Divat

Kortárs hímzés

3002

A hímzésről mindenkinek a nagyinál található hímezett terítők és párnák jutnak eszébe - amelyekhez természetesen szigorúan tilos hozzányúlni -, tehát valami nem túl modern, valami ódivatú dolog, éppen ezért kétkedve fogadjuk a kortárs hímzés kifejezést is, pedig most a beharangozó alapján egy érdekes tárlatot nézhetünk meg az Iparművészeti Múzeumban.

Az Iparművészeti Múzeum ad helyet Az öltés művészete - Nemzetközi kortárs hímzések című kiállításnak 2009. január 30. és 2009. március 21. között. A kiállításról annyit kell tudni, hogy ez egy vándorkiállítás, amely Európa négy helyszínén lesz látható, a kiállított ötvennégy darab munkát pedig egy nemzetközi zsűri válogatta össze, és a tárlatot az angol Embroiderer's Guild - Kézimunkázók Céhe - szervezte.

A nemzetközi vándorkiállítást természetesen a múzeum kiegészíti egy magyar vonatkozású tárlattal is, amely az "...ahogyan a varrócérna kerüli a gombot" Kézimunka-technikák és -eszközök a kortárs magyar művészetben címet viseli. Az "...ahogyan a varrócérna kerüli a gombot" idézet egy rádiós meseregény egyik dalából van, melynek Rutkai Bori az előadója. Rutkai Bori nemcsak énekesnő, hanem a kortárs iparművészethez is közel áll, aktív alkotó, így az ő dala kétszeresen találó választás volt a kiállítás címének. A hímzés művészete társadalmi kérdéseket is feszeget, hiszen ez egy hagyományos női tevékenység, valamint az is nagyon izgalmas,  hogyan is lehet öltésekből képet létrehozni, amely felveszi a versenyt a festett technikákkal.

A kortárs magyar alkotók közül láthatjuk Somogyi Laura installációit, amelyek térbeli rajzoknak tekinthetőek, de megtekinthetjük Gőbölyös Luca Fresh as a Flower című művét is, amely a női testtel foglalkozik, és megismerkedhetünk többek között Szabó Eszter Ágnes Emlék című munkájával is.

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások