Divat

Színpadról jött tervezők

802

Nem meglepő, hogy az énekesek, gondolva azokra az évekre, amikor már nem lesznek sikeres popperek, rockerek, átnyergelnek más-más kreatív terültre. Korábban sok énekes lépett kamerák elé, színpadra - színészként, ám mivel ezek a kísérletek nem voltak túl emlékezetesek, vagy talán csak egy-két esetben, most új területeket próbálnak meghódítani. Ilyen a divat világa, ami hosszú távon gyümölcsözőbb, és talán kevesebb energiabefektetéssel is jár, mint a folyamatos filmezés. Senki nem kapja fel a fejét, ha Gwen Stefani, J-Lo, Beckhamné, az Olsen-ikrek, Madonna, P Diddy vagy épp Paris Hilton kollekcióit emlegeti a média, viszont azt már biztosan kevesen tudják, hogy Lenny Kravitz és Justin Timberlake is ruhatervező. Nézzünk még meglepetéseket.

Justin Timberlake is igazi reneszánsz ember, zeneszerzőnek, énekesnek, fiúcsapattagnak és színésznek is elmegy, ráadásul szexi farmereket tervez formás fiúpopsikra. Izgalmas kollekciót készített legjobb barátjával, Trace Ayala-val. Ezek a ruhák egyesítik a country-design-okat a sikkes utcai öltözettel. A divatmárka - mely elsőként novemberben jelenik meg a Bloomingdale áruházláncban - a William Rast nevet kapja, Timberlake és Ayala nagyapjai után, akik nagyon jó barátok, és még ma is összejárnak sakkozni.

Ha már a szexi férfiaknál tartunk, mindenképpen eszünkbe kell, hogy jusson Lenny Kravitz. Ő is saját divatmárkát készül létrehozni, és azt reméli, hogy ugyanolyan sikereket ér majd el vele, mint a többi zenész. A rocker kipróbálta már magát az építészet területén is, egy belsőépítészeti céget is létrehozott, de úgy tűnik kreativitása határtalan. Lenny egy teljes divatstílust szeretne a saját neve alatt megjelentetni. Állítása szerint nem a nevével akarja eladni a ruhákat, hanem az alkotói képességével. "Mindenki divattervező lesz. Puffy, J-Lo és Gwen Stefani is jó munkát végzett, most eljött az én időm is. Érdekes lesz. Ez inkább egy életstílus, mint divatmárka, egy újabb üzlet. Nem azért csinálom, hogy az én nevem legyen rajta, és így adjam el. Persze, nagy üzlet, de én a kreativitásomat élem ki benne." - magyarázza a rocker.

Kedvenc New York-i újságírónk, Carrie Bradshaw megformálója is tervez. Sarah Jessica Parker a színésznő, a divatikon sosem unalmas öltözékeiről volt híres, kollekciója, a BITTEN pedig azt üzeni rajongóinak, hogy extravagáns kosztümben ugyanolyan jól érezhetjük magunkat, mint lezser göncökben. Ruhái ékesen példázzák, hogy némi erőfeszítéssel és gyakorlással a sztárok is tudnak valóban hordható, megfizethető, a vásárlók igényeit szem előtt tartó darabokat megtervezni. Laza streetwear csajoknak. 

Vannak még színésznők a tarsolyunkban, itt van rögtön Sienna Miller hollywoodi színésznő, aki arról ismeretes, hogy Jude Law össze-vissza alázta a világ szeme láttára félrelépéseivel. Ő testvérével  Savannah-val,  együtt ült a rajzasztalhoz, hogy megálmodják saját ruhatárukat. A lázadás antológiája fantázianevet viselő, vintage hangulatú, mégis modern kollekció volt első munkájuk. A Twenty8Twelve márkát – melynek jelentése december 28, vagyis Sienna születésnapja, – Carlos Ortega divatmogul hívta életre, és tervei szerint minden új kollekciót más művész neve fémjelez majd.

Pete Doherty és volt nője, Kate Moss is terveznek ruhákat. A kábítószeres botrányairól ismertté vált rockzenész a manchesteri Gio-Goi számára tervez ruhákat, míg Moss kisasszony a Topshop számára tervezett, exkluzív kollekciót, ami komolyabb botrány is kavart, mert a szakértők szerint ezek a ruhák csak az olyan csontos csajoknak állnak jól, mint a kokós modell. Kate tervezett már a luxuscuccokon kívül fehérneműket, sőt kismamaruhákat is. Ezeket mind a Topshop polcain találhatjuk meg, ezeket a polcokat pedig Nagy-Britanniában.
Ha már a híres drogfogyasztóknál tartunk, Amy Winehouse dobását se hagyjuk ki a divatipar tündöklő angyalai közül! Híresen ronda stílusát és sminkjét nagyon sok rajongója utánozza, így egyértelmű volt, hogy Amy előbb-utóbb létre fog hozni egy igazán nekik való kollekciót. Többféle terméket akar kihozni, nem csak ruhákat, hanem kendőt, parfümöt, sminket és hajlakkot is. Persze mindez az ő egyedi, jól felismerhető stílusát keltené életre. Bármikor és bárki pártfogásával jelennek is meg az Amy Winehouse termékek, az énekesnő számára a cél, hogy rajongói egészen a legapróbb részletekig tökéletesen tudják utánozni megjelenését.

A Missouri-ban született country énekes, Sheryl Crow is a tervezői trend áldozatává vált. Egy kanadai ruhagyár gyártja le a Bootheel Trading Co. fantázianevű, egyszerű és olcsó, western stílusú farmerruházatot. A Wester Glove Work Victoria Becham farmerkollekciójának népszerűsítésében is óriási szerepet játszott. Crow már régóta tervezi, hogy divattervezőként is megpróbál befutni, s most olyan darabok tervezésére adta a fejét, amelyek kényelmesek, divatosak és sokak számára elérhetőek megfizethető áruk miatt. 

Jogosan merül fel a kérdés, hogy mi van a vérbeli cicababákkal, a Paris lányokkal? Nos, Mindketten terveznek ruhákat, de mindenképpen Nicky Hilton a sikeresebb, akinek Nicholai kollekciója nagy sikert aratott New Yorkban, a divathéten, ahol igazi csillogó-villogó partiruhákkal állt elő. Nővére, Paris, cipőkkel próbálkozik újabban, saját szavaival pedig: „Mindig imádtam a cipőket, így természetesnek tűnt, hogy a sportruházat és a kozmetikumok után most végre lábbeliket tervezzek” 

És hogy mi van a magyar celebekkel? Egyelőre csak zsírégető Norbi felesége, Rubint Réka tervez ruhákat. A Sugarbird divatmárka tavaly a Personával közösen elkészítette a Rubint Réka nevével jelzett Limited RR Star ruhakollekciót. Vagánynak, mégis nőiesnek szánta ezt a kollekciót Réka, mindenesetre most egy darabja sem villan fel a szemem előtt...

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások