Hirdetés
Lélek

A karrierista és a szívogatós

3243

A két véglet

Azt vettük észre, hogy a körülöttünk lévő húsz és harminc közötti srácok egy része csak a végletet ismerik az élet minden területén. Hogy most pontosan mire is gondolunk? Most éppen a karrier, a munka és az önmegvalósításról beszélünk: bizonyos pasik szeretnének elérni valamit az életben, és vannak, akik kőkeményen dolgoznak ezért, míg mások csak lógnak és várják a csodát. A huszonéves fiúk - legalábbis, akik az én környezetemben vannak -, két jól elkülöníthető csoportra oszthatóak, két eléggé végletes csoportra. Vannak a karrierista munkamániások és vannak a teszetosza, "szívogatunk, de ha nincs pénzünk, akkor azt sem" típusúak...

Hirdetés

Sztahanovista munkamániások

Értékelendő, amikor egy férfi tesz azért, hogy az élete jó legyen, hogy elérjen valamit, hogy magának, a barátnőjének és esetleg később a családjának jólétet biztosítson. De jobban kellene a fiúknak vigyázni, hogy ne essenek át a ló túloldalára, ahogy mondani szokták. Szóval a legtöbb haversrácom, akik diploma után vannak, és elkezdtek dolgozni, nem tudják, hol a határ, ami a munkával töltött órák számát illeti... Naponta hallom a "bárcsak negyvennyolc órából állna egy nap" szöveget!

Ezek a srácok úgy viselkednek, mintha időszűkében lennének, és mindent minél hamarabb el kellene érniük. Bizonyítani akarnak, amivel semmi baj nem lenne, ha egy nap nem húsz órát töltenének munkával. Nem túlzásként mondom, de sokan bőven nyolc óra felett dolgoznak, mert szabadúszók, mert megtehetik, mert annyit vállalnak be, amennyit akarnak, persze a tűréshatáruknál jóval többet. Azt hiszik, hogy bírják, nincsenek tisztában a korlátaikkal, és ugye kell a pénz, kell a siker, kell az elismerés, kell a minél hamarabbi előrelépés, előrejutás, és ezt sok-sok munkával tudják a leggyorsabban elérni, így hát dolgoznak látástól vakulásig (sajnos, sokszor szinte szó szerint).

Azt azért el kell mondani erről a kategóriáról, hogy akik ide tartoznak, imádják a munkájukat, és boldogan végzik, de - hogy közhelyeket puffogtassunk - tudjuk, hogy jóból is megárt a sok. A programozó annyi fejlesztést vállal be, amennyit akar, a grafikus is annyit dolgozik, amennyit bír, és a tanácsadó is megállás nélkül képes robotolni, mert szeretik csinálni, de ők is emberek, és nem terhelhetőek a végtelenségig. A sok munkát ők sem bírják, hiába imádják a szakmájukat, a terhelés egy idő után olyan nagy, hogy testi és lelki tünetei lesznek a túlterheltségnek. A programozó például álmában csikorgatja a fogát, a grafikusra csak rá kell nézni és látszik rajta a fáradtság, a kimerültség. Persze ez az a kor is, amikor az ember próbálgatja a határait, a tűrőképességét. Ugyanolyan, mint amikor középsuliban először berúgtunk, és sok-sok év, sok-sok buli kellett ahhoz, hogy tisztába jöjjünk azzal, mi is az az alkohol mennyiség, amelyet be bírunk nagyobb galibák nélkül fogadni.

Kikapcsolódással, lazítással, pihenőnapokkal persze lehetne segíteni a srácok túlterheltségén, de nekik ez sem egyszerű. Hogyan tudnak ezek a srácok lazítani? Leginkább sehogy, pedig fontos lenne. Néha le kellene ereszteniük, és akkor újult erővel vethetnék megint magukat imádott munkájukba. A hiba ott van, hogy nem tudnak leereszteni, mivel munkamániások, állandóan a melón jár az eszük, még ha van szabadidejük, akkor is ezen agyalnak - a határidőkön, az előttük álló feladatokon, a későbbi terveken. Sokuknak az egyetlen megoldás egy féktelen alkoholmámoros parti. Hihetetlen bulikat nyomnak, akár napokon keresztül, és borzalmas mennyiségű alkohol és persze energiaital folyik le ilyenkor a torkukon, így eresztenek le, és akkor végre bódultan képesek elfelejteni a melót. 

A parti utáni másnaposság még talán jó is nekik, hiszen megmozdulni sincs erejük, így ezen a napon dolgozni is képtelenek, de persze eljön a következő nap, és ugyanúgy robotolnak tovább... Tovább és tovább a felállított célokért vagy egyszerűen a pénzért és a pénzért cserébe elérhető nyugalomért, boldogságért. Vajon miért van bennük ez a bizonyítási kényszer? Kinek, mit, miért akarnak bizonyítani? A szülőknek, a haveroknak, vagy talán ez a neveltetésből adódó dolog, netán társadalmi elvárás, vagy csupán az ő személyes mániájuk? Itt a cotcotban, az irodában ki van írva a falra: "Ne stresszelj ez csak egy munkahely!", ezt ezek a srácok nem tudják. Nekik a munka az életük, és sokszor akiért, akikért dolgoznak, pont azokat veszítik el a folyamatos robotolás miatt, hiszen az emberi kapcsolatok is megsínylik ezt a feszített munkatempót. Persze becsülendő és csodálandó bennük ez az elhivatottság, ez a tenni akarás, és hogy sokakkal ellentétben ők vinni szeretnénk valamire, ráadásul egy olyan szakmában, amit imádnak. De milyen áron?

Munkamániás a pasid?

Mit is tehetünk, ha egy munkamániással hozott össze a sors? Nehéz ügy, hiszen a párkapcsolat minden egyes percére rányomhatja a bélyegét. Nem kapunk annyi törődést, mint amennyit elvárnánk és igényelnénk. A pasinknak beszélgetni sincs velünk ideje, mert dolgozik, alig látjuk, és ha végre összebújásra kerülne a sor, akkor pedig hulla fáradt, így ezek is szépen megfogyatkoznak.Majdnem, hogy külön időpontot kell kérnünk a sráctól, ha valamilyen közös programot tervezünk, és már az online kommunikáció is sokkal nagyobb részét teszi ki a beszélgetéseknek, mint az élő szóban folytatott párbeszédek. Nem csoda tehát, ha a másik fél könnyen elmagányosodik egy munkamániás mellett.

Felhozhatjuk a témát, megpróbálhatjuk megbeszélni, de nem biztos, hogy megoldásra fogunk jutni egy ilyen sráccal. A legnagyobb baj velük, hogy azzal takaróznak, hogy kettőtökért teszik, amit tesznek... Persze ilyenkor megpróbálhatjuk elmondani nekik, hogy így csak el fogja veszíteni azt, amiért elméletileg halálra dolgozza magát, ha szerencsénk van és elég sokszor mondogatjuk, talán megérti.

Egy ilyen sráccal folytatott kapcsolaton minden egyes nap nagyon sokat kell dolgoznunk. Próbáljunk meg napi, heti rutint kialakítani, ami megakadályozza abban, hogy korlátlan időt töltsön el a munkával. Egy-egy este mindenképpen szervezzünk valamilyen közös programot, amin szinte kötelező jelleggel részt kell vennie. A program persze olyan legyen, amit szívesen csinál, így bár lehet, hogy nehezen rángatjuk el, mégis élvezni fogja a közös időtöltést.

A legszerencsésebbek akkor vagyunk, ha ő is belátja, csökkenteni kell a munkatempót. Ne legyünk telhetetlenek, örüljünk a kis változtatásoknak is, a munkaalkoholizmusról is nehéz leszokni. Fontos, hogy a munkamániás képes legyen akár több napra is teljesen elszakadni a feladataitól, tehát nyaralásokkor, hosszú hétvégés kiruccanásokkor semmi esetre se engedjük meg neki, hogy a munkájával foglalkozzon.

Szívogatunk aztán ennyi

Persze a másik végletet sem hagyhatjuk ki. (Itt megjegyezném, ha nekem választanom kellene, az első csoportból keresnék párt, ebből semmiképpen.) Szóval vannak azok a srácok - és itt inkább a huszonöt és harminc közötti ilyen pasikra gondolok, akiknél ez az életforma már tényleg gázos -, akik semmit, de tényleg semmit nem csinálnak. Eljárogatnak az egyetemre vagy fősulira, de oda se nagyon, élnek otthon, mintha még mindig gyerekek lennének, és nem kellene semmit sem letenniük az asztalra, mintha nem lennének még abban a korban, amikor az életüknek valamilyen irányba már tartania kéne. Néha dolgozgatnak, de azt is csak olyan mértékben, hogy a partihoz, fűre és egy kis kajára meglegyen a lóvéjuk, innentől kezdve nem érdekli őket más. És mi van, ha elfogy a pénz? Az nem jut eszükbe, hogy talán valami állandó munkát kellene keresni, hogy nem jó így egyik napról a másikra élni, inkább kölcsönkérnek. Folyton kölcsönkéregetnek, folyton tartoznak, és sosincs pénzük.

Sokan közülük arra hivatkoznak, hogy könnyű azoknak, akik megtalálták azt a hivatást, ami boldoggá teszi őket, és amiben sikeresek, de ők még nem, éppen ezért inkább semmit sem csinálnak. Sajnáltatni azért sajnáltatják magukat, de az esetleg felsejlő célokért nem kezdenek el dolgozni, nem tesznek semmit. Általában ezeknek a srácoknak hatalmas terveik vannak, amelyekből furcsa módon egyik sem valósul meg soha. Az álmok jönnek-mennek, tele van velük a padlás is, de nemhogy nem jönnek össze soha, de még a megvalósításnak sem látnak neki egyik esetben sem. Általában átalusszák az egész napot, délután felkelnek, este valamerre ténferegnek, egy sör, egy spangli a haverokkal és vége is a napnak, másnap kezdődhet minden elölről.

Persze vannak a munkánál fontosabb dolgok, és nem kell, hogy mindenki halomra keresse a pénzt, csinálja, dolgozza azt, amihez kedve van, amit szeret, de csinálja, és ne üljön, aludjon, szívjon és sörözzön a haverokkal az év háromszázhatvanöt napján, mert hova tart így az élete? Hosszú távon semmiképpen sem folytatható ez az életforma, ezt ők is tudják, de látszólag nem aggódnak ezen, és nem lépnek a változás útjára. Sajnálnivaló ez a sok értelmes, okos srác, akiknek lenne jövőjük, ha egy kicsit ambiciózusabbak lennének.

Célok nélküli a pasid?

Egy célok nélküli sráccal talán még nehezebb párkapcsolatban élni, mint egy munkamániással, főleg ha a másik fél tettre kész és ambiciózus. Hosszú távon egy ilyen kapcsolat tarthatatlan, nincs jövőképe, nem tart semerre. A céltalanul töltött napokkal egy dolgozó lány nem nagyon tud mit kezdeni, teljesen különböző a két ember életritmusa. Elég hamar eljuthat oda a csaj egy ilyen helyzetben, hogy elege lesz a sok meg nem valósult tervből, az ígéretekből és a kölcsön kéregetésekből. A helyzet talán akkor válik a legsúlyosabbá, amikor a srác már a lánytól kér kölcsön fűre, kajára és bulira, s biztosak lehetünk benne, hogy azokat az összegeket soha többé nem látjuk viszont.

Sok lány azért jön össze egy ilyen pasival, mert ugye a csajok a rosszfiúkra buknak, és sajnos sokszor hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy majd mi megváltoztatjuk, majd mi felpörgetjük, majd mi segítünk rajta kizökkentve őt a semmittevésből. De amíg a srác ezért nem tesz semmit, addig ez halott ügy. Egyébként sem a mi feladatunk megmenteni őket, mentsék meg saját magukat.

Milyen jövő is várhat egy lányra egy olyan srác mellett, aki képtelen saját magáért felelősséget vállalni, mikor fog akkor kettőjükért, a kapcsolatért?! Soha. A lánynak minden egyes pillanatban készen kell állnia, hiszen a srác bármikor telefonálhat, hogy ez meg ez van, és azonnal segítsen... Ugyanakkor, ha a másik félnek van bármiféle problémája, akkor azok megoldásában csak magára számíthat, mert a társa ilyen értelemben nem a társa.

Egy párkapcsolathoz minden esetben két ember kell, akik mindig számíthatnak egymásra, akik kölcsönösen segítik, támogatják egymást, de ezt egy ilyen pasitól nem fogja egy csaj sem megkapni. Sosem lesz a kettő különálló személyből MI, mert csak ő lesz. Könnyen elmagányosodhat egy ilyenben az ember, és az önbizalma is csorbát szenvedhet a folytonos kudarcélményeknek köszönhetően.

Mi lesz ezekkel a srácokkal? Vajon mindig ilyenek maradnak? Vagy ők csak későn érő típusok, és majd harminc felett benő a fejük lágya, megkomolyodnak és elkezdik építgetni a kis életüket, vagy ők azok, akik sosem változnak? És vajon a munkamániásokkal mi lesz? Harmincöt évesen szívroham, és ha túlélik rájönnek, hogy vannak a munkánál fontosabb dolgok, értékek is az életben? De mire észbe kapnak, körülnézve már valószínűleg egyedül találják magukat?! Ki tudja, vajon ki csinálja jól?!

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások
1
Feb
20
Hella írta:
Basszus, teljesen leírtátok az 5 éves párkapcsolatomat, aminek hétfőn lett vége....:(
"A céok nélküli a pasid?", az teljesen és pontról-pontra jellemzett minket... Nagyrészt emiatt lett vége, mert feladtam, hogy önbizalmát erősítsem, és csak én akarjam, hogy legyen közös jövőnk. És a társ téma is igaz. Mostanában jöttem rá, hogy szinte végig egyedül voltam ebben a kapcsolatban, hogy nem volt MI, csak én. Nagyon rossz érzés, de innentől már csak jobb lehet.
12:26
2
Feb
20
whitetulip írta:
az én barátom, inkább munkamániás, bár most ugye nincs munkája..
régen(már leszoktam róla)volt hogy hisztiztem hogy nem igaz, hogy alig tudunk találkozni a munka miatt, és akkor azt mondta, hogy azért melózik ennyit hogy felkészüljön arra, hogy majd ha együttélünk, akkor mindent meg tudjon adni nekem..végülis ez sokkal szimpatikusabb, mint a "semmittevő" pasi-típus..de azért szerencsére ő is tud lazítani elég mesteri fokon, úgyhogy szerintem ő nagyon nagyon nagyon ideális társ..:)
12:35
3
Feb
20
Booo írta:
meg kell találni az aranya középutat, mert egyik irány sem jó... ezt persze mondani nagyon könnyű, de hál' Istennek az "enyém" megtalálta :)
Van, hogy belelovallja magát a melóba, de olyankor idő után észhez kap...
Nincs ilyen simerősöm, akinél már komoly gondot okozna egyik-másik irányban az elmozdulás, így nem is nagyon tudok nyilatkozni.
12:37
4
Feb
20
miju válaszaHella írására:
5 évig csináltad ezt vele/mellette..? nagyon kitartó vagy, nagyon szerethetted? jól döntöttél,végre élhetsz kicsit magadért és lesz olyan aki meg csak érted él majd..
Mindenki inkább a munkamániást választja szerintem mert azon még inkább lehet csiszolni,h több időt töltsön otthon velünk.. és mondjuk sosoem választanék pasit a pénze miatt,de azért mondjuk ki, jó tudni,h dolgozik,h akarja és,h nem lakik anyucinál 25-30között hanem igenis igénye van egy saját kis kuckóra amit velünk tud elképzelni:)
13:14
5
Feb
20
ismeretlen válaszaBooo írására:
En is szerencsere megtalaltam a mustar kozeputat. Volt 1 evem ilyen, majd egy masik olyan es voila most itt vagyok teljesen harmonikusan. Szivogatas kozben dolgozok:D Ugye Boo?
13:35
6
Feb
20
caracy írta:
huh, mit ne mondjak, mindkét fajtával találkoztam már, nem is kevés ideig éltem egyikkel-másikkal is! természetesen minden úgy van, ahogy leírtátok, én is magamra és a kapcsolataimra asszociáltam azonnal! mind a két típussal voltak problémáim..... a történethez pedig hozzátartozik az is, hogy én is az első kategóriából való vagyok....
de ha választanom kell a kettő típus közül, akkor egyértelmű, hogy azért mégiscsak a munkamániás...!
13:36
7
Feb
20
cikoria írta:
Hát az enyém kicsit a másodiknak indult, mikor találkoztunk, de akkor nekem nagyon kényelmes volt ez így, suliztunk, volt egy csomó időnk egymásra, meg még csak 23 volt a drága...
mára hála Istennek benőtt a feje lágya (kop-kopp), sulizik, dolgozik, formálja magát a közös életünkre (egészséges életmód, karriertervek...nagyon cuki!)
Viszont nem volt ez egyszerű, a haverjai, akikkel ezt az életformát 14 éves koruk óta élte, a mai napig (30 ÉVESEK) folytatják, anyu fizeti a sulit, de melózni azt büdös, mégis hova az építőipar leszedál...hajjj, csak egy kis sört meg egy-két voveszt...hajjj miééér nincs már hitelem ebbe a krimóba se??? Na, majd most kitaláljuk a tutit, de úúúúgy befáradtam...zzzz

Persze, hogy nincs nőjük. Bottal se.

És szerintem ez nem most kezdődött, hanem a partikultúra kialakulása (sooooksoksok amfetamin meg LSD...) valamint a rendszerváltás utáni általános foglalkoztatottság megszűnése az oka ennek. Bezony.

Azért kíváncsian várom, hogy 10-20 év múlva ez a generáció lesz 'babafej', a város első csövesének méltó utódja, vagy mi. Sajna.
13:36
8
Feb
20
neeskens írta:
Én az érintett korosztályhoz tartozó srác vagyok. Lehet fura, de én nem tapasztalom ezt a haverjaim körében. Mindenki valahol a kettő között van, akár időszaktól függően is, de végleteket csak egy-kettőt ismerek.
13:42
9
Feb
20
Hella válaszamiju írására:
Első szerelem volt. Az első 3 évben ez nem nagyon tűnt fel, mert akkor még nem tervezgettem a közös jövőt, mert még csak 20 éves voltam. Augusztusban már szakítottunk, de adtam neki még egy esélyt, mert tényleg nagyon szerettem, de mostmár feladtam a küzdést, mert rájöttem nem fog megváltozni...Remélem igazad lesz.:)
Én a munkamániást nem viselném el sokáig, mert ha együtt vagyok valakivel szeretek gyakran találkozni.
13:53
10
Feb
20
Kacu írta:
Párom abszolút megtalálta a középutat. Szereti a munkáját, nagyon kreatív, szuper, megvalósítható ötletei vannak, melyekért küzd, hogy véghez vigye, nagy reményeket látok benne és mellette becsúszik lazításképpen 1-2 spangli, de ez nem is baj! :-) Teljesen jól kezeli a dolgokat, viszont van egy ismerősöm, aki egyszerre karrierista és keményen szívogatós is. Ő egy csoporttársam. Nem tudom hogyan bírja, de szinte már kelés után elszív egy banglit, aztán meló egészen estig, persze addig marad bent, ameddig kell, auztán irány haza, haverok, spangli, pia is lecsúszik, (szerintem még meló közben is tép egyszer-egyszer, mert a suliban rendszeresen.) Ja, ugye mondanom sem kell, hogy levelezőre járunk, így hétvégén még suliba is kell menni, ami nem helyben van. Nem tudom mior fog ezzel felhagyni... :-S Beleszólni viszont nem akarok az életébe, ő tudja hogy b*ssza el. Viszont ezek ellenére nagyon jól teljesít a melóhelyen is, ő is jó gyerek lenne, csak ez a qrva cigi...
14:27
11
Feb
20
Booo válasza írására:
áhhhh :)
ez így nem ér ;)
14:41
12
Feb
20
Booo válasza írására:
áhhhh :)
ez így nem ér ;)
14:41
13
Feb
20
csiberopi írta:
tetszik ez a cikk. szerencsére a párom valahol középen van, bár szegénynek most nincs munkája és így egy kicsit olyan szontyoli...
"grafikus is annyit dolgozik, amennyit bír" :) ezt kijavítanám arra, hogy: addig dolgozik, ameddig még lát.
én is sokat dolgozok, de ha éppen nincs semmi, akkor rohanok sétálni, pihenni, akármit csinálni ami nem munka. ezt egyébként sokan furcsálják (legalábbis a környezetemben), hogy miért nem a munka az első.. hát nem tom. azért az egészség meg a család csak fontosabb má!!
14:59
14
Feb
20
lilaliba88 írta:
Erdekes, en a Kedvesemet egyik csoportba se sorolhatnam be. Van egy celja gyerekkora ota, amiert tanul, muvesz lesz, de ez nagyon nagy befektetes, nem csak erergia szempontjabol, ezert egyszerre tanul es dolgozik is (heti 20 orat akar!). Bizony, igy az ut egy idegen orszagban nem igazan kikovezett. Szivesen tanul es a munkaja se rossz, de vannak olyan idoszakok, hogy ugy elfarad, hogy minden szempontbol felmondja a szolgalatot, beteg es teljes munkaundora van, egesz nap aludna (ezzel sokszor vagyok en is igy, foleg most, a szemeszter vegen, vizsgaidoszak utan). Tehat, a celja igen konkretan megvan, viszont ebbol kifolyolag meg nem lelohetetlen munkamanias. De sajnos igy is erzem, hogy nincs eleg idonk egymasra, vagy, ha van van, energiank nincs... Nehez dolog hullafaradtan egymassal igaazn torodni, de a jovobeli koltozesunk nagy javulast fog okozni az eletunkben, mert azt a napi 1 orat, amit utazunk, massal tolthetjuk, meg ahogy meglesznek a vizsgaink, sokkal tobb idonk lesz mindenre...
17:13
15
Feb
20
lilaliba88 válaszaHella írására:
Basszus, 5 evet aldozni az ilyenre. De, hogy ennyire kitarto vagy egy szerelemben, egyszer megterul: megtalalod azt az embert, aki erdemes a gondoskodasodra. Es nem kestel el semmirol, azt hiszem, akkor kb. 25 lehetsz... Remelem, mihamarabb tulteszed magad rajta, nekem is volt ilyen szelhamos, semmittevo pasim, igy legalabb jobban ertekelem a rendeset! :)
17:29
16
Feb
20
EveDuncan írta:
Az én párom sem sorolható be egyik csoportba se, szerencsére. A végletekben nem hiszek, az aranyközépút itt is a legjobb megoldás. Egyikkel sem tudnék együtt élni, sem egy munkamániással, sem egy cél nélkülivel, ha kötelező a választás, akkor egyedül inkább. Amúgy érdekes, hogy a környezetemben, családomban sincs meg egyik sem. Mindenki valahol középtájon helyezkedik el. Hogy valaki ne legyen ilyen "semmi sem érdekel, semmit se csinálok" típus, szerintem az nagyban a szülői neveléstől is függ, a munkamániás pedig egy idő után - lehet ha már késő - rájön, hogy ez az életstílus nem vezet sehová, csak a magányba és betegségbe.
17:34
17
Feb
20
molilla írta:
Szerintem ez baromira nem csak a srácokra igaz... Legalább ugyanannyi példát tudnék mondani a saját ismerősi körömből (lányok közül is!) a karrieristára és a szívogatósra is. És ha ezt így nézzük, mindkét nemre vonatkoztatva, akkor a cikk nagyon igaz...
17:43
18
Feb
20
Curiosa írta:
Szerintem egy pasi legyen karrierista, nem tudnék egy olyan valakivel együttélni, aki kevesebbet dolgozik, mint én. Nagyon fontos, hogy feljebb jusson a ranglétrán, céljai legyenek és egzisztenciát nyújtson a (leendö) családjának. Az én völegényem (27) ilyen, akire felnézek és büszke vagyok, szorgalmas, célratörö, tudja mit akar az élettöl.
Nem vagyunk éjjel-nappal együtt, de nem is ezen múlik a jó kapcsolat. Az egyetlen negatívum talán az, hogy még szabadságon is egész nap csörög a telefonja és e-mail-eket írogat.
18:35
19
Feb
20
batman írta:
hehe... köszi Lilla, szinte éreztem a törődést a soraid között! remek cikk
Nyugi, ma lazítok egy kicsit, de a hétvégére beköltözök az irodába! :D
19:11
20
Feb
20
trillarom írta:
Az én egyik exem egy karrierista "kezdemény" volt szerintem. Két szakon tanult az egyetemen, mellette benne volt a HÖKben, 3 színjátszókörben, hallgatói csoportokban, kollégiumi tanácsban, sportkörben, versenyekre járt és persze 5ös átlaga volt minden félévben. Eléggé maximalista volt a lelkem. Rendszeresen utolsó pillanatban rakatta át a( kb. percre kimért) randijainkat, mert épp ezt kell beadnia, azt kell megírnia, tanulni kell stb..Olykor úgy kellett "kikönyörögnöm", hogy legalább egy puszira fussunk össze, mikor már kb. 2 hete alig láttuk egymást az örökös elfoglaltságai miatt. Nem tudtam sokáig tolerálni ezt és szinte fellélegeztem mikor vége lett. Szóval mégegyszer ilyen kapcsolatot és ilyen embert nem szeretnék, köszönöm.
19:20
21
Feb
20
ginusss írta:
az én utálatos exem a naplopós típus mintapéldánya volt..ami azt jelentette, hogy az én fizetésemből meg a zsebpénzemból mentünk mindenhova mert neki ugye nincs pénze. Az ilyen életstílushoz (már így az én tapasztalataimból következtetve) szervesen hozzátartozik a másik maximális kritizálása, mert ő ugyebár nagyon tudja ám a tutit (mert abban merül ki a napi tevékenység, hogy elszív 1 doboz cigit meg elolvas 1 db verset), csinálni meg más egyebet nem csinál.
21:22
22
Feb
20
Dorci88 írta:
Az én kapcsolatom részben a munkamániára "ment rá" (nem igazán ven ennek a dolgonak még vége). A párom nagyon sokat dolgozott és a munkájából adódóan folyton emberek között volt. Hétfőn nagy meeting, elszámolás. Hétfőn du-n 2-kor elment és volt, hogy kedd reggel 7-kor jött haza. Ezalatt az idő alatt MSN-en tartottuk a kapcsolatot, addig ameddig én el nem álmosodtam. Kedd reggel vagy éjszaka hazajött, evett vagy nem, és aludtunk. Felkeltünk kedden du-n, este 6-kor pedig már indult vidékre dolgozni. Utazott úgy 250-300km-t, majd szerda hajnalban vissza Pestre. Imét alvás szerda délutánig. Nagyjából a szerda és a csütörtök volt az, amit együtt tudtunk tölteni. De folyamatosan csörgött a telefon, jöttek az e-mailek és volt, hogy ebben a két napban is mennie kellett valahova tárgyalni. Csütörtökön este ismét dolog volt általában, de oda én is mindig tudtam menni. Hazaértünk éjjel, alvás, mert pénteken délután ismét irány vidék. Utazás 250-300 km. Az egész hétvégéjét ott töltötte, majd vasárnap hajnalban haza, alvás, mert vasárnap este megint munka volt, ahonnan majd hétfő hajnalban, olyan fél hat körül ért haza, és megint hétfő délután volt, kezdődött minden előlről. :S
Én soha egy percig sem hisztiztem amiatt, hogy ő sokat dolgozik, mert imádta amit csinál. A baj csak az volt, hogy én abban a két napban akartam bepótolni azt az időt, amit nem tudtunk együtt tölteni. Ő besokalt, mert nagy volt rajta a nyomás, folyamatosan megakart felelni a munkájának, önmagának. A családja folyton piszkálta, hogy keressen magának normális munkát. Én büszke voltam rá nagyon, mert sikeres volt abban amit csinált. De ő egy nap azt mondta, hogy egyedüllétre van szüksége. Elege van mindenből, bár nagyon szeret engem, de most nem tudja, hogy mit akar. Ráadásul 18 éves kora óta komoly kapcsolatai vannak és velem is úgy jött össze, hogy kilépett egy 2,5 éves kapcsolatból és összejött velem. Szüksége van az egyedüllétre, és mivel nem akar bántani ezért szakítsunk.
Nagyon kiborultam. :S Hazaköltöztem anyukámhoz. Igaz, hogy azóta nagyon furcsák a dolgok, mert mostmár nem kell vidékre járnia, többet van itthon, de még mindig sokat dolgozik. Gyakran találkozunk, együtt alszunk, ő sokszor mondja, hogy nagyon szeret engem és nagyon féltékeny, de egyenlőre arról még nem volt szó, hogy béküljünk ki. Érzem, hogy még egyedül akar lenni, csak nem tom, hogy meddig :( Tudom, hogy nem hazudik nekem és nincsen más is a dolgok hátterében. Nagyon nehéz, de egyenlőre türelmesen várok, majd történik valami :S :(

Bocsánat, ha a kommentem egy kicsit hosszúra sikerült, de jól esett ezt kiírni magamból!
21:33
23
Feb
20
Hella válaszalilaliba88 írására:
Most 22 vagyok, 17 éves korom óta együtt voltunk. Egyébként nagyon kedves, rendes pasi, csak nem voltak szegénynek ambíciói, velem ellentétben. Nem tekintem "áldozatnak" ezt az 5 évet, mert nagyon jó volt, de mostanra elég lett. Ráérek még a családtervezésre.:)
22:34
24
Feb
20
Hella válaszaDorci88 írására:
Nagyon durva, hogy ezt végig bírtad csinálni, mert gyakorlatilag egyedül voltál, csak "aludni" futottatok össze. Viszont tőle nagyon korrekt, hogy megmondta, hogy nem akar téged magához kötni, amikor úgysem ér rá most egy kapcsolatra. Én hiszek a sorsban, és ha az "ég" is úgy akarja, akkor úgyis egymásra találtok majd, ha kicsit több szabadideje lesz. Fel a fejjel!:)
22:39
25
Feb
21
okine írta:
A párom és én is a munkamánisok táborába tartozunk/tunk. Mind a ketten imádjunk a munkánkat, és mielőtt meg nem ismertük volna egymást, nem gondoltuk volna, hogy lehet a hivatásounknál fotosabb. De a szerelem ereje csodákra képes. Kapcsolatunk elején, hetente egyszer találkoztunk, de volt olyan is hogy kéthetenete egyszer, mert mi is abban a csabdába estünk bele, hogy 48 óra se lenne elég egy napra, de az idő mulásával, sokkal többre vágytunk egymástól, lassan, és hosszú idő alatt kialakult a szerelem is,és már nem elégedtünk meg a heti egy találkával, sokkal több időt akartunk együtt lenni, és ennek köszönhetően, mind a ketten megtaláltuk az aranyközéputat,amibe belefér a buli, kirándulás akár teljes hétvégére, nyaralás, és persze a családdal, barátokkal töltött idő. Nem volt könnyű, de megérte ezért harcolni:)
00:36
26
Feb
21
duckling írta:
Az én exem szívogatósnak indult, de ez akkor engem nem zavart, 21 éves voltam, ő 23. Aztán fordult a kocka, megtalálta álmai munkáját. Pár hónap leforgása alatt hihetetlen változáson ment keresztül: munkamániás lett. Volt, hogy éjjel is dolgozott, de a szabadidejét is szívesen töltötte munkatársakkal, céges bulik, kocsmázások, paintball stb....én ebből teljesen kiszorultam. A vége az lett, hogy már nem is akart velem közös programokat szervezni, mert "semmire sincs ideje", én egyre többet hisztiztem, ő meg egyre jobban eltávolodott tőlem.

A vicc az egészben, hogy a szívós, nemdolgozó haverok mindvégig megvoltak, mostanában is hozzájuk jár feszültséget levezetni.. :S
09:24
27
Feb
21
ismeretlen írta:
A férjem igazából inkább a kettes, azaz "célok nélküli", bár ez nem a teljes igazság. Ő ugyanis nagyon szeret dolgozni, mindene a munkája, ha az megfelel az ízlésének. Lassan két éve dolgozik egy cégnél fordítóként, otthonról végezhető meló, emellett néha csurran-cseppen egy-két könyvfordítás is, bár az utóbbi fél évben ez nem jött össze. Ahhoz képest, hogy naponta tokkal-vonóval négy órát szokott dolgozni, jól keres, tudunk belőle félrerakni és gyűjteni a remélhetőleg egy éven belül elkezdődő új életünkhöz külföldön. Minden vágyam, hogy végre ne kelljen anyósoméknál laknunk, és végre saját életünk lehessen, beleszólás nélkül...
Sajnos, ha az egyetemről van szó, már nem ilyen lelkes, meg is mondta kerek perec, hogy miért: mert egyszerűen nem érdekli, nem motiválja az a tudat, hogy ha végre nyolc év után képes lenne megcsinálni két szigorlatot és leadni azt a nyomorult szakdogát, gazdagabb lenne egy semmit sem érő diplomával. Azt mondja, hogy nem érdekli az egész, és hülyeségnek tartja. Itt van a lényeges különbség: én is csak azon megfontolásból vagyok azon a szerencsétlen egyetemen, hogy "ha már lehúztam öt évet, legyen meg az a diploma". Amikor némi malíciával felhozom neki, hogy egy egyszakos angol diplomát igazán nem nehéz megcsinálni, ő folyton azzal riposztol, hogy "de az életben senki nem kíváncsi a diplomára, mindenki a gyakorlati tudást kéri, és látod, nekem diploma nélkül is van állásom, másnak meg diplomával sincs". Erre általában nem tudok mit mondani, ő meg elfogadja ugyan, hogy segítő szándékból mondom, amit mondok, csak éppen nem érdekli. Nekem meg helyette is fő a fejem, és nem értem, hogy ha nyolc éven át nem csinált semmit (volt, hogy egy félévben kettő, azaz kettő órája volt -láttam az indexében-, egyébként meg otthon volt egész nap, és játszott a számítógépen vagy olvasgatott, rajzolgatott - mint a hatévesek suli után), akkor most, hogy megvan minden órája, és emellett is van tengernyi szabadideje (ellentétben velem), akkor miért nem fejezi már be azt a szerencsétlen egyetemet? Hát, ez az én problémám...
10:25
28
Feb
21
szekelyada válaszaHella írására:
Nálunk is dettó ugyanez van! Én is 5 éve vagyok együtt a pasimmal, ő szeret is dolgozni. De már vagy jó 2 éve szinte csak a munkájának él. Jó, hétvégente van h elmegyünk valahova, de hétközben már azon van, hogy már 14 órát kéne dolgozni. (Egyébként mindig 12-13 órát dolgozik) :(
13:08
29
Feb
21
Hella válaszaszekelyada írására:
Az én exem is dolgozik, 8 éve van egy cégnél, szóval nem naplopó vagy ilyesmi, lehet, hogy ez nem jött le az eddigiekből, viszont, ha kicsit odatenné magát, jobb élete is lehetne, meg elég sok ilyen körülmény van, amin változtathatna. Ő azt mondta, hogy nem tud és nem is fog változtatni, én meg nem tudtam ebbe beletörődni és átsiklani felette, ezért szakítottunk.
15:56
30
Feb
21
cef írta:
hát nálunk szerencsére középút. bár úgy is nézhetem, hogy vegyes.
zenész és grafikus. és imádja mindkettőt. éjjeli állat. (kis időeltolódásban is voltunk régebben, de mostanra valahogy összecsiszolódott a napunk) a gép előtt görnyedve vagy szöveget ír, vagy fotosoppozik. neki a munka a hobbija is egyben, szóval vehetjük munkamániásnak is, meg akár szivogatós-lazulósnak is. csak ő azzal egyben pénzt is keres :)
19:01
31
Feb
21
pinkcrussh írta:
az enyém egy sztahanovista szivos :) :D
19:27
32
Feb
21
KicsiKatica írta:
Nálunk szerencsére megvalósulni látszik az aranyközépút munka szempontjából :). Amúgy az szerintem semmiképpen sem jó, ha egy pasinak nincs a jövőjéről elképzelése, és csak úgy teng-leng, haverokkal lóg, nem csinál semmit. Persze a nagy munkamánia sem jó. Régebben, amíg tanultam, nem zavart volna, ha a barátom nem dolgozik /bár akkor meg tanuljon!/, most már viszont zavarna, ha egy jövő nélküli, nem dolgozó, nem tanuló valaki lenne a párom. De szerencsére nem ilyen :)!
19:33
33
Feb
21
pinkcrussh írta:
vannak emberek,akik hiába notorius készek,mégis teljesitik a kötelezettségeiket: ) sajnos én nem ebbe a katba vagyok:S :D
19:46
34
Feb
21
Dorci88 válaszaHella írására:
Köszönöm a bíztatást. Az az igazság, hogy tegnap este is eljött értem munka után és együtt voltunk, ma du-n jöttem el tőle :) Remélem, hogy hamarosan jóra fordulnak a dolgok. Várni a legnehezebb :S De nagyon szeretem őt, és úgy érzem, érdemes még várnom... :)
21:11
35
Feb
21
Betuka írta:
Hehhe, én ismerek olyat, aki a kettő keveréke :D Van munkája és tanul is, szereti a sok pénzt, de éppen ezért szereti kihasználni az embereket, érdekkapcsolatokat kötni stb.

Egyébként meg inkább a munkamánia, mint a semmittevés, én irtózom a lusta, flegma, "jóvammá, majd lesz valahogy, most inkább elmegyek inni" paliktól... :S
22:41
36
Feb
21
Betuka írta:
Ja és a rosszfiúkból is elegem van! sajnos volt szerencsém hozzájuk, de az én érzékenységem és idegrendszerem nem bírta az életvitelüket és gondolkodásukat :) Két és fél éve vagyok egy "jófiú" oldalán, és szeretném cáfolni, miszerint a jófiúk unalmasak lennének. Ez akkora hülyeség! Attól, hogy valaki normális, már egy senki?! Sőt, én azt szeretem, ha a pasi dédelget, szeretget, figyel rám, miközben képes FÉRFI maradni.
22:44
37
Feb
21
Ugyebár párkapcsolatra lett kihegyezve az egész. Csináltam ezt azt a második verzióból. Mikor összejöttünk még akkor is. De szép lassan már nem igényeltem. Nem csak magam miatt hagytam fel dolgokkal, közös jövőnk miatt is. Nem vagyok egy nyomulós személyiség. Hagyom, hogy történjenek a dolgok, érjenek a hatások, ingerek. Vannak vágyaim, álmaim. Elég rendesen, kreatívnak is mondható simán. De leginkább rám vall. Egyedi. Próbálkoztam megfejteni, melyik lenne, amire feltenném az életem. Rájöttem egyik sem. A lányon kívül semmi sem elsődleges, de minden álmom fontos, az enyémek. Teszek is értük. Az élet persze hozza a próbatételeket rendesen. Elfogadott olyannak, amilyen vagyok. Mire nekem is sikerült elfogadnom, megtalálnom benne az örök társat. Addigra én már nem kellettem. Pedig teszek amit tudok. De én nem vagyok törtető. Az nem én lennék, és ő sem így szeretett. Alakulnak szépen a dolgok. Letettem dolgokat a második kategóriából. Bulizás is visszafogottan. Vele lenne jó. Pl. ő sosem szívott, nem is cigizett. Úgy tűnik azóta ez is megváltozott. Remélem lassan újra egymásra találhatunk, és szárnyalhatunk együtt.
Köszi a figyelmet!
22:55
38
Feb
22
dreschlera írta:
A munkamánia folytán bekövetkező egészségváltozás a normális fazonokat észhez téríti, lassítja. De egy semmitérő teszetosza hagimurát nem ér olyan külső hatás, hogy változzék. Utóbbiakból lesznek a tévé előtt sörözve, hájas hasat vakarászva, popcornt zabálva, böfögve tespedő ápolatlan állatok, akik szeretett családjukat szolgaként használják. Máglyára velük.
00:26
39
Feb
22
ismeretlen válaszaneeskens írására:
bennem is pont ez merült fel. azért jópár fiú ismerősöm van a korosztályból, de egyikse sorolható be egyik kategórába se. na jó, egyet ismerek, aki egyértelműen ketteske.
12:36
40
Feb
22
lilaliba88 válaszaHella írására:
Hat, nagyon fiatal vagy meg, de ha 25 lennel, akkor is az lennel. Persze, hogy raersz csaladozni, es most senki nem gatol meg abban, hogy a karrieredet epitsd es a teljes onallosagodon dolgozhass (nem mintha eddig meg lettel volna gatolva, de szerintem az ember munkakedvet nagyban rombolja a tarsa celtalansaga). Sok sikert! :)
15:01
41
Feb
23
ismeretlen írta:
Nem lenne ebből semmi probléma, ha nem fizetett volna be eddig több százezer forintot a semmire. Megvan minden órája, már csak két szigorlata van vissza, és védés. Gyakorlatilag finisben van. Lehet, hogy én sem fogok mit kezdeni a diplomámmal, de úgy vagyok vele, hogy öt év alatt mást is csinálhattam volna (pl. elmenni teljes állásban dolgozni), amiből talán több hasznom származott volna, mint az egyetemből. Rendben, de mit mondok, ha egy állásinterjún megkérdezik, hogy van az, hogy 23 évesen se munkatapasztatalatom (az mondjuk éppen van, ha a diákmunkákat nézzük), se diplomám, se semmim? Megkérdezik: hogyan töltöttem az elmúlt öt évet, én meg erre elkezdek habogni, hogy "ööööö, hát egyetemre jártam, csak volt egy csomó problémám, így nem fejeztem be, otthagytam diploma előtt fél évvel". Szerintem ez már az ultra-übergáz-kategória. Merthogy a férjem, amíg én három éve be nem léptem az életébe, tényleg nem csinált szinte semmit. Én találtam neki azokat a fordítókurzusokat a nagyon utált egyetemen, ahol aztán megkapta a képesítést, hogy fordító lehessen. Azóta is hálás ezért... :P
08:29
42
Feb
23
Zaragoza írta:
Én "sajnos" a munkamániás szakasz éllovasa vagyok, sajnos mert az utolsó kapcsolatom ezért ment tönkre.....nem is emlékeztem rá hogy mikor szakítottunk. Akkor kezdtem el dolgozni, és mindent tudni akartam......meg is lett az eredménye: elküldtek megismerni a céget. Szeged-Debrecen-Pécs-Budapest-Szolnok...... egy teljes évet utazgatással töltöttem. mire vége lett és konkrét helyre kerültem már nem volt senkim, magamnak voltam, és a munkámnak éltem...innen egyenes út vezetett addig hogy napi 10-16 órákat dolgoztam, és már nem is akartam foglalkozni egy párkapcsolat felállításával (ez kb.: 2 évig tartott)....nem mintha lett volna erőm rá. Mostanában döbbentem rá hogy nem lesz ez így jó. Besokalltam és kivettem 4 hét szabadságot, akkor találkoztam a volt barátnőmmel és döbbentem rá mennyire hiányzik......legalább most már tudom hova vezet......és megfogadtam hogy még egyszer nem követem el ezt a hibát, persze ehhez először vissza kell szereznem....de már küzdök rajta. :-)
A másik véglet szintén nem ismeretlen. A volt barátaim voltak, vagy még mindig ilyenek, nem tudom.....velük nem tartom a kapcsolatot, miután elkezdtem melózni nem tudtam megérteni őket.....nem értettem hogy tudnak ennyit pihengetni, és közben csak hőzöngenek....ők meg nem értették meg hogy én mire fel szólom meg őket emiatt.

Ui.: Egyik véglet se jó, de én még nem nagyon látom az aranyközép utat......
09:14
43
Feb
23
ismeretlen írta:
Hát, nálunk úgy van, hogy tíz évvel, azaz húsz félévvel a beiratkozás után automatikusan megsemmisül a hallgatói jogviszonya. Neki ez most a 17., passzív féléve (így legalább nem kell tandíjat fizetni. Ő még megteheti, hiszen 2002 előtt kezdte az egyetemet, rá még más jogszabályok vonatkoznak. Én már nem tehetném meg ezt...) Még van másfél éve, hogy védjen. :P Noszogatom továbbra is, aztán vagy végez, vagy nem, engem nem érdekel tovább. Csak utána ne jöjjön nekem nyavalyogni, hogy az állásinterjún azért utasították el, mert nincs diplomája. :P
11:38
44
Feb
23
moulinrouge válasza írására:
tudod mit mondanék erre? illetvemit mondtam a barátomnak, mert ő is 6. éve nyúzza azt a ***va főiskolát, de annyira elege van, hogy ott akarja hagyni az egészet a francba....azt, hogy ha már ennyi időt elvesztegettél az életedből, legalább legyen nyoma. ha a cél előtt nem sokkal feladod, az olyan, mintha az elmúlt 6(esetedben8) évet elpocsékoltad volna az életedből.ezalatt csinálhattál volna valami mást is, de nem csináltál.(vagy legalábbis nem olyat, ami konstruktivan hozzájárult a jövődhöz) ha már ennyi energiát pénzt, időt, idegeskedést belefecőltél, fejezd már be!
....bocsi, ha egy kicsit kusza lett.
22:38
45
Feb
24
marta írta:
Szerintem az iskolához, a párkapcsolathoz, a munkához, szóval az életben mindenhez kitartás kell. Nem elég a parton állva kiáltozni, hogy le akarok úszni 500 m-t. Bele kell ugrani a vízbe, és végigúszni a kitűzött távot. Ha valaki elkezdett valamit, azt rendesen fejezze is be. SOHA!!! nem lehet tudni, hogy a diploma mire lesz jó az életben. Én pl. most akarok elmenni egy olyan állásba, ahol nem előírás a főiskola, de talán beszámítják a fizetésembe. Bruttó 60000 ft lenne a különbség a két bér között.
A here embereket egyébként nem bírom elviselni. Inkább százszor egy munkamániás, mint egy okoskodó lusta.
14:13
46
Feb
25
ismeretlen válaszamoulinrouge írására:
Teljesen egyetértek veled. Én is éppen ezzel érvelek előtte, erre általában megkapom, hogy "igen, igazad van, de akkor is...". Tisztában vagyok vele, hogy öt-hat-nyolc év az egyetemen/fősulin nagyon ki tudja csinálni az embert (én is tiszta zombi vagyok már, pedig ez még csak az ötödik évem), de a dühítő tényleg az, hogy éveken át semmit, azaz semmit.
Ezért kívánok neked is sok-sok erőt ahhoz, hogy elviseld a barátod nyavalygását: pasikkal nehéz az élet, de nélkülük talán még nehezebb... :)
13:02
47
Feb
26
marta írta:
Bocs, ha félreérthető voltam. "Hereként" természetesen nem eamane férjére gondoltam.Szerintem ő egyáltalán nem az, hisz dolgozik és számukra megfelelő egzisztenciát teremt. Az meg, hogy nem napi 16 órával, az kit érdekel? Az utolsó két mondatommal az egész cikkre reagáltam, vagyis hogy ha választanom kell, akkor csakis munkamániás, és nem szívogatós.
11:11
48
Feb
27
NikiGT írta:
Szerencsétek van. Az enyém munkamániás. Red Bullt iszik kávéval napi ötször, a repülőn pénzügyi jelentést ír, van, hogy napokig nem alszik, rendszeresen kórházban köt ki mindenféle országokban, ahol beadnak neki egy bika injekciót, infúzióra kötik, és másnap vagy még aznap kiengedik. Ő rögtön megy vissza dolgozni. 30 éves, és nem csoda, hogy már most vezetői pozícióban van. De néha azt kérdem, mire jó ez. Nem tudom, melyikünk fogja előbb beadni a kulcsot: én lépek le, vagy ő esik össze valahol, ahol nem kaparják fel. Sírni tudnék csak attól, hogy ezt most így leírtam. Többször kérlelt már, költözzünk össze, és segítsek neki, vigyázzak rá, mert nem bírja, és nem tudja, mit tegyen. De imádja a munkáját, tudom, és ha minden a tervek szerint alakul, két hét múlva költözöm is hozzá, de kicsit félek is mindettől, éppen azért, mert nagyon, nagyon szeretem.
16:58
49
Feb
27
NikiGT válaszaZaragoza írására:
Harcolj a barátnődért, és ha sikerül újra együtt lennetek, elnyered a bizalmát, becsüld meg! Hidd el, nem könnyű ezzel együtt élni egy nőnek, főleg nem minden zokszó nélkül. Szívből szurkolok neked...
17:06
50
Mar
03
yoda írta:
Nagyon durva ez a cikk, teljesen igaz. Ha jól belegondolok, nekem is csak munkamániás és lógós haverjaim vannak. A munkamániások persze nem olyan szélsőségesek, mint ahogy NikiGt írta, tudnak pihenni, bulizni, de ugyanúgy vezető pozícióban vannak és imádják a munkájukat. A másik fele a társaságnak nem csinál semmit, ha igen, azt is letudja napi 2 órában, van, aki nem dolgozik, van aki egész nap szív. Lassan kezdtek emiatt kikopni a baráti körből, mert az égvilágon nem érdekelte őket semmi és mindenkinek tartoztak. Eleinte sajnáltam őket, mert kajára sem volt pénzük, fűre meg persze mindig lett. Én nem hiszem, hogy az ilyen emberek valaha is tanulni fognak a hibáikból, és megváltoznak.
10:22
51
Mar
13
Zaragoza válaszaNikiGT írására:
Köszönöm, a szurkolást, el is fog kelleni, legalább is ahogy áll a dolog, sajnos nem igazán akarja elhinni hogy meg tudok változni, de be fogom neki bizonyítani hamarosan. :-)
07:33
Felhasználónév:
Jelszó:
Hirdetés