Divat

Praktikus, egyszerű, egyedi

3265

Mint minden farmermárkának a Gasnak is külön meséje van. Egy történet, ami hozzájárul ahhoz, amit a márka ma közvetít, amilyen értékeket hordoz, amivel azonosulnak a vásárlói. A Gas által közvetített pozitivizmus, funkcionalitás, spontaneitás, praktikusság és minőség ott van a cég történetében is, ami egy kis családi méteráruboltból indult, és ma már a világ egyik legismertebb farmergyártójává vált.

A kiváló farmereket kínáló olasz márka alapítója Claudio Grotto, aki jelenleg is igazgatóként tevékenykedik. Claudio Grotto családja kisvállalkozói család volt, a hatvanas években édesanyjának méteráruboltja volt. A hetvenes évek környékén a katonaság után Claudio a helyi klubban kezdett el koncerteket szervezni, így került kapcsolatba sok olasz és külföldi zenekarral. A zenekarok tagjain és a rajongótáboron vette észre először, hogy a fiatalok már unják a klasszikus divatot, és szeretnének sokkal modernebben öltözködni, kitörni végre a tradíciók szorításából. Nem sokkal később, a hetvenes években indult meg a gyártás, kezdetben csak otthon készítette el egyedi darabjait - közben fejlődött az üzlet, és Claudio Grotto egyre jobban kitanulta a szakma titkait. Egy évtizedet kellett csupán várni, hogy a vállalat a gyártás összes folyamatát ellássa a tervezéstől a kivitelezésen keresztül egészen az eladásig. 

A cég már 1982-ben megalakult Grotto néven, 1986.július 8-án azonban ismét bejegyezték mint Grotto S.p.A., a Gas márkanév csak 1990-ben indult útjára. Kezdetektől fogva a magas minőséget, az eredeti karaktert és a praktikusságot és az egyszerűséget tartották fontosnak, termékeik a mai napig ennek az igényrendszernek megfelelően készülnek. Az első Gas kollekció bemutatásával a márka rájött az egyedi design és stílus fontosságára, amelyet a logó is képvisel.

A logó története egyébként igazán érdekes, vagyis inkább az a különös, hogy mi is ihlette a logót. A Gas atyja éppen Fokvárosban, Dél-Afrikában járt, ahol az Indiai- és a Csendes-óceán találkozik, itt volt szemtanúja egy igazán ritka jelenségnek, egy dupla szivárványnak, amely később a logót is ihlette. A márka ideológiája szerint a logó képviseli mindazt, amit a márka üzen vásárlóinak, azaz a pozitív gondolkodást, az együttműködést, az élvezetet, a vitalitást és a kiválóság megőrzését.

A Gas az elmúlt években folyamatosan terjeszkedik, hogy közelebb hozza és könnyebben elérhetővé tegye az általa képviselt értékeket a vásárlói számára. Érdekesség, hogy az első Gas márkabolt 1991-ben nyílt, de nem a fővárosban, hanem Pécsett.

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások