Szépség

Bobbi Brown Magyarországon!

1872

Bobbi Brown megnyitotta első üzletét Budapesten a Mammut 2 Douglas parfümériában. Azonnal látni akartam a saját szememmel, hogy igaz-e a hír, így tegnap első utam oda vezetett. Meglepően tapasztaltam, h kisebb sor kígyózott a pult előtt, mindenki kíváncsiskodott, a bátrabbak pedig vártak a sminkelésre. Eduardo Ferreira sminkesnek a kisugárzása meg olyan volt, h majdnem én is elcsábultam egy rövidke sminktanácsadásra. 

Ki is valójában Bobbi Brown?

1991-ben néhány rúzzsal és egyszerű vezérelvével kirobbantotta a sminkszakma forradalmát: “A nők nem akarnak másnak látszani vagy másképp érezni magukat kisminkelve, csupán sugárzóbban és magabiztosabban.” Bobbi Brown sminkmester álma valóra vált, amikor New York-ban, a manhattani Bergdorf Goodman áruházban bemutatta barna bázisú rúzsait 10 árnyalatban. E rúzsok keverésével, kombinálásával megszámlálhatatlan hordható színárnyalatot lehet kikísérletezni. Bobbi rúzsait elsöprő fogadtatásban részesítették a szakmabeliek és a szépülni vágyó nők egyaránt, karrierje meredeken felívelt. Ma a Bobbi Brown Cosmetics termékeit világszerte forgalmazza: Észak-Amerikában, Európában, Ázsiában valamint Afrikában. 

Bobbi nem szűnő vonzalma a smink iránt gyermekkorában vette kezdetét, amikor fölfedezte édesanyja szépítőszereit.” Anyukám varázslatos szépsége, szépítkezési rituáléi mindig is ámulatba ejtettek.” Szenvedélyétől vezérelve Bobbi a bostoni Emerson Főiskolára jelentkezett, ahol színházi sminkelést tanult, azután New York City-ben dolgozott profi sminkesként.  Ugyanazokkal a kihívásokkal szembesült, mint minden kezdő a szakmájában – nulláról kezdeni a portfólió összeállítását, kapcsolatok felépítését – a legnagyobb nehézséget azonban a megfelelő sminktermékek hiánya jelentette számára. “Lehetetlen volt olyan sminket találni, ami igazán jól mutatott a bőrön. Majdnem mindig nekem kellett “helyrepofozni” a megvásárolt termékeket, kikeverni belőlük azokat az árnyalatokat, amelyek valamelyest természetesebben mutattak”, mondja. A véletlen találkozás egy vegyésszel divatfotózás közben mindent megváltoztatott. “Megosztottam az elképzeléseimet a vegyésszel egy illatanyag-mentes, krémes ugyanakkor nem zsíros rúzsról, melynek olyan az árnyalata, mint a száj természetes színe, csak szebb.” A szakember elkészítette a rúzst Bobbi pontos útmutatása alapján és az eredmény a Brown Lip Color lett, egy rózsaszínes-barna árnyalat. Kilenc további árnyalatot készítettek mellé és készen is állt Bobbi rúzskollekciója.  

Ha egy pillantást vetünk Bobbi legfrissebb kínálatára, láthatjuk, hogy küldetése nem változott: választási lehetőséget biztosít a nők számára. A bőrszínnel tökéletesen megegyező árnyalatokban kapható alapozói, korrektorai és púderei kiemelik a bőr természet adta árnyalatát ahelyett, hogy természetellenesen rózsaszínessé tennék. A szemek, orcák és ajkak kiemelésére szolgáló termékei a szolid árnyalatoktól a mély színekig terjedő színskálán mozognak. Sminkeszközei és kiegészítői épp oly praktikusak, mint amilyen szemet gyönyörködtetőek. Aktív sminkmester, szépség szakértő, feleség - és háromgyermekes édesanya – Bobbi szemléletmódjával könnyű azonosulni: a legfontosabb az egyensúly létrehozása és megtartása, a pozitív életszemlélet képességének kifejlesztése és önmagunk elfogadása olyannak, amilyenek vagyunk. “A szépség titka egyszerű: az légy, aki vagy”, állítja Bobbi. 

A márka filozófiája

“Ha egy nő odamegy a Bobbi Brown pulthoz, smink oktatásban részesül, nem csupán egy sminkben. Mi felvértezzük a nőket azzal a tudással és olyan terméket kínálunk nekik, ami által a lehető legjobban nézhetnek ki és úgy is érezhetik magukat.” Bobbi filozófiájának kulcsfontosságú eleme az oktatás. A Bobbi Brown Sminkmesterek megtanítják a nőket hogyan válhatnak saját maguk szépségápolási szakértőjévé és sminkmesterévé. A Bobbi Sminkmesterek figyelembe veszik a vendégük stílusát, életmódját és elvárásait, mielőtt kisminkelnék. A Bobbi Brown sminkoktatás személyre szóló Szín-lap kitöltésével zárul, melynek segítségével otthon is könnyedén elkészíthető a smink. Bobbi sminktechnikája - a mindennapi öt perces szépítkezéstől a húsz perces alkalmi sminkig – a nők egyedi igényeihez igazítható.

Az arcápolás fontos első lépése a szépítkezésnek, hiszen a smink csak megfelelően ápolt bőrön lesz hibátlan. Bobbi arcápoló készítményei természetes növényi olajokat ötvöznek modern kozmetikai technológiákkal. Bobbi minden alapozója, korrektora és púdere sárga tónusú; a természet adta bőrszínekkel megegyező árnyalatok mindenféle bőrön teljesen természetesnek hatnak. A szemek, orcák és ajkak festésére kínált készítmények időtálló árnyalatai olyan finomak vagy éppen annyira erőteljesek, amilyennek használójuk szeretné. Sminkecsetei és más sminkeszközei professzionális minőségben készülnek – Bobbi maga is ezeket használja fotózások és divatbemutatók sminkjeihez.

Bobbi Brown mozgásban

Bobbi átlagos munkanapja vég nélkülinek tűnik. Vállalatának működtetése mellett – ami magában foglalja a termékfejlesztés figyelemmel követését, a marketingtevékenységet, kreatív tervezést és a hirdetést – Bobbi a következőkkel foglalkozik: A kamera előtt osztja meg sminkes tapasztalatait a közönséggel, tanácsot ad az érdeklődőknek olyan televíziós produkciók meghívott szakértőjeként, mint a Today Show és az Oprah Winfrey Show. New York-i divatbemutatók színfalai mögött a modellek megjelenésén dolgozik, többek közt Badgley Mischka, Thakoon, Tory Burch, Rachel Roy, Sass & Bide, Matthew Williamson divattervezőkkel karöltve. Tollal a kezében, íróasztalánál éppen egy újabb lebilincselő könyvének megírásával foglalkozik. Az eddigiek - Bobbi Brown Beauty, Teenage Beauty, Beauty Evolution, Living Beauty - egytől-egyig bestsellerek. Smink tippjeit, szakértői tanácsait a világ számos magazinjának olvasóival osztja meg állandó rovatokban, interjúkban és on-line. Az egyik legkeresettebb sminkes a divatszakmában: vezető magazinok címlapjain és divatfotóin találkozhatunk az általa készített sminkekkel.

Jótékonyság

Bobbi vallja, hogy minél többet adunk, annál többet kapunk vissza az élettől, ezért állandó figyelmet szentel a rászorultak támogatásának. A szívéhez legközelebb álló két jótékonysági szervezet a Dress for Success és a Jane Adams Vocational High School.  A Dress for Success New York program keretében, mely állásinterjúra ideális kosztümökkel és karrierépítő tanácsokkal látja el a hátrányos helyzetű nőket, Bobbi a munkahelyi környezetnek megfelelő smink elkészítését oktatja. „A Dress for Success egy egészen rendkívüli szervezet, mert azokkal az eszközökkel és azzal a tudással vértezi fel a nőket, mely lehetővé teszi számukra, hogy azzá váljanak, akik lenni szeretnének” – mondja Bobbi. A megfelelő öltözék kiválasztása után egy önként jelentkező Bobbi Brown sminkmester sminkelni tanítja a szervezet által támogatott nőket, akik egy szépségápolási termékeket tartalmazó csomaggal is gazdagodnak.

50. születésnapján Bobbi több, mint egymillió dollárt gyűjt a Dress for Success számára a szervezet 10. éves adománygyűjtő gáláján. A New York Bronx negyedében működő Jane Addams Vocational High School-lal Bobbi akkor került kapcsolatba, amikor a szakiskola felkérte tiszteletbeli igazgatójának. Idejét a kozmetikai program és a fiatal anyákat segítő LYFE Center között osztja meg. Bobbi az elmúlt néhány évben ösztöndíjjal segítette az iskola egy végzős diákjának továbbtanulását, felújíttatta a kozmetikusi osztályt és laptoppal, valamint gyakornoki állással jutalmazza az iskola néhány tehetséges tanulóját.
Néhány személyes kérdés Bobbihoz

A szépség univerzális?

A nők a világ minden pontján ugyanarra vágynak: nem szeretnének másképpen kinézni, mint amilyenek, csak épp egy kicsit szebbnek és magabiztosabbnak.

Melyek a legfontosabb sminkszerek?
Mindennek alfája és ómegája a korrektor. Emellett minden nőnek szüksége lenne egy olyan árnyalatú rúzsra, amit akkor is tud használni, ha nem néz tükörbe. Az arcot a leglátványosabban egy kis pirosító teszi egészségesen sugárzóvá.

Minek tulajdonítja sikerét?
Annak, hogy mindig konkrét elképzeléseim vannak, valamint a kitartásomnak, az elhivatottságomnak, a munkabírásomnak és legfőképpen annak a szenvedélynek, amivel a munkámhoz viszonyulok.

Hogyan telik egy napja?
Izgalmasan, és minden nap tanulok is valamit. Új termékeket fejlesztek ki, emellett hírességek, divatmagazinok és divatbemutatók számára dolgozok ki sminkeket.

Hogyan képes megőrizni az egyensúlyt az anya, a feleség, a sminkes és az üzletasszony szerepei között?
Az élet minden területén, a munkában és otthon is az egyszerűségre törekszem és tisztában vagyok azzal, mi igazán fontos a számomra.

Mi a legfontosabb az Ön számára?
A családom. 

Mi a legfőbb stílusjegye?
Szeretem a kényelmes és sportosan elegáns holmikat. 

Melyek ruhatárának alapdarabjai?
Egy minőségi fekete kosztüm, fehér ingek, kasmír pulóverek több színben és a farmerek.

Bobbi-kronológia

1980 - Az Emerson Főiskolán szerzett színházi sminkmesteri diplomájával a zsebében Bobbi New York-ba költözik, hogy profi sminkesként dolgozzon.
1981 - A Glamour felkérésére Bobbi életében először részt vesz egy magazin divat-összeállításának elkészítésében.
1983 - A YM magazin Bobbit szerződteti sminkesnek Brooke Shields fotózására.
1984 - a Vogue magazin Bobbit kéri fel egy hatoldalas divat-összeállítás sminkjeinek elkészítésére.
1987 - Bobbi a neves fényképésszel, Patrick Demarchelier-vel és Naomi Campbell szupermodellel készíti el legelső Vogue címlapját.
1990 - Bobbi egy vegyésszel együttműködve megalkotja 10 természetes hatású rúzsát Salmon, Beige, Raisin, Rose, Pink, Orange, Blackberry, Burnt Red és Red színben.
1991 - A Bobbi Brown Essentials rúzsai bemutatkoznak a New York-i Bergdorf Goodman áruházban. Bobbi arra számít, hogy 100 rúzst ad majd el az első hónapban, de ezt a célkitűzést már az első napon teljesíti.
1992 - Bobbi a Foundation Stick egyedülálló, sárgás tónusú színeivel forradalmasítja az alapozók világát.
1993 - A Bobbi Brown Essentials helyet kap a neves Neiman Marcus áruházban a Texas állambeli Dallas-ban.
1994 - Bobbi szerepel az Oprah és a Today Show-ban, a márka eladása az egekbe szökik. A Bobbi Brown Essentials betör a nemzetközi piacra is, Nagy-Britanniában a Harrod’s-ban mutatkozik be.
1995 - Bobbi bemutatja tökéletes smink-alapul szolgáló bőrápoló családját. Bobbi eladja szépségápolási birodalmát az Estée Lauder vállalat-csoportnak, de marad a vállalat élén.
1996 - Megjelenik Bobbi első könyve, a Bobbi Brown Beauty: The Ultimate Resource. A könyv 100.000 példányban kel el és előkelő helyen szerepel a New York Times bestseller listáján. Az ekkorra már közismert szépségápolási szakértő www.bobbibrown.com címmel létrehozza saját honlapját. Két évvel később megnyitja online áruházát. A Bobbi Brown márka Ázsiában a hongkongi Jumbo Sogo-ban debütál. 
1997 - Bobbi az NBC csatornán sugárzott Today Show meghívott szépségápolási szakértőjeként havonta egyszer feltűnik az Egyesült Államok tv-képernyőin. A Bobbi Brown márka Nagy-Britannia után a berlini KaDeWe áruházban is bemutatkozik. A Glamour magazin éves „Women of the Year Awards” díjkiosztóján ismeri el Bobbi érdemeit.
1998 - Bobbi Brown betör a reptéri vámmentes üzleti szektorba: megnyitja pultját Hawaii-i DFS-en.
1999 - A család legifjabb tagjának világrajövetele adta az ötletet, hogy Bobbi létrehozza a kisbabáknak készített, nyugtató hatású termékcsaládját, a Baby-t.
2000 - Megjelenik Bobbi második könyve, a Bobbi Brown Teenage Beauty: Everything You Need to Look Pretty, Natural & Awesome, mely, akárcsak első könyve, felkerül a New York Times bestseller listájára.
2001 - 10. születésnapját ünnepli a Bobbi Brown Cosmetics. Kezdetét veszi Bobbi Brown együttműködése a Dress for Success New York-kal és a bronxi Jane Addams Vocational High School-lal. Bobbi bemutatja a szakma elismerését is kivívó, újszerű Long-Wear Gel Eyeliner-t, mely elnyeri az Allure magazin „Best of Beauty” és az In Style magazin „Best Beauty Buys” díját.
2002 - A Bobbi Brown Cosmetics a belvárosi SoHo-ba teszi át székhelyét, a Broadway 575 száma alá költözik. Megjelenik Bobbi harmadik könyve, a New York Times bestseller listáján debütáló Bobbi Brown Beauty Evolution: A Guide to a Lifetime of Beauty.
2003 - A népszerű Bronze Shimmer Brick a Bobbi Brown termékcsalád állandó tagjává válik és nem sokkal azután már több színben is kapható. Ma minden percben vásárolnak belőle egyet a világ valamely pontján.
2005 - Bemutatkozik a Pot Rouge, melyet Bobbi néhai nagymamája ihletett, aki pirosító gyanánt is használta rúzsát. Az újdonság azonnal nagy sikert arat, elnyeri a Cosmopolitan és a Seventeen magazin szerkesztőinek díját.
2007 - Bobbi a QVC teleshopping csatornán is bemutatkozik, első egyórás adása a csatorna 20 éves történetének legnézettebb bemutatkozó programja. Megjelenik Bobbi negyedik könyve, a Bobbi Brown Living Beauty, mely elődeihez hasonlóan felkerül a New York Times bestseller listájára. 50. születésnapján Bobbi több, mint egymillió dollárt gyűjt a Dress for Success számára a szervezet 10. éves adománygyűjtő gáláján. Bobbi megnyitja a The Studio-t Montclair-ben, New Jersey-ben. A The Studio, mely nemcsak a márka első önálló üzlete, de művészek és vásárlók tréningközpontja is egyben, nagy sikert arat.

2008- Bobbi Brown megérkezik Magyarországra!

Köszi, Árpa Karolna!

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások