Közösség

Ez szolgáltatás?

1107

Azt gondolná az ember, hogy ha a kisvárosból elköltözik, és beköltözik a nagyvárosba, ott minden kolbászból lesz. Azaz, bármikor, bármit el tud intézni, bárhová el tud menni bulizni, tele lesz eseménnyel az éjszaka, és amúgyis minden szuperjó lesz. Csakhogy ráébredsz, hogy a szolgáltatók egyike sem úgy éli a mindennapjait, ahogyan az a szolgáltatottnak megfelelő lenne. A bankok nyitvatartása röhejes, reggel nyolctól, kilenctől vannak nyitva általában négyig, tehát a dologzó lény hat óra után ne is álmodozzon arról, hogy valamit is el fog tudni intézni. Megesett már az is, hogy az öt óráig nyitva lévő bankba tíz perccel a zárás előtt már nem lehetett bemenni, zárva volt. Az élelmiszerboltok alkalmazkodtak a vásárlókhoz, így a szolgáltatók alábbi fajtái azok, akikkel hétköznapi ember nehezen boldolgul.

Önkormányzati ügyek

Ilyen a Földhivatal, az Okmányiroda és társaik, akiket még felkereseni sem egyszerű. Számtalan olyan szituációba botlottunk már bele, amikor magát a helyet nem találtuk, és a portások nagy kegyes segítségével leltük csak meg. Abba ne is menjünk bele, hogy valójában miért ők uralják a takarítónőkkel együtt a hivatalokat. Az esküvőt is rajtuk keresztül kell intézni, és még a gyerekvállaláskor is megkeserítik a mindennapjainkat. Pedig elvileg belőlünk élnek, igazán lehetnének kedvesebbek és működhetnének sokkal, de sokkal egyszerűbben, legalább már a nyitvatartást illetően. Az internetes ügyfélkapun pedig évek óta csak ígérik, hogy el tudjuk majd intézni az életünket, közben pedig maximum időpontot lehet kérni. A nagyszerű illetékbélyegezési herce-hurcáról meg ne is beszéljünk, amikért külön el kell menned  a postára. Ami szintén megérne egy misét.

Bankok

Ha csak számlát szeretnénk nyitni, már az bonyodalommal jár, nem beszélve a komplikáltabb ügyekről, mint utalás, lakáshitel, megtakarítások, esetleg vállalkozói számla, melyeknek a felét nem értjük, baromi meleg van bent vagy épp a pisit is belénkfagyasztják a légkondival, és minden ügyfélszolgálatosnak épp akkor van dolga, amikor mi kerülünk sorra. A hívószámos rendszernek pedig számtalan bakija van, például ha kimegy az ember cigizni és akkor kerülne sorra, pusztán az ügyfélszolgálatos jóindulatán múlik, meddig kell várnunk. Az egyik legnagyobb vicc pedig, bár nem idevág, hogy miért kell nekem a saját számlakivonatomért oldalanként 2000 forintot fizetni, ha a postázotton felül kéne még egy. Azért ez kemény nyomtatási ár. 

Közüzemi dolgok

Ők a legpofátlanabbak mind közül, az inernetes szogáltatók (némelyik tényleg megérdemelné, hogy leírjuk a nevét) telefonos ügyfélszolgálata kriminális, gyakorlatilag három napon keresztül kell őket üldözni azért, hogy megtudjuk, mi a helyzet. Gáz szolgáltatókra szinte mindenki legyint már, mert tudjuk, milyenek, biztos, hogy a kitöltött űrlapot vagy háromszor vissza fogják dobni, és a sorbanállás az persze alap. A csekkes rendszert meg lehet úszni, de csakis úgy, ha magunk utaljuk az e-bankszámlánkról a pénzeket. A különböző óraállásokon a vizeseknél képtelenség kiigazodni, gyakorlatilag évek óta nem tudok rájönni, mit jelentenek a számlán a számok és akkor most mennyi vizet fogyasztok átlagosan egy hónapban.

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások