Étel+Ital

Mit együnk túlhajszolt napokon?

971

Mit együnk tárgyalás vagy vizsga előtt, hogy az agyunk jobban funkcionáljon? Lehet egyáltalán a táplákozással ezt serkenteni? Dietetikusosk szerint azok az ételek, melyek antioxidánsban gazdagok, memóriajavítóak és növelik a szellemi kapacitást. Bármilyen betegséggel szemben edzetté teszik az immunrendszert, ilyenek a dió- és babfélék. A C vitamin, a sötétzöld levelű zöldségek, paradicsom, görögdinnye, narancs és brokkoli mind jól jöhet az agy felfrissítéséhez. Kutatások kimutatták, hogy az Omega 3 zsírsav valóban jótékony hatással bír, emellett a lazac, az avokádó, a tonhal és az egészséges növényi olajok mind nagyon egészségesek és karban tartják az agyat.

Érdemes már a stresszes nap reggelén odafigyelni a táplálkozásra, kerüljük a fehér cukrot, mert nem tesz jót a vérnyomásnak, inkább a természetes édesítőket részesítsük előnyben, mint a méz. Ha szénhidrátra vagy édességre vágyunk, megteszi egy banán is, vagy mézben pirított dió, a csokoládé nem tesz jót a stresszes helyzetekben. Tárgyalás előtt nem célszerű olyan ételt ebédelni, ami hagymás, fokhagymás vagy nehéz ételt, ami ül bennünk és úgy érezzük, butára ettük magunkat. Válasszunk grillezett pulykát vagy csirkét, köretként sült zöldségeket esetleg barna rizst párosítsunk, akár a saláta önmagában is kitűnő.

A késő esti munkához a legalkalmasabb snack féle a mogyoróvajas kenyér banánnal, ez megadja azt az energiát, amire szükség van ahhoz, hogy éjjel fenntartsuk figyelmünket. Természetes zsír és szénhidrát egyensúlya miatt karban tartja az anyagcserét és vércukorszintet, ennek hatásaként az összpontosítással és figyelemmel garantáltan nem lesz baj. Ha némi koffeinra van szükség, kávé helyett a zöld teát vagy borsmentát érdemes választani, ezek szellemi éberséget és élességet adnak.

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások