Közösség

Hedonisták vagyunk

2522

Idén már ötödszörre megyek a Reklámzabálók rendezvényére. Amikor 2003-ban először voltam a Reklámzabálók Éjszakáján hivatalból tettem azt, azóta minden évben kitörő örömmel nyugtázom, hogy de jó, megint lesz! A Reklámzabálók Éjszakája 1981-ben indult nemzetközi útjára Párizsból és napjainkra 50 ország 170 városában szervezik meg nagy sikerrel. A nemzetközi turné alapját a több mint 800 000 reklámfilmet magába foglaló magángyűjtemény, Jean Marie Boursicot svájci filmtára képezi. A különleges show-műsor a világ reklámfilm termés legjavának - évente 600 reklámalkotásnak - a bemutatását ötvözi látványos és kreatív promóciós és művészi elemekkel, koncertekkel, kreatív versenyekkel és díjátadókkal.

Hogy a reklámokról ne kapcsoljon el a néző, a hallgató, az olvasó, hanem értékelje. Tetszik neki? Hat rá? Nem érdekli? Nevet rajta? Kritizálja? A kommunikációtól túlterhelt világunkban, naponta több ezer reklám éri el az agyunkat. Képtelenség ezekre odafigyelni és véleményt alkotni mindről. Most újra lesz egy teljes éjszaka, mikor nem kell másra koncentrálnunk, csak a reklámokra. A reklámpiac termékei iránt érdeklődő laikus olvasóink és a szakbarbárok igényei sem maradnak kielégületlenül.  

Sőt! Ha úgy gondolod, te jobbat is tudnál, akkor az Ifjú Penge pályázatot neked találta kis a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) és a Reklámzabálók Éjszakája. Egy rangos megmérettetés keretében mutatkozhatnak be a reklámszakma leendő titánjai. Az idei feladatot így foglalhatnánk össze: „Reklám a reklámért". Olyan kommunikációs megoldásokat lehet nevezni, amelyek rámutatnak a marketingkommunikáció pozitív vonatkozásaira, felhívják az emberek figyelmét ennek mindennapi előnyeire, szükségességére. Az üzenet célcsoportja alapvetően az „átlagfogyasztó", ugyanakkor lehetséges olyan pályaműveket is nevezni, amelyek egy szűkebb kört szólítanak meg. Részletek, jelentkezés itt.

Jó kérdés, kedves olvasó, hogy mégis ez a színvonalas, nemzetközi produkció mibe kerül neked? Nos, jó hírem van. Ahogy tavaly - tavaly is ugyanennyibe került, gazdasági válság ide vagy oda-, idén is gondolt az EGZO Média, az est szervezője a családosokra, a diákokra, vagyis azokra, akiknek az 5400 Forintos jegy érvágás lenne, és szerveztek egy délutáni reklámzabálást, ahol 2900 Forintért marketingkultúrát szívhattok magatokba. Persze, ha egy VIP vendég kiváltságait akarjátok élvezni, arra is van, egy 7900 Forintos megoldás.

És, hogy miért ajánlom ezt a rendezvényt? Mert tényleg fantasztikus, ahogy több ezer ember egyszerre kacag fel, és hálás azért, amit lát. Bár Magyarországon az emberek 60%-a reklámkerülő és a a harmadik legelfogadottabb szakma a reklám, persze hátulról, ugyanakkor rengetegen megveszik a jegyet, hogy nyolc órán keresztül reklámokat nézzenek. Ja, és kedvenc figuránk, Emese is ott lesz, valamint a hasonmásai november 29-én délután háromtól, illetve este héttől a Kongresszusi Központban. 

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások