Közösség

A BKV áldozatai

1476

Amiről most írni szeretnék, olyan dolog, ami nagyban érinti a gyalogosan közlekedő budapesti lakosságot. Életünk része, bármerre nézünk, ott van. Segíti mindennapjainkat, mégis, manapság elhanyagolják - a város vezetése. Sajnos nem kap kellő figyelmet, támogatást, a belé ölt pénzt lenyúlják a vezérigazgatók… Cikkem tárgya tehát nem más mint a Budapest Közlekedési Vállalat.

Nem a sztrájkokról szeretnék írni, ez megosztja a népet, véleményem szerint. Van aki szerint jogos, van aki azt mondja, jogtalanul nyavalyognak… meg lehet azért érteni a sztrájkot, de én mint utas szólalnék fel. Egyre drágább és drágább a bérlet… áprilistól új menetrendek “szépítik meg” hétköznapjainkat. Mivel is? Ritkább, ezáltal zsúfoltabb járatok, párat már össze is vontak. Persze a drágább bérletből ellenőrre is futja! Minden metróállomásra. Kijárathoz, bejárathoz egyaránt. Hol a következetesség? Mintha valaki vakon bepöttyözte volna Budapest térképét. Egyes helyekre, ahova indokolt lenne és sokan járnak arra, nem jut ellenőr, máshova meg duplaannyi.

Egy dolog hogy lerobbant a BKV gépjárműparkja, a járművek le vannak pusztítva, régiek, persze útközben gyakran lefulladnak, s aztán várhatod a következő buszt, ami persze április elsejétől “hálistennek” még ritkábban jár… De ha végre feljutottál a járműre, akkor mi van? Az ám az igazi szenvedés. Eljutni a város egyik végéből a másikba. Mármint, ez leginkább a belvárosra vonatkozik, de csúcsidőben minden tömve van, még a külső kerületekben is. A kedves BKV alkalmazottak pedig szintén nem az utasért léteznek ám… már csak azt nem értem, festmények, díszek híján rakják ki a “ne dohányozz, ne piálj, ne vigyél kutyát a buszra szájkosár nélkül” stb. táblákat? Mert hogy se utasnak, se vezetőnek nem szent, az fix. De legalább a vezetőnek az lehetne, hiszen őt ezért fizetik!

 Nem dohányzó lévén az háborít fel, hogy a kedves vezetők semmibe veszik a dohányozni tilos táblákat. Lazán, kigombolt ingben, mint a császár pöffeszkednek a vezetőülésben, aztán nagy királyan előveszik a cigijüket, és akár nyitott ajtónál is pöfékelnek az utasok orra alá. Mintha nem lenne elég, hogy a csúcsforgalomban szívjuk a füstöt. Szívd csak a buszon is, mert szegény vezető élete olyan stresszes, nehogymár te, az utas, a kis senki mondd meg neki hogy mit szabad és mit nem. Nekem ezt egyszer az arcomba vágta a vezető, mikor teljesen normális hangon, udvariasan megkértem hogy nem nyomná-e el, mert ez egy nemdohányzó járat. Erre lelassított, az arcomba üvöltötte hogy én ne mondjam meg neki, hogy mit szabad és mit nem és láttam rajta ha még egy szót szólok, nekem jön. A 200 kilójával, nekem 50 kilósnak.

Az ominózus agresszív, dohányos buszvezetőn úgy kiakadtam, hogy feljelentettem a BKV ügyfélszolgálatán. Az ügyfélszolgálatos nő meglepődött az eset hallatán. Pedig gyanítom, hogy nem egyedi eset, csak a többség lenyeli, és nem szól. Na én meg pont nem ilyen vagyok. Ezután még többször láttam a buszvezetőt. Két hétig nem dohányzott, aztán visszatért minden a régi kerékvégésba, menetrendszerűen bizonyos megállónál elkezd cigizni, az utasok meg fulladjanak meg. Azóta más vezetőnek sem szólok. Inkább hátramegyek, amennyire csak lehet. Sokszor odaáig is eljut a szag, habár a fülke ajtaja csukva van, de felül rés tátong, így nincs értelme az ajtónak. Ja, rövid busznál külön szívás: az egész buszt átjárja a füst.

Megoldás: miért nem tudják megvárni míg a busz a végállomásra ér és ott elszívni 2-3 szálat? Miért kell mások tiszta levegőjét beszennyezni? Aki dohányos annak jár a szívás lehetősége, nekünk nem jár a tiszta levegő? A másik gyöngyszem mikor hangosan röhögcsélnek a kollégával, aki beáll az ajtajába, holott a “ne beszélgess a vezetővel út közben” tábla is kint van… Biztos jókedvükben ragaszgatták ki a buszra ezeket az intelmeket…A BKV kicsit sem fordít gondot arra, hogy az efféle megengedhetetlen tevékenységeknek gátat szabjon?? Nektek mi a véleményetek? Találkoztatok már megdöbbentő esettel buszon, villamoson, héven, metrón, földalattin, siklón, stb. mikor az utas a BKV alkalmazottjának áldozatául esett? Netán a közlekedési vállalat helyzete aggaszt? Várom a történeteket…

Az olvasói cikkek tartalmának valódiságáért a cotcot.hu szerkesztősége nem vállal felelősséget. Ezen szolgáltatásunkat olvasóink saját felelősségükre vehetik igénybe.

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások