Hirdetés
Mi ez?

Mi ez? Szexcsakra

2676

A gyökércsakra után a soron következő energiaközpontunkat leggyakrabban szex csakraként emlegetik, de nemi vagy szakrális csakraként is ismerjük. Szanszkrit neve a Szvadhiszthana, melynek jelentése édes íz. Színe a narancssárga, eleme a víz, bolygója a Plútó, asztrológiai jegyei a rák és a skorpió. Mantrája a vam, érzékelése az ízlelés. A köldök és a nemi szervek között helyezkedik el, s ezen központunk magában hordozza a barátságosságot, az alapvető érzelmeket, a kreativitást, intuíciót és természetesen a szexualitást is, s itt raktározódnak gyermekkori érzelmeink, esetleges sérelmeink is, s ez a kreatívitás csakrája is.

Hirdetés

Szerveinket illetően a nemi csakra felügyelete alatt állnak a vesék, a petefészkek, a petevezeték, a hüvely, a méh, a herék, a hímvessző és a testfolyadékok, belső elválasztású mirigyek közül pedig az ivarmirigyek. A csakra alul vagy túlműködése esetén ezen szervekben jelentkeznek zavarok, ezekhez köthető betegségek vagy panaszok mutatkozhatnak, s a tünetek igen széles skálán mozoghatnak. Mivel ez a csakránk felel folyadékháztartásunkért, tapasztalhatunk vesegyengeséget, allergiát, energiahiányt, de leggyakrabban felfúvódás, hízás, hajhullás, gombás fertőzés - különösen a nemi szerveken - , ciszták, étkezési zavarok, mellbetegség és orgazmusproblémák jelentkezhetnek. Minden tünetnek megvan a maga oka, s ha hozzávesszük, hogy a csakrák nem szemlélhetők pusztán fizikai síkon, s melléjük tesszük az érzelmi, pszichés szálat is, máris érthetővé válik az egész.

A nemi csakra a női princípiumot jelenti, ezért a nőiesség jegyei és tünetei egyértelműen befolyásolhatók általa. Ha problémánk van nőiességünkkel, érzelmi világunkkal, párkapcsolatainkkal, mind külsőnkben - hajhullás, hízás, fogyás - mind belsőnkben - ciszták, mellproblémák - nemi jellegeinket támadjuk. Tegyük hozzá, hogy a nemi hormonok termelődése is ezen csakra uralma alatt áll, s mind a férfi, mind a női nemi hormonok meghatározzák külső jegyeinket, hangulatunkat, viselkedésünket, természetünket.

Talán a legbonyolultabb érzelmi sík tartozik a nemi csakrához, nem csak a szexualitás maga (bár ez a gyökércsakrával együtt működik), hanem a férfi-nő, esetleg férfi-férfi vagy nő-nő viszony megannyi kérdése és buktatója, szenvedése és küzdelme itt jelentkezik. A féltékenység, a hűség, a menni vagy maradni, az elszakadás vagy összeolvadás, a szabadság kötöttség kettősségei és az ezeken való rágódás a szexcsakra szerveiben okoznak először elváltozásokat. Egy nőnek, ha cisztája van, rendszerint magánéleti problémái is vannak, hisz ezt jellemzően be nem gyógyult érzelmi sérülések vagy éppen folyamatban lévő érzelmi változások okozzák.

Az elengedéssel kapcsolatos félelmek - szakításra, továbblépésre való képtelenség - a hólyagok területén bosszulják meg magukat, s mindkét alsó csakra karbantartását igénylik. Ha valakinek a gyermekvállalással kapcsolatosan vannak félelmei, aggodalmai, természetszerűleg a méhében produkálhat tüneteket. Férfiak és nők esetében a szexualitással való problémák az orgazmuszavarokban, impotenciában vagy hüvelyproblémákban, s elhízásban, különösen altesti területen mutatkozhatnak meg.

Ha ezen csakra energiái kiegyensúlyozottak, a személy barátságos, odafigyel másokra, humoros, törődő, jók a megérzései, melegséget sugároz magából. A területen jelentkező energiahiány félénk, visszahúzódó, túlérzékeny, szexuális aktivitásban szélsőséges, frigid vagy impotens, negatív és bűntudatos embert eredményez. A túláradó energiák ezzel szemben lobbanékony, támadó, túlontúl ambiciózus, illúziókat kergető, manipuláló, másokat szexuális tárgynak tekintő jellemet rajzol meg.

Kezeljük!

Természetesen a legegyszerűbb az lenne, ha rendet tennénk magánéletünkben és gyermekkorunkban, ha elengednénk, amit el kell, ha nem féltékenykednénk, de ezt nagyon könnyű mondani. Fordítsuk meg a dolgot, és kezdjünk el dolgozni a csakránkkal, szagoljuk illatait, hordjuk színét, hallgassuk mantráit és együk ételeit! A meditációt megtanulni igen nehéz, nem is lehet egy cikk keretében elsajátítani, de már azzal sokat tehetünk, ha stimuláljuk nemi csakránkat, hogy szükségletei szerint leadja vagy felvegye a szükséges energiamennyiséget.


szólj hozzá: Body Chakra 2 Sacral

Színe a narancssárga, így hordjunk narancssárga ruhákat, kiváltképp ezen a területen, tehát fehérneműben, harisnyában, szoknyában, nadrágban ide koncentráljuk a színt. Otthonunkban is körülvehetjük magunkat ezzel a színnel, alhatunk narancs ágyneműben, heverhetünk narancs párnák közt. Ha belegondolunk, hogy minden színnek megvan a maga hullámhossza, azaz a maga rezgése, érthetővé válik, hogy ez miért működik.

Étrendünkben az ovo-lakto vegetáriánusság felé kéne törekednünk, amennyire tudunk. A hústól mindenképpen tartózkodjunk, és fogyasszunk sok édes gyümölcsöt: dinnyét, kókuszt, epret, mangót, narancsot. Hasznos a mandula és minden dióféle, fűszerek közül pedig a fahéj, a vanília, a karob, az édes paprika vagy a szezámmag és a méz. Jótékonyan hatnak a tejtermékek, a gomba, a padlizsán, a hagyma. Fontos megjegyezni, hogy ha valamilyen ételt nem kívánunk, semmiképpen se fogyasszuk, hisz akkor biztosan árt nekünk. (A csakra étrendek szerint, ha előző életünkben magasabb csakra szinten voltunk, az alacsonyabb csakrák ételeit kerülnünk kell, s ezekre többnyire fel is hívja figyelmünket szervezetünk.)

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások
1
Nov
28
Booo írta:
A cikkek címéből lehet következtetni, hogy ki lesz a szerző :)
Amugy jó téma. Kösz
11:42
2
Nov
28
roller írta:
Hejj :-)
Hát ez nagyon király.
Olvastam már a témában az (....) Kiadó egyik könyvét könyvét (tavirózsalogós kiadó, csak nem reklámozom)
de a nyelvezete miatt alig maradt meg bennem valami a lényegből.
Ez a cikk viszont elég plasztikus volt, a többi csakrát is így írd le légyszi, hogy mindenki okuljon belőle. Ma voltam fönn a körzeti orvosi rendelőben, hát ott aztán csak úgy hemzsegtek a csakrazárak, meg a diszharmonikus működések...... :-( én láttam......
De fel a fejjel, mert lehet segíteni ezek szerint....szerintem már azzal is, ha mi a környezetünet pozitív energiával sugározzuk. Nem feltétlenül narancssárgával :-)
Én nem értem, hogy ennek miért nincs itthon nagyobb kultúrája, szerintem mindenki jól járna vele, ha a saját kis privát szférájában evidenciában tartaná a csakratant, rengeteg félreértést el lehetne kerülni vele
12:53
3
Nov
28
batman írta:
Még egy szaklapba is beleférne, szuper írás.
Egy ártatlan beszélgetés közben jöttek fel Nálam ezek a "csakra dolgok". Elhangzott egykét érdekes sztori ismerősök részéről, nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget. Aztán egy hónapon keresztül folyamatosan olyan szituációkba, vagy párbeszédekbe keveredtem, ahol érintve lettek a csakrák, a jelentőségük és a működésük. Ezek az élethelyzetek addig nem hagytak békén, amíg nem vettem egy könyvet: Anodea Judith - A Csakrák Bölcsessége.
Sokminden van benne, ami lenyűgöz és a padlóhoz vág, de ír egy olyan igazságról, ami már sok helyen megmutatta magát: az, hogy minden, mindennel összefügg; minden egy.
15:10
4
Nov
28
Marci84 írta:
Zsófi! Te tényleg elhiszed ezeket az izéket? Mesebeli, megfoghatatlan energiaközpontokat valósnak hiszel? Olyan furcsa, mert bár sokszor vitázunk, de az a véleményem, hogy értelmes vagy. Ennek ellenére elérik a céljukat nálad, akik ezekből a mesékből akarnak megélni? Nekem ez nagyon különleges..

Mondjuk látok abban logikát, hogy még ha nem is hinnél ezekben, akkor is továbbadhatnád szándékosan ezeket az infókat, hogy például lebeszéld az embereket a húsevésről..ismerve ezen téren a gondolataidat.

Ám már ott cáfolódik a dolog, hogy a kemény testedzés, és ennek megfelelően a hatalmas mennyiségű fehérje fogyasztás éppen hogy tovább fokozza a nemi teljesítőképességet. Csodálkoznék, ha olyan véleményét látnám, aki ennek az ellenkezőjét tapasztalta magán.

Összességében annyit elismerek, hogy ha valaki ésszel táplálkozik, az jobb közérzetet ér el. De ez orvosi-élettani dolog, nem mese-energiák varázslata.
15:10
5
Nov
28
batman válaszaMarci84 írására:
Ismerve a vérmérsékletedet és azt, hogy a véleményed egy centit nem mozdul sem jobbra, sem balra ezen a téren, szinte felesleges hozzászólni.
Azért néhány észrevétel, és vélemény a részemről:
"Mesebeli, megfoghatatlan energiaközpontokat valósnak hiszel." - manipulálsz. Azzal, hogy hozzáteszed: mesebeli. Ez után ennyi marad: megfoghatatlan energiaközpontok. Tény, hogy megfoghatatlan. Viszont a bitek a merevlemezen is megfoghatatlanok, mégis megkérdezném azt a néhány százezer embert a Földön, akik IT-ban dolgoznak, hogy hisznek e ezeknek a megfoghatatlan 1-esek és 0-ások létezésében. Megfoghatatlanok, mint a csakrák. Ellenben mindkettő mérhetőek.
Ha pedig orvosi-élettani dolgokról beszélsz, tedd hozzá: nyugati-orvosi-dolgok. Úgy már korrekt. Ne sértsd meg kérlek azt az orvostudományt, amelyik egy kicsit többet konyít az emberi testhez, mint a nyugati.
15:57
6
Nov
28
lolababa válaszaMarci84 írására:
Attól, mert Te ennyire kisarkítva látod a dolgokat, más gondolkodhat másképp. Attól, mert Te ennyire racionális vagy, attól még nem kell elitélni azt a tudományt, amit -feltehetőleg- nem is ismersz. Teljesen egyetértek batman-nel - nem mindig az a valóság, amit meg is tudsz fogni, egyébként.
18:55
7
Nov
28
zsofi válaszaBooo írására:
hát tehetek róla, hogy ez a neve? :)
19:15
8
Nov
28
zsofi írta:
elfelejtettem linkelni az előzőt, potoltam, de azert ide is
http://www.cotcot.hu/miez/cikk/2607
19:23
9
Nov
28
andi20 írta:
Szerintem ez olyan dolog, hogy a hagyományos orvoslást a nyugatit nyugodtan lehetne kombinálni illetve együttesen alkalmazni a gyógyításban a keletivel, azaz akár a csakrák energiaáramlásának helyreállításával illetve a természetgyógyászat egyéb ágaival, de tény, hogy ami nem látható az emberi szem számára még létezik, levegő is létezi, beszívod, érzékeled, de nem látható.
A nyugati orvoslás nem holisztikus viszont nagyon sok betegségben nélküle nem gyógyulnánk meg, de túl kell tekinteni a puszta látható testen ahhoz hogy az ember egészben, tágabban láthassa betegségének hátterét.
21:53
10
Nov
28
andi20 írta:
amúgy a vegetarianizmussal nem értek egyet, szerintem az a fontos hogy a bevitt tápanyagok egyensúlya meglegyen, ha nem eszel húst, nincs elég fehérje,borul az egyensúly..
21:56
11
Nov
29
Marci84 válaszabatman írására:
Zsófi felé indítottam a kérdést, mert már arra utalt a múlt alkalommal, hogy hátba támadom. Hát most kérdeztem, de mivel nem tudott érdemben reagálni, így neked válaszolok.

Elutasítom a vádat a manipulálással kapcsolatban, azt nem így szoktam. Egészen egyszerűen használtam egy olyan szót, amit tényleg gondolok erről az egészről.

Múlt alkalommal említettem, hogy orvosokkal vagyok körülvéve, ha a családomat nézem. Nekem az ő információik erről a sarlatánságról elegek ahhoz, hogy ne mozduljon az álláspontom. Az viszont érdekelne, hogy te mire alapozod a véleményedet, mi szerint ez a keleti izé-amit orvostudománynak titulálsz ezzel is a valódit sértve- jobb lenne, mint a nyugati (igazi) orvostudomány. Engem érdekelne egy igazi mérkőzés valódi orvosok, és ilyen misztikuskodó sarlatánok között mondjuk biológia és kémia tudományok terén! Ki is tud többet a világról, az élettan valódi összefüggéseiről? Megnézném, hány életet mentettek meg ezeknek a varázslóknak az operációi. (Ha egyáltalán létezik ilyen.. Ők is tudnak szívátültetést végezni? Vagy csak egy egyszerű vakbélműtétet?) Kiváncsi lennék a statisztikára, hogy hány embernek mentették meg bizonyítottan az életét, olyanokét, akiket a modern orvostudomány már leírt..

A modern orvostudomány egy életen át tartó tanulás. Sok év alap képzés, sok év szakosodás, és 5-6 évenként utánképzés. Már a látványtól elfárad az ember, ha a tudományuknak, tankönyveiknek vastagságát, mennyiségét látod.

A te "zseniális" keleti tudósaid mennyit tanulnak? A könyveikben leírt dolgok mekkora százalékát tudják bizonyítékokkal alátámasztani?

Te őszintén és tiszta szívvel ki mered jelenteni,hogy ezeket hívnád, ha baleset ér, vagy csak otthon ülve beléd nyilal egy olyan fájdalom, ami komoly bajra utal? A csakrásokra bíznád az életed?

Tudod mit? Tedd azt! Sok sikert hozzá!
01:27
12
Nov
29
Szancsee írta:
jajj azok a csúnya, huncut csakrák... csak rájuk lehet fogni mindent. a csakráknak is vannak csakráik? vagy csak ránk emberekre vonatkozik ez a csakRák.és az állatoknak is vannak?és a növényeknek? csakkérdezem.
12:23
13
Nov
29
bernat31 válaszaMarci84 írására:


Kedves Marci!

Amit írsz, őszintén elgondolkodtat, és olyan dolgok helyretételét követeli tőlem, amivel eddig adós maradtam. A családom jelentős része nekem is orvos, kutatók, professzorok és két agykutató.
Jómagam nem követtem a családi tradíciót, szégyenszemre még az érettségit sem szereztem meg. Sokáig azt hittem két tábor létezik, a modern illetve a keleti gyógyászat hívei.
Eleinte még csak a nyugati orvoslás jelentette számomra az egyetlen kiutat a gyógyíthatatlannak mondott pikkelysömör leküzdésére, ma már tudom, hogy ez a tünetegyüttes egyszerű diétával kezelhető, megszüntethető. A nyugati szemléletmódú kezelésre kis híján ráment az életem.
Az akkor kapott gyógyszereket azóta súlyos májkárosító hatásuk miatt betiltották, a bakiról mélyen hallgatnak, a gyógyszergyártók védik az érdekeiket.... A pikkelysömört ugyanis a máj alul működése okozza. Gyógyteákkal és diétával húztam ki magam a sárból amiben a végére nyakig ültem. Gondolhatod, megvolt a véleményem a modern orvostudományról.
Azóta sok víz lefolyt...

Ma már nem látom a dolgokat ilyen sarkosan. A rokonsággal ebben a témában is sokat közeledtünk egymáshoz, én elfogadom az ő tevékenységüket, és ők tiszteletben tartják az enyémet. A bőr és belgyógyász nagynéném biorezonancia mérésre küldi a betegeit mielőtt diagnózist állít fel, és "gyógyszernek nem minősülő......" tápl.kieg.-t ajánl ha úgy találja az a jobb.
És egyre többször találja úgy. És ettől még nem felejt el felelősségteljes és racionálisan gondolkodó orvos maradni, mert ő is tudja ettől csak több a tudománya és nem kevesebb.

aki a gyógyításra és nem a gyógyszergyárakra esküdött...

12:36
14
Nov
29
zsofi válaszaMarci84 írására:
mit reagáljak erre érdemben?
igen, én elhiszem, és még sok sok millióan, akik értik és tapasztalják mindezt.
én nem akarlak meggyőzni téged semmiről. látod, itt mindenki elfogadja a nyugati orvoslás létjogosultságát, senki nem küzd ellene. de ez is egy valós és létező út és ismeret, miért nem vagy képes elfogadni, hogy sokaknak ez jó így? miért érzed úgy, hoyg háborút kell folytatnod ellene? nem mindegy neked, ki miben hisz, ki hogyan éli az életét?
14:56
15
Nov
29
Evcsu írta:
Én megtanultam kezelni a csakráimat. Ez a cikk nekem nem volt újdonság, de azért jó, hogy ilyenekkel is foglalkoztok. Aki földhözragatt, nem tudja elhinni azt amit nem lát, csak érez annak nem tudok mit mondani...
18:10
16
Nov
29
pipitanc írta:
vesémmel, hüvelyemmel és méhemmel is folyamatosan vannak problémáim. mikor melyikkel. hogy ne legyen unalmas az életem mindig másikkal. már 9 éve tart ez az állapot. pedig a szexet igencsak szeretem. a lelkemben viszont sokszor dúlna viharok. voltam már természetgyógyásznál vagy 8 nődokinál,de tartósan nem múlnak a problémáim. már utálom ez az állapotot! de nagyon!
19:19
17
Nov
29
donci írta:
Marci84 ha hiszed ha nem, ez igy van!
nem csak az létezik amit làt az ember! hàla istennek!
21:24
18
Nov
30
Juliette írta:
Szerintem egyszerűen nincs szüksége az emberi szervezetnek ennyi vegyszerre, mint amennyit lenyomnak a torkán például csak egy megfázás alkalmával. Csak fájt a torkom egy kicsit, de utazás előtt álltam, és szakítás után. Gondoltam meglátogatom a háziorvost, hogy nehogy külföldön derüljön ki, hogy mandulagyulladásom van, vagy bármi. Elmentem. Mit kaptam? Három különféle receptet. Mindegyik erős gyógyszer volt, miközben nekem annyit mondott, hogy semmi komoly, csak egy kicsit piros a torkom. Volt egy kis jegyzettömbje, egy megfázás elleni gyógyszer reklámjával... abból is kaptam egy receptet.
Miután itthon kiordibáltam, kisírtam magam, elmondtam mindenféle véleményem édesanyámnak rögvest elmúlt a torokfájásom. Hogy is van ez?

Lehetünk nagyon földhöz ragadtak, lehetünk elszálltak, de szerintem még mindig jobb megtartani az aranyközéputat.
Nem kell behódolni az érdekeknek, és a hülyeségnek sem. Egy kicsit mindben hinni kell, és amit én vallok:
addig, míg nem próbáltuk ki (legyen az bármi) ne ítélkezzünk előre. Az előítélet mindenféle utat bezár előttünk, legfőképpen a megismerését. És míg nem tapasztalunk, addig csak a levegőbe beszélhetünk, annak pedig nagyon nincs alapja, nemde? ;)
00:02
19
Nov
30
Marci84 válaszazsofi írására:
Köszi, hogy reagáltál.

Nem nevezném háborúnak ezt, inkább csak egy kis "hadműveletnek". Hogy miért? Egyrészt mert nem értek egyet ezekkel a misztikus dolgokkal. Másrészt, hogy ez által képviseljek ellenoldalt a cikkednek. Nem hinném, hogy annak örülnél, ha csak neked nyalós hozzászólások lennének itt. Mint láthatod, a többség most megvédett téged, így pedig érdekesebb volt számukra is a dolog. Ha viszont csak egyvalaki volt, aki elolvasva a hozzászólásomat inkább nekem adott igazat, akkor már megérte nekem is. Főleg ha egy eddig pártatlan személyről van szó. Sokan befolyásolhatóak az itteni cikkek által, nem árt ha mindkét oldalt olvassák.

Én megmaradok ilyen szélsőségesnek életem végéig. De ez így jó, és még fogok írni máskor is. De szerintem talán már nem utálsz, és megszoktál itt..és tényleg nem akarsz meggyőzni, ezt díjazom! :)
00:18
20
Nov
30
sotarto válaszaMarci84 írására:
Nem hiszem, hogy vita tárgyát kellene képeznie, hogy ki mennyire hisz ebben a témában, viszont azt sem tartom elfogadhatónak, ha valaki ennyire primitíven reagál. Szólásszabadság van, ez tiszta sor, de ennek nem arról kellene szólnia, hogy becsmérled mások véleményét. Abban pedig erőteljesen kételkedem, hogy ha valamilyen súlyos betegséged lenne, és az általad "igazi" orvostudomány felmondaná a szolgálatot és a Te "igazi" orvosaid letennének Rólad, akkor a merev álláspontod miatt nem próbálnál valamilyen "mesebeli" technikát vagy "kuruzslót".
Nem védelmezem a cikket, sem az írót, de az holt biztos, hogy orvos kezébe nem adnám a sorsom. Ha komolyabb vagy annak tűnő problémám volt, természetesen elmentem szakorvoshoz, ha kellett beutalókkal további vizsgálatokra is. Mivel orvos nem vagyok, így diagnosztizálni nem tudom magam, de gyógyszer helyett inkább "misztikus" gyógymódot választottam.
Hihetetlen amikkel mostanság tömnek bennünket! Nem csak a "gyógy"szerek, de már az élelmiszerek is tele vannak olyan anyagokkal, amik nem egészségesek, sőt! És nem csak minket tömnek, hanem a kitenyésztett állatokat is, amit az emberek jó szájízzel fogyasztanak el (én speciel nem, mert vegetáriánus vagyok). A fehérjét pedig nem csak hús formájában lehet bevinni a szervezetbe, helyettesíthető tejtermékekkel, tojással, stb...
02:51
21
Dec
01
Marci84 válaszasotarto írására:
Nos, te el sem tudnád hinni, hányszor szoktam ilyen "primitíven" reagálni, valahányszor nem tetszik egy cikk! Javaslom, hogy ugord majd át az Én hozzászólásaimat!

Képzeld, az általad megjelölt esetben sem KÖLTENÉK PÉNZT a kuruzslókra. ha már meg kell halni, legalább az örökségem ne az ő zsebükbe távozzon. Ha a modern orvostudomány nem segíthet, akkor úgyis mindegy lenne. Az elmúlás tiszteletre méltó aktusában miért zavarjon meg egy kuruzsló?

Az alapján meg, amit a te döntéseidről írtál, hát szerintem fölösleges veled vitatkoznom. Ha van a világnézetnek két teljesen ellentétes széle, hát azok vagyunk mi. Egyértelműen a valódi tudomány, a laboratóriumok tudománya mellett állok ki, és a mértéktelen állatevés mellett. különben mi értelme volna kinyírni őket, ha meg sem esszük?

A hozzád hasonlókról mindig egy régi fesztiválemlék jut eszembe, a Fürgerókalábak nevű alakulat egy nótája:

"Akad olyan dolog teméredek
Amit egyáltalán nem értek
Ilyen a vegás életforma
A táplálkozás szégyenfoltja
Vegás az egyik cimborám is
Lefogadom, hogy nem normális
Izomzata rendkívül ritka
Az izgató testnek egy a titka
Ami nem más, mint a húsevés
Mert amit ő kajál, túl kevés
Köret megy nála nem ám sonka
Ezért gagyi a vegás konyha

Refr: És lehet, hogy most borzasztóan anyáztok
De szerintem a vegások gyagyások"

Mellesleg ez a nóta még egészen kellemes dallammal is meg lett áldva. :)
13:00
22
Dec
01
bagoj válaszaMarci84 írására:
te tulajdonképp minek olvasod a cotcotot?
14:32
23
Dec
01
Marci84 válaszabagoj írására:
Mazoizmus!

nem mindig az az érdekes, ha az ember a nagy egyetértésben ücsörög a neki nyaló emberek társaságában. Tetszik, hogy ide sok olyan ember ír, akiknek világképe számomra teljesen nyakatekert. Van, amikor megmozgat. Sőt, van itt egy cikk író, akiről elmondhatom a következőt: Ha fognának engem és beraknának egy olyan gépbe, ami 100%-osan ellenkezőjére változtat az emberben minden gondolatot, véleményt, meggyőződést, és hitet a világról, akkor pont őt dobná ki a gép. Szerintem ez külön érdekes, nem hittem sosem hogy valaha találkozom olyan bosszantó írásokkal, mint az övé.

Szoktak lenni nekem tetsző cikkek is a cotcoton, és van itt egy-két törzsolvasó, akit hébe-hóba még érdekel is a véleményem. :) Akkor telerakják a válaszukat :) ilyen mosolygós :) jelölésekkel..

Na, szóval érdekesebb üres percekben ide felugrani egy vélemény erejéig, mint ugyanezen idő alatt bekapcsolni a tévét, ami odaragasztana maga elé, ha hagynám magam rászokni.

Na meg ne felejtsük el az itt gyakran előforduló, minket férfiakat hazugságokkal általánosító, sértő írásokat, amikre érdemesnek tartom azonnal reagálni, hogy a könnyen hülyíthető olvasókat ne tévessze meg az olyan cikk.

Összességében az ok valóban mazoizmus.. :P



15:05
24
Dec
01
Marci84 írta:
"akit" helyett "akiket"..

Gyors gépelés átka.
15:07
25
Dec
01
lolababa írta:
Annak, aki annyira isteníti a nyugati orvoslást és a tömjük-tele-magunkat-gyógyszerekkel elvet, ajánlom szívből, szeretettel dr. Lenkei - Cenzúrázott egészség c. könyvét.
15:21
26
Dec
01
bagoj válaszaMarci84 írására:
ebben csak az sántít, hogy te nem vitát folytatsz, hanem ex katedra kijelentesz.

az enyhén lehengerlő stílusoddal meg bizonyosan visszaállítod sok fejletlen lelkű kislány hitét a férfinemben. hát, marci, sok sikert, eme nemes küzdelemben.

házi feladat: a mazochizmust és a maoizmust megnézni a szótárban. (bocs, de ezt megérdemelted.)
15:53
27
Dec
01
Marci84 válaszabagoj írására:
Áá, minket már a net tanított a helyesírásra, és így az idegen szavak-melyek gyakran tévesen vannak fenn a szövegekben-tévesen is kerülnek a tudatomba. Magyar könyveket sokat olvastam mindig is, de nem olyan jellegű szak-könyveket, amiben ezeket a szavakat látnám leírva. Így nem zavar a szemétkedésed, mert tudom, hogy még sokszor fogok pontatlanul írni külföldi eredetű szavakat, de büszke lehetek arra, hogy kábé ez a legnagyobb gengeségem. E mellett bármikor szívesen megmérkőzöm veled és földbe döngöllek a sakktól az amőbán át a klasszikus logikai feladványokon át bármiben, ahol pontos döntésekre, és mély logikai összefüggések felismerésére van szükség. Azok az én játékaim. Mind a mellett, hogy fizikailag is keményen sportolok. Jaj, bocsánat..megint kijelentettem, amit nem szeretsz. De kétlem, hogy esélyed volna az előbb említett dolgokban, így kénytelen vagyok kijelentést tenni.

Hála az égnek, a munkám során (melyet megint csak jól kifogtam, és sokat akasztok vele) sem arra van szükség, hogy a mazochizmust pontosan tudjam leírni. A maoizmusról is tudom, hogy mi, nem azt akartam leírni az imént.)

Ami a küzdelmemet illeti, én örökké küzdök. Ez jelent számomra élményt. Ha egy itteni sértő cikkre reagálok, és szembeszállok jellemzően veletek, akik szívnátok a véremet-nos ez egy minimális része csak az engem szórakoztató küzdelemsorozatoknak.

Egyet árulj el! Ki beszél itt "fejletlen lelkületű kislányokról" Nekem úgy tűnt, hogy a kislány korosztály gyakran értelmesebben szól itt hozzá, mint a férfiakba-vagy az elszúrt életükbe-belefásult, kissé idősebb hölgyek korosztálya, akik rossz megjegyzéseket írnak rólunk. Én egyébként az idősebb nőket szeretem, a 30as korosztályt, de nem azt a típust, aki például itt szíd minket. Szerencsére van pár belevaló, életvidám nő az országunkban. Egyik se kérdezte meg, hogy miért írok ide..

19:02
28
Dec
01
Marci84 írta:
"gengeségem"="gyengeségem"

Mielőtt az elütésekért is oltogatást kapok.
19:03
29
Dec
01
Marci84 válaszalolababa írására:
nem tömöm magamat gyógyszerekkel. Soha!!! De nem mennék el ráolvasást kérni egy varázslótól, ha a bajomat például egy mandulakivétel, vagy ehhez hasonló dolog oldaná meg.
19:05
30
Dec
01
lolababa válaszaMarci84 írására:
Nem csak és kifejezetten neked szántam, Marci kedves, de azért vmire kíváncsi lennék. Ha mondjuk fáj a torkod, megfáztál, akkor beszeded a gyulladáscsökkentőket meg ha még azt is írnak, antibiotikumot, vagy mondjuk inkább erősíted az immunrendszered kasvirág (Dr. Theiss) vagy grapefruitmag-olajjal és esetleg megiszol 1-2 mézes hársa-virág teát is? Csak ha már a nem tömöm magam gyógyszerekkel mellett vagy.Azt nagyon jól tudjuk mindannyian, h van olyan betegség, amikor elkerülhetetlen pl. a műtéti beavatkozás... senki nem mondta, h nem így van, én a fenn említett betegségekre (többek közt) gondolok, amikor azt mondom, h inkább a fitoterápia.

És tapasztalat, más betegségben nekem segített már az akupunktúra - amely köztudottan a keleti orvoslás bevált módszere - (pedig a bajt az orvos hormonkezeléssel akarta megoldani). Nem ráolvasásról beszélek. Azt hiszem abban többen egyet értünk, hogy ha vki ne adj Isten daganatos beteg, salátaleveleket pakoltat magára bízva a gyógyulásban, nem több, mint ostoba. Más dolog, h a HIT igenis sokra képes. :)
19:22
31
Dec
01
bagoj válaszaMarci84 írására:
kedves marci,

azt sem tudod rólam, hogy fiú vagyok-e vagy lány. miért érzed úgy, hogy fitogtatnod kell előttem a testi erődtől a logikai képességeiden át a fizetésedig minden "előnyödet"?
22:03
32
Dec
02
Marci84 válaszabagoj írására:
Pont lesz.rom, hogy milyen nemű vagy! Nem csak egy nőtől nem tűröm el a kioktatást, hanem férfiaktól sem. Úgyhogy csak reagáltam az okoskodó idegenszó-tudás fitogtatásodra. (Pláne, mert utána magad adtad bizonyítékát, hogy csak azért jelezted, mert szerinted "megérdemlem". -> Ez pedig primitív módja a fő téma halványításának. ) Így aztán jeleztem neked a "fitogtatással", hogy nincs érdekemben a te házi feladataiddal való foglalkozás. Sem a te meggyőzésed, hogy van értelme néha ide írnom. Most éppen nincs sok értelme, hogy veled kínlódjak, szóval inkább előre beletörődöm, hogy még írsz majd valami cseszegető választ és kész. Ha nem lesz túl tolakodó, akkor nem is reagálok tovább, mert itt mások még az eredeti témakörben írnak, nem szét-offolva a cikket.
00:00
33
Dec
02
Marci84 válaszalolababa írására:
Szia!

Nézd, nem szoktam beteg lenni. ha mégis így van, akkor igen, előfordul, hogy beveszek megfelelő adagolás mellett orvos által felírt gyulladáscsökkentőt (idejét nem tudom, mikor volt ilyen utoljára) és aztán a betegség elmúltával megfelelőn abbahagyom. Semmi káros, hátrányos tapasztalat nem ért engem eddigi életemben. Amúgy a megelőzés természetesen fontos. Ha kezdődő betegséget észlel az ember, a természetes dolgok (tea, méz) jót tesznek. De ez nem azt jelenti, hogy mindenféle teszteletlen kamu cuccokat fogyasztanék azért, mert valami keleti törzsek annak idején tapasztalták, hogy az adott dolog mindenre jó.

Én eleve kritikával olvasok mindent ami nincs bizonyítva tudományosan, mert mondani bárki bármit tud. Pénzért főleg. A nők pedig-tapasztalatom szerint- jellemzően hagyják magukban győzni a hangulatokat és érzelmeket a racionalitás fölött, így a magazinokban egy-két kedves mosolygós arccal reklámozva, háttérben forrásvízzel meg színes virágokkal ábrázolva sokmindent el lehet hitetni velük, és könnyű vevőkké válnak. Ennyi erővel én is hazudozhatnék ilyen reklámokkal. Szinte már kíváncsi vagyok, az elkövetkező 5-10 évben milyen újabb életmód-hülyeségekkel fogják tömni a kedves hölgyeket.
00:10
34
Dec
02
kebelbarat írta:
Marci! Ne haragudj, nem kötözködni akarok, de tegyük fel (és ne adj' Isten, hogy megtörténjen), hogy mondjuk egy hozzád nagyon közel álló személyről, családtagról, vagy barátról kiderül, hogy gyógyíthatatlan beteg. (és most ezt nem azért kérdezem úgy, hogy ha Te lennél az a személy, mert olvastam korábban, hogy magadat hagynád meghalni ilyen esetben) Na szóval a "nyugati" orvoslás szerint nem lenne az illető gyógyulására semmi esély, de mondjuk egy "keleti" gyógyítást alkalmazó "kuruzsló" jönne és azt mondaná, hogy ő esetleg tudhat egy "keleti" gyógymódot, ami segíthet és a beteg azt mondaná, hogy "Jó, ha már úgyis mindegy, próbáljuk meg, mert még élni akarok!", akkor lebeszélnéd róla, hogy ez egy hülyeség?
03:54
35
Dec
02
Iphigenia válaszaMarci84 írására:
Szia Marci!

Nem tudom megállni szó nélkül ezt a Te "hadműveletedet". :-)

Nem támadlak, és a véleményedet sem akarom megváltoztatni, egyrészt, mert úgysem lehet, másrészt, mert nagyrész egyezik az enyémmel. :-) (Nagyrészt, de nem teljesen.)

Szerintem, mint mindenben, ebben is legjobb az "arany középszer", és főleg addig nem érdemes ennyire ellenemenni valaminek, amíg a saját bőrödön meg nem tapasztaltad hatásosságát vagy épp hatástalanságát. (Egyébként azért sem, mert, mint látod, az ellenvéleménynek mindenki gondolkodás nélkül nekimegy. :-))

Bár bizonyos értelemben abszolút 'materialista' vagyok, és kevés olyan dologban hiszek, amelyet az egzakt (és elismert) tudományok nem tudnak igazolni, ebben egy kicsit mégis.
Egyrészt, mert a keleti gyógyászat bizonyos vonatkozásait igenis igazolta az orvostudomány, másrészt saját és környezetem - jó - tapasztalatai miatt.

Abban ugye egyetértünk sokan, hogy a rengeteg(!) vegyszer és szintetikus gyógyszer káros az egészségre - itt, mint ki is emeltem, nem az elhanyagolható mennyiségekről beszélek.
Abban is egyetértünk, hogy rengeteg betegség megelőzhető, kiküszöbölhető és akár gyógyítható egészséges táplálkozással.

Akkor hol is van a kutya elásva?

Induljunk ki például a Feng Shuiból, amit nem tartok teljes baromságnak, a következő miatt:
Az ember olyan környezetben szeret lakni, ami praktikus, fényes, kellemes, kényelmes, nem túl rideg, de nem is egy 'lyuk', ahol minden a keze ügyébe esik, és nem utolsó sorban jó ránézni a falak színére, a bútorok anyagára, tehát a szemnek is kellemes. Igaz?
Nos a feng shui pontosan ezzel foglalkozik, csak túlmisztifikálja a témát, és valami 'mágiát' vagyunk hajlamosak mögé képzelni.

Valahogy így működik a gyógyászat is szerintem. Evidenciákat misztikifál.
Mert evidencia a táplálkozás, a kellemes érintések stb fontossága.

Hiszek abban, hogy van valamiféle 'asztráltestünk', amelynek nem mindegy, hogy milyen táplálékot kap, ahogy az anyagi testünknek sem az. (Tudom, ez nem fér össze a materializmussal, de mint írtam, csak részben vagyok az.) Valahogy az is hasonlóképp működhet, mint az organikus dolgok.

S ha a két pólus (orvostudomány és keleti gyógyászat) képes egymást alátámasztani, akkor nincs gond. Mondok egy példát:

Ha a ráksejtek nem jutnak fehérjéhez, elpusztulnak, hiszen abból építkeznek, ez tudományosan bizonyított.
Egy nemtudommianeve orvos jött erre rá, azt hiszem, a '60-as vagy '70-es években. (Azóta alátámasztották az elméletet.)
A felesége utolsó stádiumban lévő rákos beteg volt.
Ez a faszi kidolgozott egy fehérje nélküli diétát, amely kizárólag frissen facsart zöldséglevekből állott (meghatározott zöldségek). Az asszonnyal itatta ezeket, mondván, a helyzeten rontani már úgysem lehet.
Csodák csodája, a nő szervezete legyőzte a betegséget.
A gyógymódot a mai napig nem alkalmazza az orvostudomány, pedig rengeteg beteg meggyógyult már általa.

Csattanó: A keleti gyógyászatban, mint kiderült, sokszáz éve alkalmazzák.

Egyébként közvetlen környezetemben is ez gyógyított meg egy faszit, akiről már lemondtak az orvosok.

Lehet, hogy véletlen egybeesés. Lehet, hogy placebó. Lehet, hogy hülyeség. De működik. :-)

Innentől kezdve én már semmiben nem vagyok biztos. :-)))))


08:14
36
Dec
02
bagoj válaszaMarci84 írására:
Csak jeleztem, hogy úgy személyeskedsz, hogy nem tudsz rólam semmit.
Ez nem engem minősít.

De igazad van! Részemről volt hiba feltenni az első kérdést. Csak nem értettem, mire ez a kereszteshadjárat.
Sőt, volt még egy hibám: a házi feladat dolgot poénnak szántam, azért állt mögötte az a zárójeles, BOCS-csal kezdődő mondat. Nem volt egyértelmű, most már mindegy.

Te viszont egy merész általánosítással kuruzslónak nevezel mindenkit, aki alternatív gyógymódokkal foglalkozik, és közvetve lehülyézel mindenkit, aki ezekkel a gyógymódokkal él. Szerintem ez eléggé sértő ahhoz, hogy megfontold, vajon érdemes-e felkapnod a vizet.

És hogy érdemben is vitázzunk:
készséggel elismerem, hogy ami "természetgyógyászat" cím alatt folyik, gyakran parasztvakítás. Te elismered, hogy ami "nyugati medicina" címen folyik, gyakran embertelen, hozzá nem értő, a gyógyszerlobbit kiszolgáló stb. gazemberség? Hangsúly mindkét esetben a "gyakran" szón.
Nem véletlenül fordul az emberek nagy része az alternatív gyógymódok felé. És nem véletlenül van ezeknek évezredes hagyománya. (És bőséges szakirodalma.)
Van, amit a nyugati medicina nem tud megoldani, mert nem az embert kezeli, hanem a tünetet. És van, amit csak az tud megoldani.
Az igazi természetgyógyász pedig egyben orvos is, két diplomával rendelkezik. Tehát tudja, hogy mikor melyikre van szükség.

Ez a két dolog remekül kiegészíti egymást, nem kéne olyan elvakultan hadakozni egyik ellen sem. Az ember legyen tájékozott és döntsön ésszel. És főleg keresse meg a jó szakembert. (A gyógyuláshoz vezető úton sokszor ez a legnehezebb.)
12:05
37
Dec
02
Marci84 válaszabagoj írására:
Valóban nem tudok rólad semmit, de kétlem amúgy, hogy férfi lennél. A személyeskedést szerintem te kezdted azzal a "poénnal", ami nem nevezhető annak, inkább cak rosszindulatnak. Eléggé el is vitt az eredeti témkörtől.

Én nem ismerem el, hogy "ami nyugati medicina címen folyik, gyakran embertelen, hozzá nem értő, a gyógyszerlobbit kiszolgáló stb. gazemberség". Ugyanis nem hiszek el mindent reflex-szerűen, amit a szennylapokban leírnak. Ahhoz pedig nincs elég rálátásom, hogy negatív véleményt alkothassak, viszont tiszta sor, hogy a nyugati orvoslás tudományosan bizonyított elveken és módszereken alapul, és a legtöbb esetben segít. Amióta ugrásszerűen fejlődött, azóta nőtt meg ugrásszerűen az átlagéletkor is.

Hiába a varázslók bőséges szakirodalma, ha semmit nem tudnak bizonyítani. Miért nem rendeznek tudósok sokasága előtt vitákat az orvosok és a természetgyógyászok között? Valószínűleg utóbbiaknak igencsak ciki lenne.

Egyébként már kezdem unni a témakört. Maradok a valódi tudomány híve, ez biztos.
12:31
38
Dec
02
Marci84 válaszakebelbarat írására:
Nem hiszem, hogy ilyen előfordulna, mert szeretteim sem hisznek a tudománytalan dolgokban. Ha valamelyikük az általad leírt helyzetben ki akarná próbálni, én nem beszélném le, mert hát miért ne próbáljon meg mindent, amit akar. Egy biztos. ha rólam van szó,belőlem ezek nem látnak pénzt.
12:33
39
Dec
02
Marci84 válaszaIphigenia írására:
Érdekes, amiket írtál. A lakberendezéssel kapcsolatos észrevétel jogos. Mindenkinek fontos a hangulatos környezet, én is szeretem magamat körülvenni nekem tetsző cuccokkal, elegáns bútorokkal meg növényekkel. de ez még nem tudomány. Inkább élvezet.

Tudod, én nem hiszek semmiféle asztráltestben. Persze, a testünk bocsát ki energiát. (Hőenergiát például), de mindennek megvan a valódi, bizonyított származása és oka. Nem hiszek benne, hogy ahogy futkározom ide-oda a világban, állandóan ott követ engem egy képzeletbeli búra, egy erőtér, amelyet csak ezek a kuruzslók mérnek, és amely kihatással van rám. Nem! nekem is megvan a keringésem, szervműködésem, az egésznek az összhangja, amelyről az utóbbi párszáz évben laborokban sokmindent megállapítottak, és ezzel biztonságosabbá tették az életünket. Ebben hiszek!

Kuruzslás oly sok ideje van. Annak ellenére a középkorban, régi korokban tömeges járványok pusztítottak, és maximum karanténnal tudtak védekezni, de esélyük nem volt a meggyógyulásra azoknak, akik elkapták. Hol volt akkor az asztráltest-mágia? Ugyan már! Ezek a járványok azért nem pusztítanak manapság, mert az orvostudomány jelenlegi tudása könnyed gyerekkori meg későbbi oltásokkal, meg higiéniai tanácsokkal simán elhárítja valamennyinek az esélyét.

Írtál a rákos esetről. Nos a rák ellen nem sok esély van, ezt tudjuk. Az orvostudomány nem áll olyan szinten, hogy a garantáltan gyógyítható kategóriába sorolhassa. Viszont számtalan próbálkozás van, és olyan szervezetek, amelyek képesek legyőzni. A próbálkozások között olyat is tudok, akit..nem vicc..a petróleum gyulladáscsökkentő hatása mentett meg, hogy végül egy az egyben megszabaduljon a daganattól egy kétbetűs kitérője alkalmával. Ilyen is volt, pedig ez aztán már a végső elkeseredéssel tett próbálkozás, hiszen veszélyes is. Na persze ezt is csak olvastam valahol, hitelessége kérdőjeles.

Összességébe az nyilvánvaló, hogy évezredek alatt az emberiség találkozott esetekkel, amikor valaki komoly betegségből flépült. Ezektől nyilván megkérdezték, hogy mit ettek, hogyan éltek, és ezek alapján valamiféle következtetéseket vontak le. Írtad is, fontos rész a táplálkozás. Nos igen. Ilyen értelemben lehet valami alapjuk a kuruzslóknak a szakkönyveikkel. A baj csak az, hogy nem bizonyított tény, hogy segít. Ezt úgy értem, hogy például ha minden rákos ember meggyógyulhatna a növénydiétától, akkor a nyugati orvostudomány is kijelentené: "rákod van? Egyél zellert, és két hét múlva mehetsz is gyógyultan dolgozni"..Csakhogy sajnos ez nem gyógymód. Nem garantált győzelem a betegség fölött. csak egy esély, ami nem a kuruzslóknak köszönhető, sokkal inkább a beteg saját szervezetének.



12:49
40
Dec
02
bagoj válaszaMarci84 írására:
1. Mikor állítottam magamról, hogy férfi vagyok? (Nem mintha ez a jelen vitában számítana...)
2. Az egy epés megjegyzésemet elismertem. Te hány sértő kitételedet ismered el?
3. A lényeget nem érted. A kuruzsló, az kuruzsló. A természetgyógyász pedig diplomás orvos.
4. A nyugati medicina elhárítja a pestisjárványt, az alternatív gyógymódokkal kikezelnek a pikkelysömörből, helyreállítják az immunrendszeredet, stimulálják a belső elválasztású mirigyeket, stb. Ráveszik a szervezetet, hogy önmaga gyógyítsa ki magát olyan kórképekből, amire egy hagyományos orvos esetleg csak a tünetet felszámoló gyógyszert tud felírni. A kettő nincs ellentétben egymással.
5. A magyar egészségügy helyzetéről nem a szennylapokból tájékozódunk, hanem a kórházakban és orvosi rendelőkben. Örülj neki, ha neked nincsenek erről tapasztalataid.

Amit mondasz, igaz, de csak egy része az igazságnak.
13:28
41
Dec
02
Marci84 válaszabagoj írására:
El szoktam ismerni a sértő megjegyzéseimet. Néha kicsit későn véve észre, hogy túlmentem a jóízlés határán. Ez nem olyan régen itt is előfordult velem, és magamnak meg is tettem a szemrehányást, mert nem volt méltó hozzám. attól még ugyanúgy élesen reagálok az engem érő támadásokra, és az egómból adódóan ezerszeres bűnnek érzékelek olyan dolgokat, amik ellenem irányulnak, mint ami másvalaki ellen. (Függetlenül, hogy egy harmadik személy az elkövető, vagy pont én) Ez nem elítélendő tulajdonság, én más fogalmakkal életrevalóságnak nevezném. Még az állatvilágban is az agresszívebbnek van nagyobb esélye.


Nem egészen értem, hogy az immunrendszeren mit kell helyreállítani. Ha valaki nem egészségesen él, és ezért borul a szervezet, az orvos is megmondja neki, hogy éljen egészségesen. ehhez nem kell külön tudományág. Viszont ha ezek felírnak valami homeopátiás izét, ott mi a tesztelt bizonyítéka annak, hogy az ténylegesen helyreállítja az immunrendszert?

Az oltás is pont arról szól, hogy legyengített kórokozók által tanítják meg a szervezetet önmagát meggyógyítani. de ezt meg is tudják magyarázni, nem csak évezredes tpasztalatokat emlegetnek.

Tényleg jó, hogy egészséges vagyok. Pedig eméletileg nem táplálkozom teljesen egészségesen!

Még annyi, hogy már nagyon meguntam a témakört, úgyhogy-mivel itt kérdéseket is feltettem-megnézem majd a válaszodat, de hosszas fejtegetéseket már nem szeretnék írni. Néha rá kell ébrednem, hogy nem minden esetben éri meg hozzászólnom egy cotcotos cikkhez, mert annyi írást provokálnak ki belőlem utána, hogy azzal tényleg sok idő elmegy amit másra fordítanék. :)
14:30
42
Dec
02
bagoj írta:
Mivel sikerült visszatérni a kulturált hangnemhez, én is azt mondom, zárjuk le itt.
Ebben a témában meglehetősen merev az álláspontod, én viszont, ha nem is vagyok szakértő, több tapasztalattal rendelkezem. (Azt hiszem.)

Számomra ez a kis "pengeváltás" is tanulságos volt a maga módján. Az ember sok mindenből tanul. Egy kis nyitottság lehet, hogy neked sem ártana.
Persze szigorúan ÉSZ-szerű keretek között. :-)
15:00
43
Dec
02
Iphigenia válaszaMarci84 írására:
Nem írtam, hogy az alternatív orvoslás minden esetben hatásos. :-) Szerintem a keleti gyógyászat hívei sem hisznek - nem is hihetnek - olyasmiben, hogy ezzel a módszerrel a kolera vagy a pestis gyógyítható lenne. Egyébként az orvostudomány szempontjából sem mindegy, hogy bakteriális, vírusos, vele született stb. betegségről van-e szó.

Azt például elhiszem, hogy a pikkelysömör gyógyítható pl valamilyen keleti diétával. Azt is, hogy az akupunktúra hatásos, ha le akarunk szokni a dohányzásról (az egyik exem sok próbálkozás után akupunktúrával tudott leszokni).

Azt viszont egy szóval sem mondtam, hogy akár a feng shui, akár az ilyen fajta 'kuruzslás' tudomány lenne. Épp azt írtam, hogy mágikusnak gondoljuk, pedig valójában teljesen evidens.
Nem a gyógyítókban hiszek, hanem a gyógymódokban.

Ha testünknek - mint írtad - energiái vannak, akkor azokat az energiákat lehet befolyásolni - és nem feltétlenül gyógyszerekkel. Arról nem beszélve, hogy a legalapvetőbb gyógyszerek nem szintetikusak - lásd pl penicillin.

Ha valami hatásos, akkor miért ne használnánk? Miért kellene elmennem bőrgyógyászhoz ilyen-olyan krémet felíratnom az égési sérüléseimre, ha a nagymamám által főzőtt körömvirágkrém tökéletes?
Tudom, ez már nem alternatív, hanem természetes gyógymód kategória, de a kettő valahogy közel áll egymáshoz.

Amikor az orvostudomány még sehol sem volt, a 'füves asszonyok' ugyanolyan hatékonysággal gyógyítottak bizonyos betegségeket, mint manapság az orvosok.

Rám például soha nem hatottak az antibiotikumok, max. szétcseszték a vesémet. A különböző gyógynövények, teák stb viszont pillanatok alatt megszüntették a náthámat, torokfájásomat.

(Nagymamám szokta egyébként mondani, hogy a nátha orvos nélkül egy hétig tart, orvossal maximum hét napig. :-))

Abban értek egyet Veled, hogy nem kéne ebből az egészből katedrálist építeni.

Ha valakinek hatásos, akkor jó, ha nem, akkor menjen orvoshoz. :-)))))
15:05
44
Jan
15
sotarto válaszaMarci84 írására:
Utólag elolvastam, amit írtam, és azt hiszem nem fogalmaztam pontosan. Az, hogy nem adnám az életemet orvos kezébe, azt nem úgy értettem, hogy pl. frissen diagnosztizált azonnal műtendő perforlált vakbéllel is természetgyógyásnál próbálkoznék, nyilván, ha életmentő műtétről van szó, (és volt is egyszer 5 éves koromban, de ha most történne, akkor is megműttetném rögtön), akkor nincs mese, hozzáteszem, hogy rosszul varrták össze, bár eleve rosszul is vágták fel, mert nem vízszintesen, hanem függőlegesen "tártak" fel, és azóta is érzékeny az a rész, de ennek már pszichoszomatikus okai vannak, ami más tészta ezesetben, és konkrétan erről nem szívesen beszélek. Ha felmegy a lázam (és nem hőemelkedés, hanem LÁZ!), nyilván beveszem a lázcsillapítót. Természetesen, ha beteg vagyok, vagy valamilyen panaszom van, orvoshoz fordulok (nem amikor egyet tüsszentek), aki megvizsgál, megmondja mi bajom, felír valamit, aztán hazamegyek, és a receptet csak legvégső esetben váltom ki, előbb a homeopátia, ami mindig beválik.
Éppen most voltam beteg, így pont aktuális a téma, és legalább kézzelfogható pl-t tudok írni. Borzasztó rosszul voltam, ahogy mondani szokták-taknyom nyálam egybefolyt, 2 napig kezeltem a megfelelő teával, és szépen múlt, majd úgy ébredtem, hogy nem volt hangom, persze fél óra alatt visszajött. Régebben volt már hangszalag-gyulladásom és mivel a hangom fontos, elmentem orvoshoz, felírt gyógyszert, amit el is kezdtem szedni, mivel megfázásra való teám volt, mint írtam javultam is tőle, csak közben az otthon nyugalmát kihagytam, szilveszter meg egyebek, így összeszedtem mellé egy gyulladást is. 3 helyett 2 ill. 1 bigyót szedtem naponta, szereztem gyulladásra való teát, és azt ittam mellé, így 3 nap alatt meggyógyultam, és elhagytam a gyógyszert, pedig jóval tovább kellett volna szednem. Persze sikerült anyukámat lefertőzni, aki ugyanazt a gyógyszert kapta, amit én szedtem. Ő szedi az előírt 3 kapszulát, viszont nem iszik mellé teát, ill. iszik, de csak a filteres bolti sza*t, nem csodálkozom, hogy még mindig az ágyat nyomja, így már! dupla annyi ideig beteg, mint én voltam, és még mindig nem lábalt ki belőle! Hozzáteszem, mielőtt esetleg erre apellálnál, testsúlyunk, magasságunk majdnem megegyezik, persze az immunrendszerben lehetnek különbségek, ezt aláírom, viszont a baja ugynaz. A testvéremnek volt egy súlyos térdsérülése, és az orvosok azt mondták, hogy AMPUTÁLNI! kell a lábát, és elő is jegyezték, ő pedig úgy gondolta, hogy inkább a természetgyógyász, mert 20.000 Ft-ot megér a lába, ha meg nem jött be, hát istenem, mit veszített, és lám, most 2 lába van és tökéletesen működik, km-eket fut vele naponta. Aztán, sokan parasztvakításnak tartják az aloe verás készítményeket. Hát nem az! Egy ismerősöm munkahelyi balesetben szintén térdsérülést szenvedett, az orvosok mondták, hogy nagyon járni sem fog tudni, és rászánta a pénzt, 3 hónap múlva már biciklizett, tökéleten rendbejött. Másik ismerősöm évekig szedett marékszámra gyógyszert, mert gyomorsav-túltengése volt, és néha, amikor lehajolt, akkor majdnem elhányta magát, ezen kívül a háta fájt úgy, hogy néha emiett nem tudott lehajolni, majd elkezdte kezelni magát és egyből abbahagyta a gyógyszert is, most már nyoma sincs a hátfájásnak sem, ill. a gyomorsava is rendbejött, és stabil, pedig már egy éve abbahagyta az aloe verás cuccok szedését. Apukámnak pedig az orvosa! ajánlotta, hogy igyon galagonya-teát, mert a szívének jót tenne, hozzáteszem 4 infarktuson van túl, de mióta issza, azóta sokkal jobban van. A páromnak is rettenetesen fájt a dereka, én öltöztettem fel, adtm rá a zoknit, cipőt, mert annyira rosszul volt, kente egy aloás krémmel, rövid ideig kezelte, azóta pedig kutya baja, és egy éve tünetmentes. Én pedig amikor valami rosszat eszem, vagy kicsit megfázom, ugyanazt iszom, egyetlen korty a gélből, és fél óra múlva nyoma sincs a gyomorbántalmak, a megfázás pedig egy alvással eltűnik. Egy kollegámnak nemrég cisztát diagnosztizáltak a méhében, amit ki kellett operálni, és az orvosa kerek-perec megmondta, hogy ő teliholdkor nem hajlandó operálni, mert olyankor az elvérzés esélye áll fenn mátéteknél. Végül is, ha a női ciklus is kapcsolatban van a holddal, meg a tengerek mozgása is, akkor ez is logikus szerintem.
De szólhatnék a szódabikarbóna jótékony hatásairól is, hogy gyógyítja a visszereket, a kandidát, elmúlasztja a puffadást. Vagy pl egy olyan egyszerű fűszer, mint az ördöggyökér egyszerre enyhíti a mentsruációs fájdalmakat és javítja az anyagcserét amellett, hogy kellemes az íze.
Aztán... Orvosoktól tudom, hogy bizony előfordul olyan, amikor bizonyos típusú gyógyszerek hogyismondjákezt nevezzük mangernek megkeresik őket, és felajánlják, hogyha az ő készítményeiket írja fel a pácienseknek, akkor abból jutalékot kapnak, ilyenkor van, hogy ennek a bizonyos gyógyszernek a jegyzettömbjét is megkapják, pl. Így nem biztos, hogy mki a legmegfelelőbb készítményt kapja, hanem a "protekciósat". Egy - már nyugalmazott -nőgyógyásznő minden betegének ugyanazt a fogamzásgátlót írta fel, holott tömegeknek volt tőle olyan mellékhatása (hányás, hasmenés, stb...), amelyek pont érvénytelenítik a hatását, itt véletlenül a páciensek közül kb. 15-öt személyesen ismerek.
Egyébként pedig tudományosan kimutatták, hogy olyan, hogy pszichoszomatikus betegség, igenis létezik! Ilyenkor pedig nem a tünetet kell kezelni, hanem a problémát! Ez az, amit az átlag orvos nem tud megtenni, hacsak nem pszichológusról vagy pszichiáterről van szó. Egy természetgyógyász az ok-okozati dolgokkal is foglalkozik, nem csak a kezelést kínálja.
Nem azért írtam ezeket, hogy megváltoztassam a nézeteidet!! Rengeteg gyógyszernek természetes alapú hatóanyaga van, sok vmilyen idegen anyaggal társítva, viszont, ha az alapanyagokat megkeresed, akkor azzal is lehet gyógyítani. Nem feltétlenül kell a késztermékhez ragaszkodni, pl a C vitamin esetében, miért szednél be tablettát, amikor a kísérőanyag vesekövet okoz (természetesen nem 1 db-ról van szó), ha természetes úton is be tudod juttatni a szervezetbe? Ha egészségesen táplálkozol, és minden szükséges tápanyagot és vitamint megadsz a szervezetednek, akkor nem kellenek táplálékkiegészítők pl.
Nem kuruzslásról akartam írni ezelőtt sem, én sem abban hiszek, hogy halálos betegségből valami istenhátamögöttrőljöttember elmond egy hókusz-pókuszt, és hopp meggyógyultam, hanem a praktikus, egyszerű gyógymódokról beszélek. Nem kell túlmisztifikálni a dolgokat, a kövek gyógyításában én sem hiszek, és neked sem azt próbáltam magyarázni, hogy milliókat költs hülyeségre, de ha arról van szó sztem 10-20.000 Ft nem egy veszélyes összeg, amikor tényleg komoly a baj. Ahogy a medúzacsípésre is csak az emberi vizelet az egyetlen gyógyír egyenlőre, úgy vannak más ilyen és ehhez hasonló olyan gyógymódok, amik sokkal egészségebbek. Az ember természeti lény, nem a beton világában kezdtük az evolciót sem, így nem feltétlenül itt kell gyógymód után kutatni.
Legjobb gyógymód a megelőzés. És pl. ezek a mindenféle teák (nem a filteres, mert az hulladék), amik amellett, hogy finomak, még egészségesek is, és rengeteg jótékony hatásuk van.
De ismétlen önmagam: nem a nézetedet akarom megváltoztatni! Azért írtam pl-kat, hogy lásd, ez tényleg működik, nem kuruzslás.
03:23
45
Jan
15
sotarto válaszaIphigenia írására:
nem tudod véletlenül, hogy milyen zöldségek, vagy hogy milyen névvel fut, vagy hol tudnám megtalálni, mert egy közeli barátom májrákban szenved és egy évet jósoltak neki sugárkezeléssel együtt... 22 éves, azt hiszem érdekelné...
03:25
Felhasználónév:
Jelszó:
Hirdetés