Test

Egy falatot sem!

3259

A helyzet a következő. Két éve valahogy megállt a testem. Nem emészt rendesen, az anyagcserém stagnál, néha van egy-két kilengés és ennyi. Kezdtem igen rosszul érezni már magam, amikor az energetikus, azt javasolta húzzak el egy hétre léböjtre. Méregtelenít, energetizál, kipucol és megnyugtat, állítólag.

Előkészületek

Nyilván sejtitek, hogy csak úgy egyik-napról a másikra, minden fájdalom nélkül képtelen leállni az étkezésről. A testet is éppúgy elő kell készíteni, mint a szellemet. Mivel agyban dőlnek el a dolgok, ezért nekem nem sok melóm volt ezzel, hiszen tudtam, hogy valamit tennem kell, mert, ha nem akkor lehet, hogy feldobom a tappancsom.
Persze még közel sem volt ilyen durva a helyzet, gondolom még jó sokat szenvedhettem volna előtte. Tehát a testem felkészítése volt a feladat. A léböjt előtt, már egy héttel elkezdtem csökkenteni a bevitelt, átálltam halra, rizsre, zöldségre, keveset, rengeteg folyadékkal megspékelve. Bevallom a legutolsó napokban, kis falánkság rámtört és megettem tizenhat maki tekercset.

Bevonulás

Már egy hónappal a bevonulás előtt hihetetlen izgalomban voltam, hogy vajon milyen lesz tíz teljes nap, amikor semmi mással nem kell foglalkozni, mint a saját testemmel, lelkemmel. Persze ott volt bennem a félsz, hogy: "Atyaég! A pasim nélkül tíz napig!?" Na, igen ez okozta a legnagyobb fejtörést, nem pedig az, hogy nem ehetek szilárd
táplálékot, ugyanennyi ideig. Egy egészségközpontba jelentkeztem be, Visegrádra, a hegyek közé. Nincs túl messze, szép a környezet, csupa jót olvastam róla. Tizenhárom másik nővel osztoztam az élményben. Amikor az első este leültünk vacsorázni, senki nem tudott másról beszélni, minthogy miként fogják kibírni ezt a tíz napot, hogy lesznek túl az éhezésen. Holott éhezésről szó sincs! A lényeg rajtam kívül mindenki az étellel volt elfoglalva, míg én azon vergődtem, hogy fogok a Gabi heverő méretű ágyon aludni, ráadásul úgy, hogy van még valaki a szobában, és az a valaki nem a pasim. További témák: receptek, a legjobb piacok, biocuccok. Felemelő.

Napi rutin

A reggel hatkor kezdődik, két deci langyos vízben feloldott keserűsóval, ami aztán egész nap hajtja ki a salakanyagot a bélrendszerből. Nincsenek hasgörcsök, egyszer csak jön és mész. Igen, hasmenés, de nem az a darabos fajta, a fenéket, kinyitják a csapot és ömlik. Elég meglepő volt, amikor a négy (!!!) nappal korábban megevett pattogatott kukorica maradványokat véltem felfedezni a WC csészében. Bebizonyosodott, az anyagcserém tényleg stagnál. A reggeli nyolc órakor jön, három nagy bögre - fél literes - gyógy- illetve zöld tea, néhány karika citrommal és egy két és fél grammos méz felével. Érdekesen kevés, de szerencsére délelőtt amúgy is nagyon ritkán eszem, így
ezzel nem volt baj.

Egy kicsi mozgás

A napi rutin szerves része a délelőtti torna. Tíztől pilátesz, tizenegytől táncikálós aerobic, mesés, főleg, amikor közben - a mozgás hatására is - beindul az ürítési kényszer és ki kell rohanni, öt percenként. Mindegy túlélhető és nem ciki, hiszen nem csak az én beleim működnek, végre! Ebédig el is tart a testmozgás, majd ebéd után a csendes pihenő. Mint az oviban, annyi különbséggel, hogy egy meleg vizes palackot helyezek a májamra és úgy szundítok, csodás. Ebédre zöldségekből készült leves van, jó alaposan passzírozva, átszűrve, hogy még véletlenül se kelljen a fogainkat használni. Fél háromkor jön a túra, hegynek fel, aztán le, majd megint fel és hosszan-hosszan, egészen két teljes órán keresztül. Épp hó van, bakancsot okosan otthon felejtettem, így én nordic walkingra járok, ami nem fárasztó, viszont szórakoztató és nem kíván hegymenetet.

Ki-ki nyugalomban

Fél öt körül van egy órányi szabadság - persze eddig sem volt kötelező semmi -, ilyenkor infraszaunázni, vagy szolizni a legjobb, kicsit elvonulni, mert épp el lehet unni a kúratársakat. Fél hatkor vacsi van, ami ebédre, plusz a mennyei manna, amit én természetesen kiöklendeztem magamból: zabnyák. Állagát tekintve, mint az orrváladék,
íze a semmihez hasonlít a leginkább, de mégis olyan, hogy kikívánkozik, ha már sikerült lenyelni. Állítólag ezt fontos lenne megenni, mert a gyomrot védi.

Éjszaka

A legtöbben az esti finn szauna után elájulnak, de persze én még éjfélkor is verem a billentyűzetet, képtelen vagyok pihenni, és fáradt sem vagyokm szellemileg is a topon, talán fejthetnék rejtvényt. Persze egész nap magammal vagyok elfoglalva, kicsit más gondolatokra is szükségem van. Ja, tévé van, senki nem nézi, én sem. "A tévétől
elrohad az agyad!"
(Mrs. Sturak - Kipurcant a bébicsősz, anyának egy szót sem)

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások
1
Feb
26
v0lga írta:
rettenetesen hangzik. azert hajra!
mit igernek, ezzel beindul az egesz ujra?
es lesz kolonhidroterapia? :)
11:17
2
Feb
26
zzs írta:
hát ha ezt kibírod, kb lehet köréd vallást alapítani.
12:10
3
Feb
26
Booo írta:
ez akkor most folyamatban van (és éppen ott vagy) vagy már vége?
Érdekes lenne ha 1-2 naponta jelentenél!
Hol jársz, mit csináltál, ki milyen, milyenek az órák, hogy bírod a Kópé nélkül stb...
Komolyan!

Árban mennyi ez a móka?
12:25
4
Feb
26
alma írta:
3. hete csak gyumölcsöt eszem:) az eredmény: élénk lettem 1/2 6-23h-ig nem lehet lelőni:P
A léböjtkúra nagyon klassz, csak nálam nem jött be: cukorfan vagyok, és képtelen v'ok a gyumölcsben levőt nélkulözni:P szabályosan ájuldoztam az ilyen zöldek fogyasztásakor...
De a gyumölcsök nagyon bejöttek, nem vagyok éhes, és a belső szerveim deludultek:) meg én is...
Bőr szépul, haj dúsul:)


Emésztésre: a popcorn az egyik legjobb, de megfelel a vízben főtt zabpehely(ha nagyon állunk egy kis lenmag is jöhet hozzá)
12:29
5
Feb
26
alma válaszaalma írására:
Ui: javítás: deludultek helyett feludultek :P
12:29
6
Feb
26
Pemarupa válaszaalma írására:
Tényleg nagyon szeretheted a gyümölcsöket! Még a nicked is gyümölcs!:)
12:47
7
Feb
26
Booo válaszaalma írására:
hetente 1x én is gyümölcsnapozok, és 1 nap után is "felpörget" és iszonyú sok energiát ad! ez így van :)
huhhh, 3 hét...?!?! Gratula
13:14
8
Feb
26
alma válaszaPemarupa írására:
:)
13:23
9
Feb
26
alma válaszaBooo írására:
:) ugye?:)
még 3 hétig szeretném csinálni:D utána lassan visszaállok- bónusz: összébb ment a gyomrom, nem lesz gond a nassolással:P
13:32
10
Feb
26
alma válaszaBooo írására:
:) ugye?:)
még 3 hétig szeretném csinálni:D utána lassan visszaállok- bónusz: összébb ment a gyomrom, nem lesz gond a nassolással:P
13:32
11
Feb
26
alma írta:
Egészségedre:)!
Nyilván az kezdi kúrálni magát, akinek belső indíttatása van erre, és annak működik jól:).
Aki erőlteti, az szenved tőle...
13:34
12
Feb
26
szederke írta:
mi az a maki tekercs?:P

további jelentéseket kérünk, henci :)
14:02
13
Feb
26
lilaliba88 írta:
Nem vagy semmi, de ha szükséged van ilyen csiribirire, és jót tesz tényleg, akkor hajrá. Úgy hangzik ez a "megyek léböjtre", mintha hajnali misére készülnél... :) Az ember szervezete folyadék mellett 30 napig kibírja kaja nélkül, így túl fogod élni, ha elég zabnyákot eszel (fúúúúj). Sok szerencsét és jobbulást! És külön drakulálok a 4 napos popcornszéklet naturalista megjelenítéséért, tetszett. :)
14:20
14
Feb
26
Nano írta:
Én utálom a testem, állandóan kínzom magam hogy nem eszek liszteset, cukrosat, élesztőset, de soha nem bírom ki, ezért állandóan tök stresszes vagyok... Utálom az összes zöldséges, a gyümölcsök meg...hát kiló számra kéne ennem hogy esetleg ellegyek valahogy egy napig. Viszont semmi baj az anyagcserémmel, napi kétszer tök simán, mindenféle praktika nélkül megyek wcre..
Amugy ez a léböjt tényleg jól hangzik, legalábbis hatásosnak. Jelentést kérünk! :D
14:28
15
Feb
26
Betuka írta:
Az utolsó mondat nagyon ott van, imádom azt a filmet! :D A legjobb arc Kenny!
Viszont szerintem "szétrohad az agyad", nem elrohad.
14:51
16
Feb
26
error írta:
Furcsa hogy még mindig lehet ilyenekkel oltani az embereket mint "léböjt" ! A szervezetnek minden nap minden percében szüksége van tápanyagra! Szilárdra és folyékonyra is egyaránt!! Ez olyan mintha az autóba benzin (szénhidrogén) helyett egyik nap szenet másik nap folyékony hidrogént töltenék aztán meg csodálkoznék hogy miért nem működik!
NŐJETEK MÁR FEL!!!!!
14:55
17
Feb
26
Loila írta:
árban mennyi ez a kis happening?
15:22
18
Feb
26
mesefigura írta:
Minden tavasszal csinálok egy hetes léböjtöt, otthon, munka mellett. Bár nem érzem a fellegekben magam tőle, hiszek benne, hogy jót tesz a szervezetemnek, kicsit kimossa a felhalmozódott méreganyagokat; szvsz jó dolog, kicsit tehermentesíted az emésztőrendszeredet, amúgy is elég hülyeséget eszünk össze, bármennyire is figyel az ember a helyes étrendre.
15:54
19
Feb
26
zsofi válaszaerror írására:
ezt komolyan írtad? :D
15:54
20
Feb
26
ismeretlen írta:
ja, most böjtölök. éppen itt vagyok és böjtölök. jöhetnek a kérdések, jön még beszámoló is.
error, beszédes név....:D
16:19
21
Feb
26
error írta:
Minden olyan diéta ami szélsőséges az nem tesz jót a szervezetednek. Ha normálisan táplálkozol és rendszeresen az megad mindent ami kell! Henci írta: "Tehát a testem felkészítése volt a feladat. A léböjt előtt, már egy héttel elkezdtem csökkenteni a bevitelt, átálltam halra, rizsre, zöldségre, keveset, rengeteg folyadékkal megspékelve." Ezek tökéletes tápanyagok a szervezetnek! Ha így táplálkozol akkor folyamatosan pörög az anyagcseréd, főleg ha egy kis rendszert viszel bele, mondjuk igyekszel elosztani a napi bevitelt arányosan. Jó példa erre a gyerekek táplálkozása: Ébresztő után reggeli(1) utána az oviban tízórai(2) ebéd(3) uzsonna(4) vacsi (5) aztán alvás! Ez majdnem a legoptimálisabb a szervezetednek. Most el lehet gondolkozni hogy ebből az 5-ből hányszor étkezik az átlagember, és melyik időpontban. Szintén henci írásából: "de szerencsére délelőtt amúgy is nagyon ritkán eszem,." Na ez aztán az igazi kitolás a testednek.
16:43
22
Feb
26
zsofi válaszaerror írására:
hát én pl sokszor eszem egy nap, és nem is junkfoodon élek. mégis akár akaratlanul is egy csomó mérget viszek be magamba pusztán azzal is, hogy a városban élek, és hogy nem mindig tudja az ember, mit is eszik pontosan. és akkor még nem beszéltünk a vegyszerekről, a permetezőszerekről, a kozmetikumokkal bevitt káros anyagokról. és arról sem, hogy télen pl természetes folyamatként nehezebben, húsosabban, zsírosabban étkezik az ember. hagyományosan ezt is kiböjtölték, nekünk meg pláne kell a méregtelenítés.

persze szuper lenne, ha mind ökobiofarmon szaladgálnánk, de sajna ez nem megy, így a mérgeknek kell menniük néha kifele.
16:55
23
Feb
26
clauann írta:
Léböjt állítólagosan nagyon jó, bár én nem próbáltam - elég nekem a diéta.
Én nagyon rossz helyzetben vagyok, ugyanis enni már alig bírok, a testem viszont kívánná a tápanyagot, teljesen kivagyok, fáj mindenem, stb. :S
Privát véleményem a léböjt kúráról az, hogy az átlagosan táplálkozóknak (lásd: boltban veszi, nem kiegyensúlyozott, műkaja stb) feltétlen szükséges. Az egészséges életmódot élőknek nem feltétlen kell, de ártani nem árthat. :)
Ja és Henci... Én is láttam már viszont kukoricát, csak nem pattogatottat, hanem salátából valót... :S
18:05
24
Feb
26
Andi82 írta:
Sziasztok, én holnap vágok bele életem első léböjtjébe (naná, hogy a cotcot inspirált:-), ha minden jól megy majd (azaz nem fogom feladni mindjárt az első 24 óra után), akkor öt napig szeretném csinálni. Lelkileg már én is felkészültem a koplalásra, úgy gondolom, hogy csak akaraterő kérdése az egész....
Azért a biztonság kedvéért beszereztem egy doboz méregtelenítő, csakis természetes összetevőket tartalmazó tabit, valamint salaktalanító teát is vettem....pár hónapja jöttem haza Londonból, ami köztudottan egy elég koszos, légszennyezett város, meg is látszik rendesen a bőrömön, tinédzserkorom óta nem néztem ki ilyen förtelmesen, ráadásul puffadás is kínoz plusz egyéb emésztési nehézségek. Bár a kolléganőim, akik amúgy istenítik a mekis meg a börgerkinges kaját, kiröhögtek, hogy nem vagyok normális, úgy döntöttem, hogy azért is végigcsinálom a léböjtöt, én legalább teszek is valamit az egészségem érdekében.
18:11
25
Feb
26
whitetulip írta:
én hétfőn kezdek egy 5napos léböjt kúrát..:)

18:19
26
Feb
26
whitetulip írta:
én hétfőn kezdek egy 5napos léböjt kúrát..:)

18:19
27
Feb
26
cef válaszaszederke írására:
sushi.
az egyik legjobb dolog a világon.
18:23
28
Feb
26
fox írta:
éljen a sushi! :) egyet értek veled cef
egészséges és finom
18:51
29
Feb
26
csiliscsoki írta:
hat le a kalappal elotted Henci! :)
En tulsagosan szeretekjo dolgokat enni ahhoz hogy hosszu napokon keresztul csak lottyot igyak szantszandekkal meg ilyen bizbasznyakokat brrrr.... :)
Nalam vannak idoszakok mikor nem kivanom a kajat, nincs idom enni olyankor mindig van nalam egy- masfel liter rostos 100% narancsle, grapefruit esetleg csipkebogyo... no cukor, no tartositoszer csak termeszetes es sok sok rost.... ezt megspekelem kamilla teaval ami vizhajto es meg van a szupergyors lebojtom! nem vicc a multkor a grapefruit meg az ananasz aldasos hatasakent eleg gyorsan atmosodott a szervezetem! az ilyen rovid szakaszok --- 1-2 napos kurak boven elegek nekem! es nem is tudatos... egyszeruen csak azt kivanom! de hogy x osszeget kifizessek egy ilyen wellnessnek mondott masok altal felugyelt onsanyargatasra.... haaat nagyot fordulna a vilagom ha megis elmennek! de ... soha ne mond hogy soha :)
sok sikert... meg azert kivancsi is vagyok ugyhogy varom a kovetkezo beszamolot :)
18:58
30
Feb
26
sinell írta:
és farkad van????

fuhh, ha nincs, akkor minden oké, csak szereted a nehéz kaját:DD
19:33
31
Feb
26
sinell válasza írására:
Henya, áruld el mennyibe fáj, legalább naccságrendileg..he?

Én egyszer léböjtöltem 3 napig, a második nap estétől a harmadik nap végéig olyan agresszív voltam -állítólag a szénhidrát hiány miatt-, hogy ölni is akartam.
meg kellene csinálni egy ilyet, és szerintem könnyebb lehet, ha közösségben vagy, távol a megszokott környezettől.
HAJRÁÁ
19:38
32
Feb
26
Purple írta:
én 2 éve lehúztam egy hetet kaja nélkül, de semmi átállás egyszercsak azt mondtam szombat reggel h "na akkor jövő szombaton jöhet a reggeli" nem volt gáz, csak nehéz volt leúszni a szombat-vasárnapi 2-2 km-t kaja nélkül... de csak 2-3 napig szar utána már nem is vagy éhes

tudom h az én változatom nem volt vmi egészséges de nem baj... bárcsak most se ennék :(
20:19
33
Feb
26
ismeretlen írta:
Én sok őrültséget kipróbáltam már, nekem a "reggeli" sem okozott nagy meglepetést - próbáltam már azt is, de nem épp a mindennapokra találták ki a keserűsós italt!

Láttam, sokan kérdeztétek mennyi az annyi, nos utána néztem kicsit:

I. kategóriájú épület

85.000, 95.000, 105.000 Ft/fő
Egyágyas felár: +30%

Teljesen új építésű, II. kategóriájú épület

Kétágyas szoba: 75.000 Ft/fő,
Egyágyas felár: +30%
A II. kat. Vendégház március 6-tól október 25-ig működik.

Aki még kíváncsi: http://www.bio-tex.hu/arak.htm

Igazán nem szeretek más zsebében túrkálni, de számomra egy ilyen kiruccanás elég megterhelő lenne! Sőt, kifizethetetlen?!

Bizonyos fokú irigység bizonyára van bennem, mert a vágy engem is hajt, hogy egyszer segítsen valaki gyötrődni!!! ...de én nem hiszek az ilyen hirtelen megvonásokban! A szervezetnek kell az étel, a lélek kívánja szerintem a "szemetet" is! -Tisztelem azokat, akiket kielégítenek az egészségesebb kategóriák, de én nem tartozom közéjük.

A problémát ugyanakkor megértem (amiért ilyen nagy lépésre szántad magad), én még a tortúrám elején járok. S vannak még kakukktojások - emberek, akiknek nem jön be, ami az átlagnak, vagy csak fenemód szórakozik a testem velem!!!
22:05
34
Feb
26
ismeretlen írta:
azért ne olyan hevesen! :) kell 3 nap, ami levezető nap, nem szabad csak úgy egyik napról a másikra leállni. és a léböjt nem koplalás, ha éhes vagy az nem jó! A Buchinger-kúra a legjobb. kérdezzél! :D nagy böjt rutinom van már:D
22:28
35
Feb
26
Amikor elkezdtem olvasni, arra gondoltam, h ez milyen jó lehet, abban az értelemben, h kitisztul a szervezet, stb. Aztán belegondoltam, h 3 hét sok. Meg drága is.
Egyébként nekem is kéne ilyen. Én nemhogy 2 éve, de gyakorlatilag 10 éve küzdök ilyen jellegű gondokkal (3-4 éve komolyabban). Volt 1 év, amikor csak a hashajtó segített, de elhatároztam, h leteszem, mert árt. Találtam egy másikat, azt veszem be, de csak amikor már égető a probléma.
Átálltam a joghurtos, gabonapelyhes reggelire, meg 10óraira teljes kiőrlésű lenmagos kenyeret eszem. Azóta sokkal jobb, bár még mindig csak heti 3-szor... :((
22:46
36
Feb
26
ismeretlen írta:
Pénz: bevallom nektek őszintén, hogy nekem erre nem lenne pénzem, sőt konkrétan ezért a visegrádi helyért egy fityinget sem adnék. de a beszámolóim végére minden ki fog derülni! a nagynéném ajándékozta nekem ezt a léböjt kúrát.... de nem éri meg, itt, ezen a helyen, ebben a házban nem. lehet csinálni egyénileg is. és vannak ennél 100szor jobb helyek
22:48
37
Feb
26
moulinrouge válaszalilaliba88 írására:
40 napig is...tapasztalat...
23:41
38
Feb
26
moulinrouge válasza írására:
uhh...ennnyi pénzért inkábbb a tengerpart:)az is kúra, a sósvíz is csodákat művel a bőrrel:)...jaaaaaaaaaaaaaaaj de szeretnék most egy tengerparton fetrengeni!!!ááááááááááááááááá
23:44
39
Feb
26
moulinrouge válasza írására:
kérdezek: mi az a buchinger kúra?:)
23:50
40
Feb
27
error válaszazsofi írására:
Zsófi igazad van, hagyományosan tényleg kiböjtölték, de az a böjt nem ez a "böjt". Valóban nem élhetünk ökobiofarmon, de ha tudatosak vagyunk ,meg persze egy kis mozgás, akkor nem kell koplalósdit játszanunk, főleg nem ilyen módszerekkel. És ha a reggelit nem kávéscigivel, hanem gyümölccsel kezdik, akkor a bélrendszernek is van lehetősége tisztulni, lévén hogy a rost letakarítja a bélbolyhokat, hogy aztán fel is tudja szívni a tápanyagokat.
00:08
41
Feb
27
Csillagszem írta:
Attól, hogy te jól érzed magadat, a tested még lehet, hogy vegetál.....:)
08:14
42
Feb
27
Csillagszem válaszaerror írására:
Ez egy nagy hülyeség, amit írtál, olvass egy kicsit utána.
08:15
43
Feb
27
Csillagszem válasza írására:
Henci! nagy várom a beszámolódat. én is szeretnék egy ilyen léböjtkúrát csinálni, de itthon. kicsit félek, hogy ideges és agresszív leszek az éhségtől. Nálad mi a helyzet ilyen téren? Mennyibe kerül ez az egész? Van ez a neera tisztítókúra. Hallottál már erről? Ott mit mondanak erről?
Szóval, légyszi jelentkezz minden nap, várjuk a beszámolót.
08:18
44
Feb
27
Csillagszem válaszamoulinrouge írására:
http://www.bio-tex.hu/buchinger.htm
08:35
45
Feb
27
drusilla írta:
Én sem hiszek semmilyen megvonásban, én ezt tuti nem bírnám.
De nincs is semmi gondom. A megoldás: minden étkezés után 1 dl tea, amiben kombucha - gomba nevelkedett. (otthon őrzöm, nem bolti előre készített lötty) és az anyagcserémmel semi prücök, sőt, nagyon is pörög. Bár ebben biztos a rengeteg mozgás és a reggeli banánkám is benne van:)
08:45
46
Feb
27
scarlett válaszaerror írására:
oké, de ha egyszer beállt a krach, akkor baromira hasznos egy ilyen kúra. tök jó, ha te világ életedben odafigyeltél reggelente a gyümölcsre és perfekt az anyagcseréd, de aki csak most jutott el odáig, hogy változtatnia kell mert baj van, annak tökéletes.

henci, le a kalappal, várjuk a további beszámolókat -engem az is érdekel majd, mennyit dobsz le magadról egy ilyen hét után!!
10:35
47
Feb
27
error írta:
Akárhonnan nézzük ez egy hülyeség, de tökmindegy mert mindenki úgy cseszi szét a szervezetét ahogy akarja. És egyáltalán nem figyeltem oda mindíg arra hogy mit kajálok, 15 évesen 95 kiló és 150cm magas voltam, és úgy fogytam le hogy napi egyszer ettem. Szét is ment tőle a gyomrom akkor. Azóta tudatosan étkezem javarészt. A probléma ott van hogy a köztudatban ilyen baromságok élnek mint "kínozzukmegatestünketésakkormajdhelyreállminden". Na persze. És akkor még elkérnek egy hétre százezret, és nem kapsz semmit cserébe. Ezt az összeget inkább költsétek magatokra.
11:16
48
Feb
27
error válaszaCsillagszem írására:
Én kérek elnézést hogy ilyen tudatlan vagyok! Biztos igazad van. Éljünk csipszeskólán, aztán egy hét léböjt és minden kezdődhet elölről. Juhéé! :)
11:19
49
Feb
27
error válaszaCsillagszem írására:
http://www.vitaminsziget.com/cikk.php?id=280
Ugye milyen hülye vagyok??
11:24
50
Feb
27
error írta:
Részlet a linkelt cikkből:

A 1,5 m hosszú vastagbélben 7-16 órán át vándorol a béltartalom, melynek normális esetben a növényi eredetű emésztetlen cellulózrost teszi ki nagy részét. Rosthiányos táplálkozás esetén a perisztaltika lelassul, a többszörösre növekedett időtartam miatt a többnyire fehérjetermészetű anyagok rothadásnak indulnak, a szénhidrátok erjednek, ezek végtermékei pedig a vízfelszívódás után raktározódnak a bél falán, mintegy kibélelve ezt az egyébként izmos falú csövet. Nem nehéz elképzelni, hogy ebből a rothadó elegyből milyen bomlástermékek jutnak el a vérrel az egész szervezetbe, önmérgezést okozva. A test szerte megjelenő legkülönfélébb tünetek kezelése nem vezethet gyógyulásra, hiszen folyamatos a mérgezés utánpótlása.
11:26
51
Feb
27
error írta:
Buchinger-féle léböjtkúra:
Az előböjt: három napig tart. Az első napon nyers ételből 850 kcal-t fogyasztunk. A második nap 600 kcal-t, a harmadik napon 1 kg gyümölcsöt veszünk magunkhoz, hozzá glaubersót igyunk béltisztítás céljából.
Egy 60-90 kg-os embernek kb. 40 g glaubersó kell naponta 1 l langyos vízzel összekeverve. Alternatívaként ricinusolajat is használhatunk, v naponta 1-2 beöntést kamillateával. Napi 2-3 l folyadék elengedhetetlen.
A főböjt folyamata: (2-28 nap)
reggel 0,25l szűrt (főtt) paradicsom v. krumpli v. zellerlé plusz egy csipet só, délben 0,25 l főtt, meleg szűrt zöldséglé.
A léböjtkúra mellett naponta 2-3 l mennyiségben különböző méregtelenítő, vértisztító teát is kell inni (kamilla, köménymag, csipkebogyó, menta, ánizs). A reggeli gyümölcslé lehet: alma, ananász, maracuja, narancs is.
A déli zöldséglé lehet: sárgarépa, cékla, káposzta is. Idősebb emberek 1/8-1/4 l savanyú tejet és egy ek. napraforgóolajat egyenek hozzá naponta.
A böjt befejezése: az utolsó délben zöldséglé helyett almát együnk, este pedig krumplilevest.
A második nap 600 kcal, a harmadik nap 800 kcal, a negyedik nap 1000 kcal, az ötödik nap 1600 kcal értékű vegetáriánus, max. laktovegetárius, főleg nyers táplálékot vegyünk magunkhoz.
Kontraindikációk:
pajzsmirigygyulladás, növésben levő kor, súlyos szervi betegség (tuberkulózis, malignomák, idős kor, degeneratív agykórok, előrehaladott érrendszeri betegségek, krónikus májbetegségek, gyulladásos kardiomyopatiak, anorexia nervosa, bulirexia nervosa, skizoid, paranoid pszichozisok, hiányos motiváció, disztrófiás állapotok, hiányos és helytelen táplálkozás következtében.
A böjtkrízis nem ok a böjt megszakítására.
11:29
52
Feb
27
Csillagszem válaszaerror írására:
Kedves error!

Nem azt írtad, hogy egészségesen kellene étkezni úgy általában, hanem azt, hogy a léböjt semmire sem jó.
Belinkelted ezt a cikket. A cikk okés és jó. De nincsen szó benne a méregtelenítésről, és a léböjtről. Ha elolvastad a cikket, le van írva, hogy felraktározódik a méreganyag a szervezetedben. A méregtelenítésben segít a léböjt. Napokra leveszi a gyomrodról és a belekről azt a terhet, hogy emészteni kelljen (vagy csak kis mértékben) és így a szervezeted jobban tud "koncentrálni" a méregtelenítésre. Meg ugye a sok folyadék alapból is méregtelenít. Én ezt így értelmezem, nem vagyok valami léböjtguru, csak mondom, hogy egyáltalán nem hülyeség. Mint minden másról, valószínűleg erről is megoszlanak a vélemények, én mellette vagyok. Te meg ellene. Oké. Ennyi.
11:32
53
Feb
27
Csillagszem válaszaerror írására:
nem tüneti kezelésről van szó! a víz szinte "kimossa" a beleket.
11:33
54
Feb
27
error írta:
Ennek a kúrának az egyetlen értelmes eleme a gyümölcs és zöldség, de az is elégtelen mennyiségben van jelen. A napi 3 liter folyadék normális esetben is elengedhetetlen. Érdekességként említeném meg hogy a szervezet a nyugalmi anyagcsere funkciók ellátásához (kb mikor alszol) 2000kcal-ra van szüksége, és ez a mennyiség nem fedezi azt ha már mozogsz is.
11:33
55
Feb
27
Csillagszem válaszaerror írására:
Akkor léphetnek fel ezek a betegségek, ha sokáig alkalmazod a kúrát, teszem azt több hétig. pár napról van szó. Attól még nem lesz valaki alkoholista, hogy egyszer-kétszer megiszik egy sört....természetes, hogy semmit sem szabad túlzásba vinni.
11:35
56
Feb
27
Csillagszem válaszaerror írására:
2000 kcal az alváshoz?????????????
akkor szerintem én folyamatosan fogynék, mivel soha életemben nem ettem meg ennyi kalóriát egy nap....
11:36
57
Feb
27
error írta:
Mondjuk ez igaz, és én nagyon féltem a szívemet is mert egész életében hajt a szerencsétlen, néha le kellene kapcsolni hadd pihenjen. Ennyi :)
11:36
58
Feb
27
error válaszaCsillagszem írására:
A normális anyagcsere funkciókhoz. A szervezet túlélőgépezet, bámulatosan kevés táplálékkal is el tud VEGETÁLNI. Lásd koncentrációs táborok :(
11:38
59
Feb
27
error válaszaCsillagszem írására:
Nem a léböjt ellen vagyok hanem a szélsőségek ellen.
11:40
60
Feb
27
error válaszaCsillagszem írására:
Nem a léböjt ellen vagyok hanem a szélsőségek ellen.
11:40
61
Feb
27
error válaszaCsillagszem írására:
Nem a léböjt ellen vagyok hanem a szélsőségek ellen.
11:40
62
Feb
27
error válaszaCsillagszem írására:
Nem a léböjt ellen vagyok hanem a szélsőségek ellen.
11:40
63
Feb
27
Csillagszem válaszaerror írására:
Figyi, szerintem ez a 2000 kcal nem megalapozott. Abszolúte nem lehet megalapozott. Most rákeresek:
Itt egy kalkulátor:
http://www.orvosaneten.hu/wrap.php?file=dcc.html

Nekem 1500 kcal kell egy napra....2000+még valamennyivel én egy dagi kisdisznóvá válnék hamarosan....:)
11:42
64
Feb
27
Csillagszem válaszaerror írására:
Én se szeretem a szélsőségeket. Ha okosan csinálja az ember, az jó. Én is megcsinálom majd. Nem azért, hogy fogyjak, hanem hogy méregtelenítsek.
11:43
65
Feb
27
Csillagszem írta:
Ez így igaz. Tanusíthatom!!
11:43
66
Feb
27
error válaszaCsillagszem írására:
TÉVEDTEM! Én a férfit vettem alapul, de arra jól emlékeztem régi olvasmányaimból.
11:53
67
Feb
27
moulinrouge válaszaerror írására:
:S ez túl bonyolult.
12:42
68
Feb
27
alma válaszaNano írására:
Első dolog a ami segít: szeresd minden porcikádat! Ki más szeretné, ha nem te?:P
(nekem az önelfogadás kerek 10 évembe kerult)
Amint ez megvan, minden sokkal könnyebb lesz:)
Stressz: minek, mert ettél valamit, amit kitaláltál, hogy nem kéne.....hagyd abba a kajaparát, kezd apró lépésekkel: pl. naponta egyél valamit, amit nagyon szeretsz(mindegy hány 1000kalória/zsír/stb..), ha ez megvan, akkor könnyen elhagyod a többit.
Fontos megtartani néhányat, mert a spártai elvágás nem a te stílusod.
Ha a tested tudja, hogy nem kell stresszelnie, mert lesz egy kis finom "bűnös" cucc, megnyugszik, és szépen elkezdesz alakulni:)

12:53
69
Feb
27
ismeretlen válaszaCsillagszem írására:
Nos, a Buchinger-kúra pont az, amit fentebb leírtam. Nem vagyok fáradt, ingerlékeny és ideges. Pedig szoktam lenni. Eléggé pöccre induló a természetem, de most ez mintha megváltozott volna. Fura. Pedig lenne okom felpaprikázódni, de valahogy nyugodt vagyok. Nem vagyok éhes. Talán egyszer voltam. A Buchinger-kúrát otthon is meg lehet csinálni. A lényeg, hogy csak addig szabad, amíg van zsírod! Mert utána elkezdi lebontani a szervezet a fehérjét, az meg óriásgáz. Szóval, ha nem vagy zsíros, akkor csak 10 nap:)
12:55
70
Feb
27
alma válasza írására:
Gyerekek ez vicc?
Mostmár látom mire jó a szolgáltató ipar: sok kétségbe esett egyébként egészséges ember kitalálja, hogy nem jó, ahogy van, és akkor kell valami, amiért ha fizet , jobb lesz.... itthoni kúra, barátnőkkel, egy kis utánajárással nagyon olcsón megoldható, ha meg full panoráma kell, befizetunk egy kört a libegőre:P
Pl. az én gyumölcskúrám napi 3-500ft-ot jelent...
Léböjtkúrák: gyógyteák 800-3600 ft/kúraadag(2-6 hét), löttyök: káliumleves, meg superfood- ezeket el lehet készíteni: zöldségből van:) ha saját gyártmány: 2-6000 ft/kúra, ha veszed, kb 6-8000...ezen kívul víz és friss zöldségek levei....nos mondjuk egy hét kijön ha nagyon durván számoljuk is kb 5000 ft-ból!
13:01
71
Feb
27
alma válasza írására:
Izomkolosszusoknak is jó, pl. azoknak a testépítő nőciknek, akik nyaralni készulnek;)
13:03
72
Feb
27
Csillagszem válasza írására:
Ki fogom próbálni. De szerintem olyan módon, hogy először csak 1 nap egy héten, aztán két nap és így tovább. fő a fokozatosság.
13:03
73
Feb
27
ismeretlen válaszaCsillagszem írására:
Azt írják az okosok- mármint a szakkönyvek -, hogy ha nem akarsz 10 naposat csinálni, akkor érdemes "lagzi előtt és lagzi után - tehát pénteken, majd hétfőn egy tehermentesítő napot tartani. A 10 napos böjtre tényleg fel kell készülni, agyban, testben lélekben. Azt tavasszal és ősszel érdemes csinálni. Aztán, aki már gyakorlott, megteheti azt is, hogy 7 hétig táplálkozik, egészségesen, majd 1 hét szünet. Egyébként a Buchinger-kúra nagy előnye, hogy megváltozik tőle a szemlélete az embernek, teljesen más lesz a kajához és az adagokhoz való viszonya.
16:42
74
Feb
27
ismeretlen válaszaCsillagszem írására:
400kaloriát éget el alvás közben a szervezeted, de persze attól is függ, hogy ki hány órát alszik. Biztos, hogy nem mindegy, hogy 6-ot vagy 12-t.
17:10
75
Feb
28
Bibi13 írta:
a kolonhydrioterapia nagyon jo!!! en nagyon szivesen elmennek visegradra de egyedul nem vagnek bele, plane 10napra..kb egy hosszu hetveget. meg sosem volt olyan nap az eletemben h ne ettem volna. tobbszor tartottam gyumolcsnapot de lebojtot sosem. amugy most hetfon lehet elkezdeni a klasszik bojtoles, 40nap mulva lesz husvet. megbeszeltem magammal h se hus, se csoki...aztan meglatjuk.
22:17
76
Feb
28
Renate írta:
A léböjt hasznos és jót tesz, de az a legjobb ha életmódot változtatunk. Én elég sok mindenre érzékeny vagyok ( mármint étel) ezért kellett megzabolázni az étrendemet. Ha egészségesen eszel, és normális adagokat és nem este 10 után, akkor is tisztul a szervezeted, csak nem 3 nap alatt, hanem kicsit később, de hosszú távon ennek több értelmét látom, mint annak, hogy 3 -10 napig böjtölsz, majd úgyanúgy beállsz a mekihez és zsíros kajákat eszel.
23:08
77
Mar
02
loulee válasza írására:
akkor ez a visegrádi hely nem jó? nem éri meg? pont most találta meg ugyanezt a helyet az anyám (ő még nem cotcot olvasó :)), és javasolta, hogy csengessük ki felesben az árat, és menjek el oda, mert szerinte ez jó hatással lenne az evészavaromra...:S
leírod majd, hogy mik a "százszor jobb helyek"?
08:46
78
Mar
02
tein válasza írására:
akkor nem véletlen, hogy úgy éreztem a cikkedből, hogy nem érzed magad valami jól ott.

ettől függetlenül élvezetes a beszámoló, és nagyon várom a következőt! és képzeld, hatással vagy rám, mert mostanában, hogy ilyen sokat írtál böjtökről, nagyon komolyan megfogalmazódott bennem, hogy én is belevágok! :)
10:16
79
Mar
02
Katyerina írta:
Henci, nem akarlak elkeseríteni, de kíváncsi lennék, mennyibe került ez az egész. Már csak azért is, mert ezt az egészet pár ezer forintból otthon is meg lehet csinálni. És hát vannak erre szakosodott klinikák, szanatóriumok, wellness központok, akik a méregteleníteni, fogyni avagy gyógyulni vágyókat keményen meg tudják kopasztani ilyen 10 napos vagy akár csak egy hosszú hétvégés kúrával. Tudom, mert természetgyógyász vagyok, és sajnos tudom, hogy ebben a szakmában kétféle ember létezik, a meggazdagodásra vágyó, ám nem ember- és gyógyításközpontú "szakemberek", és van az, aki tényleg segíteni akar, vágyik arra, hogy segíthessen az embereknek, és tényleg a gyógyításra esküdött fel. Ennek egyetlen hátránya, hogy persze így nem feltétlenül lehet megélni, de az ebbe a típusba tartozókat ez nem feltétlenül érdekli. Sajnos én is az utóbbi ritka állatfajtát képviselem... :)
Egyébként erős tisztítókúrát, amely mellett nem éhezel, munka mellett is ugyanúgy lehet végezni, csináltam már, nem megerőltető. Egyetlen hátránya, hogy nem tudsz mellette annyit mozogni, szaunázni, mert munka mellett nincs annyi időd. Persze, most hogy már tudod, mit fogyasztottatok a 10 nap alatt, mit és hogyan kellett csinálni, így már legközelebb akár ki lehet venni 10 nap szabit, és akkor otthon ugyanúgy megcsinálod ezt, csak tizedannyi pénzből... Jó persze, lehet mondani, én könnyen beszélek, mert tudom, mit kell csinálni. De ha van akár egy természetgyógyász ismerőse az embernek, szerintem szívességből össze tud állítani egy hasonló kúrát. Vagy lehet venni hasonló témájú könyveket, amelyek sokat tudnak ebben segíteni. De ez csak olyanoknak jó, akik nem veszítik el a kitartásukat azért, mert nincs körülöttük a társaság hajtóereje...
17:34
80
Mar
02
ismeretlen válaszaKatyerina írására:
Sajnos én is erre jöttem rá a kúra során, Visegrádon. Holnap lesz egy beszámoló, majd olvasd el, hogy én hogyan vészeltem át:) Nem irigylem azokat a kúrán lévő társaimat, akik nem kaptak valahonnan lelki támogatást is... Visegrádon a pénz lehúzás megy, nagyban!
20:05
81
Mar
02
ismeretlen írta:
Ja! Igen itthon, munka közben is lehet csinálni, most épp így csinálom - folytatom a kúrát.
20:06
82
Mar
03
Katyerina válasza írására:
Kíváncsi vagyok a beszámolóra :) igen, sajnos elég sok helyen ez a lehúzás megy. És gyakorlatilag a saját szakmám ellen szólok, de ezzel tisztában vagyok. Remélem, legközelebb majd jobbat találsz, ha esetleg nem otthon akarod csinálni.
10:00
83
Mar
07
dolphin válaszaBooo írására:
a számból vetted ki a szót! ugyanezeket szerettem volna kérdezni!
kemény.. nekem sem stimmel az emésztésem, de nekem állítólag azért, mert a zűrös nappalok miatt rendszertelenül eszem, és a séta (gyors séta :D, néha futás - vonat után) kivételével semmit sem mozgok!
nekem is szükségem lenne ilyenre? vagy csak több rostot kéne ennem?
henci sok sikert! és ha tudsz, kérlek, válaszolj!
01:54
84
Mar
11
alma válasza írására:
Hol a beszámolo'???
Már ki vagyok rá váncsi:))
11:40
Felhasználónév:
Jelszó:
Hirdetés