Test

Akupunktúrával a menszis görcsök ellen

3105

A menstruációs görcsöket gyógyszerek nélkül is túl lehet élni. A legrosszabb az, hogy már tini kortól kezdve rászokunk arra, hogy fájdalomcsillapítókkal éljük túl a menstruációs napokat, holott ezek nélkül is működne, csak még nem próbáltuk ki. Tengerparton a legjobb menstruálni, mert egyáltalán nem fáj, és sokkal rövidebb ideig tart, mint itthon. Mivel nem tengerparton élünk, így maradnak a fájdalomcsillapítók, amiket szép lassan elhagyhatunk, és helyettük alternatív gyógyító módszereket próbálhatunk ki.

Étkezés 

Fontos, hogy mit fogyasztottunk a premenstruációs időszakban, mennyi édességet, koffeint ettünk-ittunk, hogy elegendő vas és magnézium van-e a szervezetünkben, megfelelő mennyiségű folyadékot iszunk-e és a táplálkozás során mennyi zöldséget veszünk magunkhoz. Tilos a premenszis napokban chipset, csokit, cukrot, koffeint fogyasztani, ám rengeteg más finomságot ehetünk: mogyorót, spenótot, répát, narancsot, banánt, halat és vöröst húst is. A legfontosabb, hogy a vasat és a magnéziumot (B6 vitaminnal együtt) pótoljuk a szervezetünkben, ezek hiányában nagyon fáradtak, hisztisek és elviselhetetlenek leszünk. Ha okosan kezeltük a falási rohamot, ami a menstruációt megelőző napokban tört ránk, akkor jóval kisebb fájdalmakra számíthatunk.

Ha fáj, akkor borogasd

Mielőtt még a bogyókhoz nyúlnánk, próbáljunk ki más módszereket. A gyógyteák kívül-belül segíthetnek, így cickafarkfű teát iszogatva, kamillában áztatott törölközővel a méhünkön túlélhetjük a görcsöket. Nagyanyáink egykor forró fedőt is raktak a meleg törölközőre, ez ma már pótolható az elektromos fűtő tasakokkal, amik kellő melegséget adnak, és ezáltal nyugtatják a lüktető területet. Ha nincs ínyünkre a cickafarkfű, akkor forró vízbe reszeljünk gyömbért, majd édesítsük mézzel, és igyuk meg. A gyömbér hatásos fájdalomcsillapító, még izomgörcsökre és reumára is ajánlott alkalmazni. Akár masszírozhatjuk is a testfelületre, ám a közvetlen masszázs egy ideig felerősíti a görcsöket, és csak jóval később nyugtatja meg a testet. 

Mozgás

A legfontosabb a testmozgás, persze csak ha bírjuk, és csillapítottuk a fájdalmakat. A rendszeres, mindennapi mozgás mellett jóga gyakorlatok is segíthetnek a fájdalom megszüntetésében, sőt akupunktúrával is oldható a görcsös fájdalom. A bal lábfejet magunk felé hajtva a belső boka fölött négy ujjnyira találjuk az úgynevezett 3 Yin pontot. Itt kereszteződik a lép, a máj és a vese, és ez a pont segíthet a menstruációs fájdalmakon, a premenstruációs feszültségen, a menstruációs ciklus szabálytalanságában, az alvászavarokon, és a nyugtalan fáradtságon. A bal lábunkat tehát húzzuk magunkhoz, és a belső bokánk fölött négy ujjnyi magasságban keressük meg a pontot. Ha megvan, akkor a képen látható módon fogjuk meg, és tartsuk rajta a kezünket 15-30 másodpercig. Ha nem érzünk semmit, akkor gyengéden nyomjuk meg a pontot. (Nem szabad erősen, az egész testsúlyt ráhelyezve nyomni, csak óvatosan nyomjuk meg a hüvelykujjunkkal.)

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások