Divat

Igazold magad! 50 éves a Givenchy parfüm

38

„Az illat az elegancia személyi igazolványa.” Hubert de Givenchy nem csak jókat tudott mondani, de az orrával sem volt sok probléma. A Parfums Givenchy cég 50 évvel ezelőtt jelent meg első, legendássá lett parfümjeivel.  

Hubert de Givenchy 1927. február 20-án, arisztokrata családban született. Első divatszalonját 1952-ben nyitotta meg Párizsban. A klasszikust a fantáziadússal tökéletes egyensúlyban keverő stílusa új szabadságot kínált a nők számára. Egy évvel később találkozott Audrey Hepburn-nel, akiben felfedezte a nőiesség és az elegancia tökéletes megtestesülését. Ebből a legendássá lett barátságból született az a kifinomult stílus, mely örökre jellemzi a divatház szellemiségét. Givenchy szerint „egy nő illat nélkül nem felismerhető”, így 1957-ben megnyitotta a divatház illatrészlegét. Az első két parfümöt, amit egyébként egy garázsban alkotott, a Le De és a L’Interdit névre keresztelte. Utóbbit múzsájának, Audrey Hepburn-nek ajánlotta, különleges barátságuk szimbólumaként. A színésznő volt 1958-ban a reklámkampány arca, ezzel az első híresség, aki részt vett egy illat bemutatásában. 1970 fordulópont volt a cég életében: a Parfums Givenchy megnyitotta első gyárát Párizstól északra, Beauvais városában. Az új női illat, a Givenchy III készült itt először, ami azt ígérte viselőjének, hogy „a férfi emlékezni fog rá”. Ez volt az első olyan termék, amin megjelent a négy G betűt ábrázoló logó, mely a mai napig a Givenchy szimbóluma.

Forrás: Givenchy

Az utolsó illat az alapító közreműködésével 1980-ban készült, mert a mester aztán eladta az illatrészleget és a gyárat. Ami aztán 1983-ban csatlakozott a Champagnes Veuve Clicquot céghez, melyet három évvel később megvásárolt az LVMH, a világ legnagyobb luxusmárkákban utazó konglomerátuma. Többek között övék a Louis Vuitton, a Moët et Chandon, és a Hennessy is… Ez az egyesülés lehetővé tette a márka világméretű fejlődését, amely a luxus, a francia elegancia és kifinomultság, merészség sikeres ötvözetének jelképe. 

A Givenchy – hagyományaihoz híven – roppant stílusosan ünnepli meg első parfümjének 50. születésnapját: egy erre az alkalomra tervezett üvegben újra kiadja a cég azokat az illatokat, melyek a Givenchy történelmét formálták.

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások