Mi ez?

Megdöbbentő hajápolás

756

Tegnap a tavaszi megújulás jegyében meglátogattam szeretett fodrászomat, Barnát. Gondoltam kifaggatom, miközben a fejemen csattogtatja ollóját, hogy mégis milyen felkészítő kúrában részesítsem a hajamat, fejbőrömet most tavasz előtt? Gondolatban már megvoltak a saját válaszaim csak pontosítani szerettem volna. Azt képzeltem, hogy mint minden fodrászüzletben, itt van egy adott márka, amit előszeretettel használnak, és biztos a különböző termékeire, hajápolóira, vitaminkúráira fog rábeszélni. Vagyis megpróbál, biztos. 

Legyél rendben

Csalódtam, és megdöbbentem. Persze mindkettő kellemes volt. Egyáltalán semmilyen vegyi cuccot még csak meg sem említett, sőt azt mondta – holott fodrász -, hogy hajápolóra nincs szükségünk, a lényeg, hogy a testünk és a lelkünk rendben legyen! Tehát táplálkozzunk vitamindúsan, ápoljuk a lelkünket, éljünk stressz nélkül. Figyeljünk a testünkre és hajunkra, mert a kettő összefügg, és nemcsak hajas fejbőrünk miatt. Ha gyulladás van a testünkben, a hajunkon tudjuk legelőször észlelni azt, ugyanis a haj olyankor elkezd veszíteni tartásából, fényéből és hullik.

Tejben vajban

Oké, de mégis melyek azok a vitaminok, amelyek segítik a haj rendben tartását? Erre is van egy egyszerűen megjegyezhető lista: A, B, főleg a B6, C, H és a kalcium. A tej nem méreg, mint kiderült, a hajunknak legalábbis semmiképpen nem az. Tehát nézzük, ezek a vitaminok, milyen ételekben vannak jelen, mert ugye az evidens, hogy a szintetikus vitaminbevitel nem olyan célravezető és konstruktív, mint az ételekkel bevitt egészségmegőrzők. Az A-vitamin a zöld növényekben fordul elő leginkább, továbbá a tojás sárgájában, a tejben és vajban. A tej multifunkcionális, ugyanis kalcium is van benne, ami szintén jótékony a hajzuhatagunknak. A B6 már kicsit extrémebb falatok bevitelét követeli meg, élesztőt és rizskorpát csemegézz ezért. Kedvencünk a C-vitamin, amiből nem lehet eleget betömni, akár két pofára is, mivel nem raktározza el a szervezetünk, ezért tényleg mérhetetlenül fogyaszthatunk citrusféléket, zöld növényeket – oké, ne a cserepes virágokat – paprikát és csipkebogyót. 

Az egészséges haj fénye, csillogása a belső egészség, az egyensúlyunk hű mása, tükrözője. Nemcsak a stílusunkat mutatja meg, de azt is, hogy köszi, mi jól vagyunk!

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások