Divat

Két csók

2104

A ma már több mint hatvanöt országban kapható Mexx márka története - mint ahogyan az az életben is lenni szokott - egy, jelen esetben pedig két csókkal kezdődött. A Rattan Chada nevű üzletember tulajdonában lévő holland márka 1986-ban két cég egyesüléséből jött létre. 1980-ban ugyanis két vonal indult egyszerre - az Emanuelle, melynek célközönsége a fiatal divatimádó nő, a másik pedig a Mustach, amely a divatkedvelő férfiakat célozta meg. Az egyesülést követően a Mexx márkanevet a Mustach M betűjéből, az Emanuelle E betűjéből és két csókból - XX - alkották meg. 1986. óta a márka csillaga szépen ível felfele, a Távol-Keleti térségben már a kezdetektől fogva jelen volt, de 1995-ben nagy előrelépést jelentett a dubai központ megnyitása, Amerikában pedig 2003-tól kaphatóak a Mexx által kínált kollekciók. A következő nagy változás a céggel kapcsolatban 2001-ben következett be, mikor is a Mexx a mára körülbelül huszonkilenc márkát tömörítő Liz Claiborne Inc. tulajdonába került. 

Az első divatmárkák között volt, amelyek saját honlappal jelentkezett, és ennél fogva élen járt az internetes vásárlás terén is. A világháló mellett a Mexx újítónak számít a reklámiparban is, 2002-ben láthattuk minden idők talán legsikeresebb reklámkampányát, amely a Inspirated by a Kiss címet viselte, meghitt hangulat és különleges hangvétel jellemezte. Ma, 2008-ban már több, mint tízezer üzlettel, szalonnal és outlettel rendelkeznek szerte a világban. A Mexx nem éppen alsó kategóriás tömegmárka, az áraik is ehhez igazodnak, egy blézer ára körülbelül huszonötezer forint, dupla ennyiért kaphatunk kabátot, fele ennyiért pedig szoknyát vagy nadrágot vehetünk.

Mexx vonalak

Nem csak a területi terjeszkedés volt jellemző az elmúlt években a márkára, hanem olyan új vonalak indítása is, amelyekkel egy-egy újabb, jól behatárolható piaci szegmenst kívántak lefedni. 1990-től van jelen a piacon Mexx Kids, 1992-től pedig a Minimexx, amellyel a gyerekek felé nyitottak, így már vásárlóközönségük a 0-40 éves korosztályig bővült. A laza és vidám XX by Mexx névre keresztelt irányzat a nagyvárosi, energikus fiatal lányoknak szól. 2007-ben pedig a laza eleganciájú ruhákat kínáló Mexx Wellbeinggel jelentkeztek. Mindegyik termékcsalád minden évben tizenkét új kollekciót dob piacra. Ezen kollekciókat tíz ország közel ötven tervezője álmodja meg évről évre, ennek is köszönhető a nagyfokú változatosság és nyitottság a márkán belül. A számos stílust kiszolgáló ruházati részlegek mellett kiegészítőket és kozmetikumokat is forgalmaz a cég, a Mexx névvel fémjelzett ékszereket például 2000-ben dobták piacra.

Téged mi inspirál?

A Mexx minden szezonban megválaszolja az általa feltett kérdést, hogy mi az, ami Téged inspirál? Erre a kérdésre pedig a saját egyéniséged és az adott kollekció együttesen ad választ. A Valódi ruhák valódi embereknek jelszóval is arra próbált utalni, hogy ruháikkal és egyéniségeddel kitűnhetsz a nagyváros szürke tömegéből. A Mexx azt sugallja, hogy légy erős, energikus, kreatív és nyitott, járd a saját utad egy letisztult vonalú, de mégis stílusos márkában.

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások