h úgysem oda teszik vissza ahonnan elvették a vevők.Ja és mert kérdeztem és azt mondta h a főnök asszony így utasította őket.Másrészről elég nagy a bolt ahol dolgozik és sokan vannak csajok és rendszerint az árut pakolgatják meg hajtogatják amit a vevő széthányt.Néha volt olyan szegénnyel h egésznap reggel 9-től este 9-ig csak azokat hajtogatta mert a sok hülye nem bírta visszahajtani, és úgy néztek ki az asztalok mint ha turkálóban lett volna az ember!De egyébként mindig köszönök ha bemegyek valahova és ált. köszönnek is.DE a plázákat nem nagyon szeretem mert ott az összes márkaboltban (na nem mindben)oly bunkók meg nagyképűek a csajok,állítom a pasi kisegítők kedvesebbek néhol,Meg tényleg néhol olyan erősen éreztetik h "csórikám minek jött ide?"de kit érdekel?Azt szeretem ha azt mondja h "szólj ha segíthetek"oké majd szólok de ha én akarok valamit kérdezni akkor majd oda megyek és kérdezek.JA meg ne hozza már be a meló helyére az otthoni dolgait pl.csapkodja a pénztárgépet vagy olyan feje van mint aki citromba harapott.De ahova járok szoliba... hát az a nő nem egy fiatal csajszi benne van a korban de olyan kedves kiszolgálóval még nem találkoztam,komolyan,segítőkész és mindig mosolyog.De hát ezért fizetik ez az alap.
20:07
91
Mar
11
ismeretlen írta:
Sziasztok!
A legdurvább élményem az volt, amikor bementem egy cipőboltba, és mivel nem láttam a méretemben (40-41) kirakva a megfelelő cipőt, az eladó segítségét kértem. Megmondtam, hányas a lábam, mire ennyit tudott felelni: "Evezőt is adjak majd hozzá?" Na ez volt az a pont, amikor sarkon fordultam és kijöttem boltból. Gondolatban én kértem elnézést, hogy magas vagyok és nincs 35-ös lábam...
20:26
92
Mar
11
törölt válaszagraveland írására:
"zene azért kell, hogy ne kelljen plázazenét hallgatnom, amit nagyon utálok."

Jaj, basszus, de utálom én is! Roxy, Rádió 1, Danubius, és most a legújabb okádék: Rise FM! Nemcsak a plázák ruházati (és cipő-) boltjaiban, hanem a turikban is ilyen fost nyomatnak teljes hangerőn!
A válságban pénztárca-kímélőnek szánják, hogy minél kevesebb ideig bírom, annál kevesebbet vásárolok, vagy mi van?!
21:37
93
Mar
11
törölt válasza írására:
Nekem meg a 35-ösre akartak gyerekcipőt adni. Ez nekem bikának a vörös posztó, legszívesebben nekiugrottam volna az eladónak! :P
21:38
94
Mar
11
likor írta:
Ez azért furcsa, én azt hittem, ha az ember ármilyen üzletbe belép, az az alap, hogy köszön. Nem fáj, meg semmi. Ezt a zónázást én sem értem, szerintem a többséget zavarja, mert van szeme, körül tud nézni, és tényleg igaz, hogy ez olyan intim dolog - szóval nem értem, miért jó üzletpolitika.
21:48
95
Mar
11
Betuka válasza írására:
Mekkora tapló, anyám! :D
Dehát az ő baja, mínusz egy örökre elvesztett vásárló... :)
22:52
96
Mar
11
maikosan válaszacattyee írására:
én gondolom...:D
ha lehet...
22:58
97
Mar
11
Betuka válaszapalomita írására:
A tegezés-magázáshoz csak annyit, hogy amikor én jónapottal köszönök az eladónak, ne hellózzon le, nem vagyok már kisgyerek, hiába vagyok láthatóan fiatalabb nála. Volt, hogy többször is hangosan magáztam, pl. úgy is köszöntem el, de továbbra is csak lehellózott.
22:59
98
Mar
11
Betuka írta:
Ja és nem értem miért követnek a bizt. őrök, ha egyszer a kapu úgyis besípol, ha lopsz... ?!
23:07
99
Mar
12
amarie válaszaBetuka írására:
És nem csak akkor sípol be, hanem akkor is, ha az eladó rosszul szedte le a bilétát :P

A próbafülkék tisztaságának témájában: nemrég voltam diákmelón az egyik Takkoban, és többek közt a próbafülkéket is le kellett mosnunk... hát, évszázadok koszát nyelte el a mosóvíz.
07:57
100
Mar
12
fabienne írta:
én a nagyobb szupermarketeken akadok ki mindig (match, interspar stb), hogy hiába nézek a pénztáros szemébe, köszönök mosolyogva, megköszönöm a végén, szépnapot kívánok, annyit nem tesz meg, hogy rám nézzen, csak mufurc arccal dobálja a dolgokat! megértem, hogy baromi fárasztó munka, de ha az előttem lévő kisgyereknek tudott gügyögni az anyukájával meg trécselni, akkor nekem is köszönjön már vissza...
ezzel szemben a szentistván körúton levő kis sarki sparban nagyon édes eladók vannak, beszélgetnek, mosolyognak, az egyikük kapott is tőlem és a barátomtól karácsonyra egy csokit, olyan jó volt látni, hogy örült neki :)
dm-es biztonsági őrök tényleg baromi idegesítőek, én is azt hittem sokáig, hogy csak én vagyok paranoiás, hogy követnek :D
engem az nem zavar, ha egyszer megkérdezik, tudnak-e segíteni, akkor azt mondom, hogy kösznöm, csak nézelődök, és kész. csak azt nem szeretem, ha körülöttem mászkálnak és bámulnak. nem értem, miért ezt kell csinálniuk, a legtöbb embert ez zavarja, én pl. inkább csak nagyobb üzletekbe járok emiatt, ahol kedvemre válogathatok :))) én szeretem visszavinni a ruhákat, nem érzem jónak ha másnak kell dolgoznia miattam, ha már én vettem le. megpróbálom mindig ugyanúgy visszahajtani és lerakni oda ahonnan elvettem.
a kedvesség annyival többet ér, nekem is derül fel már mosolygós, aranyos eladótól a napom, és én is láttam már eladón, hogy örült, amiért nem csak odacsaptam a ruhákat elé.

a véres tampon, használt pelenka, lekakilt és visszakasztott táska meg nagyon durva... :D hogy csinálhat ilyet valaki, jesszusom...




08:40
101
Mar
12
miju válaszabbilly írására:
Én is voltam Rómában egy picike butikban válogattam és iszonyat aranyosak voltak, örültek,h külföldi jött be hozzájuk és ott dumáltak nekem Bp-ről,jó volt:) És télleg tök olcsó kis butik volt!
09:02
102
Mar
12
miju válaszaLauraPalmer írására:
Engem nem idegesít,h megkérdezi jó lett-e vmelyik! szerintem kedves tőle. és utána mindig mnodom,h köszönöm a segitséget! na,cuki vagyok????
09:05
103
Mar
12
nyanya válaszafabienne írására:
Egyik kisebb spar-ban beszélgetettet két pénztáros, miközben fizettem, egy nagyon vékony, meg egy eléggé kövér. Aszondja az utóbbi: "Én télen meleget adok, nyáron meg árnyékot" :):)
Két napig röhögtem rajta, azóta csak nála fizetek.
09:14
104
Mar
12
Booo írta:
hugom a miskolci Best-ben dolgozott (amig bírta)
Ott az volt a "főnöki utasítás", hogy (talán) 1 percnél tovább nem állhattak egyhelyben, nem tehették csípőre sem a kezüket és a lábefjeiknek mindig előrefelé és párhuzamosan kellett állniuk...
Ez nagyon haha, mert én mint vevő nem a lábfejét fogom szkennelni az eladóknak, SOHA! :)
09:14
105
Mar
12
Solange írta:
Én eddig csak jófej DM-es biztiőrrel taliztam, az egyik megmondta, hogy álljak, h megszagolhassam a parfümöt h ne lássa a kamera, a másik meg tuti karácsonyi ajándék tippet adott :) A váci utcai háda turiban meg a kasszában volt egy annyira jófej, kedves csaj zárás előtt kicsivel, h le a kalappal előtte. Alig várom h visszatérjek :)
10:46
106
Mar
12
Solange válaszatörölt írására:
Augusztus óta vártuk h a Rise FM Pestre érkezzen :-) És végre! Én szeretek táncikálva válogatni, míg, ha Máté Péter v Cserháti Zsuzsa, esetleg Rúzsa Magdi zendít rá, az ereimet vagdosva menekülök. Kinek mi. Ez a fülhallgatós dolog jó megoldás :)
10:48
107
Mar
12
Renina írta:
Én még megemlíteném az ÜVÖLTŐ, FÜLSIKETÍTŐ ZENÉT ami néha üzletekben szól (ált. techno vagy mi)!!! amitől az ember a saját gondolatait nem hallja. Azért miért nem szól a főnök?!?!
1x westendben a kirakat üvege is belerengett úgy dübörgött a zene - és nem zenebolt, vagy hangszerbolt volt!!
13:21
108
Mar
12
nyanya válaszaRenina írására:
Engem az üvöltő hörgő metál készít ki a Speed-ekben.
14:02
109
Mar
12
Rexxi86 írta:
A zenével kapcsolatban: auditív típus vagyok, így ha egy zene nem tetszik, akkor szinte fizikai fájdalmaim vannak. A Mammutban szólt valami számomra elviselhetetlen "sláger-tuctuc", amikor az egyik boltban nézelődtem, na gyorsan balra el. Kiértem megkönnyebbülve, de csak addig lélegezhettem fel, amíg rá nem jöttem, hogy az egész plázában ugyanaz a zene szól, minden üzletben és a folyosókon is. Gondolhatjátok, mennyi időt töltöttem az épületben...
Dolgoztam ruhaüzletben, ott is megvolt a felsőbb utasítás, hogy milyen zenét lehet hallgatni és hallgattatni, milyen hangerővel: volt 5, azaz összesen öt db techno cd-jük, és ezeket orrba-szájba kellett nyomatni egymás után egész nap, üvöltve. Besokalltunk végül, levettük a hangerőt és saját cd-t vagy netrádiót adtunk le.
Én is az a fajta vagyok, akinek rendszeresen elfelejtenek visszaköszönni az eladók, de már nem izgat.
Ma nagyon pozitív élményem volt az Astorián a Pannon-boltban. Egy rendkívül kedves, mosolygós lány fogadott a pult mögött, rutinos volt és hozzáértő. Még a kedvem is jobb lett tőle. :)
15:27
110
Mar
12
Zaragoza írta:
Ez eddig nem nagyon találkoztam rossz eladóval, elég szerencsés voltam ezek szerint, ugyanis már egy jó ideje egyetlen márka híve vagyok, és azt csak egy boltban lehet megkapni teljes körűen (Dockyard) Sajna a WestEnd-ben lévő boltjuk már nem árusít, így át kellet mennem máshová, de nem nagyon tetszik.....az előző helyen már jól ismertem az állandó csapatot, és elég jó viszonyban voltunk, de a mostani hely (a többi se jobb) nagyon gáz..... egy az hogy csak női eladók vannak, ez nem is zavarna de olyan ízlés ficamosak hogy néha tényleg nevetnem kellet egy-egy eseten amikor valakinek segítettek......a másik hogy semmit se találnak meg, de tényleg pedig már ott járok hogy cikk, és színszámmal megyek be hogy pontosan mit keresek, de még így is hosszú idő amíg egy-egy ruhadarabot megtalálnak.... a harmadik hogy ezek között is felfedezhető (elég könnyen, legalább fordulna el, vagy valami) a flegma, lenéző kategória, pedig az öltözékem alapján nem igazán tud kinézni, hiszen csak onnan vannak cuccaim, de azért csak megteszi.......Pedig attól nekem is feláll a hátamon a szőr :@
18:29
111
Mar
12
tgabi írta:
én azt tartom a legkorrektebbnek a megkérdezik h segíthetnek-e, ha tényleg konkrétan keresek vmit akkor ezt igénybe is veszem, ha meg nem akkor megköszönöm és megmondom h csak nézelődök.
de ezekről a szabályokról jutott eszembe, ugyan nem üzlet, de egyszer a mekiben kiakadtam amikor az ugyan nagyon csinos, de 50-es anyukámnak az ott dolgozó, egyel alattam járó 17éves iskolatársam sziá-val köszönt. utána mikor másnak meséltem, elmondták, hogy a meki megszabja a dolgozóinak h csak annak köszönhetnek jó napot-tal, akinek ősz a haja. ezt akkora hülyeségnek tartom, manapság már nagyon sok őszülő nő festeti a haját és szerintem így illetlenség. de ezek szerint sokszor tényleg nem az adott hely, üzlet dolgozói tehetnek ezekről a bosszantó dolgokról.
22:05
112
Mar
12
Marla írta:
A közelben lévő lottózóban van egy égő narancssárga hajú nő, meg egy idősebb bácsi. Na azok szerintem folyton be vannak szívva, mert akár hányszor bemegyek, ott rötyögnek mindenkivel és állandóan mosolyognak. Nagyon szeretem őket, nem tudom minek örülnek mindig :):)
Minden hova ilyen emberek kellenének, tök jó érzéssel jön ki az ember, pedig hát nagy pénzkidobás az egész lottó.
22:18
113
Mar
12
nyuszipok írta:
Én ha a Tesco-ban vásárolok mindig megnézem a csajt vagy a pasit,hogy milyen a feje és hogy hogyan viselkedik az előttem lévőkkel.Ha normális meg kedves akkor beállok hozzá ha látom hogy nem és sz*r a kedve akkor nem,mert amúgy egy rossz szó és úgy kitudnak hozni a sodromból,hogy az egész üzlet tőlem hangos!
23:12
114
Mar
13
Solange írta:
Ami az ilyen boltokban szól cd-ről, az maximum house, de semmiképpen nem techno, mert akkor tényleg kitépnétek a hajatokat :-)
08:46
115
Mar
13
Solange válaszaSkizi írására:
Kőbánya városközpont CBA? Vagy a family center-es? Mert a sétáló utcában lévőben a bizti őr közölte velem h "én a helyedben nem itt vásárolnék, mert 200%-os hasznuk van, bárhol máshol olcsóbban kapod meg, bármit is akarsz venni" :-)))
08:48
116
Mar
13
lolababa válaszaequinoxe írására:
a zarában nem munkaköri kötelesség a takarítás, ráadásul sokkal nagyobb üzlet, mint az intimissimi, ahol spec az eladók takarítanak. :)
08:54
117
Mar
13
NAnna válaszaSkizi írására:
16 alatt nemigazán. maximum úgy lehet megoldani ha más nevében. de erre mondjuk csak az újságkihordás alkalmas.
09:33
118
Mar
13
ismeretlen írta:
Igaz, hogy nem ruha, de az egyik drogérialánc üzletében fordult velem elő számtalanszor, hogy bementem, és a biztonsági őr folyton követett. Nézelődtem, mert éppen kerestem valamit, nem nézek ki csövesnek se, ez meg úgy figyelt rám, mintha minimum Bonnie lennék... Pedig mindig vásároltam is, nem csak bámultam.
Ellenpélda pedig az egyik középkategóriás cipőbolt. Csizmát kerestem novemberben. Általában konkrét elképzeléssel megyek oda, amit 5 perc után feladok. Na hát ekkor is így történt. Már épp kezdtem kétségbe esni, mert nem találtam tetszős pipőt, ami tetszett, abból méret nem volt, erre ott terem az eladó, és zokszó nélkül kipakolta nekem a fél raktárat. Már kezdtem kellemetlenül érezni magam, de azért pozitív csalódás volt. Nem tolakodott, csak észrevette, hogy bajban vagyok :)
11:30
119
Mar
13
vercsykeee írta:
Én legtöbbször a dm-ben érzem AZT a nézést: ,,csóringer, ne válogas a drága kozmetikumok közt" meg a: ,,tuti lopni fog" hát az ANYÁD!!!! Én kedves, illedelmes és segítségkérő vagyok egy boltban, deha egy rossz pillantása is van az eladónak akkor jajjjneki. Nagyon vastag a bőr a képemen és ha kell én fennhangon kiosztom az eladót vagy visszaflegmázok neki. Nem érdekel, ha egy darabig nem kell bemennem abba boltba, ÉN vagyok a vásárló ÉN vagyok akiből ő él, szóval legyen kedves és segítőkész. Ha ő a vásárló akkor ugyanezt elvárja egy másik boltban az eladóktól, nem?
Amúgy régebben nagyon dúrván szivattuk egyik barátommal az eladókat: mindent megnéztünk és felpróbáltunk és megkérdeztünk és a végén rávágtuk: ,,de ilyet most nem veszünk" mi persze jót röhögtünk, az eladók nemhiszem :D
11:52
120
Mar
13
Dzora írta:
Kedves szakavatott vevők és eladók, azt meg tudná nekem valaki mondani, hogy ha
1. felveszed a ruhát, de szűk akkor minek húzod odáig, hogy repedjen, szakadjon?
2. pontosan mi is ilyenkor a teendő?
Én a múltkor az Orsayben találtam egy gyönyörű ruhát, persze csak egy volt a méretemben és mikor bevittem felpróbálni láttam csak meg, hogy a zippzár mellett végig van repedve. Itt szoktam eltöprengeni, hogy most nekem kell-e szólni az eladónak, hogy "szia, ez a ruha selejt és el van szakadva", és ő erre mit mond hiszen bevittem felpróbálni, akár mondhatja azt is hogy fizessem ki, mert biztos én voltam. De már többször jártam így ruhával, hogy ránézésre oké, aztán a próba során látod, hogy valaki már tönkretette.
És tényleg nem értem, hogy minek próbál valaki fel egy 38-as ruhát, ha ránézésre látszik, hogy tuti 42 alatt nem megy rá semmi. Ezzel nem a testsúly, alkat ellen akarok szólni, hanem csak nem értem, végülis mindenki tudja a méretét nem?
12:20
121
Mar
13
clauann írta:
Nekem is van pár élményem: Retro-ba utálok járni, rossz zene, sokszor csúnya nézések, a vásárlástól is elmegy a kedvem ilyenkor. Számomra a "Segíthetek?" kérdés megszokott, nem zavar, általában mondom, hogy körülnézek, de sokszor megyek határozott tervvel, ilyenkor viszont szívesen veszem a segítséget.
Nekem volt egy kedvenc eladóm, anno 3-4 évvel ezelőtt a Duna Plaza-ban található Azúrban, méghozzá egy férfi. Az az ember fantasztikus volt, csacsogott, nevetett, kedves volt, imádtam oda járni. :D
Itt, jelenlegi lakhelyemen van egy kedvenc könyvesboltosom, bármit megrendel nekem, sokat beszélgetünk, a bioboltos eladó szintén kedves ismerősöm. Egy kisebb városban az a jó, hogy jó pár üzletben ismerősként tudsz bemenni. :))
12:41
122
Mar
13
cattyee válaszamaikosan írására:
Na, kissé megkésve, de azért leírom!
Buttlers: Kb. 2 hónapja jártam ott először, és nagyon tetszett, hogy mennyi kis hasznos apróságot szedtek össze egy boltba. Nem olcsó persze, de kibírható. Vettem is egy helyes kis uzsisdobozt. A pénztárnál egy mosolygós rövid hajú lánynál fizettem. Nagyon udvarias volt, de közben egyáltalán nem volt rideg vagy kimért. Szóval tök szimpi. Mondtam neki, hogy ajándékba viszem, szóval, ha nem tetszik, ugye vissza lehet cserélni. Megnyugtatott, hogy persze, ez csak természetes...stb. Meg is jegyeztem magamnak, hogy milyen kevés helyen lehet ilyen klassz eladókkal találkozni. Kb. 1 hónapja megint bementem, persze most sem távoztam üres kézzel, és ugyanannál a lánynál fizettem. Miközben szatyorba pakolta az új szerzeményeimet (kedvesen, mosolygósan), megkérdezte, hogy örült-e a megajándékozott az uzsis doboznak. Hát leesett az állam. Tudom, hogy egy eladónak kicsit sem kötelessége, hogy emlékezzen a vásárlókra, de annyira jól esett. Nagyon kedves lány! Szóval én azóta a Buttlerst mindenkinek ajánlgatom, és nem csak a jó cuccok miatt. Nem tudom, hogy mindenki így van-e vele, de nekem a kedves kiszolgálás legalább annyit számít, mint maga az áru amit veszek.
Zara: Az árkádos Zarában vettem egy pólót úgy 2 hónapja szintén. Siettem, amikor megvettem, így nem vettem észre a próbafülkében, hogy el van szabva az alja (de durván). Vittem is vissza másnap cserélni. A kasszás csaj totál flegmán közölte, miután elmondtam, hogy mi a bajom, hogy menjek hátra, és keressek egy másikat. Persze nem volt a méretemben még egy. Mondtam neki, hogy nincsen. Akkor válasszak valami mást. Mondom, hogy nem választok, nekem ez a póló kell. Megkérdeztem, hogy nem tudná-e megnézni, hogy van-e egy másik üzletben, és ha van, akkor átkérni ide. Hát, azt nem lehet. Ilyen nincs is. Mondom, lehet, hogy itt nincs, de pl. a H&M-ben van. Meg az Alexandrában is (bár az könyváruház). Jó, akkor legalább hívja fel, és kérdezze meg, hogyha van, akkor elemgyek érte. Hát, ő nem hívhatja fel a másik üzletet. Mondom oké, akkor adja vissza a pénzemet, elmegyek én a másik Zarába és megnézem. Nem adhatja, mert utalással fizettem. Visszautalni meg legalább 3-4 nap. Ki voltam persze akadva, de végül abban maradtunk, hogy jövő 7végére jön áru, majd akkor visszajövök. Adott egy számot, hogy ezt hívjam, fel, ha érdeklődnék, hogy jött-e póló. A számot 2 hét alatt legalább 20X hívtam, de nem veszik fel. Vissza is mentem a következő hétvégén. Meg az azutáni hétvégén is. Persze nem volt. Valahogy mindig ugyanabba a csajba sikerült belebotlanom, és már az agyamra ment. A második hétvégén már totál ki voltam akadva, mert 3. hete állt a pénzem egy nyüves pólóban, ami nem is volt az enyém. A csaj továbbra is nyomta, a nem tudok segíteni semmi dumát, úgyhogy kértem az üzletvezetőt, hátha ő hajlandó lesz segíteni. Nem akarom részletezni, de az a nő, ugyanaz volt pepitában, mint az eladólányka. Mindegy, kiakadtam... visszautaltattam a pénzemet. Többet nem megyek oda vásárolni. Nem azt mondom, hogy ezelőtt minden pénzemet ott költöttem el, de aránylag rendszeres vásárlójuk voltam. Persze biztos úgy vannak vele, hogy egy vásárló nem oszt vagy szoroz semmit nekik. Ami valószínűleg igaz is, de azért szerintem elég gáz hozzáállás.
14:44
123
Mar
14
roxy írta:
Elvileg! Nem rég voltam vásárólni és egy csaj elöttem ment be egy pohárral a kezébe szóltneki a biztonságiőr és monta hogy bocs és oda nyomta a kezébe hát én akkorát röhögtem rajta a biztonságiőr csak nézet amit nem is csodálok :D :D :D
15:24
124
Mar
14
törölt válaszaSolange írására:
"Augusztus óta vártuk h a Rise FM Pestre érkezzen :-) És végre! Én szeretek táncikálva válogatni, míg, ha Máté Péter v Cserháti Zsuzsa, esetleg Rúzsa Magdi zendít rá, az ereimet vagdosva menekülök. Kinek mi. Ez a fülhallgatós dolog jó megoldás :)"

OFF

Nekem az agyamra megy a Máté Péter-Cserháti Zsuzsa is, mert rohadt unalmas a nosztalgia-zene (Sláger Rádió és hasonlók)! De az legalább nem kibírhatatlan disszonancia.

Egyébként, ha már itt tartunk: az lenne "demokratikus", ha lenne Rise FM, Roxy, stb. IS, mert elismerem, hogy sokan szeretik ezeket. Ugyanez áll a Slágerre, a Sztár FM-re, a Juventusra - mindegyikre!
De akkor, szintén a demkorácia és a pluralizmus jegyében, legyen egy (alternatív) rockot játszó rádió is!!! Hogy nekem és a hozzám hasonló ízlésűeknek IS legyen mire "táncikálni" vásárolgatás közben... Akkor befognám a számat. :)

Fülhallgató: járműveken sem szeretek mp3-at hallgatni, mert a hangosbemondás túlharsogja a zenét, megsüketülni meg nem akarok. :P

ON


20:33
125
Mar
14
Skizi válaszaSolange írására:
uhh nemtudom de van ott meki,takko,vmi elektronikai is,bútor üzlet,DM,trimuph,könyvesbolt,adidas ez vmi bevásárló sziget. A CBA_n belül meg van gsmbolt,cipzáros,nyövényes stb. egyre gondolunk?:D
21:17
126
Mar
14
Csillagfecske írta:
http://www.youtube.com/watch?v=8wgH4aTrA9Y&feature=related
Kabaré a plázaeladókról. Gondolom erősen sarkít, de azért jó:)
22:02
127
Mar
15
tunderbogar írta:
Na a DM-es biztonságiőröktől én is a plafonra tudok mászni,mikor mindig a sarkamban loholnak mintha a homlokomra lenne írva hogy "Vigyázz Lopok"!Amúgy szeretek DM-be járni, megfizethető árak és jóminőségű cuccok+a pontrendszerük is nagyon bejön!Olyan sok rossz tapasztalatom van eladókról,ilyen kis miss picsa(elnézést ezt muszáj volt) cicamica csajszikról,akik ha belépsz a boltba és te nem az a stílus vagy ami ő akkor le vagy nézve,meg bunkó meg alig várja hogy menjél onnan!sztem ez tök gáz mindegy az ilyen boltokba ezért nem szívesen megyek,pedig ott is találnék magamnak valót!Mindegy ami nemrégiben esett meg velem,hogy már tökre le voltam rongyolódva fehérnemű ügyben és van egy kis zokni kereskedés ahova járok,mikor bementem az üzletbe már látom hogy nem az ismerős fiatal nő van a pultban hanem egy 30-as csávó!Hát nagyon haláli volt a pasi,ismétlem ez egy női fehérnemű üzlet volt,megkérdezte mit szeretnék mondtam neki hogy már megtaláltam csak méret kéne,szegényke mint pasinak ugye csak a tanga bugyi létezik azokat rakosgatta elém mire mondtam hogy ok de nekem rendes bugyi kell,szegény elpirult mert a boltban volt vagy ezer féle fazon szín minta stb.Miután egy halom bugyit letétbe tettem a pultra melltartó mustra következett,megtetszett néhány volt amelyik alapból jó méret volt a többiből meg kértem tőle azt mondja: van,mindjárt csak nemtom hol keressem!kiderült ő helyettesíti a nejét aki az a fiatal hölgy aki szokott lenni!aztán mondom jó akkor melltartó próba,mire azt mondja jó ő majd tartja a tükröt, más eladónak már a szájába léptem volna,de ezt olyan poénosan sikerült mondania hogy szakadtam a röhögéstől!Melltartó után harisnya mustra,szegény pali addigra már nagyon fáradt volt de az egész falat ahova ki voltak akasztva a kapcák együtt végigbogarásztuk,közbe háromszor is elismételtem mit keresek mert közbe annyira koncentrált hogy elfelejtette(ez olyan cuki pasis),de megtalálta úgyhogy az is lett!Aztán kérdeztem valamit szilikon pántokról,de ez tényleg extra volt már,először nem tudta miről van szó de megint rávágta hogy van csak még nem tudja hol,aztán részletes magyarázás után előkerültek a szilikonpántok is de olyan nem lett amit én akartam,szegény ki volt bukva hogy ugye nincs hari mert nincs olyan mondtam hogy persze hogy nincsen elvégre minden mást kaptam!Aztán még tök rendi is volt mondta hogy mellette kettővel van egy másik fehérnemű üzlet megpróbálhatom ott is(a szilikonpántot) de vigyázzak az eladó nénivel mert nagyon háklis!Olyan ari volt és a végén olyan fáradt,DE! tömött szatyorral távoztam én is kaptam mindent ő is jól járt!
17:01
128
Mar
15
graveland válaszatörölt írására:
meg a retro amit imádok még, a folyosón nem tudok előtte elmenni úgy, hogy ne kelljen orditanom a mellettem sétálóval.
múltkor háromszor hallgattam meg a mercyt mert minden boltban ez ment, én meg lemerültem-.-
karácsonyi zenék is jók, de az egy más téma:D
18:16
129
Mar
15
graveland válaszanyanya írására:
az elég messze van a metáltól, nuygi, brutálmetál atomrokker vagyok és nem birom elviselni, mert kb metálból olyan szól ott mint a rihanna remix, sláger még továbbslágeresitve.
18:24
130
Mar
15
LauraPalmer válaszavercsykeee írására:
Jó isten, te az utolsó bekezdésben írtakra büszke vagy? Pfff... bunkó. Ne csodálkozz, ha ezután flegmák az eladók.
Remélem majd visszakapod a munkádban.
Az egy dolog, hogy elvárod, hogy az eladó kedves legyen, udvarias és segítőkész - ez a dolga, de azért próbáld már meg emberszámba venni... Ugyanúgy borsózik a hátam az olyan vevőktől, akik azt hiszik, az eladók az ő csicskáik, mint a bunkó eladóktól.
Csak egy kis empátia kéne, a másik helyébe képzelni kicsit magunkat és könnyebb lenne minden. Azt meg el kéne felejteni, hogy a vevő mindent megtehet, mert ha hiszed, ha nem, az eladó nem azért van fizetve, hogy eltűrje a bunkó vevők alázását, ez ugyanis nem munkaköri kötelesség, legalábbis ahol normális a főnök.
21:06
131
Mar
16
Solange válaszatörölt írására:
Na igen, a pont fm sem igazán jó volt, de kár h megszűnt, mert amikor Bruce Dickinson meg Iron Maiden ment, azt nagyon szerettem, de legsűrűbben Deák Billt hallottam rajta, meg amerikai nyál"rock"ot :) Normális rock-metál rádiót a népnek! :-)
13:33
132
Mar
16
Solange írta:
Végig olvastam a cikket, meg a kommentjeiteket és hiába gondolkoztam, olyan story-m nem volt, h nem vettek volna emberszámba. De pénteken, haha! A történet az h az esküvőmre keresek ruhát, így kénytelen-kelletlen plázákat is bejárok egy elegáns, de nem kimondottan menyasszonyi ruháért. A barátnőm becipelt a westend-es artz modell-be, bár a kirakat alapján biztosra vettem h felesleges bemenni. Az eladóhölgyek koszorúja vissza sem köszönt, és az, amelyikhez infoért fordultunk, kizárólag a barátnőm szemébe nézett, rám egyetlen pillantást sem vetett, bár én fizettem volna, ha találunk vmit. Rettenetesen megalázó volt, velem még nem fordult elő ilyen h az illedelmes köszönésem és teljesen normális hozzáállásom ellenére levegőnek néztek volna. Mindezt azért, mert egyszerű pólóban és farmerban mentem be, nem kiskosztümben?
13:39
133
Mar
16
Solange válaszaSkizi írására:
Akkor ez a family center-es lesz sztem, én egy másik, kisebbre gondoltam :)
13:39
134
Mar
16
equinoxe válaszalolababa írására:
Ezt speciell nem tudtam. De akkor is dzsuva van, komolyan, undorító!

Solange: Amit az Arzt Modellről írtál, eléggé elvette a kedvem, hogy bemenjek. Pedig nekem is esküvőre kellene a ruha (igaz, nem az enyémre, de sebaj...).

Ja, én mondjuk turizni imádok, mondjuk, az eladók ott egy más kategória... :) Ami ott sokkal, de sokkal viccesebb, azok a különböző típusú vásárlók! Már komolyan gondolkodtam egy szarkasztikus hangú irományon velük kapcsolatban! :P
20:50
135
Mar
18
CocoChanelN1 válaszaDzora írására:
Én mindig szoktam szólni, ha ilyet tapasztalok. Egyrészt nem szeretném, ha véletlenül azt gondolnák, h én voltam, másrészt nekik is jó, ha megtudják. Egyszer a Mangoban azért is szóltam, mert a nadrág egyik szára el volt szabva.
Szóval ha normális helyen jársz, akkor lehet. Mondjuk ez azért az eladóktól is függ, lehet, h valahonnan én is inkább húznék ki. de akkor oda nem is megyek többet, ha a ruhák is szakadtak meg az eladók is bunkók. :)
18:58
Felhasználónév:
Jelszó:
Hirdetés