Test

Te mozogsz?

707

Régen és ma
A század elején bizony még nem sok sportolási lehetőségük volt a nőknek. Akadályozva voltak a ruháik abroncsai és a fűzők miatt is, de bringázni már akkor is szerettek, sőt a korcsolyázást olyannyira kedvelték, hogy valóságos társadalmi esemény volt a koripályán megjelenni. Itt köttettek a barátságok, a szerelmek és a csajok itt mutatták be a legújabb ruhakölteményeiket is. A lovaglás, a tenisz, a biciklizés és télen a korcsolya volt számításba jöhető testedzés. A mai csajok mielőt mozogni kezdenek, nem győznek utánanézni, hogy melyiket is válasszák, mi a legjobb vagy éppen a legtrendibb. Akár heteken keresztül lehetne bújni az internetet, ha minden lehetőséget fel akarnak fedezni. Az aerobicnak is van már vagy harmincféle változata, a különböző alakformálóknak, izomfejlesztőknek, tartásjavítóknak, zsírégetőknek pedig se szeri se száma. A legviccesebbeket gyűjtöttük csak össze.

Pofisport
Az arcgimnasztikának ma már számos, könyvből megtanulható gyakorlata van. A szem tájékát például úgy tornáztathatjuk, hogy a bőrt a szemsaroktól a fül felé húzzuk, és közben hol tágra nyitjuk a szemünket, hol hunyorítunk. A száj és az orr körüli ráncok pedig attól simulnak ki, ha ajkunkat ó-alakra csücsörítjük, majd széthúzzuk, mintha mosolyogni akarnánk. De jó arctorna a művi ásítás is, továbbá szinte minden fintor, csak az a fontos, hogy naponta rendszeresen szánjunk rá néhány percet az efféle gyakorlatokra. Megéri a fáradtságot, már csak azért is, mert egyes arcizmainkat gyakran ösztönösen merevítjük a rugalmasság szempontjából káros helyzetbe. Például gyakran ráncoljuk homlokunkat, és az úgynevezett mimikai ráncok eltörölhetetlenül rögzülnek, ha az ösztönös mimikát nem ellensúlyozza tudatos arcgimnasztika.

Plázajógák
Bikram egy indiai férfi volt, aki három éves korától jógázott, majd egy baleset után, hogy könnyeben felépüljön, kitalálta a saját gyakorlatait. 1973-ban Nixon meghívására Amerikába utazott, majd Beverly Hillsben megbolondította a sztárokat és a világot az összesen huszonhat testhelyzetből (asana) álló mozgásával, ami negyven fokra felmelegített teremben történik. Bizonyos források szerint a nemzetközi és a hagyományos, indiai jógaszervezetek ezt nem ismerik el jógának, többek között profitorientáltsága miatt. Az első órák nagyon nehezek, de aztán aki próbálta, szerelmese lett, tény, hogy jótékonyan formálja a testet, de nem a jóga, hanem a melegben végzett mozdulatok. Mint a rendes jóga órák, ez is másfél órás, megelőzhetőek a betegségek, méregtelenít és még az öregedést is gátolja. Mivel rengeteg vízvesztéssel jár, így óra után muszáj azt pótolnunk. Mellesleg Bódy Sylvi is így tartja karban a testét.

Kick box aerobic
Ez azoknak a sportja, aki kedvelik a gumitestű Jane Fondát és a japán karatét, a koreai taekwondo-t, valamint a kínaiaktól származó kung-fut. Szűnni nem akaró népszerűségnek örvend a harcias szellemet magába ötvöző, különleges zenei hangulattal fűszerezhető bokszos irányzat. A testformálás, a zsírégetés és a lazaság megteremtése mellett még az agressziónkat is levezethetjük.

Sztriptíz aerobik
Petting közbeni testedzés? Persze, hogy van ilyen! Carmen Elektra fejlesztette ki - nyilván Jane Fonda ihlette - a sztriptíz aerobikot. A testedzés a tánc legkedveltebb formáit használja alakformálásra és nem utolsósorban a párkapcsolat forrón tartására. Hát... ha nincs jobb dolgunk mutassunk be néhány gyakorlatot a párunknak. 

Hastánc aerobik
A SharQui a hastáncot kardio edzéssel vegyíti, így próbálják rávenni a nőket arra, hogy ezt a formát válasszák a plusz kilók leadásához. Alapvetően viccesen hangzik, hiszen a hastánc a látványért van, arról szól, hogy mások figyelnek minket. Ezzel szemben az aerobikos változata csakis saját magunkért van, a hízékony női területeket mozgatja és formálja át. A hangulat és felszerelés közelsem annyira egzotikus, mint gondolnánk, itt a hangsúly a testedzésen van.

Vákuumtréning
A hypoxi viszonylag egyszerűen működik, beleülsz az elsőre bizarrnak tűnő tojásba, rád húzzák a vákuumot, és tekersz a biciklin. Elsősorban narancsbőr és szülési csíkok ellen ajánlott, nem a kilókat viszi le, hanem a centiket csökkenti. Hastól lefelé ülsz a vákuumban és tekersz, közben az edzők figyelik a szívedet és a vérnyomásodat. A titka annyi, hogy szinte azonnal elégnek a zsírsejtek.

Hülye sportszerek
Muszáj kitérnünk a kínzóeszközökre, melyek a segítségünkre vannak a zsírégetésben, fogyásban. A steppadon való ugrálás kötéllel a kézben, esetleg lábon, megspékelve súlyzókkal a kezünkben több mint kicsinálós, ám ez szinte minde fitness teremben van már. A kangoo cipőn való tánci viszont izgalmasan hangzik, az eszköz. Ellipszis rugóin és a feszítő szalagokon kell ugrálnunk, közben standard aerobic mozgásokat végzünk, mely valójában annyi, hogy az ugrálás örömével gazdagíthatjuk az élményeink tárát és feltehetően kalóriákat is égetünk. Ki kell térnünk még a flexi barra, melyet gyógytornához készítettek, majd az aerobic világába is beszivárgott. Németországból származik, és ez az egyik legújabb fitnesz termék, amely megújította a világot. Na ez tényleg vicces!  A FLEXI-BAR egy bot tulajdonképpen, melynek kulcsa a folyamatos rezonancia, amely mozgatása fellazítja azokat az izomcsoportokat, melyek stabilizálják és kontrollálják a has, és medencetájéki mozgásokat, izmokat.

Ha még mindig nem találtad meg a számodra megfelelő mozgásformát, hát válaszd a klasszikusokat vagy nézz meg néhány videót, hogy mi mit takar. Te milyen sportórán voltál már, amitől hülyét kaptál?

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások