Divat

Hogyan sötétíts?

669

Minden évben ránk tör a pánik, amikor az első éles napsugarak megtámadják a retinánkat. Az aktuális trendeket már a téli, szürke hónapokban meg lehet ismerni, hogy épp milyen szemüvegdivat lesz a napsütéses hónapokban. Nem gondolnánk, de már az ókori rómaiak is védekeztek a napsugárzás ellen, hiszen Itália évezredekkel ezelőtt is épp ilyen napsütéses volt, mint manapság, legfeljebb az UV-sugárzás nem volt ennyire veszélyes. Színes áttetsző kövekkel takarták el a szemüket, nekünk ennél jóval egyszerűbb dolgunk van a szárra, nyeregre szerelt lencsékkel. 

Az első, színezett lencséjű napszemüveg a XX. század elején készült. A hadsereg segítsége kellett azonban ahhoz, hogy divattá váljon ez a kiegészítő. A második világháborúban az US Air Force rendelt napvédő eszközöket a nagy magasságban repülő pilótái számára.  A napszemüveg  "repülős divattá" vált és McArthur tábornok állandóan napszemüvegben nyilatkozott a sajtónak. Így sokan megkedvelték ezt a darabot. A klasszikus formájú pilótaszemüvegek, amelyeket a Ray-Ban kezdett gyártani idén nagy divattá lettek újra.

Celeblencse

Persze ez a típus nem áll jól mindenkinek. Leginkább a hosszúkás és szív alakú arcokhoz passzol. Akinek kerek a feje, válasszon szögletes keretet, szögletes archoz, pedig értelemszerűen kereket. Persze a próbafolyamat elhúzódhat, hiszen a nagy orr és a pici is meghatározhatja, hogy mi áll jól, de még a testalkatunk is. Gondoljunk csak a piciny törékeny csajokra, akik hatalmas szemüvegeikben úgy néznek ki, mint egy szúnyoglárva. A szemüveg kiválasztása és megvásárlás tortúra, ezt mindannyian tudjuk. Lényeges szempont a homlokunk, az orrunk mérete, a fej- és állformánk, a szemöldökünk elhelyezkedése (Fontos, hogy a szemöldökünk lejjebb vagy egy vonalban legyen a szemüveggel!) , a szempilláink hosszúsága, szóval az egész arcberendezkedésünk, és akkor még divatról és tetszésről szó sem volt.

Azt eltalálni viszonylag könnyű, hogy mi az ami jól áll, hiszen látjuk, viszont jóval nehezebb dolgunk van, ha olyan szemüveget szeretnénk – és miért ne szeretnénk -, ami megóvja a szemünket a káros sugaraktól. Amennyiben egy napszemüveg nem képes kiszűrni a káros sugarakat, akkor az igen-igen veszélyes a retinánkra nézve. A sötét napszemüveg nem elég, hiszen használatakor kitágul a pupilla és csak úgy záporoznak a szemünkbe a káros sugarak, amennyiben nincs védőréteg a szemcsinken. Semmi esetre se vegyünk utcai árustól napszemüveget! Ugyan sok esetben azokon is van UV-szűrő réteg, de annyira vékony, hogy egy-két nap alatt el is veszti jótékony hatását. A vásárláskor még látod, hogy van rajta, aztán már csak azt veszed észre, hogy egyfolytában könnyezel. Értjük mi azt, hogy nem minden szezonban tudtok kiadni tízezreket napszemüvegre, de egy jó választással és persze odafigyeléssel akár évekig is lehet hordani egy-egy fényvédő kiegészítőt. Mindenképpen érdemes szaküzletbe, optikába menni, ha napszemüveget készülsz beszerezni. Ott biztosan szakember fognak segíteni neked és nem urbánus legendák alapján adják el neked a portékáikat. 

Problémát okozhat még a dioptriás napszemüveg meglelése. Régóta készülnek színezett dioptriás lencsék, csak ezeknek a stílusa..., hát hogy is mondjuk, kicsit sem dizájnos. Eddig az Oakleynál találkoztam olyan keretekkel, amelyek maximálisan vállalhatóak voltak dioptriás kivitelben is. Ráadásul ez az a márka, amelyik híres a fejlesztéseiről, a kutatásairól, amelyek mind azt a célt szolgálják, hogy egészséges legyen a szemünk és kényelmes a viseletük és szépek legyünk benne.

És végül a legfontosabb, a hogyan lehet meghatározni egy sztárt: "A híresség egy olyan személy, aki egész életében keményen dolgozik azért, hogy ismert legyen, utána pedig fekete napszemüveg mögé bújik, hogy ne ismerjék fel.” – mondta Fred Allen.

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások