Közösség

Szemtelenség!

3082

Nagyon pipa vagyok, mert ez már a hülyének nézés csúcsa. Megszoktuk már, hogy ha elérkezünk egy film reklámblokkjához, tigrisbukfencben kell a távirányító után vetődni, ha nem akarod, hogy apró darabokra szakadjon a dobhártyád. Európa számos pontján már tiltják a reklámok hangsávjaival való trükközést, elsősorban gyermekműsorok esetében, aminek éppen itt volt már az ideje, mivel nem ritka, hogy ötven százalékkal is meghaladja a reklám hangereje a műsorét, de az egyik német adó nem átallotta 140 százalékkal erősebben üvöltetni a hirdetéseket. Bővebben erről itt.

Ezt az egészet már megszoktuk, dühöngtünk rajta eleget, de az, ami mostanában folyik az ORTT kampányával kapcsolatban, szintén legalább ennyire durva. Mivel közszolgálati közleményről van szó, a kereskedelmi televíziók kénytelenek leadni a pár perces anyagokat, amiben arra igyekeznek felhívni a figyelmet, hogy nem feltétlenül jó szerepmintákat közvetítenek a tévéműsorok. Persze erre lehet legyintgetni, de abban a korban, amikor kilenc éves kisfiúk erőszakolnak meg kilenc éves kislányokat, és egyre több szakértő ért egyet abban, hogy a televízió valóban egyre nagyobb befolyással van a szellemi fejlődésre, mégiscsak hasznosnak tekinthetjük ezeket a felhívásokat, még akkor is, ha vajmi kevés hatásuk van.

És a hatás még kisebb, mint egyébként lenne abban az esetben, ha ezek a szpotok gyakorlatilag hallhatatlanra vannak némítva. És ez szintén nem véletlen, az elmúlt hetekben többször kaptam föl a fejem arra, hogy hirtelen elcsendesedett a tévé, s mindannyiszor valamelyik ORTT közlemény ment, melynek végső szlogenje, a "Ne hagyd, hogy a televízió nevelje fel a gyereket" konkrétan hallhatatlan volt. Nem ízléstelen ez egy kicsit?


szólj hozzá: Ne hagyd, hogy a TV nevelje

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások