Közösség

A "közszolgálati" Music Television

158

Cél volt, hogy az MTV is reklámozza a Ne vásárolj semmit világnapot, de reklámozni egy olyan dolgot, amelyből nincs anyagi profit, nehéz. Ugyan melyik multi, kereskedő, termelő szeretné, hogy ne vegyünk semmit? Kevés tudatánál lévő ember tesz lakatot az üzletére ezen a napon, de vannak sokan. Az Adbusters, amely szervezet '93-ban létrehozta az eredeti nevén Buy Nothing Day-t, az MTV-n is szerette volna promótálni ezt az évente egyszer, világméretűre duzzad vásárlási böjtöt.

Az MTV először - mivel pénzt fizettek volna a felületért - belement az üzletbe, majd lemondta, olyan indokkal, hogy az ő célcsoportjuk nem egyezik meg a Adbusters célszemélyeivel. Tehát, aki MTV-t néz - az MTV szerint - nem lehet környezettudatos, csak ostoba vásárló, fogyasztó és ügyfél. Szószerint azt mondták, hogy a közszolgálati reklámszpotok nem méltóak a nézőikhez.

Kapcsolódó cikkek:
Hozzászólások