Hirdetés

Divat

Rózsaszín csajok vagyunk?

212

Elsőre úgy ítélhetnénk, a rózsaszín termékeket a felszínes, butácska csajoknak kínálják, lévén ez a legegyszerűbb és legelemibb marketingfogás, de a helyzet az, hogy oka van mindennek. A legrosszabb az egészben, mikor megpillantod a női navigációs rendszert vagy a rózsaszínbe öltöztetett szerszámkészletet, és hirtelen rádöbbensz, basszus, tényleg hat ez az egész. Vonakodva mondanád ki, hogy tetszik, de titkon mintha mégis megszólítottak volna, halál unalmas tárgyak és célszerszámok valami egészen furcsa okból kifolyólag érdekesebbnek tűnnek, mint eddig, hajlandó vagy elmerülni a technikai unalmak világában.

Hirdetés

Pink galéria

Kell, hogy legyen valami oka, hogy nem a technikai paraméterekkel, a teljesítménnyel, s egyéb hasznos jellemzőkkel adják el az iPod-okat, a navigációs rendszereket, s az egyebeket nekünk, csajoknak. Miért kell rózsaszínnek lennie egy laptopnak, hogy az megfeleljen a csajoknak? Tudjuk, a rózsaszín szűzies, kislányos, de mégis huncut, és akár felnőtt nők által kedvelt szín is lehet, kiváltképp az elmúlt évek babázós, hello kitty-s, infantilis divatjaival. Tudományos magyarázat persze van: nem is olyan rég, a Newcastle University kutatói végre feltárták ezt az – eddig tudatalatt működő - színválasztási mechanizmust. Húsz és huszonhat év közötti nőknek és férfiaknak a teszt során a színpárok számukra vonzóbb árnyalatát kellett megjelölni, a lehető legkisebb reakcióidő mellett. Az eredmény egyrészt meglepő, hisz mindkét nem számára a kék volt a legkedvesebb szín, másrészt bizonyító erejű, mivel a nők kivétel nélkül a kék pirosba, lilába hajló árnyalatait választották. Lelkünk tehát valóban közelebb áll a rózsaszínhez, mint a férfiaké, s ez nem az agymosottság eredménye, kínai tesztcsoport ugyanezt az eredményt hozta. 

Romantikus babavilág

Persze nem valószínű, hogy ez az egyetlen oka annak, hogy hagyományosan a mi életünket kíséri végig ez a szín. Mikor megszületik a baba, rögtön rózsaszínbe vagy kékbe öltöztetik, aszerint, hogy fiú vagy lány érkezett - ez a megdönthetetlennek és kiírthatatlannak tűnő szokás még abból az időből ered, amikor többre tartották a fiúkat, mint a lányokat, ezért a kék színt mint afféle oltalmazó színt nekik tartogatták, hisz a kék az ég színéhez hasonlatos, mennyei, mely oltalmat jelent a gonosz erőkkel szemben.. Más források szerint persze ennek tökéletesen az ellenkezője igaz, miszerint fiúk és lányok is egyaránt kékbe burkolóztak életük első szakaszában, de fellelhetünk olyan adatokat is, amik arról tanúskodnak, hogy kezdetben a rózsaszín vala a férfiak színe.

Persze a rózsaszín lehet a tisztaság, az egészség, a rózsás, hibátlan bőr, az ártatlanság jelképe is, így aztán még méltóbbnak tekintették arra, hogy a kislányok emblematikus színévé váljon. A rózsaszín a romantikát, a szerelmet és a barátságot jelzi az embereknek, illetve a nőies tulajdonságokat, passzivitást – hagyományosan ezért is kötik a nőkhöz, mivel ők lennének a passzív, a befogadó oldal. A szín hatása többféle lehet, árnyalattól függően, hisz a babaszíntől egészen a közönséges kurvásig igen széles a paletta. A magenta erős árnyalata megközelíhetetlen, femme fatale benyomását kelthet a pasikban, míg a lazacrózsaszín az erős karok védelmére való vágyódást sugározza, ráadásul az igazi pink, a neonrózsaszín is újra hódít. Az auralátók tapasztalataik szerint, a rózsaszín aura azt jelzi, hogy az illető megteremtette a tökéletes egyensúlyt a spirituális tudatosság és az anyagi létezés között.

Rózsaszín párducok

A rózsaszín érzelmes jellegű, szó szerinti jelentése: érzékeny szív. Általánosságban a gondoskodást és a megosztást jelképezi, a rózsaszín erős személyiségre utal. A szerető, gyengéd és törődő egyéniség előnyben részesíti a rózsaszínt, de jó, ha tudjuk, az idei évben, a év színe a 70RR 54/153 volt. Elegáns, kifinomult, férfias. Igen, ez is a rózsaszín. Idén a rózsaszín elvileg kiszabadul történelmi és kulturális béklyójából, és új kontextusba helyezve eredeti kifejező eszköze lehetett a karakteres szobabelsőknek, a kifinomult szalonhangulatnak. Az elmúlt századok némelyikében a rózsaszín a feminin és romantikus atmoszférák kelléktárába tartozott, a rózsaszín összetéveszthetetlen identitást adott a lányoknak, ellenállhatatlan vonzerőt a cukros süteményeknek, és dollár milliókat a kozmetikai iparnak. 2007 legígéretesebb színe azonban tartalmazott egy csipetnyi szürkét, ami elegánssá és szofisztikálttá tette azt, főképpen, ha feketével, sötétbarnával vagy hűvösebb zöld árnyalttal képzeljül el. Mint említettük, a pink is virágkorát éli, elég ha csak megnézzük a Burberry kockás szöveteket, a káró mintás pulóvereket, a rózsaszín zsebkendőkkel megbolondított hajszálcsíkos öltönyöket, vagy robogókat.

Elgondolkodhatunk azon is, van-e összefüggés a metroszexualitás, az egyre feminimebb vonású férfimodellek és járókelő férfiak, valamint a rózsaszín nemváltása között? Talán igen, talán nem, mindenesetre a férfiasítás mellett a női vonal is töretlen, halomra ömlenek a rózsaszín csecsebecsék, táskák, cipők, mosógépek, telefonok, számítógépek – nőknek, azaz a két vonal párhuzamosan fut egymás mellett. A hagyományos és a trendi. Vezető tervezők előszeretettel használják a rózsaszínt szállodák, éttermek belsőiben is műanyag és plexi bútorokkal, avantgarde üvegekkel és porcelánokkal. A rózsaszín tehát végre megmutathatja sokoldalúságában rejlő szépségét az oly sokáig tartó, babaiparra szorítkozott korlátozottsága után. S ne feledkezzünk meg arról az apró részletről sem, hogy a rózsaszín éppen a disznó évében válhatott uralkodó színné.

Amellett, hogy a rószaszín bizony divatos ezekben az időszakokban, vannak egészen elképesztő húzások is az üzleti világban. Ilyenek a dubaji rózsaszín taxik, ahol rózsaszín még a kárpit is, és kizárólag nőket utaztatnak női sofőrök. A kulturális különbözőségeket most hagyjuk, s gondoljunk a rózsaszínnel felfestett női parkolóhelyekre vagy Amerikára, ahol a fegyverkultusz marketingje is specifikálódott. Milwaukeeban a Gander Mountain lövészeti bolt több rózsaszín fegyvert is forgalmaz. Remingtonok lőfegyver, rózsaszín és fekete markolattal, ezzel a szlogennel: „Lőj úgy, mint egy lány, ha tudsz!" A rózsaszín jó választás női designhoz, a női – vagy férfi - pénztárcához.

Egy biztos, hogy a színek divatja fontos szerepet kap a marketingben, így a rózsaszín is néha kedvenc, máskor utált. A nemi szerepek kereskedelmi megjelenése elkerülhetetlen volt a marketingesek célcsoportjainak a specifikációjában. Mára a férfiak számára gyártott termékek külseje is jelentősen megváltozott. Sok pasi vásárol például fehér vagy színes notebookot, pedig ez pár éve még elképzelhetetlen lett volna. A női marketing megítélése egyéni vélemény kérdése, nézőpont szerint lehet felszabadító vagy nemkívánatos, de mindenképpen érzékeny, hisz soha, de soha nem vallanánk be, az a rózsaszín navigációs rendszer tényleg cukiii.

Hirdetés
Hirdetés
Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások
1
Feb
09
majtika32 írta:
A rózsaszín egy divatszín! Kiskoromban utáltam ezt a színt, mert úgy éreztem túl babás és nem akartam kisgyereknek tűnni, de most egy csomó cuccom rózsaszín, ahhoz képest h a citromsárga a kedvenc színem:). De egy idő múlva, a rózsaszín megint kimegy a divatból, menjünk csak be egy ruhásboltba,mennyivel kevesebb pink cucc van mint kb 2 éve. Most a pasikat célozza meg inkább ez a szín, addig míg el nem fogadott lesz az ő ruhatárukban is. Szóval egyre jobban megy ki a szín, vagyis a ruhákból tűnik el, én úgy veszem észre h a szürke, fekete, lila és most a piros a szín jön be a divatba, bár nemtom nyárra mit terveznek. Egy biztos a rózsaszín hosszú életű szín a designban. SZERINTEM!
10:11
2
Feb
15
Katter írta:
És igen, valóban milyen elegáns, ha egy pasi hót feketében van és mellé egy rózsaszín nyakkendő vagy akármi kisebb kiegészítő van :) ah... Felsejlett a fejemben egy kép és... jujujuj ... Nagyon jó!
Ráadásul a mostani divatvilágban ugye elterjedtek a rockosabb, hc-sebb szálak is... Szerintem egy világosabb rózsaszín a feketével párosítva nagyon jó. :) A szende párosítva a titokzatossággal, ismeretlennel... nyami ^^
20:03
3
Mar
03
carrie írta:
Én nagyon bírom az olyan pasikat, akik mernek viselni valami rózsaszín cuccot annak ellenére, hogy a legtöbb férfi mit gondol errő... Pedig azoknak, akik merik és tudják is viselni, hihetetlenül jól áll.
Én úgy vettem észre, hogy most a sárga szín is hódit.
18:58
4
Mar
30
livibaba írta:
Én mindíg is szerettem a rózsaszínt! & egyetértek carrie-val, nekem is tetszik, ha egy pasi akár rózsaszín inget, akár felsőt/pólót visel!!!
17:06
5
Jul
26
vikcs írta:
ezek a tárgyak inkább vmi játékdolgoknak tünnek.:D
22:20
Felhasználónév:
Jelszó:
Hirdetés
Hirdetés