Divat

Csajok vagyunk, nem hülyék

2260

Az elmúlt években az elektronikai kütyük piaca nagyban átalakult, már nem csak a megszokott fekete készülékeket kaphatjuk meg, vannak színesebb, nőiesebb darabok is. Nem hiába, hogy a tervezők és a gyártók ki akarják elégíteni a nők elektronikai cuccokkal szemben támasztott igényeit is, hiszen a gyengébbik nem Amerikában 2004-ben 55 milliárd dollárt költött elektronikára, és a döntések nagy százalékában is övék volt az utolsó szó. A számok azóta csak emelkedtek.

Milyen készülékre is vágynak a nők? Azt hiszem, olyanokra, amik kifejezetten a mindennapjaikhoz, az életükhöz igazodnak. Egy nő életvitele, időbeosztása teljesen különbözik a férfiakétól, ezenkívül ergonómiailag is más formák, más méretek kellenek egy nőnek, mint egy férfinak ugyanazon készülék esetében. A női elektronikai cuccok megjelenése kezdetén készült például rúzs alakú pendrive, kifejezetten nőknek... Rúzs alakú pendrive?! Ez egyáltalán nem praktikus, biztos vagyok benne, hogy ha az adathordozó kell, akkor a rúzst, ellenkező esetben pedig a másikat kapjuk ki a táskánkból. A gyártóknak inkább a funkcionalitás és a forma terén kellene a nőkre koncentrálniuk, hiszen nem attól lesz női egy termék, mert rúzs alakú vagy mert éppen rózsaszín.

Először a mobiltelefonok piacán volt észrevehető a változás, miután mindenkinek lett mobilja, már mindenki egyedit, valami különlegeset, valamilyen hozzá passzolót szeretett volna, köztük a nők is. Az ormótlan mobilok helyett lágy vonalvezetésű, mind kinézetében, mind funkcionalitásában csajosabb készüléket szerettek volna, amelyet hellyel-közzel meg is kaptak.

Pár éve jelentek meg a kicsi, formás, női kézhez igazodó és női színvilágú mobiltelefonok, persze ezek miatt még nem rohamoztuk meg a boltokat. Felmérések kimutatták, hogy a nőknek nem több, mint tíz százaléka választ olyan készüléket, amelyet kifejezetten nekik szántak. A női mobilok persze azóta is fejlődnek, a Samsung például idén év elején dobta piacra kifejezetten női funkciókkal ellátott mobilját, ami nem értünk, mert hat éve már volt ilyen a birtokunkban, akkor sem használtuk ki, azóta további haszontalan funkciókat építve bele. Nos, a gyengébbik nemnek szánt funkciók között olyanokat találunk, mint a menstruációs naptár, a testtömegindex számláló, bevásárlólista készítő és parfümösszehasonlító (!!!) alkalmazást is -utóbbi fogalmam sincs, hogyan működhet. Röhejes. A menzesznaptár hasznos is lehet akár, mint ahogy a bevásárló listás program is, de a többi?! Pedig biztos vagyok benne, hogy számos funkcióra vágynának még a nők a mobiljukban ezeken kívül.

De lépjünk túl a telefonokon, nemolyan régen váltak népszerűvé a GPS-ek a férfiak körében. A férfiakat a nők követték, hiszen ma már nagyon sok nő rendelkezik saját kocsival, nagyon sok nő vezet nap mint nap, és mi sem szeretnénk eltévedni. Éppen ezért a kreatív gyártók hamarosan piacra is dobták a navigációs rendszer női változatát, amely sajnos csak annyiban különbözött az erősebbik nemnek szánttól, hogy babarózsaszínben pompázott. Tutira veszem, hogy a menürendszer felépítésében, a készülék formájában is lehetett volna újításokat bevezetni a női változat esetében, persze egy külső színbeli váltás minden bizonnyal sokkal költséghatékonyabb megoldás.

A laptopok külső designja sem megy tovább a nőies színvilágnál és mintáknál, de azokra legalább olyan programokat telepíthetnünk, amelyekre valóban nekünk van szükségünk, és ma már egészen pici notebookunk is lehet, amely könnyűszerrel elfér a táskánkban is. A laptopoknál az designbeli újítások terén először megjelentek a piacon a színes laptopok - színes Asust, színes Dellt, de még cuki rószaszín vagy babakék MSIt is vásárolhatunk. A legnagyobb színválaszték jelen pillanatban a Dell egyik notebookjából van, amelynél több mint tíz különböző szín közül választhatunk. Ha emlékeztek, még májusban mi is bemutattunk itt a cotcoton egy rózsaszín, szívecskés kistáskára emlékeztető notebookot, tehát a variációk száma végtelen, minden gyártó újításokkal próbálkozik. Például nemrég a New York-i divathéten debütált Vivienne Tam bemutatóján a HP új mini laptopja, amelyet a  ruhákkal összhangban álló minták és színek díszítenek. Ez az első olyan kezdeményezés, amikor egy laptopgyártó együttműködésbe kezd egy neves designerrel, persze hasonló innovatív újításokkal már más márkák is próbálkoztak. Az Asus például nemrég dobta piacra négyféle egyedi ornamentikus díszítéssel ellátott laptopját, ezek különlegessége még, hogy illatoznak, mind a négy szín más és más illatot áraszt. Az Asus nem állt meg a szagos laptopoknál, szeptember elején rukkolt elő kívülről szinte teljesen bambuszborítású gépével, amely állításuk szerint kifejezetten környezetbarát, hiszen előállítása nem igényel annyi műanyagot, mint hagyományos társai.

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások