Divat

Hétköznapi hajtrendek

437

Tüzes Tamást, a Hairclub vezető fordrászát kérdeztük, mi is lesz az idei hajdivat. A tavalyi év legjobb fodrászainak egyike szerint a fejeken nem határolódik el élesen a 2008-as és a 2009-es év, sok az átfedés, mert párhuzamosan fut az ötvenes és a hatvanas évek divatja, a new rave és egy, a hetvenes-nyolcvanas évekre, Andy Warholra és barátaira emlékeztető, nőies vonal. A hajdivat többnyire egy szűkebb társadalmi rétegnek szól, elsősorban a pénztárcát igénybevevő költségek miatt, másodsorban pedig azért, mert erős befogadókészség és némi nyitottság is szükséges ahhoz, hogy megrendelni és viselni tudjuk az aktuális divat szellemében kreált frizurát. Mindezek mellett az információáramlás is meghatározza, kinek mi lesz a fején, hisz nem mindegy, milyen közegben élünk, mennyit tudunk a világról, mennyiben jutnak el hozzánk az új trendek - és hanyadkézből. Amit a nép hord, az általában már nem divat.

Fazon
A zene nagyban rányomja bélyegét a divatra, a divat pedig rendre visszanyúl bizonyos régebbi korszakokhoz, persze némi újítással feldobva az egykor már túlhaladott trendeket. Így alakulhatott ki a jelenlegi vonal is, nevezetesen, hogy a new rave visszahozta az asszimetrikus hajakat, melyet rövid hajból lehet a legjobban megformázni. A tépett hajak mellett újabban a tömörebb, plasztikusabb, nőiesebb formákon van a hangsúly. A bobfrizura frufruval még mindig szexi, mindegy, hogy a tincsek belelógnak-e a szembe vagy sem, ráadásul még lenőve is mutatós. Még mindig nem hagyhatóak ki az emósok sem, akik a punkból nőtték ki magukat, s bár leáldozóban a csillaguk, mégis ott vannak mindenhol arcukba fésült és vasalt hajukkal. Fiúknál az Oasis-es stílus és a kilencvenes évek divatja a menő, azaz homloknál az ég felé állított haj. 

Szín
A csokoládészínek az aranytól az étig, valamint a szőke két-három árnyalatban is felkerülhetnek a hajszálakra, trükkös árnyalatjátékokkal adva meg az összhatást, minek segítségével egységes képet kapunk. Tamás szerint a frizurakészítésnek ugyanaz a textúra az alapja, mint a ruházati divatnak, hisz Chanel és Burberry is hasonló anyagokból dolgozik, csak máshogyan formálják meg azt. A fodrászoknál a haj a textúra, melyet mind másképp alakítanak, többnyire aszerint, hogy a vendég hogyan öltözködik, hol dolgozik, hogyan gesztikulál, miyen típusú ember lehet - ezeket ránézésre állapítják meg. A festésre inkább a smotch-csolás, azaz koszolás jellemző, és előfordul még a melírozás is, a lényeg, hogy olyan hatása legyen, mintha a nap szívta volna ki. Több helyen olvastuk, hogy a göndör haj újból visszatér, de megnyugodhatunk, dauer-láz valószínűleg már sohasem lesz. A tartós hullám teljesen kihalt, a göndörség pedig csakis természetes loknikban jelenik meg (bár egyre több kreppelt hajú lányt láthatunk a magazinokban vagy a gimik körül.)

Tartósság
A számunkra tökéletes, divatos fazon mellett lényeges kérdés az is, hányszor menjünk fodrászhoz, s persze az is ha elkészült végre egy jó frizuránk, vajon meddig marad úgy. Jól ismerjük az érzést, amikor már harmadnap nyoma sincs annak, hogy hajszépítgetésen voltunk. Tamás szerint a haj akkor van jól vágva, ha két-három hónap múlva is ugyanúgy tartja a formáját, csak épp hosszabb - s lássuk be, az ilyen elég ritka. Fontos, hogy sapka alatt is olyan hajat viseljünk, ami úgy marad, ha megszabadulunk a fejfedőtől, mert elvileg egy jól vágott haj ugyanolyan jól kell hogy kinézzen, sőt jobban, mert picit kócos is lesz, amitől még jobb a tartása.

Kiegészítő
A hajpánt az emóval és az ötvenes, hatvanas évek divatjának újradolgozásával tarol, a hajban egy hajráf masnival, akár műanyagból, akár bársonyból, éppen annyira öltöztet, mint egy fülbevaló - bár nem mindenkinek áll jól, ez erősen személyiség- és fejforma függő. 

Hajápolás
Megdöbbentő az információ, miszerint hajpakolást elvileg minden hajmosás után fel kellene tennünk. Legalábbis hetente kétszer biztosan, hiszen minden testi-lelki bajunk a hajunkon, körmünkön és a bőrünkön jelenik meg először. A samponra ne sajnáljuk a pénzt, a közönséges samponokban korántsincs annyi fejlesztés és odafigyelés, mint azt a reklámokban láthatjuk, fodrászunk a Kerastase termékekre esküszik, mely a l'Oréal fejlesztése, természetes vonalon mozogva mi a Lush termékeit ajánljuk előszeretettel.

A fodrászatról itt olvashatsz bővebben.

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások