Hirdetés
Lélek

Modern párkapcsolat - szeretőség

2135

Manapság a szeretői státusz alatt nem csak a megcsalásra és a szerelmi háromszögekre gondolhatunk, két teljesen független és szabad ember is lehet szerető. Ilyen esetben én azt értem a szeretőség alatt, amikor kimondva vagy kimondatlanul két ember nem jár, nincsenek hivatalosan együtt, csak rendszeresen időt töltenek el egymással. Nem biztos, hogy csak az ágyban töltik ezt az időt, talán kiállításokra vagy bulizni mennek együtt, közös programokat szerveznek, de egyikük sem kéri számon a másikon, hogy merre járt a külön töltött idő alatt. Ez a fajta szeretői viszony természetes, hogy takar érzelmeket is és nem csak a rendszeres összebújásokról szól, valamiért kötődsz a másikhoz, valamiért fontos ő neked, valami dolgotok van együtt az életben. Persze ez a cél nem olyan tisztán körvonalazható, mint egy normális kapcsolatban, de tény, hogy van cél és ok, még ha szerelem nincs is.

Hirdetés

Ez a lazább viszony úgy tűnik manapság jobban megfelel a kor párjainak, mintha sokan nem mernének felelősségteljes párkapcsolatba kezdeni, elköteleződni, a szabadságból egy kicsit is lejjebb adni - ez azonban csalóka. Hangoztathatjuk, hogy nincs szükségünk egy valódi és teljes párkapcsolat minden nyűgjére és bajára, egyszerűen csak az előnyeit akarjuk élvezni a viszonynak. Mint azonban könnyen kiderülhet, sajnos a szeretőségnek sem csak pozitív oldalai vannak, általában akkor jönnek a problémák, amikor komolyabb érzelmek is szóba kerülnek, akármelyik fél részéről is, ezek pedig jönnek. Ha más nem, hát a birtoklási vágy.

Nagy baj lehet velünk és párkapcsolatokról alkotott képünkkel is, ha már a szeretőinkkel is vitázunk, ha a szeretőink is fájdalmat okoznak. A szeretőségnek nem a boldog együtt töltött időről, röpke randevúkról és átbeszélgetett éjszakákról kellene szólnia?! A veszekedés, a gondok és a bajok általában megmaradnak a hivatalos barátnőnek/barátnak, vagyis annak a mumusnak, amit ezzel kerülni próbálunk. Valahogy ez így természetes, már ha a szeretőség lehet egyáltalán természetes. A párkapcsolatok bonyolultak, párunktól tudjuk mit várhatunk, de a szeretőnkkel nem olyan tiszta a viszony, nem olyan jól értelmezhetőek a szabályok és a határok, hivatalos barátunknak pedig elszámolással tartozunk, majdnem mindenről.

A negatívumok és a pozitívumok tehát mindkettőhöz hozzátartoznak. A szeretők sokszor érthetik félre egymást, hogy valójában ki és mit vár a kapcsolattól, kinek mennyire fontos a másik. Tény, hogy veszélyes, de annál izgalmasabb ez a játék, amennyiben függetlenek tudunk maradni érzelmileg. Nekünk nőknek ez azért nem megy olyan könnyen, valahogy mindig totálisan belegabalyodunk a dologba, aztán csakis magunkra lehetünk dühösek az események alakulásáért, olykor legszívesebben a fejünket vernénk a falba, hogy tényleg ennyire vakok voltunk?! A férfiak nem bonyolódnak olyan könnyen bele az ilyenekbe, szerencséseknek, de akár sekélyeseknek is tarthatnánk őket ezért. A tény az, hogy a nők és a férfiak totál különbözőek, ezért természetes, hogy máshogyan élik meg az ilyenfajta viszonyt is.

A szeretőség, mint legnépszerűbb párkapcsolati forma?

A szeretői viszony sajnos lassan természetessé válik, hiszen ha körbenézek a környezetemben a mai fiatalok között egy boldog párkapcsolatot sem látok. Nem csoda tehát, ha sokan mellékutakra fanyalodnak megromlott kapcsolatuk miatt. Kinek-kinek megvan a maga gondja, de általában rohanó világunk az oka, a párnak nem jut ideje egymásra. A-val is ezért romlott meg a kapcsolatunk, nem volt ideje rám, de T és B kapcsolatának is ez tett be, és számos pár szenved ettől még a körülöttem, nem csoda tehát, hogy a szeretőség népszerűbb kapcsolati forma mostanában, mint egy tisztázott párkapcsolati viszony. Szeretőnk nem vár el különösebb dolgokat tőlünk, nem igényel annyi törődést, nem kell mosni rá, nem kell elszámolni neki az időnkkel, nem tartozunk felelősséggel érte, és ő sem értünk. Szabadok vagyunk, de ugyanakkor van mellettünk valaki, akivel összebújhatunk, akivel megnézhetjük azt a jó kiállítást, aki csillapítja magányunkat, sőt akár meg is szünteti azt. Mi kellene ennél több? Kell-e ennél több? Ez tökéletesen kielégíti a mai ember igényeit, vagy csak megalkuvásból megyünk bele, mert ez is jobb, mint a semmi?

Szeretőből szerelem?  Vagy le lettünk cserélve?

Mikor lépi át a szeretőség egy valódi kapcsolat határát? Ki tudja, mindenesetre annyi biztos, hogy elég vékony fal választja el ezt a kettőt egymástól. Hova fajul egy szeretői kapcsolat, ha már a szeretőnk tapos a legjobban a lelkünkbe, ő aláz porrá, mi romolhatott el? Neki nem az lenne a dolga, hogy boldoggá tegyen, hogy figyeljen ránk, hogy kényeztessen minket minden formában? Gondolkoztam, és arra jutottam, két oka lehet, ha szeretőnk már enyhén szólva nem olyan figyelmes és odaadó, mint előtte - vagy beújított egy újat a helyünkre, mert már unalmassá váltunk számára, vagy éppen az ellenpólus, hogy már-már kezd többet érezni irántad, mint amit egy szerető iránt illene, esetleg a szidalmakkal ezt szeretné kompenzálni hazudva ezzel saját magának is!?

Furcsa, hogy hiába nem táplálunk szerelmet titkos viszonyunk alanya iránt, mégis legalább annyira tudnak fájni a szavai, mintha a nagy szerelmünk bántana meg. Ha lecserélnek az egyszerű, megszakad a kapcsolat, és nincs többé, kicsit talán szenvedünk, de hamar túllépünk rajta. A második eset már lényegesen nehezebb ügy.

Tiszta hülyék vagyunk mi nők, azt hisszük lazára vettük a sráccal folytatott viszonyt, és ha nem vagyunk belé szerelmesek, akkor nem is sérülhetünk, ám a sérülés esélye majdnem ugyanolyan magas, mintha szerelmünkről lenne szó, hiszen az érzelmek itt is jelen vannak. Ami tovább növeli a viszony bonyolultságát, az a taktikázás. A szeretőnkkel nem olyan bensőséges a kapcsolatunk, nem lehetünk vele olyan őszinték, nem hisztizhetünk és őrjönghetünk egy-egy szava hallatán, mint ahogyan ugyanezt hivatalos párunkkal megtehetjük. Hiszen a szerető feladata, hogy boldoggá tegye titkos imádottját, egy hiszti semmiképpen sem fér bele. Szeretőddel nem beszélhetsz őszintén és nyíltam a fennálló viszonyról, érzésekről, mert nem hallja meg azokat, nem akarja meghallani, egyszerűbb így neki. Ez a magatartás is csak védekezés, kényelmetlen érzésekről úgy beszélni, hogy már fennáll valamiféle kapcsolat, és nem tudjuk a másik egy szinttel feljebb akar-e lépni vagy esetleg lelépni vágyik.

Ki az, aki szívesen alulmaradna egy ilyen játékban? Senki. Mélyebb érzelmek belekeverésével senki nem akarja kockáztatni a viszonylag jól működő viszonyt, ezért inkább elnyomjuk az érzéseinket, mintha így nem is léteznének, de ettől függetlenül ugyanúgy tombolnak a háttérben. Továbbá azt is próbáljuk érzékeltetni a másik féllel, hogy felette állunk, bár ő belegabalyodott az érzelmek hálójába, mi érzelmi síkon még mindig képes vagyunk külső szemlélőként tekinteni a kapcsolatra. Ezzel csak saját magunknak hazudunk, érzelmileg nem vagyunk őszinték még magunkhoz sem, bár meg kell hagyni erre védekezésképpen nem csak mi nők vagyunk képesek. Az örökös ki függ jobban a másiktól harc teljesen felemésztheti az elején igenis boldog és laza kapcsolatot.

A szerető elméleteket gyárt, amelyeket bár logikusnak tűnő, de elég silány érvekkel támasztják alá a viszony okát és az illető és saját viselkedését. Ez egyfajta hárítás, a szeretők sokszor esnek ebbe a hibába, számtalan esetben bizonygatják maguknak érzelmi függetlenségüket, amely a legtöbb esetben már réges-régen nem áll fenn. Egyik vagy mindkét szerető fél annyira bebeszélte magának érzelmi szabadságát, hogy elhiszi, bármit megtehet, bárhogy viselkedhet, úgyis eléri, amit szeretne. A férfiak általában el is érik, az érzelmek miatt. Hiszen a nő  hiába nem szerelmes szeretőjébe, szinte vakon vezethető, mert mi nők a legkisebb érzelmi kötelékbe is két kézzel kapaszkodunk, főleg ha barátunkkal rossz a viszonyunk vagy egyáltalán nem is létezik az a barát. A nőnek is van fegyvere, a testi vággyal ő is uralkodhat a férfin, de azt hiszem az érzelmi kötelék nagyobb sérüléseket tud okozni. Így történhet meg, hogy ami egy felhőtlen szeretői viszonynak indult kínokat, fájdalmat, szenvedést és szomorúságot okoz, de ezt csakis saját magunknak köszönhetjük, hiszen mi hagytuk, hogy megtegyék velünk, mi mentünk bele a játékba, nem más. Bármilyen idillinek is tűnik ez a ma népszerű lazább és kötöttségektől mentes párkapcsolati forma, vigyázzunk, mert - mint a tapasztalat mutatja - ebben is fellobbanhatnak az érzelmek - szerelem, szeretet, birtoklási vágy -, és könnyen megégethetjük magunkat.

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások
1
Sep
11
babacska írta:
Én voltam ilyen kapcsolatban és nem tudok rosszat mondani róla. Minden azon múlik, hogy betartod-e a játékszabályokat, vagy sem.
Nekem se időm, se erőm nem lett volna egy vadonatúj párkapcsolatot megalapozni (az exel közel 4 évig voltunk együtt), így életbe lépett a no.2 lehetőség.
Jó volt, szép volt, köszönöm, ennyi.
A fiú miatt lett vége.
11:13
2
Sep
11
scarlett írta:
a szeretőt tartásnak is megvan az ideje (helyzete), nekem is volt, amikor hallani nem akartam komoly párkapcsolatról és akkoriban baromi kényelmes volt ez a felállás. a titok, hogy nem szabad véresen komolyan venni, fel kell kapni a "végzet asszonya" hozzáállást és kész :) amíg mindkét félnek jó, addig oké, ha viszont valamelyik fél életébe más köszönt be (egy szerelem esetleg, vagy más szerető) akkor lépni kell és kész. a szeretősdi tényleg a laza, felelősségmentes, kapcsolatról, az egymásnak okozott örömszerzésről szól, semmi többről.

a nők mindent szeretnek túlbonyolítani (utttálom ezt magunkban) a pasiknak sokkal könnyebb ilyen téren (is).

szóval csak lazán ;)
11:22
3
Sep
11
mnikol írta:
Nekem két ilyen kapcsolatom is volt. Egyikben egy idő után pont a pasi volt az, aki kiakadt, hogy "már nem bírja, hogy nem járunk, hanem csak úgy vagyunk". Ettől kezdve csak romlott a kapcsolat és vége is lett. (szerencsére)
A másik ilyen nagyon jó volt, több mint 3 évig tartott, sokat tanultunk egymástól, aztán mindkettőnknek megérkezett a nagy Ő, és továbbléptünk. De azóta is nagyon jó viszonyban vagyunk egymással.
Úgyhogy szerintem hozzállás kérdése az egész, ahogy scarlett is írta: csak lazán.
11:56
4
Sep
11
katusbabus2 írta:
eléggé mellbevágott ez a cikk.eszembe jutott,mikor nekem is volt egy "szeretőm",az addigi kapcsolataim közül vele volt a legjobb,aztán nem akart komolyra fordulni,és durciból nekivágtam,hogy én csak a szeretője vagyok(mikor a barátnőjének nevezett).ezt azért tettem,mert tényleg nme volt köztünk több,kb. heti két napot voltunk együtt,buliztunk,moziztunk stb.csak így visszanézve látom,hogy mekkora hiba volt azt mondani neki.de lehet hogy csak áltatom magam.aztán fél év múlva derült ki,hogy külföldre utazik.és elutazott.ilyen hirtelen vége is lett.azóta se beszéltünk.ő biztosan pozitívan könyvelte el ezt az egészet,de sajnos én mivel lányból vagyok,ragaszkodtam.egy év kellett,hogy elfelejtsem.szóval akármilyen lazának tűnik egy ilyan kapcsolat,ugyanolyan sebeket tud hagyni,mint egy nagy szerelem elvesztése.ezt most jól esett kiírni magamból.
12:05
5
Sep
11
babacska válaszascarlett írására:
Én is irigylem emiatt a pasikat! Utálom magamban, hogy képes vagyok olyan de olyan cifrán túlbonyolítani a dolgokat, hogy csak na... :)
12:08
6
Sep
11
mano26 írta:
Nekem is volt ilyenben részem ( nem is egyszer), de a legutóbbi megviselt. Én beleszerettem, de sosem mondtam meg neki. Néha úgy éreztem,hogy ő is szeret, de ő sem mondta meg. Megismerkedtem valakivel ( ő a jelenlegi párom és remélhetőleg gyermekeim apja is őlesz), de egy darabig motoszkált bennem,hogy mi van h aő is szeretett csak nem mondtuk ki sosem egymásnak és ezért esetleg elszalasztottuk az IGAZI-t. No, summa summarum, miután véget ért köztünk a tényleges szeretői kapcsolat,jóban maradtunk, sokmindent megbeszéltünk egymással. azután leírta,hogy voltak dolgok,amiket nem szeretett bennem, de megváltoztatni nem akart, mert azt nem volt szabad. Na puff. Szóval szerintem csak kihasznált teljesen. Így visszagondolva bánom,hogy összekeveredtem vele ( pedig azért jó kis páros voltunk,ha együtt voltunk) és ma ott tartunk,hogy már nem is beszélünk. Egyik napról a másikra. Nekem most már az arossz,hogy vele mindig tudtam pletyizni. Ha személyesen találkozunk ( egy helyen dolgozunk),akkor mindig kérdezi,hogy mi van velem/velünk, de ha esetleg írok neki, akkor nem reagál semmit. Szóval ez van.
Jó a szeretősdi, de sajnos mi nők tényleg könnyen belevisszük az érzelmeket és ha a férfi nem akar többet (nem érez többet), akkor bizony tud fájdalmakat okozni. Elég nagyokat is. És szerintem akkor a nő2 dolgot tehet:
1. kilép ( ehhez szerintem nagyon nagy erő kell)
2. marad és titkolja a valódi érzelmeket, mert így tovább meg tudja tartani a férfit ( én ugye ezt választottam)

Perzse ha mindkét fél ugyanúgy viszonyul,akkor a szeretői kapcsolat nagyon jó tud lenni.

12:08
7
Sep
11
scarlett válaszababacska írására:
jaj, nekem mondod... :D
12:40
8
Sep
11
MNG írta:
Én nem tudom elképzelni, hogy olyan kapcsolatban élek, ahol szeretőm van. Eddig egy 4 napos "átfedés volt", de nem voltam képes megjátszani magam előtte, szex sem volt már a régivel, mikor bejött a képbe az új, egyszerűen nem ment. Ez azért van, mert én rettegek attól, hogy ez történjen velem, mert nagyon megalázónak tartom. Én soha nem tudnám ezt megbocsájtani, még ha több éves kapcsolatról van szó, mert én ezt annak veszem, hogy hülyének néztek (mivel ugye a szerető tartással jár, hogy hazudni kell a másiknak.)
Lehet, h évek múltán másképp fogom látni, vagy meg kell tanulnom másképp látni...
12:41
9
Sep
11
carrie írta:
Nekem még nem volt ilyen "kapcsolatom", de az egyik barátnőmnek igen. Legalább 8 éve szereti már a fiút, kisiskolás kora óta (még csak 22 évesek) És sokáig voltak "szeretők" úgy, hogy mindketten egyedülállók voltak. A fiú sosem mutatkozott vele, nem vállalta fel a dolgot, és titokban is tartották, csak nagyon kevesen tudtunk róluk. A gond az, hogy azóta mindkettőjüknek van partnere, a lánynak több is volt már azóta, de így is csak abba a fiúba szerelmes, és sosem szakították meg a kapcsolatot. Így persze mindenki sérül előbb-utóbb, és én magam és a barátnőm is mindig azon töprengünk, mi van, ha a fiú is szerette/szereti, csak valami miatt mégsem vállalja a dolgot? Sajnálom a lányt, mert így igazából sosem lesz mással boldog, hacsak el nem felejti végleg a fiút.
És barátnőként nehéz tanácsot adni, folyton falazni a mostani párja előtt, és folyton hallgatni a sztorikat a szeretőről. De nem ítélkezem, ki tudja, én is mikor kerülök hasonló helyzetbe.
12:43
10
Sep
11
scarlett válaszaMNG írására:
a kapcsolat közbeni szeretőtartást én sem tudom elképzelni (mármint magamnak) :), az szerintem is egy baromi inkorrekt dolog.. valami nem megy, ki kell lépni belőle, ennyire egyszerű. és szerintem nem kell "megtanulnod másképp látni", ez így korrekt ahogy leírtad!
12:48
11
Sep
11
zsofi válaszaMNG írására:
jogos, de itt nem erről van szó
12:50
12
Sep
11
mnikol válaszaMNG írására:
itt nem arról van szó, hogy egy kapcsolat mellett tartasz szeretőt, mert az tényleg nem szép dolog, hanem egy lazább kapcsolatról, ahol nem tartoztok egymásnak annyi felelősséggel, magyarázkodással, stb
12:51
13
Sep
11
antares777 írta:
Én személy szerint sajnálom, hogy nem működnek a párkapcsolatok.
Többet nem merek hozzászólni a cikkhez :-)))
Még talán annyit, hogy én nem ismerek egy nőt sem aki szabad és csak ilyet szeretne és 20 évnél idősebb, pedig nem egy nővel találkoztam már...
13:14
14
Sep
11
Mirjam írta:
Nekem is volt és van is ilyen kapcsolatom. Egy hosszú (4 éves kapcsolat lezárta után egy évvel, gyenge próbálkozások és egyéb randik, flörtök megunásával jött ez, de nem terveztem.)Lazább, fesztelenebb a dolog, bár igen, vannak iratlan szabályok itt is. Nálam például az, hogy nem várunk el olyat a másiktól, ami abba a kapcsolatba már nem fér bele. Nem vagyok elégedetlen, vagy nem vagyok féltékeny, nem kérem számon hol jártkivelmiértmeddig. És ez tényleg nem csak a testiségről szól. A kultúrális művelődéstől kezdve a rendszeres sportolás eltöltéséig, a szórakozást is beleértve sokminden belefér. Persze ehhez ugyanazt kell akarni. Ha megszakadna bármi miatt is, tudomásul kell vennem, hogy ez idáig volt tartható, és vagy ez vagy az miatt nem működött tovább. Nehezemre esne "csak" barátnak kezelni, de ha ettől tenném függővé azt, hogy kapcsolatban maradhassak vele, akkor képes lennék rá, és ő is. Rajta kívül még van rengeteg ismerősöm, és jó pár barátom is, ahogyan neki is de nem tesszük ki az ablakba, hogy mi folyik köztünk. Meg tudunk jelenni úgy, hogy az ne legyen félreérhető, és megjátszásnak sem tűnik, de ami talán a legfontosabb, mindkettőnknek elég. Van, hogy nem beszélünk két hétig, mert dolgozunk mindketten, és egyébként megvan a saját életünk, és van hogy minden este beszélnünk kell, vagy találkoznunk kétnaponta, mert nem bírjuk ki egymás társasága nélkül. Nyilván ha lenne egy normális párkapcsolatom, abba nem férne bele sem ez, sem más, akit potenciális férfinak vagy a legjobb barátomnak neveznék (mert ugye mindkettő ilyenkor az az egy személy) de amíg ez nincs így, ellavírozok, és ő is úgy, hogy lelkifurdalás nélkül építjük magunkat és egymást. Bocsánat a hosszúságért.
13:21
15
Sep
11
mimoza írta:
tudom, konzervatív vagyok kapcsolatok terén, de én nem tudom elképzelni, h szeretői viszonyban legyek valakivel. vagy kell nekem az illető teljesen, és én is neki, vagy hagyjuk egymást. asszem a kis lelkem se tudná elviselni a dolgot.
13:52
16
Sep
11
SanAtilano írta:
Szerintem teljesen jó dolog, van is társ és nincs is. Megmarad a függetlenség, a szabadság, az idegrendszered, és jól érzed magad. Nem kell elszámolni semmivel, kényelmes, praktikus, érzelemmentes (egy darabig). Én is ebben élek és jól tartom magam, messze a szerelemtől. Modern korunk vívmánya ez, régen elképzelhetetlen lett volna, mára lassan elfogadott. Azt meg mindenki maga tudja, miért választja ezt a formációt, szerintem mindenképp bizonyos kényszerből.
14:06
17
Sep
11
Marci84 írta:
Hát az már rég rossz, ha szeretővel kiállításra, meg programkra mászkálsz! Egyenes út lehet a cikkben említett birtoklási vágy felé. Ha nem vagy kapcsolatban, ne egy szeretőt tarts, mert akkor ki vagy szolgáltatva annak, hogy előbb-utóbb majd te akarod őt birtokolni. Ha több van, akkor nem esel kétségbe, ha az egyikük éppen párt talál magának, és nem jön többé.

Ideális darabszám a kettő vagy a három, ez függ a szabadidő mennyiségétől is. :)

Persze az ágyon kívül is van élet. Én megszoktam, hogy a korosztályom hölgyei ritkán tudnak főzni, hát meglepem őket én. Volt azért kivétel. Olyan szerető hölgy, aki a gyomromnál is megfogott! :) :) :)

A fenébe is, de régen gondolkoztam utoljára erről a témáról! :) Kapcsolat alatt szóba sem jöhetett!
14:19
18
Sep
11
scarlett válaszaantares777 írására:
pedig vannak olyan periódusok az ember életében, amikor "csak" ennyire vágyik...
14:25
19
Sep
11
boriska válaszakatusbabus2 írására:
én is hasonló cipőben jártam sokáig. annyi különbséggel, hogy úgy lett vége, hogy szembe jött velem egy másik lánnyal az utcán. rám se mert nézni. ennyi volt. azóta nem beszéltem vele. hazudott nekem, és én azt nem tolerálom. még akkor sem, ha nem tartozunk egymásnak elszámolni valóval. rettenetes volt.
14:39
20
Sep
11
Katus írta:
nemrég volt már szó erről,nem tudom,hogy merült fel megint.egyébként nem hinném,hogy a rohanás lenne a legfőbb oka.mert akinek nincs ideje a párjára,hogy van ideje mellékutakra??!
16:25
21
Sep
11
Katus válaszacarrie írására:
uh,hát ez kemény.hogy a barátnőd többet érez.szerintem mindenképp meg kéne beszélnie a szeretőjével(szerelmével?) hogy mit érez.mert addig találgathatjátok,hogy a srác is szereti-e vagy sem...ha azt kapja válasznak,hogy" bocs,de én nem szerettelek,felejts el" akkor lesz értelme elfelejteni és más ffival lenni.
16:32
22
Sep
11
timike87 válaszakatusbabus2 írására:
Hát igen! Ezek durva dolgok. Én nem tudnék szerető lenni semilyen értelemben. Lett volna rá lehetőségem, ráadásul álmaim pasijával, de nem mentem bele. Ez tényleg nagyon tud fájni. Így is iszonyatos, 3év volt, mire úgymond túltettem magam a fiún, (és még nincs vége, ma is minden nap gondolok rá) ezért is nem mentem bele. Randizgattunk, aztán előált azzal(ill.én kérdeztem rá,hogy hová vezet ez, miért nem tud komolyan venni-mindig csak ment volna el a testi kapcsolat felé) és megkérdeztem,hogy ő tulajdonképpen csak le akar fektetni, vagy több is lehet ebből. És akkor megmondta, hogy csak szexet akar. Azt becsülöm benne, hogy őszinte volt, de mai napig nagyon fáj. Egy percig nem bántam meg,hogy nem mentem bele, így is évek alatt nem tudom magam túltenni rajta, imádtam vele lenni, emberilag tökéletes volt, külsőleg-belsőleg, csak nem akart komoly kapcsolatot. De örülök,hogy nem mentem bele. Nem tudom más nők hogy vannak ezzel, de én nagyon érzékeny vagyok,és így sem tudom elengedni, pedig gyakorlatilag nem volt köztünk "semmi", de az tuti, hogy pokolian szenvednék, még jobban, mint most, ha engedtem volna neki, és a csábításnak, és a szeretője leszek...Kemény dolgok ezek, aki nem tudja ezt úgy kezelni,hogy oké, ebből tényleg nem lesz semmi, csak testi kapcsolat, annak azt mondom,hogy ne menjen bele, bármilyen nehéz is nemet mondani, mert nagyon tud fájni, ha komolyan veszünk valamit/valakit, akit nem kéne...
16:57
23
Sep
11
katusbabus2 válaszaboriska írására:
ezért örülök,hogy elment...legalább nem a szemem láttára csinálta azt amit csinált.nem tudom hogy éreztem volna magam,ha meglátom egy másik lánnyal:s
17:57
24
Sep
11
katusbabus2 válaszatimike87 írására:
akkor nekem is ő volt az álompasi,most így visszanézve már nem.viszont ha nem jövök össze vele,azt szerintem még ma is bánnám,mert amíg vele voltam ,minden egyes perc jó volt...én is úgy viszonyultam hozzá,mint álompasihoz,de rájöttem ha így áll a kapcsolatokhoz,akkor mégsem lehet tökéletes.
18:01
25
Sep
11
whitetulip írta:
volt már részem ilyenben, szerencsére csak három hónapig, és utána jött a barátom, akivel már (kisebb megszakítással) két éve együtt vagyok..és nagyon szeretem..
azt kell hogy mondjam, szerintem egy ilyen szeretői viszony után is ugyan olyan lelki válságba kerülhet valaki, mint egy szakítás után, vagy a kapcsolati problémák miatt..ugyanúgy gyötrődhetünk szeretőként is, és barátnőként is..
nekem már akkor 17 évesen is nehéz volt felfogni, hogy nincs semmi, csak haverok vagyunk, meg egy kicsit néha több annál, és ennyi..bár akkor még elég laza voltam ilyen téren..most hogy megtapasztaltam, hogy milyen "valahová tartani" azzal akit szeretek, nem tudom elképzelni, hogy szerető legyek újra..
persze "soha ne mondd, hogy soha.."
18:11
26
Sep
11
Boroka írta:
Azt hiszem fényévekkel öregebb vagyok a legtöbb hozzászólónál, de igyekszem lépést tartani, és érteni - ha nem is feltétlenül megérteni - magam körül a fiatalok világát. Lehet, hogy nagyot tévedek, de szerintem csak más fogalomrendszert használtok, mint egy-két évtizede. Akkor azt, akivel moziba jártunk, sportolni, bulizni, éjszakákat végigdumálni azt havernak hívtuk - ha lazább volt a kapcsolat - , és barátnak, ha bizalmasabb. Ez működhet különböző neműek között is, de szexmentes. A szerető az én fejemben olyan szexuális kapcsolatot jelent, ami a hivatalos kapcsolat mellett :-(, vagy helyett működik. (Én az érzelmeket nem feltétlenül zárnám ki belőle.)

Az én agyam ahhoz szűk, hogy van - rendszeres - szex, érzelmektől tök mentesen is.
Ahogy a hozzászólásokat olvasom, azért legtöbben ti is belefuttok ebbe, hogy egyszer csak felbukkan az érzelem. Néha úgy érzem, ez nem trendi.Mintha az lenne a modern, határozott, álomnő, aki állati laza. Pedig ez szerintem döntően a"felelősség nélküli" közfelfogásból fakad.Ha csak szerető vagyok, nem kell felelősséget vállalnom.Ez is egy lehetséges út, viszont benn van a pakliban, hogy akkor minket sem vállalnak fel, esetleg "használnak" , unaloműzőnek, pótléknak.
Persze lehet az életnek olyan szakasza, amikor "csak" ennyi kell. De szerintem azért nem ez az ideális.

18:40
27
Sep
11
Memento írta:
Boroka:
"Az én agyam ahhoz szűk, hogy van - rendszeres - szex, érzelmektől tök mentesen is."---->Akkor már ketten vagyunk, ehhez az én agyam is szűk. Miért hiszik azt az emberek, ha nem veszik tudomásul az érzelmeiket, félretolják, hogy akkor azok nem is léteznek, megszűnnek és nem is jönnek elő, majd csak ha ők akarják...? Az érzelem az egyik olyan dolog amit a legnehezebb szabályozni, már ha valaki tudja szabályozni amikor szükségesnek érzi. Érdekes egyébként a cikk. Elgondolkodtató és nem vetem el teljesen ezt a dolgot, hisz írták, hogy nem feltétlen van ebben a" szeretős kapcsolatban" szex is. Viszont akkor meg már, mint ahogy írtad is, hívhatnánk haverságnak, esetleg barátságnak is. De a férfi-nő közti barátságról meg inkább nem fejteném ki a nézetem, mert hosszú lenne és az meg megint más téma. /Egyébként nem tudom volt-e itt már téma a férfi-nő közti barátság...erről is megoszlanának a vélemények tuti. / No, meg a felelősség amit még írtál Boroka, igen....azt nagyon sokan nem szeretik kortól, nemtől független.
18:58
28
Sep
11
hubbabubba írta:
nem, nem, én ilyet nem akarok!!! annyi embernél látom ezt, egy csomo mindenkiről hallom, hogy "áá nem járnak, csak szexelnek, meg ilyesmik".. ennyire konzervatív lennék, hogy ez nekem nem oké?? ja és az összes ilyen "kapcsolatban" levő lány ismerősöm szenved a viszonytól, mivel egy idő után jön a kötődés meg a többi érzelem magától....
nekem nem tetszik hogy mostanában ez megy, és baromi szerencsésnek tartom magam hogy valódi párkapcsolatom van. inkább veszekedjen velem azon a pasim, hogy minek megyek a héten negyedszer bulizni, mint hogy egy ilyen féligmeddig valamiben éljek kétségek között.
19:07
29
Sep
11
timike87 válaszakatusbabus2 írására:
Teljesen igazad van! Nekem még külsőre most is "Ő" az álompasi, de a nőkkel egyáltalán nem tisztességes, és így hogyan lehetne az (álompasi)? Nagyon jó ember, látom hogy bánik a családjával, és a barátaival, de mint kapcsolat jobb elkerülni. Még fiatal,ki kell élnie magát, viszont tegye ezt olyannal, aki hagyja. (Nem ítélkezni akarok, de sajnos most nagyon sok ilyen lány van, és nem is idősek, a legtöbb mindössze 16-17 éves, és már csak úgy mennek haza a discoból idegen pasikkal)Engem nem így neveltek, nem is tudnék játékszer lenni, amit elővesz, ha rossz a kapcsolata vagy unatkozik... Sajnos ez a világ ilyen most. A pasik nem akarnak megküzdeni a nőkért,mert nem kell nekik. Van akit egy szóra megkapnak. Sajnos mi nők tettük ilyenné. Régen még ismerték azt a szót, hogy udvarlás. Azért remélem vannak még olyan pasik, akik készek erre. Mert én nem vagyok az a lány, akit egy szóra megkapnak. Nekem kell az ismerkedés, az, hogy közös hullámhosszon legyünk, és tébnyleg akarjuk egymást, és nem csak mint unaloműző,vagy játékszer, hanem komolyan...
19:20
30
Sep
11
doktorur írta:
Úristen, Úristen, Úristen!

Hogyan lehet szeretőségnek nevezni ezt? Ez lényegileg dugás kötöttségek nélkül. Vagypedig párkapcsolat, amit mindkét(egyik) fél tagad, ki tudja milyen okból?
De hogy szeretőség? Ugyan...
19:44
31
Sep
11
ismeretlen írta:
A témával kapcsolatban nekem Kunderának A lét elviselhetetlen könnyűsége című könyve jutott eszembe. Itt van szó az ún. "erotikus barátságról", aminek a szabályait pontosan le is írja Kundera. A lényeg az, hogy az ilyen kapcsolatoknak két fajtája van: az egyik esetben a partnerrel rövid időn belül többször is lehet találkozni, de legfeljebb három alkalommal. Vagy azt is meg lehet tenni, hogy valakivel akár több évig is kapcsolatban marad az ember, ebben az esetben azonban a találkozások között legalább 3 hétnek kell eltelnie. Ha ezeket a "hármas szabályokat" betartja az ember, akkor fájdalom nélkül lehet élvezni a szeretői viszonyt. Elég jó módszernek tűnik. :)
19:47
32
Sep
11
babacska válaszaBoroka írására:
Egyetértek azzal, hogy ez nem ideális.
A szerető, mint fogalom, a mai értelemben ötvöződése egy hagyományos párkapcsolatnak és a régi szeretői státusznak.
Van is és mégsincs.
Érzelem azért mindig van (még ha csak kevés is), csak a felelősség és a kötelezettség kevesebb.
Én úgy érzem, hogy az emberek elhatárolódnak egymástól. Tartanak attól, hogy érzelmi vagy egyéb függőségi viszonyba kerüljenek egy másik emberrel.
Ennek oka talán abban is keresendő, hogy a mi korosztályunk előtt nem igazán volt meg a jó példa
Mielőtt bárki kikelne magából, ezt nagy általánosságban mondom.
Én kevés olyan emberrel találkoztam, aki azt mondta volna, hogy családjában minden klappol.
Ezen túl kell esni.
És úgy gondolom, hogy pár évtized múlva már jóval kevesebb válást fognak regisztrálni, mint mondjuk a 80-as, vagy a 90-es években.
19:57
33
Sep
11
katusbabus2 válaszatimike87 írására:
abszolút igazad van!
engem nagyon zavar,hogy ilyenek a mai lányok,mert ha én nem fekszem le egyből egy pasival,hogy udvaroljon,vagy hogy vegyen komolyan,akkor jön egy másik és nincs ez a hercehurca,egyből irány a hálószoba.vagy a diszkó wc...vagy a bokor:D
de ez nem csak a lány,hanema fiú hibája is,mert akiben nincs vadászösztön az.. nem tudom milyen pasi már:D
talán egyszer a te álompasid és meg tudja majd becsülni,hogy nem egy egyszerhasználatos csaj vagy, és felnő hozzád.!
20:06
34
Sep
11
babacska válaszatimike87 írására:
Az udvarlás kiveszőben van. Néhány hete ezt tapasztaltam a saját bőrömön is... elég nevetséges.

Megismerkedtem egy pasival, megbeszéltük az első randit. Azon a héten még 2x találkoztunk. Beültünk kávézni, sütizni, egy csomót beszélgettünk.
Aztán egy hét után eltűnt.
Rá pár napra hétvégén összefutottam vele azon a helyen, ahova mindketten járunk és szóba került, hogy miért nem jelentkezett.
Én úgy, de úgy kinevettem, mint még senkit soha.
Közölte, hogy ez a találkozgatós dolog már nem az ő korosztályának való és hogy lakva (!!) ismerszik meg leginkább az ember.
Ő úgy tartotta volna ideálisnak, hogy már az első randi után együtt alszunk és semmi szükség ilyen "gyerekes" dologra, mint a randizás.
Faképnél hagytam, de előbb elmagyaráztam neki, hogy mennyivel normálisabb lenne ez a világ, ha a régi férfi-nő kapcsolatok még érvényben lennének és neki sem kellene csodálkoznia azon, hogy vajon miért fuccsolt be az összes eddigi 'párkapcsolata'.
20:08
35
Sep
11
Jucc írta:
sosem vtam szerető, remélem nem is leszek az. Nekem nem fekszik az ilyen nyitot kapcsolat.
Én a "TÁRS"ban hiszek... Csak azt tudom adni, ezért azt is várom el. Konzervatív???
20:42
36
Sep
11
Norc69 válaszaSanAtilano írására:
Na, azért ne gondoljuk már hogy feltaláltuk a spanyolvigaszt! Nekem speciel '96ban is volt már olyan nyitott kapcsolatom, ami csak az alkalmankénti összefekvésről szólt.

"Modern korunk vívmánya ez, régen elképzelhetetlen lett volna, mára lassan elfogadott."

Egy frászt volt elképzelhetetlen! Mindig is létezett! Igaz, csak irodalmi példákra hagyatkozhatok, de De Sade, Casanova,Veszedelmes viszonyok, Csáth Géza naplója, Édes Anna, Kundera, és még sokan mások nem ám csak a fantáziájukra hagyatkoztak, bizony az őket körülvevő világból merítettek, és ez bizony mindig is létezett (ne haragudjatok hogy szerzőket és műveket vegyesen említek). A mindenkori libertinusokról nem hallottunk?
20:53
37
Sep
11
Memento írta:
Aki érzelmek NÉlkül képes HOsszú ideig (szexet is beleértve) fenntartani egy "kapcsolatot", az önmagát szereti, nem a másikat. És közben meg boldogtalan és folyton keres valamit...
21:19
38
Sep
11
Barbylucia írta:
Nekem jelenleg van egy ilyen kapcsolatom... sajnos én vagyok az a fél aki totál szerelmes, és minden nap azzal túráztatom magam, hogy abbahagyom a dolgot a legközelebbi találkozásnál...nem tudom mi lesz. Az biztos, hogy sok dolog áll mellette, mert szép, jó, könnyű stb... de sok a negatív: kúrvának nézne, mert feljárok hozzá, szerelmes vagyok ami nagyon fáj, mert neki más nőkkel is van viszonya szexuális téren... stb. Szóval nem tudom mi a jó.
Ez csak érzelmek nélkül!
21:29
39
Sep
11
timike87 válaszababacska írására:
Jézusom...Ez nagyon gááázzz!!!!!! Szerinte "gyerekes" az udvarlás? Fú..tuti nem tudtam volna uralkodni magamon,ha ilyet mond...inkább ő a gyerekes, hogy nem tud felnőni egy normális kapcsolathoz(ha egyáltalán tudja mi az-bár egy ilyen mondat után ezt megkérdőjelezem-) és inkább választ egyéjszakás kalandokat, minthogy felválaljon egy normális kapcsolatot, igaz ehhez az kell, hogy magát is felválalja, bár biztos egyszerűbb meghúzni és eldobni valakit, mint mondjuk várni egy-két hetet, max. egy hónapot, megismerni a másikat, és normális emberi lényként kezelni, nem eldobható ágybetét vagy guminőként. Az ilyennek ez fog jutni. Ez vígasztaljon. Én hiszek abba, hogy mindenki azt kapja amit megérdemel, és visszakapja, amit másoknak okoz. Lehet, hogyha majd ő akar valakit komolyan, akkor az fogja neki azt mondani,hogy öcsi ne viccelj már, olyan gyerekes vagy...sőt..az ilyennek híre megy, aztán meg lesheti, ha normális kapcsolatot akar, mert akkor minden normális csaj úgy lesz vele, hogy ezzel?!? Na ne már...Addig meg ha neki e jó egészségére..talál bőven ilyen nőt,akinek ez megfelel. Csak majd ne lessenek, ha meg akarnak állapodni,és mindenki úgy lesz vele, hogy "ez egy szemét csak kihasznál, ne kezd vele"....Őszintén..az ilyennek ezt is kívánom.
21:32
40
Sep
11
cirmoska válaszaMemento írására:
Teljesen egyetértek. Azt gondolom, hogy egy nő-férfi kapcsolat érzelmek nélkül vagy barátság, amiben a szex nem játszik szerepet, vagy párkapcsolat. Nekem a kettő között nincs átmenet, nins más választás. És szerintem a nők többsége így gondolkodik. Remélem.
21:34
41
Sep
11
sinell írta:
nos, én már megint lemaradtam, de számomra nem volt ennyire nyilvánvaló, hogy ilyen mértékben létezik ez a jelenség, ha szabad így nevezni. sosem voltam szeretői viszonyban senkivel, mert vagy kellett valaki igazán, vagy nem, sajna fekete/fehér felfogásom van a szexuális (is) tartalmú kapcsolatok terén.
Nos, az udvarlás frankón kikopik lassan, a nők nagy részének nem kell, a fiúkat nem tanítják meg otthon, hogy kell bánni egy nővel, ahogy a nőket sem arra, hogyan viselkedjenek nőjént. apák skalpgyűjtésre, kurvázásra biztatják fiaikat, a saját nyomi életük, és ellaposodott házasságuk, vagy épp vaskos bankbetétjük miatt. anyák hasonlóképp a lányaikkal, vagy ami még rosszabb, akár a fizikai tettlegességig fajulva "nevelik" tisztességre gyermekeiket. sajnos a mai 50-s korosztály félőrülten a változásoktól, kegyetlenül beleszaladt valamelyik szélsőségbe, sokszor maguk is gyerekként, tudatlanul habzsolva a "modern kor vívmányai"-t. Ezekkel a viselkedési, nevelési momentumokkal indultak el a mai kor fiataljai az életben, magányosan tévelyegve a rengeteg inger között. barátok, hevrok nem nyújtanak megfelelően stabil, és érett értékrendet.
nem lázadozom, és ítélkezem, hisz ahogy norc is mondta, ezek a fogalmak régebben is léteztek, csak nem ilyen formában és mennyiségben. és sokkal kevesebb egyedül-érő, eltévelyedett fiatal volt, ezért is jelentkezett talán kisebb mértékben az szexuális/érzelmi elhasználtság, elhasználhatóság.
azt hiszem, ennek is vége szakad majd egyszer, az ember remélhetőleg beleun az önmagába visszapörgő tébolytól. ennek a korosztálynak fel kell nőni, meg kell látnia, miben és mit hibázott, és fizetni az apák bűneiért. előbb-utóbb azt hiszem tisztulni fog a kép, mert az, amit most a fiatalokon látok, az iszonyú zavarodottság, amit ideákkal, modernnek nevezett képletekkel fednek el.
nem hinném, hogy az ember ilyen változásokon ilyen rövidke idő alatt áteshet, szertintem ezeknek a viselkedési formáknak nagy része csak elfedés.
jó lenne megtalálni az arany középutat:-)
21:38
42
Sep
11
sinell válaszasinell írására:
bocs:nőként, haverok
21:40
43
Sep
11
timike87 válaszaMemento írására:
Ez teljesen igaz! Az ilyenben az a durva, hogy közben fájdalmat okoz a másiknak, (aki mondjuk tiszta szívből szerette )azzal,hogy ő bizonytalan, hazudik, ámítja, nem is szeret magán kívül senkit, csak unatkozik, vagy kényelmes neki,hogy közönségesen szólva van kit d**ni, aztán meg egy nap lelép...sajnos egyre gyakrabban szó nélkül..Én nem tudom mivan mostanában a pasikkal(lehet a csajok is, ezt nem tudom,mert én nem vagyok ilyen) de a legtöbb még arra sem veszi a fáradságot, hogy szakítson..mégcsak sms-ben, vagy telefonon sem, az is gáz, de a legtöbbször szó nélkül lelépnek. Ez milyen durva már! Nekem volt olyan,hogy a pasi eltűnt, nem válaszolt, nem keresett..stb.(mikor elvileg jártunk) aztán még nekem kellett kierőszakolni,hogy egyáltalán legyen már kedves szakítani velem. Azt is sms-ben, mert máshogy nem lehetett, de még nekem kellett azután "futnom"hogy legalább dobjon már..Ennél szerintem nincs megalázóbb dolog. De úgy voltam,hogy ezt nem kerülheti ki szó nélkül,aztán meg ha unatkozik mintha misem történt volna visszakúszik az életembe. Igaz, megalázó volt, de ez az ő szegénységi bizonyítványa szerintem...Legalább le van zárva. Ha részemről érzelmileg nincs is, így mégis jobb. Tényleg ide jutott ez a világ? Ez így nagyon gáz lesz. Én nem vagyok az a típus, akit csak úgy egy helló szia, köll kóla szöveggel ágyba lehet dönteni...így meg úgy látszik egyedül maradok...
21:41
44
Sep
11
BJosh írta:
Én 22 éves vagyok és eddig 4 kapcsolatnak nevezhető valamim volt. És folyamatosan rosszabbak... Egyre jobban utálom az egészet, egyre jobban hidegen hagy az egész. Egy jó ideje azt érzem, hogy az ég világon semmi értelme kapcsolatot keresni és akarni, mert egyszerűen a feltételek és a körülmények kivégzik. Kezdek aszexuális lenni, tök vagány :D
21:43
45
Sep
11
timike87 válaszaBJosh írására:
Néha már én is azt hiszem,hogy jobb egyedül. Nagyon durva,ami manapság megy, mind a pasik, mind a nők részéről. Sok mindenen kéne változtatni mindkét nemnek, de nemtudom,hogy erre mikor kerül sor...
21:52
46
Sep
11
Adriana válaszaBJosh írására:
Nanemáááár! Látod milyen sok lány vár itt udvarlásra meg tisztességes férfire? Tessék jobban körülnézni, és pontosan, idejekorán felismerni az igényeket!
21:55
47
Sep
11
sinell válaszatimike87 írására:
héjjj!
nem feladni, értem? van mindig olyen, mint te, csak mostanában nehezebb megtalálni-aki kisé klasszikusabb vizeken szeretne evezni kapcsolati téren, az többet csalódik. de szerintem megéri kitartani az elvárásaid mellett.
amúgy, (már azt hiszem más témában is írtam ezt) szerintem Bpesten messze a legrosszabb a helyzet, a kapcsolatokat -legyen az szerelmi, baráti, családi- a helyzet..
22:00
48
Sep
11
törölt írta:
Gyerekek, ez a cikk már tényleg elrúgta nálam a pöttyöst! Már-már Darwin-díjat érdemelne!

Szerintem az ember (kevés kivétellel) természeténél fogva társas lény, és ebben benne foglaltatik az is, hogy felnőttkorban, egy bizonyos érettségi szint felett mind a férfiak, mind a nők olyan párkapcsolatra vágynak, amelyet szoros KÖTŐDÉS jellemez! Az úgymond kötetlen kapcsolatokat a tiniken kívül általában a promiszkuis melegek, a szoknyapecér agglegény-típusok, az időhiányban szenvedő menedzserek és menedzserinák, az állandóan úton lévők (pl. turnézó zenészek), valamint az elvált/özvegy 50+, 60+ emberek preferálják.
Szóval ne mondja nekem senki, hogy ez a "szabadság", meg egy olyan modern életforma, amely sokkal jobbat és többet képes nyújtani, mint a monogám, együttélős kapcsolat (élettársi viszony/házasság)!

Engem visszafelé fúj az új idők "fényes" szele, mert pont az keserít el a legjobban, hogy mindenki csupán kellemes IDŐTÖLTÉSNEK (ajánlott olvasmány: Ray Bradbury - Fahrenheit 451) szánja a szerelmi és baráti kapcsolatokat, és én, aki komolyan gondolnám, tényleg sokat számít nekem a másik ember (barátságban is!), mindig csak koppanok. :(

A "ne-kötődj-senkihez" c. szlogen a gazdasági érdekcsoportok hazug propagandaszövege! Mert ha nem tartozol úgy istenigazából sehová, senkihez, akkor könnyebben megkajálsz és megveszel dolgokat. Plusz önként vállalod a cégednél a rabszolgaságot, és még el is hiszed, hogy ez mekkora dicsőség!

Önmegvalósítás. Ja! :P :X

A Cotcotot szeretem, mint divatmagazint. Már ami az öltözködést, meg ilyesmiket illeti. De életvezetési tanácsot nem tőletek fogok kérni/elfogadni, az egyszer hótziher!!!

(prima)Donna Quijote ;)



22:19
49
Sep
11
babacska válaszatimike87 írására:
Oh, sok nőt nem érdekli ám, ha csak ágyasnak kell valakinek! És ezt ez az 'úriember' is tudja jól. Fent írta valaki, hogy annyira sok a könnyen kapható nő.
Említettem is úgy gondolja, hogy nyugodtan hátradőlhet, aztán úgyis magától fennakad a hálóban a halacska.
Ha meg netalántán úgy érzi, hogy komoly kapcsolatra lenne igénye, teper egy kicsit a normálisabb nőknél és lesz majd valaki, aki meghatódik az UDVARLÁS-on és leáll vele.
De én azért sem fogom alább adni.
22:25
50
Sep
11
babacska válaszasinell írására:
Én meg pont úgy gondoltam eddig, hogy Bp-n más a helyzet:)
22:27
51
Sep
11
Norc69 válaszababacska írására:
az én vidéki szememben Budapest a felvilág pokolhoz legközelebbi bugyra, persze nem a várossal van bajom, hanem azzal a sok savanyúképű búvalb@szott (akarom mondani bélelt) emberrel, akiket a buszon, metrón látok. Valahol olvastam, hogy a férfiak sokkal szívesebben kezdenek vidéki lányokkal, mert talán jobban élnek bennük azok az értékek, amiket egy komoly kapcsolatban keres az ember.
De ugyanezt éreztem kertesházas (megyeszékhelyi) külvárosiként a (szintén megyeszékhelyi) lakótelepi embereken, így be kell valljam, lehet az én készülékemben van a hiba!
22:38
52
Sep
11
törölt válaszaNorc69 írására:
Budapest tényleg fostalicska egy város! :P

Ennek ellenére momentán nem tudom nem szeretni, mert nekem ezt dobta a gép. Szándékomban áll áthelyezni a főhadiszállásomat máshová (külföld), de nekem nem Bp-vel van bajom (azok, amiket leírtál), hanem az egész országgal! :P
22:43
53
Sep
11
Mirage írta:
Én is csináltam ezt a szeretősdit, 1,5 év után olyan elegem lett, hogy nagyon.
Ezt közöltem is az illetővel: Vagy rendesen, vagy sehogy.
5 éve együtt vagyunk. :)
22:50
54
Sep
11
Katus válaszaMirage írására:
ritka,mint a fehér holló :)
de persze gartula és még további szép éveket :)
23:37
55
Sep
12
duffsi írta:
Sziasztok!
A cikk tényleg nagyon elgondolkodtató... Én is azok táborát erősítem, akik egy igazi párkapcsolatra szavaznak. Szerintem egy normális kapcsolatban nem kell azon aggódni és agyalni, mit akar a másik tőlünk, mert tudjuk, és nem félünk attól, hogy egy másik lánnyal jön szembe velünk, mert bízunk Benne.
Amikor odabújok a Kedvesemhez, akkor valami hihetetlen boldogság lesz úrrá rajtam, és az a tudat, hogy a helyén van minden. Ehhez semmilyen laza valami nem fogható...
Persze olykor csalódunk, de ha falat húzunk magunk köré, és mindig a rosszra gondolunk a másikkal kapcsolatban, sosem leszünk boldogok.
08:50
56
Sep
12
Memento válaszaBJosh írására:
BJosh:

http://www.origo.hu/noilapozo/temegen/20080910-szexmentes-kapcsolatok-lelki-baj-valasztott-viselkedes-az-aszexualitas.html ------>Bocsánat, csak így tudtam beilleszteni. De ha ezt bemásolod a google-be, akkor feldobja neked az oldalt. Ha még nem olvastad volna, akkor itt két oldalon taglalja az aszexualitást...stb. Én azt sem tudtam, hogy létezik ilyen. Elég furcsa, ...érdekes, hogy van ilyen is. De ahogy Adriana is írta, szerintem nem kellene ebbe "menekülnöd", vagy ezt tartanod szem előtt, hisz fiatal vagy még:) MEg amúgy is, ahogy megtalálják az emberek az alkalmi kapcsolatokat, ugyanúgy megtalálják előbb-utóbb a komoly kapcsolatot is. Kapkodni nem szabad, mert leverünk valamit:) Engem mindig az "akasztott ki", hogy mindennek eljön a maga ideje....ja, persze....gondoltam még régebben. Pedig így van, van benne igazság. Sokan másokat okolnak az életük alakulása miatt, párkapcsolataik alakulása miatt stb.stb. van aki minden miatt a másikat okolja. Pedig javarészt mi magunk irányítjuk az életünk, főleg amikor már kirepülünk a családi fészekből és önálló életet kezdünk élni, akkor már teljesen a mi kezünkben van az "irányítás". Azért tettem idézőjelbe mert itt nem mások irányítására gondoltam, hanem a saját életünk alakítgatására. Mert a jelenünk, ahogyan most élünk, az mind a múltbéli döntéseink (stb.) eredménye, jövőnk pedig a jelenünkben történő döntéshozatalaink (stb.) eredménye lesz majd. Ha pedig nem érzem úgy, hogy jól tudnék dönteni, vagy bizonytalan vagyok valamiben, akkor nem szégyellek tanácsot kérni nálam idősebb, vagy legalábbis tapasztaltabb emberektől, akik már átélhették ugyanazt a valamit amiben én tanácstalan vagyok.

El fog jönni az az idő, amikor megtalálod majd te is (és mások is) azt a valakit, akivel úgy érzed, hogy érdemes volt megismerkedned és komoly kapcsolatot kialakítanod. Mikor? HOgyan? NEm ez a lényeg, hanem, hogy el fog jönni...:) Csak nem szabad azt bebeszélni magatokba, hogy nekem úgy sem sikerül, úgy sincs olyan akivel jó lenne, mert csak linkóci alakok vannak, én örökké ilyen szerencsétlen leszek, nekem sosem sikerül semmi stb. stb. ---->Így nem is fog sikerülni. Így az arcotokra is ezek a gondolatok ülnek ki, és kinek is kellene egy ilyen negatív személyiség?-->(Én is voltam ilyen, és nem mentem vele semmire, még a sz.r is keserű volt.)
De amikor már mosolyogtam.....:)))

Van olyan is, hogy sokszor akkor lép be a nagy Ő, vagy álom pasi/nő (nevezzük akárhogy) az életetekbe, amikor nem is számítotok rá.
09:03
57
Sep
12
MNG válaszazsofi írására:
Igen, jogos, az elején tisztázva is van, hogy miről van szó.
Ilyen kapcsolatom nekem is volt, és ezzel nincs is problémám. :)
09:18
58
Sep
12
mimoza írta:
huh tök jó volt olvasni a kommenteket, azt hittem több olyan lesz, aki a szeretőség mellett voksol, mert h milyen kényelmes. de nem :) szerintem előbb-utóbb az ilyen kapcsolatokba is érzelmek keverednek, hiszem alapból van valami vonzalom a felek között ha elkezdték...és onnantól már nem is olyan problémamentes.
szerintem azért is alakulnak ki ilyen viszonyok, mert az emberek félnek elkötelezni magukat, mert ugye egy szeretői viszonyból bármikor ki lehet lépni, bármikor lehet mással is kavarni, milyen egyszerű, nincs probléma, h ki mikor csalja meg a másikat, nem kell felelősséget vállalni, nem kell ott lenni a másik mellett a bajban se, csak amikor olyan kedvünk van, jajdejó. ez önzőség.
a másik oka szerintem a szex túlértékelése. mert mindenhonnan ez folyik, és elhitetik velünk, h ha egy ideig nem élünk nemi életet akkor az probléma. ugyan már. inkább használom a kis kezecskéimet, mint hogy belemenjek és kapcsolatot helyettesítő valamibe a szexért.
09:48
59
Sep
12
marimatsu írta:
nálam pár éve tart ez a "szeretői-periódus", több ilyen kapcsolatot is fenntartok egy időben és nagyon jól érzem magam. mindig változtatos, sosem okoznak csalódást. pont azért, mert nem érzik, hogy az övék vagyok, mindig bizonyítani akarnak,hogy meggyőzzenek, milyen jól járnék ha valamelyikük mellett elkötelezném magam. de én is okos kislány vagyok ám:P nem megy a meggyőzés olyan könnyen, kényeztetni viszont szabad:) bármeddig:)
mindegyiküknek megvannak a nagyon előnyös oldalai. (igaz, jól vannak összeválogatva:P)amikor meg előjön belőlük a birtoklási vágy (én fura szerzet vagyok, még sosem éreztem sem ilyet, sem féltékenységet, ezért nem tudom igazán ezeket az érzéseket megérteni és ösztönösen menekülni kezdek) akkor rendszerint lelépek egy hétre, ezalatt belenyugszanak, hogy csak semmi barátnő. szerető. ez jó nekem. szeretettel ajánlom kipróbálásra:)
10:00
60
Sep
12
SanAtilano válaszaNorc69 írására:
Igaz, voltak ilyenek, ők vitték a zászlót ebben a témában, úttörők voltak, de nemigen akadtak követői tömegestől, mint manapság. Azért, mert pár ember járt a Holdon (ha igaz) még nem mondjuk azt hogy rendszeresen utazgatunk oda... A kivétel erősíti a szabályt. Nem az a lényeg mióta van, hanem mióta "trend". Ha nagyanyám korában ilyet csinált volna egy nő, szerintem szíjat hasítottak volna a hátából...ha más nem, hát a szülei.
11:24
61
Sep
12
Cacika válaszaBoroka írására:
Én még csak 23 éves vagyok,de ugyanígy gondolom,mint Te!Mindenki itt is azt hangoztatja,hogy hűdejó,meg elfogadott dolog ez,közben majdnem mindenki sztorija végződik úgy,hogy jajjjjdemegbántott,brü-hü-hü:( Félreértés ne essék,nem akarok senkit megbántani,de ez SZÁMOMRA majdnem olyan,mintha(durva példa lesz csak erős idegzetűeknek!) egy prosti szerelembe esne az egyik kuncsaftjába,de titkolná,mert hát egy ilyen "trendi"világban az unfrankó,a hapsi meg csak akkor keresné,ha toszcsizni is szeretne,meg néha talán elviszi múzeumba:D:D:D-de máshol már fel nem vállalja-, hogy azért lássa a szerencsétlen,kihasznált csaj,hogy ő mennyire meg van becsülve,és közben jól kiöntik egymásnak a szívüket.Mindkettő elmondja a másiknak,hogy kivel mi volt(csajozás-hapsizás terén),szépen meghallgatják egymást,talán még tanácsokat is adnak egymásnak,közben pedig ez fáj a legjobban-inkább csak a csajnak-hogy végig kell hallgatnia a srác hódításait,merthát ugye ő már baromira többet érez a kelleténél,de nincs benne annyi=ma úgy mondják fél,hogy megmondja a srácnak,hogy Szeretlek baszki,mi lenne ha....Neeeeeeeeeem,ez túl egyszerű lenne!!!Ehelyett bemesél magának minden hülyeséget,a srácban meg úgy is az játszódik le,hogy mivel ő egy liberális nő,biztos nem akarhat tőlem semmit,mert ha akarna,nem menne bele egy ilyen "kapcsolatba"!
Plusz még egy dolgot nem értek!!!Megköszönném,ha vki elmagyarázná!
Többeknél olvastam,hogy úgy kezdődik a mondókája,hogy mennyire jó,meg működhet ez a dolog,közben pedig egy csomóan úgy fejezik be a sztorit,hogy megalázott,megbántott,mert én hülye többet éreztem....nekem nem volt,nem is lesz már boldog párkapcsolatom:(.Most akkor hogy is van ez???!Mégiscsak boldog párkapcsolatra vágytok,ahol mindkét fél szereti a másikat,és ki is meri mondani?!
Mert azért arra kíváncsi lennék az ilyen embereknél,hogy ha lenne egy komoly kapcsolatuk,meg mernék-e azt csinálni a fene nagy szabadságvágyuk/igényük miatt,hogy belemennek egy nyitott kapcsolatba,címszóval ott a biztos pont,és a szabadság is megmarad(hat)!

Egyébként királyos a téma,köszi a cikk írójának!
12:50
62
Sep
12
mimoza válaszamarimatsu írására:
tehát játszadozol velük amíg neked jól esik?
14:05
63
Sep
12
iniedinied írta:
Lilla: ez szívből jött! Gratulálok a cikkedhez! pusy
14:52
64
Sep
12
SelleiLilla válaszainiedinied írására:
Köszi, Inied! Gondolom nem kell mondanom ki ihlette... :)
15:42
65
Sep
12
Cacika írta:
Akkor Te a szerencsésebbek közé tartozol!:)Én biztos nem bírnám ki,mert nem tudnék érzelemmentes maradni!
18:14
66
Sep
12
mimoza válaszaCacika írására:
én se...illetve én elkezdeni nem tudnám érzelemmentesen. voltam már olyan helyzetben h iszonyú jó pasi akart az ágyába vinni és vonzott, mint állat, de nem bírtam megtenni :/ ez van, ha nem is igazi szerelem, de valami hasonló jellegű érzelmi felindulás kell nekem....
22:51
67
Sep
13
Memento írta:
http://sensual.blogter.hu/?post_id=293923
11:05
68
Sep
13
BJosh válaszaMemento írására:
Nem akarok vitatkozni ezen :P Eddig mint mondtam 4 volt, 4szer hittem azt hogy Ő az Ő, és 4szer estem pofára... Illetve, az első közös döntés volt. Mindig megígérem magamnak, hogy NEM fogom elhinni amiket állítanak, és NEM fogok bennük megbízni 90%-osan sem, de valahogy egy idő után ez mégis megváltozik :S
Az aszexualitást pedig azért írtam, mert én nem vagyok egy nagy étvágyú ember amúgy sem. Volt, hogy két évig semmilyen kapcsolatom nem volt, és egyáltalán nem hiányzott. A mostani állapotom pedig már egy következő szint. Amikor elkezdtem doglozni, körülbelül két hétig még csak eszembe sem jutott a szex, nem hogy kapcsolat... Szabályosan hányni tudtam volna, ha valaki hozzámér. Jelenleg sem tudom elképzelni, hogy bárki más feküdjön az ágyamban rajtam kívül, de azt sem, hogy én máséban. :D Ez van.
11:22
69
Sep
13
Memento válaszaBJosh írására:
:) Ezt most úgy írtad, mintha azt írtam volna, hogy feküdj össze rövid időn belül valakivel. Nem erről van szó! De a te korodban, ha valaki két hétig, akár egy hónapig is meg van szex nélkül, az nem azt jelenti, hogy ez nála végleges marad és ez az etalon. Csak annyit írtam dióhéjban, hogy előtted még az élet és ezt a komoly kapcsolatokra is értettem, nem kiváltképp csak a szexre.
11:38
70
Sep
13
Memento írta:
Ja, és régen nekem is volt, hogy évekig nem volt barátom, se szex, de tizenéves voltam. És nem lettem frigid, semmiről nem késtem le, így huszonhét évesen már így látom...
Te sem fogsz le késni semmiről BJosh
Úgy élsz ahogy neked jól esik és nem is kell erőltetni semmit.
11:42
71
Sep
14
marimatsu válaszamimoza írására:
pontosan:)
17:07
72
Sep
15
rencsibaba válaszaMNG írására:
A cikk nem a megcsalásról szólt, az szerintem a másik fél megalázásának igen magas foka, hanem két föggetlen, divatos szóval szingli laza kapcsolatáról. Ott pedig nem sértesz meg senkit, legfeljebb a "szeretőt" vagy magadat.
22:15
73
Sep
16
Csipyy írta:
A legrosszabb hogy én mindig iylen kapcsolatokba botlok bele..és persze amikor kiderül az igazság akkor szépen le is zárom, sajnálom nekem nem megy. Nemrég törtek össze szintén..elegem van!
13:07
74
Sep
16
MNG válaszarencsibaba írására:
Igen, már pontosítottam korábban:
"Igen, jogos, az elején tisztázva is van, hogy miről van szó.
Ilyen kapcsolatom nekem is volt, és ezzel nincs is problémám. :)

13:40
75
Sep
18
mrija írta:
SOHA nem voltam szerető. Mindig azt mondtam, én SOHA nem lennék képes rá. Egészen idáig:) Csakhogy én a "harmadik" vagyok, merthogy van egy megromlott kapcsolat (még?). Ez volt augusztusban. X-el. Most ugyanez van Y-al. Jól belenyúltam....Sajnos az augusztusiból kiindulva, nem lesz ennek jó vége, hiszen egy kapcsolat lezárásához - érzelmileg is - kell pár nap/hét. De hiszek "bennünk" Mert hinni akarok. És mert nő vagyok és rendkívül naív.

X-el az elején tisztáztuk, hogy csak ez és az lesz, semmi több, én sem akartam komoly dolgokat. Csakhogy aztán megismertem, és már több mindent el tudtam volna képzelni vele, de nem hármasban. Viszont neki idő kellett a lezáráshoz, kiléptem a dologból, pár napja jelentkezett, de most már a másikkal (Y) vagyok elfoglalva, aki tulajdonképpen egyedülálló, de mégsem. Vagyis – gondolom én – túl kényelmes….

A túlbonyolításhoz is hozzászólnék, nálam aztán ez 100%-os szinten megy:) Mindenbe képes vagyok mindenfélét belemagyarázni, kedvenc helyzeteim, amikor az éppen aktuális kiszemelt egyszerűen nem válaszol….aztán persze igen, de „csak” órák, esetleg napok múlva, én meg már ott tartok, hogy kb. nem is emlékszik rám, utál, ronda vagyok és egyébként is:))

08:07
76
Sep
18
dd25 írta:
Én jelenleg is egy ilyennek vagyok a tagja...Kb másfél éve nyúzzuk egymást.1hónapig minden jó,összeveszünk (nem vagyok benne biztos,hogy komolyan is lennék vele) 2-3 hónapig nem beszélünk,próbáljuk a másikat elfelejteni,de nem ment.Mindig ő jött utánam,ismét.Én meg csaj lévén persze,hogy nem tudtam neki ellenálni.Jöttek a szép szerelmesversek,csókok és max 3szor lefeküdtünk.Pont a napokban kaptam az újabb verset,amiben "kimondta" először,hogy szeret és akármi is lesz,Ő mindig szeretni fog!!Hát kissé megzavarodtam... Most ott tartok,hogy szakítok a barátommal,de nem megy könynen.
Valaki,valami tanács??
15:10
77
Sep
18
Norc69 válaszadd25 írására:
"Valaki,valami tanács??"

Ha rám hallgatsz, azt csinálod amit akarsz :)
16:32
78
Sep
19
kiscica válaszatörölt írására:
Egyetértek Primadonnával a 49.es kommentje miatt!
Kristálytisztán egyértelmű, hogy ez az úgymond mai modern világ hová vezet: az elmagányosodáshoz, az elidegenedéshez, és közben mi szabadságnak, függetlenségnek nevezzük, amik ugye pozitív megjelölések! Milyen vicces! Pont oda fejlődünk, hogy legyen mindenki egyedül, valósítsa meg egyedül önmagát. Ez minden nagyobb cégnek nagyon jól jön! Kevesebb gyerek születik, a nők is többet tudnak dolgozni a munkahelyeken, nincsenek családi problémák, amik miatt szabadságra kell mennie, vagy betegszabit kivennie, az emberek az igazi kapcsolataik hiányossága, leépülése miatt többet dolgoznak, többet költenek hiábavaló baromságokra, könnyebben meg lehet őket vezetni, könnyebben elhiszik, hogy attól lesznek boldogok, ha megveszik a mosogatógépet, az újabb telefont, az új autót, a trendi ruhákat, ha eljárnak trendi gym-be, stb. Pedig a boldogság abszolút nem függ az anyagi tárgyaktól!!! De erre sokan nem jönnek ám rá!
Tényleg, tartsunk szeretőt, az milyen trendi, attól majd mi boldogok leszünk! Mert mi különlegesek vagyunk, mert mi modernek vagyunk, szabadok, és ettől a szabadságtól kapjuk majd meg az áhított boldogságot az életünkben. Tudjátok minek nevezem én az ilyen embert, aki mindenáron cool akar lenni, trendi, modern, extravagáns, intellektuel, no komoly párkapcsolat, no házasság (túl nagy elkötelezettség és felelősség, meghát különben is: régimódi!). Azok az emberek, akik így élnek, számomra olyanok, mint az instant kávé! Instant emberek! Valójában semmi igazi tartalom nincs az életükben.
De miről is szól az életük?
Felkelnek reggel, sietve elkészülődnek, felveszik a baromi divatos kosztümöt, öltönyt, megisszák a reggeli kávét, beülnek a trendi cégautóba, elmennek a jellegtelen üvegpalotába dolgozni, ahol igazán semmi izgalmasat nem csinálnak, max. telerakják magukat stresszel, feszengenek a kollégák előtt, ki a nagyobb menő, ki a nagyobb sznob, utána elmennek valami cool sportot űzni, találkoznak a "szeretővel", eltöltenek vele annyi időt, amit még nem tartanak unalmasnak, ameddig még tudják magukat produkálni, és meg tudják játszani egymás előtt azt, hogy ők mekkora valakik, ameddig még nem kell igazán és őszintén belerakni magukat a kapcsolatba, ameddig maradhat a felszín. Utána hazamennek aludni, vagy néha ottalszanak... és ez így megy szépen minden egyes nap... Ja néha elmennek színházba, vagy valami jól hangzó kiállításra vagy valami nagyon sznoboknak való étterembe kajálni. Ennyit tudnak az ilyen emberek csinálni!
Mertha arról szólna az életük, hogy felelősséget vállaljanak a tetteikért, a másik emberért, a jövőjükért, az már erőfeszítést igényelne, az már mondjuk ki: felnőtt, érett embert igényelne! Csak a mai fiatalok közül sokan nem mernek felnőni. Félnek! Félnek attól, hogy akkor meghal ez a fene nagy szabadság! Van benne igazság, a felelősségteljes élet nem mindig könnyű, oda komoly és bátor ember kell, vállalni azt, hogy az élet egyáltalán nem leányálom! Sok ember tele van félelemmel, jogosan, hiszen a világ az élet egyre szarabb, nehezebb, és tényleg jó lenne mindig gondtalan gyereknek maradni! De a mai trendi karrierista (pl.: KPMG-s, jajj ismerek néhányat!) emberek próbálják elhitetni magukkal, hogy de fasza modern ez a világ, csak jó oldalai vannak, és milyen jó ez a fene nagy üres élet, az egyen-emberekkel!
Ha úgy kellene élniük, hogy VALÓJÁBAN is szóljon az életük valamiről, és nemcsak arról, hogy mit vegyünk fel reggel, ma zöld a hangulatom, vagy esetleg kék? Vagy munka után műkörmöshöz menjek vagy szoliba, esetleg shoppingolni a barinőkkel? Ha arról szóla az életük, hogy bevásároljunk a hétvégére a nagyáruházban, hogy gondosan összeállítsuk a heti vásárlási listát, hogy főzzünk a párunknak finom vacsorát, hogy kitakarítsunk, mossunk, találkozzunk és beszélgessünk a családtagjainkkal, hogy esetleg otthon beüljünk együtt a szobába és megmasszírozzuk egymást, vagy csak egyszerűen megnézzünk együtt egy filmet a tévében elheveredve az ágyon, nagyokat nassolva, beszélgetve közben stb. az már uncsi lenne nekik. Vagy ha a párjuk panaszait kellene hallgatni, hogy milyen rossz napja volt a munkahelyen, mert ő volt épp a célpontja a főnöknek. Mert ez is egy kapcsolat része. Egy igazi kapcsolatban az ember ki meri adni önmagát (mi ez, ha nem az igazi szabadság? mersz az lenni, aki vagy? Szerintem ez az, amire sok ember nem képes!)
Egy igazi kapcsolatban van minden: jó is, rossz is. Jó napok is, mélypontok is. Öröm, bánat vegyesen. Mi ez, ha nem az igazi élet a maga problémáival? POnt ez az érdekes, pont ez nem unalmas! Pont így lehet fejlődni és tanulni, netalán jobb emberré válni a közös tapaszatlások, beszélgetések révén!
Írjunk inkább arról cikket, hogy hogyan is tegyünk egy kapcsolatot igazán jóvá, működőképessé, stabillá, erőssé, felelősségteljessé ebben a mai elértéktelenedett, instant világban! Lehet, hogy többet lehetne belőle tanulni!
De azért ez sem rossz, elénk tár egy képet a hanyatló, degradálódó emberi kapcsolatokról. Eléggé elszomorító, hogy néhány évtized alatt ennyit és ide "feljődött" a modern, egyre okosabb, intelligensebb ember. Nemde?
00:30
79
Sep
19
kiscica válaszadd25 írására:
légy őszinte önmagadhoz, akkor könnyebb lesz dönteni, bárhogy is döntesz, előtte próbáld meg átgondolni, ez e az az ember, akivel le szeretnéd élni az életedet, vagy nem. Ha nem ő az, akkor a kapcsolat úgysem lesz sokáig működőképes, ha ő az, akiről úgy érzed illetek egymáshoz, akkor érdemes felépíteni egy komoly kapcsolatot, és tenni azért, hogy egyre csak jobb legyen! :)
00:34
80
Sep
20
Norc69 válaszakiscica írására:
wow.
instant ember - nem rossz megfogalmazás!

Én Franciaországban fogalmaztam meg, hogy a szabdság nem a szabályok hiánya, mert az a káosz. Szabad csak a szabályok viszonylatában, biztos keretek közt lehet az ember. (na, a francia népet nem szabadnak, hanem kaotikusnak találtam.) Nekem ez az instant ember-lét és az ezt hangsúlyozó világ, és ez a szeretőség dolog tűnik ilyen kaotikusan szabadnak.
Emellett elfogadom, és úgy vélem, hogy bárkinek lehet pár ilyen korszaka/kapcsolata az életében, vagy ha valaki így éli le az életét. Csak ne feltétlenül ez legyen a norma.
17:39
Felhasználónév:
Jelszó:
Hirdetés