Étel+Ital

Hogyan együnk jól a melóban?

928

Tudományosan is alátámasztott és tapasztalati tény, hogy a napi négy-, ötszöri étkezés az ideális. Oké, de ezt mégis hogy kivitelezhetjük, ha kilencre berohanunk a munkahelyünkre, ott turbóban melózunk, és a nap végén rohanunk tovább? Jó kérdés, de mi megfejtettük.

Reggelizz otthon

A legegészségesebb – testileg és lelkileg is -, ha reggel a családoddal, pároddal, lakótársaddal vagy a macskáddal elfogyasztasz egy reggelit. Rád bízzuk mit. A lényeg a bőséges, ízletes reggeli, kinek-kinek ízlése szerint. Van, aki el sem tudja képzelni, hogy sütit egyen teával, és vannak olyanok is, akik rajonganak ezért a kombóért. Nincs otthon reggeli, pótolható a munkahelyed felé tartva. Térj be a pékhez, kisboltba, akárhova és reggelizz meg. Nincs időd, edd meg a HÉV-en! Nem szeretsz idegenek előtt, tömegközlekedve majszolni? Akkor vidd be a munkahelyedre, és edd meg ott.

Tízórai

Vagy tizenegy. Mindegy, ebéd előtt tolj le valami kis apróságot, de ne csokit!!! Legyen egy kis keksz, mondjuk vagy joghurt, alma, répa, akármi. Fontos, hogy keveset egyél, de sokszor. A közti étkezésekre nem kell olyan nagy hangsúlyt fektetni, mint a főétkezésekre. Hiszen az mégiscsak túlzás lenne, ha kétóránként kimennél a konyhába, akkurátusan megterítenél, és fél órát az étkezéssel töltenél. 

Ebéd

Nos, itt már, ahogy korábban megírtuk sok lehetőséged van. Rendelhetsz kaját, főzhetsz is valamit még otthon, amit elviszel a melóba, de sokan kiszaladnak enni valamit a közeli menzára, étterembe, akárhova. Fontos, hogy legalább fél órát szánj az ebédre, ne habzsolj, ne kapkodj, ha tele van a pocak, kérj dobozt, ne edd magad degeszre. 

Uzsi, mint a napköziben

Uzsonnázz, mielőtt elmész a munkahelyedről, az utolsó nagy hajtás megkívánja az újabb energiabevitelt. Itt ehetsz gyümölcsöt vagy a tízóraiból maradt kekszet, válassz. Hoppá, máris a negyedik étkezésnél tartunk. 

Romantikus vacsi

Vagy nem romantikus, de legyen vacsora. Ha alkalmanként küzdesz a súlyfelesleggel, akkor rágcsálj el egy répát, nyers zöldséget, alacsony cukortartalmú gyümölcsöt. Jó bőrben vagy? Simán belefér egy kis adag roston pipimell és saláta. A nap végi folyadékbevitelt megfejelheted egy forró tányér levessel, ami energiát ad az éjszakához, ha épp huncutkodni van kedved, és nem a tyúkokkal lefeküdni.

Nehéznek tűnik elsőre - hiába neveltek már erre az iskolában is -, mert egész nap rohanunk és sokszor délután kettőig, amíg nem nyilall bele a fájdalom a gyomrunkba az éhségtől eszünkbe sem jut az evés, de nagyon egészséges és kivitelezhető. Érdemes megtervezni a munkahelyi étkezésedet, és azt vedd elsősorban figyelembe, hogy milyen típusú munkát végzel, és ahhoz mennyi energiára van szükséged. Csak okosan! Ti, hogy csináljátok ezt? Mi nehezen vagy sehogy.

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások