Hirdetés
Közösség

Tesónak lenni

1873

Talán a legnehezebb családi kapcsolatok egyike, több szempontból is. Egyrészt ő az a családtag, akivel legtovább tartózkodsz az élők sorában, azaz mikor már a szüleid is rég meghaltak, ő még mindig ott lesz, és ezzel már kezdeni kéne valamit. Ám ebbe sokszor beleszól a másik fele a történetnek, azaz hogy a testvéredet nem választhatod meg úgy, ahogy a barátaidat, készen kapod, és olykor egy egészen eltérő természet és világlátás az, amiben közös nevezőre kell jutnotok, és ez nem mindig megy. Mert ugye alapvetően két csoportra oszthatók a testvérek, vannak jó és rossz testvérek, no és persze vannak olyanok is, akiknek nincs testvérük, de velük most nem foglalkozunk, legalábbis egyelőre.

Hirdetés

"Szörnyű rossz testvérek vagytok" esetleg "legyetek már jó testvérek" - mondják a szülők előszeretettel, mert tényleg hatalmas harcok vívhatók két gyerek között, akiket a sors csak úgy egymás mellé kavart, látszólag mindenféle koncepció és átgondolás nélkül. Alapvetően már az elején vakvágányra megy minden, hisz a nagyobbak átesnek azon a traumán, hogy egyik pillanatról a másikra a családba férkőzik egy undok, bőgőmasina kisbéka, aki talán egy-két napig jópofa, de aztán jó lenne, ha végre eltüntetné innen anya és apa, mert itt én vagyok az egyetlen, engem tessék szeretni. A testvérféltékenységet szülői oldalról megelőzni, tompítani, tudatosan kezelni csak egy szintig lehet valószínűleg, oda lehet figyelni pár dologra, például nem akkor oviba adnia a nagyobbat, amikor a kicsit hazahozzák. Vagy nem arra fogni, hogy nem vesszük ölbe, hogy a pici a hasában van a mamának. Ilyesmik. De a nagyobbik felével az alig egy-két éves gyereknek egyedül kell megküzdenie, és tapasztalatainkból úgy tűnik, ez nem mindenkinek sikerül gördülékenyen. Sőt.

Nálunk a családban kazetta őrzi a hangfelvételt, ami bizonyítja, nővérem agyon akart verni a sárga lapáttal. Ehhez képest ma már tökéletesen idilli a helyzet, de kemény évek vezettek idáig. Gyakorlatilag végigveszekedtük és verekedtük gyermekkorunkat, fogalmazhatunk úgy is, hogy minden közös játéknak üvöltő, zokogó veszekedés lett a vége. Többnyire provokáltam, ő többnyire megvert, én többnyire sírtam, és ekkor többnyire őr szidták le. Ez bizonyára a kisebbik testvér bosszúja azért, hogy neki sokkal kevesebb jutott a szülőkből, rá sosem szegeződött kizárólagosan a figyelem. És nyilván azt sem könnyű feldolgozni a kisebbiknek, hogy bár ő azon kívül, hogy megszületett, az égvilágon semmi rosszat nem tett, ám ezzel mégis sikerült kivívnia valaki gyűlöletét, és évekre szóló hadüzenetet kapott.

A kamaszkor egyébként is problémás, így akkor a nagyobbik testvér pont tojik a kisebbik fejére, ha lehet, inkább nem is mutatkozik együtt vele. "Tizenhárom éve borzolod az idegeimet otthon Számántá, legalább a suliban hagyj békén" - hisztizik Penelope is a Házibuliban. (Persze nem tudja levakarni a kiscsajt, mert mégiscsak testvérek, és mégiscsak ragaszkodnak egymáshoz, még ha le is vénribancozzák néha egymást.) A testvérféltékenység és testvérmarakodás azonban nem áll meg itt, sokakat egészen hosszan elkísér, ám idősebb fejjel többnyire kimondatlan, lappangó ellenségeskedések formájában mutatkozik meg. Az effajta problémás testvérek a kamaszkor elmúltával, felnőtt fejjel kell, hogy újrakezdjenek egy romlott, valódi és tartalmas kapcsokat mellőző viszonyt, ám ekkor végre jó eséllyel indulhatnak, ha nem váltak véglegesen Káinná és Ábellé. Nálunk ez lett a megoldás, és mondhatom, egészen örömteli élmény rájönni, mégiscsak van egy ember, aki szeret, aki előtt semmi nem ciki, aki mindig ott lesz, mindig rohanni fog, akire számíthatsz.

Féltestvérek

Ez aztán az igazán fogas kérdés, mivel a viszonyban menthetetlenül ott van az elvált szülők közti feszültség, az új házastárssal, ha úgy tetszik mostohaapával vagy mostohaanyával való kapcsolatod, s az is nehézség sok esetben, hogy nem feltétlenül laktok egy lakásban. Ahogy körülnézek, azt látom, ha ez utóbbi helyzet áll elő, ezek amolyan semmilyen testvéri viszonyok, az erős kötődés, a szerető viszony leginkább az egy háztartásban élők között alakulhat ki. No persze a hagyományos, szimpla testvérféltékenységbe itt még bekavarhat az is, hogy nem ugyanaz a két szülő, s hogy a kisebbiknek anyu és apu is ott van, neked pedig nem. A biztos őt jobban szeretik érzés sem lehet kellemes, s eleve az, ha úgy kezded látni a dolgokat, hogy ők egy család, és te picit kilógsz a sorból. A felnőttek szerepe itt talán még fontosabb, mint az ép családok esetében. 

Esetemben ez föl sem merült, főleg azért, mert a féltestvéremmel és apámmal igen ritkán találkozom, hisz más országba költöztek, lassan két évtizede csak sátoros ünnepek alkalmával találkozunk. Így aztán végképp nehéz bármiféle testvéri viszonyt kialakítani, legfeljebb a féltékenységig jutsz el, hogy basszus, én miért kaptam apámtól ennek említésre sem méltó töredékét csupán szeretetben, odafigyelésben, törődésben, jövőegyengetésben?

Mostohatestvérek

Ez a legjobb, legalábbis nekem ez volt a legjobb, bár a mostoha meglehetősen erős negatív konnotációval bír. Az én mostohatestvéreim, azaz ex mostohatestvéreim, hisz a szülők azóta elváltak (jól van, furcsa családom van), szóval kétharmaduk lényegesen idősebb, egyharmaduk lényegesen fiatalabb volt nálam és nővéremnél. Sose éltünk egy háztartásban, így mindenféle konfliktust elkerültünk, ám kőkemény lehet, ha egyszer csak betelepítenek melléd egy vadidegent. Szia kislányom, ez itt új apu, ő pedig itt az új testvéred. Mint a Hamupipőkében. Rettenet, tuti falnakmenés és érmetélés.

Egykék

Vannak, akik egyedül nevelkednek, mindent megkapnak és csak ők léteznek. Ez bizony sokszor az életben adu ász a kezükben, olyan munkát választanak, ami abszolúte én központú, karrierükben erőteljesen nyomulnak, és sajnos ők azok akik képtelenek kettőben gondolkodni. Ez megnyilvánul a velük való együttélésben, maguknak vásárolnak rágcsákat és elvárják, hogy a hűtőbe két hete rakott túró rudi még ott legyen. Nehéz velük együtt élni, mert a szülőkkel nagyon erős kapcsolatuk van, akik elvárják, hogy mindent tudjanak a gyerek életéről, szeretnek abba beleszólni és párkapcsolatban jóval többször kell hozzájuk menni, mint egy testvéres családban kellene. Ráadásul akik párban élnek egy egykével az alapvető szeretetadásra és megosztásra kell, hogy ráébresszék a másikat. Ez kemény falat, lehet, hogy két egyke jobban boldogulna. Mindez nem tudományokra épül, hanem a közös tapasztalatainkra.

Testvérek a tudományban

Már megint elővettük Szendi Gábor könyvét (A NŐ felemelkedése és tündöklése), mert van egy nagyon érdekes fejezet a testvérekről, pontosabban a születési sorrend jelentőségéről, ami semmiképpen nem elhanyagolható tényező, ha már egyszer testvérekről esik a szó. Az író szerint a testvérharc természetes, a rivalizáció és a testvérgyilkosság is, mert mindez a természetes szelekció része, harc a szülői erőforrásokért. Ezt a szülők akadályozzák meg legkevésbé, nekik az a céljuk, hogy a legerősebb, leginkább életképes utód legyen, akibe energiát invesztálnak. Mindez evolúciós, ősi és ösztönös.

Az elsőszülött gyerek helyzeti előnyben van, ő a "szemünk fénye" státuszt betöltő ember a családban, egészen addig, míg nem érkezik meg a trónfosztó bőgőmasina, aki onnantól kezdve mindenki által óvott és védett lesz. Ezzel sérül az eddigi kiskirályi szerep, de mindig az elsőszülött lesz a legerősebb, a legokosabb, sőt legújabb vizsgálatok szerint valóban nagyobb intelligenciával rendelkeznek. Persze az, hogy a legidősebb az erős, nem jelenti azt, hogy az utána jövők megadják magukat. Ők módszereket agyalnak ki, hogy előtérbe kerüljenek. Voltaire-nek volt egy benga bátyja, aki állandóan testi terrort alkalmazott nála. Ezt úgy kompenzálta a híres gondolkodó, hogy szarkasztikus megjegyzésekkel piszkálgatta a testvérét, ezzel kivívta a család elismerését és melléktermékként, a franciák leghíresebb írójává nevelődött. Az első gyerekek, mivel elég nagy befektetést kapnak a szülőktől, elkötelezettek lesznek a család iránt, és konzervatív, tradíciókövető, lelkiismeretes, tekintélytisztelő emberekké válnak.

Ellenben a sokszor a rájuk osztott pótszülői feladatok miatt erőből cselekednek, agresszívek, rámenősek, nyomulósak. A később született gyerekek, kevesebb figyelmet kapnak, kevésbé elkötelezettek a család iránt, radikálisabbak, nyitottabbak az új dolgok iránt. Sokszor elnyomott helyzetűnek érzik magukat, ezért érzékenyen reagálnak az igazságtalanságra, elnyomásra és az ő valódi eszméjük tényleg a szabadság, egyenlőség, testvériség. Alávetettségük miatt, inkább diplomatikusak, kedvesek, erő helyett ésszel élnek. A középső gyerekek sajátos tulajdonságokat vesznek fel. Martin Luther King középső gyerekként ellenezte az erőszakot, az agresszió helyett a kompromisszumra helyezte a hangsúlyt. De mi van azokkal, akik jóval később születtek, mint első, második, harmadik gyerek? Nos, az ilyenekből lesz Rákosi, Hitler, Rajk. Rákosi a hatodik gyerek, Hitler a negyedik szülött, közvetlen fizikai agresszióra nem voltak hajlamosak, nem úgy mint Sztálin - elsőszülött fiúként -, aki fegyveres rablásokban vett részt, és a feleségét is fejbe lőtte. Mindezek példák, melyeket evolúciós vizsgálatok támasztanak alá.

Minden testvérnek megvan a maga a helye a családban, olykor hajlamosak  vagyunk arra, hogy saját helyzetünket rosszabbul ítéljük meg, mint amilyen. Gondold végig, milyen lehettél a tesód szemében gyerekként és milyen vagy számára most. Sokszor a gonosz nővérek lesznek a legjobb lelki támaszok. A testvérek helye meg van a világban, a családban, akár édes a testvér, akár mostoha, akár féltestvér. Neked milyen viszonyod van a testvéreddel?

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások
1
Aug
05
donci írta:
nekem egy öcsém van, 11 honappal fiatalabb nàlam. nekem ö a legjobb baràtom, és volt is mindig, màr kamaszkorunkban is. rengeteg mindent àtéltünk együtt,egészen felnött korunkig, ami szoros kötödés alakitott ki.
nagyon jo a kapcsolatunk, csak sajnos messze vagyunk egymàstol,-ö pesten én màshol élek. nagyon nagyon hiànyzik, de minden nap beszélünk, és szorosan egymàs életében vagyunk.
13:31
2
Aug
05
MNG írta:
Nekem 1 húgom van, a korkülönbség 1 év 1 hónap mínusz 1 nap... (anyuék szerették a matekot :D ).

És nekünk is az egész eddigi életünk szinte végig veszekedésből állt (most is épp fasírt van). Bár az elmúlt 1-2 évben, h elköltöztünk otthonról mind a ketten (- a távolság jót tesz) normálisabban álltunk 1máshoz, de mindig elő-előjöttek azok az eltitkolhatatlan, elfelejthetetlen ellentétek.

Mondhatnám, tűz és víz vagyunk, teljesen másképp látunk dolgokat. Pedig a humorunk hasonló, ha semmi komollyal nem foglalkozunk, tök jól el tudunk hülyülni...

13:39
3
Aug
05
Anima írta:
Anyámtól gyakran hallottam hogy mondta másnak:az első gyereket lehet legjobban szeretni...én 3.vagyok
13:40
4
Aug
05
Adriana válaszaAnima írására:
Az első gyereknek pedig mindig példát kell mutatni. "Legyél okosabb, hisz te vagy a nagyobb...", "engedj neki, hisz te vagy az idősebb...". Ahányszor én ezt hallottam! 3 közül az első vagyok... Ja, és amit én 18 évesen tehettem meg, a húgom már 15 évesen. Ezek azért dühítő dolgok. Amúgy 8 év van köztünk, az öcsémmel meg 11. Szóval néha az anyjuk is voltam, és néha nem lehettem már gyerek, mert rájuk vigyáztam. De persze nagyon szeretem őket, csak eszembe jutottak régi dolgok...
13:54
5
Aug
05
havanna írta:
épp most beszéltem az öcsémmel :) kérte, hogy menjek haza jövő hétvégén, mert ő is akkor megy haza a sopron alól, ahová nyárra mehettek haverokkal dolgozni, én ugye pesten. több mint egy hónapja nem láttuk egymást és lassan elvonási tünteteim lesznek, úgy hiányzik :)
mi nagyon ragaszkodunk egymáshoz, tény, volt ami ennyire összekovácsoljon minket. hallottam azt már tőle, hogy örül, hogy ilyen nővére van és vannak dolgok, amikhez nekem nincs erőm nélküle. és nagyon örülök, hogy ilyen testvérem van, mint ő :)) nyilván kölyökként nyírtuk egymást :D
14:12
6
Aug
05
Tunci írta:
Köztünk is nagy a korkülönbség, 6 és 7 év, és vagyok középen... :S
Sokszor irigylem azokat, akik össze tudtak nőni a tesóval, mert egy korosztály. Ha tudom, akkor megpróbálom majd úgy időzíteni a kölyköket, hogy náluk ne legyen ez probléma. :P
14:37
7
Aug
05
loulee írta:
én egyke vagyok. nem szeretem, de már nincs mit tenni :( világ életemben vágytam egy testvérre, főleg, hogy anyunak 4 is volt, és mindig csak azt hallottam tőle, hogy milyen jó, hogy van testvére blablabla... viszont a legjobb barátnőm is egyke, és őt úgy szeretem, mintha a testvérem lenne.
14:56
8
Aug
05
walkunafraid írta:
durvák vagytok, épp tegnap gondoltam rá, hogy kellene írni egy ilyet:)
szerintem van egy cotcot gondolatszkenner szekció.
15:10
9
Aug
05
Kacu írta:
Két tesóm van: egy húgom-ő 3 évvel fiatalabb- és egy öcsim- ő pedig 9 évvel-. Egészen kicsi gyerekkorunktól kezdve úgy lettünk nevelve, hogy ne legyen köztünk féltékenység, szeretetből, gondolkodásból, ajándékokból annyit kaptunk, mint a másik, nem volt kivételezés és szerintem ez a normális. Ezért is fura nekem az egyik fentebb olvasható komment, miszerint "Anyámtól gyakran hallottam hogy mondta másnak:az első gyereket lehet legjobban szeretni..." Ilyet mondana anyukám, biztos nem állna meg a lábán előttem!
Persze voltak kisebb korunkban nálunk is verekedések és veszekedések, de mostmár, hogy mindannyian növünk, olyan jó érzés, hogy van két kis bolond, akiket nagyon-nagyon szeretek! És mivel én vagyok a legnagyobb, jó tudni, hogy mindketten adnak a szavamra és sok esetben ki is kérik a véleményem bizonyos dolgokban...
15:13
10
Aug
05
alma írta:
Bár lenne tesóm, mindig vágytam minimum 1-2 ikertesóra...a sors nem adott vérszerintit, de barátságban pótolt:))
15:38
11
Aug
05
koek válaszaalma írására:
Nekem pont ikertesóm van, de tűz és víz vagyunk. Nagyon durván. Amikor egymás mellett vagyunk, senki meg nem mondaná, hogy egyáltalán testvéri kötelék köt össze bennünket. Ő magas, szőke hajú, kék szemű, balkezes. Én teljesen az ellentéte vagyok. Még mindig nagyon sokat veszekedünk...sokkal nyugodtabban állok a dolgokhoz, mint ő, de ezzel ellentétben néha nagyon lobbanékony is tudok lenni. Még nem tudom, hogy mi lesz a jövőben, de úgy érzem, mi egész életünkre össze leszünk kötve. Nem sok időt töltök nélküle, eddig sem sokat töltöttem, mindig egy helyre jártunk: óvoda, iskola, és most középiskolába is...Talán a jövőben lesz alkalom egy kis külön életre, mert nem szeretem, hogy anyáskodik felettem annak ellenére, hogy 7 perccel idősebb.
Az viszont nem jó, hogy más a stílusunk és más zenéket szeretünk, így szórakozni nem sokszor járunk együtt, mert abban nagyon együtt tudunk működni :)
15:47
12
Aug
05
ismeretlen írta:
Egy nálam 14 évvel (jó, 13 évvel és 362 nappal) fiatalabb öcsém van, akinek igazából inkább kettes számú anyukája voltam mindig, mint testvére. Nagyon ambivalens volt a mi viszonyunk, mert teljesen különböző élethelyzetekben születtünk, más anyagi, érzelmi, társadalmi viszonyok közé. Azért még nagyon szeretjük egymást, neki én vagyok a példakép, ami megtisztelő. Nekem pedig nagyon tetszik, hogy lehet vele jókat ökörködni, beszélgetni, és annyira jól esik, amikor odabújik hozzám, és azt mondja: szeretlek!
Féltékenység... Amikor én kérdeztem anyámat arról, melyikünket szereti jobban, azt mondta, az öcsémet, mert ő a kisebb. Amikor öcsém kérdezte ugyanezt, azt mondta: engem, mert én vagyok a nagyobb. :) Nem mondom, egy ideig nagyon féltékeny voltam rá, aztán rendeztem magamban a dolgokat. Soha el nem cserélném az öcsémet, és nagyon hálás vagyok a sorsnak azért, hogy megtapasztalhattam, milyen jó is tesónak lenni! :)
16:12
13
Aug
05
nejus írta:
egyke vagyok, de sosem voltam énközpontú. ez gonosz volt :P
17:05
14
Aug
05
pipitanc írta:
két nővérem és egy öcsém van. imádjuk egymást. jó testvérek vagyunk. pedig a nővéreimmel sose éltem együtt. ők féltesók,de ezt nem szoktam hangoztatni.

öcsimmel tényleg sokat verekedtünk kicsiként,de már akkor is imádtuk egymást. és az első emlékeim hozzá kötődnek. amikor megszületett onnantól nagyjából emlékszem,de ezt már írtam egy másik bejegyzésnél. ja és nagyjából 3,5-3,5 év van köztünk szépen sorban:)
17:15
15
Aug
05
ree írta:
Van egy nővérem, 7 év különbség van köztünk és 15 éves koromig le se sz*rt, de azóta meg szinte elválszthatatlanok vagyunk. Ő a legjobb barátnőm.
17:25
16
Aug
05
whitetulip írta:
három bátyám van..15, 13, és 5 év a korkülönbség.. régen sokat szekáltak, meg elhitettek velem mindenféle hülyeséget..persze anyu mindig engem védett..:D pár éve már csak én lakom itthon a szüleimmel ők elköltöztek a kapcsolat már nem túl erős köztünk..ha nálunk vannak, akkor is alig beszélünk..lehet hülyén hangzik, de nem nagyon hiányoznak..
17:38
17
Aug
05
lolababa írta:
az öcsémmel, aki 19 hónappal fiatalabb nálam, épp jól elvagyunk. épp egy éve lassan. különköltöztünk a szüleinktől, tehát valamilyen formában egymásra vagyunk utalva. sokkal szorosabb lett a kapcsolat, annak ellenére, h ő sokkal zárkózottabb nálam, töksokmindent tudunk egymásról. jó így,de azért bízom benne, h később még szorosabb lesz a viszony - mert hát ő az egyetlen ember akire később majd mindig számíthatok. gyerekkorunkban rengeteget marakodtunk, volt, h véresre karmoltam a kézfejét, ő hozzávágott a wc ajtóhoz - naná, h mindig erősebb volt nálam :) szerencsére már nem akarjuk egymást kigyilkolni.
17:58
18
Aug
05
agoka írta:
Van egy öcsém, aki 18 és van egy hugom, aki 13 éves. Mióta az öcsém túllépett a kamaszkor legrosszabb időszakán, azóta nagyon jól kijövünk. hozzám jön tanácsért, tényleg mindent megbeszélünk. A hugom most lép a kamaszkorba és felmerül bennem a kérdés, hogy én is ilyen elviselhetetlen voltam? :) De tudom, hogy biztosan... Jobb napjain el lehet vele hülyülni, és még moziba is elmehetünk. Mindketten felnéznek rám és valahol a példaképük vagyok, én pedig igyekszem jó példa lenni, de nem mindig sikerül...
Van egy pótbátyám, aki valóban a nagybátyám, de a korkülönség miatt a bátyám is lehetne. Sokat lógtunk együtt régebben. Ma már külön utakon járunk és sok mindent másképp látunk... Igyekszem tanulni a hibáiból.
Van egy fogadott öcsém is... Öcsém legjobb haverja, aki rengeteget volt nálunk.
18:55
19
Aug
05
blablabla írta:
Az én családom sem piskóta. Van egy 2,5 évvel fiatalabb húgom, és egy 18,5 évvel fiatalabb öcsém, ő féltestvér. Aztán van még 3 mostohatestvérem is, velük sosem éltem együtt, ismerjük egymást, de csak ismerősökként, nincs semmi testvérkapcsolatnak nevezhető dolog köztünk.
A húgommal állandóan martuk, öltük egymást. Én voltam az idősebb, nekem kellett volna példát mutatni - anyu szerint. Sőt, az unokatesók között is én voltam a legidősebb, tehát nekem kellett okos kislánynak lennem - hú, de utáltam ezt. Aztán tinikoromban a húgomat mindig a nyakamra aggatták, csak utánfutónak hívtam. Amit én csak 16 évesen tehettem meg, az neki már 14 éves korában járt. Muszáj volt mindenhova magammal hurcolni. Aztán az évek során rendeződött a kapcsolatunk, talán annak is köszönhető, hogy pár évig kettesben laktunk, önállóak voltunk már az érettségim évében, mi voltunk a felelősek a lakásért, azért, hogy a tesóm is szépen befejezze a szakközepet /még a 2,5 évvel fiatalabb húgom szülői értekezletére is elmentem/, és szépen összecsiszolódtunk, megtanultuk, hogy egymásra igenis számíthatunk, nem csak egy furkálódós rohadék a másik.
19:33
20
Aug
05
Evcsu írta:
Egyke vagyok, de nem kényeztettek el gyerekkoromban. Igaz, h nem volt tesóm, akivel megosszam a fél csokim, de szerintem csupán neveltetés kérdése az egész. Szerintem könnyű velem együtt élni, mindig is annak a híve voltam, h megosszam a velem együttélővel, vagy csak együtt levővel (barátommmal) a mindennapi munkát, de az ételt, bevásárlást is.
A barátomnak van egy bátja, de nehezebben lehet őt elviselni ilyen téren mint engem..szerintem legalábbis :)
19:44
21
Aug
05
Evcsu válaszaloulee írására:
nekem is hiányzik néha, dehát nem rajtam múlt h nem lett...
19:46
22
Aug
05
katttika írta:
6.5 évvel fiatalabb öccsel rendelkezek.. mondjuk nem bulizunk együtt, és néha jól összebalhézunk... még tombol a kései pubi a lelkemnél.. és én se vagyok túl türelmes meg ugye szeretem irányitani az embereket.. és ezt ő nehezen viseli. de suli alatt együtt lakunk.. ő suliba jár én munkába... akkor csendben elvagyunk egymás mellett. ha valamire szükségem van, egy szóra rohan az üzletbe.. hajnali 5kor visz - hoz. szóval alapjában véve elég jól kijövünk... csak nincs közös érdelődési körünk.
19:46
23
Aug
05
katttika válaszaEvcsu írására:
szerintem is a nevelésen múlik. nekem két nagyon jó barátnőm egyke. az egyikkel egy időben együtt is laktam és nagyon jól kijöttünk. szinte testvérek voltunk. de a másikkal nem birnék ki egy háztartásban. szörnyen hisztis és képtelen elviselni a kritikát. szóval vigyázni kell vele...
19:50
24
Aug
05
alma válaszakoek írására:
Minden negatívum ellenére klassz lehet egy olyan ember, akit ugyanúgy ismersz, akár önmagadat, és ha baj van, számíthatsz valakire, aki a te szemszögedből képes látni a világot:))
19:51
25
Aug
05
Curiosa írta:
Az öcsém négy évvel fiatalabb nálam.Régen sokat veszekedtünk, de a bajban (falazás a szülök elött, pénzt kölcsön adni) mindig számíthattam Rá.Amióta külföldön élek még jobban imádjuk egymást, mikor vkinek egymásról beszélünk könny gyülik a szemünkbe.Nagyon hiányzik!Végre 2 hét múlva látom!8 hónap után...
20:24
26
Aug
05
Nesh írta:
Elpityeredtem, ahogy olvastam a hozzászólásokat.
Félnővérem van.7,5 év van köztünk.Anyu közös.Én apum neveli 3 éves kora óta.Ergo,apu,az apu.Gyerekkorunkban ,úgy 10-11 éves koromig még tudott terrorizálni,de aztán én lettem a nagyobb ;) .Az ő apuja alacsony,így ő nem lett gulliver :) Aztán megnőttem és én terrorizáltam,de pusztán testvéri szeretetből,amiből sosem volt hiány.De tényleg, nagyon szeretjük egymást,mindent tud rólam,de mindent..néha ijesztő :)
Sajnos mostanában eltávolodtunk,de jövő héten együtt leszünk,majd pótoljuk. Szeretem nagyon!
20:53
27
Aug
05
curlie írta:
Én is egyke vagyok.
De nem illik rám a leírás. Mindig több rágcsát veszek, és több túrórudit.
Szerintem ez inkább nevelés kérdése. Én szeretem megosztani azt, amim van, azokkal, akiket szeretek. A karrieremhez való hozzáállásomban is inkább a csillagjegyem dominál. Szóval nem tudom... Viszont van két unokatesóm, akikkel együtt nőttem fel, mintha igazi bátyám meg öcsém lenne. Pótbratyók:)
20:58
28
Aug
05
taen írta:
Jó volt olvasni a cikket, sok igazság van benne.
Egy öcsém van, aki 3 évvel és 6 nappal fiatalabb nálam. Most, hogy idősebbek lettünk (én 21, ő 18), egész jól kijövünk, de mi is mindig martuk egymást fiatalabb korunkban. Velünk is az van, hogy szeretjük egymást és mindenben számíthatunk egymásra, csak nem azonos az érdeklődési körünk. Ha nem a tesóm lenne, nem lógnék vele. Ez van :)
21:48
29
Aug
05
taen írta:
Jó volt olvasni a cikket, sok igazság van benne.
Egy öcsém van, aki 3 évvel és 6 nappal fiatalabb nálam. Most, hogy idősebbek lettünk (én 21, ő 18), egész jól kijövünk, de mi is mindig martuk egymást fiatalabb korunkban. Velünk is az van, hogy szeretjük egymást és mindenben számíthatunk egymásra, csak nem azonos az érdeklődési körünk. Ha nem a tesóm lenne, nem lógnék vele. Ez van :)
21:48
30
Aug
05
szaszimó írta:
4 tesóm van. Féltesó mind. A minimum korkülönbség 12 év a legnagyobb 20 év. 3 nővér, 1 bátyó. Bátyámnak van egy fia, aki egy évvel idősebb nálam. Szeretem mindet, csak én így mégis úgymond egykének érzem magam, mivel ők nem az én korosztályom. Jah és mindnek van már gyermeke, és háza/lakása. Furcsa, mert nekem felnőtteknek tűnnek,csupán olyan nagyon közeli rokonnak, nem olyannak aki velem jönne szórakozni valahova, olyan tesónak.
22:18
31
Aug
05
koek válaszaalma írására:
azaz lehet, hogy pont egy másik, jobb (vagy esetleg rosszabb) szemszögből. tényleg nagyon jól ismerem, csak nagyon sokszor cserben hagy, bár ez nem csak ikreknél fordul elő
8(
23:12
32
Aug
05
Anouchka írta:
Nekem egy nővérem van, pont aktuális a téma, hiszen most utazott el Németországba dolgozni, és egyke maradtam itthon :P
Egyrészt jó, de nagyon hiányzik, mert habár veszekedtünk és még biztos fogunk is, akkor is nagyon jó testvérek vagyunk.
hiányzik...:(
23:37
33
Aug
06
Banyuss írta:
Sokáig.. nagyon sokáig etyke voltam.. aztán tavaly megtört a jég..:D 17 év öcsémmel köztünk a korkülönbség, szóval olyan mintha az én gyerekem lenne.. anyukám még fiatal, jövőre lesz 38 éves, szóval mostanság normálisnak számít hogy ilyen korban szülnek a nők. Imádom a kis tököst, alig várom hogy vihessem ide-oda.:) Nagyon szeretem, pedig nem gondoltam volna, hogy ennyire odaleszek érte, nem szeretem a gyerekeket, sajnos kiskoromban elég sokat bántottak a velem egykorúak aztán valahogy kialakult bennem egy ilyen utálat a picik felé. De öcsém naaagyon kivétel..:) majd mikor a csajos problémáit velem beszéli meg... hmm:))) furcsa mostmár azt mondanom így hogy van tesóm... 17 évig valamilyen állapothoz voltam szokva... mostmeg teljesen felborulnak a dolgok, de megéri.:)
00:19
34
Aug
06
babybogyo írta:
Nekem van két féltesóm (öcséim), de velük nem egy háztartásban élek, így télleg nem alakult ki olyan szoros testvéri kapcsolat. ha kérdezik tőlem, hogy van e testvérem, először mindig azt mondom, hogy egyke vagyok, és csak pillanatokkal később jut eszembe, hogy ők is vannak. najó, ennek az is az oka, hogy nagyon keveset találkozunk.

egyébként pedig nem érzem magam önzőnek, vagyis amit a cikk is írt, hogy nem tudunk kettőben gondolkodni rám nem igaz. én imádok adni, ha vásárolok, mindig arra gondolok, hogy az a másiknak is jó lesz e, vagy csak nekem. és már alig várom, hogy jövőre összeköltözzünk a párommal, hogy finomakat főzhessek neki, hogy együtt menjünk bevásárolni stb. amúgy lehet az igaz rám, hogyha vmiből kettőt veszek, akkor az azért is van, hogy egy biztosan az enyém legyen. :D

viszont amit észre veszek magamon, és az egykeséggel függhet össze, az a féltékenység. mindig én akarok az EGYETLEN lenni. (szerencsére ez a párkapcsolatomban már mérséklődött!)
08:56
35
Aug
06
KicsiKatica írta:
Nos, én speciel egyke vagyok, de nem az "agyonkényezetettettmindentazonnalmegkapó" fajtából. És nem igaz az sem, hogy az egykék idézem a cikkből: "sajnos ők azok akik képtelenek kettőben gondolkodni"!!! Egyáltalán nem így van /legalábbis nem mindenkinél/! A szeretteimmel önzetlen vagyok és tudok kettőben, ne adj ég, többen gondolkozni! Ismerek olyat, akinek van tesója, és sokkal önzőbb 100 egykénél is! Persze nem akarok bántani senkit, mindenre van példa, de általánosítani azért mégsem lehet!
08:59
36
Aug
06
andikaaa írta:
Nekem két tesóm van, egy két és félévvel fiatalabb öcsém és egy hat évvel idősebb nővérem... amit a középsőkről irtatok az valamilyen szinten igaz rám, DE nálunk nekem mindenért meg kellett küzdenem.. a Nővérem nem volt elmászkálós, bulizós, barátkozós, úgyhogy Anyuék igen értetlenül fogadták a "kitörési" probálkozásaimat... de hosszú munkával elértem amit akartam... ami az Öcsém ölébe egyből belehullott...
Nővérem hát nem nagyon szeretett minket "kicsiket" (amúgy nővérem csak féltesóm, de Apu neveli három éves kora óta, úgyhogy nekem igazi tesó) korábban, aztán mikor elköltözött azután nagyon jóban lettünk... sokszor Ő kér tőlem tanácsot stb. az Öcsémmel teljesen más a helyzet, minden gyerekességet félre téve, a srác megkeserítette az életemet (lopás, gonoszkodás) és a mai napig nehezen tudok neki megbocsátani... szeretnék "jó testvére" lenni, de nagyon nehezen megy... Szeretem mert az Öcsém, de sajnos vannak fenntartásaim... remélem egyszer leszünk úgy mint a Nővéremmel....
09:11
37
Aug
06
sinell írta:
Sziasztok!

Hmm..
Vannak dolgok, amivel egyetértek, de sokkal nagyon nem. Szerintem a jó testvérség kulcsa elsősorban a szülőkben van. Bármennyire is különböző -nemű, érdeklődésű, korú, habitusú, természetű- legyen is a testvér, a szülők kezében van annak a záloga, hogy megtanítsák a gyermekeiket a feltétlen, és teljes elfogadásra-legalábbis a testvéreikkel kapcsolatban. Hisz ő az, aki még akkor is ott lesz,ha a legnagyobb szerelmed elhagyott, ha a legjobb barátnőd cserben hagyott, ha kirúgtak a legtutibb álomállásból, és ha épp az utolsó fillérjeidet költötted el életed cipőjére. Nincs az a kötelék, helyzet vagy állapot, amiben ne a testvér lenne az, aki a leginkább feltétel nélkül közeledik hozzád. Ő az, aki megmarad, miután már a szüleid sem lesznek.
Persze vargabetűk vannak, főleg gyerekkorban, de az alapokat kisgyerekként tanuljuk meg, a szüleinktől.
Minden szépítés nélkül mondom, én imádom a tesóimat, és ez mindannak ellenére van így, hogy kislánykoromban borzasztóan sajnáltam magam azért a sorscsapásért, hogy fiútesókkal vert meg a Jóisten:-) Szó szerint vegyétek, hogy amíg a kis barátnőim arról álmodoztak, hogy énekesek, meg hercegnők lesznek, én egészen konkrétan arról, hogy egyke. Persze az árokparti ábrándkergetésnek elsősorban a levágott hajú, mutánssá gyurmázott barbie-babák, a kicsúfolt főzőcskézések, és a nyugalom teljes hiánya volt az oka. Mindig játszani kellett velük, amikor nekem barátnőzni volt kedvem, és ha már ott voltak a kis égedelem öccseim, már azt is kellett játszani, amit ők akartak- az nem volt elég, hogy beengedtem őket a lányok felséges, és kiváltságokkal teli birodalmába. Képtelenek voltak színcicázni, vagy kuncogni, nekik foci, verekedés, meg ordibálás kellett. Nos, ilyenkor tényleg elrévedtem a messzi jövőbe, ahol volt egy apukám, egy anyukám -természetesen a mostaniak- és senki sem jöhetett be a kis világunkba, és csak engem szerettek, csak velem törődtek, de főleg ilyen tűzrevalóak nem voltak a képben:-). Ja, és csend volt.
Amúgy szerettem őket, mert egy-két fiút pl el is vertem, amikor a legidősebb kisöcsémet a dundisága miatt csúfolták. Na jó, rettenetesen kövér volt, de akkor is.
Szóval megpróbáltatásokból nem volt hiány, és elég sokáig is tartott, ugyanis mi hatan vagyunk tesók, és én vagyok a legidősebb, ráadásul egyedüli lány. Ennek következtében nagyon tudok harcolni az igazamért, és az igazságérzetem az egekig dagadt. Ugyanakkor tudom , mi az lemondani, megosztani, elfogadni.
Az elsőszülöttséggel egyébiránt nálunk jog nem sok járt, kötelesség annál inkább, : add oda, hisz ő a kisebb; legyél okosabb, hisz te vagy a nagyobb; seg1ts, mert te vagy az idősebb; te vagy a alány, ezt neked kell; stb stb stb. Ezzel egyébként nagyon el lehet rontani a gyerekek közötti viszonyt. Nálunk is megtörtént, de hálistennek a szüleim belátták, hogy hibáztak.
Amióta felnőttünk, nagyon jó minden tesómmal a viszony, imádnak engem, én vagyok A LÁNY:-D. Szóval megfordult a dolog.
Ja, és ami még nagyon húzos volt, hogy a szüleimnek könnyebb volt egy kalap alá venniük a fiúkkal, mint kétféle szabályrendszert felállítani, így elég fiúsan neveltek, még a hajam is mindig olyan volt, mint az öccseimé, meg nekem is focizni kellett. Nem kevés energiámba tellett kifejleszteni magamban a nőiesség elfojtott csíráit, de végülis valahogy sikerült. bár a csajok nagy részénél vagányabb, merészebb vagyok, és pl mai napig imádok fáramászni, birkózni, és mindenben versenyezni (28 vagyok:-D ).. Ja, és mindezek ellenére magassarkúban járok, ha csak tehetem:-D
10:14
38
Aug
06
ismeretlen írta:
Nekem 1 húgom van, aki 9 évvel fiatalabb nálam. Amikor még otthon laktam, akkor olyan "kicsi" volt, hogy nem tudtam mit kezdeni vele. Csak a féltékenység volt: részéről, hogy én nagy vagyok és nekem " mindent szabad" részemről pedig hogy "kiestem a kosárból". Aztán mikor 18 lettem elkerültem otthonról, kb semmilyen lett a kapcsolatunk. Ő most 12 és nagyon lázad, kamaszodik, én 21 vagyok és nagyon nehezen viselem, hogy amikor 1 hónapban egyszer hazamegyek, akkor is csak a duzzogást és az irigységet látom rajta. Bántja, hogy nekem jobb cuccaim, több pénzem, saját életem van, és persze a párom is tetszik neki. Azt persze nem látja, hogy milyen út vezetett idáig, és most is mennyit kell tennem azért, hogy így legyen. Nagyon remélem, hogy ez jobb lesz idővel.
Van egy féltestvérem is, aki még kisbaba, de még sose láttam. Igazából nem is érdekel, mert apámnak nem éppen velünk (anyukám, tesóm,én ) szemben fair módon lett "új családja".

Szóval mi sem vagyunk átlagosnak mondhatóak.
10:18
39
Aug
06
sinell írta:
ja, és a Voltaire-s példa tök igaz, csak nálunk fordítva. Mivel az öcsém volt erősebb, és konokabb -engem elfogadásra, megértésre neveltek folyton böááá- nekem ésszel kellett felülkerekednem rajta, vagyis folyton beszóltam, olykor olyat, hogy szegény anyukám köpni -nyelni nem tudott. Ez egyébiránt mai napig megmaradt, alig van olyan helyzet, hogy ne vágjam magam ki legalább szájalással, és a szarkasztikus humoromnak penge éle van...:-S

10:26
40
Aug
06
mojj írta:
az én nővérem 9 évvel idősebb,kb 13 éves koromig gyilkolt,ütött,vert,kiabált,persze én is provokáltam.aztán mikor elkezdtem kamaszodni,ő meg már túljutott a kamaszkor nehezén,elkezdtünk jóban lenni.a világon őt szeretem a legjobban és fordítva (bár mostmár van 2 lánya,szóval tuti utánuk szerepelek a sorban:))

szerintem annál,hogy valaki a testvéred,nincsen szorosabb kötelék a világon;ugyanabból a két emberből vagytok összegyúrva,ha innen nézzük, "ugyanazok" vagytok.nekem mindig ez jut eszembe.
10:31
41
Aug
06
sinell válaszaAdriana írására:
aha. a végigfőzött , végigmosogatott nyarak, miközben ők kisdisznó módjára fetrengtek a porban a váltóruhában (nehogy a szomszéd megszóljon, hogy azért mocskosak, mert sokan vannak)-aztán elszámolni anyuéknak a betört üveggel, kinyírt kisautóval, ix darab monoklival, elkergetett kutyával, halálra félemlített szomszéd macskával, plusz a nyelvnyújtogatással lealázott Margitkanéni haragjával, aki amúgy egy gonosz vén némber volt, folyton beárult minket-na jó, ebben én is benne voltam... Ha mást kellett a halálba kergetni, abban nagyon jók voltunk, hihetetlen összetartással:-D
-és aztán jött a "rád még ezt se lehet rádbízni???!!"
szobafogság:-)
10:34
42
Aug
06
MNG válaszaAnima írására:
Minket egyformán szerettek, arra mindig ügyeltek, h ha az 1ik kap vmit, akkor a másik is ugyan úgy. Nem szerettek azért jobban, m első voltam, de húgomat sem, m ő a kisebb.
Viszont azt én is hallgattam, h "ne bántsd, m ő a kisebb", "engedj neki, m ő a kisebb" stb. :)
10:40
43
Aug
06
satc írta:
nekem van egy nővérem, 5 ével ídősebb, így voltak gondok. Ő volt az okos, idősebb, én meg a tipikus apuci pici szemefénye. Őt idegesítette, h mindent el tudok intézni egy szempillarebegtetéssel, és a tanulásba menekült.. engem meg idegesíteni kezdett a "miért nincsenek olyan jó jegyeid mint a nővérednek?!" kérdés állandósulása. (a mai napig úgy vagyunk elkönyvelve, h én is okoska vagyok, de ő egy zseni, mondjuk van benne valami) úgyh mi nem voltunk túl jóban, néha azért előtört a testvéri szeretet, de ez nem volt sűrű. Nekem is túl kellet jutnom a kamaszkoron, h jóban legyünk, és biztos az is dobott a dolgon, h elköltözött a barátjával, de mostmár mondhatom, nagyon jó a viszonyunk.
Rajta kívül van 2 féltestvérem. Az egyik 7, a másik 10 évvel fiatalabb nálam, nem élünk egy háztartásban, sőt egy városban sem. mégis imádom őket, egész pici koruktól vigyáztam rájuk, ha úgy esett, ezért picit szülőként is szeretem őket. És most, hogy mindkettő iskolás már jóideje, sőt, az idősebbik gimibe megy, iszonyú büszke vagyok rájuk, mert okosak, és ügyesek lettek:DD
nem feltétlen papírforma, de működik.
12:41
44
Aug
06
Adriana válaszasinell írására:
Ez tetszett! Tiszta nosztalgia! :-))
13:45
45
Aug
06
ViCat írta:
Sziasztok!
Nekem egy Noverem van, 6 ev a kulonbseg koztunk. Gyerekkorukban "oltuk" egymast rendesen, nem volt felhotlen a kapcsolat. :) (Na jo, voltak bekes napjaink is, bar kevesebb) De nem is banom, orommel emlekszem vissza minden egyes percere. Jokat nevetunk akarhanyszor eszunkbe jut. :) (Akkor nem volt olyan vicces azert. Foleg amikor elvert.) :)

Alig vartam, hogy elkoltozzon otthonrol a Tesom, mondogattam is neki. Aztan eljott a nap, ferjhez ment es en 2 nap utan azt vettem eszre, hogy ures az eletem nelkule. A LEGJOBB BARATNOK lettunk! Nagyon szeretem, el sem tudnam kepzelni az eletem testver nelkul!
18:44
46
Aug
06
dkny írta:
Nekem egy húgom van, 3 évvel fiatalabb. természetesen kiskorában kiszekáltam a világból, ő támadott, én védekeztem és a végén ő sírt. mindig ez volt. aztán egyébként felnőtt fejjel jól megvagyunk, de annyira különbözünk h szavakat se találok, vhogy szerintem ha nem lennénk tesók szóba se állnánk egymással. de igy jó, mert a szeretet összetart :)
van mostohatesóm is. illetve nem is tesóm, mert apu feleségének a lánya, az első házasságából.
"(jól van, furcsa családom van)"--szal ez a szitu itt is :) na a mostohatesóm - nevezzük így- egy kilencessel fiatalabb, de kijövünk egymással,ert áldott jó lélek. ilyen rendes embert nemigen láttam még :) csak hangosan nevet és hisztizik. :) persze amíg nem nekem, addig.. :)
19:14
47
Aug
06
rozsaslany írta:
A hugom 4evvel fiatalabb, mint en. A problemak anno vala a "szokasosak" voltak: oltuk egymast yo testverek modjara, ot piszkaltak, h miert nem olyan yo tanulo, mint en (ennek megfeleloen lazadt is a lelkem), en meg falnak masztam tole, h mindig a sarkamban volt. Aztan jottek a foiskolas evek, elkerultem otthonrol, es ez mindent megvaltoztatott. Egy vizsgaidoszakban, mit ad isten, kiborultam, es felhivtam edesanyamat, amibol a hugom csak annyit hallott, h mar vagy 10perce csak zokogok a telefonba. Nos, mire anya letette a tel.t, hugom mar ott allt az ajtoban (mind a 14evevel) osszecsomagolva, hogy akkor o most indul, busszal, es jon fel hozzam, es megprobal osszekaparni.
Minel tobbet voltam tavol otthonrol (es a foiskolarol tenyleg csak latogatoba jartam haza...), annal szorosabb lett hugommal a kapcsolatunk. Most, h mar 2eve kulfoldon vagyok... sejthetitek... iszonyatosan hianyzik. Tavaly es az iden is meglepeteskent hazamentem a szuletesnapja korul, a csalad nem tudott rola, csak edesanyam... mikor beleptem a szobaba... csak levego utan kapkodott... es percekig sirtunk egymas vallan, akkor mar fel eve nem talalkoztunk. A legszebb persze, h a meglepetes-szulinapi-bulijan pont azt beszelte (par nappal hamarabb) a baratnojevel, h akkor lett volna csak teljes a kep, ha a szulinapi tortajat en adom at neki... na, talan majd jovore :)))
Tulajdonkepp nincs ezen mit ragozni, O szamomra valoban Isten ajandeka (ezt jelenti a neve), aki ismer, aki tud rolam mindent, es akinek a kedveert barmikor hazarohannek.

"Egeszen halalunk napjaig reszei leszunk egymas eletenek. Akarmilyen messze is sodorjon bennunket az elet, akarmennyire is kulonbozunk, nem tudunk elni egymas nelkul. "
19:47
48
Aug
06
nikzy írta:
Nekem hat évvel fiatalabb az öcsém... Igaz nem nagyon jövünk ki egymással, ámde ha a másiknak ,, megkell vakarni a hátát" akkor megtesszük..Rengeteget veszekszünk mi is...és általában hamar felkapom a vizet..mert néha már az idegeimre megy, és van olyan is , hogy kénytelen vagyok már magamban 10 ig elszámolni, hogy lenyugodjak..De mindig megtalálja a módját, hogy felhúzzon... Az meg tényleg igaz, hogy amit nekem, nem engedtek meg annyi idős koromban, mint ahány éves most ő, neki engedik..szóval elég hülye egy helyzet..de ez van ezt kell szeretni... :) Persze remélem később minden megfog változni..vagyis szeretném ha megváltozna...
20:25
49
Aug
06
Marla írta:
hehe! nekem van egy 2 évvel fiatalabb öcsém, egy 4 évvel fiatalabb hugom, egy 16 é f féltestvérem,kislány, egy 18 é f féltestvérkisöcsém és egy 2 évvel fiatalabb "mostohahugom". Az első kettővel nőttem fel, ők agyonverték egymást mindig én meg inkább néztem egy darabig, h majd abbahagyják, aztán közbeléptem finoman, sose ütöttem meg őket.ha nagyon untam a csépelést szóltam anyunak :) aztán egy idő után elég volt azzal befenyíteni őket h szólok anyunak, ha nem hagyjátok abba. :D Nálunk én voltam az "legokosabb", öcsém a "legerősebb", hugom a "legszebb"-anyám teknikája, mindenki a legjobb vmiben, és ha vkinek szülinapja volt akkor a másik kettő is kapott egy kisebb ajándékot. szóval tökéletesen neveltek minket, most is azok vagyunk :P és imádom őket, ők meg engem.együtt járunk sokszor bulizni, én viszem a párom, öcsém a haverjait,akiknek a nővérei a legjobb bnőim, hugom meg élvezi h a nagyokkal mehet.amúgy a "kicsik" is azért bulizhattak előbb-én 16 évesen mehettem először, ők már 14 évesen-, mert velem jöttek vagy elmentem értük este.
féltesóim tündéri kisbabák,nekem még azok, a 2 éves öcsém a legjobb kis pasi a világon, ő meg tiszta "szerelmes "belém, minden nőnek játsza magát, a kislány meg a páromba van beleesve és közölte vele, h ne engem vegyen feleségül, hanem majd őt :P ha a bulizós korba jutnak ők is, akkor már leszek min 30 éves, és ha még akkor is jól tartom magam, viszem őket is bulizni :D
amúgy én sokkal jobban kijövök a fiatalokkal vagy a velem egy korúakkal, idősebb haverjaim nagyon nincsenek is, és eddig minden pasim öcsike volt, utolsó gyerek, ezt a "fajtát" egyből kiszúrom és imádom őket :D

20:39
50
Aug
06
Naafi írta:
nálunk épp ma volt egy testvéri "összecsapás" egy cipőboltban. Anyunk is velünk volt. Tesóm az esküvői tanúm, aki utálja a divatos, szögletes orrú cipőket..én meg utálom a bakancs stílusú cipőket, ráadásul az öltönyhöz sem megy...rajtunk kívül senki nem volt a boltban..mondtuk a magunkét rendesen...nem hangosan, de azért kínos volt így visszatekintve...az eladó csak mosolygott, és annyit mondott anyunak, hogy tipikus testvérek vagyunk...
20:46
51
Aug
06
Naafi írta:
nálunk épp ma volt egy testvéri "összecsapás" egy cipőboltban. Anyunk is velünk volt. Tesóm az esküvői tanúm, aki utálja a divatos, szögletes orrú cipőket..én meg utálom a bakancs stílusú cipőket, ráadásul az öltönyhöz sem megy...rajtunk kívül senki nem volt a boltban..mondtuk a magunkét rendesen...nem hangosan, de azért kínos volt így visszatekintve...az eladó csak mosolygott, és annyit mondott anyunak, hogy tipikus testvérek vagyunk...
20:46
52
Aug
06
CrazyH írta:
Nekem van egy noverem,egy batyjam es egy ocsem.A batyjamnak mas a felfogasa,kulon utakon jar,sosem erdeklodunk egymas hogylete felol.
A noveremmel sokaig alig beszeltunk,nem is tudtam,hogy mennyi kozos van bennunk(7ev a korkulonbseg),de most hogy en is onallo lettem,nagyon sokat segit,(es mindigis segitett)ha valami tortenik o az elso,akit felhivok.Neha csak nevetunk es nevetunk,de mar nem tudjuk,hogy min.:))
Az ocsem 4evvel fiatalabb,sokat veszekedtunk meg regebben,most mar normalis a viszonyunk.Bar amiota elkoltoztem otthonrol nem vagyunk napi kapcsolatban,de o mindig megnevetett.
21:04
53
Aug
07
vercsykeee írta:
Nekem a tstvérem a mindenem! Nem is tudom mi lenne velem nélküle... Nagyon jó testvérek vagyunk, mindig számíthatunk egymásra. Mindenkinek a jánlom, hogy bescülje meg a testvérét!!!!!!!!!
09:50
54
Aug
07
mimoza írta:
Nekem egy 2 évvel idősebb bátyám van. Kicsiként mi is sokat bunyóztunk, de amúgy meg tökjó volt, csomó fiús dolgot lehetett vele csinálni. :) kb érettségi körülre lett normális a viszonyunk, aztán egyetem után ő elköltözött Szolnokra én meg itthon maradtam a szüleimmel. Fura hétközben egykének lenni....
Szerintem egy fiú testvér klassz dolog, hogy is mondjam, megtanítja az ember lányát arra, hogy a fiúktól nem kell félni. Arra gondolok, hogy a tesómnak köszönhetően soha nem voltak gátlásaim a hímekkel való kommunikációban (legalábbis szerintem miatta nem voltak)
Amúgy nekem leginkább az unokatesók hiányoznak az életemből, egy sincs :( tök jó lenne, ha lenne pár, mert ugye ők rokonok, de mégse látja őket az ember minden egyes nap.
17:05
55
Aug
07
dkny írta:
Mosolygok mert a testvérem vagy és kacagok mert nem tehetsz ellene semmit :) nekünk wiwen a közös képünk alatt ez a mondat olvasható :)
19:51
56
Aug
07
hedvig írta:
Nekem két kisebb féltestvérem van, a nagyobbik 12, a kisebbik pedig 5 éves. (Én 21 vagyok) Igazából elég fura a hozzájuk fűződő kapcsolatom, mert amióta megszülettek, állandó bébiszitter vagyok...Illetve 1-2 éve már kezd megváltozni a helyzet, mert kezdtem unni ezt a kéretlen anyaszerepet, ami 9 éves koromtól tart(ott)...Szeretem őket, de a szüleim baklövései miatt úgy érzem, valami nem az igazi a mi kapcsolatunkban...Tudom, hogy a testvéreim, de inkább érzem úgy, hogy ők egy család, én meg egy árva gyerek vagyok, akit valahonnan összekapartak...
20:21
57
Aug
07
fagnes írta:
Nekem két nővérem van az egyikkel 8 a másikkal 11 év a korkülönbség és én mindig is példaképként tekintettem rájuk, mindig mindent megadtak nekem! Tök szerencsés vagyok hogy ilyen tesóim vannak!!
23:31
58
Aug
08
szicse válaszakatttika írására:
Hasonló cipőben járunk mi is. Engem elég gyakran foglalkoztat ez a kérdés, hogy miért nem tudtunk igazán összekattanni. De szerintem ezzel csak én vagyok így....
6 év van közöttünk az öcsémmel és valahogy mi is el vagyunk csúszva egymáshoz, bár én sosem szégyelltem őt, viszont nála ezt érzem. Kivéve mikor kell neki valami... akkor nagyon kedves tud lenni.
Persze vannak jó időszakaink, de ez a ritkább. Szerintem a tesók közötti ellentéteknek a szülők az okai. Legalábbis én így érzem, meg hogy a kisebbnek úgyis mindig jobb!!!!!
11:48
59
Aug
08
Giselle írta:
Nekem van két fiútestvérem . Én vagyok a középső, a bátyám 6 évvel idősebb, az öcsém pedig 15 hónappal kisebb. Vele jobban kijövök, gondolom a kevesebb korkülönbség miatt, meg a barátaink is ugyanazok. =) Anyuék mondták, hogy a bátyámnak nehéz volt megszoknia, hogy lett két testvére(tipikus egyke volt) 6 évesen. (féltékenység...) Visszatekintve , ha vmilyen csokit, vagy chipset kaptunk, akkor nem harmadoltunk, hanem a bátyánké lett a fele, a másikon pedig mi osztoztunk... Érdekes. Jah, anya és apa egykék... Persze mi is civakodtunk rendesen kiskorunkban, anyuék meg nagyon meg voltak ijedve, hogy "megöljük egymást"(játszottunk), egyszer a fejükhöz is vágtam, hogy "Ti ezt úgyse értitek, mert nincs testvéretek." Na, ezt azóta is emlegetik, hogy igazam volt, pedig csak 4 éves lehettem.
13:27
60
Aug
09
gube írta:
Nekem 3 évvel fiatalabb hugicám van, aki éppen most kamaszodik, úgyhogy nem felhőtlen a viszonyunk. Majdnem ugyanolyan kiakasztó dolgai vannak, mint nekem voltak, de jó szembesülni vele. Megtanultam egy életre a leckét, hogyan kell bánni a kamaszokkal :) Már alig várom, hogy egy kicsit megkomolyodjon, mert nagyon szeretnék már vele jókat dumcsizni. Sajnos én ősszel elköltözöm, mert egyetemre megyek, nem fogunk annyit találkozni, de lehet, hogy pont ez fog jót tenni a kapcsolatunknak. :)
00:59
61
Aug
09
Koki írta:
Nekem 2 féltesóm van az egyik 7 évvel fiatalabb a másik 12 évvel. Az egyik teóm velünk él a másik pedig apuékkal. Vele a viszonyom szinte nulla. A hugimmal pedig egyszerűen nem tudok kijönni. Kamaszodik. Mindig verekedünk. És mindig nekem kell több eszemnek lennie. Meg mindig én vagyok a nagyobb. és ......................
11:07
62
Aug
09
kisboszibaba írta:
Na bennem meg az öcsémben annyi közös van, mint egy kanna kiwifröccsben meg egy kutyában. Idétlen, levakarhatatlan, a hátam mögött a webcamba mutogatós, rinyálós, anyunak beárulós. Vagyis ELVISELHETETLEN! Mondták, hogy majd idővel jobb lesz. Nem lett. Rosszabb lett, mint volt. Majdnem négy év van köztünk, ami szerintem rengeteg. Ráadásul most kezdett el kamaszodni...Én meg éppen, hogy a közepén járok a kamaszodásnak. Szóval egyáltalán a hátam közepére nem kívánom az öcsémet. Soha. És azt hiszem később, felnőtt koromban sem fogok kérni belőle. Életem egyik legboldogabb napja lesz amikor felvesznek a fősulira és felköltözöm Szombathelyre a barátommal.
19:52
63
Aug
10
sequel írta:
nekem két nővérem(25,23), egy bátyám(21) meg egy hugom(12) van. sokáig éreztem úgy, hogy kilógok a sorból, mintha mindig mindenki jobb lett volna nálam. tanulásban, sportban, minden másban, aztán egy idő múlva rájöttem, hogy én meg olyan dologban vagyok jó amiben egyikük sem :P
nálunk mindenki szeret mindenkit, csak néha fordul elő, hogy két csoportra oszlunk (bátyám-fiatalabb nővérem+hugom és én, mert legidősebb nővérem már csak ritkán jön haza, van vőlegénye+háza is) és akkor szekáljuk egymást ezerrel :D
a boltban mindig több emberben gondolkozok, mindenkinek (aki itthon van) viszek csokit vagy müzliszeletet, épp ami jön...
imádom a tesóimat és nagyon örülök, hogy 4 is jutott belőle :D legnagyobb nővéremmel szinte mindent meg tudok beszélni, pedig régebben nagyon utáltuk egymást... irritált már a jelenléte is, aztán elmentünk ketten egy hétre nyaralni és azóta minden rendben :D másik nővéremtől a ruháit csórom el... bátyám a példaképem...(aki sok fájdalmat okoz.....) hugomat pedig imádom, még akkor is amikor majd felrobbanok, annyira felidegesít :) meg kell tanulni elviselni a tesókat :D
13:05
64
Aug
13
haley írta:
Nem csak jó és rossz testvérek vannak. Legalábbis szerintem. Mi az öcsémmal meg tudjuk ölni egymást, ha kell. Persze mikor kicsik voltunk talán valóban utáltuk a másikat. Bár akik ismernek minket azt hiszik még most is utáljuk egymást, pedig nem így van. Mindig kiállunk a másikért, persze csak, ha ő nem tud róla, ez olyan nyílt titok félesség. Csak mi bánthatjuk egymást más nem érhet hozzánk, mert akkor bármire képesek vagyunk. Tudjuk hol a határ, nem lógunk a másik nyakán. Neki sosem mondtam, de tisztelem és csodálom őt, amire valaha vágyott azt megvalósította, persze nem voltak nagy álmai, focizni akart, vagy éppen az hogy szakács legyen, és megcsinálta, míg én ha nem jött össze elsőre lemondtam róla. Igen csodálom őt, bár azért ezt sem fogom az orrára kötni:-)))
10:07
65
Apr
20
ismeretlen írta:
a testvéreimet szeretem a világon a legjobban
16:23
Felhasználónév:
Jelszó:
Hirdetés