Divat

Mennyit ér egy gyerek?

2168

Ahol anyu vagy a nővér vásárol, már vásárolhat a gyerek, a húgica is, pontosabban a szülők vásárolhatnak neki, amennyiben nem sajnálják a pénzt a trendi darabokra, és a legutolsó divat szerint szeretnék öltöztetni a gyermeket. A H&M, a C&A, a Zara de még a Mexx is kínál divatos szereléseket a legkisebbeknek. Természetesen az első kettő valamennyivel olcsóbb árfekvésben, míg az utolsó kettő kicsit drágábban árulja gyermek kollekciójának a darabjait.

Gyerekdivat

Már kis csöppségünkkel vagy sokkal fiatalabb húgicánkkal is öltözködhetünk egyformán, például a H&M-ben számos kísértetiesen hasonló ruha található a felnőtt és a gyerek osztályon. Tény, hogy nagyon trendik és divatosak az üzletek által kínált gyerekruhák, de nem kellene mindenkinek a korának megfelelően öltözni? Nem is olyan régen váltak el a korosztályok öltözködési stílusai, gondoljunk csak vissza a századfordulóra, ahol még a gyerekruhák csak kis méretű felnőtt ruhák voltak. Ugyanabban kellett elfogyasztani az édesanyának a délutáni teát, mint amiben a gyermek babázott és szaladgált. Szörnyen kényelmetlen lehetett, egyáltalán nem volt praktikus. Aztán jött a XIX. század és a fiatalok öltözködése lázadásból és különbözni akarástól kezdett elütni a felnőtt korosztályétól, hiszen ők már egy új generáció, és ezt az öltözködésben is érzékeltetni akarták. Ekkor  a gyerekek ruhatára is megváltozott, idomult a korosztály igényeihez. Most meg, itt a XXI. század elején kezdünk visszatérni oda, ahonnan nem is olyan régen elindultunk?

Persze ez csak a szülőn múlik, hiszen a kínálat nagyon széles palettán mozog. A szülő felelőssége, hogy felfogja-e, ami anyunak és a nővérnek kényelmes, nem biztos, hogy a gyerkőcnek/húgicának is praktikus viselet lesz. Egyáltalán nem biztos, hogy a divatos ceruzandrágban a legkisebbek ugyanolyan jót homokoznak vagy játszanak a játszótéren, mintha egy nem annyira divatos, de lazább nadrág lenne rajtuk.  Bizonyára nehéz megtalálni és megtartani az egyensúlyt a divatosság és a kényelem, praktikusság között, és ez a szülő feladata, hiszen a gyerek helyett ekkor még tényleg ők döntenek.

A kényelemi szempontok mellett a ruhák ára sem elhanyagolható. Bár a gyerekruhák valamennyivel olcsóbbak, mint a felnőtt kiadásuk - röhejes is lenne, ha egy tizedakkora anyagszükségletű kisnadrág, ugyanannyiba kerülne, mint a felnőtt párja -, de az áruk azért így is elég borsos, főleg ami a Zara-t és a Mexx-et illeti. Maga az ár még nem is olyan vészes, hiszen magunkra is kiadunk annyit, sőt még jóval többet is, akkor miért sajnálnánk gyerekünktől? De míg mi egy újonnan beszerzett farmert évekig hordunk, addig a csöppségek hónapok alatt kinövik vagy még hamarabb kilyukasztják, elkoptatják. Van értelme így vagyonokat kiadni? Ugyanez a helyzet a kis márkás sportcipőkkel is, hát persze, hogy tündériek, de egy tizenezer forintos csuka is ugyanolyan hamar kilyukad a lábbal hajtós kisbiciklitől, mint a pár ezer forintos, akkor meg minek? Csak azért, hogy márkásan öltözzenek a gyerekek is? Kinek akarunk ezzel kérkedni, hisz a gyerekek még fel sem fogják, mi is az, ami a lábukon van a babakocsiban. Ez is csak a cégek fogása, így kiskoruktól kezdve beléjük égetik a divatot, a márkaneveket, így kapnak később márkahű felnőtteket és már önálló keresettel rendelkező vásárlókat. (De persze előbb egymás előtt divatozó kamaszokat.)

Ideális és kompromisszumos megoldás lehet, ha a H&M-ben vagy a C&A-ban vásárolunk, ugyanis itt még viszonylag jutányosak az árak, így ha valaki ragaszkodik az újhoz, érdemes itt futni az első köröket. A H&M gyerekruhái szuperek, és mindenféle mesefigura megtalálható a kínálatukban, tetszés szerint lehet Hello Kitty, Disney-figura vagy egyszerűen cuki minták közül választani. A C&A kollekciói már hagynak némi kívánnivalót maguk után, de egy kis ötletességgel nagyszerű szetteket állíthatunk össze innen is a legkisebbeknek.

Másik, valóban megfizethető és jó alternatívát jelentenek a bababörzék, melyekről az interneten könnyen informálódhatunk, a börzefigyelőn rengeteg időpont és helyszín található összefoglalva. Ezekre a börzékre még a trendi anyukáknak sem szégyen elmenni, hiszen a márkás és gyorsan kinőtt gyerekruhák között egy rakás divatos és szép darabot találhatnak. A bababörzék fő vásárlóközönsége a tudatos, középosztálybeli anyukákból áll, akik bár megtehetnék, de fölöslegesnek tartják, hogy súlyos összegeket adjanak ki a gyerekek öltöztetésére. A bababörzéken az árak körül-belül a felei a boltiaknak, egy bébiknek szánt body-t háromszáz-hatszáz forint közötti áron kaphatunk, de egy két évesre való nadrágot is ezer-kétezer forint között megszerezhetünk. Az ilyen börzén árusítók egy része ebből él, ezzel foglalkozik, de az is megoldható, ha egy anyuka a saját gyerekei kinőtt ruháit szeretné továbbadni.

Hozzászólások
1
szept
22
Feagil írta:
Elég buta a címadás.
A cikk arról szól, hogy mennyibe kerül egy gyerek (ill. konkrétan a ruházása).
Aki pedig azt gondolja, hogy annyit ér a gyerek, mint amennyibe a ruhája került, azt csak sajnálni tudom. :P
10:53
2
szept
22
zsofi válaszaFeagil írására:
na hat ezert ez a cime :)
10:56
3
szept
22
Hella írta:
Az 5. képen a két kislány nagyon cuki:D
11:14
4
szept
22
kisokoska írta:
Ez csak egyéni vélemény, és nyilván sokan nem értenek vele egyet-tapasztalat-de szerintem elég gáz, ha pl. egy pár éves kislányt már úgy öltztetnek mintha huszonéves lenne. Extra mini szoknya,top stb. Miért nem lehet egy gyerek gyerek? Lassan már semmiben sem, hisz miről szól manapság minden:már pár évesen tanuljanak 2-3 nyelvet,zenét,olvasni stb.,öltözzenek úgy mint egy felnőtt... Oké, hogy ilyenkor a legfogékonyabb a atnulásban,de amit néhány szülő művel...
Már pár évesen túl nagy a nyomás a gyerekeken sztem. És én ezt sajnálom! Hol marad az igazi, felhőtlen gyermekkor?! Bár ez már másik téma, bocsi!!
11:18
5
szept
22
revancha válaszakisokoska írására:
Én egyetértek! Persze ez egyéni vélemény.
Az öltözködésben pedig kérdéses a kényelem mellet az is, hogy egészséges-e az egy gyereknek. Nekem az anyám sokáig nem engedte, hogy olyan rövid dzsekit hordjak, ami éppen divatos volt, mert ugyan vigyázzak már, nem kellene felfáznom: ismert, és később rájöttem, igaza is volt. A képek nagyon édesek, de én sem látom értelmét az ilyen költekezéseknek. Elég lazán szét tudnak rugni mindent. Ja a másik, ami miatt nem is volt érletlme nekem drága cuccot venni: mindig díszítettem őket, zsírkrétával, festékkel, ollóval:)) Az anyám csak azért nem ölt meg mert ezek már örökölt cucok voltak:)
Ja és még egy kedves dolog, amikor megveszik ezeket a cuccokat és aztán folyamatosan rászólnak a gyerekre, hogy ne csinálja ezt meg azt, ne homokozzon, ne ugráljon a sárba, mert piszoks lesz!!! Akkor mit csináljon????
11:39
6
szept
22
kisokoska írta:
Ja,ja. Megkapja a szép ruhát, de játszani már nem szabad benne.
Én amúgy ebben a felnőtt divatban sem szeretem, hogy már régóta csak ezek acsípő cuccok a divatosak :( Valóban nagyon szép egy-két kabát, de kérdem én? Nem azért veszek fel kabátot,mert fázom?! Akkor meg nem sokat ér, ha nem elég hosszú... Ez főleg az átmeneti kabátokra jellemző. Egy jó kis felfázás meg igazán nem hiányzik. :( Ráadásul én amúgy is eléggé fagyos vagyok sajna. :( De a telet imádom, mikor már elő lehet venni az igazi nagykabátokat!
11:57
7
szept
22
donci írta:
a legnagyobb az az, mikor egyes szülök màrkàs cuccokat vàsàrolnak egy 2-3éves gyereknek, guess farmer és egyebek(mintha nem lenne tökmindegy egy 2évesnek...) a hütöszekrény viszont kong az ürességtöl!! mondvàn, majd eszünk sajtostésztàt, de a gyerek menö legyen!
ettöl rosszul vagyok,-és hàny ilyen van!!
13:01
8
szept
22
whitetulip írta:
jó, hogy vannak ilyen ruhák, mert legalább a kistermetű, vékonyka nők is tudnak maguknak felnőttes ruhát venni..néha én is vásárolok gyerekosztályon..:) az viszont tök rossz érzés, amikor a 3éves kislányokra tervezett ruhák jobban tetszenek mint a felnőttnek valók..:(
megnéztem a képeket, a miniszoknyát biztos nem adnám rá a lányomra(ha lenne) de amúgy annyira nem durván felnőttesek ezek a cuccok..de amitől mondjuk teljesen kivagyok az a pici lányokra való bikini...:S ezt állítólag be is akarták tiltani, mert a pedofiloknak állítlag nagyon tetszik...:S:S
13:06
9
szept
22
Feagil válaszazsofi írására:
Hupsz. :) Bevallom, annyira ellenszenves volt a kezdés, hogy a többi részét nem olvastam elfigyelmesen. :D
De most pótolom.
...
És oké, tényleg. Legalábbis részben.
Az ugyanis nagyon nem mindegy, hogy milyen cipő van a kisgyereken. Legalábbis ha azt akarjuk, hogy felnőtt korában ne legyenek gondjai a lábával. (jó, a márka persze önmagában nem garancia)
13:09
10
szept
22
whitetulip válaszadonci írására:
ebben egyetértünk! a gyerekeknek nem számít a márka, mert nekik még nem szippantották ki az agyukat a marketingesek, de hát olyan mindegy, a szülők elég hülyék, hogy megvegyék..:D
13:09
11
szept
22
Kathy írta:
nekem három lánykám van, de nagy korkülömbséggel született a harmadik (tehát nem igazán örökölhet a nővéreitől), de mégis képes vagyok csinosan öltöztetni :)
ajánlani tudom, a szezon "végi" (ami azért rendesen a szezon közepén van) leárazásokat.... zara, h&m stb...hihetetlen szép kis rucikat lehet féláron vagy még olcsóbban megkapni!
tessék előre gondolkodni és számolni, én mindig igy veszem meg a következő évad cuccait!
és nem csak a kicsinek , magamnak és a nagyoknak is :)
13:46
12
szept
22
dorka válaszakisokoska írására:
ez már tényleg másik téma, de válaszolnom kell arra, amit írtál, igenis érdemes tanultatni a gyereket egészen kis korától kezdve, persze nem kel túlzásba vinni. én 3 éves koromtól tanultam angolt, és meg is lett az eredménye, 14 évesen 96%-os érettségit tettem belőle (ez most nem dicsekvés, csak példa), másik példa, hogy van egy rokonom, aranyos kis csajszi, 6 éves, mióta megszületett, az apja csak angolul beszél hozzá, hát mondhatom is, hogy perfektül beszél angolul, persze magyarul is, mert az anyja meg magyarul beszél hozzá. na hát ez nem vágott a témába, de mindegy :D
14:16
13
szept
22
Barbii írta:
A Takko-t kihagytátok a felsorolásból.:D
14:20
14
szept
22
zsuzsamaluca írta:
A nyáron erősen megütköztem a strandon. Egy ovis kislány madzag tangában (értsd alatta: a hátulja csak pántokból áll) sétált anyu mellett!!! Én 14 éves kor alatt nem engedném, h a lányom tangában járjon, nem hogy 4 évesen a strandon! Borzasztó.......
15:26
15
szept
22
kisokoska írta:
dorka!
Igazad van, én most nem is konkrétan erre gondoltam, és irigylem is ahol egyik szülő más anyanyelvű,ez egyértelműen hasznos,előny a gyereknek, csak ahol már átesenk a ló túloldalára. És a gyerekkorból semmi sem marad a szegény gyereknek.
És gratula az érettségidhez.
15:43
16
szept
22
bagoj válaszazsuzsamaluca írására:
ilyenkor általában elég csak ránézni anyucira, és rögtön érted, mi az ábra.

sose értettem, hogy azoknak a nőknek, akik úgy öltöztetik a saját édes gyermeküket, hogy csorog a cukrosbácsik nyála, vajon el sem jut a tudatáig, hogy milyen világban élünk???
de persze a plázacica-képzést időben el kell kezdeni...
15:49
17
szept
22
tein írta:
nem kéne a kölyköknek divatozni. bőven ráérnek még arra, hogy felnőttek legyenek. a kisgyerekek szépek, és nem attól, hogy márka van rajtuk. persze nem kell igénytelennek lenni, de ki mondja meg egy gyerekdivatban, hogy mi a nem illő/igénytelen? hát senki.

én attól vagyok rosszul (és a családomban is volt/van ilyen), mikor kétéves kiskölyöknek a karácsonyfa alatt adidas superstar cipő, meg nike melegítő van, amit hordhat kb két hónapig. felesleges rongyrázás.
15:50
18
szept
22
tein válaszabagoj írására:
haha, tök igaz! ez a tangabugyis kisovis elég durva sztori, és hát, anyukának nem sok fogalma lehet róla, minek teszi ki a kislányát. meg a kislányból is, elképzelem, milyen divatszörnyeteg lesz. nekem ezektől a kislány/kisfiú catwalk-modellektől is feláll a szőr a hátamon, ha elképzelem, hogy min szocializálódnak, és milyenek lesznek. pff.
15:54
19
szept
22
donci válaszazsuzsamaluca írására:
én még a 14éves lànyomra sem adnék tangàt!! 18éves koràig gyerek.
15:58
20
szept
22
Anouchka írta:
háttőm....
legjobban az brit üzeltekben lepődtem meg, hogy egy ruha nem Stől volt méretezve, hanem voltak méretek az S alatt is, kb. 6 éves korától tud ott úgy öltözködni egy kisleányka mint trendi anyucija vagy nővérkéje
azért ez sztem gáz
miért kell már a 6-13 évesekből kis divatmajmokat csinálni? aztán csodálkoznak, hogy az összes anorexiás lesz, elszökik otthonról stb. jó tisztelet a kivételnek, de akkor se rendes, ha egy 10 éves úgy öltözködik, mint egy 18...
egy kislány öltözködjön színesen, vidáman de kb ennyi :)
17:30
21
szept
22
axlskjf írta:
a h&m-ben annyira édes kisbaba ruhák vannak:)
azokat imádom.tényleg nagyon édes ruhákat csinálnak egészen piciknek.

azt viszont elítélem hogy az általános iskolások 4-5-6.-ik osztályosok lenézik egymást azért mert egyiküknek-másikuknak nem telik "trendi" cuccokra.:S és,azt se értem miért kell 12 éveseknek úgy öltözni mintha 18-19 évesek lennének.
sajnálom ezeket a gyerekeket mert tényleg a saját gyerekkorukat cseszik el:(
18:23
22
szept
22
Curiosa írta:
Hüha.... nem is tudom, h lemerjem írni-e a véleményemet, mert biztos sok ellenszenvet fog kiváltani.
Szóval úgy vagyok vele, h én speciel nagyon szeretek öltözködni, viszonylag sok pénzt költök a megjelenésemre ált. a prémium márkákból, és ha majd lesz gyerekem neki sem a kínaiból, kikkböl v a takkoból fogok vásárolni.Persze nem Burberryt, Chloét (de gyönyörü a gyerek kollekciójuk...!), de Mexxet, Hilfigert simán.
Barátnöm 3 éves kislánya nagyrészt Mexxet hord, nagyon jó a minösége, csini és itt kint megfizethetö.
Tangát én sem fogok adni a lányomra, de igazi csajosan öltöztetem majd.Nekem tetszik.
18:29
23
szept
22
Curiosa válaszadorka írására:
Eldicsekednék neked a barátom kislányával, akire irtó büszke vagyok.Anyuka lengyel, apuka italiano, Németo-ban élnek és 3 nyelven beszél.Alessia csütörtökön múlt 3 éves.
(Az én gyermekem is háromnyelvü lesz)
Ez hihetetlenül nagy elöny!Ja és a kislány, mikor milyen kedve van, olyan nyelven beszél.
18:37
24
szept
22
Curiosa írta:
jav:barátNÖm kislánya
18:38
25
szept
22
Adriana írta:
Az ilyenekből lesznek a hisztis kis picsák és követelőző kismajmok.
20:08
26
szept
22
Yndre írta:
Mivel a kisgyerekeknek kb 7-8 éves koráig mindegy, hogy mi van rajtuk, ezért a gyerekek full márkába öltöztetése csak a szülők sznobsága. Ezalatt persze nem a "hasznosan" drága holmikat értem pl. egy minőségi cipőt, hanem ha egy 2 éves gyerek tetőtől-talpig Nike-ben van, amit 3 hónap múlva úgyis kinő. Ha ilyen csecsemőt látok az utcán mindig arra gondolok, hogy ezek a szülők sem tudták már hova tenni a pénzüket...
20:34
27
szept
22
dorka válaszakisokoska írására:
persze, igen, ha túlzásba viszik, az elég szar szegény gyereknek. köszi :)
21:22
28
szept
22
dorka válaszaCuriosa írására:
na az ilyen szülőket bírom :)
21:23
29
szept
22
dorka írta:
ja hogy valamit a témához is szóljak, 4 éves gyerekre tangát adni.. nem is tudok erre mit mondani.
21:27
30
szept
22
whitetulip válaszaAdriana írására:
annyira frappáns, és annyira igazad van!
bátyám élettársának van ez előző kapcsolatából egy 8éves kislánya, anyuci trendi cuccokba öltözteti..(kis virágos irhabunda, stb. stb..)gyerek szépségversenyekre jár(mondjuk tényleg helyes kislány, de akkoris..)és annyira majom, hogy az hihetetlen..
21:46
31
szept
22
Adriana válaszawhitetulip írására:
Ja, és majd 18-20 évesen drogos-piás kiégett ember lesz, akinek nem volt gyerekkora és mindenről a szülő tehet....
Ahhh, kicsit elragadott a hév!
22:00
32
szept
22
bagoj válaszaYndre írására:
ezekkel az a nagy gáz, hogy nem azért vesznek márkás cuccot a gyereknek, mert már nincs mire költsenek, mert már megvették neki a sok szép mesekönyvet, értelmes játékot, elvitték állatkertbe meg bábszínházba, befizették a különóráit stb., és még mindig maradt egy rahedli lóvé, hanem azért mert EZT tartják igazán fontosnak.
és persze, attól még hogy puccos ruhákban jár, nem lesz rossz ember a gyerekből, de ha nem az igazi értékeket kapja, attól igen. és ez a kettő "furcsamód" gyakran találkozik.

gyerekszépségversenyről pedig alapfilm a "Család kicsi kincse", érdemes megnézni.
22:45
33
szept
23
Butterfly válaszaCuriosa írására:
És konkrétan miért is dicsekedsz? Csak mert a kislány semmit sem tett azért, hogy ilyenné váljék, mindössze szerencséje volt, hogy ilyen családba született. Te viszont, ahogy látom, még az anyanyelvedet sem beszéled rendesen... - az italiano magyarul még mindig olasz ;)

Ja, és azért ne hidd, hogy ez mindig így lesz (amilyen kedve van, olyan nyelven beszél). Én kétnyelvű vagyok, és tapasztalatból mondom, hogy míg a másik nyelvemet (anyáét) kiskoromban jobban beszéltem, mint a magyart, mostanra elkezdtem felejtgetni = sokkal nehezebben megy, mivel itt lakunk Mo.-on, és ezt a nyelvet használjuk a nap nagy részében, sajnos mostanság már egymás között is, mivel apának a magyar az anyanyelve, és míg kiskoromban anyáé volt a fő közös nyelvük, mostanra ez megváltozott. Szóval az igaz, hogy ez hatalmas előny (már csak a nyelvérzék miatt is!), de elég melós, hogy ez teljes értékében felnőttkorra is megmaradjon, főleg, ha 3 nyelvről van szó!

A témához pedig: szerintem is az a legfontosabb, hogy a gyereknek IGAZI gyerekkora legyen, és ne attól kelljen végig rettegnie, nehogy bepiszkítsa gyönyörű szép új ruhácskáját a homokozóban. Amúgy ezt a "márkás cipő a nyerő"-témát is gyakran eltúlozzák. Nem a Nike cipőtől fog tudni jól járni a gyerek, hanem attól, hogy odafigyelnek a mozgására, hogy helyes legyen, és hagyják járni, játszani, szaladgálni, mozogni, néha mezítláb lenni - hisz' ekkor erősödnek legjobban a talp tartóizmai! És meggyőződésem, hogy a "rossz láb" sem a no-name cipőktől alakul ki! Nekem a szüleim kiskoromban nem nagyon vettek márkás holmikat (mi értelme is lett volna, hiszen ki sem tudtam volna használni őket :), mégis, sosem volt gond a lábaimmal, vagy a járásommal - mivel ehelyett táncórákra fizettek be, és hurcolásztak ide-oda délutánonként, időt, pénzt és fáradságot nem kímélve!
Tehát én teljesen feleslegesnek tartom már kiskorban elkezdeni ezt az ún. divatmajmosítást. És abszolút egyetértek Adrianaval - én sem mondhattam volna jobban!
Szerintem is nagyon káros a gyerekek lelkivilágára, önérzetére, hogyha egyesek a márkás cuccaiktól érzik magukat többnek és jobbnak! Ők nagy valószínűséggel akaratos, felfuvalkodott, beképzelt hólyagok, divatmajmok lesznek; míg a szerényebben - ám de minden bizonnyal praktikusabban (!) öltöző - társaik talán önbizalomhiányos, bizonytalan felnőttekké válnak. Ha választani kéne, én mégis inkább az utóbbi mellett döntenék - a mellett a csoport mellett, amely az őt megillető helyre tudja rangsorolni a divatot, és annak jelentősségét az életben! Ja, a kis divatmajmok meg, remélem - még ha a szüleik hibájából is váltak azzá -, egyszer (vagy inkább jó sokszor...) kénytelenek lesznek betérni egy H&M-be, C&A-ba, Takkoba, netán egy kínai boltba!!!

Ja, és mielőtt kapnám az ívet: felnőtt koromra már én is adok valamelyest a márkákra (mely nem kis mértékben köszönhető a volt gimis légkörnek... :S és ennek egyáltalán nem örülök mellesleg!), de még mindig a jó ízlést és ápoltságot helyezem az élre, úgy, ahogy azt a szüleimtől tanultam, akik mindig is nagyon szépen, igényesen öltöztettek (egy turis cuccom sem volt még soha, habár azt sem tartanám szégyennek, mert ahogy hallom, vannak ott egész értékes kis kincsek is :), annak ellenére, hogy nem a Chloé gyerekkollekciójának darabjait aggatták rám nap mint nap! Hálás vagyok nekik, hogy nem lettem olyan felszínes, mint egyes volt osztálytársaim! Ja, és így a végére: a stílus az egyetlen, amit nem lehet megvásárolni - és szerintem ez az igazán fontos az öltözködésben is! ;))
00:31
34
szept
23
Oly írta:
Istenem... egyszer ertenem meg miert kell minden kis cikkbe bevinnia turit... nagyon reklamozva van itt a cotcot-on a hasznaltruha es annak a keresese...
Ugyertem ezzel nincs semmi baj, de nem tudom miert kell mindenkeppen eroltetni.
Gondolom most az megy nalatok, hogy ez az uj divat, marmint a turizas, es akkor tegye ezt mindenki...
ennyire nem kene azert
01:13
35
szept
23
Curiosa írta:
Miért ne dicsekedhetnék a kislány nyelvtudásával?
Ne magadból indulj ki, itt mifelénk rengeteg vegyesházasság van és a gyerekek igenis beszélnek két ill. három nyelven.Ez a szülön múlik, h mennyit foglalkozik a gyerekkel.
Az is igaz, h sokan nem beszélik jól az apa nyelvét, azért, mert ö többet van távol a családtól.
A fönökömék 17 éves fia is vegyesházasságból született, a nyelvtudása:folyékony olasz és német, angol felsöfok, francia és spanyol alap.
Méghogy nem beszélek rendesen?Jézusom, pont én!!Nem, tényleg nem, csak a cégnél mindennap három idegen nyelven kell kommunikálnom+a párommal más nyelven+két nyelvet még tanulok...
Most megyek és elásom magam...
01:23
36
szept
23
Adriana válaszaButterfly írására:
Igen! Ezt a szót kerestem: felszínes! Felszínes szülőknek sekélyes gyermekei...
06:57
37
szept
23
scarlett válaszawhitetulip írására:
virágos irhabunda :D nem tudom eldönteni, sírjak vagy nevessek...
14:39
38
szept
23
Butterfly válaszaCuriosa írására:
OFF (Bocsi Mindenkitől!)

Miért ne dicsekedhetnél vele? Mert te semmit sem tettél érte! :) És a kislány sem! Az a dicséretre méltó, ha valaki magától tanul meg egy nyelvet - ha kapja, az szimpla mázli.

Pff... Magad válaszoltad meg a kérdésed, mivel még az állításomat sem sikerült megértened: az anyanyelvedet nem beszéled rendesen! Az pedig, hogy hány nyelvet tanulsz éppen, az absz nem rám tartozik, és nem is érdekel. Mindjárt a kezembe veszek 2 különböző nyelvkönyvet, elolvasom belőlük az első oldalt, és akkor már én is állíthatom ugyanezt.

A főnököd fiához: dicséretes a nyelvtudása, de a két anyanyelvét beszéli folyékonyan (amihez ő semmit sem tett hozzá), az angolt felsőfokon megtanulta (ami nem egy nagy szám, mivel a csapból is ez folyik, és gondolom 1. osztály óta ezt tanulja), egy többnyelvű gyereknek pedig egy alapszint elérése egy másik nyelvből nem egy nagy kunszt (francia és spanyol :) Sokkal nehezebb lenne felsőfokra feltornásznia egyet, mint alapszintre kettőt, vagy többet, nem beszélve arról, hogy az olasz és a spanyol... hát mit ne mondjak, elég hasonló :)
De ha már így dicsekedsz minden ismerősöd gyerekével, és persze magaddal, akkor hadd ne maradjak le! 4 nyelvet beszélek úgy, hogy sosem éltem még külföldön: ebből kettő az anyanyelvem, másik kettőt meg felsőfokon - és nincsenek közöttük olyan hasonló nyelvek, mint pl. a spanyol és az olasz, sőt! Ja, és ezt elmondhatom kb. 18 éves korom óta. Mégis fenntartom azt, amit írtam, hogy a 2. / 3. számú anyanyelv igenis nehézkesebbé válik, háttérbe szorul, sőt, akár keveredhet is a többivel, ami még nagyobb baj! Nekem anya pl. ezért sem tanította meg a cirill abc-t még oviban, vagy a sulikezdés utáni években - durván megnehezítette volna a magyar írás és olvasás elsajátítását! Ezért régen haragudtam is rá picit, de ma már belátom, hogy igaza volt, és nem azért nem foglalkozott ezzel, mert rossz, nemtörődöm anya volt, hanem mert jót akart!

Ja, és a másik állításomat sem bírod felfogni, ahogy látom. A vegyes házasságok szerintem Mo.-on sem ritkák, és a GYEREKEK beszélik is tökéletesen az összes nyelvet, de idővel igenis lesz egy domináns, és a többit kevésbé jól fogják beszélni. És ez nem csak a szülőn múlik. Vagyis csak részben. De ha a szülő napi 8-9 órában kell beszélje az adott ország nyelvét + ezt hallja, olvassa mindenhol, akkor nem csoda, hogy 10 évvel később már otthon is ezt használja + a gyerek is folyton az adott ország nyelvével van körülvéve a suliban, közben elkezd más nyelveket tanulni, azzal kell többet foglalkoznia, így a szülő épp a gyerekre való tekintettel nem erőlteti a másik anyanyelvet. De nyugodtan oktass csak ki az eddigi 0, azaz nulla SZEMÉLYES tapasztalatoddal arról, amiben én születésem óta élek! Majd úgyis meglátod, hogy megy ez...
16:49
39
szept
23
Curiosa írta:
Aranyom, próbálj már meg szöveget értelmezni, nem csak két nyelvet tanulok jelenleg, hanem hármat felsöfokon beszélek.Ebböl élek.Ja és képzeld én ismerem a cirill abc-t, tanultam jó pár évig.
De mondd csak tovább a mondókádat, szívesen olvasom.Ha gondolod e-mailt írhatsz és letesztelhetsz, ha már ennyire nem hiszel nekem.
Páká!
19:46
40
szept
25
Rancid írta:
Rosszul vagyok a H&M gyerekkirakatától,kis minifelnőtt próbababák,istenem..:S Visszatérünk a középkorba ahol kis felnőttekként ábrázolták a gyerekeket a festményeken és a gyerekkor csak átmeneti állapot volt..
21:33
41
szept
28
axlskjf válaszaRancid írására:
amiket egészen kicsi babáknak csinálnak azok szerintem nagyon édesek:)
ami már a nagyobbaknak szólnak azok viszont egy az egyben a felnőtt cuccok másolta 32es méret alatt:D
13:34
42
szept
28
titokka írta:
Én is imádtam azt a pulcsimat amin ha megnyomtam a kisautót akkor dudált és a lámpája helyén két fekete átlátszó müanyag "szem" mozgott körbe ha futottam. Biztos volt mindenkinek ilyen pulcsija :))) Mostanában ilyet nem látok.
Curiosa, én vegyes házasságban nőttem fel és vegyes házasságban élek egy svéd férjjel a világ másik felén és hidd el a német apámtól és a nagymamától akik egy szót sem beszéltek magyarul úgy ragadt rám a nyelv mint a kosz. Észre sem vettem,hogy milyen nyelven beszélek. Csak az tünt fel,ha No-ban voltam akkor apám barátainak a gyerekeivel úgy akartam beszélni,hogy megkértem aput,hogy mondja meg neki ezt vagy azt,mire apámnak 100-szor el kellett mondania nekem,hogy én is mondhatom németül,mert itt értik amit mondok. Ezt nehezen értettem meg. Ma már az angol ugyanigy megy,észre sem veszem melyik nyelven beszélek a 3 közül simán váltok magyarról angolra onnan pedig németr,pedig még Olaszországban is tanultam de igy sem kevert meg. Egyedül az olaszt tanultam iskolában és a mai napig nem hiszem,hogy a magyar nyelvtudásom alacsonyabb mint egy olyan emberé aki többnyire egy nyelven kommunikált életében.Nem okoz gondot az, ha valaki 2-3 nyelven nő fel. De káromkodni (vezetés küzben plö) kizárólag magyarul szoktam és ezt apu is igy csinálta,pedig törve beszélte a nyelvet,de a magyar nagyon cifra nyelv ilyen szempontból. És mindig azt hiszik az itteni kollégák németül teszem ezt :)))
18:01
43
okt
24
megustalamoda írta:
Ezeket a képeket látván, olyan mintha a gyerek és felnőtt divat és trend egy új összekovácsolt változata jött volna létre.:D Szerintem a gyerekeknek (max. 13 éves korig), maradjon meg a gyerekes divat, és ne akarjon minden "kisember" felnőtté válni.:D
12:47
oleandros írta: tegnap 23:59
... :P megpurczant mindenki :D nem baj! Ole is battyog alucikálni...
oleandros írta: tegnap 23:58
Flashback
Booo írta: tegnap 22:41
♥ Nina Simone ♥